رواية احببت عمياء كاملة بقلم نورهان العطار عبر مدونة دليل الروايات
رواية احببت عمياء الفصل الثالث عشر 13
رواية احببت عمياء
الفصل الثالث عشر
سيف: ليلة اي وانقذتك من اي
ملاك بحزن: انقذتني من عمي لانة حاول يغتصبني
سيف بصدمة: اي ازاي دا حصل فهميني
ولاكن لم ترد عليه لينظر لها ليجدها قد نامت ضمها بشدة ويفكر في كلامها ولاكنة لم يري هذة النظرات التي تراقبهم من الاعلي بحقد وغل
صافي بغل: سيف دا بتاعي انا لوحدي مش هخليكي تتهني بية كتير يا ملاك
لتجد احد يطرق الباب عليها لتاذن لهة بدخول لتجدة عمها محمد
محمد بابتسامة: اخبارك ايه دلوقتي لسة تعبانة
صافي بابتسامة: لا يا عمو انا بخير الحمدلله
محمد: وحفيدي عامل اي
صافي بحزن مصطنع: كويس اهو الحمدلله
محمد: مالك يا بنتي حزينة كدة لي
صافي بب*كاء مصطنع: هكون فرحانة ازاي يس يا عمو وسيف بيعملني كدة ومش بيطلع عندي خالص وعلي طول قاعد مع الي اسمها ملاك دي دنا روحت اكلمها النهارده زعق فيا وضر*بني يا عمو
محمد: خلاص يا حبيبتي انا هتكلم معاة انتي برضو مراتة وليكي حقوق ووجبات علية ارتاحي انتي وانا هتصرف في الموضوع دا يالا تصبحي علي خير
صافي بابتسامة: وانت بخير يا عمو محمد
ذهب محمد وجلست صافي علي الفراش وهي تفكر متي ياتي اليوم التذي يكون فية سيف ملكها حتي نامت من كثرة التفكير
....................
حمل سيف ملاك بين يدية ودخل القصر وعو يصعد السلالم لطريق جناحة ليقابل ابوة وهو يهبط من الاعلي
محمد: طلع ملاك وتعال عوزك في موضوع مهم
سيف باستغراب: لي هو في حاجه ولا ايه
محمد: انا في المكتب خلص وتعال
هبط محمد الي غرفة المكتب ودخل سيف الي جناحة ووضع ملاك علي السرير ودثرها جيدا وخرج من الغرفة وهبط الي الاسفل الي غرفة المكتب
سيف وهو يجلس: ها يا بابا في اي بقا اي الموضوع المهم دا
محمد: انت لي مزعل مراتك يا بني
سيف باستغراب: ملاك انا مزعلتهاش
محمد: لا مش ملاك صافي
سيف بغضب: انت منزلني كل دا علشان الزفتة دي
محمد بغضب: اسمع كلامي بقا انت هتطلع لصافي وتبات معاها اعدل مبنهم انا مبقولكش اظلم ملاك بس اعدل ما بين صافي وملاك فاهم ولاخر مره بحذرك
صعد سيف الي غرفة ملاك بغضب وجلس بجانبها وهو يمرر يدية علي شعرها ولاكن رن هاتفة
سيف: ايوة عملت اي يا جمال
جمال: لقيت دكتور كويس اوووي
سيف: تمام هات العنوان
جمال: العنوان في *************
اغلق سيف الخط واخذ ملاك بين احضانة بقوة ونام بعمق وهو يفكر في شئ ما
.....................
في فيلا السيوفي
يجلس علي وهو يبتسم بخبث وينظر لساعتة وتزداد ابتسامتة بقوة
علي بخبث: كلها كام ساعه واشوفك وانت بتدمر قدامي
ثم رن هاتفة فرد
علي: في اي يا نفين
نفين: جبت الورق
علي: اة جبتة وكلها كام ساعه ويبقي سيف انتهي
نفين بفرحة: ياة اخيرا انت متعرفش انا استنيت قد اي علشان انتقم منة انا هروح اكمل نومي كنت قلقانة لخطتنا تفشل يالا سلام
اغلق علي الخط وهو يبتسم بسخرية عليها فهي تظن ان سيف يقع بسهولة فهو قلبة لم يطمان ابدا لسيف فهو يعرفو جيداا ولاكن في الصباح يكتشف كل شئ
ليذهب الي غرفتة وينام
...............
في الصباح
استيقظ حسام بنشاط وحيوية فاليوم سوف يراها ولم يجعلها تغيب عن عيونة ابدا
دخل المرحاض واخذ دش دافئ وارتدي ملايسة المكونة من بنطلون ابيض وقميص اسود وبليزر اسود وجزمة سوداء وصفف شعرة ووضع برفانة المميز فكان مثير وبشدة من جمالة واناقتة
حسام بتوتر: اووووف انا حاسس اني ناسي حاجه اة الساعة
ارتدي اغلي الساعات الاورجنال وجد الباب يطرق لتدخل سيدو في الستين من عمرها
السيدة: اي يا بني قلقت عليك كل دا بتلبس
حسام بابتسامة: دادة سعاد اي رايك في شكلي
سعاد: زي القمر يا حبيبي
حسام بتوتر: طيب في حاجه نسيها
سعاد: اة في حاجه ناسيها
حسام بسرعة: اي هي يا امي
سعاد بضحك: دماغك مالك يابني في اي
حسام بفرحة: هشوفها يا امي هشوفها
سعاد بفرحة: اخيرا يا بني ربنا يسعدك بس احكيلي فين وازاي وامتي
حسام باستعجال: لا دا حوار طويل اوووي وانا لازم اروح لسيف علشان ورانا صفقة مهمة
سعاد: طيب الفطار جاهز يالا علشان تفطر
هبط حسام مع من ربتة بعد وفاة امة وابوة ورفضت تركة فهي لم تنجب فاخذت حسام ابن لها
تناول حسام وجبة الافطار وقبل راس سعاد وذهب مسرعا واستقل سيارتة وذهب الي مكان الاجتماع ليحضر اهم حدث في تاريخ سيف اخية وصديق عمرة وطفولتة
سعاد: ربنا يحفظك يابني يارب ويخليك ليا يارب
لتجلس سعاد وتتذكر ما حدث في الماضي
فلاش بااااااككك
محسن بغضب: بقولك اي اهلة وغاروا في داهية احنا مالنا احنا
سعاد: يا محسن الواد ملهوش حد خرام اسيبة لوحدة
محسن ببرود: انا قلت لا ياما انا ياما الواد دا
سعاد بقوة: حسام طبعا
محسن بصدمة: انا بدبدي الواد علي جوزك مش كفاية اني عايش معاكي وانتي مبتخلفيش وعاق كمان بتختاري الواد
سعاد بغضب: اة مبخلفش مهو بسببك من ضربك ليا كل شوية الرحم اتاثر وشالولي الرحم كل الي انا فية دا بسببك جوزي قدمتلي اي يا جوزي زل واهانة كنت عايشة في ببت اهلي معززة مكرمة اتجوزتك بقيت اشتغل في البيوت
محسن: اخر كلام لو رحتي للواد دا تبقي طالق
سعاد بقوة: طلقني لان مش هسيب حسام ابدا
محسن: طيب انتي طالق طالق طالق
ذهبت سعاد بفرحة الي حسام الذي كان عمرة ١٥ سنة وجلست معة واهتمت بية حتي كبر واصبح يحب وسوف يتزوج
بااااااككك
سعاد بابتسامة: عمري مهندم اني بعت الدنيا كلها علشانك يا حسام ووعد مني يا بني هحاول اخليك اسعد انسان في الدنيا كلها يا حبيبي
لتذهب حتي تحضر لة الغداء فهي رفضت وجد اي خدم لمساعدتها لانها قررت تعيش هي وابنها فقط
.....................
استيقظ سيف وجد ملاك مازالت نائمة فقام ببطى حتي لا تستيقظ ودخل اخذ دش وارتدي ملابسة المكونة من بنطلون ابيض وقميص اسود وبليزر اسود وجزمة سوداء وساعة من اغلي المركات وصفف شعرة وضع برفانة المفضل
ملاك باستيقاظ: سيف انت لسة هنا
سيف بابتسامة: صباح الخير يا ملاكي
ملاك بابتسامة: صباح النور انت رايح فين
سيف باستغراب: وانتي عرفتي منين اني خارج
ملاك بضحك: ريحة البرفان مغرقة الاوضة وانت مش هتحط برفان في البيت يعني
سيف بضحك: لالا نبيهة اوووي
ملاك بابتسامة: طبعا ها بقا مقلتليش رايح فين
سيف وهو يجلس بجانبها علي السرير: رايح الشغل عندي صفقة مهمة اووووي ادعيلي
ملاك: ربنا يوفقك ويكرمك يارب يا سيف يا ابن ام سيف
سيف بضحك هستيري: ااااااااااة هموت ههههههههههههه حرام عليكي سيف ابن ام سيف ماشي يا ستي انا بقا هروح عشان متاخرش
ملاك بابتسامة ساحرة: مع السلامة خلي بالك من نفسك
قبل سيف خدها ونظر نظرة اخيرا في المراية وذهب الي الاجتماع
......................
استيقظ علي بنشاط فاليوم سوف ياخذ حق اختة وابوة وامة
ذهب واخذ دش وارتدي ملابسة المكونة من بدلة سوداء وساعة وصفف شعرة وذهب الي الاجتماع
...................
في غرفة الاجتماع
وصل حسام ليستقبل الوفد البريطاني المسؤول عن الصفقة
وصل سيف ودخل ليتفاجئ حسام بان سيف يرتدي نفس ملابسة
حسام بضحك: انت لابس زي لي هااا
سيف بضحك: انت الي لابس زي
حسام: طيب والنبي صورة دي مش هتتكر تاني
التقط احد الشباب صورة لسيف وحسام مع بعض
حسام بضحك: فاكر دي مش اول مرة حصلت قبل كدة في الكلية كنت انا وانت وعلي
سيف بحزن: اة حصلت يلا الايام بتغير
حسام: بكرة يعرف الحقيقة
سيف: غبي سمع كلامها وصدقها وفي الاخر سبتة
حسام: انسئ يا صحبي يالا ندخل اهو علي وصل كمان
نظر علي الي حسام وسيف وتذكر صداقتهم فهم يرتدون نفس الملابس تذكر ذالك اليوم عندما ارتدي هم الثلاثة نفس الملابس فابتسم ولاكن عاد لبرودة عندما تذكر ما فعلة معة سيف ليدخل وهو يريد الانتفام
في الاجتماع
سيف بقوة: طبعا طلعت النتيجة بتاعت الصفقة
روكس: طبعا سيف بية وانا سعيد جدا بالصفقة دي بس الصفقة محسومة طبعا
علي بخبث: لمين يا روكس باشا
روكس: اتفقنا مع التعاقد مع علي السيوفي
....
يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية احببت عمياء ) اسم الرواية