رواية احببت فارس الصعيد كاملة بقلم حبيبة محمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية احببت فارس الصعيد الفصل الخامس عشر 15
يزن:شد ريتال طلعها ليهم وراح لرعد
يزن: شاف ملامح رعد عرف انو متعصب قالو اهدا في اي
رعد:مردش
ريتال:راحت لروح وفضلت تعيط
ايهاب:راح لرعد قالو انت عملت فيها اي
رعد:…
ايهاب:انت عملت فيها اي وبص لريتال الي بتعيط راح ضرب رعد ب القلم
نجوي +فيروز:شهقم لان دي اول مره ايهاب يضرب فيها رعد
رعد:مرمش جفن حته
يزن:وقف قدام رعد ابوي اهدا رعد معملهاش حاجه
ايهاب: اهدا اي اخوك عريان وانت مشايفش شكلها عامل ازاي خايفه كأن كان هيوعمل فيها حاجه وبتعيط يبجي عاوزني اعمل اي
رعد:سابهم وطلع بغضب وبص لريتال
يزن:مينفعش كدا يبوي انت عارف انو مش كدا ع العموم اطلعو من اوضتو عشان مبيحبش حد يدخلها وماما خليهم يعملو لريتال حاجه تهديها
بعدين كلهم طلعوا برا الاوضه ويزن راح لرعد واخدلو تيشيرت
عند رعد
كان قاعد بيفكر ومتعصب:أن ابو اول مره يضربو وبسبب مين واول مره أبوه يشك فيه او يشوفه بصوره زي دي وكان قاعد ومتعصب
يزن:حط ايدو علي كتفو هما كانو في الجنينه رعد اهدا وخد البس التيشيرت
رعد:…
يزن:متزعلش بس علشان هي منظرها مكنش يطمن ف أبوك اضطر يضربك
رعد:بغضب مزعلش اي نا معملتلهاش حاجه كل الي قلتو أنها تطلع برا عشان دخلت الأوضه وانا محدش بيدخل اوضتي ف عصبتني مش اكتر لكن عمري مكنت اتخيل أن ابوك يضربني وبسببها ويشك فيا كدا
يزن:معلش يرعد بس لو حد مكانه هيفكر حاجه غلط وانت كمان كنت من غير هدوم
رعد:خلاص ييزن انا هنزل مصر بكره
يزن:مينفعش يرعد انت عارف
رعد:مينفعش اي
يزن:فرحنا اخر الاسبوع دا وانت عارف ان ابوك تعبان ومش مستحمل ف متتعبهوش اكتر ومينفعش كدا
رعد:بزعيق مينفعش اي مينفعش اني ارجع لحياتي ومتجوزش مينفعش متجوزش ب الغضب كأني واحده أبوها بيحكم عليها ب الجواز ب العافيه في اي ييزن
يزن:رعد وطي صوتك واهدا
رعد:يزن سبني لوحدي
يزن:طب تعالي علشان متتعبش كدا
رعد:سبني لوحدي يا يزن
يزن:قوم البس واطلع تاني
رعد:بعصبيه يزن سبني لوحدي قلت
يزن:بهدوء تمام يرعد وسابو ودخل
رعد:قاعد وبيفكر يعمل اي عشان يخلص نفسو من الجوازه
عند ريتال
ريتال:كانت بتفتكر وممكن لو مكنش يزن جه كان عمل حاجه ومع كل دا بتفتكر الي سليم ابن خالها بيعملو فيها وكل متفتكر قرب رعد ليها بتفتكر سليم ابن خالها
فيروز:حضنتها ريتاا يحبيبتي اهدي بقي
ريتال:كانت بتقول كلام مش مفهوم بس فيه كلمت سليم ف فيروز وسحر وروح فهموا
سحر:اهدي يقلبي محصلش حاجه لكل دا
ريتال: لا يماما لا
نجوي:بقلق هو عمل فيكي حاجه طيب
ريتال:بصتلها وبتعيط بس
نجوي:خافت اكتر ريتال يحبيبتي انا السبب اهدي معلش
فيروز:متخفيش يماما هي بس كانت خايفه من عصبيت رعد مش اكتر
نجوي:يعني معملهاش حاجه
فيروز:بزعل ماما في اي منتي عارفه أن رعد مش كدا
نجوي:معلش يحبيبتي بس منظرهم كان عامل ازاي ومعلش
ريتال:عاوزه اروح القاهره مش عند جدو يسحر🥺
سحر:بس مينفعش انتي عارفه
ريتال:لا مش عاوزه اروح عند سليم 🥺
سحر:متخفيش يحبيبتي اهدي
ريتال:لا كلمي طارق وقليلو يلا نروح بقي
نجوي:في اي يقلبي وسليم مالو
يزن:كان واقف بعيد وبيبص عليها وسامعهم
فيروز:بهدوء ماما مش وقتو ونبي تعرفي مين سليم هو كمان الله يخدو
سحر:حضنتها وبتكلمها بهدوء ريتاا اهدي مفيش حاجه حصلت صح
ريتال:أه 🥺
سحر:طب خلاص في اي بقي
ريتال:كل مفتكر قربة ليا بفتكر سليم والي بيعملو وبخاف🥺
سحر:لا يقلبي متخفيش رعد شكلو مش كدا هو متعصب بس
روح:مكنتش عارفه تعمل اي وخايفه علي صاحبتها و من ناحيه تانيه عاوزه تنزل مصر وشافت يزن وهو واقف بعيد وباصللهم
يزن:روح
روح:بخضه ننعم
يزن:هقولك
روح:لا
يزن:انتي هبله هقولك
روح:لا روحي يفيروز شوفي اخوكي
يزن: بجديه نا قلت روح مش فيروز
روح:بتوتر لا انا هقعد مع ريتال
يزن:ونا بقولك تعالي
روح:مردتش ومسكت في ايد سحر وريتال
سحر:روحي شوفيه عاوز اي
روح:لا انا خايفه هيعمل فيا زي رعد
سحر:لا متخفيش
روح:لا لا
يزن:بجديه ونفاذ صبر بقولك تعالي
روح:بصتلو بخوف للا
يزن:اخلصي
روح:قامت بخوف وراحتلو ننعم
يزن:تعالي معايا
روح:لا فين مش هاجي
يزن:روح انتي في اي متخفيش
روح:لا ي يزن
يزن:شدها من ايديها وراحو المكتب
روح:كانت بتبص لسحر وعنيها بتقول الحقوني
يزن:دخل وقعدها قدامو وقعد قدامها
روح:كانت بتبص لاي مكان غير عينو وساكته بعد كام دقيقه
روح:بخوف فف اي
يزن:انتي خايفه كدة لي
روح:اانا مش خايفه
يزن:منا واخد بالي بقولك اي .
روح:ننعم
يزن:انا عاوز اعرف مين سليم دا ولي بتخافو اول متسمعو اسمو وعامل اي ليرتال عشان تخاف منو كدة
روح: بتوتر هااا مالو
يزن:بنفاذ صبر روح انتي عارفه انا بتكلم علي اي ف مين هو اصل هعرف يعني هعرف
روح:في اي ي يزن
يزن:في اي في ايه ريتال وانتي اول مبتسمعو اسم سليم دا بتخافو حته شوفي شكلك عامل ازاي كأن في حد هيموتك
روح:بتوتر ممفيش واقفل الموضوع بقي
يزن:لي
روح:مش لازم تعرف ييزن
يزن:يعني اي معلش
روح: يعني مش لازم تعرف وخلاص
يزن:بعصبيه بسيطه يعني ريتال اختي ف من حقي اعرف هي بتخاف من الشخص دا لي وانتي كمان كام يوم وهتكوني مراتي وعادي بقي معرفش مراتي واختي سليم دا عامل فيهم اي
روح:يزن خلاص
يزن:معلش
روح:مش لازم دي حاجه خاصه
يزن:لا لازم وهعرف وقولي متعصبنيش
روح:وتتعصب لي انا هطلع احسن وقامت
يزن:مسك ايديها جامد قبل متطلع مين سليم دا وبيضغط علي ايديها
روح:ملكش دعوه
يزن:مين سليم يروح وبيضغط علي ايديها اكتر
روح:بخوف يزن ايدي وجعتني
يزن:قولي مين سليم وانا هسيبك
روح:لا
يزن:لا اي انا مبتطلبش اذنك انا بقولك تقولي مين دا
روح:وانا مش هقول واوعي بقي
يزن:بعصبيه مين دا
روح:🥺ملكش دعوه انت واخوك مختلفتوش عن بعض جتكم الارف
يزن:ضغطت جامد علي ايديها التزمي حدودك يروح وقولي مين الزفت سليم دا
روح:مردتش
يزن:لغايت دلوقت مالك نفسي اخلصي
روح:…
يزن: بزعيق خضها وخوفها مين سليم دا
روح:😳🥺ففي أي
يزن:بعصبيه مين دا 😠
روح:ممين
يزن: روووح
روح:ننعم🥺
يزن: مش وقتو اتستعباط بس اكيد هيجي يوم واعرف مين سليم اكيد
روح:بوجع اهه اوعي ايدي
يزن:سابها انا كلمتك الاول بهدوء لكن انتي مسمعتيش الكلام
روح:انت طلعت حيوان ييزن ونا الي كنت بقول انك مش زي رعد طلعت اوحش من رعد
يزن:بصلها ببرود
روح:انا بكرهك انت واخوك بجد وطلعت وفعنيها دموع
يزن:اول مطلعت زفر بخنقه هيلاقيها من اخوه ولا منها ولا من الجوازه دي ولا من مين بظبط
روح:كانت ماسكه بوقها ايديها وفعنيها دموع
ريتال:كانت هديت حبه
روح:ماما ريتال يلا نمشي من هنا بقي
نجوي:خير يحبيبتي في اي
روح:بتحاول تداري دموعها مفيش عاوزه اروح
سحر:في اي يروح
فيروز:بقلق خدتها قعدتها جنبها لانها شافت دموعها قالتلها بصوت واطي يزن عمل فيكي اي انتي كمان
روح:بدموع خفيفه هبقي احكيلك بس عاوزه امشي من هنا
فيروز:طب في اي
روح:مقدرتش تمسك نفسها اكتر راحت معيطه
سحر:اتخضت في اي يروح مالك يحبيبتي
روح:عاوزه امشي يماما يلا بقي
سحر:طيب اهدي
نجوي:خدتها في حضنها مالك يحبيبتي وبصت ع ايديها لقتها محمره
روح:مفيش بس عاوزه امشي 🥺
نجوي:طيب اهدي وروحي
روح:لا نا عاوزه اروح بقي
نجوي:حاضر يحبيبتي وبتنادي علي يزن
روح:قامت وكانت بتعيط يلا يماما
يزن:كان قاعد وسامع صوت عياطها سمع امو بتنادي راحلها نعم يماما
نجوي:وصل ريتال وروح وخالتك سحر يحبيبي
روح:وهي حضنه فيروز وبتعيط يزن لا
نجوي:في اي يحبيبتي وانت عملت فيها اي انت كمان ييزن
يزن:معملتش
نجوي:طيب يلا عشان توصلهم
يزن:حاضر
روح:بعياط اكتر لا مش هيوصلنا 🥺
يزن:بص لفيروز فيروز فهمت وسابتها
روح:مسكت فيها
يزن:شدها وقال عن اذنكم
روح:ريتال يلا نمشي تعالي معايا هيضربني
نجوي:بصت ومتكلمتش
سحر:بخوف علي روح هو وخدها ورايح فين
نجوي:يهديها ويجيبها
سحر:بارتياح طيب
ريتال:انا خايفه عليها وايديها حمرا
سحر:متخفيش يحبيبتي اهدي
عند يزن
يزن:شدها بهدوء وقالها اسكتي
روح:بعياط سبني بقي ايدي بتوجعني ولله
يزن:ساب ايديها شويه ومسكها براحه
وطلعو الجنينه
روح:بتوتر ففي أي
يزن:مفيش
روح:ططب سبني عاوزه اروح
يزن:ماشي بتعيطي لي
(رعد كان قاعد بعيد عنهم وشايفهم)
روح:بعياط عشان انت ضربتني
يزن: انا
روح: ايوا مسكت ايدي جامد اوي وفضلت تسالني كتير مين هو سليم
يزن:كان بيسمعها ومستنيها تخلص
روح:وانا مش عاوزه اتكلم 🥺
يزن:بهدوء متزعليش معلش
روح:لو سمحت ييزن ملكش دعوه بيا
يزن:خلاص اسف معلش مهو انا كنت متعصب
روح:بتعيط خفيف لا
يزن:معلش يلا هاجي اوصلك وهجبلك الي عوزاه
روح:بس ييزن عشان بجد انت ضغطت علي ايدي جامد وبيوجعني 🥺
يزن:متعيطيش معلش
روح:🥺
يزن:راح حضنها براحه
روح:انت بتعمل اي ابعد
يزن:متخفيش لو عاوزه تعيطي عيطي يستي
روح:راحت معيطه يزن كان بيطبطب عليها براحه
بعد كام دقيقه
روح:بعدت عنو انا اسفه
يزن:بهدوء ولا يهمك أما فيروز بتعيط بعمل معاها كدا
روح:وبتحضنها برضو
يزن:ايوا لي
روح:بتحضنها لي
يزن:انتي هبله اختي وبتعيط لازم احضنها واخليها تطلع الي في قلبها
روح:اه اسفه معلش
يزن:لسه زعلانه
روح:لا خلاص بقى منتا صالحتني وبعدين هتجبلي الي عوزاه صح
يزن:لا دنا كنت بهزر بس
روح: بدأت تعيط تاني
يزن: بااس نا بهزر انتي دموعك دي بتنزل عادي كدا
روح:مسحت دموعها وضحكت
يزن:بحنيه يلا ندخل
روح:رعد قاعد لسه
يزن:عارف سبيه
عند رعد كان قاعد وباصص عليهم وشاف روح وهي بتعيط عرف أن يزن زعلها وأكد كدا أن. حضنها ويزن مبيحضنش غير الي بيزعلهم بس
يزن:طب يلا ندخل صح هتجيبي اي
روح:شكولاته
يزن:مبتزهقيش منها
روح:بضحك لا
يزن:طيب يستي ودخلو
عند ريتال
كانو قاعدين قلقانين علي روح لقوهم داخلين بيضحكو
نجوي:عرفت هو عمل اي هي وفيروز
سحر:بستغراب انتي مش كنتي طالعه بتعيطي يبنتي
روح:لا مهو صالحني بقي وهيجبلي واحنا ماشيين الي عوزاه
سحر:اممم
فيروز:وانا يزينو وانت جاي هاتلي زيها
يزن:حاضر
سحر:طب يلا نمشي احنا بقي
نجوي:ما انتي قاعده يحبيبتي ولله نورتوني واتشرفت بيكي
سحر:بحب انا اكتر ولله
يزن:يلا يريتااا
ريتال:بهدوء يلا
بعدين طلعو
ريتال:كانت ماسكه فسحر شافت رعد وهو قاعد في الجنينه زعلت عليه
ريتال:يزن خلي اخوك يدخل بقي
يزن:ابتسم علي حنيتها مش راضي
ريتال:طب خلي طنط
يزن:حاضر وقال لنجوي وراحت تتكلم معاه لغايت مقام وبص ريتال وهو داخل أما ريتال ف مسكت في سحر
يزن:يلا
بعدين ركبو العربيه ومشيو
وهما في الطريق يزن انزل هاتلي بقي
يزن:عشان انا زعلتك بس غير كدا لا
روح:اشطاا
بعدين نزل وجاب ليها ولريتال وفيروز
سحر:ربنا يخليك يحبيبي
روح:بحب شكرا يزينو
زين: عفوا
بعدين وصلهم وطمن عليهم ورجع
تسريع الاحداث بعد مرور خمس ايام كان فاضل يوم علي الفرح
ريتال:كانت قاعده ببچامه بقط لغايت قبل الركبه هي وروح وبيتفرجو
سحر:دخلت قومي يبت انتي وهي فرحكم بعد بكره وقاعدين
روح: في اي يماما
سحر:في ايه فرحكم بعد بكره بقول
ريتال:عادي يماما
سحر:عادي اي يلا قومو هاتوا الفساتين يلا
ريتال:اووف مش حالن
سحر:طب بس يلا بقي عشان ننزل القاهره وتعيشو براحتكم
ريتال+روح قامو بسرعه اه يلا
سحر:يلا يهبله منك ليها
بعدين كل واحده قامت واخدت شاور ولبسو لبس محتشم
طارق+محمد كانو قاعدين بيتكلمو لقوهم نازلين
ريتال:جدو هنروح نجيب الفساتين
محمد:ماشي خدي بالكو علي نفسيكم
روح:حاضر
بعدين مشيو راحو عند فيروز لأنهم متفقين يجيبو سوا
بعد شويه وصلو ودخلو
فيروز+يزن كانو قاعدين بيهزرو لقوهم داخلين
ريتال:جريت سلمت علي يزن ازيك يزينو يعسل
يزن:الله يسلمك انتي عامله اي
ريتال:احسن منك
روح:سامو عليكو
يزن+فيروز عليكم السلام
روح:يلا يفيرو بينا
فيروز:يلا
يزن:خدو بالكم علي نفسيكم
ريتال:متقلقش يلا بقي
بعدين مشيو ويزن ادالهم الفيزا كارد بتاعو
بعدين راحو لبيوتي سنتر كويس ودخلو
فيروز:الله دا جميل اووي
ريتال:اه
روح:خلاص دا ليكي
فيروز:ماشي هنشوف برضو
ريتال:بنات في رأيكو في دا
فيروز:بسرعه لا لا دا عريان شويه يريتاا وعيب
ريتال:ايوا يفيرو بس دا هو يوم واحد ومش هتجوز تاني خلاص
فيروز:بس مينفعش
روح:بترجي فيرو انتي تعرفي تقنعي يزن انا هاخد دا وشاورت علي واحد مكشوف شويه
فيروز:بصدمه لا طبعا دا لو شافك بيه هيولع فيكي
روح:مهو يوم واحد بس ولله معلش
فيروز:طب يزن وهنعرف نقنعو طب ورعد
ريتال:متقلقيش احنا متفقين علي كل حاجه
فيروز:بتوتر ربنا يستر
بعدين اخدو الفساتين وحاسبو ومشيو
بعد شويه وصلو و دخلو
فيروز:انت لسه قاعد
يزن:اه
فيروز:أما أنا جبت حتت فستان يزينو هيعجبك ولله
يزن:هنشوف
فيروز:طلعتلو كان فستان اسود طويل وبأكمام بس بيبين نص الايد كدة
يزن:جميل يقلبي
فيروز:تسلملي يزينو
يزن:وانتي يروح انتي وريتال
روح:بتوتر هاا نا جبت برضو واحد ابيض بس بس
يزن:بشك بس اي
روح: هوريهولك في الفرح بقي
يزن:لا حالن
روح:شوفو عليا وخلاص بعد بكره
يزن:بشك لا
فيروز:بسرعه سيبها مفاجاه يزينو
يزن:ماشي وانتي يريتاا
ريتال:لا مهو انا برضو مفاجاه
يزن:انا مش مطمن بس ماشي
ريتال: المهم هنروح دلوقت
يزن:اقعدو معانا
ريتال:لا هنروح بقي
رعد:كان في الشغل ودخل لقاهم قاعدين وفي فساتين
ريتال:لسه بتتكلم لقت رعد جه وبيبصلهم راحت سكتت
يزن:شاف رعد فهم اهلا يرعد
رعد:اهلا
فيروز:ررعد تشوف الفستان بتاعي
رعد:بتاع اي
فيروز:بتاع فرحك يرعد
رعد:اتعصب بس مبينش لا مش عاوز اشوفو
فيروز:بزعل خلاص ماشي
رعد.:سابها وطلع
يزن:قام خدها فحضنو متزعليش يفيرو هو تعبان من الشغل بس
فيروز:بحزن انا كنت عاوزه اوريهولو بس
ريتال:معلش يفيرو يقلبي هو غلس اصلا
روح:متزعليش انتي وريتيه ليزن خلاص هو مخنوق ممكن ويزن بيحبك وكلنا بنحبك
فيروز:حضنتهم نا بحبكم اووي
يزن:شدها حضنها انا اكتر يفيرو وفضل يزغزها
فيروز:لا لا 😹
يزن:خلاص هسيبك المرادي
ريتال+روح كانو بيضحكو علي ضحكتهم
فيروز:حبيبي يزينو يلا نقعد بقي
يزن:يلا
ريتال:لا هنروح بقي
يزن:اقعدي انتي وهيا
ريتال:شويه بس
يزن:براحتكم عادي
بعدين قعدو وفضلو يهزرز وبيتكلمو
بعد شويه رعد نزل لقاهم قاعدين وبيضحكم راح قعد في الصالون
ريتال:بطلت ضحك وسكتت
يزن:في اي يبنتي مش هياكلك
ريتال: لا من ساعت الي حصل اصلا وانا مبكلمهوش
يزن:متزعليش بس رعد كدا بيكره اي حد يدخل اوضتو أو حتى يفتحها حتى محدش بيدخها نهائي انتي اول واحده دخلتها وبعدها بقي دخلنا ع الصوت
ريتال:بتعجب لي كل دا يعني هو مخبي حاجه
يزن:لا بس رعد كدا هو بيحب حياتو تكون مستقله ومحدش يتحكم فيه ب العكس هو الي بيتحكم ويسيطر
ريتال:اهاا تمام
يزن:سيبك عشان هيفهم أننا بنتكلم عليه
ريتال:طيب
بعدين قعدو شويه وروحو فرجو الفساتين لسحر بس قالو لمحمد وطارق أنهم يشفوهم في الفرح مفاجاه أما سحر ف فضلت تقول إن رعد ويزن مش هيرضو ب الفساتين دي وريتال وروح قالز لها لا عادي وخلاص
بعد مرور يوم
ريتال:صحيت قبل روح وسحر هما كانو بينامو جمب بعض عشان ريتال بتخاف قامت اخدت شاور ونزلت
بعدين قامو
ريتال:كانت قاعده في الجنينه بتفكر أنهارده فرحها وهي مش مبسوطه ولا حاسه بحاجه خالص بس جواها فضول أن تعيش مع رعد وتعرفوا اكتر
بعدين سحر وروح راحولها كانت قاعده بتشرب قهوتها وسرحانه
سحر:فضلت تنادي عليها
ريتال:نعم
سحر:كل دا سرحانه فرعد ولا اي
ريتال:ونبي هاتي سيرت حد حلو
سحر:بغمزه هو رعد وحش
ريتال:مردتش
سحر:طب يلا عشان هنفطر ونجهز نفسنا الساعه بقت 2 الضهر
ريتال:طيب
بعدين قامو وفطرو وسحر رنت ع الي البنات الي هتمكيچهم وجم
ريتال:كانت قاعده علي فونها بزهق
روح:اخيرا هننزل مصر
ريتال:اه ولله
روح:دنا اول ما الفرح هيخلص هكون نزلت قبلكم
ريتال:وانا
بعدين البنات خبطت
ريتال:ادخل
البنات:اهلا
ريتال:اتفضلو
بعدين قعدو واتكلمو شويه عن الي عاوزين يعملو وقامو لبسو الفساتين و قعدو عشان يتمكيچو
بعد ساعه ونص خلصو
ريتال:كانت عملت تسريحه جميله وميكب رقيق وهادي وروح: تسريحه حلوه برضو وميكب سمبل جدا وبسيط وكان شكلهم عامل زي اميرات ديزني
ريتال:يروحي شكلك جميل اووي يبختك يزينو
روح:الله شكل الميكب تحفه بجد عليكي ورقيق جدا تسلم ايديكو يابنات
البنات:شكرا
بعدين سحر دخلت وكانت لبست
سحر:بدموع فرح يروحي علي جمالكم ماشاء الله
ريتال:وروح حضنوها دي عيونك
سحر:بس الفساتين عريانه حبه صح
ريتال:لا دي حلوه يسوسو
سحر:ربنا يستر طب يلا رعد ويزن تحت
ريتال:اه ماشي ماشي
(ملحوظه كانو عاملين الفرح في قاعه اسمها رمادا وكانت كبيره وجميله)
بعدين نزلو ورا سحر
رعد ويزن كانو قاعدين ولابسين بدل
رعد:كان لابس بدله سوداء وساعه وبابيونه سودا وتسريحه شعر جذابه
يزن:كان لابس بدله رصاصي في اسود وساعه سودا وبابيونه رصاصي وتسريحه شعر جميله
بعدين ريتال نزلت
رعد:بصلها وكان اول مره يشوفها جميله اووي كدا مع لون عيونها وكان بصصلها جامد
ريتال:احم
رعد:…
يزن:بص لروح وكان شكلها عامل زي الاميره وجميله جدا ومشلش عينو من عليها وخد بالو أن الفستان مكشوف شويه
روح:في اي يبني
يزن:اي دا
روح:اي
يزن:اي الفساتين المعفنه دي
روح:معفنه اي دي جميله
يزن:جميله ايه اي الارف الي لبسينه دا وخلي الفستان مفاجاه ييزن خليه مفاجاه هي دي المفاجاه يروح انتي مبتحرميش مش فاكره اخر مره حصل فيها اي
روح:بحزن في اي ييزن دا يوم بس وكام ساعه كمان يعني مش كفايه مغصوبه اصلا هيبقي غصب وتحكم في اي دي كام ساعه بس مش هتجوز تاني
يزن:بس برضو دا جسمك باين انتي وست ريتال يعني هي اتجننت بدل متعقليها تتجنني انتي كمان
ريتال:زي مهي قالت ييزن دا يوم بس واحنا اتفقنا أن محدش يتحكم في التاني وملهوش دعوه بحيات التاني
يزن:مينفعش يريتال احنا هنا في الصعيد مش في مصر
ريتال:معلش ييزن دا يوم بس معلش
يزن:مردش
روح:قربت منو وقالت بترجي يزن ونبي متنكد عليا دي كام ساعه واي بنت بتكون فرحانه مش هتيجي انت كمان وتزعلني ونبي
يزن:بصلها ماشي بس متتحركيش كتير
روح: مش هتحرك كتير ولله هفضل جمبك
يزن:ماشي
رعد:كان متعصب وفنفس الوقت غيران أن مرات فارس الصعيد هتكون جسمها باين قدام الناس
ريتال:يلا
رعد:بجديه بقولك اي الي لبساه دا ميتلبسش تاني مش ناقصين فضايح فاهمه
ريتال:محبتش تجادلو حاضر
رعد:استغرب انها مجادلتوش وهي عنيده بس مهتمش
بعدين مشيو وسحر كانت راحت القاعه
بعد شويه وصلو
يزن:خد ايد روح ورعد ايد ريتال بس كان ماسكه بخفه جدا
فيروز:جريت عليهم الله شكلو جميل اووي
ريتال:دي عيونك يقلبي
بعدين دخلو وقعدو في أماكنهم وكان الفرح مليان ناس كبيره وكانو بيبصو لريتال وروح اووي
محمد:اي دا يسحر اي الفساتين دي
سحر:بتوتر ولله يعمي هما الي اختاروها ومعلش بقي دا يوم وهيعدي معلش
محمد:بخنقه ماشي اما نشوف
طارق:مقلتلقيش لي أن الفساتين عامله كدا
سحر:اي يطارق منتا عارف انهم بيلبسو كدا عادي
طارق:بس مش فصعيد يسحر
سحر:خلاص بقي يوم وهيعدي مش كفايه غاصبين العيال
طارق: مردش
وكان خال ريتال وابن خالها في الفرح
ريتال:كانت قاعده خايفه لان سليم بيبصلها نظرات مطمنش
رعد:في اي خيلتيني
ريتال:بتوتر ممفيش
رعد:في اي بقول
ريتال:انا عاوزه اروح لسحر
رعد:مش حالن يختي أما نروح
ريتال:بخوف لا حالن يرعد وبتبص لسليم بخوف
رعد:في اي
ريتال:وديني ليها بقي
رعد:طيب وقام نادا لروح
روح:في اي
رعد:معرفش ريتال خايفه وبتقول أنها عاوزه سحر ف ناديتلك انتي عشان سحر مش فاضيه
روح:بقلق مالها وراحت بسرعه ليها
ريتال:كانت خايفه من سليم لان بصاتو بتخوفها روح راحتلها هي ويزن ورعد
روح:بقلق في اي مالك
ريتال:حضنتها بسرعه انا خايفه سليم بيبصلي بصات وحشه يروح
ريتال:متخفيش انتي حالن بقيتي مرات رعد ورعد عمرو مهيخليه يعمل فيكي حاجه
يزن:استغرب منهم هو ورعد
ريتال:لا يروح انا خايفه رعد اصلا مش طايقني يبقي ازاي هيحميني
روح: متخفيش ولله
ريتال:بصي حته عليه كدا
روح:بصت علي سليم لقيتو بيبصلهم بصات مطمنش وتخوف
يزن بص لروح وشاف عينيها علي مين لقالها علي سليم هو عارفو بس مش فاكر يقرب لريتال اي لانو مش بيشوفو واستغرب من نظراتو دي
يزن:روح انتي كويسه وبتبصي لمين
روح:بتوتر مفيش ييزن
يزن:تمام
روح:متخفيش المهم انا هسيبك حالن عشان محدش يلاحظ
ريتال:طيب
بعدين روح ويزن مشيو ورعد قعد جنبها
ريتال:بتوتر عاوزه اروح الحمام وهاجي
رعد:تمام
ريتال:راحت اول مدخلت زفرت نفسها بخنقه وقالت
ريتال:ربنا يهديك يسليم علي الي بتعملو فيا بجد نا عملتلك اي حته في فرحي وكانت بتكلم نفسها في المرايه بحزن
سليم:شافها وهي داخله الحمام راح وراها
ريتال:كانت بتتكلم بحزن لقت الباب اتفتح مره واحده راحت مصوته لما شافت سليم
سليم:قفل الباب محدش هيسمعك صوت الموسيقي عالي
ريتال:بخوف انت عاوز اي
سليم:بقي بعد كل دا تتجوزي غيري
ريتال:ابعد عني يسليم نا متجوزه دلوقت وجوزي برا
سليم:انسي انا قلتلك مش هتكوني غير ليا
ريتال: بخوف انا بكرهك يسليم بكرهك
سليم:بيقرب منها تؤتؤ مش دلوقت لسه الكره مجاش
ريتال بتبعد:ونبي ابعد مينفعش كدا
سليم:قرب اكتر
ريتال:خبطت في الحيطه اههه
سليم: الي مينفعش انك تكوني لغيري وراح باس*ها بعنف
ريتال:كانت بتتحرك بعشوائيه ودموعها في عنيها وبتصوت
سليم:ثبت ايديها ب ايد عشان كانت بتزقو والتانيه كانت ماسكه وسطها جامد
ريتال:كانت بتعيط بخوف
سليم:كان لسه بيبو*سها
ريتال:راحت اديتو ب الرجل جامد
سليم:بوجع اههه يبنت ال**
ريتال:فتحت الباب وطلعت تجري بخوف
رعد:أما لقاها أتأخرت راح يشوفها يمكن حصل حاجه زي ما نجوي قالتلو
ريتال:خبطت فيه وهي بتجري لأنها كانت بتبص وراها
رعد:في اي شكلك عامل كدا ليه
ريتال:كانت بتعيط راحت حضنتو جامد وسط عياطها
رعد:…
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية احببت فارس الصعيد ) اسم الرواية