Ads by Google X

رواية القادرة الفصل الرابع عشر 14 - بقلم ميرفت السيد

الصفحة الرئيسية

   رواية القادرة كاملة بقلم ميرفت السيد عبر مدونة دليل الروايات


 رواية القادرة الفصل الرابع عشر 14


قال الطبيب وهويخلع نظارته الطبية: ياجماعة انا مش عارف دة حصل ازاي
بس….
قاطعته سارة: قول ارجوك
سليم بانفعال : نصر حصله ايه
الطبيب: المريض فاق دي معجزة بس ربنا قادر على كل شيء
سارة بسعادة: بجد اللهم لك الحمد
سليم: ربنا كريم طيب نقدر نشوفه
: هاننقله غرفة تانية وتقدروا تشوفوه
لمياء وهي تبكي: الحمد لله ياما انت كريم يارب
نظر الطبيب لساره وقال: لتاني مرة بتنقذي حياته لانه فاق وهو بيقول سارة فين انا شوفت كتير ماشوفتش صلة زي الي بتربط مابينكم
وانصرف
قال سليم: الدكتور جاي يحسدكم شكله
خرج نصر من العناية ونقلوه الى غرفة اخرى
دخل سليم اولا وانتظرت سارة مع لمياء
جلس سليم بجوار نصر الذي كان نائماوقال: نصر
نظر اليه نصر واشار اليه بالاقتراب ليحتضنه
بكى سليم: اناكنت مرعوب حمد الله على سلامتك
قال نصر بصعوبة: الله يسلمك ياحبيبي
متقلقش عليا
دخلت الممرضةوهي تعطيه دواء وقالت: مش عاوزين كلام. كتير دي اوامر الدكتور
سليم: حاضر انا هاخرج وابعتلك سارة
نصر: لأ استنى عاوزك بكرة تجيبلي سامح المحامي هنا ضروري
سليم: حاضر حاجة تاني
نصر: مسكوا هدى
سليم: آه دة حوار كبير
نصر: عرفني إيه اللي حصل
فقص عليه سليم كل ماحدث

فقال نصر: يعني هدى كانت هاتقت… ل سارة كانت عاوزة تحرمني منها وكمان كانت عاوزة تقتلن… ي للدرجادي اتجننت
سليم: المهم ان ربنا نجاك انا هاخرج وهبعتلك سارة
دخلت سارة واقتربت من نصر كان مغمض عنيه فافتكرت انه نايم فمسكت ايده
ففتح عنيه وبصلها وابتسم فارتمت على صدره وبكت
فقال: حبيبتي متعيطيش ياقلبي
ورفع وجهها اليه وقال: حقك عليا انا السبب
متقولش كدة يانصر
: لا ياسارة انا غلطت لما فرقت بالمعاملة ودة خلاها حطتك بدماغها كان المفروض اني لو مش قادر اعدل افارق
المهم طمنيني عليكي
: حبيبي يانصر أنا بخير روحي ردت فيا لما شوفتك
بقلم مرفت السيد
انتي روحي ياسارة تعالي قي حضني
: خايفة على قلبك
ولايهمك فداكي وجذبها لاحضانه
: حبيبي يانصرشد حيلك عشان تنور بيتك تاني

خليكي جنبي بس سليم حكالي الي حصل عارفة انا زعلان عالولاد بس
: ربنا يخليك ليهم
دخل الطبيب فابتعدت سارة عن نصر
قام الطبيب بفحص نصر وابتسم: انت اتكتبلك عمر جديد بس لازم ترتاح والمدام كمان لازم ترتاح
سارة: حاضر انا جنبك هنا ولمياء كمان انا هاروح واسيبك تنام
نصر: خلي بالك من نفسك ارتاحي انتي سليم جنبي
باليوم التالي ذهب سليم لمراجعة الحسابات مع المحاسب واطمئن على سير العمل ولم يجد بمحلات نصر غير احمد ابنه والعمال فقط
فراجع سليم سير العمل
وعدى سليم على المحامي واخده لمقابلة نصر بالمستشفى : انت النهاردة ماشاء الله عليك يانصر انا روحت ظبطت المحلات جبتلك سامح اهو
نصر: تمام اخرج انت ياسليم
قابل سليم وهو يخرج اشقاءه فاحتضنوه ورحبوا به وعاوزين يدخلو لنصر فسليم قالهم: نصر مشغول وقالي متدخلش ولاتدخل حد
فقال سعد: هو فاق بجد انا قابلت الدكتور وقالي انا مش مصدق
سليم: اه الحمد لله فاق امبارح بعد العشاء
سعد: واحنا كنا بندبحله العجول بنفس التوقيت
رد اخوهم الاوسط سامي: هو مين مع المعلم جوة
سليم: الله اعلم
سمعو صوت سارة وهي تقول: سليم روحت للمحاسب وراجعت على الشغل زي ماطلبت منك
سليم: ايوة كله تمام وبعتلك صورة عالواتس من الدفاتر
سعد: عامله ايه ياام حسن
سارة: الحمد لله ياسعد
قال احدهم : حمد الله على سلامتك وسلامة المعلم امال فين لمياء
ورد اخر: حمد الله على السلامة
اجابتهم: الله يسلمكم يارب لمياء خرجت وبعتها تراعي الاولاد مع امل مرات اخويا لحد. مااخرج عن اذنكم انا داخلة لنصر
سليم: بلاش عشان مشغول
ابتسمت بثقة ودخلت سارة لنصر
قال سعد: مفيش سر بحياة نصر يخفى على سارة

بقلم مرفت السيد
قال اخر: دي برنسيسة ياسعد
سليم: بس ياجماعة مراته وبيحبها ايه في ايه
نصر اول ماشاف قالها: تعالي ياسارة هي دي ياسامح
سامح: اهلا يامدام وحمد الله على سلامتكم
نصر: اتفضل انت وبكرة تكون خلصت
خرج سامح ودخل اشقاء نصر احتضنوه وقبلو يده بكل احترام
قال سعد: حمد الله على سلامتك ياكبيرنا
نصر: عاملين ايه يارجالة والولاد طمنوني عليهم
قال احدهم: احمد ابنك رجولة بجد تحسه نصر صغير كدة
نصر: هو فين
سليم: مصمم يفتح ويقفل المحلات بنفسه وبعدها يجيلك
نصر: ربنايحفظه
دخل الطبيب وقال: إيه ياجماعة العدد. كدة كتير معلش المريض محتاج راحة
وبعدما خرجوا وانتهى الطبيب من الكشف على نصر
قال نصر: سليم اقفل الباب دة وتعالى هنا انت وسارة جنبي
سليم: خير يارب
سارة: في إيه يانصر
نصر: خير ياجماعة انا……..
😳😳😳😳😳😳🤔🤔🤔🤔
ياترى نصر هايقول إيه

google-playkhamsatmostaqltradent