Ads by Google X

رواية ظلمتها ثم احببتها الفصل الثاني 2 - بقلم مريم صادق

الصفحة الرئيسية

 رواية ظلمتها ثم احببتها (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم مريم صادق

رواية ظلمتها ثم احببتها الفصل الثاني 2

ظلمتها ثم احببتها⁦❤️⁩
بارت 2
 عند مهاب في الشركه السكرتيرة قعده فوق المكتب بدلع و بتلعب في زاير قميص مهاب 
(اعرفكم على السكرتيرة چيهان بنت متوسطه الطول والحجم قمحاويه عيونها عسليه شعرها اسود طويل ليس في حياتها الا اخوها تامر ودا هنعرفو بعدين)
چيهان بخبث/هاا يا بيبي مش هتجى انهارده تسهر معايا ولا هتروح مع بنات زى امبارح 
مهاب بخبث/لا طبعاً هجى يا حبيبتي بس انتى جهزى السهرة
چيهان بدلع خبيث/هههههههه عيونى يا بيبي
هنا دخل على راحت چيهان قامت بسرعه و قالت تؤمر بحاجه تانى مستر مهاب 
مهاب /لا انفضلى انت 
على كل دا واقف بيتفرج عليهم و ساكت  خرجت چيهان راح على قعد 
على بهدؤء /عمرك ما هتبطل بقا الجو اللى انت عايش فيه دا لازم تعقل بقا 
مهاب بزهق /انا عمرى ما كنت اتمنى اكون كدا يا على بس صدمتى وانا صغير كانت صعبه عليا برضو و الحيوانه چيهان دى كمان انا عارف انها عمرها ما حبتنى دى كل تفكيرها في فلوسي وبس هى و اخوها تامر ابن ال⁦🐕 دا 
على  / ما تخلص نفسك و تمشيهم يا مهاب بدال القرف اللى البت بتعملو معاك دى و خبث اخوها الكلب دا 
مهاب /نفسي بس لو بعدتهم عن عينى انا اللى هخسر كتير 
على بستغراب/ازاى يعنى فهمنى 
مهاب /يا على چيهان وتامر عايزين فلوسي و في نفس الوقت شركه امجد المنافسه لينا بعتهملى عشان يبقا ليهم عين في الشركه توصلهم كل جديد بيحصل
على بتفجأة / ياااا كل دا يا مهاب و متقوليش طب مهو كدا ممكن يسرقو التصميمات بتاعت العرض الجاى
مهاب /أنا خليتهم يسرقو تصميمات احنا مش هنعملها اصلا و كلها فيها غلطات اصلا
على /ازاى عملت كدا 
مهاب / أنا عارف انهم هيدخلو مكتبي بعد ما الكل يمشي و يسرقو التصميمات بس انا اصلا خدت التصميمات معايا البيت و سبتلهم اللى كلها غلطات 
على بأنبهار / يخربيت دماغك ايه دا بجد تفكير سم 
  مهاب بتكبر مصتنع / أنا عارف طبعاً بس بحب التواضع 
على بغيظ منه / كتك نيلة أنا ماشي يا عم المتكبر عندى مشوار
مهاب بضحك/تعالا بس يا على رايح فين 
على /رايح عند زين الكليه وحشنى بصراحه
مهاب /ياااا بقالى سنه مشوفتوش هو لسا طالب ولا ايه
على /لا طبعاً بقا دكتور في كليه تجارة 
مهاب /طب يلا هجر معاك
نزلة الاتنين من الشركه في طريقهم للجامعه 
************************************لا اله الا الله
عند ريم اخت مى في المدرسة قعده في الصفحه مع صديقتها مليكه 
ريم بهيام/بحبه يا مليكه اعمل ايه بس وهو بيحبنى بس خايفة يشوف وحده من سنه و ينسانى عشان اصغر منه
مليكه /يا بنتى دا هما 4سنين عادى يعنى و بعدين بدال بيحبك خلاص اطمنى 
ريم /تفتكرى كدا
مليكه /ايوه طبعاً
ريم /بس حرام يكون بينا ارتباط غير رسمى عشان كدا عمرى ما هفكر ارتبط بي غير لما اكبر و يخطبنى احسن و بعد الجواز اعترفلو بي حبي  كدا يبقا. حلال وربنا ميزعلش منى احسن
مليكه /عندك حق يا ريم اعملى كدا و ادعى في صلاتك لو هو خير ليكى يجعلو من نصيبك يا حبيبتي 
ريم بحب/ربنا يخليكي ليا يا احلى صحبه يلا الضهر بيأذن نتوضا و نروح نصلى قبل الفصحه ما تخلص
مليكه بحب /يلا يا حبيبتي⁦❤️⁩
*******سبحان الله*****************************--
عند رؤى و مى كانو خلصو محاضرة و مستنين المحاضرة التانيه 
رؤى بتعب/اةة يا بت يا مى دماغى صدعت اوى من الدكتور دا بيرغي اكتر ما بيشرح 
مى بتعب مثلها /عندك حق احنا نخلص المحاضرة التانيه دى و نروح نشرب قهوة أو شاى و نخد مسكن
دخل الدكتور فسكتو
الدكتور(زين)/صباح الخير 
الجميع صباح الخير يا دكتور 
و بدأ يشرح  و هناك من لا تنتبه للشرح بل هيمانه فيه هو وهى مى 
مى بصوت واطى/رؤى رؤى
رؤى بضيق و صوت واطى /ايه يا مى أهدى بقا عايزة اركز مش كل محاضرة هتفضلى تعملى كدة و تقوليلى قلبي هيقف من جمالو و بتاع اسكتى بقا
مى بضيق منها غصب عنها عليت صوتها/خلاص يااا رؤى أنا مش همام معاكى تانى ركزى يختى ركزى بكره لما تحبي هتحسي بيا و انا هبقا مغرورة ولا هسمع منك كلمه بس بقا و ربعت أيدها بزعل وسط نظرات الكل و أولهم طبعاً زين اللى كان متفجأة من المجنونه دى فجأة مى استوعبت هى عملت ايه 
مى بخفوت/ينهار ملوش ملامح ايه اللى انا عملتو دا 
زين بزعيق /انتى يا استاذة مى ايه اللى عملتى دا ممكن ادينى مبرر واحد الحصل دا
مى بخوف و توتر رفعت كتفها/معرفش والمصحف يا دكتور أنا مرة وحدة صوتى بقا عالى اوى 
زين ويحاول يسيطر على نفسه فهو يريد أن يضحك لكن لا يمكن أمام الطلاب /انسه مى انفضلى و بعد المحاضرة عايزك في مكتبي 
مى بخفوت /حاضر
خلصت المحاضرة و خرجت مى و رؤى 
رؤى بضحك/والله كنت هموت و اضحك ايه يا بت اللى عملتى دا 
مى بعصبيه و توتر/بس بقا أنا اصلا خايفة اوى ما تجى معايا
رؤى بتهرب/ لا انا هروح اجيب القهوة اللى قولنا عليها وانتى خلصي وتعالى
مى/ندلة 
*****************************استغفرو الله
عند زين في المكتب قاعد بيفكر في المجنونه مى اللى بيحبها سرا و هى لا تعرف لكنه فجاه افتكر لما جابت سيرة 
أنها بتحب لما زعقت في المحاضرة  
فجأة تحول من رجل جميل هادئ إلى رجل عصبي و لو شاف مى هيقتلها 
(اعرفكو على زين هو ابن خاله مى يتيم الأبوين من تلت  سنين و يسكن بالقرب من منزل مى و يحبها منذ الطفولة لكنه لا يريد أنا يعترف لها بذلك حتى لا يؤثر على درستها و تفكيرها   )
سمع خبط الباب
زين /ادخل 
دخلت مى 
زين قام و مسكها من ايديها بعصبيه فأتمنى بقا يا هانم يا محترمه مين اللى حضرتك بسبب حبك لي زعقتى بالشكل دة في المحاضرة
مى بوجع / زين سيبنى انت بتوجعنى
زين بعصبيه /مش هسيبك ويلا تنطفئ يا مى
مى بدموع /مش بحب حد ابعد بقا عنى 
زين بعصبيه /مش عايزة تقولى صح و بقا يقرب منها خطوة و التانيه و التالته و هى بترجع لحد ما وصلت الحيطه و حصرها بذراعيه 
زين بفحيح افاعى/ لو متكلمنيش هندمك يا مى انطقىىى
مى بدموع و خوف /هقول بس ابعد طيب 
زين بعصبيه /مش هبعد غير لما تقولى و الا هخليكى تقولى بطرقتى
مى بتوتر /ابعد يا زين والنبي 
زين بخبث/يبقا هعرف بطرقتى و راح بسها بكل عصبيه  وكأنه يقول لها انها ملكه عن طريق هذا القبلة  ومى بتحاول تزقو أو تبعدو ولكن لم تفلح
زين بعد عن مى لما حس انها عايزة تتنفس
مى بعياط /انت حيوان و  انا بكرهك يا زين زقتو و لسا هتخرج
زين شدها لحضنو غصب عنها 
زين بندم /مى حقك عليا أنا آسف بجد 
ومى تحاول أن تخرج من حضنه لكنه اقوى منها ولا فائدة من محاولتها 
في الوقت دا كان على و مهاب وصلو الجامعه و بيسألو عن مكتب زين و في طريقهم لمكتب زين قالو هيدخلو فجأة من غير خبط عشان يهزرو شويا و يعملون لزين مفاجأة 
فتحو المكتب فجأة و .....................
يتبع...........

كل واحد يقول رايو لانه بيغرق معايا بجد اوى 
بقلم مريم صادق⁦❤️⁩⁦☺️⁩

  •تابع الفصل التالي "رواية ظلمتها ثم احببتها" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent