Ads by Google X

رواية احببت عمياء الفصل العاشر 10 - بقلم نورهان العطار

الصفحة الرئيسية

 رواية احببت عمياء كاملة بقلم نورهان العطار عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية احببت عمياء الفصل العاشر 10

 
الممرضة: ملاك هانم فاقت ملاك هانم فاقت
سيف: ايي تعالي ورايا بسرعه
صعد سيف الدرج كالبرق لتنظر صافي علي ركضة لغرفة هذة الجربوعة كما تسميها
صافي بغيظ: شايفة يا انطي بيجري ازاي
جهاد: سبيها تفرح شوية قبل متطلع فووووق
نظرت صافي الي جهاد وجدت نظرتها لا تبشر بالخير ابدا لتضحك صافي لها بخبث
في جناح سيف يدخل سيف ليجد ملاك فاتحه عيونها
سيف بفرحة: ملاك أنتي كويسه انا هكلم الدكتوره حالا
ملاك بتعب: متكلمش حد انا كويسه تعال بس اقعد جمبي
الممرضة: طيب انا همشي ولو عاوزين حاجه كلموني
ذهبت الممرضة وجلس سيف بجانب ملاك
ملاك: انت اتجوزت صح
سيف: ملكيش دعوة بيها
ملاك بحزن فهي تعتقد انة يحبها ويخاف عليها منها: انا مش هاذيها انا واحده عامية انا بس هتفق معاك اتفاق بعد سنة من جوازنا تطلقني
سيف بغضب: اطلقك لالا انا دفعت فيكي كتير وانتي هتفضلي هنا لحد متموتي
ملاك بحزن دفين: انا عارفه انك دفعت كتير انا هشتغل خدامة ليك لمدة السنة دي ومش هاخد منك حاجه بس انا مش هعرف اعيش في البيت دة ابدا الكل بيكر*هني حتي انت وجوزنا سوري علي ورق بس
سيف وهو يقترب منها لتحس هي بانفاسة لتتوتر بقوة
ملاك بتوتر: انت بتقرب لي
سيف: مش جوزنا سوري صح انا بقا هخلية حقيقة
ملاك بخوف: لالا مش تعمل كدة انا خلاص موافقة اعيس معاك بس متقربش مني
لاخط سيف الخوف في عيونها فبتعد عنها
سيف: انا جعان اوووي انتي مش جعانة
ملاك: اة جعانة اوووي
حملها سيف بين يدية لتشهق هي بقوة وتمسك في رقابتة بخوف ليبتسم هو علي حركتها التلقائية
ملاك بخوف: انت موديني فين يا سيف
سيف وهو يغمض عيونة من جمال صوتها وهي بتنطق اسمة
سيف بابتسامة: محضرلك فطار انما اي عنب
ملاك بضحك: هههههههه رجل اعمال وبيقول عنب وبعدين انا مش عاوزه افطر تحت علشان مضيقش حد من الموجودين
سيف: ومين قلك اننا هنفطر تحت معاهم
ملاك باستغراب: امال هنفكر فين يا سيف
سيف بهمس في اذنيها: في الجنينة يا قلب سيف
ملاك بكسوف: بس بشرط نعمل احنا الاكل بايدينا وانا هساعدك فية
سيف بابتسامة: بس كدة يا ملاكي من عيوني
انزلها سيف وجلست علي الكرسي الموضوع في المطبخ
هدي: في حاجه يا بية عاوزها اجبهالك احضرلك الفطار
سيف: لا انا هحضرة بنفسي الكل برة
خرجت جميع الخدم وهم مصدومين من تصرف سيف
ملاك بابتسامة: هااا هتعملي اي فطار
سيف بتوتر: اسكتي انتي دلوقتي انا اول مرة اعرف شكل المطبخ اي
ملاك بابتسامة: طيب بص نحدد الاكل الاول شوف التلاجة فيها اي
سيف وهو يفتح التلاجة: فيها فراخ وبرجر وجبن ولانشن وكدة
ملاك بفرحة: اي رايك نعمل فكرة مجنونة
سيف بابتسامة: اي هي يا ملاكي
ملاك ببراءة: انا جعانة اوووي اي رايك نعمل فراخ مشوية وشوية رز باسمتي
سيف بصدمة: فراخ علي الفطار ثم نظر لها بخبث ومالو فراخ فراخ الجنان حلو برضو
خلع جاكت بدلتة والكرفاتة وفتح اول زرارين من القميص وشمر كم القميص واخرج الفراخ من التلاجة وتركها لتفك في المياة واخذ يعمل الرز وملاك تعطية الاوامر
سيف: انا مش عارف اقلب كويس يا ملاك
ملاك وهي تقوم وتمسك المعلقة وتقلب مكانة ليقرب منها ويضع يدية علي يديها ويقلب معها لتشم رائحة عطرة الجميلة
سيف بابتسامة: وكدة خلصنا الرز سبية بس يستوي وتعالي نتبل الفراخ علشان نحطها في الشواية
اخذ يتبل الفراخ وهو يضحك وملاك ايضا تضحك علي تافيف سيف من ان يفشل في الاكل وملاك تعايرة
في الصالون تجلس صافي وجهاد يشربون القهوة
صافي: هدي متعرفيش سيف بية فين
هدي: سيف بية في المطبخ بيعمل الفطار مع ملاك هانم
جهاد بغضب: الجربوعة دي هانم مخصوم منك يومين غوري من وشي
تذهب هدي وهي تلعن هذة المرا المتكبرة
صافي بغضب: فطار سيف بيعملها الفطار
ذهبت جهاد الي المطبخ ليروا الصدمة سيف يحمل ملاك بين يدية من الخلف ويدور بها وملاك تضحك بقوة
جهاد بغضب: البنت دي خلاص لازم تمشي من هنا
صافي بغضب شديد: انا هوريها ازاي تلعب معانا تربية الشوارع دي
سيف بضحك: خلاص الاكل خلص تعالي معايا
ملاك: رايح بيا فين
اجلسها سيف في الجنينة علي طاولة صغيرة بها كرسين وطربيزة صغيرة
سيف: خليكي هنا هجيب الاكل واجي مش هتاخر
ذهب سيف ولاكن لاحظت هي وجود احد
ملاك بابتسامة: انت جيت يا سيف حط الاكل بسرعه هموت من الجوع
حمدان بسخرية: انا مش سيف يا ختي انا عمك

ملاك بخوف: عاوز اي ابعد عني
حمدان بسخرية: هعوز منك اي يا عامية انتي فكرة انك هتعيشي هنا كتير اوعدك زي مدخلتك هنا وعيشتك في النعيم دا هخرجك منة بس وانتي ج*ثة سلام يا بنت اخويا
ذهب حمدان واخذت ملاك تبكي علي قسوة عمها جاء سيف ووضع الاكل ولاكن ااحظ دموع ملاك
سيف بخضه: ملاكي مالك حد ضيقك قوليلي
ملاك بابتسامة حزن: لالا انا افتكرت اهلي بس
سيف: الله يرحمهم يا ملاك بلاش عياط يالا ناكل انا هموت من الجوع يالا افتحي بوقك
فتحت ملاك فمها ويطهمها سيف فاخذت ملاك. قطعة من الفراخ
ملاك بحزن: انا مش شيفاك اة بس عاوزة اكلك زي منتا بتاكلني
سيف بابتسامة: طيب اي رايك انا محدش هياكلني غيرك
ملاك بفرحة: خلاص اتفاقنا انا اكلك وانت تاكلني
ليقبل سيف خدها: اتفاقنا يا ملاكي الحلوة
…………………….
في منزل حمدان
استيقظت حياة فتجد امها بجانبها فتقبل راسها وتقوم لتعمل الفطار فهي تكرة قاعدة السرير والبيت ومش هتقدر تنزل الشغل يومين او تلاتة بسبب ما حدث لها
استيقظت سمية ولاكن لم تجد حياة فخرجت الي المطبخ لتجدها تعمل الفطار
سمية: بتعملي اي يا حبيبتي
حياة بابتسامة: صباح الفل يا ست الكل
سمية بابتسامة: صباح الورد يا ست البنات
حياة: بعمل الفطار انا خلصت يالا علشان ناكل
وضعت سمية الطعام مع ابنتها وجلسوا يفطرون سويا ولاكن فجاة دق الباب
سمية: خليكي انا هفتح الباب
فتحت سمبة وكانت الصدمة انة حسام من يدق الباب
حسام بتوتر: صباح الخير انا اسف علشان جيت فجاة كدة بس كنت عاوز اطمن علي انسة حياة
ابتسمت سمية من نظرت حسام لابنتها وخوفة عليها
سمية بابتسامة: تعال بس افطر معانا حماتك بتحبك
حسام: شكرا انا بس كنت عاوز اطمن وامشي علي طول
حياة بابتسامة: اتفضل انا مش عارفه اشكرك ازاي انت انقذت حياتي
دخل حسام بتوتر وجلس علي السفرة بعد الحاح شديد من سمية
حسام باعجاب: تسلم ايدك يا حجة الاكل يجنن
سمية بخبث: لا تسلم ايد حياة هي الي عاملة الفطار انا رايحة اعمل الشاي
ذهبت سمية تعمل الشاي ونظر حسام الي حياة التي تنظر الي الطعام فقط
حسام بابتسامة: تسلم ايدك الاكل يجنن
حياة بكسوف: الف هنا
حسام: عامله اي دلوقتي
حياة: الحمدلله بخير
سمية: الشاي يا ولاد
جلس حسام يشرب الشاي وهم يتحدثون
حسام: هو انتي كنتي جاية منين امبارح يا حياة
سمية: من المستشفى اصل هي بتشتغل في الحسابات بتاعت المستشفى
حسام: بس دا متاخر اووي
سمية: انا اساسا مش هوديها تاني انا كل يوم هي تخرج وانا ببقا هموت من القلق
حياة: يا ماما انا قلتلك ميت مرة مش بحب قعدة البيت بزهق
حسام: خلاص انا في الشركة عندي عاوز حد في الحسابات ويكون عندة خبرة وامين اي رايك
سمية بابتسامة: انا موافقه واعملي حسابك ياما في شركة حسام ياما مفيش شغل
حياة بفرحة داخلية لا تعرف لماذا: خلاص امري للة موافقه
حسام بفرحة ايضا: خلاص بمرة تعالي هسلمك الشغل سلام عليكم
حياة وسمية: عليكم السلام ورحمة الله وبركاته
ذهب حسام وجلست سمية تتحدث مع حياة عن شهامة حسام ورجولتة وانة محترم فسرحت حياة في خوفة عليها وفرحتة عندما وافقت علي الشغل معة
حياة بابتسامة: يا تري اي حكايتك يا حسام معايا بتطلعلي في كل حتة كدة لي
………………….
نفين بصدمة: انت بتقول اي يعني اي دا مش الملف بتاع الصفقة انا قريتة بعيني
علي بغضب: علشان غبية اول ورقة بس وبعدين باقي الورق ابيض انا قلتلك سيف مش سهل للدرجة
نفين: والعمل اي دلوقتي دا خلاص الصفقة كمان أسبوعين
علي بغضب: اقفلي انتي دلوقتي ورقبي الشركة كويس واي حاجه بلغيني بيها وانا هحاول اشوف حل
اغلقت نفين الهاتف وهو تضرب بيديها علي المكتب
نفين بغضب: هفضل وراك لحد مدمرك زي مدمرتني
دخل حسام الشركة في هذة اللحظة ليجد نفين شاردة
حسام: انتي يا بنتي
نفين: نعم يا حسام بية
حسام: سيف جية
نفين: لسة يا فندم
حسام: طيب تعالي ورايا عشان ورانا اجتماع مهم جدا
اخذت نفين ورق الاجتماع وذهبت خلفة فهي مجتهدة جدا في عملها ولاكن يعميها الانتقام
……………….
كان يحمل ملاك ويصعد بها الدرج فهي نامت من اللعب والجري في الجنينة مع سيف فعرف عنها سيف الكثير عرف انها فتاة ذو خمس اعوام وليست فتاة بالغة متزوجة تعشق اللعب والمرح وتنسي بسرعه وتسامح اسرع غهو سوف يسعدها فقط ولم يضايقها ابدا فهي من جعلتة يضحك من قلبة فهو لم يضحك منذ زمن طويل
قابلتة في طريقة سوسن التي تنظر لة بتوتر
سيف باستغراب: في حاجه يا سوسن
سوسن بتوتر وخوف: اة في حاجه مهمة لازم تعرفها
سيف: طيب هطلع بس ملاك اوضتها وانتي استنيني في اوضة المكتب
سوسن: حاضر يا بية
صعد سيف الي الغرفة ووضع ملاك علي السرير وهو يدثرها جيدا ويقبل راسها ويخرج ويغلق الباب خلفة
في المكتب
يجلس سيف وهو ينظر الي سوسن المتوترة
سيف: هنفضل كدة كتيى في اي متقولي
سوسن بخوف وتوتر: انا عارفة مين الي وقع ملاك هانم من علي السلم

يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية احببت عمياء ) اسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent