رواية احببت فارس الصعيد كاملة بقلم حبيبة محمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية احببت فارس الصعيد الفصل التاسع عشر 19
19
(جبنا 100 نجيب 200 وهكمل ♡ وصلو ؏ النبي)
نسرين:حاولت ولله يبني
يزن:سابها وطلع بخنقه
عند روح
روح:بنوم اه يدماغي ياني
ريتال:فتحت الباب بسرعه
روح:بخضه اي دا في اي
ريتال:انتي كويسه وجريت عليها
روح:بتعب ايوا في اي
ريتال:حطت ايديها علي دماغها كويسه اي بس يروح انتي سخنه خالص ووشك احمر عشان مرضتيش تاكلي
روح:بتعب اطلعي برا يريتال واطفي النور عاوزه انام
ريتال:اطلع برا اي انتي اتجننتي انا استحاله اسيبك
رعد وفيروز ويزن دخلو
روح:هو في اي
فيروز:راحت شافتها لقتها تعبانه فعلا
روح:بتعب خلاص بقي لو سمحتو ممكن تطلعو عاوزه انام
فيروز:تنامي اي انتي مش راضيه تاكلي ولا تاخدي علاج ونايمه من الصبح اي دا
روح:بتعب يجدعان سبوني عاوزه انام ولله دماغي مصدعه
ريتال:قومي يروح تعالي
روح:اقوم فين مش هقوم واطلعوا برا عاوزه انام ولله
رعد:هو انتي غبيه انتي مش شايفه شكلك عامل ازاي
روح:مالو يرعد انا كويسه
رعد:اه طب وشك احمر منو لنفسو ولا اي بظبط
روح:لا دا عشان لسه صحيه من النوم بس
رعد:يزن انا مليش خلق للدلع دا هاتها وتعالو
روح:يجيب مين
بقلم حبيبه محمد
يزن:زي مسمعتي قومي
روح:لو سمحت متكلمنيش وابعد عني
يزن:لا مهو مش وقتو قومي بزوق احسن
روح:ريتال خليهم يسيبوني ممكن
ريتال:يحبيبتي مهو لازم تاخدي علاج وتاكلي
روح:بس انا بطني بتوجعني ومش جعانه
ريتال:معلش أما هتاكلي هتطيب
روح:طيب خلاص هنزل عشانك
ريتال:ماشي يقلبي يلا
ونزلو كلهم
نسرين:قالت لروح بصوت واطي كنت نزلتي من الاول كان لازم يزن يطلع يجيبك يعني
روح:بصتلها بتعب بس يداده ونبي
نسرين:ضحكت طب اضحكي حته
روح:ضحكت
بعدين قعدو عشان ياكلو
كانو كلهم بيبصو علي روح الي بتاكل ببطئ وبتاكل حبه صغيرين خالص
يزن:هو دا اسمو اكل ولا لعب
روح:بصتلو ومردتش
يزن:اتكلم بعصبية انا بكلمك علفكره
روح:ملت المعلقه وكلتها
يزن:لسه هيتكلم لقاها قامت جريت علي الحمام
ريتال:😳روح وراحتلها
ريتال:روح انتي كويسه في اي
روح:..🤮🤮
بعد كام دقيقه
روح:طلعت وكانو كلهم واقفين قلقانين عليها
روح:بتعب وماسكه بطنها ودماغها اه بطني
ريتال:روح انتي كويسه مالك
روح:اههه يدماغي ولسه هتقع
يزن:مسكها في اي انتي كلتي حاجه في الكليه
روح:بتعب الله يحرقك ييزن دماغي وجعتني بسببك خلتني افضل واقفه في الشمس اههه ياني
يزن:معلش
روح:اوعاا وبعديت عنو
ريتال:طب تعالي نروح للدكتور
روح:لا لا انا كويسه
فيروز:انتي من الصبح عماله تقولي كدا اسكتي ونبي
روح:دماغي اههه ومشيت وكانت هتقع
يزن:راح ماسكها تاني جامد
ريتال:اتخضت روح
يزن:ونبي لتستكتي وتعالي كدا انتي كمان وشالها وطلع
روح:بتعب اههه اوعا يعم انت بومه جتك نيله ف غمزاتك
يزن:اسكتي
روح:سبني انت بومه أوووي ولله جتك الارف فحلاوتك دي اوعاا
يزن:هو انتي بتشتمي ولا بتعاكسي
روح:اعمل اي منت الي حلو وبتقول كل دا وهي بتهلوث
يزن:كان بيضحك علي الي بتقوله
بعدين حطها علي السرير
رعد:رن علي الدكتوره وريتال وفيروز قعدو جمبها
يزن:سابها وطلع
روح:الواد يزن دا بارد اووي وحلو خالص
فيروز:فضلت تضحك
ريتال:روح اسكتي هتفضحينا
روح:بصوت عالي أعملزاي مهو الي حلو بزياده
ريتال:الله يحرقك وحطت ايديها علي بقها
فيروز:بضحك اه لو شافت نفسها وهي كدا بعد متفوق
ريتال:هتموت من الضحك
فيروز:اه
بقلم حبيبه محمد الاشرم
ريتال:طب يلا نسيبها نايمه شكلها تعبان خالص
روح:اععع بطني
ريتال:معلش زمان الدكتوره جايه
بعدين سابوها وطلعو
روح:كانت نايمه بتعب
رعد:انا كلمت الدكتوره وهي في الطريق
يزن:تمام
ريتال:هي روح مالها
يزن:معرفش انا الي المفروض أسألك انتو كلتو حاجه في الكليه أو حد ادالكو حاجه
ريتال:لا بس
يزن:بس اي يختي
ريتال:روح اكلت شكولاته ب الفراوله وهي عندها حساسيه
يزن:ومقولتيش من الصبح لي
ريتال:انا كنت ناسيه ييزن لأنها مكلتش من الصبح في اي
يزن:بعصبيه المفروض كنتي قلتي أو انتي عارفه انها عندها حساسيه متخليهاش تاكلها
ريتال:ولله فضلت اقولها متكلمناش كتير
يزن:بخنقه خلاص يريتال بعد اي
ريتال:بعصبيه يزن دي اختي يعني انت مش هتخاف عليها قدي وبعدين الي يشوفك وانت خايف عليها حالن ييزن ميقولش انك اصلا الي مخليها كدا وزعلانه وانت عارف لي صح
يزن:مردش عليها
ريتال:يعني متجيش تحط اللوم عليا عشان انا ولله اترجتها متكولهاش وهي اصلا كانت تعبانه من قبلها بسببك تمام
رعد:ريتال صوتك خلاص الي حصل حصل
ريتال:لا يرعد هو حالن خايف عليها لكن هو اصلا الي مزعلاها
رعد:قلت خلاص ماشي وبصلها بغضب
ريتال:زفرت بخنقه وطلعت فوق
فيروز:معلش ييزن حقك عليا انا هي بس متعصبه وخايفه علي روح
رعد:خلاص يجماعه وانتو عارفين ريتال لما بتتعصب بتقول اي حاجه وخلاص
فيروز:متزعلش
الباب خبط
يزن:مردش وراح يفتح لقاها الدكتوره
بعدين الدكتوره طلعت وهما معاها
عند ريتال:كانت قاعده مع روح وبتعيط
روح:عاوزه تقوم تهديها بس تعبانه
ريتال:يزن دا بجد بومه
روح:معلش
ريتال:انا فضلت اقولك متكلهاش وحالن هو جاي يزعقلي انا علي اساس أن هو مش مزعلك اصلا وخلاكي تتعبي بسببو
روح:بتعب حقك عليا انا معلش
ريتال لسه هنتكلم لقيتهم داخلين
رعد:بص لريتال لقاها بتعيط
الدكتوره:اتفضلو برا علي ما اكشف عليها
ريتال:لا انا هفضل معاها
الدكتوره:مينفعش يا مدام
ريتال:لا
الدكتوره:متقلقيش عليها ولله هتكون كويسه ان شاء الله
ريتال:بعصبيه وزعيق وانا قلت لا يا اما مش هتكشفي عليها خلاص
رعد:ريتال وطي صوتك مينفعش
ريتال:تنا هفضل معاها يرعد ونبي
رعد:خلاص يا دكتوره هتكون معاها
الدكتوره:تمام يرعد بيه
بعدين يزن ورعد وفيروز طلعو برا
الدكتوره كشفت علي روح وخلصت
ريتال:بسرعه مالها
الدكتوره: اكلت حاجه هي عندها حساسيه منها ف دا خليها تكون سخنه وعندها التهاب في المعده واتعرضت للشمس ف دا سبب الصداع
ريتال:ماشي عارفين
الدكتوره: هكتبلها علي كام حقنه وحبوب
ريتال:لا هي مبتحبش الحقن وبتخاف منهم اكتبي حاجه تانيه
الدكتوره:يا مدام مينفعش كدا لازم تاخدها هتجيب نتيجه اسرع
ريتال:هي مبتحبهاش اكتبي علاج تاني عشان هي بتخاف منها وانا مش هخليها تاخد حقن
الدكتوره:يا رعد بيه
رعد:ريتال مينفعش لازم تاخد العلاج
ريتال:بصتلو بغضب وانا مش هخليها تاخد حقن لو علي جثتي
رعد:اتعصب من عنادها
يزن:خلاص اكتبي ليها علاج تاني
الدكتوره:حاضر ييزن بيه وكتبت علي علاج تاني
رعد:ريتال مينفعش الي بتعمليه دا
ريتال:رعد هاخد روح ونروح عند ماما شويه لو سمحت
يزن:لا
ريتال:بصتلو بعصبيه لا اي انت مالك اصلا
رعد:بهدوء اما تخف يريتال
ريتال:بس هي تعبانه ولازم تروح لماما مينفعش
رعد:لا
ريتال:لا اي كام يوم بس
رعد:ابقي روحي في أيام تانيه
ريتال:طب بص احنا اصلا مبنحبش بعض ف هروح ونطلق ودخلت من غير متسمعو
روح:بتعب هاا هموت
ريتال:راحتها بعد الشر انشالله انا
روح:بعد الشر علينا احنا الاتنين
ريتال:يلا عشان نروح لسوسو
روح:بجد هنمشي
ريتال:اه يلا
بقلم حبيبه محمد الاشرم
روح:بتعب يلا وقامت
ريتال:لبست وطلعتلها لبس
وروح لبست ونزلو
ريتال:لو سمحت يداده حضري الشنط بتاعنا وانا هخلي بابا طارق يبعت حد. ياخدهم
نسرين:حاضر يحبيبتي
رعد ويزن كانو قاعدين
ريتال:يلا يروح
روح:يلا
ريتال:مسكت ايديها وراحو عند الباب
فيروز:اهدي بس يريتاا في اي
ريتال: معلش يفيروز
فيروز:طيب اقعدي بس واهدي عشان روح تعبانه
يزن:بجديه فيروز اقعدي
فيروز:اقعد اي ييزن انت مش شايف..
يزن:قاطعها قلت اقعدي
فيروز قعدت
ريتال:بتفتح الباب مش راضي يفتح
ريتال:لو سمحت يرعد افتح الباب
رعد:...
ريتال:علفكره انا بتكلم ممكن تفتح الباب
رعد:...
روح:بتعب رعد ممكن تفتح الباب
رعد:أما تخفي ابقي امشي يروح
روح: معلش ممكن تفتح الباب
يزن:قال لا يبقي خلاص
ريتال:لو سمحت هي تعبانه ممكن نمشي بقي
رعد:ريتال أما تروق ابقو اعملو الي عاوزينو لكن حالن لا
ريتال:لي
رعد:كدا
ريتال: لو سمحت بقي ممكن تسبنا احنا اصلا متفقين اننا هنطلق
رعد:بخنقه ريتال نا قلت الي عندي يعني مهما عملتي مش هغير كلمه من الي قلتها وسابها وطلع
روح:بحزن دا انتو عيله بومه
ريتال:طب عاوزين نمشي شكلو بيقول انو مش هيطلقني اصلا
روح:كلمي يزن
ريتال:مبكلمهوش
روح:طب حاولي
ريتال:لا انا هرن علي سوسو أو طارق
روح:هتقوليلهم اي وانتي عارفه رعد فعلا طالما قال حاجه مش هيغيرها
ريتال:زفرت بخنقه طب هنعمل اي
روح:بتعب مش عارفه بس يلا عشان دايخه يريتال
ريتال:حاضر يلا
يزن:كان باصللهم وبس
فيروز:لسه هتقوم عشان تروحلهم
يزن:فيروز مش حالن سبيهم ويلا عشان لو هتنامي
فيروز:بس ييزن لسه بدري
يزن:خلاص اقعدي براحتك
فيروز:طيب
بعدين يزن طلع
عند رعد
رعد:قلع التيشيرت الي كان لابسو ونام وفضل سرحان وبيفكر
عند ريتال
ريتال:طلعت هي وروح الأوضه ومغيرتش قالت مش هتستسلم
روح:رايحه فين
ريتال:جايه اهو ومشيت
ريتال:خبطت علي رعد
رعد:كان متأكد انها ريتال ادخلي
ريتال:دخلت 😳 احم ممش تلبس
رعد:في اي
ريتال:لو سمحت يرعد ممكن تسبنا نمشي وهنيجي تاني
رعد:لا
ريتال :معلش وحيات اغلي حاجه عندك
رعد:ريتال خلاص
ريتال:رعد معلش انت بتذلني كدا لي
رعد:قام مبذلكيش بس مينفعش امشيكي انتي وروح كدا
ريتال:بصت بعيد طب البس بس ونتكلم
رعد:بعصبيه ريتااالل خلاص عشان مش قادر
ريتال:رعد عاوزه امشي واحنا متفقيش أننا هنتطلق صح ف انت مش راضي تمشيني لي
رعد:مينفعش انهارده تاني يوم جواز لينا هيقولو اي وغير كل دا روح تعبانه افهمي مينفعش تمشي وروحي خليها تاكل
ريتال:مهو انا هخليها تاكل عند سوسو
رعد:ريتال قلت لا خلاص
ريتال:يووه يرعد بقي
رعد:..
ريتال:فضلت تزن كتير
رعد:زهق واتعصب منها لان. جاي من الشغل تعبان
ريتال:رعد لو سمحت بقي عاوزين نمشي
رعد:قام وقف بعصبيه وقرب منها
ريتال:بتوتر ففي أي
رعد:صدعت منك وانا قلت خلاص فاهمه
ريتال:بس احنا عاوزين نمشي
رعد:متعصبنيش اكتر انا قلت لا يبقي خلاص وبطلي عناد
ريتال:بعناد وانا قلت عاوزين نمشي
رعد:بصلها بغضب بطلي عناد وروحي كلي انتي وروح وبطلي صداع بقي
ريتال:لا يرعد افتح الباب وهتخلص مني ومش هتلاقي حد يعاند ويصدعك
رعد:ريتال انتي لغايت دلوقت مشوفتيش عصبيتي ف روحي كلي وسبيني قلتلك جاي تعبان
ريتال:خلاص انت تعبان خليني امشي بقي وأبطل زن
رعد:فقد أعصابه راح ماسك ايديها جامد وقال بزعيق
رعد:ريتااالل وأقسم بالله لو مطلعتي وسكتي وبطلتي زنن هعمل حاجه مش هتعجبك وانتي خايفه منها وانتي فاهمه ماشي وبطلي زن بقااا 😠😠
ريتال:بخوف رعد انا كل الي عوزاه اني امشي انت مش راضي تخليني امشي لي مش عارفه
رعد:وانا قلت الي عندي والله لو مطلعتي مش هتخرجي من الأوضه دي
بقلم حبيبه محمد الاشرم
ريتال:يعني اي مش فاهمه
رعد:انتي فاهمه ف اطلعي وسبيني
ريتال:انت بتذلني كدا لي بقولك عاوزه امشي عاوزه امشي من البيت دا بقي زهقت بجد
رعد:بعصبيه هتطلعي برا ولا لا
ريتال:هات المفتاح يرعد
رعد:...
ريتال:بصوت عالي بقولك هات المفتاح بقي انا من ساعتها بتذلل عشان تمشيني
رعد:مش هقولها تاني لو عاندتي ومطلعتيش من الاوضه مش هتخرجي منها ومش هنيمك في اوضه صحبتك دي تاني فاهمه
ريتال:لي معلش علفكره دا حقي اني امشي وقت محب ماشي وانت متقدرش تعمل معايا كدا
رعد:نا قلت الي عندي لو انتي عنديه بجد خليكي ومتطلعيش بس انتي حره لاني بقولك اطلعي اهو
ريتال:بعناد اكتر وانا بقي مش هطلع غير لما اخد ام المفتاح الي مش راضي تديهوني يرعد
رعد:كان بيجز علي اسنانو بغضب بقولك اطلعي برا يريتال
ريتال:ربعت ايديها لا وهات المفتاح وانا بقولك مش هتعرف تعمل حاجه
رعد:سابها وراح قفل الباب بتاع اوضتو
ريتال:انت بتعمل اي
رعد:انتي حره بقي انا عمال اقولك من ساعتها اطلعي لان لو مطلعتيش مش هنيمك في اوضه صحبتك دي تاني ونتي عاندتي خليكي عنديه كدا كتير
ريتال:😳..
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية احببت فارس الصعيد ) اسم الرواية