رواية جوهرة الاسد كاملة بقلم شروق خالد عبر مدونة دليل الروايات
رواية جوهرة الاسد الفصل الحادي عشر 11
في صباح يوم يوم جديد يتجمع الاسره كلها على السفره
اسد وهو ينظر الى ابوه
الاب يقوم يقول بغضب انا عايزك تخلص منها والطفل يجيب اي طريقه والموضوع ده مش عايزه افتحه ثاني انت سامع ولا لا وحكايه انك انت عايز تجيب الطفل ده مش لازم يعني تروح تجيب لنا واحده من الشارع
اسد.. وهو ينظر الى لورين ويبتسم ويمسي يدها وانا عملت كده بابا صححت الغلط بتاعي وطلقتها وانا مش هجيب البيبي غير من حبيبته بس مش عايز تكون زعلان مني لا انت ولا هي
ليث.. وهو يقوم ويقول بفرحه انا مبسوط قوي ليك يا حبيبي انك انت صححت الغلط اللي كنت ناوي تعمله وانك سبت البنت دي
الاب منصور ..هي كانت غلطه وراحت لحال سابلها اهم حاجه دلوقتي ان احنا نبص لمصلحتنا ويا ريت انت واخوك تنتبهوا على شركه كويس وكفايه استفسار تمام كده
اسد يقوم …ويبوس راس لورين ويذهب الى امه ويبوس راسها تمام يا بابا انا ماشي عشان سلام ويخرج من المكان
لورين وهي تنظر اليه وهي مبتسمه وتمسك التليفون وتذهب الى ركن بعيد في الفيلا
ليث.. وهو ينظر اليها مكان ويذهب خلفها ويسمعها وهي تتكلم في التليفون
لورين.. اسمع عايزاك تمشي ورا اسد وتشوفه رايح فين وانا بعثت لك صوت البنت اللي قلت لك عليها وكل حاجه عايزاها بسرعه من غير شوشره ويا ريت لو اي مشكله حصلت اسم يجيش في الموضوع يلا سلام
ليث وهو يجري ويستخبى في غرفه اه يا بنت الكلب عايزه تموتي لي جنى انا اللي صدقت ان اخويا طلقها طب انت كده بكل بساطه عايز تموتيها انا مش ممكن هسمع بكده ابدا ويخرج بسرعه من الفيلا واشغل السياره
ويران على اسد
اسد.. وهو يسوق وعامل التليفون صامت في السيارة هو يغني ويطلع الى جنى في العماره ويفتح الباب جنى جنى انت فين
جنى وهي تستخبى في الغرفه وهي مكسوفه من الملابس التي ترتديها
اسد ..يدخل اوضه عليها ايه يا بنتي وانا مش بنده عليك ده كله مش سامعه طرشت ولا ايه جنى تخاف تنزل راسها في الارض تشد من القميص بكسوف وتبعد شعرها عن وشها انا انا انا بتقطع في الكلام
اسد وهو يذهب اليها وينظر اليها بحب مالك مكسوفه ليه ده انا حتى زي جوزك تتكسفي ليه مني ويقرب عليها ويرفع وشها بيده ويضحك على منظرها ايه اللي انت عاملاها في نفسك ده
جنى وهي تبعد عنه ما لاقيتش حاجه البسها غير قميصك ده ولا وانت كنت عايزني اعمل ايه يعني انام بالفستان بتاعك ده
اسد.. يضحك على منظرها خلاص يا ستي ولا يهمك تعالي اجيب لك هدوم عشان تغيري براحتك فيها
ليث… يرن التليفون بغضب على اسد وهضرب في دركسون السياره ما ترد بقى يا اخي ما ترد عليا نفسي في مره ارن عليك وترد عليا على طول رد بقى رد
المجهول وهو يقف تحت العماره ويكلم لورين ايوه يا مدام هو دلوقتي دخل عماره ولسه ما نزلش
لورين خليك واقف مستنيه وشوفه هينزل مع مين ولو كانت البيت نفذ بسرعه يلا سلام
بعد مده ينزل اسد من البيت هو وجنى وهو يمسك يدها ويفتح لها السياره تجلس جني في السياره وهي مبسوطه من معامله اسد ليها فرحانه بلمعالمه الجديد اللي بقي فيه
يذهب اسد به الى المول ويدخل مكان للملابس الحريمي تاتي اليه وحده وتنظر الي باعجاب شديد من شخصيته جنى وهي تنظر اليها بغضب والى اسد
اسد يطلب منها لبس لجنى
وجنى تنظر الي البت وتنظر الي اسد وتقول بصوت غاضب ممكن تطلع بره وانا هنقي اللبس اللي انا عايزه
اسد وهو يضحك ويغمز لها بعينه بس من حقي اشوف اللبس اللي انت هتجيبيه ولا انت ايه رايك
جنى تضربه في كتفه وتخرج بره المحل وتدخل هي وتنقي الملابس اللي هي محتاجاها
اسد ويدخل محل اخر وينقي لها ملابس داخليه ويخرج ويدخل محل التي كان في جنى ويسال عليها ايوه يا فندم هي خرجت في واحد كان بيسال عليها
اسد وهو انت بتقولي ايه خرجت مع مين هي ما تعرفش حد هنا يخرج التليفون من جيبه عشان اتصل على الامن بيلاقي ليث طالبه اكثر من 150 مره يرد بسرعه الو
ليث.. هو يصرخ فيه انت ما عدتش ترد ليه عليا من الصبح حرام عليك يا اخي تعبتني معاك جنى فين قول لي جنى فين
ليث بصوت عالي مش وقت التملك ده بتاعك قل لي هي فين
اسد مش هقول لك وانت مالك
ليث.. بغضب لورين بعتها واحد يقتلها قول لي هي فين
اسد يسمع منه الخبر ويقع منه التليفون
وينزل بسرعه ويخرج من المول ويلاقي ناس كتير متجمعه في اخر الشارع بسرعه ويلاقي جنه مرميه على الارض غرقانه بدمها
اسد وهو يحمل جنى في يده ويخرج بها مثل المجنون ويدخل بها العربيه ويجلسها في الخلف ويركب بسرعه ويسوق العربيه ويذهب بها الى اقرب المستشفى يخرج من عربيه ويحملها في يده ويدخل بيعه ويصرف على الجميع حد هنا حد هنا يساعدني بسرعه تاتي اليه ممرضه بالراحه بالراحه يا فندم دي مش طريقه كلام مستشفى محترمه
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية جوهرة الاسد ) اسم الرواية