رواية احببت فارس الصعيد كاملة بقلم حبيبة محمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية احببت فارس الصعيد الفصل السادس و الثلاثون 36
روح: فتحت عينها لقت نفسها قدام ڤيلا يزن لا لا انا عاوزه اروح بيتنا مش هنا ييزن لا
يزن: ما دا بيتنا
روح: لا ييزن عاوزه اروح بيت بابا طارق
يزن: طيب ننزل نرتاح وهوديكي
روح: لا ييزن دا بيت رعد وريتال كمان هتوديني بيت بابا ولا امشي انا
يزن: طب ما ريتال كانت بتقعد معاكي هناك يروح
روح: هنرتاح هناك وبعدين هنروح مكان تاني
يزن: طيب يروح وشغل العربيه ومشي
روح: انا اسفه ييزن
يزن: عادي يروح انا عارف انك مخنوقه وهفضل معاكي متخفيش
روح: شكرا
بعد شويه
بقلم حبيبه محمد
يزن: وقف العربيه قدام عماره انزلي
روح: دا مش بيتي
يزن: عارف دي شقتي انا
روح: مش فاهمه
يزن: دي اول شقه انا صممتها وبنيتها اول مشتغلت
روح: بجد
يزن: ولله مبجيهاش غير لما بكون هنام فشغل او في ظرف او كدا وعشان صاحبي كان فيها
روح:طيب لو هتفكرك بيه خلاص
يزن: ضحك انا عمري منسيتو يروح ويلا نطلع لاني تعبان(يقصد انو مبينساش صحبو الي ما*ت)
روح: حاضر
بعدين يزن ركن العربيه ونزلو وطلعو
روح: بسم الله ودخلو
يزن: شغل النور
روح: الله اي الجمال دا
يزن: عجبتك
روح: اووي مشاء الله
يزن: انا وفارس مصممينها سوا الي هو صحبي الي بقولك عليه
روح:اه تحفه بجد زي الي بيقرأو بس هي ازاي مس متطربه
يزن: في واحده بتيجي تنضفها كل اسبوع اسبوعين
روح: اه
يزن: يلا ننام
روح: طيب هي كام اوضه
يزن: اتنين واحده بتاعي والتانيه بتاعت فارس
روح: طيب هنام فين
يزن: ف اوضتي
روح: مينفعش فأوض..
يزن: لا يروح انا اسف بس مينفعش تنامي فيها
روح: طيب عادي انا فاهمه ولله
بيدخلو الاوضه ويزن دخل ياخد شاور وروح قعدت ع السرير
روح: فضلت تتفرح علي الاوضه ولقت صور كتير ليزن ولشاب تاني نفس لون عين يزن عرفت ان دا فارس وراحت تبص من الشباك علي النيل
يزن: خرج عجبتك
روح: اووي بس ييزن ممكن اسألك سؤال
يزن: قولي علطول
روح: هو ازاي انت وفارس….
يزن: قاطعها من عند ربنا كانت نفس لون عنينا من عند ربنا حتي كان كل الي يشوفنا يفكرنا لبسين عدسات زي بعض
روح: انت عرفت ازاي اني..
يزن: عشان عارفك يروح وعارف بتفكري ف اي
روح: بجد طب بفكر ف اي
يزن: امم فجمال البحر الي قدام الشباك مثلا
روح: نهار اسود انت مخاوي ييزن
يزن: ضحك لا خمنت عشان كل ما حد يشوف الشقه اكتر حاجه بتلفت انتباهو النيل والمنظر الي قدام الشباك
روح: اه
يزن: يلا ننام بقي
روح: هو انا هنام جمبك ولا اي
يزن: شدها هي اول مره وبعدين انتي مراتي
روح: بس ييزن الاتفا…
يزن: غمض عيونو رووح انا تعبان من الطريق وعاوز انام
روح: طيب هسكت اهو وسكتت
يزن: نامي يروح هتفضلي تتفرجي عليا كتير
روح: ضحكت بسخريه كان زماني نايمه جمب ريتال لان كنت هنام جمبها امبارح
يزن: مش مهم انتي مش مبسوطه انك معايا
روح: مبسوطه بس دي اختي ييزن
يزن: فاهم بس اختك هي او اي حد هيكون ليه حياتو الخاصه
بقلم حبيبه محمد
روح: بس ييزن
يزن: روح يحبيبتي نامي شويه واوعدك اول منقوم هخرجك احلي خروجه فحياتك
روح: حاضر
عند رعد وريتال نرجع لاول ما مشيو
ريتال: ينفع كدا يرعد تزعل روح
رعد: يزن هيبقي يراضيها وبعدين لو خدناها مش هتسيبك و…
ريتال:بسرعه بس يرعد دا بقالي كتير اووي اووي مقعدتش معاها حتي قلت لفيروز وسحر اني حكيتلك علي كل حاجه انما هي لا (تقصد موضوع كريم وسليم)
بقلم حبيبه محمد
رعد: ابقي قوليلها بقي يريتال دا يوم
ريتال: كانت مستنياني ومحضره حجات نسهر يرعد وعلفكؤا زمانها بتعيط
رعد: انتو الاتنين بتعيطو كدا من اقل حاجه
ريتال: عشان روح بتحبني يرعد وهي زمانها هتمو*ت من العياط لان احنا بعدنا عن بعض شويه من يوم ما حكيتلك وبقيت معاك ومعتش بقعد معاها غير لما بتكونو قاعدين حتي معتش بنام جمبها حرام عليك يرعد ولله
رعد: خلاص بقي يزن هيبقي يراضيها
ريتال: مردتش
رعد: مهو اعمل اي لو كانت جيت مكنتش هتسيبك
ريتال: متسبنيش يرعد يعني مكفكش طول الفتره دي انا معاك فيها
رعد: لا
ريتال: بصتلو ولله علفكرا بقي زمانها بتفكر فحجات كتير وكمان هي قالتلك ونبي ومش هتعمل حاجه انت مردتش عليها ولا كانها موجوده انت مشوفتش كانت قاعده لوحدها مستنياني ازاي
رعد: خلاص بقي يريتال اوعدك اني هراضيها بس دا يوم مش اكتر
ريتال: طيب يرعد
رعد: خلاص بقي
ريتال: خلاص
بعد شويه وصلو ونزلو
بقلم حبيبه محمد
نفيسه: فتحت ستي ريتال ورعد بيه اتفضولو اتفضولو وراحت تعرف محمد جد ريتال بسرعه
محمد:قام وسند علي العكاز ريتال حفيدتي اتوحشتك جوي كيفك وكيف احوالك وحضنها
ريتال: انت اكتر يجدو انا الحمدلله انت عامل اي
رعد: كان واقف بيبصلهم وجواه عاوز يبعدهم بس صبر
محمد: رعد ولد اخوي كيفك يولدي وكيف اخوك
رعد: الحمدلله يعمي انت كيف احوالك
محمد: الحمدلله امال فينها روح يبتي
ريتال: روح مع يزن هناك هيجو بكره ان شاء الله وانا هنام هنا
محمد: البيت هيوبجي ليه حس اطلعو ارتاحو علي ما الوكل يتحضر
ريتال: احنا واكلين يجدو هنطلع ننام بس
محمد: طب يحبيبتي اطلعو نامو
رعد: عن اذنك يعمي
محمد: اذنك معاك يولدي
بعدين طلعو وراحو اوضه ريتال
يزن: كبيره الاوضه
بقلم حبيبه محمد
ريتال: عشان روح كانت بتنام جمبي عشان كنت بخاف
رعد: حس بغيره من روح وانها مستوليه علي ريتال بكامل
رعد: طيب يلا ننام
ريتال: يلا
ونامو جمب بعض
تاني يوم..
رعد: قام قبل ريتال وشال شعرها من غلي وشها وفضل باصصلها شويه وصحاها
ريتال: بنوم صباح الخير
رعد: صباح النور
ريتال: قامت وطقطقت ايدها ودخلت تاخد شاور
بعد شويه خرجت
رعد: دخل يغسل وشو وكان قالع الجلابيه ولابس التيشيرت تحتها الابيض لبس الجلابيه وفوقها العبايه ونزل هو وريتال
ريتال: راحت با*ستو صباح الخير
رعد: بصلها جامد
محمد: صباح الفل يريتال يبتي الفطور ينفيسه
نفيسه: حاضر يحج
رعد: صباح الخير يعمي
محمد: صباح النور يولدي
بعد شويه الفطار جهز وقعدو يفطرو وخال ريتال كان معاهم
وريتال سلمت عليه هي ورعد
بعدين خلصو فطار ونفيسه عملتلهم قهوه كلهم وخال ريتال راح الارض والباقي قعد يشرب القهوه
عند يزن
بقلم حبيبه محمد
الساعه2:30 الصبح
يزن: قام وكانت روح حضناه
روح: يريتال بقي
يزن: ابتسم بس
روح: حضنتو جامد لا محدش هياخد ريتال مني لااا
يزن: روح انا يزن
روح: بدموع خفيفه ييزن اعمل حاجه هو عشان اخوك خليه ياخدني معاهم ونبي
يزن: يروح قومي
روح: فضلت تعيط وتقول لااا مش هسيب ريتال
يزن: جاب كوبايه الميه من ع الكوميدينو ب العافيه لانها ماسكه فيه ورش عليها شويه
بقلم حبيبه محمد
روح: احححح
يزن: روح انا يزن في اي
روح: بدأت تصحي وشافت يزن الي جمبها مش ريتال يووهه بقي بحسبك ريتال
يزن: معلش
روح: بسبب رعد ييزن
يزن: معلش حقك عليا انا
روح: قامت ومردتش
يزن: متزعليش بقي
روح: يلا ييزن عشان تخرجني
يزن: حاضر و… لقي فونه رن
روح: هستناك برا ييزن وطلعت
يزن: الو اي يرعد
رعد: انت فين انت وروح عمالين ندور عليكم بقي تقول لابوك انك هتخرجو وتخرج من بليل متجيش ييزن ولا انت ولا روح طب امها عاوزه تطمن عليها انتو كويسين
يزن: انا فمصر يرعد
رعد:بزعيق ناااعمم يروح امك…
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية احببت فارس الصعيد ) اسم الرواية