رواية احببت طفلتي المجنونة كاملة بقلم ملك شكري عبر مدونة دليل الروايات
رواية احببت طفلتي المجنونة الفصل الرابع 4
تاني يوم دخل فريد بغضب وجمبه مراد الي بيبتسم بمكر
فريد: فين البنت دي
مراد: ف المكتب ده
دخل فريد بغضب بدون خبط: انتي ازا… اي ده مليكه اهلا اهلا ياحبيبتي بتعملي اي هنا
مراد بصله وفتح بوقه بصدمه وغيظ
مليكه ابتسمت: اهلا ازي حضرتك يا اونكل فريد انا بشتغل هنا
فريد ببتسامه بشوشه: بجد طب وخالد مقاليش لي بس وانت يامراد مقولتليش ليه انها مليكه
مراد بغيظ: يسلاام
ابتسمت مليكه بتفشي وبصتله بمعنى اصبر عليا
مراد بلع ريقه بخوف: ربنا يستر
بليل روح مراد بيته لقا مامته قاعده مربعه ايدها بطفوله وملامح الزعل على وشها وجمبها فريد بيضحك عليها بهستيريه
مراد: في اي ضحكوني معاكوا
فريد بضحك: شوف امك ياسيدي قال اي عايزه تمشي من هنا
مراد ضحك: اي هتروحي عند خالتو ولا تيته
هنا: اتلم يابن الظريفه.. وانت يافريد هننقل يعني هننقل
مراد بستغراب: ننقل اي!؟
فريد: امك بتقول ملهاش ف القعده دي وعايزه تنقل ف كومباوند جمب صحبتها
مراد: نعمم.. انتي بتهزري ياماما وقعده الفيلا دايقتك ف اي ان شاء الله عشان ننقل من فيلا ل كومباوند
هنا: كده انا مش متعوده على الاماكن الي مفيهاش حد وسكوت دي انا عايزه اقعد هناك ف المكان الي يريحني
مراد: ياماما ياحبيبتي القعده هنا مالها بس وكلنا معاكي اهو
هنا: لا يعني لا وهننقل يافريد انت ومراد ويا انا يا انتوا
مراد: انا اسف ياماما بس انا مش همشي من هنا
هنا: هنشوف
______________________________
بعد اسبوعين
هنا: خلي بالك من الشنط دي يامراد فيها حاجات ممكن تتكسر
مراد بيجز على سنانه بغيظ: رايحه جنينه الفسطاط انتي ياماما
هنا: وماله بقا الكومباوند ياعين امك مهو جنينه اهي وعماره نضيفه وحلوه وكفايه انها فيها صحبتي وعيالها ولما انتوا تروحوا الشغل مش هبقا زهقانه وانا قاعده لوحدي
______________________________
عند بيت مليكه
كان اياد نايم ف امان الله وصحي على كوبايه مايه بتلج على وشه
اياد صرخ: اعععع بغرق بغرق اي سيول يماماااا
فاتن بضحك: قوم ياخيبتها قوم
اياد جز على سنانه بغيظ: خير يا امي بتصحيني ليه
فاتن: قوم عشان صحبتي الي قولتلكوا جايه تسكن معانا ف العماره جت
اياد: ايوا اقوم اعمل اي يعني اقفلها تعظيم سلام وافرشلها السجاده الحمرا
فاتن: لا دمك خفيف ياواد هتقوم عشان تساعد ابنها ف تطليع الحاجات الشقه وتدخلها معاه
اياد: اه واغيرلهم واجهزلهم الرضعه واطبطب عليهم لحد مايناموا.. اي يا امي انتي جايبه شوفير
فاتن: اه
بعد وقت نزل اياد قابل مراد: اكيد انت مراد ابن طنط هنا
مراد: وانت اياد ابن طنط فاتن صح
اياد: اه عامل اي
مراد: الحمدلله
شال اياد حاجات ومراد حاجات وفضلوا ينقلوا ويطلعوا
اياد وهو نازل للمره العاشره وقع ع السلم بتعب: اهههه همووت
ركن مراد جمبه وهو مش قادر ياخد نفسه: ياهيبتك الي راحت يامرااااد
اياد: ايوا ونبي يا اخويا
سمعوا اصوات امهم بيندهو: مراااد.. اياااد
اياد ومراد ف نفس واحد: قايميين ربنا ع الظالم والمفتري
فوق ف شقه ام مليكه كانت هنا قاعده مع فاتن بيضحكوا ويهزروا وخالد وفريد فوق ف الروف
ندهت فاتن على مليكه: مليكهه
مليكه من جوا: نعم ياماما
هنا ببتسامه واسعه: اهلا اهلا اهلا اي القمر ده اخر مره شوفتك كنتي قد كده بسم الله ماشاء الله
مليكه ابتسمت: شكرا ل حضرتك
فاتن: روحي يامليكه خدي الحاجات دي دخليها ف الشقه الي ف وشنا على طول دي شقه طنط هنا ياحبيبتي
مليكه: حاضر ياماما
خدت مليكه الحاجات وكانت اطول منها يعتبر ومكانتش شايفه اي حاجه قدامها وهي خارجه خبطت ف شخص وهوب وقعت
الحاجات عليه
مراد: ااه مش تفتحي ياعميه.. انتيي
مليكه بصدمه: انتتت
مراد: انتي بتعملي اي هنا
مليكه: انت الي بتعمل اي هنا ده بيتي
مراد: اه هو انتي بنت طنط فاتن
مليكه برقت: وانت ابن طنط هنا
الاتنين ف نفس واحد: ده احنا هنشوف ايام عنبب
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية احببت طفلتي المجنونة ) اسم الرواية