Ads by Google X

رواية حرب العشق الفصل الرابع و الثلاثون و الاخير 34 - بقلم هاله احمد

الصفحة الرئيسية

   رواية حرب العشق (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم هاله احمد

رواية حرب العشق الفصل الرابع و الثلاثون 34

  
حمزه نزل من العربيه بعصبيه وقال بزعيق: انتي اي اللي فكرك بينا بعد السنين دي كلها اي اللي جابك تااااني
نزلو وراه عشق ويونس وقالو بطفوله: بابي بتزعق ليه
شروق بصتلهم ببتسامه وقالتلو: الولد يبقا ابنك اماال عشق تبقا بنت.
كتم بوقها بسرعه بكف ايدو وشدها بعيد وقال بعصبيه: انتي اتجننتي انتي عاوزه توصلي ل ايه يا بت انتي
شروق بدموع: انا عاوزه اشوف عشق بس والله عاوزها تسامحني
حمزه بصلها بسخريه وقال: وبعدين في دموع التماسيح دي..
شروق بصدق ودموع: صدقني والله يا حمزه انا عاوزه اقابلها علشان تسامحني انا مسافره والله معاد طيارتي بعد 3ساعات بظبط يعني مش هتشوف وشي في البلد كلها متقلقش
حمزه حس بصدق كلامها وقال ببرود: ماشي بس ان مسمحتكيش تمشي من سكات لان عشق حامل وفي شهورها الاخيره ومش هتتحمل اي حاجه ولا اي عصبيه فاهمه
شروق مسحت دموعها بفرحه وقالت: حاضر والله متقلقش يا حمزه..
ودخلت تجري ع جوا وحمزه اخد عشق ويونس ومشا..
شروق دخلت بخطوات بطيئه وخوف من ردت فعل عشق…
جات الخادمه وقالت: عاوزه مين يا ست
شروق: عاوزه عشق
الخادمه: ااه الهانم في الجنينه هيا والست الكبيره
شروق ببتسامه: طيب شكرا
ودخلت ليها وعشق لمحتها وقالت بصدمه: شروق
شروق قربت وقالت بدموع ورجاء: سامحيني بالله عليكي يا عشق ابوس ايدك سامحيني انتي كنتي صاحبتي الوحيده..
عشق قامت من مكانها وقالت بعصبيه: انتي اي اللي فكرك بينا تاني يا شروق عاوزه مني اييييه
شروق بدموع: عوزاكي تسامحيني وتنسي وانا والله ما هتشوفي وشي تاني
عشق بدموع وانفعال: لا امشي ومش عاوزه اشوف وشك تاني ومش مسمحاكي
ساميه بستغراب: في اي بس يا عشق يا بنتي
عشق: مفيش يا ماماا
شروق بصتلها بصدمه وقالت: دي مامتك
عشق: ملكيش دعوه اتفضلي بقا من غير مطرود
شروق بدموع: حاضر يا عشق انا همشي انا مسافره لندن كمان 3ساعات وصدقيني مش هتشوفي وشي تاني انا اسفه
ولفت وشها ومشيت بس عشق لحقتها وقالت: شرروق
شروق لفت وشها بسرعه وقالت: نعم
عشق فتحتلها حضنها وقالت بدموع: مش معقوله هتسافري من غير ما تودعيني
شروق جريت عليها بدموع وحضنتها وقالت: حقك عليا يا عشق كنت عارفه ان قلبك الطيب مش هيزعلني ولا هيخذلني..
عشق ببتسامه: خلي بالك من نفسك
شروق: حاضر
وسبتها ومشيت..
ساميه: هيا مين دي يا بت يا عشق
عشق وهيا بتمسح دموعها: دي قصه طويله يطول شرحها يا امي المهم جاهزه لحفله مريم وتميم النهارده والله الواحد ما مصدق ان عدا ع البنت بنتهم سنه..
ساميه بضحك: طبعا جاهزه ده انا جبتلها هديه قمررر
قاطع حديثهم دخول زين وصفاء وهما ييزعقو..
صفاء: قولتلك انا مش هدخل بنتي غير المدرسه دي يا زين
زين بزعيق: وانا هجبلك 20الف جنيه منين في الشهر يا مدام صفاء
صفاء بانفعال: ماليش دعوه اتصرف يا خويا
زين بصدمه: احيييه بعد االبت دي واخوكي ازاي معلش
عشق بضحك: اهو هنبتتدي بقا
زين: تعالي شوفي اخت جوزك يختي مستعجله ع خراب بيتي بدري
صفاء بصتلو من فوق لتحت وقالت: خراب اي دول 20الف جنيه
زين بصلها بصدمه وقال: يالهوووووووي حد يلحقني منها يجدعان ده بتتكلم ع اللي 20الف جنيه كأنهم 20جنيه تعالي الحقيني يامااااا
صفاء ضحكت غظبن عنها وقالت: مجنون والله
زين ببتسامه: مجنون بيكي يا روح قلبي
صفاء بحب: بحبك يا زين الرجال
زين: انا اكتر والله يا صوفي
صفاء ببرود: بس ده مش معناه اني مش هدخل بنتي المدرسه اللي انا عاوزها
زين برجاء: ارحميييييي امي ارحمييييني
عشق وساميه ضحكو عليهم..
عشق بضحك: خلاص بقا يا جماعه ده انتو مجانين
زين: انا قايم ماشي لان تميم عاوزني اجهز معاه شويه حجات كتكم نيله كلكم
عشق حدفتو بلكوبايه وهو طلع يجري..
صفاء بزعل مصتنع: يا خساره مجتش فيه
عشق بصتلها بصدمه وقالت: بتحبيه اوي بخربيت حبك
صفاء بضحك: عيب عليكي
ساميه: انا قايمه ارتاح شويه وجعتولي دماغي
عشق بضحك: ماشي يا ماما
صفاء: عامله اي في الحمل يا حبيبتي
عشق ببتسامه: الحمدلله يا روح قلبي طمنيني انتي عنك عامله ايه ورجلك لسه بيجي الوجع ده
صفاء بحب: لا الحمدلله انا مش عارفه اقولك ايه يا عشق والله لو اختي مش هتعمل اللي عملتيه معايا ده ووقفتك جنبي طول السنين دي علشان ارجع امشي ع رجلي والحمد لله رجعت امشي من تاني ربنا يخليكي ليا يارب
عشق ببتسامه: انتي اختي يا صوفي وانا بحبك اوي والله وبعتبرك اختي ربنا يعلم
قاطع حديثهم دخول جميله وهيا بتزعق..
جميله: ااااه يا كلااااب قاعدين من غيري
عشق بضحك: المجنونه بتاعتنا جات
صفاء: وربنا لسه جايه
وراحت سلمت عليهم..
عشق: امال فين اسر
جميله بزعل: راح لتميم علشان محتاجو معاه
عشق بقلق: انتو اتخانقتو تاني
جميله: اااه
صفاء: اكيد علشان الموضوع ايااه
عشق: يا بنتي حرام عليكي اسر بيحبك والله
جميله بدموع: منا علشان بحبو عوزاه ميتحرمش من نعمه الخلفه واديكي شايفه بقالي 4سنين متجوزاه ومفيش امل والدكتوره قالت ان مفيش امل اطلاقاااا
عشق بحنيه: ربنا قادر ع كل شيء يا جميلتي قومي بقا يلا علشان نلبس الحفله مش فاضل عليها كتير
وقامو كلهم…
عشق لبست فستان سماوي لون عيونها واسع وبطنها بارزه نوعا ماا فردت شعرها الطويل ع ضهرها حطت ميكب سيمبل هادي خالص..
صفاء لبست فستان اسود فيه خطوط بيضه لامعه هاديه ولبست طرحتها وحطت ميكب هادي..
جميله لبست فستان احمر طويل وفردت شعرها وحطت ميكب جرئ نوعا ماا…
قابلو بعض ع السلم وقعدو يمدحو في بعض..
عشق: حمزه بعتلنا العربيه وكمان يونس وعشق لبسو عند مريم وكمان حمزه
جميله: اسر برضو اخد بدلتو لان قال مش هعرف ارجع تاني البيت
صفاء بضحك: انا جوزي الوحيد الذكي فيكم لانو لبس من قبل ما الحفله تبدأ اصلا
ساميه جات من وراهم: خلصتو منك ليها يلا علشان هنتاخر..
ونزلو ركبو العربيه ومشو..
عند تميم في الفيلا بتاعتو..
حمزه باهتمام: يا تميم انا قولتلك لو التربيزه دي جات هنا هتبقا احلي
زين: وانا قولت نفس الكلام والله
حمزه: بذمتك يا اسر مش كده احلي
اسر مكنش معاهم خالص وكان واقف بس حمزه لاحظ ده وقال: طب بقول اي يشباب اعملو التربيزه ع ما اجي يلا
تميم: ماشي حاضر يا عم
واخد اسر وبعدو شويه عن الدوشه..
حمزه بستغراب: في اي يا اسر
اسر: مفيش يا صاحبي
حمزه: متقول ياض في اي هو انا اول مره اشوفك انت اتخانقت مع جميله تاني
اسر بزعل واضح : هيا ليه مش قادره تفهم ان انا عاوزها هيا بس ومش عاوز اطفال ولا حاجه هيا بنتي والله وكل اللي ع لسانها لو عاوز تتجوز اتجوز انا مش همنعك والموضوع ده حاطت حاجز كبير بينا كل لما اجي اقرب منها تبعد علشان حاسه ان فيه حاجه ناقصه وحاطه حدود بيني وبينها..
حمزه: اهدا يا صاحبي وسيبها عليا روق بقاااا
والبنات وصلو وكانو الشباب واقفين بيرتبو كل حاجه وكلهم سابو اللي في ايديهم بصدمه…
حمزه باعجاب: ينهااار جمااال
اسر بحب قرب من جميله وقال: جميله فعلا زي اسمك يا جميلتي
جميله بزعل: شكرا
اسر بصلها بخنقه وقال: العفو
زين بضحك: الاسود يليق بيك ي قمررر والله
صفاء بتكبر مصتنع: ده اكيد يعني
حمزه بحب: اي الجمال ده يا عشقي يخربيت ام جمالك
عشق بكسوف: حمزه بس بقا الله
حمزه بضحك: انتي لسه بتتكسفي مني يا عشقي
عشق بصتلو ببتسامه وطلعت لمريم..
مريم بصراخ وفرحه: عشقييييييي
عشق بضحك: اااه يا مجنونه
مريم: اي الجمال ده يولا
عشق بضحك: حياتي انتي اجمل امال فين عشق وحمزه
مريم: تحت بيلعبو
عشق: ماشي
ونزلت عشق ليهم..
عشق ويونس طلعو يجرو ع مامتهم..
عشق ببتسامه: فستاني حلو يا مامي صح
يونس بمشاغبه: لا انا بدلتي احلي
عشق طلعت لسانها وقالت: لااا بتاعي طويل وجميل وكمان فيه ورد وانت لااا
يونس: يا مامي مش انا بدلتي احلي
عشق: بس بس انتو الاتنين انتو الاتنين قمرر يا حبايبي ربنا يخليكو ليا يارب
وحضنتهم ..
وبدأو العيد ميلاد في جو جميل ومليان بسعاده وجامع كل العيله….
بعد شويه..
حمزه: جميله اسر روح وبيقول انو تعبان اوي بس مرضاش يقولك علشان تكملي سهرتك
جميله بخضه: تعبان مالو وروح امته
حمزه: بقالو شويه روحي يلا الحقيه..
جميله قامت تجري وركبت العربيه ومشيت..
عشق: انت كدبت ليه يجدع انت
حمزه بضحك: هعمل اي طيب هيا دي الطريقه الوحيده اللي هتقربهم من بعض تاني..
عشق بوجع: حمزه انا تعبانه
حمزه بقلق: في اي اوعي تقولي انك بتولدي
عشق بصراخ: اااااااااه بولد ااااه الحقووووني
كلهم قامو بسرعه وحمزه شالها وجري ع العربيه والباقي اخدو عربيتهم وراحو وراهم..
عند جميله طلعت البيت بسرعه بس سمعت صوت اسر وهو بيقول بوجع: اااااه يارب مش قادر
جميله جريت عليه لقيتو نايم ع السرير قالت بقلق: اسر مالك نروح المستشفى طيب
اسر قام من مكانو بتعب وقال: ملكيش دعوه انتي.. انتي مش كرهتيني..
جميله مسكت دراعو وقالت: اسر اي اللي انت بتقولو ده ارجوك اقعد طيب علشان متتعبش
اسر شد دراعو من ايديها وقال: متلمسنيش لو سمحتي
جميله بصدمه ودموع: انت بتقول اي ازاي ملمسكش يعني
اسر: زي ما سمعتي
جميله: لا طبعااا انت حقي وجوزي والمسك زي منا عاوزه
اسر شدها من دراعها وقال بنبره هاديه: اشمعنا انتي مش حقي اشمعنا انتي كل يوم بترفضيني هاا ردي عليا
جميله بسرحان في عيونو: انا انا
اسر قاطعهاا ببو*سه تعبر عن الحب والاشتياق ليهاا قال بنبره مليانه حب وحنان: وحشتيني يا حبيبتي
جميله بدموع: وانت كمان اوي والله
اسر بدأ يقرب منها فتحلها سوسته الفستان وووو….
حمزه في المستشفى… كان رايح جاي وقلقان اوي وكانو كلهم موجودين
عشق بدموع: بابي مامي فين
حمزه: متقلقيش يا حبيبتي
مريم: تعالي معايا يا عشق بابي مش مستحمل حاجه دلوقتي
وبعد ساعات طلع الدكتور وقال ببتسامه: مبروك جالكو بنوته زي القمر
حمزه بقلق: مامتها كويسه عشق
الدكتور: متقلقش كويسه الحمدلله
كلهم بصو لبعض بفرحه وحمزه سند راسو ع الحيطه بارتياح وبعد شويه طلعت عشق لاوضه عاديه
كلهم كانو جنبها في الاوضه مستنين انها تفوق بفارغ الصبر..
وبعد ساعه وشويه من الوقت فاقت عشق..
عشق بتعب: حمزه
ساميه بفرحه: فااااقت فاااقت
حمزه قام يجري عليها بفرحه وقال: حمد لله ع السلامه يا حبيبتي الحمدلله انك بخيرر
عشق بتعب: حمزه البنت كويسه
حمزه ببتسامه: الحمدلله يا حبيبتي
وفجأه دخل اسر وجميله بجري..
جميله بعصبيه: اخص عليك يا حمزه ليه متقولناش يعني
اسر: حيوان بقا هتقولي اي
حمزه غمزلو وقال: الحق عليا مكنتش عاوز اقاطع الجو الجميل ده
اسر: احم حمد لله على السلامه يا عشق ربنا يقومك بسلامه
وعشق الصغيره ويونس طلعو يجرو ع عشق..
حمزه: بهدوء بهدوء يا ابطال علشان ماما لسه تعبانه
وقعدو كلهم سوا وفرحو ب تالا جدا بنت عشق وحمزه والبنات فضلو معاها علشان ياخدو بالهم منها…
زين: يلا يا جماعه ناخد صوره جماعيه كده يلا
كلهم بصوت واحد: يلااا
ووقفو جنب بعض وعشق كانت نايمه ع السرير وواخده تالا في حضنهاا..
واخدو الصوره ♥.
وبعد شهرين كان الكل متجمع ع السفره في فيلا حمزه كانو قاعدين في جو دافي وهادي وجميل…
جميله قامت وقفت وقالت: يا عائلتي الجميله عندي خبر اجمل واجمل
كلهم بصو ليها باهتمام وفضول..
اسر بستغراب: اي يا حبيبتي
جميله بفرحه: انا حااامل
اسر بعدم تصديق قال: بتكلمي جد
جميله بدموع: ايوه والله انا حامل
جميله ببتسامه: شكرا لوجودك يا عشق احنا بجد محظوظين بيكي والله دايما كنتي بتصبريني وبتفضلي جنبي.
عشق بحب: انتي زيك زي مريم بظبط ربنا يعلم ربنا يكملك ع خير يا روح قلبي
حمزه مال ع عشق وهما قاعدين جنب بعض وقال: اللمه دي كلها مكنتش هتبقا موجوده لو انتي مكنتيش موجوده بشكر الظروف والايام اللي جمعتنا كانت حرب يا عشق بس قدرت اتخطاها كمحارب عظيم عاوز يكسب معاركتو ومعاركتو دي كانت انتي..
عشق بضحك: ازاي بقا حرب اي
حمزه ببتسامه ساحره: حرب عشقك.. حرب العشق يا عشقي… ♥
عشق ببتسامه: بحبك يا بطلي.. ♥
تمت..


يتبع الفصل كاملا اضغط هنا ملحوظه اكتب في جوجل "رواية حرب العشق دليل الروايات" لكي تظهر لك كاملة 

  •تابع الفصل التالي "رواية حرب العشق" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent