رواية احببت فارس الصعيد كاملة بقلم حبيبة محمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية احببت فارس الصعيد الفصل الثاني عشر 12
رعد:بصدمه اي
ايهاب:ولله
رعد:ازاي دا يبوي نا مبحبهاش واصل هي زي فيروز عندي غير اجده لاه لي اجده يبوي انا معوزش اتجوز
ايهاب :نا بعمل اجده لمصلحتك يولدي
رعد:لا يبوي انا اسف يبوي مهتجوزهاش
ايهاب:يعني اي يولدي انزل كلمتي مع الراجل عيل انا ايااه
رعد:يبوي نا معوزش اتجوز حالن كنت جوز يزن إنما اني لاه
ايهاب :يزن هو كومان هيتجوز ونا اتكلمت مع ابو العروسه
رعد.: يبوي لي اجده طب وريتال تعرف بجده
ايهاب:جدها راح ايعرفها
رعد:اني مش موافج يبوي
ايهاب:يعني ايه
رعد:يعني مهتجوزهاش
ايهاب: بعصبية وزعيق رعد وانت من جيمته مبتنفذش كلامي الي عندي جلتو وهيتنفذ برضاك أو غصبن يرعد
رعد:بس يبوي
ايهاب:الي عندي جلتو والفرح هيكون اخر الشهر دا
رعد:😳اي
ايهاب:جبل متنزل مصر هتتجوزها
رعد:يبوي لاه حرام اجده
ايهاب:حرام اي انت معارفش مصلحتك فين يولدي بكره تفهم
رعد:سابو وطلع
ايهاب:قعد بتعب
عند ريتال
ريتال:كانت قاعده في الاوضه لقت سليم داخل
ريتال:😳انت حيوان في حاجه اسمها تخبط علي الباب
سليم:انا واد خالك مش غريب
ريتال:بس في احترام
سليم:قرب منها وحشتني جوي
ريتال:انت حيوان وقليل الادب اطلع برا
سليم:ولو مطلوعتش
ريتال :هقول لجدو وخالو
سليم:قرب اكتر روحي جوليلهم عارفه الطريج ولا اعريفهولك اني
ريتال:بعدت انت عاوز مني اي سبني بقي نا بكرهك وبكره اسلوبك القذر دا
سليم:عاوزك وانتي عارفه اني عاوزك من زمان وبحبك
ريتال:انا استحاله احب ولا حته اكلم واحد زيك انت كل يوم مع بنت وبتشرب اطلع برا بقولك
سليم:قرب منها وشد شعرها جامد
ريتال:اههههه شعري شعري يحيوان
سليم:انا قذر ايوه عشان بحبك ورايدك
ريتال:اوعاا يحيوان
سليم:نا بحبك من زمان وانتي مش موافجه
ريتال:اوعاااا بقي سبني
سليم:قرب منها وشبه حاضنها
ريتال:بعياط اوعاا اههه شعري
سليم:مردش عليها
ريتال:اوعاا بقي اوعااا وزقتو
سليم:خليكي عارفه انك عمرك مهتكوني لغيري يا يريتال ولو دا حوصل بموتك
ريتال:بعياط ولله يسليم لو مبطلت الارف الي بتعملو دا لهقول لجدو واخليه يطردك ولله
سليم:ههه ماشي روحي جوليلو
ريتال:اطلع برا بقي
سليم:قرب منها ولو مطلعتش
ريتال:انت واحد زباله وحيوان واقذر انسان شفتو في حياتي
سليم:ضربها بلقلم جامد
ريتال:بوجع اههه وحطت ايديها علي خدها
ريتال:بوقها اتعور
سليم:قرب منها وباسها وقال
سليم:اتعلومي تتكلمي معايا بحترام بعد اجده وطلع
ريتال:راحت معيطه وفضلت تمسح في خدها وراحت لاوضه روح
روح:كانت قاعده لقت ريتال داخله وبتعيط
روح:بخضه في اي واي الد*م الي علي بوقك دا
ريتال:بعياط سليم 🥺💔
روح:عمل اي
ريتال:قرب مني وباسني وراح ضاربني بلقلم
روح:يروحي معلش
ريتال:انا تعبت
روح:معلش قلتلك قولي لجدو
ريتال:نا خايفه اقول لجدو ميصدقنيش وسليم يقرر الي عملو وجدو ممكن يجوزني ليه
روح:طيب معلش
ريتال:نا هنام معاكي
روح:ماشي
ريتال:مسحت بوقها وكان خدها معلم من القلم
روح:معلش يقلبي يلا ننام
ونامو
تاني يوم الساعه 8:00
ريتال:قامت بتعب راحت أوضتها اخدت شاور وغيرت ونزلت
محمد:كان قاعد
ريتال:صباح الخير يجدو
محمد:صباح النور عامله اي
ريتال:الحمدلله وانت وراحت باستو
محمد:نا تمام طول منتي بخير وبصلها اي الي في وشك دا
ريتال:اي
محمد:خدك احمر وفيه علامات اي
ريتال:اصلي اتخبطت
محمد:بشك اممم طيب
ريتال:كنت عاوزني في اي
محمد:تعالي اجعدي يمي
ريتال:قعدت نعم
محمد:ريتاال يحبيبتي انتي عارفه اني كبورت ونفسي اطمن عليكي في بيت عدلك
ريتال:مش فاهمه
محمد:يعني نا جريت فتحتك
ريتال:😳نعم انت بتهزر
محمد:نا مبهزورش نا جريت فتحتك علي رعد
ريتال:اي
محمد:والفرح اخر الشهر دا
ريتال:اكيد لا جدو انا مش عاوزه اتجوز حالن
محمد:خلاص يبنيتي نا جريت الفتحه
ريتال:يجدو ونبي لا انا هرجع مصر انا لسه قدامي حلمي لي حرام انت كدا بتدمرني
محمد: نا قلت كلمتي
ريتال:لا انا هرجع مصر وقامت عشان تحضر شنطتها
محمد:مفيش رجوع وروح هي كمان انا اتحددت ويا ابوها
ريتال:مش فاهمه
محمد:انا بتحدت مع ابو روح وهتتجوز هي كمان
ريتال:نعم يعني احنا الاتنين طب كنت خلي واحده بس جدو حرام عليك
محمد:حرام عليا اني عاوز اطمن عليكي
ريتال:سابتو وطلعت فوق وهي بتعيط ومش قادره تستوعب فكره انها خلاص هتتجوز
عند روح كانت قاعده لقت ريتال دخلت وكانت منهاره
ريتال:روح
روح:بخضه في اي حصل اي
ريتال:جدو
روح:بقلق جدو مالو
ريتال:بعياط جوزني
روح:بصدمه امتي دا حصل وأزاي
ريتال:انا مش عاوزه اتجوز يروح انا عاوزه اعيش حياتي وأكمل تعليمي
روح:طيب اهدي واحكيلي
ريتال:حكتلها كل حاجه
روح:ررعد اخو يزن
ريتال:بعياط اه هو في غيرو
روح:يعني جدك قرأ فتحتك علي رعد
ريتال:ايوا يروح اعمل اي
روح:طب ونا انا بابا هو كمان وافق اني اتجوز كدا
ريتال:بعياط مش عارفه
روح:بحزن انا خايفه يريتال
ريتال:وانا
روح:يلا نروح لرعد
ريتال:يلا لان انا استحاله اتجوزو
روح: طب يلا
ريتال:راحت تلبس وروح هي كمان
بعد شويه خلصو
ريتال:لبست فستان بكم لبعد الركبه وكان جميل وروح لبست ميني درس بكم كانو اشترو عشان عجبهم بس لكن هما مبيلبسوش دريسات
بعدين نزلو
ريتال:كانت حزينه
روح:احنا هنطلع يجدو
محمد:رايحين فين
روح:عند طنط نجوي وعمو ايهاب
محمد:ماشي متتأخروش
روح:بحزن جدو هو انا كمان هتجوز
محمد:اه ومع ريتال
روح:بحزن لي حرام
محمد:مسمعش كلمه ويلا
روح:طب طب مين
محمد:هبقي اقولك وهتروحو ولا مفيش مرواح
روح:حاضر
وكل واحده ركبت عربيتها ومشيو
بعد شويه وصلو
ريتال:نزلت وبعدها روح
خبطو
نوسه:ريتال هانم اتفضلي اتفضلي يا روح هانم
ودخلو
نجوي كانت قاعده لقت روح وريتال جايين
نجوي:بفرحه ريتاا وروح نورتو
ريتال+روح:بهدوء نورك
روح:طنط فين رعد ويزن
نجوي:جوه يحبيبتي
ريتال:تمام شكرا وراحولهم
عند رعد
رعد:مكنش مركز في الشغل وعمال يفكر ان ازاي هيتجوز وحياتو هتتغير وأبو متحكم فيه ومش عارف يعمل ايه لقي الباب بيخبط
رعد:بخنقه ادخل
ريتال:دخلت لقت يزن ورعد قاعدين
رعد:اهلا
ريتال:اهلا
روح:ممكن نتكلم شويه
رعد+يزن اتفضلو وقعدو
يزن:مالكو زعلانين كدا لي
روح:بحزن مفيش
ريتال:رعد انت عرفت ب أن جدو اتفق هو وعمو أنهم يجوزونا
رعد:بخنقه اه
يزن:بصدمه وه ازاي
رعد:يزن استني
ريتال:بحزن انا مش عاوزه اتجوز انا ورايا تعليم وحلمي وحاجات كتير عاوزه اعملها لا واتجوز مين اتجوز رعد
رعد:بخنقه انا معوزش اتجوزك اني كومان عاوز اعيش حياتي بهدوء ومعوزش ولا اتجوزك ولا انتي ولا غيرك اتفهمتي
ريتال:طب هنعمل اي
رعد:معارفش انا حاولت اتكلم مع ابوي زعجلي ورفض اصلا اني اتناقش او اتحدت معاه
روح:بحزن انا كمان جدو جوزني
رعد:وه انتي كومان لمين
روح:مش عارفه بس انا مش عاوزه اتجوز حرام انا عاوزه اكمل كُليتي وابقي مهندسه ومش عاوزه اتجوز وتحكم وقرف
يزن:طب متوافجيش
ريتال:جدو مش راضي وكلمتو مرضاش
رعد:نا اتخنجت ومعارفش اعمل اي
يزن:طيب اهدو
ريتال:طب نا عندي فكره
رعد:بسرعه جولي
ريتال:يلا يروح ننزل مصر ومش هاجي الصعيد دي تاني
ريتال:متخفيش جدو بيحبنا وهيكلمنا
روح:طب وانا بابا كمان هيجوزني مش هنعرف نعمل حاجه
ريتال:مترجعيش علي بيتكو تعالي شقتي
روح:طيب يعني وبعدين
ريتال:يبقي يحلها ربنا بقي
يزن: مينفاعش كدا غلط
ريتال:يعني هنعمل اي
يزن:أن شاء الله ربنا هيحلها بس متعملوش اجده
روح:لا انا رأي نمشي
رعد:لو نزلتي مصر انزلي انا اصلا معوزش اتجوزك بس متلوميش غير نفسك
ريتال:…
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية احببت فارس الصعيد ) اسم الرواية