Ads by Google X

رواية حبي الاول والاخير الفصل الحادي والعشرون 21 - بقلم روزالين

الصفحة الرئيسية

 رواية حبي الاول والاخير (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم روزالين

رواية حبي الاول والاخير الفصل الحادي والعشرون 21

معلش أتأخرت عليكو شويه 
روايه ( حبي الاول والاخير):
البارت الواحد والعشرين:
البنات حضروا الفطار وقعدوا يفطروا كلهم بعدها شالوا الفطار
مراد : جماعه هو احنا هنمشي دلوقتي 
عبدالرحمن: اه 
مراد : طب ما نمشي بليل
سليم : اشمعنا انت بتفكر في ايه يا مراد ومالك بتبص كدا ليه
مراد وفاق من سرحانه : اصل انا عندي فكره حلوه للعبه
بسمله: أعوذ بالله من أفكارك يا ميرو
يحيي راح باصص لبسمله بصت تحذير راحت قايله: قصدي يا أستاذ مراد
مراد ضحك لانه شاف يحيي وقام قايل: بصوا اللعبه عباره عن أننا هنجيب بلالين هنمليها مايه  كل واحد هيبقي معاه خمس بلالين وهيستخبي في مكان ولو البالونه اتحدفت عليه هيخسر ولو بلالين الشخص خلصت ومجتش في حد خسران اتفقنا
الكل: اتفقنا
عبدالرحمن : وهنجيب منين بلالين 
بسمله : في جوه 100 بالونه هنستخدمهم
عبدالرحمن : تمام يلا بينا
راحوا كلهم ملوا البلالين وكل واحد كان معاه خمس بلالين ومستخبين
بسمله كانت ورا كرسي وأسماء ورا كرسي تاني يحيي قلب طاوله ومستخبي وراها واحمد كذلك ومراد فوق علي اليخت مستخبي وفارس كذلك سليم مستخبي ورا حائط في اليخت وحبيبه جوا اوضه والكل مستخبي
مراد : يلا نبتدي
بسمله لاحظت اسماء : حدفت عليها مجتش 
اسماء : انا يا كلبه ماشي وحدفت عليها مجتش
بعدين اسماء لاحظت احمد راحت حدفه عليه
احمد بصلها بشر وقال : انتي اللي جبتيه لنفسك وراح حدف عليها جت فيها 
اسماء : يابن ال... طب خود وقعدوا يحدفوا علي بعض وبسمله بتحدف علي يحيي وحبيبه شافت اللي بيحصل جت تتطلع حست بحركه وراها في الاوضه بصت لقت عبدالرحمن بيبص من شباك التاني راحت حدفه عليه وعبدالرحمن شافها وحدف عليها وفارس كان واقف فوق شاف رحمه بتبص حواليها راح حادف عليها جت في راسها head shot 
رحمه بألم : اه يا رأسي وبتبص لقت فارس بيضحك عرفت انو هو راحت حدفت عليه جت في بطنه
فارس بغضب : اه يا بنت ال ..
وقعدوا يحدفوا علي بعض ومراد في النص ملطشه كل الضرب فيه ورنيم شافتهم وكلهم فرحانين راحت وقفت في ضهر اليخت بتبص للبحر راح سليم وراها وقالها : مالك واقفه كدا ليه
رنيم : مفيش وشكرا علي إنك أنقذتني امبارح
سليم : عادي يعني وبعدين ايه مفيش ديه فكي كدا وهي لسه هتبصله عشان ترد راح مديها بالبالونه في وشها
رنيم بعصبيه : واللهي وحدفت عليه وقعدوا يحدفوا علي بعض وكانوا مبسوطين فارس البلالين خلصت معاه راح ناطط من فوق وماسك الخرطوم اللي كان موجود في اليخت وشغله وهو بيرش علي رحمه كانت غرقت خالص 
رحمه : يابن ال وكانت بتقرب
فارس راح رامي الخرطوم وقام يجري وهو بيضحك والخرطوم قلب وبقا النافوره الراقصه بقا بيتحرك في كل مكان وكلهم غرقوا راحت رحمه ماسكه الخرطوم وبترش علي فارس
فارس : الله يخربيتك ده انا بقيت شوربه
رحمه : احسن 
مراد قفل الخرطوم ويحيي زعق
يحيي بزعيق : مين اللي فتح الخرطوم 
رحمه بتشاور علي فارس وفارس بيشاور عليها
يحيي : انتو عارفين خطوره اللي عملتوه ايه كنا هنغرق واحنا في وسط البحر 
رحمه وفارس : احنا اسفين
رحمه بتعيط : انا هعمل ايه دلوقتي ممعيش هدوم
والبنات كمان مضايقين عشان ممعهومش هدوم : هنعمل ايه
بسمله بتبصله بطرف عينها : كانت حبكت يا سي فارس 
فارس باصص في الارض : انا اسف واللهي وبعدين هي السبب
رحمه في وسط دموعها: انا السبب في ايه بقا
فارس بانفعال : عصبتيني 
رحمه : واللهي ده السبب
فارس صعبت عليه رحمه ومنظرها : خلاص انا اسف واللهي ودخل جاب جاكيت بتاعه كان جوا وحطوا علي رحمه وهي اتلكفتت بيه 
بعدين بسمله دخلت جوا تشوف في لبس ليهم ولا لأ ولقت لبس الحمدالله وكلهم دخلوا غيرو والشباب غيرو من عند يحيي
والشباب مسحوا اليخت أمر من البنات واليخت اتحرك وصل القاهره لأن اليخت كان في اسكندريه المهم وصلوا ونزلوا ركبوا كان في عربيتين : عربيه عبدالرحمن و عربيه احمد انقسموا الي جزئين جزء راكبين عند احمد وكانوا يحيي وبسمله وأسماء ورنيم وسليم
وجزء عند عبدالرحمن كانوا حبيبه ورحمه وفارس ومراد
احمد وصل بسمله ويحيي شقتهم وراح وصل رنيم وبعدين راح وصل عند بيت اسماء بعد لما قالتله هي ساكنه فين وبعدين قالها : استني شويه وجاي
اسماء : هتروح فين 
احمد : ثواني وراح اشتري شوكولاتات كتير ودخل وادهالها
اسماء بتفاجأ : ايه ده كله ده ليا
احمد : اه مسمحاني
سليم بضيق : متنجزوا ايه المحن ده
احمد : اسكت يالا وبعدها بص لأسماء وقالها تاني مسمحاني
اسماء : اه سامحتك وعلفكرا النهارده كان يوم جميل اووي
احمد وهو مش في وعيه: اه كان جميل زيك
اسماء اتكسفت ونزلت : انا هطلع بقا توصلوا بالسلامه
احمد : مع السلامه وسليم طلع قدام وروحوا
عند عربيه عبدالرحمن راح وصل مراد بيته وبعدين راح يوصل حبيبه ورحمه بيتهم 
رحمه كانت نازله وطبعا كانت مضايقه من ساعتها راح فارس مسك أيدها وقالها : استني شويه 
رحمه بنرفزه : لا مش هستني
راح فارس نزل وخدها بعيد واتكلم معاها وطبعا كان تحت نظرات حبيبه وعبدالرحمن اللي كانوا في العربيه
عبدالرحمن : حبيبه كنت عايزه اقولك حاجه 
حبيبه بكسوف: اتفضل
عبدالرحمن : أنا....
يتبع...
البارت الجاي نكمل يا قمرات ✨
للكاتبه /روزالين

   •تابع الفصل التالي "رواية حبي الاول والاخير" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent