رواية عشقها اذاب جبروتي (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم جاسمين محمد
رواية عشقها اذاب جبروتي الفصل الثلاثون 30
سليم…. صباح النور ياخالتوا عامله اي وياسمين عامله اي دلوقتي
منال… لسه مشوفتهاش لم اطلع اشوفها
سليم… تمام اطلعي
منال طلعت خبطت علي الباب وفتحتوا واول مفتحتوا وقفت مكانها ومقدرتش تتحرك
ياسمين بستغراب… مالك ياماما وقفتي مكانك ليه كدا
منال بفرحه كلها ضحك حبيبتي انتي بتعملي اي ولابسه ورايحه فين كدا
ياسمين… رايحه الشركه انا اديلي يجي تلت ايام سايبه شغلي اللي بحبه
منال… طيب انتي كويسه طمنيني
ياسمين…. هبقا كويسه اكيد مدام انتي واقفه معايا انتي وبابا وبتدعولي المهم جهزتي الفطار ياست الكل بنتك المفجوعه جعانه
منال بضحك… اه جهزتوا ياعيوني يلا ننزل نفطر
ياسمين… يلا
سليم كان قاعد هو واحمد وخالد علي تربيزه السفر عشان يفطرو وبيبصه لاقي ياسمين لابسه ومتشيكه وحاطه ميكب ونازله عليهم بتضحك تنحوا وانصدمه
ياسمين نزلت قعدت جنب سليم وبضحك… اقفل بوك احسن حاجه تدخل فيه اعاااا هههههه
سليم… حد يقرصني والنبي عشان حاسس اني بحلم هو انتي مين يامزه انتي
ياسمين قرصته وبضحك… وحيات طنط اتلم ومتقوليش مزه دي انت سامع ياض انت
سليم… ااااااه ايو كدا هي دي ياسمين بس اي التغير ده
ياسمين… سمعت كلامك وخدت بنصيحتك مينفعش ادمر نفسي عشان حد غيري مرتاح وشايف حياته
سليم… ايو كدا ياسمين القوي اللي اعرفها ترجع بقا
ياسمين… المهم يلا نخلص اكل عشان اكيد في شغل كتير متراكم مدام انا مش بروح
سليم بص لاحمد وسكت
ياسمين… انا عارفه طيب يلا نفطر وقعدو يفطرو
****************
معتز… فارس انت متاكد من اللي بتعملوا
فارس… اه جومانه بنت كويسه وواقفه معايا من زمان وعمرها مسابتني وكمان بتحبني
معتز… وانت بتحب مين يافارس
فارس قعد علي الكرسي وسند رأسه علي الكرسي وخد نفس طويل… لازم احاول انسها هي عايشه حياتها
معتز…. فكر يافارس انت للمره التانيه بتتسرع في اتخاذ القرار
فارس… متقلقش المره دي لا المهم يلا عشان نروح الشركه
معتز… اممم يلا
في الشركه
معتز… فارس عندنا اجتماع دلوقتي يلا عشان نحضرو
فارس…تمام يلا
فارس دخل اوضه الاجتماع لاقي ولسه هيتكلم لاقي لاقي ياسمين قاعدها علي الكرسي وحاطه ميكب ومتشيكه وجميله اووي زي زمان وقف ساكت
معتز… فارس متدخل واقف علي الباب ليه كدا
ياسمين اتجاهلتوا زي متجاهلها… يلا ياستاذ معتز نبدا الاجتماع وبدات تتناقش في الاجتماع وفارس اتعصب جد لم اتجاهلتوا ودخل قعد علي الكرسي
بعد شوي
ياسمين… كدا يبقا الاجتماع خلص واتفقنا هنعمل اي صح
سليم ومعتز… صح
ياسمين ببتسامه…. تمام يلا كله علي مكتبه بقا ويبدا تشوف شغله
سليم… تمام وبقولك عايزك انا في حاجه
ياسمين… اشطااا يلا نروح المكتب ونتكلم
سليم… تمام
فارس كان قاعد ومتعصب جدا وغيران اوووي وقام يمشي ولسه هيمشي
ياسمين… استاذ فارس
فارس برود… نعم
ياسمين…. نسيت اباركلك علي خطوبتك من جومانه واكيد هاجي الحفله بكرا ان شاءلله
فارس… الله يبارك فيكي وسابها وطلع راح مكتبه ودخل وخبط الباب جامد ومعتز دخل وره
معتز بعصبيه… مالك يافارس في اي
فارس… شوف الاستاذه بتكلمني كيف
معتز بستغراب… بتكلمك كيف مالها
فارس… عادي عندها خالص اني اخطب وهي شوف مقضيها مع سليم
معتز… فارس اهدي وتشك تاني عشان انت الاول شكيت انها هي وهو متجوزين وطلعوا مش متجوزين
فارس… بس المره دي شكي في محلو هم بيحبه بعض انت مش بتشوف نظرت سليم وهو بيكلمها ولا بتشوف هم مقربين من بعض كيف
معتز… فارس اهدي وفكك انت مخلاص هتخطب يبقا سيبها بقا ومالكش دعوه بيها
فارس بعصبيه… امممم حاضر هنسها معتز طلع وراح مكتبه وكله بدا يشتغل واليوم خلص
تاني يوم
سليم خبط علي الباب
ياسمين… ادخل
سليم… دانتي لو العروسه مكنتيش اتاخ…. وسكت لم شافها
ياسمين… ههههه معلش بقا رايحه خطوبه بقا
سليم… اي الجمال ده ياخربيت امك بت متيجي اتجوزك
ياسمين…. هههههه مينفعش عشان يعتبر لسه
ياسمين…. هههههه مينفعش عشان يعتبر لسه متجوزه
سليم حس انها زعلت…. طيب متمضي علي ورق الطلاق
ياسمين بحزن… مش قادره بالله غير الموضوع شوي
سليم… حاضر يلا طيب نروح
ياسمين… قشطااا يلا ومسكت ايد سليم ونزلوا ركبه العربيه ومشي
في الحفله
جومانه… فارس انا مبسوطه اوووي
فارس باصص علي الباب… ها كويس
جومانه .. هو اي اللي كويس مالك وباصص علي الباب ليه كدا
فارس… ها لا عادي المهم
جومانه… اي
فارس… بكلم معتز
معتز… نعم
فارس… يعني مجوش
جومانه بغيره… هم مين يافارس
فارس… جومانه اهدي عشان متعصبش
معتز… جو
فارس بص علي الباب لاقي ياسمين داخله ولابسه فستان سوريه موف وكانت جميله اوووي فارس شافها تنح وسرح في جمالها وهي داخله تضحك وبيبص لاقي سليم دخل ورها وراح ماسك ايدها عصب جامد وعيونه احمرت
معتز… فارس اهدي ارجوك
•تابع الفصل التالي "رواية عشقها اذاب جبروتي" اضغط على اسم الرواية