رواية احببتك بدون مقابل (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم ايات قرآنيه
رواية احببتك بدون مقابل الفصل الثاني و الثلاثون 32
32 وا33 الاخير.
_احببتك_دون_مقابل
بتمني تعجبكم و قولو لي رايكم بصراحة اذا عجبتكم حا انزلكم رواية جديدة اسمها #_عشقت_الاربعيني
عمر وهو يقترب منها : ليه مش عايزاني اعرف مكانك ثم امسكها من يدها بقوة : ازاي تختفي كدا و تقفلي موبايلك هااا
ماربا بدموع : ابعد عني مش عايزا اشوف وشك
عمر : ابعد عنك ؟ هو انا جيت عشان ابعد ثم همس قائلا : وابني يلي في بطنك
فتحت اعينها بخوف وهي تضع كف يدها علي بطنها : ابنك ، ابنك ايه انت بتقول ايه
عمر : ابنا انا وانتي ، انتي ازاي تخبي عني حملك تعرفي انو غلطاتك كتروا اوي
ماريا بدموع : لالا دا مش ابنك دا ابني لوحدي ، انت انت مالكش دعوة بيه
عمر وهو يخبط الحائط خلفها : لا بقولك ايه ، ابني ولي حق فيه ، ولا انتي ولا ابني حتبعدو عني ،انتي فاهمة وكمان بكرة حا اجي واخدك ، واه صح يحي حيساءلك عن رايك ، يا ويلك ، يا ويلك مني لو موافقتيش
ماريا : انت مهتم بي كدا ليه ولا لما عرفت اني حامل قلبك حن ، ثم اردفت بنبرة مترددة : انت ازاي واثق انه ابنك مش ثم قالت بوجع تخفيه : العاهرات كل يوم مع حد ، يعني يمكن ابن ح
لم يتحمل عمر كلامها يعرف جيدا انه ظلمها بكلامه الجارح ولم يعرف انه عاشقا لها ايضا فاسكتها بقبل*ة عني*فة ، ابتعد عنها بعد فترة وقال باسف حقيقي : انا اسف اسف يا ماريا ماقدرت حبك ، كنت اناني واستغليتك في انتقامي ، ببقي بكدب لو قلت ما حبيتك. انا حبيتك اوي بس الانتقام عماني ، لكن والله فضلت ادور عليك وحتي كنت بجي تحت عمارة يحي بس ماشفتكيش ، ياءست ، بس لما سمعت انك حامل و شفت يحي بزعقلك ، فرحت اوي انك لسا هنا .
ماريا بدموع : لا يا عمر مش عايزا ابقي معاك ولو علي ابنك ابقي تعال شوفه بس مش موافقه
عمر : وانا مش حا اسيبك و خليني بقي اشوف رفضك ثم توجه الي باب الغرفه ، فزعت من تصرفه اسرعت اليه و امسكت يده : استني انت رايح فين
عمر بعدم مبالاة : رايح اقولهم اني كنت معاك واهو يجيبوا الماءذون دلوقتي
ماريا : انت مجنون دول احتوني و بغلطي سامحوني عايزني افضحهم كمان
ظل عمر ينظر اليها ويقول لنفسه : كان فين من زمان ياريت عرفت الحقيقه من الاول كنت اخزتك في حضني وابننا معانا
استغربت ماريا نظراته فقالت بتوتر : ط طيب انا موافقة ثم اردفت بسرعه بس اطلع من الشباك زي ما جيت
عمر بمشاكسة : وبهون عليك حبيبك يقع يتكسر
ماريا : وهو لما طلع ما اتكسرش يتكسر لما ينزل ، يلي بقي و خرج عمر بعدها
جلست ماريا وضعت يدها علي قلبها تبكي : ماشي يا عمر حا اندمك علي كل دمعه نزلت مني
****
اتي الصباح بخيره و بركاته علي كل من استفتح بالله العلي الغظيم .
كانت بدرية تجول المطبخ كعادتها و معها ازدهار واهلة التي نزلت بعد تعب و الحاح علي ان يحي يتركها
كان يحي يجلس في الصالة مع محمد ويتناولون الحديث بينهم حيث رن تلفون يحي وكان المتصل عمر
يحي : في ايه علي الصبح
عمر : ايه يلي في ايه الدنيا صبحت و انا عايز بقي تبقي مراتي جمبي
يحي باستفزاز : مرات مين ماعندكش مرا عندنا
عمر بجنون : نعم انت بتقول ايه ، اكيد بتهزر صح
يحي ببرود : لا مش بهزر و قفل السكة
محمد : ههههه دا استوي
يحي بغيظ : يستاهل ثم نهض واتجه الي غرفه ماريا طرق الباب و دخل بعد سماح الاذن ، جعل الباب مفتوحا ، جلس ببعد مسافه منها لم ينطق بكلمة
ماريا باختناق : انا اسفه اسفه علي كل شي
يحي : انا يلي اسف مديت ايدي عليك ، بس والله من خوفي عليك ، احم علي فكرة عمر جدع وابن حلال حيحبك اوي ، هو اتكلم معاي البارح علي اساس يكتب الكتاب بس قلت خليه يستوي شويا ، ها ايه رايك
ماريا : انا موافقه ، عشان ابني ما يترباش بعيد من ابوه
يحي باماءة : تمام ثم نهض وقال : يلي الفطار جاهز
*****
عمر بغيظ : بقي تقفل في وشي طيييب ثم ابدل ملابسه و خرج الي مشوار وبعدها اتجه الي بيت يحي
****
•تابع الفصل التالي "رواية احببتك بدون مقابل" اضغط على اسم الرواية