رواية حطمت قلبي كاملة بقلم لولا عبر مدونة دليل الروايات
رواية حطمت قلبي الجزء (2) الفصل الواحد و الاربعون و الاخير 41
في اوضه مراد وعشق الباب خبط فتحت عشق
عشق بحب قلب تيته ايه ياروحي
سيلين عايزه انام معاكم علشان خايفه وكنت هنام مع بابي بس قالي مامي تعبانه علشان ماخدش منها التعب
مراد بضحك يا ابن الكلب يا اسر تعالي ياقلب جدو نامي معانا شايفه ابنك يا عشق بيوزع البت
عشق بضحك اسكت انت خالص منتا كنت زيه
مراد بضحك ده كان بيقطع علينا اكتر ما بياكل جيه وقت يتردله بقي
عشق بضحك ولما اتردله وزعها وخدت سيلين في حضنها وباست خدها وناموا
———————————–
جيه يوم العيد والتكبيرات شغاله في كل مكان وبهجه واجوااء العيد موجوده فكل ركن
في اوضه مريم وزين
مريم بحب ايه القمر ده ياخواتي جوزي زي القمر في الجلابيه اللي انا كويتهاا
زين بضحك محسساني انك اخترعتي الذره وباس جبينها واكمل مفيش قمر غيرك اصلا
مريم بضحك مش علشان سواد عيونك عايزه العيديه يلااا
زين بضحك الله منا ادتهالك امبارح عايزه تاخديها تاني معنديش مانع بس عندي صلاه الحقيقه دلوقتي مش فاضي فاتلمي كده
مريم بضحك يااللي مش متربي مقصدش كده هاات فلوس
زين بضحك ماديه حقيره في بينا الكلام ده اوعي يا ام ايلا بس عايز الحق صلاه العيد الله يرضي عنك
مريم بضحك والله مش هحلك هسيبك بس بمزاجي
زين ومريم نزلوا ومعاهم ايلا
ايلا بابي اجي معاك
زين لا ياروحي مش هينفع لما ارجع ندبح سوا البقره دلوقتي لا
سليم هو ناقص مين
عمرو اسر باااشا لازم كل عيد يتاخر
مراد بضحك اسر خلي بنته نامت معايا امبارح حقه ينسي نفسه وينام
ادم بضحك يخربيتك يا اسر
دنا حاااسب حااسب تقرمشها تعبت في كويها علي فكره
ادم بضحك تعبتي في كوي الجلابيه ليه ياما ما كل الستات بتكويها
زين بضحك بيحسسوني ان بيعملوا اللي محدش بيعرف يعمله
مكه بضحك انتوا صنف خساره فيه التعب
هشام بضحك شكرا يا محترمه
مكه بضحك بعيدا عنك يا اتش بقي انت حبيبي
مراد بضحك ما خلانك وعمك وابوكي واقفين وانتي جمعتي يااللي متربتيش
مكه بضحك خلاص ماعدا انتوا
سليم بضحك وانا عملتلك ايه يا مهزقه
مكه مدتنيش العيديه
سليم بضحك هنكدب واحنا في ايام عيد لا
مكه ضربته واكملت اتلم يا سليييم
ادم بضحك مش مقتنعين هما ان دي العيديه
زين بضحك حصل والله اسمعي علشان فكراني بكدب عليكي بس
مراد اتربي يا حيوان يا ابن الكلب منك ليه احنا واقفين
ادم بضحك اسفين ياباشا
في اوضه اسر واسيل
اسر يا اسيل انجزي مش فاضل غيري واقفين عليا
اسيل بتوتر حاضر والله امشي بس من قدامي وانا هخلصها
اسر هي كيميا يلا يابنتي فرقت معاكي ايه امشي ولا اقف
اسيل بتوتر يوووه يا اسر خلص بقي
اسر هدخل اغسل وشي تكوني خلصتي
ودخل
اسيل شالت المكواه واكملت بتوتر اقولك ازاي يا زوجي العزيز ان الجلابيه اللي دعيت كل سنه اني اكويها لما تبقي جوزي حرقتها
اسر من وراها بصدمه يااانهار ابوكي ازررررق ايه ده
اسيل بتوتر ايه ده انت طلعت امتي والله هجبلك غيرها بسرعه واكويها لا تقلق
اسر ايه ده يا اسييل اتجننتي عقلك فين
اسيل عقلي معاك سرحت فيك حصل كده يرضيك بقي تزعقلي
اسر يالهوي يا اسيل.فااايقه تهزري حرام عليكي هتاخر كده حته جلابيه مش عارفه تكويها صبرني علي ما ابتلتني يااارب
اسيل طلعت غيرها واكملت بتوتر خمس دقايق والله متقلقش
وكويتها بحذر وهو واقف وخدها ودخل يلبس
سيلين ماما
اسيل نعم ياروحي
سيلين عايزه البس زي بابي جلابيه
اسيل بضحك مش هينفع دي بتاعه الولاد بس انتي البسي فستان بينك زي مامي
سيلين بغضب طفولي لااا عايزه زي بابي
اسر خرج واكمل ايه يانورعين بابي زعلانه ليه
سيلين بحزن طفولي عايزه البس زيك
اسر بس بابي اختار لسيلا فستان قمر اوي وحلو واحلي مني كمان فالبسيه علشان انا اللي جبته لاميرتي
سيلين بحزن اشمعنا انس وياسين لابسين زيك
اسر بضحك علشان ولاد
اسيل مرارتي يارب كده كتير
سيلين بمرح خلاص خلاص هلبس الفستان
وفعلا جهزوا ونزلوا
مراد بضحك ما لسه بدري صباحيه مباركه يا عريس
اسيل باحراج شايف بسببك
اسر بضحك بسبب مين ده انتي السبب علشان اخارتيني
زين بضحك تستاهل اهو اتحفل عليك كل ده فوق بتعمل ايه
اسر بضحك والله بلاش تعرف هتحسدوني علي مراتي
ادم بضحك ايوه ياعم واخد سكره مفرحاك
دنا بحده اتلم
ادم بضحك امرك ياروحي
اسر بضحك احترم نفسك يا حيوان بس دماغكم راحت بعيد خالص ده نصيبي الحلو ان مراتي حرقت الجلابيه فكوت غيرها
زين بضحك يخربيتك اتاري مريم بتذلني انها كويتها ده طلع انجاز عندهم
دنا اومال انتوا فااكرنا بنهزر
مراد بضحك انا افتكر اننا لازم نمشي علشان اتاخرنا
سليم بضحك اه يلا
وفعلا مشيوا يصلوا صلاه العيد
سيلين بعياط عايزه باااابي
اسيل اوووف ماقولنا جاي ده ايه هو ده
اسراء بضحك براحه علي البت يا حيوانه فيها ايه عايزه ابوها
اسيل ده مرار طافح بجد كل مايمشي تعيط عليه
عشق شالتها واكملت هيجي دلوقتي يا عمري
وفعلا بعد شويه الرجاله خلصت صلاه وراحو الفيلا وخدوا العيله علشان هيدبحوا
سيلين بطفوله هيدبح دلوقتي
اسر وهو شايلها اكمل اه يا روحي
ساره بابي انت هتدبحه
ادم اه يا قلب بابي
دنا ياختاااي تعالي يا روحي استخبي فيكي
ساره بضحك انتي بتخافي يا مامي
دنا بضحك اه
مريم بضحك عامله زيي بلظبط
هايدي وهي شايله سيف وبتحاول تسكته اكملت سمي وادبح يا حبيبي
وفعلا مفيش دقايق وادم سمي ودبح البقره وابتدوا كلهم يساعدوا والاطفال مبسوطه وبعد شويه خلصوا توزيع اللحمه وقعدوا كلهم متجمعين في الجنينه في حب وفرح كبير والاطفال بتلعب سوا
واسر واسيل قاعدين بيضحكوا وبيتكملوا وادم ودنا ومكه وسليم وعمرو وليان ومريم وزين ومصطفي وايلين وكان البيت فيه جو من الفرح والبهجه
ايلا بابي احضني
مريم بضحك شوف البت علشان شيفاه حضني ااه يا سوسه انتي
زين بضحك قلب بابي بس كده وحضنها هي ومريم
اسيل بضحك اتعودي علي كده اهو عمال يلاعب في مين انا اتنسيت خلاص
اسر بحب طب عيب عليكي تقولي الكلام ده انتي عارفه اني محبتش ولا هحب غيرك وانك مهما يمر الوقت ثابته جوايا زي منتي وقولتلك وهقولك بحب سيلين لانها بنتي منك انتي انا من يوم ماوعيت مش عارف اشوف قدامي غير اسيل مهما يحصل في نظري مفيش بنت في جمالها ولا حلاوتها حقيقي انا مهما اتكلم مش هوصفلك بحبك قد ايه ومبسوط ان بعد كل ده اخيرا بقنيا سوا ومعانا بنوته مش هتصدقي بس فعلا كل اللي اتمنيته لقيته فيكي يا ست البنات بحبك اوي يا اسيل وهفضل احبك طول العمر لانك برغم كل اللي حصل في حياتنا كنتي جمبي من وانا صغير بحلم لحد ماكبرنا سوا وحققنا كل احلامنا ربنا يديمك نعمه في حياتي يا غاليه
اسيل بحب عارفه يا نورعيني طبعا من غير ماتقول وانا اللي ربنا بيحبني ان جعلك نصيبي كل عيد وانت عيدي كنت وهتفضل راجل استثنائي عن غيرك قبلت بيا رغم كل حاجه لانك حبيت اسيل وروح وقلب اسيل مش حاجه تانيه وفي وجودك حققتلي كل احلامي واكتر من صغرنا عشنا بنحلم بس بيك بقيت كل احلامنا حقيقه ووصلنا لهنا بحبك اكترر يا نورعيني
ادم وهو واخد دنا وساره في حضنه اكمل بحب حقيقي مكنتش عايز اكتر من كده من يوم مادخلتي حياتي وانتي غيرتيها وحققتيلي كل حاجه اتمنيتها يا دنا ربنا يخليكي ليا وميحرمنيش منك ابدددا يادنيتي
دنا بحب ويخليك ليااا نورعين دنا يا اجمل حاجه حصلت في حياتي كلها
زين بحب باس جبين مريم واكمل عقبال كل سنه وانتي جمبي يا حبيبتي ونورعيني وام بنتي عديتي معايا بصعب كتير وكنتي واقفه زي الجبل واخيرا جيه يوم ارتحنا وحققتي حلمي بانك جبتيلي ايلا اللي نسخه منك في حنانك ونسخه مني في شكلي وطباعي ودنيتي احلوت بوجودكم لانكم. اصلا دنيتي
مريم بحب وهي في حضنه اكملت لما وقعنا في ازمه مكنتش عايزه حاجه غيرك بس اتمنيت نسخه منك وربنا فعلا سمع و عوضني عوض كبير عن كل لحظه وجع عدينا بيها بس في النهايه انت جمبي ومعايا انا وبنتك
زين بحب وهفضل طول العمر وهتفضلي انتي ليا ونعم الزوجه والحبيبه والسند
سليم وهو وقاعد جمب مكه وانس اكمل بحب لما كنت بتخيل بس اني في يوم هكون معاكي ونخلف ونعيش كده كنت ببقي مبسوط اوي بس لما حصل حقيقي انا مبقتش عارف اعبر عن فرحتي بكلام يوم مابقيتي مراتي ولما جيتي قولتيلي
حامل ولما ولدتي انس عايز اقولك ان كل لحظه وموقف عيشته معاكي كان اجمل من ما اتخيل بكتير حققتيلي كل اللي اتمنيته يا مكه وبرغم جنانك الفظيع اللي تعبني واللي حبيته زيك بلظبط الا انك في الاخر بقيتي حاجه تاني زوجه وحبيبه وام مثاليه وحقيقي يبختي بيكي يا ست البنات مبسوط اننا بقينا اب وام واسره مستقره
مكه بحب حقيقي انا محبتش غيرك من وانا قد كده بس كنت عناديه اوي ومعرفتش افضل كده كتير وعنادي اتكسر قدام حبك يا سليم كل ما ابص لانس بقول ياااه يارب وصلتني لنقطه كنت فكراها مستحيله اني اتجوز اللي بحبه واخلف منه واعيش الحياه دي بس انت فعلا كنت دعاء كل ليله يا سليم ومبسوطه اني فوزت بيه ربنا مايحرمني منك يااارب
عمرو بحب تعرفي انا جات عليا فتره فقدت املي انك تساعديني اعرفك اني بحبك بس كنت كل مره اشوفك احبك من جديد وكسوفك وجمالك كلك علي بعضك دخلتي قلبي وحقيقي مش قادر اوصفلك فرحتي باني قاعد واخدك في حضني انتي وابني حقيقي تعبت علشان اخد الحضن ده يا ليان
ليان بحب انت عارف اني محبتش غيرك بس كنت خجوله اوي اني ابينلك خصوصا انك مكنتش بتيجي غير علشان تفضل مع اسر وزين وسليم فكنت بتحجج باي حاجه واشوفك وانت كنت بتجيلهم علشان تشوفني بس اني كنت ابينلك لا معرفتش بس الحمدلله اديه جيه اليوم ده وربنا سمع دعائي واستجاب وبقيت نصيبي يا عمرو وربنا كرمني منك بياسين وانا مش عايزه اكتر من اني افضل في حضنك ومع ياسين طول العمر بحبك اوي
مصطفي بحب برغم الممرطه اللي اسر مرمطهالنا دي قبل مانتجوز ورفض بااباكي واسر وعنادي قصادهم الا اني لما بقيتي مراتي وعلي اسمي وتمر الايام تجبيلي السكر ده نستيني كل اللي تعبته وفعلا كنتي تستحقيه يا ايلين
ايلين بحب قولتلي يوم الخطوبه ايه فكرني
مصطفي بحب كانت المعركه لاجلك صعبه ولكنك تستحقي وفعلا انتي تسحتقي الواحد يقف قصاد الدنيا كلها علشانك وقفتي جمبي وقولتي عايزاه وعملتي كل اللي تقدري عليه معايا لحد مابقيتي معايا ومراتي وفرحتي قلبي بسيف ولسه مخلصناش علي كده قدامنا حياه كامله هنعيشها سوا حبيت كل لحظه بتعدي عليا من ساعه ماعرفتك خليتي للوقت طعم يا ايلين بحبك اووووي بجد
ايلين بحب حضنته واكملت وايلين بتموت فيك وكفايه عليها حضنك اللي بقي قدام الدنيا كلها يامصطفي وكنت مستعده احارب علشانك 100 سنه لاني واثقه من حبك ليا وانت فعلا احلي حاجه حصلتلي انت وسيف ربنا يخليكم ليا يا نورعيني ياااارب
وطبعا كل اهلهم قاعدين معاهم وبيحكوا وبيهزروا
عشق بحب وفرح شايف يا مراد متخيلتش الايام تجري كده واشوف عيالي كبار وعرايس وعرسان واشوف عيال عيالي بيجروا ويلعبوا قدامي
مراد بحب وفرح بصلها واكمل حقيقي احساس مش عارف اوصفه بس مبسوط اننا وصلنا لكل ده سوا ومع بعض
عشق بحب برغم كل اللي مرينا بيه احنا وعيالنا من مشاكل وتحديااات
مراد بحب الا اننا عدناه ووقفنا تاني وكملنا وهنكمل لان مهما يحصل الحب لو حقيقي هيكمل واللي بيحب حد هيعمل علشانه كل حاجه المهم يكون معاه وكلنا قدرنا نحقق ده ونتغلب علي الشر مهما طول فاكره بدأت بأيه يا عشق
مراد بحب لحد ماركبتي معاه الاوبر بلغلط لما عربيته باظت وشافك وسحرتيه من اول نظره بعدين حبك وهو مكنش يعرف للحب مكان بس عرفه معاكي وعلي ايديكي وعدي معاكي بكل صعب وافترقتوا كتير بس النهايه انكم كملتوا وعملتوا اسره كامله كلها عاشت زيكم تحديات صعبه بس چينات الحب في عيالنا بردو سيطرت وقدروا يعدوا كل ده وادي النتيجه الحب والتفاهم والفرح اللي نتجوا بعد تعب كبير منهم
عشق بحب وهيفضلوا كده علطول
مراد بحب ده اكيد بس هقولهالك للمره المليون فرحتي انك مريتي معااايا بكل ده متتوصفش انتي فعلا الشئ الثابت علي مر كل السنييين دي كنتي ونعم الزوجه والحبيبه والام والاخت والصاحبه والحماه والعمه ومرات الابن انتي من يوم ماعرفتك وانتي عملتي كل واجبتك لاهلك وليا علي مر السنين بحب واخلاص دخلتي حياتي ودخلتي معاكي الفرحه وساعدتيني في تكوين اسره كبيره اوي وغيرتيني 180 درجه بحبك وبحب اليوم اللي عرفتك فيه يا عشق
عشق بحب وانا بحبك اكتر يا دكتور
تمت..
يتبع الفصل كاملا اضغط هنا ملحوظة اكتب في جوجل " رواية حطمت قلبي دليل الروايات" لكي يظهر لك الفصل كاملا
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حطمت قلبي ) اسم الرواية