رواية احببت فارس الصعيد كاملة بقلم حبيبة محمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية احببت فارس الصعيد الفصل الثالث عشر 13
ريتال:مش فارقه يعني
رعد: متنزليش هيحصول مشاكل
ريتال:لا
رعد:انتي حره
ريتال:ماشي يلا يا روح
روح:يلا
يزن:يبنتي
روح:يزن خلاص
يزن:ماشي ابقو طمنوني بقي
روح: بابتسامه حزينه حاضر
بعدين مشيو
ريتال:حضنت نجوي عاوزه حاجه
نجوي:بستغراب سلامتك يحبيبتي
روح:هي كمان حضنتها
بعدين سلمو عليها ومشيو
روح:طب اي لبسنا وحاجتنا
ريتال:مش مهم يروح
روح:ماشي
بعدين مشيو
بعد مرور يوم
ريتال:كانت وصلت وطلعت شقتها هي وروح بهدوء وغيرو ونامو
الساعة 12:00بليل
ريتال :قامت. كانت تعبانه لقت فومها مش مبطل رن
ريتال:لقت جدها رانن هو وخالها
ريتال:كانت خايفه ترد صحت روح
روح:بنوم في اي
ريتال:جدو رن عليا كتير اووي وخالو اعمل اي
روح:طيب ردي
ريتال:انا خايفه
روح:متخفيش
ريتال:طيب وردت
محمد:بعصبيه انتي فين
ريتال:بهدوء انا في مصر
محمد:وهه مصر مين انا بجالي يوم عمال الف عليكي وانتي في مصر
ريتال:بهدوء جدو انا مش هتجوز
محمد: ريتال ارجوعي حالن
ريتال:لا
محمد:ارجوعي يريتال
ريتال:بعصبيه جدو لا قلت وانا مش هتجوز انا وهو عكس بعض وانا عاوزه اكمل حياتي وتعليمي مدمرش حياتي يجدو
محمد:بحذر قلت ارجوعي انتي وروح
ريتال:لا
محمد:ماشي نا هجيبك بطريقتي وقفل
ريتال:الو جدو لقيتو قفل
روح:قالك اي
ريتال:فضل يزعق ويقولي ارجعي وهاتي روح قلتلو لا قالي هجيبك انا وقفل
روح:طب اي هو قال لبابا
ريتال:مش عارفه انتي فونك فين
روح:في الشاحن
ريتال:طب شوفي كدا
روح:شافت فونها لقت باباها وامها رنين كتير
روح:بخضه دول رنين كتير يلهوي
ريتال:طيب رني عليه
روح:لا لا نا خايفه 🥺
ريتال:متخفيش
روح:رنت علي باباها طارق النجار
طارق:كان قاعد ومخلي حراسه كلهم يدورو علي روح وريتال لأن محمد قالو انهم مشيو لقي فونو بيرن
طارق:بلهفه الو روح انتي كويسه
روح:اه
طارق:بطممئنيه انتي فين
روح:متقلقش يبابا انا كويسه
طارق :طيب انتي وريتال فين
روح :احنا في مصر
طارق :في مصر طيب تعالو
روح:لا يبابا انت فعلا عاوز تجوزني لواحد نا معرفوش وانا مش عاوزه اتجوز انتو لي بتعملو فينا كدا
طارق :روح تعالي انتي وريتال
روح:لا
طارق :بعصبيه بقولك تعالي
روح:لا يبابا وعلي جثتي لو اتجوزتو
طارق :انتي في مصر تمام يروح وأقسم بالله لهعرفك تكلمي ابوكي كدا ازاي ماشي
روح:بابا افهمني انا مش صغيره وحرام انكم تجوزوني بالعافيه
طارق:اخر مره هقولك ارجعي يروح
روح:بخنقه قلتلك لا
طارق :بزعيق طب ولله لو كنت مش هجوزهولك لهتتجوزي انتي وريتال يروح عشان تبقى تعملو الي عملتو دا سلام وقفل
روح:لقيتو قفل
ريتال:اي
روح:عمال يقولي ارجعي وزي مسمعتي هي كانت فاتحه مكبر الصوت
ريتال:انا خايفه
روح:وانا
ريتال:متخفيش يلا نقوم
بعدين قامو عملو اكل وقعدو ياكلو
روح:هو اي دا
ريتال:دي جبنه وبيض دا الي بعرف اعملو
روح:طيب
بعد شويه خلصو وقامو قعدو علي السرير كل واحده ماسكه فونها
بعد ساعتين
ريتال:كانت قاعده هي وروح لقو في تخبيط علي الباب جامد
روح:بخضه انا خايفه
ريتال:وانا
روح:طب هنعمل اي
ريتال:نشوف مين وقامو
ريتال+روح:كانو بيقربو من الباب براحه
ريتال:فتحت اي في اي اي التخبيط دا
الحارس:رجع وطارق ابو روح ظهر من وراه
روح:بتوتر ببابا
طارق :اه يلا بهدوء تعالو
ريتال:لا مش هنيجي
طارق :يلا
روح:لا
طارق :بقلكو يلا
روح:بزعيق لا يعني لا
طارق :قال للحراس يجبوهم
روح+ريتال:كانو عمالين يعيطو ويصوتو هما عارفين أن اخرت كدا هيتجوزو بالعافيه
بعدين طارق ركب العربيه وهما معاه
بعد شويه وصلو
طارق :خله الحراس ينزلوهم
وطلع. فوق
سحر ام روح: في اي يا طارق
طارق :مفيش
سحر:طيب انت مخليهم يمسكوهم كدا لي خليهم يسيبوهم ريتال حبيبتي في اي
روح:ماما الحقيني ونبي
ريتال:انا بقولك يماما ونبي لو انتي امي فعلا خليه يسيبنا ونبي
سحر:طارق انا عاوزه افهم خليهم يسيبوهم بقولك
طارق :مردش عليها
بعدين طلعوهم الاوضه ودخلوهم وقفل عليهم
سحر:لا لا من أمتي وانت بتعاملهم كدا
طارق :بجديه وتحذير من حالن ولو عرفت أن هما خرجوا ولا انتي حاولي حته تخرجيهم من الاوضه دي انتي حره
سحر:يعني اي مش فاهمه
طارق:الي عندي قلتو
سحر: في اي
طارق:الموضوع الي كنا بنتكلم فيه الاتنين نزلو من الصعيد وجدهم كان قالب عليهم الصعيد كلها وهما في مصر وكل دا عشان ميتجوزوش
سحر:بهدوء ايوا بس برضو الموضوع يتاخد بهدوء ونتكلم معاهم يطارق
طارق :أما نشوف اخرتها المهم شوفيهم اكلو ولا لا بس كل حاجه وهما في الاوضه انا بقولك اهو
سحر:ماشي يخويا ماشي
بعدين طارق مشي عشان يكلم جد ريتال وسحر راحت تعملهم اكل
عند ريتال وروح
ريتال:انا عملت اي بس عشان يطلعلي واحد زي ابوكي وجدي
روح:مش عارفه ولله انا مش عاوزه اتجوز يريتاا
ريتال:وانا ولله زيك
روح:طب هنعمل اي
ريتال:انا بفكر في خطه اهو
روح:طب فكري بس قبل متفكري خليكي عارفه أن لو روحنا فين هيجيبونا
ريتال:وبرضو خليكي انتي كمان عارفه أن مهما عملنا هنتجوزهم خلاص وانا مش عاوزه اتجوز
روح: انا مش عارفه يختي ولله هو بصراحه رعد مش وحش برضو هو قمر بعيونو دي وغمزاتو بس برضو مش اي دا المهم هنعمل اي
ريتال:بضحك ولله منا عارفه نفكر فحلاوتو ولا نفكر نعمل اي هم يبكي وهم يضحك يختي 😹😹
روح:علي رأيك بقولك اي متفكريش في حاجه انا عاوزه ارتاح يختي دماغي صدعت
ريتال:بت صح احنا معندناش دم اووي
روح:من زمان ولله يحبيبتي انتي لسه واخده بالك حالن
ريتال:😹ونبي دي منظر ناس هتجوز ب العافيه المفروض تكون بنعيط
روح:اه بس سيبك فرفشي فرفشي خدنا اي من الحزن غير العياط
ريتال:بس جيتلي فكره
روح:اي هي قولي بسرعه
ريتال:**
روح:بس تفتكري هيوافق
ريتال:مهو محدش يعرف غيرنا احنا الاربعه بس
روح:اه
ريتال:وكمان هو مش عاوز يتجوزني ف الخطه كدا هتمشي بظبط
روح:طب يارب تنجح
ريتال:يارب
روح:طب جعانه
ريتال:وانا
وراحو يخبطو ع الباب أن حد يفتحلهم
ف الوقت دا كانت سحر طالعلهم
ريتال:يناااس احنا جعانين
روح:يعالم يالي بره انا جعانه ولله جعانه
ريتال:يناس ياهو جعانه ولله لو مفتحتو في خلال ٣ ثواني هكون كلت روح
سحر:فتحت ب المفتاح اي يمفاجيع انتي وهي
ريتال:سوسو حبيبيتي شوفتي الي عملو طروقه في ريتاا حببتك
سحر:منتي الي هبله الواد مز يعبيطه منك ليها ومحدش لاقي يا اختشي خديه يغبيه ومع الوقت هتحبو بعض اديكي شيفاني نا وطروقه اهو
روح:مشاء الله يعني مبتقبلوش بعض
سحر:بضحك لا يبت ولله لا
ريتال:انتي بتضحكي يبقي الكلام صح المهم نا جعانه يا سوسو
سحر:بس كدا تعالو
روح:بقولك انتي مين قالك أن الواد مز وكدا
سحر:مهو انا اصلا عارفه الموضوع وطارق وريهوملي
روح:طارق وريهوملي قولي كدا طيب 😹😹
سحر:بس يبت يلا تعالو دا لو عرف اني فتحت مش بعيد يخليني معاكو 😹
ريتال:لا لا طارق بيحبك استحاله يعمل كدا هو هيطلقك بس 😹اسمعي مني
بعدين فضلو يضحكو ونزلو
ريتال:ايوا بقي يتركاتك يحركاتك يسوسو
سحر:اماال
ريتال:الاكل شكله جامد اووي
روح:اه اووي
سحر:طب يحبايبي ب الهنا وخلصو عشان تطلعو تاني
ريتال:اي دا يسوسو
سحر:بستغراب اي
ريتال:هو احنا مقولنلكيش
سحر:لا مقولتوليش
روح:هو احنا معرفنكيش
سحر:اخلصي يبت منك ليها
ريتال:مهو احنا هنوافق علي رعد وعريس روح يسوسو
سحر:بفرحه يا الف نهار ابيض يحبايبي بس اكيد موافقتوش غير بسبب في اي بقي
ريتال:بخبث لا ولله احنا فكرنا في الي قلتي عليه لقيناه صح وكدا وهو حلو اصلا ف قلنا فرصه بقي
سحر:قلبي مش مطمنلكو ومش مصدقاكو بس اما نشوف اخرتها
روح:بتغير الموضوع اطمني يسوسو وحطي في بطنك بطيخه صيفي متخفيش
سحر:هنشوف كلو هيبان
بعد شويه خلصو اكل
طارق جه
ريتال وروح كانو قاعدين بيتكلمو
طارق:بعصبيه انتو اي الي نزلكو يبت انتي وهي
ريتال وروح:اتخضو ووقفو
طارق:ردي
ريتال:ااااصل
طارق:اخلصي
روح:اصل يبابا
ريتال: في اي يطروقه مالك
طارق :بجديه مش وقته يريتاا قصدي يريتال
ريتال:بخبث قطط كنا جعانين يطروقه يرضيك ريتااا وروح مياكلوش
طارق:كنتو كلو فوق
ريتال:طب قولي بس قولي يرضيك نتحبس
طارق:طالما مش عارفين مصلحتكو فين يبقي يرضيني
روح:ومين قالك بس يبابا يحبيبي
ريتال:كملت احنا عارفين مصلحتنا وموافين كمان
طارق :علفكره يعبيطه اصلا احنا موافقين من الاول
ريتال:ايوا منا فاهمه يطروقه اقصد يعني أن احنا خلاص مش هنحاول نهرب أو كدا موافقين
طارق:يعني مفيش حد قالك حاجه كدا ولا كدا
سحر:لا متقلقش يخويا دا من نفسهم. كدا نا مفتحتش بوقي
طارق:مقصدكيش يحبيبتي ولله
سحر:انت هتقولي يحبيبي انا عارفه انك متقصدنيش
روح:الجو بقي تلقيح لي
ريتال:علي رأيك انت تقصد اي يطروقه ب الي قلته دا
طارق:بصلها وقال بصوت واطي اتنيلي يا ريتال دلوقت عشان مش وقتو تهدي النفوس هاا انا فاهمك
ريتال:بصدمه اي دا الحقي يسوسو
سحر:اي في اي
ريتال:طروقه بيقولي انك مش هتسكتي يسوسو وانتي قلتلنا حاجه شوفتي
سحر:منا عارفه هو اصلا مبيحبنيش دا عاوز يطلقني في اول فرصه تجيلو راجل خاين بقي بعد السنين دي كلها بتقل بأصلك معايا يخسارت طبيخي ليك وغسيلي لهدومك
طارق:يخربيتك يريتال
سحر:عامله نفسها زعلانه بقي كدا يطارق ماشي طب وعيالك الي فبطني هعمل فيهم اي
طارق:هو انتي حامل وانا معرفش
سحر:طب بعد الميت سنه دول هونت عليك طه
طارق:ميت سنه مين انتي عندك كام سنه يبت يروح
روح:مش فاكره
طارق:عالبركه كدا الام والبنت اهبل من بعض الله يحرقكو هتجننوني
سحر:لا لا بجد بقي اطلع بره بيتي يطارق برااا
طارق:ريتال ونبي سكتيها لاحسن بتحب التمثيل اووي وفقراتها مبتخلصش
ريتال:لا يخويا ونا مالي 😹هي مراتي ولا مراتك
طارق:راح لسحر سوسو حبيبتي فقراتك هتخلص امتي اصلي تعبت
سحر:كمان شويه أو ع الساعه خمسه كدا
طارق:خمسه مين لا طب تعالي نكملها فوق
سحر:لا يخويا خلاص فقراتي خلصت
طارق:طب الحمدلله
سحر:هااا ادائي كان عامل ازاي يولاد حلو ولا وحش
ريتال +روح :بيصقفو هايل يفنان هايل فنانه المستقبل أن شاء الله 😹
سحر:امال يبت
طارق:طب خلاص الفقره خلصت نتكلم في الجد
روح:اممم
طارق:انا كلمت جد ريتال واتفقنا أن الفرح اخر الاسبوع دة وعريسك يروح هو يزن
روح: بصدمه يزن يزن مين يبابا
طارق: اخو رعد
روح +ريتال بصو لبعض: طب ازاي هو عارف
طارق: اه ابوه اتكلم معاه
ريتال:هو مش كان الفرح اخر الشهر تقربيا
طارق:اه وخلاص قررنا
ريتال:بس مينفعش
طارق:دا الي قلنا ومش هنغيرو
روح:بابا خلاص بقي احنا وافقنا اهو فخلاص
طارق:مينفعش نرجع كلمتنا تاني
ريتال:أوووف بقي
روح:معلش
طارق:جهزو نفسكو عشان هنسافر
ريتال:فين تاني
طارق:الصعيد
روح:لا مش عاوزين نروح هنقعد في مصر حبه
طارق:متقلقوش هتعيشو في مصر اصلا لان هنا شغلهم وعيشتهم في مصر
ريتال:بس كل حاجه هتكون بسرعه وكدا مش حلو
طارق:قام معلش هنمشي الساعه سبعه بليل
روح:يوو بقي
بعدين طارق مشي
روح:مسكت الفون بتاعها هي خدتو تاني عشان كان ابوها خدو هو وبتاع ريتال بعدين فتحت الجروب الي هما عملو هي ويزن ورعد وريتال وفيروز
روح:مساؤوو
فيروز:مساؤوو يقلبي عامله اي
روح:مش كويسه خالص يفيرو
فيروز:مالك في اي
روح:كانت لسه بتكتب
يزن:رد مساء الخير اصلها يفيرو هتتجوز 😹
فيروز:يعيني مين ابن الهبله دا
روح:هو انتو متعرفوش
فيروز:لا مين دا يبختو يروح الي هتكوني من بختو دا انتي هتطلعي عينو 😹😹
روح:لي هو انا وحشه
ريتال:بخ
يزن:ريتال عامله اي
ريتال:اسكت دا حصل كتير ولله هبق احكيلك
فيروز:اوعاا انتو بتحكيو كل حاجه لبعض
ريتال:اماال يبنتي احنا اخوات
يزن:ايوا ريتال وروح اخواتي طبعا
ريتال:المهم العرير الي فيرو شتمتو يبقي يزن 😹😹
يزن:يزن مين
روح:بضحك انت 😹
يزن:😳..
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية احببت فارس الصعيد ) اسم الرواية