Ads by Google X

رواية اسيرة قلبي الفصل الثامن عشر 18 - بقلم انجي جمال

الصفحة الرئيسية

 رواية اسيرة قلبي (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم انجي جمال

رواية اسيرة قلبي الفصل الثامن عشر 18

البارت الثامن عشر:

أسيرة_قلبي بقلم 👈 انجي جمال

مرام بفرح: انا طلبت من طنط صفية أنها تطلب من أيان أنه يشغلني سكرتيره عنده بحِجة اني ادرب عنده و منها أعرف أقرب منه و الفت انتباهه. .

مروة بسعادة غامرة: أيوة كدا شغلي دا شوية و اثبتيلي انك بنتي .

مرام بإبتسامة: من هنا و رايح لازم اكون قريبه من أيان طول الوقت علشان حتى ميكونش عنده وقت لا يفكر و لا يبص لواحدة غيري و لازم يعرف اني أد مسئولية أن يكون عندي بيت و بشتغل و هكون مسانداه في شغله . 

مروة بتمني: يا ريت بس صفية تقدر تقنع أيان لان زي ما هو بيحب مامتها و بينفذلها كل اللي بتطلبه بس يكون برضاه مش غصب عنه .

مرام بضيق: تقصدي اي يعني يا مامي أن أيان هيكون مغصوب عليا و ألا اي .

مروة بهدوء: انا مقصدتش كدا انا قصدي إن أيان دماغه ناشفه و مش من السهل أنه يقتنع .

مرام بإصرار: و انا هفضل وراه لغاية ما يوافق أيان لالي و مستحيل اسيبه او اسمح لاي واحده تانيه تاخده مني مهما حصل .

مروة بسعادة: أيوة كدا أيان من حقك و أوعي تتنازلي عنه .

مرام برفض : مستحيل طبعاً.

مروة: خلاص هسيبك بقا تشوفي هتعملي اي .

مرام بإبتسامة: اوك تصبحي على خير.

مروة بإبتسامة: و انتي بخير .

*****************************

عند حازم و من معه ...........

حسام بتساؤل: مش خايف إن جدتك تعرف.

حازم بلا مبالاة: لا يا عم عادي و بعدين هي عمرها ما رفضتلي طلب مهما كان و بعدين انا ولي عهد امبراطوريه السويفي يعني اعمل اللي انا عايزه من غير ما حد يعارضني .

حسام : يا ريتني كنت مكانك يا اخويا و اعيش في العز دا كله .

حازم و هو يستنشق السيجارة بشراهه : قفل علي الموضوع دا يا عم و بلاش تطير الدماغ اللي الواحد عاملها و سيبنا مبسوطين و بعدين فين باقي الشله .

حسام: مش عارف يا صاحبي بس تلاقيهم شويه و جايين والا براحتهم مش ييجوا .

حازم بإبتسامة: علي رأيك

و يستمروا في السهر .

*****************************

انجي بتأكيد: فعلاً هو عمل كدا عل ليقطع كلامها دخول أحدهم للشقه مع البواب فيلفت انتباه الجميع .

البواب : دا واحد عايز حضرتك يا آنسه أسيل .

الشخص المجهول : حضرتك الانسه أسيل عمران .

انجي بإستغراب : ايوه مين حضرتك .

الشخص المجهول: انا كِنت جايي لهون منشان الشغل تبعك والدة حضرتك طلبت مني هيك .

آسر بإستغراب : هو انت من هنا .

انجي بإبتسامة: لا من لبنان بس شو عم تعمل هون هلا و بها الوقت .

المجهول بإبتسامة : انا ايجيت لهون كرمالك .

انجي بإستغراب : كرمالي لالي لشو .

المجهول بتأكيد: اي انا اسمي امجد و بكون بشتغل مع والدة حضرتك وهي طلبت مني اني كون معك لحتي تلاقي شغل و بعدا راح فِل من هون علبنان عطول .

انجي بإبتسامة: وانت بشو عم تشتغل .

امجد بإبتسامة : انا عم اشتغل بنفس مجالك .

انجي بإبتسامة: بس انا لقيتوا لشغل و بكرة بالكتير راح امضي العقد .

امجد بتأكيد: خلاص انا بحضر بكرة الامضاء و بطمن عليكي وبعدا بفل من هون عطول بس راح انطر يومين تانين بس امتين راح تمضي لها العقد .

ثم ينظر لمن خلفها شو ما راح تعرفينا بالرجال.

انجي بإبتسامة: دا الرائد آسر المحمدي ودا المقدم أيان الجارحي ودا حضرة الظابط مراد سالم 

امجد وهو يسلم عليهم : اكتير تشرفت بمعرفتكم .

أيان بإبتسامة: تشرفنا .

آسر بمرح: يا لهوي وانتوا بتتكلموا ولا المسلسلات المدبلجه واي دا يا أسيل اللي يسمعك وانتي بتكلمينا مصري مش يشوفك وانتي بتتكلمي لبناني .

امجد بإبتسامة : عنجد عم تحكي مصري منيح .

انجي بإبتسامة: اه بحب اتكلم مصري .

امجد بتأكيد: انتي كتير بتعئدي حاصلوا انا ويقطع كلامه رؤيته للشقه مقلوبه رأسا على عقب لك شو اللي صاير هون عنجد ها المنظر قصفلي ركبي كتير مين ياللي مساوي هيك .

انجي بتأكيد: مفيش حاجة .

أمجد بإستغراب : لكان ليش البيت مكركب هيك .

مراد بجديه: طب استأذن انا يا جماعة و لو حصل حاجة هتواصل مع الانسه أسيل .

انجي بإبتسامة:. خلاص تمام يا حضرة الظابط .

ثم ينصرف و بعد ذلك تذهب انجي لغرفتها وتقوم بأخذ بعض الأغراض المهمة وبعد ذلك تتوجه لمكان و قوفهم.

انجي بإبتسامة: طب يا جماعة يلا علشان لسه بدي احجز في فندق لغاية مدور علي بيت جديد .

أيان بإستغراب: انتي هتقعدي في فندق .

انجي بتأكيد: ايوه يومين بالكتير لغاية ما الاقي بيت لالي .

آسر بإبتسامة: طيب علي راحتك بس هنشوفلك احنا بيت اقعدي فيه .

انجي برفض: لا شكرا انا هعمل سيرش عالنت و هختار .

آسر بتأكيد: تمام علي راحتك و لو عوزتي اي حاجة في أي وقت احنا موجودين معك في أي وقت تحتاجيلنا هتلاقينا .

أيان بإبتسامة: بالظبط كدا .

انجي بإبتسامة: شكراً بجد .

امجد بتأكيد: و انا نفس الحكي معي باي وقت و اي شي بتحتاجيني بس تلفنيلي و راح تلاقيني .

انجي بإبتسامة: اكيد يلا سلام .

ثم تنزل للاسفل و بعد ذلك تركب السيارة الخاصة بها وتتوجه للفندق ....................

*****************************

عند أيان و آسر يقوم أيان بإيصال آسر للڤيلا الخاصة به ..

آسر بإبتسامة: العمليه النهارده مش كدا .

أيان بتأكيد : بإذن الله كمان ٣ ساعات يعني ساعتين و نص والاقيك في المكان اللي اتفقنا عليه .

آسر بتأكيد: تمام يا صاحبي سلام .

أيان بإبتسامة: سلام ...ثم ينزل آسر من السيارة و يقوم أيان بالتوجه للڤيلا الخاصة به و ينزل من سيارته و يدخل فيجد والدته في انتظاره كالعاده 

أيان بإبتسامة: ايه اللي مصحي حضرتك لغاية دلوقتى يا ماما .

صفية بإبتسامة: و لا حاجة يا حبيبي انت عارف اني مش بعرف انام غير لما اطمن عليك .

أيان بإبتسامة: يا ست الكل أنا الحمد لله تمام و بعدين انا مبقيتش صغير علشان تستنيني لغاية دلوقتى .

صفية بفرح : العمر كله ليك يا ابني بس انا مش برتاح غير لما اطمن عليك لتكمل بتوتر وبعدين في موضوع تاني كنت عايزاك فيه .

أيان بإستغراب: موضوع اي دا يا ماما .

صفية بتوتر: هو بصراحة بخصوص مرام .

أيان بتجهم: لو سمحتي يا ماما لو كان الموضوع عن مرام فهيكون مش مهم بالنسبة لي .

صفية بغضب: بس هو مهم بالنسبة لي .

أيان بتنهيده: اتفضلي يا ماما اي هو الموضوع المهم اللي بخصوص ست زفته .

صفية بضيق: أيان .

أيان بإبتسامة مستفزه: نعم .

صفية بتوتر: انا كنت عايزاك تعين مرام سكرتيره عندك في الشركة انت عارف انك عايز واحد تشتغل معاك و هي ال cv بتاعها هيكون عندك واحنا عارفينها و انا شخصياً واثقه فيها .

أيان :.............

صفية بضيق: هو انا مش بكلمك مش بترد عليا لي .

أيان بعصبية: حضرتك عايزاني ارد عليكي أقولك اي انتي عارفه إن أنا مش قابلها و مش عايز اشوفها ُادامي فمن حبي فيها عايزاني اشوفها أُدامي علطول .

صفية بغضب : أيان انت ازاي تعلي صوتك عليا انت نسيت أن اللي بتكلمها دي مامتك مش واحده عندك في القسم .

أيان و هو يحاول أنه يتمالك أعصابه: انا اسف يا ماما بس ارجوكي بلاش تجيبي سيرة مرام دي أُدامي مرة تانيه .

صفية بعصبية وزعيق: مالها مرام بنت ادب واخلاق ونفس مستوانا الاجتماعي مناسبه جدا لشخص في مكانتك .

أيان بضيق : خلاص يا ماما بعد اذنك اقفلي علي الموضوع دا دلوقتي .

صفية بزعيق: لا مش هقفل و زي ما قولتلك انك هتعينها عندك سكرتيره.

أيان بنرفزه : انتي لي حضرتك مُصره تعصبيني انا مش هشغلها سكرتيره و لا زفت و لا هشغلها في الشركة من أساسه .

صفية بعصبية: لا هتشغلها يا أيان و غصب عنك كمان .

ليدخل في هذه اللحظة ايهاب ...

ايهاب بإستغراب : في أي صوتك عالي ليه يا صفية و انت يا أيان معصب مامتك كدا ليه .

صفية بتوتر: مفيش انا كنت عايزة حاجة من أيان و هو هيعملها مش كدا يا أيان .

أيان بنرفزه: لا يا ماما مش هعملها .

صفية بعصبية وزعيق: برضوا بتقولي لا طب اي رأيك بقي انك هتشغلها و غصب عنك كمان .

أيان بضيق: انا مفيش حاجة تغصبني اني اشغلها عندي .

ايهاب بزعيق : في أي يا أيان انت بتكلم مامتك كدا ازاي و انتي يا صفية متعصبه كدا ليه و عايزة تغصبيه علي اي .

صفية بعصبية وزعيق متجاهله ايهاب : الشركة دي مش بتاعتك دي بتاعت باباك يعني انا ليا راي فيها و انا عايزها تكون سكرتيرتك و هخليها سكرتيرتك .

أيان بعصبية و صوت عالي : خلاص الشركة دي مش هعتبها تاني و لا هشتغل فيها و خلي الست مرام بتاعتك هي اللي تشتغل و انا مش هروح الشركة دي تاني و لو حضرتك فتحتي موضوع مرام دا تاني انا هسيبلك البيت و هسكن. في بيت لوحدي .

لتصمت صفية من الصدمه

ثم يتوجه للصعود لغرفته ليوقفه حديث والده معه 

ايهاب بعصبية وزعيق: والله عال بقا انا واقف و لا ليا اي لازمه و انتوا واقفين تردوا علي بعض اي الطريقة اللي انت بتكلمنا بيها دي و ازاي تعلي صوتك علي والدتك .

أيان و هو يتمالك أعصابه: انا آسف يا بابا بس ماما اللي خرجتني عن شعوري و هي عارفه اني مش بقبل اشوف مرام دقيقتين علي بعض و هي عايزة تجبرني اني اشغلها عندي سكرتيره فده وضع انا مش هقبل بيه ابدا و الشركة بعتذر من حضرتك مش هدخلها تاني بما اني مليش الحق اني اخد قرارتي فيها و بعد إذن حضرتك لاني عندي مهمة بعد ساعتين و لازم ارتاح شويه .ثم يتوجه للصعود إلى غرفة نومه لأخذ قسط من الراحة .

ليسود في المكان السكوت ليقطع هذا الهدوء ايهاب

ايهاب بترقب : اي الكلام اللي أيان قاله دا .

صفية بإبتسامة متوتره: و لا حاجة يا حبيبي انا بس كنت عايزة أيان يشغل مرام معاه و منها تساعده لأنه لسه بيشتغل في المخابرات و كدا و منه هي كمان تكتسب خبره .

ايهاب بهدوء مريب : و لما هي عايزة تكتسب خبره مش الاولي أنها تكتسبها في شركتهم .

صفية بتوتر: مهوو. اصل يعني هو ..

ايهاب بعصبية وزعيق: و هو انا مش قايلك النهارده بلاش تفتحي مع أيان موضوع مرام قولت و ألا مقولتش قولتلك بلاش تخسرينا ابننا و انتي بتخسريه بأيدك و انتي روحتي تعملي اي رايحه تجبريه أنه يشغلها معاه و بتقولي دي شركة باباك و هو انا عامل الشركة دي ليه مش علشان أيان بعد ما فضلت ازن عليه علشان ينزل يشتغل معايا خلتيه مش هيقبل يبص عليها من برا مش يدخلها بس .

صفية بضيق: وهو انا كنت عملت اي بدأ كله علشان اسمع منك الكلام دا و اشوف طريقة ابنك في الكلام معايا مهما كان انا مامته المفروض ميزعقش أُدامي بالطريقة دي .

ايهاب بسخرية: و هو أيان بالعادة يتعصب الا إذا خرج عن شعوره .

صفية بتوتر: هو بس زعلان دلوقتي بس بكرة يعرف اني عايزة مصلحته .

ايهاب بسخرية: الكلام معاكي ممنوش فايدة ليتركها و يرحل لتظل مكانها وبعد مدة تذهب لغرفتها هي الآخري .

*****************************

وبعد مرور الوقت و حان الان موعد المهمة يتوجه كلا من أيان و آسر و بعض الضباط المؤكلون للقيام بالمهمة بقيادة أيان و بعد أن اجتمعوا يقومون بوضع الخطة ..

أيان : احنا هننقسم ل ٣ فرق ا و ب و ج الفرقة ا ٣ عساكر مع الرائد آسر و الفرقة ج ٣ عساكر مع الرائد عمر و الفرقة ب هكون انا و الباقيين الفرقة ا هتكون بجهة اليمين و الفرق ج بجهة اليسار و انا هكون من النص مفهوم .

الكل : مفهوم يا فندم .

أيان بإبتسامة: تمام كله مكانه زي ما انا قولت و بعد ٥ دقايق بالظبط الكل يهجم مفهوم .

الكل : تمام يا فندم .

أيان : يلا كل واحد مكانه ..

و بعد مرور دقيقتين كان هناك تبادل المال بالمخدرات و الفتيات القاصرات و بعد مرور ال ٥ دقائق بالظبط تم الهجوم و كان أحد أفراد العصابة يقود السيارة للتظليل مما أحدث دخان و لكن استطاع أيان أن يصيبه و بعد ذلك قبضوا علي أفراد العصابة واطلقوا صراح الفتيات الصغيرات و في أثناء ذلك كان هناك رجل متخفي في نهاية السيارة الموجود بها الفتيات و في أثناء خروجهم جاء ليصيب أحدي الفتيات ولكن .... 

.......: حاسبي. و هناك صوت رصاصة اخترقت ذراع أحدهم ...

وحشتوني والله ☺️☺️ يا ريت الكل يقولي رأيه في الكومنتات ويتفاعل مع البارت ❤️❤️❤️

و يا ريت يكون في تفاعل اكتر ☺️ و الكل يعلق ب 10 ملصقات ليصلك الجزء التالي ☺️

  •تابع الفصل التالي "رواية اسيرة قلبي" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent