رواية احببت طفلتي المجنونة كاملة بقلم ملك شكري عبر مدونة دليل الروايات
رواية احببت طفلتي المجنونة الفصل الثاني 2
في شركه الراوي دخل مراد بكل هيبه وجاذبيه ل مكتبه والانظار كلها عليه
مراد بجديه: دينا ورق الصفقه الجديده يبقا على مكتبي ومعاهم قهوتي عايزه اراجع الصفقه قبل الاجتماع بسرعه
دينا بحترام: تحت امر حضرتك يامستر مراد
دخل مراد مكتبه وجابت دينا الأوراق وابتدا مراد يراجع الأوراق بكل تركيز وقطع تركيزه بنت لابسه ملابس تكشف اكتر ما بتستر واتكلمت بدلع: هاااي ياميرو
مراد بغيظ: ايه الي جابك ياسيلا
سيلا قربت من مراد بمياعه: مكنتش عاوزني اجي ولا اي يابيبي
زق مراد ايدها بغضب: انتي اتجننتي ولا اي متنسيش ان احنا حيالله مخطوبين يعني ولا المسك ولا تلمسيني سلام من بعيد وخلصنا
سيلا بغيظ: مراد انت مش واخد بالك انك بقيت كل حاجه عندك حرام وعيب ومينفعش انا زهقت يابيبي عايزه البس زي صحابي واخرج واعمل شوبينج كمان زيهم
مراد ضحك بسخريه: على اساس ان انتي كده لابسه اسدال ده انتي مش لابسه اصلا ياسيلا
سيلا مثلت الزعل: انا زعلانه منك ياميرو اوي بجد مش بتخرجني زي ما صحباتي المخطوبين بيخرجوا مع عرسانهم
مراد: سيلا انا عارف وانتي عارفه ان الخطوبه دي عشان الشغل وبس وده كان قرار بابايه وباباكي ف متمثليش الحب والاهتمام اوي كده وانا عارف انتي جايه ليه
طلع من جيبه الفيزا: الفيزا اهي اتفضلي يلا عشان عندي شغل
سيلا خدت الفيزا بغيظ وخرجت برا
مراد بشمئزاز: جتك القرف عيله ملزقه
وقعد مكانه يراجع الأوراق ومره واحده اترسمت ف خياله البنت الجميله الي شافها وخلته يفكر فيها طول الوقت: ركز ف شغلك وبس يامرااد
جيه معاد الأجتماع ووصل مراد ومدير الشركه التانيه
سلم مراد على خالد ببتسامه: ازي حضرتك يا استاذ خالد
خالد ببتسامه: ازيك يامراد
قعد الكل وابتدوا يتناقشوا في الأمور الجديده ف الشركة
________________________________________________
في بيت مليكه رجعت مليكه خدت شاور وأدت فرضها وخرجت تساعد والدتها ف الاكل
فاتن: احكيلي يابت لقيتي الشاب المز الي كل البنات هتموت عليه ولا ابن المعيد المغرور
مليكه بغيظ: لقيت واحد عايز يضرب ب ميت جزمه
فاتن سقفت بحماس وقعدت على السفره الي ف المطبخ قصاد بنتها: احكي يابت احكي
وكملت تقطيع السلطه
مليكه كانت بتفصص بسله وبتتكلم: مغرور بارد مستفز بجد
فاتن: ده لازم ف اي روايه يابنتي قولي بقاا شوقتينيي
مليكه قلدته بتريقه: مفيش دخول بعدي للمحاضره نينينيني مستفز
فاتن: يوووه قولي بقا يابت
مليكه: الدكتور بتاعنا ياستي
فاتن قطمت خياره بغيظ:جايه تحكيلي عن واحد شعره ابيض وبكرش يابنت الموكوسه
مليكه: ده الي انا قولتوا قبل ما ادخل المحاضره بس صراحه خالف كل توقعاااتشي
فاتن: امال يابت
مليكه: الدكتور مراد شاب يجيله 30سنه كده
فاتن بفرحه: بتهزري يابت ها
مليكه باللامبالاه: لا مبهزرش
فاتن: احكي احكي وعملتي اي وقعلك الكتب ها ودماغكوا خبطت ف بعض ولا دلقتي عليه العصير خلصي قولي
مليكه: ا احم ل لا انا اتخانقت معاه وطردني برا المحاضره
قامت الام وهي رافعه الشبشب: ضيعتي العريس يابنت الهبله تعاليلييي
بقت مليكه تجري ووراها الأم
مليكه وهي بتنهج بتعب: ياوليه اقعدي ده انا الي لسه ف العشرينات وتعبت
فاتن حدفت الشبشب ف وشها: قري عليا قرييي
وهووب الشبشب كان لازق ف وش اياد: الله وانا مالي يالمبي في اي ياتوته وانتي يابهيمه في اي
مليكه: تسلم يامعلم امك بتشتمني عشان اتخانقت مع دكتور ف الجامعه اتفضل ياعم
اياد: لا لا مش من حقك يافاتن لا
حدفته بالفرده التانيه: اخرس انت
اياد: انتوا جايبنا هنا تهزقونا ولا اي انا مااشي
مليكه: اهدي بقا ياست الكل قوليلي بابا فين
فاتن: عنده اجتماع مهم ف الشركه
مليكه: ممم نفسي اجرب جو الشغل والاجتماعات ده
فاتن: مهو ياما قالك تشتغلي معاه وتدربي انتي الي قولتي مش دلوقتي
مليكه: انا بفكر البس واروحله
فاتن: يختي روحي هتقعدي تعملي اي يعني
لبست مليكه ولفت حجابها وخدت عربيتها وطلعت على الشركه
دخلت مليكه الشركه وطلعت ل مكتب باباها لقته فاضي: فين بابا
السكرتيره: لسه ف الاجتماع خمس دقايق وهيخلص
بعد وقت خرج خالد من الأجتماع وشاف مليكه: اي ده مليكه بتعملي اي هنا
مليكه: مفيش لقيت نفسي زهقانه ومسلمتش من خناقات ماما ف البيت ف قولت اجيلك
خالد: كويس اصلا كان فاضلي حاجات بسيطه واخلص اخدك بقا ونخرج شويه
مليكه باسته من خده: ياخلوده ياقمر انت
خرج مراد من اوضه الاجتماعات وبرق: اي ده انتي بتعملي اي يابت انتي ازاي تعملي كده وف نص الشركه الا الادب وصلت للدرجادي
مليكه وقفت قدامه وزعقت: انت واحد مش محترم وبعدين انت ورايا ورايا ولا اي مين ده يابابا
مراد حمحم: ا احم ب بابا
مليكه بغيظ: اه بابا امال كنت فاكر اي يا قليل الادب انت
مراد زعق: ماخلاص بقا ايه سكتناله دخل ب حماره ما كفايه شتايم
خالد: ده مراد ابن صاحبي وشريكي انتوا تعرفوا بعض منين
مراد بسخريه: الأستاذه بتهزق دكتورها ف الجامعه
مليكه رفعت صباعها ف وشه: لما الدكتور يبقا مهزق لازم يتهزق
مراد نزل صباعها بغيظ: نزلي صباعك ده من وشي
مليكه: وبعدين انت جوا الجامعه بس دكتوري انما برا الجامعه انت مجرد شخص عادي
خالد: خلااص انت وهي اعتذري ل مراد يامليكه وانت يامراد اعتذر ل مليكه وخلصنا
مليكه ضغطت على سنانها بغيظ واتكلمت بصوت مش مفهوم: ا نا اسفه
مراد ببرود: مسمعتش
مليكه: اوووف انا اسفه استريحت
مراد: وانا اسف
مليكه: يلا يابابا اصل الجو هنا بقا وحش اوي
لسه هيمشوا لقوا سيلا داخله وبتسند ب ايدها على كتف مراد: مرموريي
مليكه بصدمه: مين الشقه الي كلها دهانات دي
كتم مراد ضحكوا: ا احم س سيلا خطيبتي ومليكه بنت صاحب بابا
سيلا بتكبر: مم هاي
مليكه شاورت ب ايدها بقرف وبتقلد طريقتها: هااي ياعروسه المولد
خالد حاول كتم ضحكه: يلا يامليكه
سيلا: انتي ازاي تكلميني كده
مليكه بتريقه: متزعقيش بس لا الزماره الي ف زورك تقع ولا خدودك الي نفخاها زي عجل العربيه دي تفش
سيلا: ياااي نوو واايي بيئه اوي انا اعمل عمليات تجميل يابتاعه انتي تلاقي عينك دي لينسز وكلك اصلا تجميل
مليكه ضغطت على سنانها بغيظ: لا حاسب يابابا انت ومرموري كده بس تعاليلي بقا
مسكت مليكه شعر سيلا لكن صرخت لما لقته طلع ف ايدها: اعععع وكمان صناااعي يخربيتك انا خايفه امسك دراعك يقع ف ايدي زي المليكان
مليكه بعدت عنها بالعافيه وطلعت سيلا تجري
مليكه: ابقي ظبطي الدنيا بقا ها اصل مناخيرك قربت تقع
مسك مراد بطنه من الضحك: بجد مش قادر انتي عملتي فيها اي
مليكه: روح شوفها يامرمورها زمانها اتفككت ف الحمام دلوقتي هتلاقيلها قطع غيار منين دي
ضحك خالد على بنته المجنونه: انا بعتذر يامراد بس مليكه كده مش بتحب التصنع وصريحه زياده
مراد ضحك: والله عندها حق يا عمو خالد
مليكه بصت بتوعد: انا هشتغل معاك من بكره يابابا
خالد بلع ريقه: ربناا يسترر
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية احببت طفلتي المجنونة ) اسم الرواية