Ads by Google X

رواية احببت عمياء الفصل الثاني عشر 12 - بقلم نورهان العطار

الصفحة الرئيسية

 رواية احببت عمياء كاملة بقلم نورهان العطار عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية احببت عمياء الفصل الثاني عشر 12

رواية احببت عمياء 
الفصل الثاني عشر

صعد سيف الي الاعلي فوجد صوت انين وصر*يخ من جناحة فدخل بسرعة وكانت الصدمة عندما راي صافي تمسك ملاك من شعرها وملاك تصر*خ وكريمة تكتم بوقها حتي لا يسمع احد صوتها 

سيف بغضب: صاااافيييي

اتفزعت صافي وتركت ملاك وكذالك كريمة التي توترت من وجود سيف 

سيف وهو يذهب بسرعة الي ملاك التي تمسك شعرها بالم: ملاك حصلك حاجه 

ملاك بابتسامة الم: لالا انا كويسه متقلقش 

التفت سيف الي صافي التي ترتعد من الخوف وكريمة ايضا

سسف بغضب وهو يمسك صافي من شعر*ها لتصرخ با*لم: انتي ازاي تتجرائي تمدي ايدك عليها انتي اي دخلك اوضتها اصلااا انطقييي

كريمة وهي تحاول ان تخلص ابنتها من يدية: سبها يا سيف انت هتضربها علشان الجربوعة دي 

سيف بغضب وهو يترك صافي ويقترب من زوجة عمة: انتي ليكي روقة يا مرات عمي كلامي مع عمي مش معاكي واطلعي برة يالا علشان انا عاوز اربي مراتي علي طريقتي 

كريمة بخوف: لا انا مش همشي يا سيف 

سيف وهو ينادي الحراس: يا جمااال جماااااال

جمال بسرعة: نعم يا سيف باشا

سيف بغضب: خد كريمة هانم ووصلها لعربيتها 

كريمة بغضب: انت بتطردني علشان الجربوعة دي 

سيف بغضب: كلمة كمان وهنسي انك مرات عمي برااا

خرجت كريمة وهي تتوعد لسيف بشدة وقفت صافي ترتعد بخوف من سيف 

سيف وهو ينظر لها بشر: علي اوضتك ولسة الحساب مخلصش يالاااا

هرولت صافي الي الاعلي وهي ترتعد فهي تخشى غضب سيف 

ذهب سيف وامسك يد ملاك وتحولت ملامحة الي الحنية فجاة 

سيف وهو يقبل يد ملاك: انتي كويسه في حاجه بتوجعك 

ملاك بابتسامة: انا كويسه بس انا سمعت سوسن وهي بتصرخ هي كويسه 

سيف بتذكر: يخبر فكرتيني انا نازل ليها فورا خليكي هنا انا مش هتاخر 

هبط سيف الي الاسفل وجد سوسن تتالم وتتوجع 

سيف: وريني ايدك يا سوسن 

امسك سيف يديها لتصر*خ بقوة وهي تبكي 

سيف بغضب: لازم نروح مستشفى شكل ايدك مكسورة 

اخذ سيف سوسن وهو ينادي علي جمال الحارس الشخصي فهو يثق فية وبشدة 

سيف: بسرعة ودي مدام سوسن المستشفى واتكفل بكل التكاليف فاهم 

سوسن ببكاء: ربنا يكرمك يا بية ويعليك كمان وكمان 

اسند جمال سوسن وانطلق بها الي السيارة ليقف سيف في منتصف الجنينة وهو يتوعد لهم 

سيف بغضب وشر: ادعديتة حدودكم اووووي وانا ساكت بقالي كتير بس انا هويكم من هو سيف الهلالي
........................ 

وصل حسام الي بيتة ودخل الي غرفة المكتب وهو يبحث في الاوراق ولاكن توقف وهو يبتسم 

حسام بخبث: كنت عارف ان كل دا هيحصل بس هما اغبية اووووي 

اتصل حسام بسيف ثواني واتاة الرد 

سيف: هااا اي الاخبار 

حسام بخبث: اغبية وعملوها ميعرفوش انهم بيلعبوا مع ابن الهلالي 

ليضحك سيف وحسام بقوة 

حسام: هنعمل ايه دلوقتي 

سيف بخبث: سبهم بكرة هيتصدمة وانا بتمم الصفقة 

حسام بضحك: نفسي اشوفهم وهما مصدومين اوووي 

سيف: متقلقش روح انت نام بكرة اليوم طويل موووت

اغلق حسام الهاتف وصعد الي غرفتة وهو يلقي بجسدة علي السرير ويتذكر وجهها وابتسامتها وخجلها تذكر خوفة عليها لفتة لها اخذ يفكر حتي نام من التفكير 
...................... 

في منزل نفين 

دخلت نفين المنزل وهي تري والدتها تجلس علي الكرسي تنتظرها مثل كل يوم 

نفين بعتاب: اخس عليكي يا بطوط كدة تقعدي في عز البرد بستنيتي وتتعبي 

فاطمة بابتسامة: فداكي اي حاجة حبيبتي بس اي الي جابك متاخر 

نفين: ولا حاجه يا ست الكل يالا علشان ناكل وناخد الدواء ونام 

فاطمه: حاضر يا بنتي 

ذهبت نفين ووضعت الطعام علي السفرة وجلست فاطمة وابنتها نفين يتناولون الطعام وبعد وقت

نفين: يالا الدواء يا ست الكل 

فاطمة: انا تعبت من الدواء دا

نفين: هو كل يوم يا ماما انتي يا امي مريضة قلب لازم تاخدي علاجك يالا بقا 

لتاخذ فاطمة العلاج وتنام لتدثرها جيدا وتذهب الي غرفتها وتغير ثيابها ونامت بعد تفكير طويل كيف تدمر سيف وتنتقم لها ولابنها 
.................. 

صعد سيف غرفة صافي بغضب وفتح الباب بقوة فوجدها ترتعد من الخوف

سيف بغضب: بقا انتي تتجرائي وتضربيها هاا ردي عليا

صافي بغضب وغيرة: اة ولو طولت اقتلها هقتلها علي طول معاها منا مراتك وام ابنك برضو ولا الجربوعة دي احسن مني 

سيف بغضب وهو يصفعها: اياكي تقربي منها تاني يا رخيصة هوو انتي  فكراني نايم علي وداني ومش عارف انتي بتعملي اي من ورايا

صافي بخوف: انا بحبك يا سيف لي مش راضي تفهم دا انا بحبك بجد 

سيف: وانا مش بحبك وانتي الي مش راضيه تفهمي دا

صافي بغضب: اة ما انت اخرك تحب تربية الشوارع 

امسكها من شعرها بقوة لتصرخ هي: اخر مرة بحذرك الا ملاك فااااااهمة 

صافي الم: فاهمه فاهمه 

تركها سيف لتسقط فوق السرير ليخرج من الغرفة بغضب ويترك ورائة من ينظر الية بشر 

صافي بغضب: والله مهسيبك يا تربيه الشوارع انتي 
........................... 

في منزل امام 

تدخل كريمة بغضب وهي تلقي شنتطها في الارض

امام بسخرية: اي الي مزعل السنيورة خطتك باظت

كريمة بغضب: بقولك ايه انا مش فيقالك 

امام: بس انا فيقلك كويس اووي وعارف انتي بتعملي اي وناوية علي اي 

كريمة بغضب: انت طول عمرك فقري وهتفضل في الفقر دا علي طول خلي اخوك يتمتع بنعيم ابوك وانت تتمتع بالملاليم الي بيرمهالك اخوك 

ولاكن قبل ان يرد عليها امام يدخل محمد الفيلا لانة لم يري اخية منذ زيجة سيف وصافي فخاف علية بان يكون زعلان او مزعوج

محمد باستغراب: في اي يا امام صوتكم عالي كدة لي 

لتنظر لهم كريمة وتصعد الي الاعلي بغضب 

محمد: في اي يا بني انطق 

امام بضحك: ابنك ازاي وبالنسبة لاخوك الكبير دي مش فارقة منك 

محمد بضحك مثلة: انت مش اخويا الكبير وبس انت ابويا واخويا وسندي ربنا محرمنيش منك ابدا 

امام بحب اخوي : ولا منك يا حبيب اخوك قولي بقا كنت جاي لي في حاجه حصلت 

محمد: فكرتني كنت جاي اطمن عليك واديك الفلوس دي 

امام: يالهوي اي كل دا 

محمد: نسبتك من ارباح البرصة 

امام وهو يحضتنة: ربنا يخليك ليا بس انا مش عاوز حاجه كلة من خيرك 

محمد: لالا انا كل حاجه بنقسمها سوء حطهم في حسابك ويالا انا عزمك علي الغداء بكرة دي ملاك بتعمل حتة اكل بنت اللذينة مبكلش غير من ايديها

امام بضحك: بس كده اعمل حسابي هاجي 

محمد: هستناك يا خويا

ذهب محمد وجلس امام بتعب بفكر في افعال زوجتة وابنتها 
........................... 

هبط سيف الي غرفتة وجد سوسن تخرج منها 

سيف: نامت

سوسن: لا اكلتها واخدت علاجها ومستنياك جوة

سيف: ماشي روحي انتي وخديلك اجازة يومين علشان ايدك

سوسن: لا يابني علشان ملاك 

سيف: انا هتصرف روحي انتي 

ذهبت سوسن لتروح تبات مع اولادها فهي اشتاقت لهم جدا جدا 

سيف: الا القمر صاحي لي 

ملاك: سمعت صوت صافي بتصر*خ انت ضرب*تها لي 

سيف: لازم تتربي علشان متعملش الغلط تاني 

ملاك: بس 

سيف بمقاطعة: بس انتي ونامي يالا 

ملاك بتزمر: مش عاوزة انام اووف

سيف وهو يحملها: ننزل نلعب شويه 

ملاك بفرحة وهي تقبل خدة: يعيش سيف يعيش

ليضحك سيف بقوة علي تصرفتها ليجلسها علي الارجيحة ويجلس بجانبها 

ملاك: عارف يا سيف كان نفسي اكمل تعليمي بس اهلي سبوني بدري بدري ومشية 

سيف: انتي كنتي في سنة كام 

ملاك: كنت في تانية ثانوي

سيف: كنتي شاطرة يعني 

ملاك: اوووي اوووي يا سيف كان صحابي يجوا ليا اذكرلهم 

سيف: وانتي مكملتيش لي 

ملاك بحزن: بابا وماما مات*وا وسبوني لعمي حمدان ومرات عمي سمية وحياة بنتهم 

سيف: بس من نظرتي مرات عمك بتحبك اووي

ملاك: اة جدا وانا كمان بحبها اوى هي الي كانت بتحميني من عمي حمدان حتي في الليلة المشؤمة هي الي انقذتني في اخر لاحظة 

سيف: ليلة اي وانقذتك من اي 

ملاك بحزن: انقذتني من عمي لانة حاول يغت*صبني

...... يتبع

اسفه علي التاخير بجد بس النور كل شويه يقطع وانا مش عارفه انزل يالا فجرولي البارت لايكات وكومنتات وياريت رايكم في الرواية بحبكم اوووي❤💋


يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية احببت عمياء ) اسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent