Ads by Google X

رواية خفايا القدر الفصل الرابع و السبعون 74 - بقلم اسماء صلاح

الصفحة الرئيسية

  رواية خفايا القدر كاملة بقلم اسماء صلاح عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية خفايا القدر الفصل الرابع و السبعون 74

 
توقفنا لما زاهر قال بعصبية : انا صاحب المستشفى
ونظر الدكاترة والممرضين لبعضهم وقالوا بدهشة : ايه صاحب المستشفى
زاهر قال بغضب : ايوه صاحب المستشفى
الدكتورة اميرة قالت بدهشة : صاحب المستشفى امال الدكتور فؤاد يبقي ايه
زاهر قال بعصبية : برغم إن مش من حقك تعرفي بس انا هقولك تعرفي ليه علشان ده هيكون آخر سؤال لك في المكان ده الدكتور فؤاد شركي بس انا اللي عامل المستشفى دي والدكتور دخل معايا شريك بما انه دكتور علشان كده هو مدير المستشفى
الدكتور مجدي قال : الكلام ده صحيح يادكتور فؤاد
الدكتور فؤاد قال : ايوه صحيح انا شريك زاهر بس المستشفى بتاعته هو علشان انا شريكه بنسبة صغيرة فمش اقدر اتكلم
زاهر قال بعصبية : عرفتي بقي أنا مين وعلي فكرة انا مش هسيبك ببساطة كده وهقولك انتي ماطروده وخلاص لا تبقي غبية لو فكرتي في كده انا طلبت البوليس هو جاي علشان ياخدك
الدكتورة اميرة قالت بخوف : ايه البوليس
زاهر قال بغضب : ايوه البوليس امال انتي فاكرها ايه هسيبك كده بعد اللي عملتيه لا زي مائذتيها انا كمان لازم ادوقك من اللي إنتي عملتيه فيها بس علي طريقتي انا
الدكتورة اميرة قالت ببكاء : بلاش البوليس انا مستعده اعمل أي حاجة بس بلاش البوليس
زاهر قال بغضب : لا السجن هو الحل لك علشان تدوقي شويه من العذاب اللي هي شافته بسببك
الدكتورة اميرة قالت : بلاش انا مستعدة ادور عليها لحد مالقها واعتذر منها على اللي أنا عملته معها
وضحك زاهر قال : تعتذري هو الاعتذار كفاية علي اللي عملتيه فيها هو انتي دستي علي رجلها من غير متقصدي يا انتي دمرتي حياتها المهنية وطلعتيها دكتورة مهملة قدام كل اللي في المستشفى وأنها متستهلش تبقي دكتورة لا لا اعتذار ايه اللي انتي بتكلمي عليه الاعتذار ماينفعش في الحالة دي حتى لو عشتي طول عمرك بتعتذري منها مش هيكفي اهو جيه البوليس
الضابط قال : حضرتك زاهر بيه
زاهر قال : ايوه خدها
الضابط قال : اتفضلي معايا
الدكتورة اميرة ببكاء : لا لا بلاش البوليس
الضابط قال : خدها
العسكري قال : حاضر وراح ومسكها
الدكتورة اميرة قالت ببكاء : سبني دكتور فؤاد انا عارفة اني غلطت بس بلاش البوليس
الدكتور فؤاد قال : طيب مافكرتيش قبل ما تعملي كده إن النتيجة هتبقي كده ليه زي ماخاطتي تأذيها كنتي فاكري في نتيجة اللي بتعمليه الأول هتكون ايه
الدكتورة اميرة قالت ببكاء : ساعدني يا رانيا انا مش صديقتك
الدكتورة رانيا قالت ببكاء : ايوه صديقتي بس انتي اللي عملتي فى نفسك كده ليه مقولتليش يمكن لو كنتي قولتلي ماكنش وصلتي لهنا
الضابط قال : اتفضلي معانا من غير شوشرة هاتها ياعسكري
العسكري قال : حاضر يافندم يلا
ومشت الدكتورة اميرة وعلي وجهه علامات البكاء
الدكتور فؤاد قال : اتفضلوا يادكاترة كل واحد على شغله
ومشوا الكل بدون تعليق
الدكتور فؤاد قال : تعال يا زاهر
زاهر قال : يلا
في مكتب الدكتور فؤاد :
الدكتور فؤاد قال : أخيرا انكشفت أمام الكل وعرفوا إن الدكتورة ملك بريئة
زاهر قال بغضب : مش كفاية يافؤاد انهم يعرفوا انها بريئة
الدكتور فؤاد قال باستغراب : تقصد ايه يازاهر
زاهر قال : أقصد ان ملك لازم ترجع المستشفى وتبقي المساعدة بتاعتك علشان ده حقها
الدكتور فؤاد قال : بس انا معرفش هي ساكنه فين
زاهر قال : إزاي ده
الدكتور فؤاد قال : زي مابقولك كده
زاهر قال : يعني عينتها من غير ما تعرف عنها حاجة
الدكتور فؤاد قال : لا طبعا بس انا مسالتهاش هي ساكنة فين
زاهر قال : ليه انت ماتعرفهاش
الدكتور فؤاد قال : لا معرفهاش
زاهر قال : امال جتلك ازاي وعينتها في المستشفى
الدكتور فؤاد قال : أصل اخويا حسن هو اللي كلمني عنها وقالي انها دكتورة شاطرة وبدور علي شغل قولته خلاص خليها تجلى
زاهر قال : واخوك يعرفها منين
الدكتور فؤاد قال : يمكن يكون صديق والدها
زاهر قال : طيب خلاص ابقي أسأله وبعدين أنت مش معاك الملف بتاعها
الدكتور فؤاد قال : ايوه صحيح ازاي نسيته
زاهر قال : خلاص ابقي أسأله أو دور في الملف بتاعها هي ساكنها فين ولازم ترجع في أقرب وقت
الدكتور فؤاد قال باستغراب : طيب إنما قولي انت كنت بدافع عنها كده ليه بره يا زي ماتكون الدكتورة اميرة اذتك انت مش ملك
زاهر قال :انا فعلا حاست انها اذتني انا مش الدكتورة ملك
الدكتور فؤاد قال : غريبة وايه اللي خالك تحس بكده
زاهر قال : مش عارف بس انا حسيت بكده المهم انك لازم ترجعها وقام
الدكتور فؤاد قال : ايه رايح فين
زاهر قال : رايح اشوف شغلي بقي
الدكتور فؤاد قال : بس انت مقولتليش انت عملت ايه علشان الدكتورة اميرة تعترف كده
زاهر قال : مافيش حطتلها حبية هلوسة
الدكتور فؤاد قال : هلوسة
زاهر قال : ايوه
الدكتور فؤاد قال بدهشة : وحطتها ازاي دي
زاهر قال : مافيش
الدكتور فؤاد قال : مافيش ازاي اقعد بس واحكلي
زاهر قال : انت فاضي
الدكتور فؤاد قال : يعني احكلي
وحكله زاهر علي اللي حصل وقال : بس كده
الدكتور فؤاد قال : اه ااااه علشان كده انت طلبت مني افصل الكاميرات
زاهر قال : ايوه
الدكتور فؤاد قال : يا انت مش سهل خالص
زاهر قال : طيب سلام
الدكتور فؤاد قال : مع السلامة
في مكتب الدكتورة رانيا :
الدكتورة رانيا وقالت ببكاء : معقول اللي حصل ده اميرة تعمل كل ده ياذي مايكون اللي انا شوفتها دي واحدة تانية غير اميرة اللي كنت أعرفها معقول انا اللي خلتها تعمل كده من كلامي علي ملك مخدش بالي انها مضايقها بس ملك معملتهش حاجة علشان تأذيها بالشكل ده ليه يا اميرة كده أبلغ والداتها ولا لا اكيد مش هتسحمل الخبر اعمل ايه بس ياربي وبكت
في شركة العشري :
وراح المهندس حسام علي مكتب خالد بيه وقال : ياسمين خالد بيه معها حد
ياسمين السكرتارية قالت : لا
المهندس حسام قال : طيب انا عاوز اقابله
ياسمين السكرتارية قالت : طيب وبتتصل بخالد بيه الووه ايوه يافندم
خالد قال : فيه ايه يا ياسمين
ياسمين السكرتارية قالت : المهندس حسام عاوز يقابل حضرتك
خالد قال : طيب خليه يدخل
ياسمين السكرتارية قالت : حاضر يافندم وقفلت الخط اتفضل
المهندس حسام قال : اتفضل وراح وخبط علي الباب
خالد قال : أدخل
ودخل المهندس حسام بدون تعليق
خالد قال : عملت ايه مع أشرف بيه
المهندس حسام قال : شوفت الأرض وقالي هو عاوز الفيلا ازاي
خالد قال : طيب كويس
المهندس حسام قال : وبلغني اقول لحضرتك انه هايجي النهاردة علشان يتكلم مع حضرتك في باقي التفاصيل
خالد قال : طيب انا عاوز التصميمات تخلص في أقرب وقت
المهندس حسام قال : حاضر يافندم
خالد قال : اتفضل
المهندس حسام قال : بعد اذنك وخرج
خالد قال لنفسه : انا مش عارف زاهر اتاخر ليه كل ده في مشوار وبعدين مشوار ايه ده اللي مرضش يقولي عليه أما اتصل اشوفه فين مابردش زي العادية خلاص استنها لما يجي ورن هاتفه وبينظر جلال السعدي طيب أقوله ايه ده وانا لسه مكلمتش مع زاهر علي اللي حصل بنهم الووه اهلا ياجلال بيه
جلال قال : اهلا بك ازيك يا خالد بيه
خالد قال : الحمد لله ازيك انت
جلال قال : الحمد لله انت اتكلمت مع زاهر
خالد قال : انا اتكلمت معها بس هو رافض أي مناقشة في الموضوع
جلال قال : انا كنت عارف
خالد قال : بس مش عاوزك تقلق انا هكلمه تاني وان شاء الله خير
جلال قال : ياريت ياخالد بيه علشان انا مش عاوز اخسره وعلي العموم بخصوص شاركتي مع سعد الناري انا اتكلمت مع المحامي بتاعتي علشان يفسخ العقد
خالد قال : ليه عملت كده
جلال قال : كده احسن كفاية اللي حصلي بسببه خسرت صديقي وهخسر سمعتي لو الشراكة دي استمرت
خالد قال : بس كدا الفندق مش هيتبني
جلال قال : فعلا بس مش مشكلة المهم إن حضرتك تحاول تاني مع زاهر
خالد قال : حاضر هحاول وان شاء الله يقتنع وهبلغك
جلال قال : شكرا يا خالد بيه
خالد قال : علي ايه ده اللي لازم اعمله مع صديق مش عاوز يخسر صديقه
جلال قال : انا اخدت من وقتك كتير مش عاوز اعطلك اكتر من كده
خالد قال : ولا عطلها ولا حاجة حضرتك تكلمني في أي وقت
جلال قال : شكرا مع السلامة
خالد قال : سلام
في فيلا العشري :
في الجنينه :
حمزه قال : قولي بقي انت مخبي عليا ايه
ناجي قال : بس قبل مااقولك اوعدني إنك متقولش لحد
حمزه الحارس قال : اوعدك قولي بقي
ناجي قال : شوفتها ياحمزه
حمزه الحارس قال باستغراب : هي من اللي شوفتها
ناجي قال : القمر
حمزه الحارس قال باستغراب : القمر
ناجي قال بسرحان : ايوه
حمزه الحارس قال بدهشة : قمر ايه ياناجي انت بتخرف
ناجي قال بسرحان : انا فعلا من ساعت ماشوفتها وانا بخرف
حمزه الحارس قال : هي مين دي اللي انت شوفتها
ناجي قال : بنت بس ايه زي القمر
حمزه الحارس بإبتسامة : انت وقعت
ناجي قال : شكلي كده
حمزه الحارس قال : ومين دي اللي وقعتك كده
ناجي قال : بنت عم حسنين الجنايني
حمزه الحارس قال : بنت عم حسنين
ناجي قال : ايوه
حمزه الحارس قال بدهشة : ودي شوفتها فين
ناجي قال : ما انا كنت عندهم
حمزه الحارس قال باستغراب : عندهم فين في أسيوط
ناجي قال : ايوه
حمزه الحارس قال : وكنت بتعمل ايه هنا
ناجي قال : مافيش زاهر بيه بعتني لحد هناك
حمزه الحارس قال : اه ااااه ودي شوفتها كام مره
ناجي قال : مرتين
حمزه الحارس قال بإبتسامة : مرتين وعملت فيك كده امال لو شوفتها اكتر من كده هتعمل فيك ايه
ناجي قال : بتتريق انا اللي غلطان اللي حكتلك
حمزه الحارس قال : لا خلاص انا اسف كمل مش هتريق
ناجي قال : قمر ياحمزه أدب وأخلاق وتعليم وطيبة وحنينة
حمزه الحارس قال : كل ده
ناجي قال : وأكتر ياحمزه
حمزه الحارس قال : واسمها ايه بقي
ناجي قال : اسمها نجاة وهي نجاة فعلا
حمزه الحارس قال : يا ها ااااه ياانت وقع لشوشتك طيب ما تكلم أبوها واطلبها
ناجي قال : انا كنت بفكر فى كده بس
حمزه الحارس قال : بس ايه
ناجي قال : خايف انه مايوافقش
حمزه الحارس قال : ومايوافقش ليه إنت معاك كلية وبتشتغل
ناجي قال : ايوه بس الجواز محتاج حاجات تانية
حمزه الحارس قال : تقصد الشقة يعني
ناجي قال : ايوه
حمزه الحارس قال : مش انت مقدم على شقة
ناجي قال : ايوه
حمزه الحارس قال : طيب خلاص اطلبها هو انت يعني هتجوزوا بكرة مش فيه خطوبة
ناجي قال : بس ممكن عم حسنين ميرضاش بخطوبه الأول وعاوز كتب كتاب علي طول
حمزه الحارس قال : ساعتها نبقي نفكر وبعدين مش يمكن يوافق اطلبها وتوكل علي الله
ناجي قال : انا كنت بفكر اني أكلم زاهر بيه علشان يكلمه
حمزه الحارس قال : فكرة حلوة زاهر بيه بس ممكن يوافق
ناجي قال : وهيرفض ايه
حمزه قال : مش عارف بس حاسس انه ممكن يرفض طيب ما تكلم حامد بيه
ناجي قال : لا مقدرش
حمزه الحارس قال : ليه
ناجي قال : هروح أقوله ايه انا عاوزك تكلمني عم حسنين علشان تطلبلي بنته لا مش هينفع
حمزه الحارس قال : امال هتكلم زاهر بيه ازاي ما انت تقريبا هتقوله نفس الكلام
ناجي قال : ما انا لسه بفكر افتحه ازاي
حمزه الحارس قال بتفكير : دي مشكله فعلا
ناجي قال : طيب والعمل
حمزه الحارس قال بتفكير : تعرف مين اللي ممكن يساعدك في الموضوع ده
ناجي قال : مين
حمزه الحارس قال : ملك
ناجي قال بدهشة : ملك
حمزه الحارس قال : ايوه حامد بيه مبيرفضلهاش طلب ومش بتخاف من زاهر بيه زي ما احنا شايفين وهي الوحيدة اللي ممكن تقولوا وتقنعه
ناجي قال : تقصد اني اكلمها هي الأول
حمزه الحارس قال : ايوه وهي هتساعدك
ناجي قال : تفتكر
حمزه الحارس قال : ايوه هي طيبة وهتساعدك
ناجي قال : طيب هكلمها بس هي هتتكلم مع مين
حمزه الحارس قال : قولها تتكلم مع الاثنين ونشوف هيحصل ايه
ناجي قال : بس هكلمها ازاي دي وهي طول الوقت قعدة مع حامد بيه
حمزه الحارس قال : ايوه صحيح هتكلمها ازاي ايوه اول ما تشوفها لواحدها افتح معها الموضوع
ناجي قال : لسه هستنا
حمزه الحارس قال : يا انت مستعجل اوي بقي
ناجي قال : بصراحة اه
حمزه الحارس قال : ماهو مافيش حل غير كده
ناجي قال : طيب هستنا وأمري الي الله
في مكتب عصام حدوته :
وبيتصل عصام بزاهر بيه وقال لنفسه : مغلق أحاول تانية برده مغلق اعمل ايه دلوقتي ايوه اتصل بالشركة الووه
ياسمين السكرتارية قالت : الووه
عصام قال : زاهر بيه موجود
ياسمين السكرتارية قالت : لا يا فندم مين حضرتك
عصام قال : انا عصام حدوته
ياسمين السكرتارية قالت : اه ااااه اهلا يا فندم
عصام قال : متعرفيش زاهر بيه فين
ياسمين السكرتارية قالت : للأسف لا يا فندم
عصام قال : طيب خالد بيه موجود
ياسمين السكرتارية قالت : ايوه موجود
عصام قال : طيب ممكن اكلمه
ياسمين السكرتارية قالت : طيب خليك معايا
عصام قال : طيب
وبتتصل ياسمين السكرتارية بخالد بيه وقالت : الووه
خالد قال : ايوه ياسمين فيه ايه
ياسمين السكرتارية قالت : الأستاذ عصام عاوز يكلم ساعتك
خالد قال : عصام مين
ياسمين السكرتارية قالت : مدير الدعاية الانتخابية بتاعت زاهر بيه خالد قال : اه ااااه طيب حوللي الخط
ياسمين السكرتارية قالت : حاضر و حولت الخط
خالد قال : اهلا يا عصام
عصام قال : اهلا يا خالد بيه زاهر بيه فين
خالد قال : ليه فيه حاجة
عصام قال : أصل بكلمه مش بيرد وانا كنت عاوزه في حاجة ضرورية ولو معرفش ممكن يزعل مني متعرفش هو فين
خالد قال : لا معرفش انا كمان بحاول اكلمه وتليفونه مغلق
عصام قال : طيب والعمل
خالد قال : هو ايه اللي حصل
عصام قال : مشاكل الدايرة لو عرف اني مبلغتهوش هيزعل
خالد قال : معاك حق طيب انا هحاول ابلغه وهخليه يكلمك
عصام قال : طيب مع السلامة
خالد قال : سلام وقفل الخط ياتري انت فين يازاهر وبيتصل بيه برده مغلق هيكون راح فين يعني ايوه اكيد عن فؤاد في المستشفى انا مش عارف بيروحله كتير كده ليه وخرج ياسمين
ياسمين السكرتارية قالت : ايوه يافندم
خالد قال : لو فيه حاجة ابقي بلغني
ياسمين السكرتارية قالت : حاضر
خالد قال : لو زاهر بيه جيه ابقي كلمني
ياسمين السكرتارية قالت : حاضر
خالد قال : وانا مش هتاخر ومشي
في فيلا العشري :
في غرفة المكتب :
حامد بيه وقال : إنما قوللي ياملك انتي كنتي زعلانه من خالد صح
ملك قالت : لا يا جدي
حامد بيه قال : لا ايه يا انتي كنتي علي اخرك منه الصبح
ملك قالت : لا يا جدي انا كنت برخم عليه مش اكتر زي ماهو بيعمل معايا
حامد بيه وقال : يعني اتعديتي منه
ملك قالت : باين كده ياجدي ياحتي هو عاوزني اروح معها
حامد بيه وقال : تروحي معها فين
ملك قالت : علي سبوع
حامد بيه وقال باستغراب : سبوع
ملك قالت : ايوه يا جدي واحد صديقه زوجته ولدت وجابت بنت فقالي اروح معها
حامد بيه وقال : وانتي هتروح معها
ملك قالت : لو معندكاش مانع ياجدي
حامد بيه وقال : لا معنديش روحي معها تعرفي يا ملك انا نفسي اوي يبقي عندي حفيد اقعد العب معها ويقولي ياجده احساس حلو اوي لما تشوفي حفيد حفيدك بس اعمل ايه ربنا مديني أحفاد مضربين عن الجواز
ملك قالت : ليه ياجدي متتكلم معاهم
حامد بيه وقال : حتي لو اتكلمت معاهم مش هيوافقوا انا عرفهم
ملك قالت : خلاص ياجدي سيب كل حاجة تجي في وقتها
حامد بيه وقال : ما انا قولت كده برده إنما قوللي انتي مش بتفكري في الجواز
ملك قالت : بصراحة ياجدي لا
حامد بيه وقال : ليه
ملك قالت : من ساعة اللي حصل معايا وانا معتش بفكر فى أى حاجة
حامد بيه قال : ليه ياملك اذا كل مشكله حصلتلنا يبقي خلاص الحياة واقفت لا يا ملك الحياة عمرها مابتقف علي حد بتفضل ماشيه واحنا كمان لازم نمشي معها حتى لو مش قادرين لازم نمشي وانا عارف اللي حصلك ده صعب بس لازم تكوني شجاعة وتعدي وتخرجي من الحالة دي اللي زعقت لزاهر العشري ووقفت قدامه قوية مش ضعيفة وانا اللي شايفها قدامي دي ضعيفة مستسلمة لليأس وملك اللي انا أعرفها قويه مش ضعيفة ومبتستلمش اوعدني ياملك انك هتخرجي من الحالة دي
ملك قالت ببكاء : اوعدك ياجدي إني أحاول أخرج من اللي انا فيه ده ومسحت دموعها
حامد بيه قال : هى دى ملك اللي انا أعرفها
في المستشفى :
وراحت سعاد الممرضة علي مكتب الدكتورة رانيا وخبطت علي الباب
الدكتورة رانيا قالت : أدخل ومسحت دموعها
ودخلت سعاد الممرضة بدون تعليق
الدكتورة رانيا قالت : ايوه يا سعاد فيه حاجة
سعاد الممرضة قالت : لا انا قولت اجي اطمن عليكي حضرتك كويسة
الدكتورة رانيا قالت : ايوه كويسة
سعاد الممرضة قالت : طيب الحمد لله أصل قلقت علي حضرتك علشان اللي حصل
الدكتورة رانيا قالت : لا متقلقيش انا كويسة وقامت
سعاد الممرضة قالت : علي فين يا دكتورة
الدكتورة رانيا قالت : هروح أجيب حاجة اشربها من الكافترية
سعاد الممرضة قالت : طيب خلي حضرتك وانا هجبلك
الدكتورة رانيا قالت : شكرا يا سعاد ومشت
سعاد الممرضة قالت لنفسها : الله يكون في عونها
في الرسبشن :
خالد قال : لوسمحت الدكتور فؤاد موجود
الموظف قال : آه موجود
خالد قال : طيب شكرا ومشي ورايح مسرعا علي مكتب الدكتور فؤاد
ونزلت الدكتورة رانيا علي السلم سرحانه وبدون تعليق
فخبط خالد فيها وهو طلع علي السلم وقال : اسف وبينظر ايه ده هو انتي انا المرة دي اعتذرت قبل ماتتكلمي
الدكتورة رانيا قالت : مافيش حاجة
خالد قال باستغراب : ايه مالك
الدكتورة رانيا قالت : مافيش
خالد قال بدهشة : مافيش ازاي يازي ماتكوني كنتي بتبكي
الدكتورة رانيا قالت : لا يا عيوني هي اللي بتوجعني ونزلت الدموع من عينها
خالد قال باستغراب : واللي عنيه بتوجعه عنيه تنزل دموع كده قوللي مالك حد قالك حاجة في البيت علشان وصلتك
الدكتورة رانيا قالت : لا يا بالعكس بابا وماما لما حكتلهم علي اللي حصل شكروا فيك علشان ساعدتني
خالد قال بدهشة : امال مالك
الدكتورة رانيا قالت : مافيش وبتمسح دموعها
خالد قال : مافيش ازاي حد زعلك في المستشفى
الدكتورة رانيا قالت : لا وبتبكي
وطلع خالد منديل من جيبه وقال : اتفضلي
الدكتورة رانيا قالت ببكاء : شكرا وبتمسح دموعها
خالد قال : تعالي اقعدي علشان تهدي شويه
وقعدة الدكتورة رانيا وبتبكي وبدون تعليق
خالد قال : انا مش متطفل بس يمكن اساعدك لو قولتلي
الدكتورة رانيا ببكاء وبدون تعليق
خالد قال : خلاص براحتك انا مش هتضغط عليكي
الدكتورة رانيا قالت ببكاء : هحكيلك علشان مش عارفة اعمل ايه
خالد قال : طيب انا سامعك
وحكتله الدكتورة رانيا على اللي حصل وقالت ببكاء : ده اللي حصل
خالد قال بدهشة : زاهر يعمل كده
الدكتورة رانيا قالت : انت تعرفوا
خالد قال : ايوه اعرفه وهو عمل كده ليه
الدكتورة رانيا قالت ببكاء : علشان صاحب المستشفى
خالد قال : ايه صاحب المستشفى
الدكتورة رانيا قالت : ايوه هو قال كده اعمل ايه دلوقتي وبتبكي
وطلع خالد منديل اخر من جيبه وقال : اتفضلي عاوزها رئي
واخذت الدكتورة رانيا منه المنديل وقالت : آه
خالد قال : اقفي جانبها
الدكتورة رانيا قالت باستغراب : بعد اللي عملته
خالد قال : ده خصوصا علشان بعد اللي عملته هي فاكره إن في واحدة تانية اخدت مكانها عندك بدليل اللي انتي قولتهولي ده لازم تعرف أنها غلطانه علشان فكرت كده وانتي صديقتها مهما حصل هي دلوقتي محتاجلك اكتر من الاول فلازم تساعديها علشان الصداقة أفعال يادكتورة مش أقوال وخلاص
الدكتورة رانيا قالت : بس هي غلطانة
خالد قال : حتي لو غلطانة لازم تقفي جنبها علشان دي واجبك ناحيتها بما انك صديقتها
الدكتورة رانيا قالت ببكاء : مش يمكن ملك تزعل من كده
خالد قال : معتقدش انها ممكن تزعل من كده انتي بتعملي واجبك اتجاه صديقتك وده ميزعلش حد
الدكتورة رانيا قالت : معاك حق شكرا
خالد قال بإبتسامة : العفو وخلي بالك ان ده كان آخر منديل
وابتسمت الدكتورة رانيا بدون تعليق
خالد قال : ايوه كده اضحكي
الدكتورة رانيا قالت : إنما قولي انت اللي صلحت العربية بتاعتي وحطتها تحت البيت
خالد قال : ايوه ليه عطلت تاني
الدكتورة رانيا قالت : لا بس ليه عملت كده
خالد قال : علشان قولت ممكن تتسرق ففكرت اصلحها بس كده
الدكتورة رانيا قالت : انا قولت لبابا انه ممكن حرامى يسرق بس هو قالي مين الغبي اللي هيفكر يسرقها
خالد قال : معها حق
الدكتورة رانيا قالت : بتقول حاجة
خالد قال : لا مافيش طيب ماتغيريها بدل ماهي بتعطل كده
الدكتورة رانيا قالت : مش ممكن طبعا
خالد قال : ليه
الدكتورة رانيا قالت : علشان دي غالية عليا اوي
خالد قال بإرتباك : إظهار من حد غالي عليكي اوي
الدكتورة رانيا قالت : لا انا اللي جايبها
خالد قال : طيب خلاص غيرها وهاتي واحدة احسن
الدكتورة رانيا قالت : مش ممكن اعمل كده دي اول حاجة اجيبها بأول مراتب اخده
خالد قال : اه ااااه جيبتها بأول مراتب
الدكتورة رانيا قالت : ايوه بس ايه بعد ماحوشت ولما كملت تمنها روحت وجبتها علي العموم انا متشكره اوي انا ماتشرفتش بحضرتك
خالد قال : خالد العشري
الدكتورة رانيا قالت : هو حضرتك قريب زاهر العشري صاحب المستشفى
خالد قال : ايوه ابن عمي
الدكتورة رانيا قالت باستغراب : ابن عمك
خالد قال : ايوه في حاجة
الدكتورة رانيا قالت : لا مافيش علي العموم انا متشكره علشان ساعدتني
خالد قال : انا معملتش حاجة انتي بقتي كويسة
الدكتورة رانيا قالت : ايوه الحمد لله بعد اذنك
خالد قال : اتفضلي وبينظر لها وهي ماشيها كل ده زاهر يعمله علشان كده كان مختفي من الصبح وراح علي مكتب الدكتور فؤاد ودخل زاهر
الدكتور فؤاد قال بخضة : ايه ده فيه ايه
خالد قال : انا اسف يا دكتور
الدكتور فؤاد قال : مش تخبط
خالد قال : معلشي هو زاهر مش هنا
الدكتور فؤاد قال : كان هنا ومشي
خالد قال باستغراب : متعرفش راح فين
الدكتور فؤاد قال : لا هو مقليش ليه في حاجة
خالد قال : لا مافيش أصل كنت عاوزه ضروري
الدكتور فؤاد قال : طيب ما تكلمه علي التليفون
خالد قال : اكيد يعني كلمته هو لو كان رد كنت جيت هنا
الدكتور فؤاد قال : ايوه صح
خالد قال : هيكون راح فين يعني علي العموم شكرا يادكتور
الدكتور فؤاد قال : طيب ماتقعد تشرب حاجة
خالد قال : لا شكرا بعد اذنك
الدكتور فؤاد قال : اتفضل
في الطرقة :
خالد قال لنفسه : هيكون راح فين ده بس ومشي وخرج من المستشفى وبينظر للأرض يابشمهندس محمد
ونظر المهندس محمد وراح له وقال : اهلا يا فندم
خالد قال : أخبار الشغل ايه
المهندس محمد قال : الحمد لله يافندم كله تمام
خالد قال : طيب كويس هو زاهر بيه مجاش هنا
المهندس محمد قال : كان هنا من شويه بس مشي ليه في حاجة
خالد قال : لا مافيش ومشي لازم يقفل تليفونه بس لما اشوفوا وركب عربيته ومشي ورن هاتفه الووه
ياسمين السكرتارية قالت : ايوه يافندم
خالد قال بعصبية : فيه ايه يا ياسمين
ياسمين السكرتارية قالت : زاهر بيه يافندم
خالد قال بعصبية : ماله
ياسمين السكرتارية قالت : وصل يافندم دلوقتي
خالد قال بغضب : وصل
ياسمين السكرتارية قالت : ايوه يا فندم
خالد قال بنرفزه : طيب وقفل الخط
ياسمين السكرتارية قالت لنفسها باستغراب : هو فيه ايه ماله مضايق كده مش هو اللي قالي ابلغه لما يوصل زاهر بيه انا معتش فاهمها حاجة
في فيلا العشري :
في غرفة المكتب :
ملك قالت : جدي
حامد بيه قال : ايوه يا ملك
ملك قالت : انا هطلع اقعد شويه في الجنينه
حامد بيه وقال : مش هتكملي قراءة الكتاب اللي انتي بتقرئى فيه
ملك قالت : هبقي اكلمه بعدين بعد اذنك يا جدي
حامد بيه قال : اتفضلي
وخرجت ملك بدون تعليق
حامد بيه قال لنفسه : احسن خليها تقعد مع نفسها شويه علشان تفكر بهدوء
في الجنينه :
وبينظر حمزه الحارس بالصدفة علي يمينه لقي ملك قعدة لواحدها وقال : ناجي ناجي
ناجي قال : فيه ايه يا حمزه
حمزه الحارس قال : بص كده
ناجي قال : علي ايه
حمزه الحارس قال : بص بس
ناجي قال : طيب ونظر لقي ملك
حمزه الحارس قال : اهي قعدة لواحدها روح بقي كلمها
ناجي قال : بس
حمزه الحارس قال : مابسش روح بقي مضايعش الفرصة يلا
ناجي قال : مش امرتب أفكاري الأول علشان اعرف هقولها ايه
حمزه الحارس قال : أفكار ايه اللي هترتبها كلمها في الموضوع بدل ما الفرصة تضيع ومتعرفش تكلمها تاني يلا روح
ناجي قال : طيب ربنا يستر ومشي ونظر وراها لحمزه
حمزه الحارس قال : روح
وراح لها ناجي وقال : انسة ملك
ملك قالت : ايوه فيه حاجة
ناجي قال : انا كنت عاوز حضرتك
ملك قالت باستغراب : عاوزني انا
ناجي قال بإرتباك : ايوه
ملك قالت : خير
ناجي قال بتوتر : انا كنت كنت
ملك قالت بدهشة : فيه ايه انت كده قلقتني
ناجي قال بتوتر : لا يا فندم مافيش حاجة بس
ملك قالت : بس ايه اتفضل
ناجي قال : شكرا
ملك قالت : قولي فيه ايه
ناجي قال بإرتباك : انا عاوز أتكلم مع حضرتك في موضوع
ملك قالت بدهشة : موضوع ايه
ناجي قال بتوتر : موضوع بخصوص بخصوص
ملك قالت : بخصوص الفيلا
ناجي قال : لا يا فندم مش بخصوص الفيلا
ملك قالت باستغراب : امال بخصوص ايه فيه حاجة حصلت
ناجي قال : لا مافيش حاجة كله تمام
ملك قالت : امال فيه ايه
ناجي قال لنفسه : الله يسمحك ياحمزه كنت عاوز ارتب أفكاري الأول علشان اقدر اتكلم معها انا ايه اللي خلني سمعت كلامه
ملك قالت باستغراب : فيه ايه
ناجي قال : أصل عاوز اتكلم مع حضرتك بخصوص موضوع يخصني ملك قالت : يخصك انت
ناجي قال : ايوه
ملك قالت باستغراب : طيب حامد بيه جوه ممكن تتكلم معها
ناجي قال : ماينفعش
ملك قالت : ليه
ناجي قال : علشان حضرتك اللي ممكن تساعدني في الموضوع ده
ملك قالت بدهشة : انا
ناجي قال : ايوه
ملك قالت : خير عاوز إجازة وعاوزني أتكلم مع حامد بيه
ناجي قال : لا يا فندم
ملك قالت بدهشة : امال فيه ايه اتكلم انا سامعاك
ناجي قال بإرتباك : انا كنت كنت
ملك قالت باستغراب : كنت ايه هو الموضوع صعب لدرجتي
ناجي قال بإرتباك : ليه حضرتك بتقولي كده
ملك قالت : أصل انت عرقت وقاعد تتهته ومرتبك قول عاوز ايه مرة واحد
ناجي قال : طيب انا عاوز اخطب
ملك قالت بدهشة : ايه تخطب
ناجي قال : ايوه
ملك قالت : وكل ده علشان تقول انك عاوز تخطب لدرجتي صعبه انك تقولها
ناجي بتوتر بدون تعليق
ملك قالت بإبتسامة : طيب مبروك عاوزني اتكلم مع حامد بيه علشان يعطيك إجازة يعني طيب هكلمه
ناجي قال : لا يا فندم انا مش عاوزك تكلمي حامد بيه علشان أخد أجازه
ملك قالت : اه ااااه يبقي علشان يحضر الخطوبة
ناجي قال : لا يا فندم انا هبقي عذمه
ملك قالت باستغراب : ولا يحضر الخطوبة ولا إجازة امال عاوزني في ايه انا مش فاهمة
ناجي قال بتوتر : انا عاوز حضرتك تكلمي حامد بيه وزاهر بيه بخصوص العروسة
ملك قالت بدهشة : العروسة
ناجي قال : ايوه
ملك قالت :
ملك قالت : هما يعرفوا العروسة
ناجي قال : ايوه
ملك قالت بدهشة : وهي تبقي مين
ناجي قال : نجاة
ملك قالت باستغراب : نجاة مين
ناجي قال : نجاة بنت عم حسنين الجنايني
ملك قالت بإبتسامة : بنت عم حسنين الجنايني اللي عندنا ده
ناجي قال : ايوه
ملك قالت : ودي شوفتها فين
ناجي قال : كنت عندهم في البلد وشوفتها
ملك قالت بإبتسامة : اه ااااه يعني حب من أول نظرة
ناجي بإرتباك بدون تعليق
ملك قالت : طيب انت متكلمتش مع عم حسنين ليه
ناجي قال : بصراحة خايف ليرفض
ملك قالت باستغراب : طيب وهيرفض ليه
ناجي قال : حضرتك عارفها أن الجواز محتاج متطلبات وأولها الشقة
ملك قالت : وانت معندكش شقة
ناجي قال : لا بس انا مقدم عليها في إسكان الشباب
ملك قالت : طيب يبقي هيرفض ليه
ناجي قال : يمكن علشان علي قده حالي
ملك قالت : وايه يعني ده مش بيعيبك وبعدين ميتهيئليش إن عم حسنين بيفكر كده وانت شخص محترم وان شاء الله هيوافق
ناجي قال : يعني حضرتك هتكلمي حامد بيه وزاهر بيه
ملك قالت : هكلمهم وان شاء خير المهم موافقة العروسة انت اتكلمت معها في الموضوع ده
ناجي قال : بصراحة لا انا قلت أدخل الباب من بابه احسن
ملك قالت : طيب انا هكلمه وان شاء ربنا يتمم بخير
ناجي قال : شكرا شكرا جدا لحضرتك
ملك قالت : علي ايه وبعدين بلاش حضرتك دي انا زي اختك قولي ياملك بس
ناجي قال : طيب بعد اذنك
ملك قالت : اتفضل
حمزه الحارس قال : عملت ايه
ناجي قال بإبتسامة : قولتها ياحمزه ووافقت انها تساعدني
حمزه الحارس قال : مش قولتلك انها هتوافق
ناجي قال : فعلا هي طيبة اوي ومحترمة
حمزه الحارس قال : طيب ياعم مبروك مقدمنا
ناجي قال : لا لسه لما هى توافق
حمزه الحارس قال : العروسة
ناجي قال : ايوه
حمزه الحارس قال : وهي هتلقي احسن منك هتوافق إن شاءالله
ناجي قال : يارب ياحمزه يارب
حمزه الحارس قال : ان شاء الله
في شركة العشري :
راح خالد بيه علي مكتب زاهر ودخل قال بعصبية : انا زهقت
زاهر قال بخضة : برده مخبطتش يابني والله العظيم ده باب وعمله علشان تخبط عليه قبل ماتدخل على حد
خالد قال بعصبية : هو التليفون ده معاك بيعمل ايه
زاهر قال : هيكون معايا بيعمل ايه مالك يا خالد فيه ايه
خالد قال بنرفزه : رد على سؤالي ده معاك بيعمل ايه
زاهر قال : هيكون بيعمل ايه يعني علشان اتكلم فيه
خالد قال بعصبية : اما انت عارف كده قفله ليه
زاهر قال : انا مقفلتش التليفون
خالد قال بنرفزه : اما انت مش قفله مابدرتش عليا ليه
زاهر قال : ليه هو انت اتصلت
خالد قال بغضب : اتصلت يا أنا قاعد اتصل بك بقلي ساعتين وبعد كده روحت دورت عليك وحضرتك مختفي ولا على بالك أي حاجة
وقام زاهر وقال : اقعد بس واهدها وقالي فيه ايه
وقعد خالد قال بنرفزه : فيه ايه فيه إن عصام مدير الدعاية الانتخابية بتاعتك اتصل بك اكتر من مرة وعاوزك تكلمه ضروري
زاهر قال باستغراب : عصام
خالد قال : ايوه عصام
زاهر قال : وده عاوز ايه وازي اتصل وانا مسمعتش تليفوني وأخذ تليفونه من علي المكتب ونظر فيه شوفت بقي فاصل شحن يعني انا مقفلتوش
خالد قال : مش معقول يازاهر انا هخلي بالي من الشغل ولا اروح ادور عليك
زاهر قال : وانت بس ايه اللي خالك تدور عليا
خالد قال : ماهو قالي انه عاوزك ضروري وبعدين أنت ايه اللي عملته في مستشفى حياة ده
زاهر قال : هو انت عرفت
خالد قال : ايوه عرفت
زاهر قال : عرفت ازاي فؤاد قالك
خالد قال : لا فؤاد مقليش حاجة
زاهر قال : امال انت عرفت ازاي
خالد قال : مش مهم انا عرفت منين المهم انت فعلا صاحب المستشفى
زاهر قال : ايوه صحيح
خالد قال : وازاي متقوليش حاجة زي دي
زاهر قال : انا أساسا مقولتش لحد حتى جدي ميعرفش
خالد قال : جدي ميعرفش انك عملت مستشفى
زاهر قال : ايوه ميعرفش
خالد قال : طيب ليه مقولتش
زاهر قال : انا أساسا عمري مافكرت اني ابنبي مستشفى بس الموضوع جيه بالصدفة
خالد قال باستغراب : إزاي يعني
زاهر قال : فؤاد جالي مرة وكلمني انه عاوز يعمل مستشفى بس إمكانياته زي ما انت عارف متسمحش انه يعمل مستشفى فعرض عليا اني ابنيها وهو يدخل معايا شريك فيها
خالد قال باستغراب : شريك
زاهر قال : ايوه
خالد قال : يدخل شريك معاك بأيه
زاهر قال : أولا بي مجهوده علشان هو دكتور وثانيا بمبلغ مش كبير المهم انا قولته هفكر وهرد عليك وبالفعل فكرت في المشروع ودرسته مع المهندسين من كل الزوايا وقولت ليه لا هو صحيح مشروع جديد على الشركة بس مفيد ومربح فوفقت بس كده يعني الموضوع ماكنش متخطط من الاول
خالد قال : وازاي انا معرفش وانا في الشركة
زاهر قال : أصل انا كنت عاطي تعليمات إن مافيش حد يقولك من المهندسين
خالد قال : طيب اه ااااه انا دلوقتي عرفت اسم المستشفى حياة ليه على اسم جدتي الله يرحمها صح
زاهر قال : ايوه انا خلتها علي اسمها
خالد قال : بس ايه اللي انت عملته هناك ده
زاهر قال : دكتورة وغلطت وأخذت عقابها بس كده
خالد قال : ده المشوار اللي انت كنت بتقول عليه الصبح صح
زاهر قال : ايوه كان لازم اعمل كده علشان كل واحد ياخد حقه
خالد قال : بس متوصلش للبوليس يازاهر هي صحيح غلطانة كان كفاية طردتها
زاهر قال : طردتها هيبقي أقل بكتير من اللي هي عملته ياخالد ويبقي كده انا ظلمت الدكتورة اللي خرجت من المستشفى وهي بتبكي ومسكورة بسبب اللي حصل معها زي ما ظلم بياخد حقه في الاذي لازم الحق كمان ياخد حقه كامل تعرف ياخالد انت عيبك الوحيد ايه
خالد قال : ايه
زاهر قال : انك طيب زيادة عن اللازم
خالد قال بدهشة : وانت شايف ان ده عيب
زاهر قال : ايوه طبعا علشان في الزمن ده لازم تكون قوي بس تكون قوي على حق وتعرف ازاي تاخد حقك
خالد قال : كفاية انت قوي هيبقي اتنين في العيلة كده مش هتستحمل وممكن الفيلا تقعد
وضحك زاهر قال : مافيش فايدة فيك
خالد قال : بما انك رايق كده وبتضحك عاوز اتكلم معاك في موضوع
زاهر قال : موضوع ايه
خالد قال : هقولك بس قبل ماقولك عاوزك متتعصبش وتسمعني
زاهر قال بدهشة : فيه ايه يا خالد
خالد قال : ما انا هقولك بس
زاهر قال : خالد اتكلم علي طول
خالد قال : طيب جلال السعدي
زاهر قال بنرفزه : تاني يا خالد
خالد قال : ايه يا زاهر مش انت كنت بتتكلم انه كل واحد ياخد حقه
زاهر قال بعصبية : وهو أخد حقه ياخالد مش هو اللي اختار كده خلاص واقفل الموضوع ده علشان مزعلش منك
خالد قال : يعني مافيش فايدة
زاهر قال بعصبية : ايوه هات تليفونك
خالد قال : ليه
زاهر قال : هكلم عصام اشوفوا عاوز ايه
خالد قال : طيب امسك
وبيتصل زاهر بعصام وقال : الووه ايوه يا خالد بيه
زاهر قال : انا مش خالد انا زاهر كنت عاوزني في ايه
عصام قال : اهلا يا زاهر بيه
زاهر قال : اهلا يا عصام كنت عاوزني في ايه
عصام قال : انا كنت في الدايرة والناس عطتني طلبات ليهم
زاهر قال : طيب هاتهم وتعال
عصام قال : طيب انا جاي لحضرتك
زاهر قال : سلام
عصام قال : مع السلامة
زاهر قال : امسك تليفونك
خالد قال : هات
زاهر قال : المهندس راح شاف الأرض بتاعت أشرف نجاتي
خالد قال : ايوه وهيعمل التصميمات
زاهر قال : طيب كويس
خالد قال : هو جاي النهاردة علشان يتفق ابقي قابله انت
زاهر قال : ليه ماتقابله انت
خالد قال : ماينفعش
زاهر قال : ليه يعني ما انت مقابله المرة اللي فاتت ومحصلش حاجة
خالد قال : ايوه بس هو ممكن يفتكر انك مش عاوز تقابله علشان كده انت اللي لازم تقابله
زاهر قال : طيب هقابله وعملت ايه في أرض الفندق خلصت مع صاحبها
خالد قال : ايوه خلصت
زاهر قال : طيب كويس خلي المهندس يعمل التصميمات
خالد قال : طيب وقام
زاهر وقال : رايح فين
خالد قال : علي مكتبي
زاهر قال : طيب وعلشان خاطري ابقي خبط علي الباب
خالد قال : طيب انا مش عارف باب ايه اللي بتفكر فيه وخرج وراح علي مكتبه برده رافض اني اتكلم معها في الموضوع اعمل ايه دلوقتي لازم اشوف حل بس ازاي ايوه أكلم ملك بس هما طول الوقت بيتخنوا معقول هتقدر تقنعه انا هكلمها واشوف
في المستشفى :
في مكتب الدكتورة رانيا :
الدكتورة رانيا وقالت : لسه فيه حالات بره يا امال
امال الممرضة قالت : لا يا دكتورة دي كانت آخر حالة بره
الدكتورة رانيا قالت : طيب كويس وقامت وقلعت البالطو
امال الممرضة قالت : هو حضرتك ماشيه
الدكتورة رانيا قالت : ايوه ساعة كده وهاجي تاني
امال الممرضة قالت : طيب
الدكتورة رانيا قالت : ولو فيه حاجة ابقي كلمني ماشي
امال الممرضة قالت : طيب بس حضرك مش هتاخدي إذن من الدكتور فؤاد
الدكتورة رانيا قالت باستعجال : لا طبعا هاخد ما انا كنت رايحله علشان استاذن
امال الممرضة قالت : طيب
الدكتورة رانيا قالت : سلام ومشت
امال الممرضة قالت : مع السلامة يا دكتورة
وراحت الدكتورة رانيا على مكتب الدكتور فؤاد وخبطت علي الباب
الدكتور فؤاد قال : أدخل
ودخلت الدكتورة رانيا بدون تعليق
الدكتور فؤاد قال : فيه حاجة يا دكتورة
الدكتورة رانيا قالت : ممكن استاذن ساعة يافندم
الدكتور فؤاد قال : ليه وبعدين انتي خلصتي شغلك
الدكتورة رانيا قالت : ايوه يا دكتور خلصته هي ساعة واحدة وهاجي تاني
الدكتور فؤاد قال : فيه حاجة ولا ايه اتفضلي
الدكتورة رانيا قالت : شكرا انا هتكلم مع حضرتك بصراحة أنا هروح اشوف الدكتورة اميرة في القسم حضرتك عارف انها صديقتي لازم أقف جانبها دلوقتي حتى لو كانت غلطانه بس ده واجبي
الدكتور فؤاد قال : طيب يادكتورة اتفضلي بس متتاخرش علشان تعملي واجبك اللي هنا برده
الدكتورة رانيا قالت : شكرا يادكتور بعد اذنك
الدكتور فؤاد قال : اتفضلي
في فيلا العشري :
في غرفة المكتب :
ملك قالت : جدي
حامد بيه قال : ايوه يا ملك
ملك قالت : عاوزة اتكلم مع حضرتك في موضوع
حامد بيه وقال باستغراب : موضوع ايه وساب الكتاب من ايده
ملك قالت : حضرتك ياجدي لو حد انت تقدر تساعده هتساعده ولا
حامد بيه وقال : مافيش ولا طبع اساعده بس
ملك قالت : بس ايه
حامد بيه قال : بس لما اعرف ايه نوع المساعدة اللي هساعده فيها هو فيه ايه يا ملك
ملك قالت : بصراحة ياجدي ناجي
حامد بيه وقال باستغراب : ناجي مين
ملك قالت : ناجي الحارس اللي بره
حامد بيه وقال : اه ااااه ماله بقي ناجي
ملك قالت : كلمني في موضوع وعاوزك تساعدوا فيه
حامد بيه وقال بدهشة : موضوع ايه عاوز اجازة يعني خلاص لما يجي زاهر يبقي يطلب منه
ملك قالت : لا يا جدي مش عاوز ياخد اجازة
حامد بيه وقال باستغراب : امال عاوز ايه
ملك قالت : عاوز يخطب
حامد بيه وقال بإبتسامة : عاوز يخطب
ملك قالت : ايوه
حامد بيه قال : طيب مبروك وبرافوا عليه معملش زي احفادي وعاوز مني ايه احضر خطبته
ملك قالت : هو طبعا هيعذمك علي الخطوبة بس هو عاوز منك انك تكلملوا والده العروسة
حامد بيه وقال باستغراب : اكلم والده العروسة
ملك قالت : ايوه
حامد بيه قال بدهشة : هو انا اعرفوا علشان اكلمه
ملك قالت : ايوه يا جدي تعرفه
حامد بيه وقال : اعرفه
ملك قالت : ايوه
حامد بيه قال : وده يبقي مين
ملك قالت : عم حسنين
حامد بيه وقال باستغراب : عم حسنين مين
ملك قالت : عم حسنين الجنايني
حامد بيه وقال بإبتسامة : عم حسنين
ملك قالت : ايوه هو عاوز يتجوز بنته
حامد بيه وقال : ايوه صحيح ده عنده بنت وده شافها فين
ملك قالت : هو بيقول انه شافها في البلد
حامد بيه وقال : وايه اللي ودها البلد
ملك قالت : معرفش المهم ياجدي قولت ايه
حامد بيه قال : وهو مطلبهاش ليه من عم حسنين
ملك قالت : خايف إن عم حسنين يرفض
حامد بيه وقال : ويرفض ليه
ملك قالت : علشان يعني لسه بيكون نفسه
حامد بيه وقال : ماهو عنده حق ازاي يعطيله بنته وهو لسه بيكون نفسه يعني معندوش شقة امال هيتجوز فين
ملك قالت : لا يا جدي هو مقدم على شقة في إسكان الشباب قولت ايه بقي هتكلمه
حامد بيه وقال : سبيني أفكر ياملك فى الموضوع علشان الموضوع زي ده ميجيش كده
ملك قالت : بس ياجدي
حامد بيه وقال : الجواز بذات لازم نفكر فيه كويس علشان انتي بتكوني أسرة ياملك
ملك قالت : طيب ياجدي بس اوعدني إنك متقولش أو تفتح الموضوع مع عم حسنين قبل ماتقولي الأول
حامد بيه وقال : ليه
ملك قالت : علشان لو موافقش نفكر تاني مع بعض وممكن نوصل لنتيجة تانية غير الرفض بدل ما ابلغه انك رافض وساعتها هيزعل وممكن مايفكرش في الموضوع ده تاني
حامد بيه وقال : لدرجتي ليه يعني
ملك قالت : أصل انت ياجدي ماشوفتهوش هو كان فرحان كده ايه لما قولته اني هكلم حضرتك
حامد بيه وقال : ده حب بقي
ملك قالت : إظهار انه بيحبها فعلا اوعدني ياجدي
حامد بيه وقال : طيب اوعدك اني أفكر وهقولك الأول تمام كده
ملك قالت : تمام
فى القسم :
الدكتورة رانيا وقالت : لوسمحت فين مكتب الضابط
العسكري قال : اهوه
الدكتورة رانيا قالت : شكرا وراحت علي مكتب الضابط لوسمحت عاوزة اقابل حضرة الضابط
العسكري قال : نقوله مين يافندم
الدكتورة رانيا قالت : قوله الدكتورة رانيا
العسكري قال : طيب وخبط علي الباب
الضابط قال : أدخل
ودخل العسكري قال : تمام يافندم
الضابط قال : فيه ايه يا عسكري
العسكري قال : في واحدة بره عاوزة تقابل حضرتك
الضابط قال : طيب دخلها
العسكري قال : حاضر يافندم وخرج اتفضلي
الدكتورة رانيا قالت : شكرا ودخلت انا الدكتورة رانيا
الضابط قال : اتفضلي
الدكتورة رانيا قالت : شكرا
الضابط قال : خير
الدكتورة رانيا قالت : انا كنت جايه بخصوص الدكتورة اللي انتم قبضتوا عليها في المستشفى
الضابط قال : الدكتورة اميرة
الدكتورة رانيا قالت : ايوه ممكن اشوفها
الضابط قال : حضرتك تبئلها ايه
الدكتورة رانيا قالت : انا صديقتها وزي أختها ممكن اشوفها حتى لو خمس دقائق أرجوك ياحضرة الضابط
الضابط قال : طيب وشن الجرس
وخبط العسكري ودخل قال : تمام يافندم
الضابط قال : هات يابني الدكتورة اميرة من الحجز
العسكري قال : حاضر يافندم وخرج وراح علي الحجز افتح
وفتح العسكري 2 بدون تعليق
ودخل العسكري الحجز و قال : الدكتورة اميرة
الدكتورة اميرة قالت ببكاء : ايوه انا
العسكري قال : تعالي
الدكتورة اميرة قالت : حاضر
ومسكها العسكري ورحوا علي مكتب الضابط وخبط علي الباب
الضابط قال : أدخل
ودخل العسكري ومعها الدكتورة اميرة وقال : تمام يافندم
ونظرة الدكتورة اميرة لرانيا بدون تعليق
الضابط قال : طيب ياعسكري روح انت
العسكري قال : حاضر يافندم وخرج
الضابط قال : خمس دقائق بس وقام
الدكتورة رانيا قالت : شكرا يافندم
الضابط قال : العفو وخرج
الدكتورة رانيا قالت : ليه يا اميرة عملتي كده
الدكتورة اميرة قالت : انتي ايه اللي جابك وقعدة
الدكتورة رانيا قالت باستغراب : ايه اللي جابني
الدكتورة اميرة قالت بنرفزه : ايوه جاتي ليه جاتي تشوفيني وانا في الحالة دي علشان تشمتي فيه صح
الدكتورة رانيا قالت : ايه اللي انتي بتقوليه ده انا عمري مافكرت في كده انا جايه اساعدك في الظروف اللي انتي فيها
الدكتورة اميرة قالت : انا مطلبتش منك المساعدة
الدكتورة رانيا قالت : اميرة احنا أصدقاء وهنفضل كده حتى بعد اللي عملتيه
الدكتورة اميرة قالت : لا يا رانيا احنا كنا الأول أصدقاء بس دلوقتي لا
الدكتورة رانيا قالت : يعني ايه
الدكتورة اميرة قالت : يعني احنا معناش ننفع أصدقاء بعد اللي حصل
الدكتورة رانيا قالت : ليه بتقولي كده هو الصديق لما موقفش جانب صديقه وقت الشدة هيقف جانبه امتا
الدكتورة اميرة قالت : بس انا مش عاوزك تقفي جانبي وتجي تاني هنا
الدكتورة رانيا قالت : ليه يا اميرة هو انا زعلتك في حاجة انا عملت حاجة زعلتك
الدكتورة اميرة قالت ببكاء : بالعكس يا رانيا انتي عمرك مزعلتني انا اللي زعلتك قولت حاجات ماكنش المفروض اقولها علشان كده انا اللي ماينفعش ابقي صديقتك
الدكتورة رانيا قالت ببكاء : ماتقولش كده يا اميرة انتي صحيح غلطتي واحنا بشر وبنغلط المهم بعد كده نتعلم من غلطنا
الدكتورة اميرة قالت : حتي لو كده احنا خلاص صداقتنا انتهت من أول مادخلت المكان ده ومتجيش تزرني تاني علشان انا مش هقابلك وراحت وفتحت الباب ودني علي الحجز
العسكري قال : طيب
ومشت الدكتورة اميرة مع العسكري بدون تعليق
الدكتورة رانيا ببكاء بدون تعليق
ودخل الضابط وقال : انتي كويسة
الدكتورة رانيا ببكاء بدون تعليق
الضابط قال : دكتورة دكتورة
الدكتورة رانيا قالت : ها
الضابط قال : انتي كويسه
الدكتورة رانيا قالت : ايوه شكرا
الضابط قال : العفو
وخرجت الدكتورة رانيا ودموعها على خدها بدون تعليق
أمام شقة الدكتورة اميرة :
وبيخبط رجل على الباب
وفتح أسامة وقال : انت
والده قال : ايه انت دي انا والدك
أسامة قال : والدي لسه فاكر
والده قال : ليه انت نسيت اني والدك ولا ايه
أسامة قال : ايوه نسيت زي ما انت نسيتنا من زمان
والداته قالت : مين يا أسامة
أسامة قال : واحد بيقول انه والدي
والده قال : بيقول انه والدك
أسامة قال : امال انت فاكر اني اخدك بالحضن وهقولك وحشتني يا انت ياشيخ مشفتنيش غير مرتين
جاءت والداته قالت : اهلا يا صالح فيه ايه وبتنظر لهم
أسامة قال : مافيش يا ماما ودخل
سميحة وقالت : اتفضل
صالح قال : شكرا
سميحة قالت : تشرب ايه
صالح بضيق قال : لا شكرا
سميحة قالت : هو أسامة قالك حاجة
صالح قال : لا
سميحة قالت : جيت امتا من السفر
صالح قالت : امبارح ودول شويه حاجات ليكم
سميحة قالت : شكرا وليه التعب ده
صالح قال : ولا تعب لا حاجة دول ولادي
وجاء أسامة وقال : ولادك أما احنا ولادك سبتنها ليه ولا هو كلام وخلاص علي فكرة بقي احنا مش مستنين منك حاجة
والداته قالت : عيب يا أسامة تكلم أبوك بالشكل ده
أسامة قال بغضب : ابويا انا ابويا مات من زمان وخرج
سميحة قالت : معلشي يا صالح متزعلش منه
صالح قال بضيق : فين اميرة
سميحة قالت : اميرة في المستشفى
صالح قال : طيب انا هروحلها وقام
سميحة قالت : بس انت لسه مشربتش حاجة
صالح قال : لا شكرا وخرج
في الشركة العشري :
في مكتب ياسمين السكرتارية :
عصام قال : ممكن اقابل زاهر بيه
ياسمين السكرتارية قالت : اهلا يا استاذ عصام اتفضل
عصام قال : شكرا
وبتتصل ياسمين السكرتارية بزاهر بيه وقال : الووه
زاهر قال : ايوه يا ياسمين فيه ايه
ياسمين السكرتارية قالت : الأستاذ عصام عاوز يقابل حضرتك
زاهر قال : خليه يتفضل
ياسمين السكرتارية قالت : حاضر يافندم وقفلت الخط اتفضل حضرتك
عصام قال : شكرا وراح وخبط علي الباب
زاهر قال : أدخل
ودخل عصام بدون تعليق
زاهر قال : اتفضل يا عصام
عصام قال : شكرا اتفضل
زاهر قال : كل دول طلبات
عصام قال : ايوه أهل الدايرة بقي عندهم عشم فيك بعد اللي عملته معاهم
زاهر قال : طيب انا هقرأهم وهشوف انا ممكن اعمل ايه
عصام قال : طيب
زاهر قال : تشرب ايه
عصام قال : لا شكرا انا عندي شغل في المكتب ولازم امشي وقام سلام
زاهر قال : مع السلامة وبيتصل بياسمين السكرتارية ياسمين
ياسمين السكرتارية قالت : ايوه يافندم
زاهر قال : بلغي أعضاء مجلس الإدارة إن فيه اجتماع بعد ربع ساعة
ياسمين السكرتارية قالت : حاضر يافندم وقفلت الخط وبتتصل بخالد بيه الووه
خالد قال : ايوه ياسمين فيه ايه
ياسمين السكرتارية قالت : في اجتماع بعد ربع ساعة يافندم
خالد قال باستغراب : اجتماع ايه
ياسمين السكرتارية قالت : معرفش زاهر بيه طلب مني اني أبلغ أعضاء مجلس الإدارة إن فيه اجتماع بعد ربع ساعة
خالد قال : طيب وقفل الخط وخرج من مكتبه وراح علي مكتب زاهر أما اخبط
زاهر قال : أدخل
ودخل خالد قال : اجتماع ايه يازاهر اللي انت طلبته
زاهر قال : انت خبطت علي الباب
خالد قال : اعملك ايه المهم الاجتماع ده بخصوص ايه
زاهر قال : مافيش بخصوص المشاريع
خالد قال : طيب بس انا هحضره وهمشي علي طول
زاهر قال : ليه وراك ايه
خالد قال : عندي سبوع
زاهر قال باستغراب : ايه سبوع
خالد قال : ايوه واحد صاحبي زوجته خلفت وجابت بنت وعزمني علي السبوع بتاعها فوافقت
زاهر قال : طيب
خالد قال : كل دي طلبات
زاهر قال : ايوه
خالد قال : امال فين عصام
زاهر قال : مشي علشان كان مستعجل
خالد قال : ودي هتقراها امتا
زاهر قال : مش عارف بس هقراها
خالد قال : طيب بقولك ايه يازاهر ماتشوف حد يبقي مسئول عن طلبات الدايرة دي
زاهر قال : لا طبعا
خالد قال : لا ليه ياحتي يساعدك بدل ما تقرأ كل ده
زاهر قال : مضمنش حد ياخالد وبعدين دي مسئولية وانا مش ممكن اتخل عن مسئولياتي
خالد قال : ما انا عارفك غاوى تعب
زاهر قال : اه ااااه
خالد قال : خلاص اللي انت شايفه
زاهر قال : وبعدين أجيب حد يساعدني ليه وانت موجود
خالد قال : ايوه يعني ايه
زاهر قال : يعني تساعدني
خالد قال : مش انت لسه قايل انك مش بتتخلها عن مسئولياتك لحد
زاهر قال : وانت اي حد برده ياخالدود
خالد قال : زاهر انا مش بحب القراءة وساعدتك المرة اللي فاتت علشان كان في انتخابات وانا كنت عاوز اساعدك في أي حاجة
زاهر قال : كده ياخالد وانا اللي قولت اني اول ما اطلب منك انك تساعدني هتساعدني علي طول خلاص يا خالد مش مشكلة
خالد قال : خلاص يا زاهر هساعدك فيهم
زاهر قال : لا يا خالد انا مش عاوزك تساعدني غاصبن عنك
خالد قال : لا يا زاهر انا هساعدك وانا حابب كده
زاهر قال : انت متأكد
خالد قال : ايوه
زاهر قال : طيب وبيتصل بحمدي الووه
حمدي قال : إزاي حضرتك يافندم
زاهر قال : الحمد لله أخبار الشغل ايه
حمدي قال : كله تمام يافندم
زاهر قال : طيب كويس والمطعم شاغل كويس
حمدي قال : ايوه يافندم
زاهر قال : طيب كويس لو فيه أي حاجة ابقي كلمني
حمدي قال : حاضر يافندم
زاهر قال : طيب سلام
حمدي قال : مع السلامة يا فندم
في المستشفى :
في الرسبشن :
صالح والد الدكتورة اميرة قال : لوسمحت مكتب الدكتورة اميرة فين
الموظف قال : حضرتك عاوز الدكتورة اميرة
صالح قال : ايوه في حاجة
الموظف قال : لا
صالح قال : طيب هو فين
الموظف قال : بس هي مش موجودة
صالح قال : مش موجودة
الموظف قال : ايوه ومش هتكون موجود تاني
صالح قال باستغراب : ليه
الموظف قال : علشان البوليس اخدها
صالح قال بدهشة : انت بتقول ايه البوليس اخدها
الموظف قال : ايوه
صالح قال بقلق : ليه هي عملت ايه
وحكله الموظف على اللي حصل وقال : ده اللي حصل
صالح قال بخوف : طيب شكرا ومشي
والموظف قال : العفو إظهار قريبها
في شركة العشري :
وراحت ياسمين السكرتارية علي مكتب زاهر بيه وخبطت علي الباب
زاهر قال : أدخل
ودخلت ياسمين السكرتارية قالت : انا بلغت المهندسين يافندم وهما مستنين حضرتك في غرفة الاجتماعات
زاهر قال : طيب اتفضلي انتي
ياسمين السكرتارية قالت : حاضر وخرجت
وقام زاهر قال : يلا ياخالد
خالد قال : حاضر
وخرج زاهر وخالد من المكتب ورايحين علي غرفة الاجتماعات ودخلوا
ووقفوا الكل بدون تعليق
زاهر قال : اتفضلوا وقعد ايه أخبار المشاريع
المهندس فارس قال : العمارات خلصت يافندم
زاهر قال : طيب تمام
المهندس هاني قال : اما مشروع المطاعم لسه شغالين فيه
زاهر قال : طيب بخصوص مشروع الفندق ياخالد المهندس فارس هيعمل التصميمات بتاعته وعاوزها تخلص في أقرب وقت
المهندس فارس قال : حاضر يافندم
زاهر قال : وبخصوص أرض أشرف نجاتي يامهندس حسام عملت التصميمات بتاعتها
المهندس حسام قال : شغال فيها يافندم
زاهر قال : تمام وعلشان كده انا قررت انه ينصرف شهر مكافأة لكل اللي في الشركة
المهندسين وقالوا : شكرا يافندم
زاهر قال : ده حقكم علشان انتم تعبتوا اليومين اللي فاتوا اتفضلوا
وخرج المهندسين وعلي وجههم علامات الفرحة
وبينظر خالد لزاهر بإبتسامة بدون تعليق
زاهر قال : فيه ايه
خالد قال : انت مافيش زايك
زاهر قال : ليه يعني علشان اللي عملته شوف ياخالد عاوز تاخد اللي انت عاوزه لازم تعطي وانا باخد فلازم أعطى وده حقهم
خالد قال : ياريت الناس كلها بتفكر زيك وقام
زاهر وقال : انت ماشي
خالد قال : ايوه عاوز حاجة
زاهر قال : لا بس انت مقولتليش مين صاحبك ده اللي رايحله السبوع
خالد قال : المهندس عمرو فاكره
زاهر قال : مش ده اللي عنده ورشة ميكانيكي
خالد قال : ايوه هو سلام
زاهر قال : مع السلامة
في القسم :
صالح قال بخوف : لوسمحت ياشاويش
الشاويش قال : ايوه يا حضرة
صالح قال : انا والد الدكتورة اميرة اللي انتم جبتوها من المستشفى وعاوز اقابل الضابط
الشاويش قال : حضرتك
صالح قال بقلق : ايوه عاوز اقابل الضابط لوسمحت
الشاويش قال : طيب تعال معايا
صالح قال بقلق : حاضر
وراح الشاويش علي مكتب الضابط وقال : خليك هنا
صالح قال بخوف : طيب
وخبط الشاويش علي الباب بدون تعليق
الضابط قال : أدخل
ودخل الشاويش وقال : تمام يافندم
الضابط قال : فيه ايه يا شاويش
الشاويش قال : والد الدكتورة اميرة بره وعاوز يقابل حضرتك
الضابط قال : طيب دخله
الشاويش قال :حاضر تعال
ودخل صالح وقال : سلام عليكم
الضابط قال : وعليكم السلام
صالح قال بقلق : انا والد الدكتورة اميرة ممكن اشوفها
الضابط قال : طيب خدوا ياشاويش يشوفها
الشاويش قال : حاضر يافندم
صالح قال : شكرا يافندم
الضابط قال : العفو
الشاويش قال : اتفضل
صالح قال : طيب وخرج
الشاويش قال : خليك هنا
صالح قال بقلق : طيب
وراح الشاوش علي الحجز وقال : افتح
العسكري قال : حاضر وفتح
ودخل الشاويش وقال : الدكتورة اميرة
الدكتورة اميرة قالت ببكاء : ايوه
الشاويش قال : تعالى
وراحت له الدكتورة اميرة وبتبكي وبدون تعليق
ومسكها الشاويش وخرج
وبتنظر الدكتورة اميرة قالت : بابا وراحت وحضنته وبتبكي
والدها قال : بس اقعدي
وقعدة الدكتورة اميرة وبتبكي وبدون تعليق
والدها قال : امسكي امسحي دموعك واهدي
واخذت الدكتورة اميرة منه المنديل وتمسح دموعها وقالت : انت عرفت منين
والدها قال : روحت سألت عليكي في المستشفى قالولي علي اللي حصل
الدكتورة اميرة قالت : انت جيت امتا
والدها قال : لسه امبارح
الدكتورة اميرة قالت : ماما تعرف
والدها قال : لا متعرفش ليه يا اميرة عملتي كده
الدكتورة اميرة قالت : حضرتك آخر واحد تسألني السؤال ده
والدها قال : ليه يا اميرة
الدكتورة اميرة قالت : بتسالني ليه سبتني انا وأمي وأسامة لواحدنا وسافرت ولاحتى فكرت تسأل علينا اذا كنا عايشين ولا ميتين وننفاجئ انك اتجوزت علي امي وبعد السنين دي كلها تسألني انا عملت ليه كده هتتوقع ايه من بنت انحرمت من حنان الأب طول عمرها وعايشها حياة غير ساوية تعمل ايه
وبينظر لها والدها بحزن وبدون تعليق
الدكتورة اميرة قالت ببكاء : روح يابابا سبني لواحدي زي ما انا كنت طول عمري لواحدي
والدها قال بحزن : لا يا انا غلط لما سبكم بس المرة دي مش هغلط نفس الغلطة واسبكم انا هفضل جانبك طول ما انا عايش ومش هتبقي لواحدك تاني
الدكتورة اميرة قالت ببكاء : يا حبيبي يابابا وحضنته
والدها قال بحزن : كان لازم اعرف اني نتيجة اللي عملته هتكون كده يارتني مسبتكم وسافرت
الدكتورة اميرة قالت : مش المهم اللي فاتت المهم انك وصلت
الشاوش قال : كفاية كده
والدها قال بحزن : طيب يااميرة انا هسيبك دلوقتي وماتقلقيش هجيلك تاني
الدكتورة اميرة قالت : طيب
الشاويش قال : خدها ياعسكري
العسكري قال : حاضر واخدها ودخلها الحجز
ومشي والدها بدون تعليق
في فيلا العشري :
أمام غرفة المكتب :
خالد قال : انتم لسه بتقروا
جده قال : انت جيت
خالد قال : وميت من الجوع
جده قال : زاهر جيه معاك
خالد قال : لا لسه قدامه شويه شغل انا هخلي داده تحضر الأكل
جده قال : مش هنستنها زاهر
خالد قال : هو هيتاخر شويه وبعدين ملك مقلتش لحضرتك انها هتجي معايا السبوع
جده قال : لا قالتلي
خالد قال : طيب كويس
جده قال : خلي بالك منها
خالد قال : ما تقلقش ياجدي مش محتاج وصية انا هقوم اقول لي داده خيرية علشان تحضر الأكل
جده قال : طيب
خالد قال : يادادة
وطلعت خيرية قالت : انت جيت
خالد قال : حضري الأكل يادادة علشان انا ميت من الجوع
خيرية قالت : حاضر امال زاهر بيه فين
خالد قال : لسه وراها شغل في الشركة
خيرية قالت : طيب حالا والاكل يكون جاهز ودخلت
في الصعيد :
في الجبل :
كبير المطاريد قال : بتفكر في ايه يا سعد
سعد قال : هو دلوقتي بس اما اتصل بأمي الأول
كبير المطاريد قال : ممكن يكون مراقبين تليفونك
سعد قال : ما تقلقش انا معايا شريحة تانية
كبير المطاريد قال : شريحة تانية
سعد قال :ايوه بستعملها لطواري بس وبيتصل بوالداته الووه
والداته قالت : الووه مين معايا
سعد قال : ايه نسيتي صوتي
والداته قالت : سعد عامل ايه يا حبيبي
سعد قال : انا الحمد لله كويس انتي اللي عامله ايه
والداته : كويسة انت وحشتني اوي
سعد قال : وانت كمان الشركة أخبارها ايه
والداته قالت : بروح شويه واجي المهم انت عامل ايه
سعد قال : الحمد لله طيب ياماما لازم اقفل دلوقتي ياحبيتي
والداته قالت : هو انا لسه اتكلمت معاك
سعد قال : معلشي يا ماما انتي عارفها
والداته قالت : طيب خلي بالك من نفسك
سعد قال : طيب ياحبيتي سلام
والداته قالت : مع السلامة
سعد قال : اديني اطمنت علي والداتي انفذ بقي
كبير المطاريد قال : تنفذ ايه
سعد قال : اللي ناوي عليه
كبير المطاريد قال : وايه اللي انت ناوي عليه ده
سعد قال : دلوقتي تعرف وبيتصل بخميس هو مش بيرد ليه اما اتصل تاني
في المديرية :
اللواء رفعت قال : يا ده تليفون اللي اسمه خميس وشن الجرس
وخبط العسكري ودخل وقال : تمام يافندم
اللواء رفعت قال : هاتلي اللي اسمه خميس من الحجز
العسكري قال : حاضر يافندم وخرج وراح علي الحجز افتح
وفتح العسكري 2 بدون تعليق
العسكري قال : خميس مشرط
خميس قال : ايوه يا عسكري
العسكري قال : تعال
خميس قال : حاضر
ومسكه العسكري وخرجوا من الحجز بدون تعليق ورحوا علي مكتب اللواء رفعت وخبط علي الباب
اللواء رفعت قال : أدخل
ودخل العسكري ومعه خميس وقال : تمام يافندم المهتم يافندم
اللواء رفعت قال : طيب روح انت
العسكري قال : حاضر وخرج
اللواء رفعت قال : امسك تليفونك ورد لو كان سعد الناري شوفه عاوز ايه واوعها تقوله انك اتمسك ومحبوس علشان متشلش القضية لواحدك
خميس قال : حاضر يابيه الووه
سعد قال : انت فين يازفت
خميس قال : مين معايا
سعد قال : هكون مين يعني انا سعد الناري
خميس قال : سعد بيه معلشي أصل كنت نايم
سعد قال : طيب اسمعني كويس
خميس قال : سامعك يابيه
وحكله سعد علي اللي هيعمله وقال : فهمت
خميس قال : فهمت يابيه
سعد قال : طيب بلغني النهاردة بسرعة
خميس قال : حاضر يابيه
سعد قال : سلام
خميس قال : مع السلامة يا بيه وقفل الخط اتفضل يا بيه
اللواء رفعت قال : طلب منك ايه
خميس قال : طلبي مني اني ابلغه بتحركات زاهر بيه
اللواء رفعت قال : زاهر العشري
خميس قال : ايوه يا بيه
اللواء رفعت قال بتفكير : وده عاوز تحركاته ليه
خميس قال : اكيد علشان ياذيه
اللواء رفعت قال : طيب وشن الجرس
وخبط العسكري ودخل قال : تمام يافندم
اللواء رفعت قال : خده ياعسكري رجعه الحجز
العسكري قال : حاضر يافندم واخده وخرج
اللواء رفعت قال لنفسه بتفكير : أكيد عاوز يأذيه بسبب اللي حصل مع شوقي الناري بس لو قولت لزاهر ممكن يعمل حاجة ويتهور وانا عاوز امسكه متلبس يبقي لازم زاهر ميعرفش ازاي ايوه ارقبه من غير ما يعرف هو ده الحل وبيتصل بالضابط أحمد الووه
الضابط احمد قال : ايوه يافندم
اللواء رفعت قال : اسمعني كويس
الضابط قال : سامع حضرتك يافندم
وحكله اللواء رفعت علي اللي هيعمله وقال : فهمت ياحضرة الضابط
الضابط احمد قال : ايوه يافندم
اللواء رفعت قال : وابقي بلغني اول باول
الضابط احمد قال : حاضر يافندم
اللواء رفعت قال : مش عاوز ولا غلطة
الضابط احمد قال : إن شاء الله مش هيحصل ولا غلطة
اللواء رفعت قال : طيب مع السلامة
الضابط احمد قال : مع السلامة يا فندم
في الصعيد :
في الجبل :
كبير المطاريد قال باستغراب : انت طلبت منه ليه انه يراقب زاهر العشري ويقولك رايح فين وبيعمل ايه انت ناوي علي ايه ياسعد
سعد قال : ناوي انزل مصر
كبير المطاريد قال بدهشة : تنزل مصر
سعد قال بتفكير : ايوه
كبير المطاريد قال : هو انت نسيت إن الحكومة بدور عليك
سعد قال : لا منسيتش
كبير المطاريد قال : امال هتنزل مصر ازاي
سعد قال : هنزل علي أساس شعبان الناري مش سعد الناري
كبير المطاريد قال : لا يا سعد انت كده بتخاطر
سعد قال : بخاطر هو عاد في حياتي حاجة أخاف عليها
كبير المطاريد قال : يا سيدي خاف علي نفسك
سعد قال بغضب : يعني اسيبوا بعد اللي عمله في جدي عادي كده
كبير المطاريد قال : لا مش بقول تسيبوا بس انت كده ممكن تتمسك
سعد قال : لا متخافش انا عامل حساب كل حاجة هما مش بيدورا علي سعد الناري
كبير المطاريد قال : ايوه
سعد قال : طيب خلاص انا هعمل شعبان الناري وشعبان الناري معملش حاجة ومحدش بيدور عليه
كبير المطاريد قال : بس
سعد قال : مابسش انا مستحيل اسيب زاهر العشري بعد اللي عمله معايا ومع جدي اللي مات بسببه
كبير المطاريد قال : بس ناوي علي ايه
سعد قال : مش مهم تعرف المهم دلوقتي انك تساعدني
كبير المطاريد قال : اساعدك في ايه
سعد قال : في اللي هطلبه منك
كبير المطاريد قال : اللي هو ايه ده
وحكله سعد علي اللي عاوزه وقال : قولت ايه
كبير المطاريد قال : شوف ياسعد انا عرفت جدك واشتغلت معها ولحم كتافي من خيره علشان كده من واجبي أنصحك اللي انت ناوي عليه ده خطر وممكن تتمسك
سعد قال : قوتلك انا عارف بعمل ايه كويس المهم هتساعدني
كبير المطاريد قال : هو انا اقدر مساعدكش
سعد قال : يعني موافق على اللي طلبته منك
كبير المطاريد قال : موافق وربنا يستر
سعد قال : انا متشكر هروح اجهز بقي علشان انزل علي مصر
كبير المطاريد قال : طيب
في فيلا العشري :
في السفرة :
حامد بيه وقال : مش كان زاهر يجي يأكل الأول وبعد كده يبقي يرجع تاني الشركة
خالد قال : ماينفعش ياجدي انا وهو نسيب الشركة كده وفي شغل
جده قال : ليه يعني دي كلها ساعة مش هيحصل حاجة لو جيه يأكل الأول
خالد قال : ياجدي مش انت بتقول عاوز تبقي ناجح لازم تهتم بشغلك
جده قال : ايوه بس مش معني كده انه يهمل صحته
ملك قالت : جدي معها حق ياخالد وقامت
حامد بيه وقال : رايحة فين
ملك قالت : جاي اهوه ياجدي ودخلت المطبخ
خيرية قالت : عاوزها حاجة ياملك
ملك قالت : لا يادادة بس ممكن تعطني اطباق
خيرية قالت : حاضر بس ليه
ملك قالت : دلوقتي هتعرفي يادادة
خيرية قالت : اتفضلي
ملك قالت : شكرا يا داده وغرفت الأكل وحطتهم في شنطة
خيرية قالت باستغراب : لمين الأكل ده ياملك
ملك قالت : هقولك بعدين يادادة ممكن تعطني ورقة وقلم من المكتب
خيرية قالت : طيب وخرجت من المطبخ وراحت علي غرفة المكتب وجابت ورقة وقلم وراحت علي المطبخ اتفضلي
ملك قالت : شكرا يا داده
خيرية قالت : العفو بس مش هتفهمني انتي عامله الأكل ده لمين
وبتكتب ملك وقالت : هقولك علي كل حاجة كده انا خلصت وحطت الورقة في الأكل وخرجت من المطبخ وراحت علي الجنينه
ناجي قال : عاوزه حاجة يا انسة ملك
ملك قالت : احنا قولنا ايه قولي ياملك وبس ولا انت مش بتعتبرني اختك
ناجي قال : يا خبر ياانا اتشرف بس
ملك قالت : مابسش ملك وخلاص
ناجي قال : طيب ياملك عاوزه حاجة
ملك قالت : كده كويس ايوه عاوز حد يروح الشركة ويودي ده لزاهر بيه يعطهوله شخصيا
ناجي قال : انا بنفسي هروح واعطيه لحضرته
ملك قالت : شكرا يا ناجي
ناجي قال : علي ايه يا انتي تامري بعد اذنك
ملك قالت : اتفضل ودخلت وراحت علي السفرة
حامد بيه : ايه ياملك روحتي فين
ملك قالت : مافيش يا جدي
خالد قال : طيب يلا قومي جهزي حالك علشان منتاخرش علي السبوع
ملك قالت : حاضر بعد اذنك يا جدي
حامد بيه قال : اتفضلي
خالد قال : انا كمان هروح اجهز بعد اذنك يا جدي
حامد بيه قال : اتفضل
في شركة العشري :
وراحت ياسمين السكرتارية علي مكتب زاهر بيه وخبط علي الباب
زاهر قال : أدخل
ودخلت ياسمين السكرتارية بدون تعليق
زاهر قال : فيه حاجة ياسمين
ياسمين السكرتارية قالت : آه يافندم الدعوة دي جات لحضرتك
زاهر قال باستغراب : دعوة
ياسمين السكرتارية قالت : آه يافندم اتفضل
زاهر قال : ومين اللي باعتها
ياسمين السكرتارية قالت : واحد من ملجأ جبها لساعتك
زاهر قال بدهشة : ملجأ
ياسمين السكرتارية قالت : ايوه يافندم
زاهر قال : طيب اتفضلي انتي
ياسمين السكرتارية قالت : حاضر وخرجت
زاهر قال لنفسه : غريبة انا عمري ماجتني دعوة قبل كده من ملجأ اروح ولا مروحش لا يا زاهر روح انت كمان بتبني ملجأ ولازم تساعد الناس اللي زي دول صح هروح
أمام شقة الدكتورة اميرة :
وخبط صالح على الباب وعلي وجهه علامات القلق بما حدث
وفتح أسامة وقال : انت تاني متسبنها في حالنها عاوز مننا ايه مش كفاية اللي عملته
وجاءت والداته ونظرة وقالت : عيب اللي انت بتقوله ده انت نسيت انه أبوك ولازم تتكلم معها باحترام انا شكلي معرفتش اربيك
ونظر له أسامة بغضب ودخل علي غرفته بدون تعليق
سيمحة قالت : اتفضل يا صالح
ودخل صالح وعلي وجهه علامات القلق
سميحة قالت : تشرب ايه
صالح قال : لا متشكر
سميحة قالت : لا ازاي لازم تشرب حاجة
صالح قال : مش عاوز حاجة
سميحة قالت : روحت لاميرة في المستشفى
صالح قال بقلق : ايوه
سميحة قالت : امال هي مجاتش معاك ليه هي لسه وراها شغل في المستشفى
صالح قال بقلق : لا
سميحة قالت باستغراب : امال مجاتش ليه
صالح قال بخوف : ماهو ده اللي انا جيلك علشانه
سميحة قالت بقلق : بنتي حصلها حاجة
وحكلها صالح علي اللي حصل في المستشفى وقال : وانا لسه جاي من عندها من القسم
سيمحة قالت بصدمة : بنتي انا تعمل كده معقول
صالح قال : اهدي يا سميحة
سميحة قالت بعصبية : اهدي بعد التعب اللي انا شوفته علشان اربيهم تقوم تعمل كده فيها انا عملت ايه علشان تعمل كده يا انا محرمتهاش من حاجة عملت كل حاجة لغاية ما بقت دكتورة ليه تعمل كده
صالح قال بحزن : انتي فعلا عملتها كل حاجة ومقصرتش علشان كده انتي مغلطيش انا اللي غلطت لما سبتهم ومشيت
سميحة قالت بصراخ : اميرة ليه عملتي كده
وسمع أسامة صوت والداته وراح مسرعا وقال : فيه ايه ياماما مالك بتبكي ليه ونظر لوالده هو انت ايه مش مكفيك اللي انت عملته فيها طول السنين دي جاي تكمله
والده قال بحزن : معاك حق في كل كلمة قولتها
والداته قالت ببكاء : اميرة تعمل كده بنتي تعمل كده
أسامة قال باستغراب : اميرة مالها اميرة عملت ايه
والده قال بحزن : اختك في القسم
أسامة قال بدهشة : في القسم
والده قال بحزن : ايوه
أسامة قال : ليه عملت ايه
وحكله والده على اللي عملته وقال بحزن : وانا لسه جاي من القسم دلوقتي
أسامة قال بدهشة : انت كادب اميرة متقدرش تاذي حد دي بتخاف من الصرصار تقوم تعمل كده لا انت بتكدب
والده قال : ياريت اكون فعلا بكدب بس ده اللي حصل
أسامة قال بصدمة : اختي تعمل كده لا مش معقول اميرة تعمل كده اميرة
سميحة قالت ببكاء : ليه عملت كده انا مقصرتش في حاجة عملت فيها ليه كده كانت اللي بتطلبوا كنت بجبهولها ليه تعمل كده
أسامة قال ببكاء : انت ايه من ساعة ماجيت واحنا مش ملحقين علي المشاكل سبنها فى حالنها بقي
والده قال بحزن : لا يا أسامة انا غلطت زمان لما سبتكم ومشيت ومش هاعيد نفس الغلطة تاني انا عارف اللي عملته فيكم مش قليل ولو قعدت عمري اللي فاضل اكفر عنه مش هيكفي بس هحاول اني اعمل اللي ربنا يقدرني عليه علشان اعوضكم على اللي عملته فيكم سيمحة لو عاوزها تشوفي اميرة
سيمحة قالت ببكاء : اشوفها بعد اللي عملته انا بنتي اللي أعرفها ماتت دي انا معرفهاش وقامت معرفهلش ودخلت علي غرفتها
وقام صالح قال بحزن : أسامة انا عارف إني مهما عملت مش هتسمحني علي اللي عملته بس انت دلوقتي راجل البيت ولازم تخلي بالك من والداتك هى محتاجلك انك تقف جانبها اكتر من الاول ونظر له وخرج
وقعد أسامة بيبكي
في فيلا العشري :
ونزل خالد وقال : ايه ملك جهزت
جده قال : لا لسه ياخالد اعقبال كده أما ربنا يهديك وتتجوز واشوفك بتعمل السبوع بتاع ابنك أو بنتك كده
خالد قال : لسه بدري ياجدي
جده قال : بدري ايه ولا بدري ولا حاجة يا انت حتى متأخر
خالد قال باستغراب : متأخر
جده قال : ايوه متأخر بدليل اللي انت رايح تحضر سبوع صاحبك و رافت كمان خطب وهيتجوز قريب مش ده صديق طفولتك
خالد قال : ايوه
جده قال : شوفت بقي انك متأخر انوي انت بس وانا ادور لك على عروسة ايه زي القمر
وضحك خالد وقال : هو لسه في حد بيتجوز كده ياجده
جده قال : اعمل ايه انت وزاهر مش راضين تتجوزه ومش عارف ليه ليكون فيه واحدة ومش عاوز تقولي
خالد قال : واحدة ايه ياجدي شوف ياجدي أما يجي الوقت هنتجوز ياجدي
جده قال : وأمتا الوقت ده بقي
خالد قال : انا معرفش ربنا اللي يعرف
وجاءت ملك ولبسها درس بلون بني في ابيض وسيبها شعرها مفرود وقالت : انا جاهزة
خالد قال : طيب يلا ونظر ايه القمر ده انا كده مش هقدر شوف ياجدي لو فيه واحدة زي ملك في جمالها وطبعها انا مستعد اتجوزها دلوقتي حالا
جده قال : يبقي مش هتتجوز خالص علشان مش هتلقي حد زيها
ملك قالت بإبتسامة : ربنا يخليكي ليه ياجدي مش يلا علشان منتاخرش
خالد قال : يلا سلام ياجدي
جده قال : مع السلامة خد بالك منها
خالد قال : ما تقلقش ياجدي دي في عنيها
في الشركة :
في مكتب ياسمين السكرتارية :
ناجى قال : زاهر بيه موجود
ياسمين السكرتارية قالت : ايوه أقوله مين
ناجي قال : ناجي الحارس من الفيلا
ياسمين السكرتارية قالت : طيب وبتتصل بزاهر بيه الووه ايوه يافندم
زاهر قال : فيه ايه يا ياسمين
ياسمين السكرتارية قالت : ناجي الحارس اللي في فيلا حضرتك عاوز يقابلك
زاهر قال باستغراب : ناجي وده ايه اللي جابه هنا خليه يدخل
ياسمين السكرتارية قالت : حاضر يافندم وقفلت الخط اتفضل
ناجي قال : شكرا وراح علي مكتب زاهر بيه وخبط علي الباب
زاهر قال : أدخل
ودخل ناجي
زاهر قال بقلق : فيه ايه يا ناجي حاجة حصلت في الفيلا
ناجي قال : لا يا فندم كله تمام
زاهر قال باستغراب : امال انت ايه اللي جابك
ناجي قال : اتفضل يافندم
زاهر قال : ايه ده
ناجي قال : الآنسة ملك قالتلي اعطيه لحضرتك شخصيا
زاهر قال بدهشة : مين
ناجي قال : الآنسة ملك
زاهر قال باستغراب : ملك قالتلك ادهولي انا
ناجي قال : ايوه يافندم أي أوامر تانية يافندم
زاهر قال : لا اتفضل انت
ناجي قال : طيب وخرج
وقام زاهر قال لنفسه بدهشة : ودي بعتلي ايه ونظر فيه طلعه من الشنطة ايه ده يا أكل غريبة وايه دي كمان وبعتلي ورقة وبيفتحها وبيقرا انا بعتلك الأكل ده علشان انا عارفة طول ماانت مشغول مش هتفكر في الأكل ولا هيجي علي بالك وانت لازم تاكل زي مابتهتم بشغلك لازم كمان تهتم بصحتك لو مش همك صحتك فكر في الناس اللي حوليك انا عارفة انك هترفض تأكل علشان انا اللي باعتها بس لو بتحب جدك وبتفكر فيه لازم تاكل ملك أما هى عارفها اني هرفض أكل ايه اللي خليها تبعته وبعدين عرفت منين اني مش بفكر فى الأكل طول ما انا مشغول تلقي خالد هو اللي قالها الأكل رايحته حلوة اوي اما أكل انا ميت من الجوع
في الصعيد :
في الجبل :
في المغارة :
كبير المطاريد قال : خلاص جاهز
سعد قال : ايوه
كبير المطاريد قال : امسك
سعد قال : انا مش عارف اشكرك ازاي على واقفتك جانبي
كبير المطاريد قال : تشكرني انك ترجع سليم
سعد قال : ما تقلقش
كبير المطاريد قال : امسك دول كمان
سعد قال : ايه دول
كبير المطاريد قال : فلوس زي ما انت شايف
سعد قال : ايوه ما انا عارف انها فلوس اعمل بيها أيه
كبير المطاريد قال : خليهم معاك علشان انت هتحتاج مصاريف
سعد قال : بس
كبير المطاريد قال : مابسش اسمع الكلام بقي
سعد قال : طيب سلام
كبير المطاريد قال : خلي بالك من نفسك
سعد قال : متخافش سلام
كبير المطاريد قال : مع السلامة
في المديرية :
في مكتب اللواء رفعت :
وبيتصل اللواء رفعت بالضابط أحمد وقال : الووه
الضابط احمد قال : ايوه يافندم
اللواء رفعت قال : عملت ايه
الضابط احمد قال : كله تمام يافندم
اللواء رفعت قا
الضابط احمد قال : كله تمام يافندم
اللواء رفعت قال : وزاهر فين دلوقتي
الضابط احمد قال : في الشركة
اللواء رفعت قال : طيب خلي عينك عليه بس من غير ما يحس مفهوم طبعا
الضابط احمد قال : مفهوم يافندم
اللواء رفعت قال : وابقي كلمني لو فيه حاجة
الضابط احمد قال : حاضر يافندم
اللواء رفعت قال : سلام
الضابط احمد قال : مع السلامة
وشن اللواء رفعت الجرس وقال لنفسه : لما نشوف سعد ناوي علي ايه
وخبط العسكري ودخل وقال : تمام يافندم
اللواء رفعت قال : هات يابني خميس من الحجز
العسكري قال : حاضر وخرج وراح الحجز افتح
وفتح العسكري 2 الحجز
ودخل العسكري قال : خميس مشرط
خميس قال : ايوه
العسكري قال : تعال
خميس قال : حاضر وراح له
وحط العسكري الكلابشات في ايده وخرجوا بدون تعليق ورحوا علي مكتب اللواء رفعت وخبط العسكري علي الباب
اللواء رفعت قال : أدخل
ودخل العسكري ومعه خميس وقال : تمام يافندم
اللواء رفعت قال : فك الكلابشات ياعسكري
العسكري قال : حاضر يافندم
اللواء رفعت قال : روح انت يا عسكري
العسكري قال : حاضر يافندم وخرج
اللواء رفعت قال : اسمع يا خميس
خميس قال : ايوه يا بيه
اللواء رفعت قال : انت دلوقتي هتتصل بسعد الناري
خميس قال بقلق : بس يابيه هقوله ايه
اللواء رفعت قال : هتقوله ان زاهر العشري موجود في الشركة وجريه في الكلام واعرف منه هو ناوي يعمل ايه فهمت
خميس قال بخوف : حاضر يابيه
اللواء رفعت قال : امسك كلمه
خميس قال : حاضر وبيتصل بسعد الناري الووه ايوه يا سعد بيه
سعد الناري قال : عملت ايه
خميس قال : عملت اللي قولتي عليه
سعد قال : هو فين دلوقتي
خميس قال : هو في الشركة
سعد قال : طيب خليك مراقبه وبلغني بتحركاته اول باول
خميس قال : حاضر بس يابيه
سعد قال : بس ايه
خميس قال : انت ليه خلتني ارقبه تاني
سعد قال بغضب : مش شغلك انت تنفذ اللي انا بقوله وبس فاهم
خميس قال : حاضر يابيه
سعد قال : سلام
خميس قال : مع السلامة وقفل الخط
اللواء رفعت وقال : قالك ايه
خميس قال : قاللي خليك مراقبه
اللواء رفعت قال : مقلكش حاجه تانية
خميس قال : لا يا بيه
اللواء رفعت قال : معرفتش منه هو ناوي علي ايه
خميس وقال : لا يا بيه لما سألته زعقلي
اللواء رفعت قال : طيب وشن الجرس
وخبط العسكري ودخل وقال : تمام يافندم
اللواء رفعت قال : خده ياعسكري
العسكري قال : حاصر يافندم
اللواء رفعت قال لنفسه : يا ترى ياسعد ناوي على ايه
في العربية خالد :
ملك قالت : ايه نوع الهدية اللي انت عاوز تجبها
سعد قال : مش عارف ايه الهدية إللي تتقدم في مناسبة زي دي
ملك قالت : يعني مافكرتش
خالد قال : لا فكرت
ملك قالت : فكرت في إيه
خالد قال : فكرت أجيب عقد لها
ملك قالت : فكرة حلوة
خالد قال بابتسامة : بجد
ملك قالت : أيوه ومفيدة كمان بس ده للام البنت بقي هتجبلها ايه
خالد قال : مش عارف اجبلها لعبة
ملك قالت بتفكير : لعبة ايه هي لسه بيبي هتلعب بيها إزاي
خالد قال : امال هجبلها ايه يعني
ملك قالت بتفكير : حتلها حلق
خالد قال : فكرة حلوة
ملك قالت : يلا علشان منتاخرش
خالد قال : طيب
في شركة العشري :
في مكتب زاهر بيه :
زاهر قال لنفسه : الحمد لله الاكل تحفة وجيه في وقته انا كنت ميت من الجوع وبينظر للورقة أنا مش عارف هي مين وبتعمل كل ده ليه انسانة غريبة وسرح
في مكتب ياسمين السكرتاريه :
اشرف نجاتي وقال : زاهر بيه موجودة
ياسمين السكرتاريه قالت : أيوه يا فندم أقوله مين
أشرف نجاتي قال : اشرف نجاتي
ياسمين السكرتاريه قالت : طيب يا فندم لحظة واحدة
أشرف نجاتي قال : اتفضلي
وراحت ياسمين السكرتاريه على مكتب زاهر بيه وخبطت على الباب
زاهر قال : ادخل
ودخلت ياسمين السكرتاريه قالت : أشرف بيه وبتنظر هو زاهر بيه فين
زاهر قال : انا هنا ياسمين تعالى
وراحت ياسمين السكرتاريه
زاهر قال : فيه ايه
ياسمين السكرتاريه قالت : أشرف بيه عاوز يقابل حضرتك
زاهر قال : طيب خليه يتفضل وقام
ياسمين السكرتاريه قالت : حاضر يافندم وخرجت اتفضل يا فندم
أشرف نجاتي قال :شكرا ودخل
زاهر قال : اهلا يا اشرف بيه
أشرف نجاتي قال : اهلا بك
زاهر قال : اتفضل
أشرف نجاتي قال : شكرا
زاهر قال : تشرب إيه
أشرف نجاتي قال : مافيش داعي
زاهر قال : لا إزاي
أشرف نجاتي قال : طيب قهوة مظبوط
زاهر قال : طيب وبيتصل بياسمين ياسمين
ياسمين السكرتاريه قالت : أيوه يا فندم
زاهر قال : اتنين قهوة مظبوط
ياسمين السكرتاريه قالت : حاضر يافندم
أشرف نجاتي قال : أنا مش عارف اشكرك ازاي علي إللي عملته معايا في المستشفى
زاهر قال : أنا معملتش حاجة هو كويس دلوقتي
أشرف نجاتي قال : الحمدلله بقي أحسن
زاهر قال : طيب الحمد لله بخصوص التصميمات بتاعت الفيلا المهندس بدأ فيها وان شاء الله في أقرب وقت هتكون خلصنها
أشرف نجاتي قال : طيب كويس وبخصوص التكاليف بتاعت الفيلا
زاهر قال : مش هنختلف المهم تبقي زي ماانت عاوز
اشرف نجاتي قال : انا مش قلقنا من الناحية دي علشان أنا متاكد انها هتطلع احسن من اللي أنا عاوزها
زاهر قال : ان شاءالله
وراح سيد بالقهوة علي مكتب زاهر بيه وخبط علي الباب
زاهر قال : أدخل
ودخل سيد بالقهوة وحطها وقال : اي خدمه تانية يافندم
زاهر قال : لا روح انت
سيد قال : طيب وخرج
زاهر قال : اتفضل القهوة
أشرف نجاتي قال : شكرا اتفضل ده شيك تحت الحساب
ونظر زاهر في الشيك وقال : تمام
أشرف نجاتي قال : والشيك التاني هيوصل لحضرتك في اقرب وقت
زاهر قال : تمام ارجو ان خالد بيه يكون بلغك اعتذاري
أشرف نجاتي قال : ايوه بلغني وبصراحة هو قام بالواجب وزيادة امال هو فين
زاهر قال : هو مش موجود
أشرف نجاتي قال : ارجو انك تبلغه تحياتي وقام
زاهر قال : هبلغه حضرتك لسه مشربتش قهوتك
أشرف نجاتي قال : مرة تانية وشكرا مرة تانية
زاهر قال : : على ايه احنا معملنش حاجة
أشرف نجاتي قال : إزاي بقي يا كفاية حضرتك قبلتني بنفسك
زاهر قال : متقولش كده يا كفاية إن حضرتك شرفتنها
أشرف نجاتي قال : شكرا بعد اذنك
زاهر قال : اتفضل
في العربية خالد :
ملك قالت : هو ده البيت
خالد قال : ايوه هو ووقف العربية يلا
ونزلت ملك من العربية
ونزل خالد وقال : يلا يا ملك وطلع
ملك قالت : حاضر وطلعت وراها
وخبط خالد على الباب وفتح المهندس عمرو الباب وقال : اتاخرت كده ليه يا انا قولت انك مش جاي
ودخل خالد وقال : هو انا اقدر برده وحضنه مبروك
ودخلت ملك
المهندس عمرو قال : الله يبارك فيك مش تعرفني
خالد قال : دي ملك
المهندس عمرو قال : اهلا يا فندم خطبتك
خالد قال : لا مش خطبتي خطيبت زاهر
المهندس عمرو قال : زاهر خطب
خالد قال : ايوه
المهندس عمرو قال : ومقلتليش ليه كنت باركتله
خالد قال : الموضوع جيه بسرعة
المهندس عمرو قال : مبروك
ملك قالت : الله يبارك فيك الف مبروك على البنوتة
المهندس عمرو قال : الله يبارك فيكي اتفضلوا اتفضلوا يا ريهام
ريهام قالت : ايوه يا عمرو وطلعت من المطبخ
المهندس عمرو قال : ده بقي ياستي خالد اللي كلمتك عنه
ريهام قالت : اهلا يا فندم
خالد قال : اهلا بكي مبروك
ريهام قالت : الله يبارك فيك
خالد قال : دي حاجة بسيطة
المهندس عمرو قال : وليه التعب ده
خالد قال : ولا تعب ولا حاجة ودي لجميلة
ريهام قالت : شكرا
المهندس عمرو قال : ودي بقي الآنسة ملك خطيبت زاهر
ملك قالت : مبروك
ريهام قالت بإبتسامة : الله يبارك فيكي
ملك قالت : دي حاجة بسيطة اتفضلي
ريهام قالت : ليه تعبتي نفسك
ملك قالت : ولا تعب ولا حاجة انتي زي اختي
المهندس عمرو قال تعالوا بقي علشان تشوفوا جميلة اتفضلوا
في غرفة النوم :
وبينظر خالد لجميلة وقال بإبتسامة : والله وبقيت أب يا عمرو
المهندس عمرو قال : يلا انت كمان اتشطر واتجوز وهتلها اخت تلعب معها
خالد قال : لا يا عم هو انا مجنون
وبتنظر ملك للبنوتة وقالت بإبتسامة : امورة اوي ماشاء الله ربنا يخلهلكم
المهندس عمرو قال : شكرا وشلها امسك شليها مش انت في مقام عمها
وشلها خالد وقال بإبتسامة : اوعي تسمعي كلام ابوكي وتقوللي ياعمي انتي تقوللي ياخالد علي طول علشان انا لسه صغير زيك و ابوكي بس هو اللي كبر
وبيضحك المهندس عمرو قال : يا سلام صغير
خالد قال : اه صغير
المهندس عمرو قال بإبتسامة: هتعلمها الكذب من أولها ياانت تقريبا قدي يبقي صغير ازاي
خالد قال : متسمعيش كلامه اسمعي كلامي انا وقوللي ياخالد علشان اجبلك شوكولاته كتير
وضحك المهندس عمرو قال : وبترشي البنت كده قدامي من أولها لا ياجميلة قوليلوا ياعمو خالد علشان هو كبير والصغير لازم يحترم الكبير
خالد قال : لا يا جميلة قوللي ياخالد علشان مزعلش منك
المهندس عمرو قال : طيب براحة علشان متعيطتش لو عيطت مش هاتسكوت
خالد قال : طيب وعلي ايه خدي ياملك
واخذتها ملك وقالت : مالك خوفت كده ليه انت مش عمها لازم تستحملها وهي بتعيط وتقعد تلعبها كمان لما تسكت
المهندس عمرو قال : معها حق
خالد قال : لا طبعا ده عيط الأطفال صعب ومش بيسكتوا بسهولة
المهندس عمرو قال : هو انت بتقول فيها يا انا طول الليل مش عارف انام من عيطها
خالد قال بإبتسامة : انا كده أحبك عيطي معها ووعي تعيطي معايا
وبتلعبها ملك وقالت بإبتسامة : عيطي زي ما انتي عاوزها المهم تفضلي تضحكي
وجاءت ريهام وقالت : آسفة لو ضايقتك
ملك قالت : لا مافيش حاجة اتفضلي
ريهام قالت : شكرا اتفضلوا علشان السبوع وخرجت
المهندس عمرو قال : اتفضلوا
في شركة العشري :
وخرج زاهر من مكتبه ومعه اوراق الدايرة وقال : انتي لسه هنا ياسمين السكرتارية قالت : ايوه يافندم
زاهر قال : طيب روحي وانا كمان ماشي
ياسمين السكرتارية قالت : حاضر يافندم
زاهر قال : طيب ومشي وخرج من الشركة وركب العربية ومشي ورايح علي الفيلا
وطلع وراها المخبر
في المستشفى :
في الطرقة :
سعاد الممرضة قالت : امال يا امال
امال الممرضة قالت : ايوه يا سعاد عاوزة حاجة
سعاد الممرضة قالت : الدكتورة رانيا عامله ايه
امال الممرضة قالت : منهارة بعد ماجات ربنا يكون في عونها
سعاد الممرضة قالت باستغراب : جات منين
امال الممرضة قالت : ماهي راحة زارة الدكتورة اميرة في القسم
سعاد الممرضة قالت بدهشة : انتي بتتكلمي بجد
امال الممرضة قالت : ايوه وإظهار حصل حاجة علشان كده هي بتبكي بس حصل ايه الله واعلم انا مش عارفة ايه اللى خليها تروح تشوفها بعد اللي حصل منها
سعاد الممرضة قالت : علشان صديقاتها يا امال ولازم تعمل كده
امال الممرضة قالت : وصديقتها دي غلطة ومعملتش حساب لحاجة
سعاد الممرضة قالت : حتي لو كده الصداقة بتحتم عليها انها تعمل كده هي في مكتبها
امال الممرضة قالت : لا مشت
سعاد الممرضة قالت : احسن برده علشان ترتاح
امال الممرضة قالت : طيب عاوزها حاجة
سعاد الممرضة قالت : لا شكرا
امال الممرضة قالت : طيب ومشت
في فيلا العشري :
وجاء زاهر وبينظر في الانتريه لقى جده فاراح له وقال : ازيك يا جدي
جده قال : الحمد لله كويس ايه اللي معاك دول
زاهر قال : طلبات بتوع أهل الدايرة وقعد
جده قال : شكلك خلصان
زاهر قال : يعني إنما انت قاعد لواحدك يعني وبينظر حوليه
جده قال : امال اقعد مع مين
زاهر قال : امال هي فين
جده قال : تقصد ملك
زاهر قال : ايوه نامت ولا ايه
جده قال : لا راحت مع خالد السبوع
زاهر قال باستغراب : راحت معها
جده قال : ايوه هو خالد مقلقش انه رايح سبوع أصل مراته صاحبه خلفت وراح له علشان يبركله
زاهر قال : قالي بس مقليش انها هاتروح معها
جده قال بإبتسامة : يمكن نسي
زاهر قال بضيق : نسي ازاي مقليش انها هاتروح معها
جده قال : ما انا افتكرت خالد قالك علشان كده انا مقلتلكش وبعدين أنت يهمك ايه هي راحت فين
زاهر قال : إزاي ياجدي هي مش عايشه معانا ولو حصلها حاجة هتبقي مسئوليتنها
جده قال : بس كده
زاهر قال : تقصد ايه ياجدي
جده قال : يعني انت مضايق اوي علشان كده بس
زاهر قال بضيق : ايوه امال علشان ايه يعني
جده قال بإبتسامة : طيب لو علشان كده بس اطمن هي مارحتش مع حد غريب ده مع خالد
زاهر قال بضيق : طيب بس اما يجي
جده قال : بتقول حاجة
زاهر قال : لا
جده قال : انت اكيد ماكلتش
زاهر قال : لا أكلت ياجدي
جده قال : طيب كويس
زاهر قال : طيب انا هطلع اغير هدومي
جده قال : طيب وبينظر له وهو ماشي شكلك وقعت يازاهر وانت متعرفش
في بيت المهندس عمرو :
خالد قال : طيب احنا لازم نمشي
المهندس عمرو قال : ليه كده احنا لسه قعدنها
خالد قال : معلشي الجيات كتير تعال كده ومسكه امسك
المهندس عمرو قال : ايه ده
خالد قال : فلوس
المهندس عمرو قال : ايوه ما انا عارف انها فلوس بس بتاعت ايه
خالد قال : حق العربية اللي انت صلحتها ومتقوليش انا صاحبك
المهندس عمرو قال : هو انا مش صاحبك
خالد قال : صاحبي بس الشغل شغل ياعمرو والا معتش اصلح حاجة عندك
المهندس عمرو قال : هو انا عملت حاجة ياخالد
خالد قال : ايوه عملت شغل ولازم تاخد حقك خدهم بقي
المهندس عمرو قال : انت كده بتشتمني
خالد قال : ليه هو انا بعطيك صدقه ياسمح الله ده حقك وحياة جميلة لتاخدهم
المهندس عمرو قال : طيب هات
خالد قال : يلا سلام وحضنه
المهندس عمرو قال : مع السلامة
خالد قال : يلا يا ملك
ملك قالت : حاضر مبروك
ريهام قالت : الله يبارك فيكي
ملك قالت : باي باي يا امورة ومشت
في عربية خالد :
خالد قال : ايه رأيك في السبوع
ملك قالت : حلوة اوي وهما كمان ناس محترمه
خالد قال : بقولك ايه ياملك في موضوع كده عاوزك تساعدني فيه ملك قالت : موضوع ايه
خالد قال : موضوع بخصوص زاهر
ملك قالت باستغراب : ماله
وحكلها خالد علي اللي حصل بين زاهر وجلال السعدي وقال : وانا حولت معها بس موصلتش لحاجة
ملك قالت : هو ده المتوقع
خالد قال : ليه يعني
ملك قالت بنرفزه : علشان هو مابيسمعش غير لنفسه وبس
خالد قال : يعني ايه يعني مش هتساعدني
ملك قالت : هساعدك بس تفتكر هنوصل لحاجة
خالد قال : اكيد بدل انتي هتساعدني
ملك قالت : انا وليه وبقي معتقدش
خالد قال باستغراب : ليه بتقولي كده
ملك قالت : علشان هو عنيد ومش زيكم خالص انت وجدي انا مش عارفة ما الراجل عرف غلطه وبيحاول يعتذر منه ميسمحوش ليه ضيف على كلمة عنيد انه متكبر
وضحك خالد قال : تعرفي انك اول واحدة تقول عليه كده بس والله هو طيب ومش زي ماانت فاكري ياحتي هو أطيب مني
ملك قالت : ما فتكرش المهم عاوزني اساعدك ازاي
خالد قال : تكلميه في الموضوع تاني
ملك قالت : لا طبعا مقدرش
خالد قال : ليه
ملك قالت : هكلمه بصفتي ايه ياخالد
خالد قال : هو انتي نسيتي انك خطبته
ملك قالت : بس ده قدام الناس يعني شكلا بس مش حقيقي
خالد قال : علشان خاطري يا ملك كلميه الراجل كل شويه بيتصل بيا ومش عارف أقوله ايه علشان خاطري
ملك قالت : طيب وربنا يستر
خالد قال بإبتسامة : ربنا يخليكي ليا يا احلى اخت في الدنيا
ملك قالت : شكرا تعرف إن أكون اختك بيكلفني كتير
خالد قال : امال انتي كنتي فاكرها سهلة
ملك قالت : ايوه بس طلعت عكس كده
خالد قال : فيه حاجة عاوزها اقولك عليه قبل مانوصل
ملك قالت : حاجة ايه
خالد قال : بخصوص البنت اللي انا اتخنقت معها
ملك قالت : اه ااااه ايه اللي حصل اتخنقتم تاني
خالد قال : يعني فاكرة اليوم اللي انا كنت راجع فيه مبسوط
ملك قالت : ايوه اللي انت مرضتش تحكلي فيه
خالد قال : ايوه اليوم ده انا قبلتها وانا راجع علي الفيلا
ملك قالت : وايه اللي حصل
وحكلها خالد علي اللي حصل وقال : بس كده
ملك قالت بإبتسامة : طيب كويس أنكم صفيتم الموقف اللي حصل بنكم
خالد قال : ايوه علشان انا كنت مضايق من كده
ملك قالت : ايوه ما انا عارف
خالد قال : بس بنت غربية
ملك قالت : ليه بتقول كده
خالد قال : علشان متعرفيش انها طيبة ولا شريرة ضعيفة ولا قويه
ملك قالت بدهشة : لدرجتي هي محيراك
خالد قال : أصل لو شوفتها هتلقيه فعلا غربية
ملك قالت : لدرجتي
خالد قال : وأكتر من كده وسرح
ونظرة له ملك لقته سرح وقالت : خالد خالد
خالد قال : ايوه يا ملك
ملك قالت : ركز في السوقة لنعمل حادثة
خالد قال : ما انا مركز
ملك قالت بإبتسامة : ما انا عارفة انك مركز بس ركز اكتر
خالد قال : طيب
في القسم :
في مكتب الضابط :
وبيتصل الضابط احمد باللواء رفعت وقال : الووه ايوه يا فندم
اللواء رفعت قال : فيه ايه يا أحمد
الضابط احمد قال : زاهر بيه دلوقتي في الفيلا
اللواء رفعت قال : طيب بلغني بتحركاته اول باول
الضابط احمد قال : حاضر يافندم
اللواء رفعت قال : مع السلامة
الضابط احمد قال : مع السلامة
في فيلا العشري :
في الانتريه :
حامد بيه وقال : انتم جيتم
ملك قالت : اما السبوع كان تحفة ياجدي والناس اللي هناك طيبين اوي
حامد بيه وقال : شكلكم اتبسطم
ملك قالت : اوي ياجدي والطفلة زي القمر ماشاء الله
خالد قال : زاهر جيه ياجدي
جده قال : ايوه جيه من شويه اهو نزل اهوه
زاهر قال : انت جيت وبينظر لملك
خالد قال : ايوه لسه وصلين
جده قال : هو انت خارج يازاهر
زاهر قال : ايوه يا جدي
جده قال : رايح فين
زاهر قال : جاتلي دعوة من حفلة في ملجأ فقولت اروح
جده قال : طيب كويس ما تاخد ملك معاك
زاهر وقال : أظن انها جاية تعبانة من السبوع وبينظر لها
جده قال : لا هي كويسة روحي معها ياملك
ملك قالت : بس ياجدي
حامد بيه وقال : مش انتي بتحبي تساعدي الناس ودول اطفال ومحتاجين حد يساعدهم
ملك قالت : بس ياجدي
حامد بيه وقال : تعرفي مساعدة الأطفال اليتامى دي أجرها كبير عند ربنا انا مش بقولك كده علشان اغصبك علي حاجة لا بس انا بفهمك مش اكتر
خالد قال : ايوه يا ملك جدي معها حق
ملك قالت بتنهيد : طيب ياجدي هروح بس اروح اغير هدومي
واجي
حامد بيه وقال : طيب اقعد يازاهر لما تجي ولا هتفضل واقف كده
وقعد زاهر قال : كان لازمته ايه ياجدي تخليها تجي معايا
جده قال : ودي فيها ايه اما تجي معاك انت رايح تعمل خير مافيهاش حاجة لما تجي معاك هتعمل هي كمان خير
في بيت الدكتورة رانيا :
والد رانيا قال باستغراب : هي رانيا فين
زوجته قالت : نامت
زوجها قال : بدري كده مش عادتها يعني
زوجته قالت : معرفش هي قالتلي انها تعبانها وهتنام
زوجها وقال بقلق : تعبانه مالها
زوجته قالت : ما تقلقش ده من الشغل إظهار كان عندها شغل كتير النهاردة في المستشفى
زوجها قال : طيب انا هقوم اطمن عليها
زوجته قالت : طيب
وراح والد رانيا على غرفتها وخبط علي الباب
رانيا مسحت دموعها وقالت : ادخلي ياماما
ودخل والدها وقال : ده انا يا رانيا
رانيا قالت : اتفضل يابابا
والدها قال : ايه مالك والداتك قالتلي انك تعبانة
رانيا قالت : لا ده شويه إرهاق من الشغل مش اكتر
والدها قال : باين علي عنيكي
رانيا قالت بإرتباك : عنيها
والدها قال : ايوه حمره
رانيا قالت : اه ااااه من السهر يابابا
والدها قال : شوفي يا رانيا انا والداك صحيح بس احنا اتفقنها اللي احنا أصحاب لو عاوزها تتكلمني انا موجود في أي وقت
رانيا قالت : ربنا يخليك لي
والدها قال بإبتسامة : ويخليكي ليها طيب تصبحي علي خير
رانيا قالت : وانت من اهله
زوجته وقالت : ايه
زوجها قال : مافيش إرهاق من الشغل ماتقلقيش
زوجته قالت : ما انا قوتلك
زوجها قال : انا قولت اطمن عليه مش اكتر
زوجته قالت : طيب
في فيلا العشري
وبينظر زاهر بالصدفة لقي ملك جاية ولبسها فستان اسود في ابيض ولمها شعرها وسيبها علي ضهرها وسرح
وجاءت ملك وقالت : انا جاهزة
ووقف زاهر وبينظر لها بسرحان وبدون تعليق
ونظر له جده وقال بإبتسامة : ايه يا زاهر زاهر
وبينظر زاهر لملك وقال : ها
جده قال : ها ايه مش كنت بتقول انك اتاخرت
زاهر قال : ايوه اتفضلي
جده قال : خلي بالك منها
زاهر قال : طيب ومشي وراح ناحية العربية وفتح باب العربية لها
ملك وقالت باستغراب : شكرا وركبت
وراح زاهر وركب ومشي
وفتح له الحارس البوابه وطلع زاهر بالعربية وطلع وراها المخبر اللي بيراقبه
في عربية زاهر :
وبينظر لها زاهر وقال : عاوزها تقولي حاجة صح
ملك قالت باستغراب : وعرفت منين
زاهر قال لنفسه بدهشة : أنا عرفت منين أنها عاوزها تقول حاجة انا ايه اللي بيحصل معايا ده
ملك قالت : عرفت منين
زاهر قال : ها مش مهم المهم عاوزها تقولي ايه
ملك قالت : أنا عارفة اني مش من حقي اتكلم في الموضوع ده بس لازم اتكلم معاك فيه
زاهر قال باستغراب : موضوع ايه
ملك قالت : موضوع جلال صديقك
زاهر قال بدهشة : وانتي عرفتي منين إللي حصل بيني وبين جلال
ملك قالت : مش مهم عرفت منين
زاهر قال: لأ مهم خالد قالك صح
ملك قالت : ايوه هو اللي قاللي
زاهر قال بضيق : أنا قولت كده برده وطبعاً انتي قولتي اللي أنا اللي غلطان صح
ملك قالت : لأ إنت معاك حق في اللي عملته
زاهر قال باستغراب : غريبه ان ده رايك
ملك قالت : ليه يعني
زاهر قال : علشان انتي دايما بتغلطني
ملك قالت : ايوه بس في دي انا معاك في اللي عملته بس
زاهر قال : بس ايه
ملك قالت : انت غلطان
زاهر قال بدهشة : غلطان في ايه مش انتي لسه قايلة اني معايا حق في اللي عملته
ملك قالت : ايوه انا صحيح قولت كده بس انت كان معاك حق في الاول
زاهر قال باستغراب : تقصدي ايه
ملك قالت : أقصد اللي انت عملته مع صديقك لما عرفت بلي هو عمله ده كان معاك حق فيه علشان هو عارف انك مش بتحب الكذب ومع ذلك عمل معاك كده وكمل في الكذب بس اللي هو عمله لما عرف انه غلطان هو اللي صح وانت اللي كنت غلطان
زاهر قال : يعني كنتي عاوزني اسمحه بعد اللي هو عمله صح
ملك قالت : أيوه بدل عرف غلطاته وبيحاول يصلحها ايه المانع انك تسمحه
زاهر قال : بعد كل اللي عمله وعاوزني اسمحه
ملك قالت : ممكن اسالك سؤال
زاهر قال : ايه هو
ملك قالت : انت زعلان منه كصديق ولا كرجل أعمال اكتر
زاهر قال : ودي تفرق ايه المهم اني زعلان منه
ملك قالت : لا تفرق لو زعلان منه كصديق الصديق بيسامح صديقه بعد ما عرف غلطته وعمره ما يشيل منه بعد ما اعتذر منه علشان ده صديقه والصداقة شئ غالي مش كل الناس بتقدر تحصل عليها وخصوصا لو صديق بيحاول يرضيه بأي طريقة علشان يصلح غلطته اللي عملها مع صديقه الصديق ده لازم تسامحه علي اللي عمله اما بقي لو زعلان منه كرجل أعمال هو غلطت برده وكان لازم يتكلم معاك الاول قبل ما يعمل اي حاجة بس مش يمكن يكون عنده اسبابه اللي خليته يعمل كده
زاهر قال بغضب : مهما كانت اسبابه هو غلطان علشان ماتكلمش معايا الاول
ملك قالت : انا معاك بس لو صلح غلطته دى برده ها تزعل منه
زاهر قال :تقصدي ايه
ملك قالت : أقصد انه قال لمحامي بتاعته يفسخ العقد اللي بينه وبين سعد الناري
زاهر قال باستغراب : ها يفسخ العقد
ملك قالت : ايوه
زاهر قال بدهشة : وانتي عرفتي منين
ملك قالت : خالد قالي انه اتصل بيه وقاله كده بيتهيئلي بقي ده ميتزعلش منه
زاهر قال : وصلنا ووقف العربية ونزل
ونزلت ملك وراها
المسئولة عن الملجا قالت : اهلا يازاهر بيه
زاهر قال : اهلا بكي يافندم
المسئولة عن الملجا وقالت : انا سارة توفيق المسئولة عن الملجا
زاهر قال : تشرفنا يافندم
سارة توفيق قالت : اهلا يافندم
ملك قالت : أهلا بكي
زاهر قال : دي ملك خطبتي
سارة قالت : تشرفنا يافندم اتفضلوا
زاهر قال :شكرا
ووقف المخبر وبيتصل بالقسم وقال : الووه
الضابط احمد قال : ايوه ايه الاخبار
المخبر قال : زاهر بيه وصل دلوقتي علي الملجا
الضابط احمد قال : اسمه ايه الملجا ده
المخبر قال : اسمه الأمل
الضابط احمد قال : طيب خليك مراقبه
المخبر قال : حاضر يافندم
الضابط احمد قال : سلام
المخبر قال : مع السلامة
وبيتصل الضابط احمد باللواء رفعت وقال : الووه ايوه يا فندم
اللواء رفعت قال : ايوه يا أحمد ايه الاخبار
الضابط احمد قال : زاهر بيه دلوقتي في ملجأ الأمل
اللواء رفعت قال : طيب ابقي بلغني بتحركاته اول باول
الضابط احمد قال : حاضر يافندم
اللواء رفعت قال : طيب سلام
الضابط احمد قال : مع السلامة يا فندم
ورن تليفون خميس ونظر له اللواء رفعت وقال : اكيد ده سعد وشن الجرس
وخبط العسكري ودخل وقال : تمام يافندم
اللواء رفعت قال : هاتلي خميس من الحجز
العسكري قال : حاضر يافندم
وخبط العسكري علي الباب
اللواء رفعت قال : أدخل
ودخل العسكري ومعه خميس وقال : تمام يافندم
اللواء رفعت قال : فك الكلابشات ياعسكري
العسكري قال : حاضر يافندم
اللواء رفعت قال : روح انت
العسكري قال : حاضر يافندم وخرج
اللواء رفعت قال : امسك رد على سعد وقوله ان زاهر دلوقتي في ملجأ الأمل تمام
خميس قال : حاضر الووه ايوه يا سعد بيه
سعد قال بعصبية : انت مش بترد ليه يازفت من أول مرة
خميس قال : معلشي يا بيه أصل مسمعتهوش
سعد قال : طيب طيب هو اللي اسمه زاهر ده فين دلوقتي
خميس قال : هو دلوقتي في ملجأ الأمل وانا واقف مستنيه زى ما قولتي
سعد قال : طيب سلام
خميس قال : مع السلامة وقفل الخط
اللواء رفعت وقال : قالك ايه
خميس قال : مافيش قفل السكة
اللواء رفعت قال : طيب وشن الجرس
وخبط العسكري ودخل وقال : تمام يافندم
اللواء رفعت قال : خده ياعسكري
العسكري قال : حاضر يافندم
اللواء رفعت قال لنفسه بتفكير : اكيد هايروح علي هناك وبيتصل بالضابط أحمد الووه ايوه يا أحمد
الضابط احمد قال : ايوه يافندم
اللواء رفعت قال : روح بسرعة علي الملجا ومعاك قوة بس متنكرين يعني مش بذي الشرطة ولا حتى بالكبس علشان محدش ياخد باله ولو حصل حاجة لزاهر أدخل على طول ولو ماحصلش متعملش حاجة تمام
الضابط احمد قال : تمام يافندم
اللواء رفعت قال : وابقي بلغني ماشي
الضابط احمد قال : حاضر يافندم
اللواء رفعت قال : طيب مع السلامة
الضابط احمد قال : مع السلامة
وراح سعد علي الملجا وقال لنفسه بعصبية : جايلك يازاهر ياعشري
في الملجا :
علي الترابيزة
ملك قالت : العرض حلو اوي مش كده
زاهر قال : ايوه
ملك قالت : ممكن تساعدني في حاجة
زاهر قال باستغراب : اساعدك
ملك قالت : ايوه
زاهر قال : اساعدك في ايه
ملك قالت : في موضوع عاوزاك تساعدني فيه
زاهر قال : موضوع ايه
ملك قالت : اوعدني الأول
زاهر قال : اوعدك ازاي مش اما اعرف الأول ايه الموضوع وهقدر اساعدك ولا لا
ملك قالت : خلاص مش مهم ونظرة على المنصة
ونظر لها زاهر وقال بتنهيد : اوعدك خلاص ايه الموضوع بقي
وحكلته ملك على موضوع ناجي وقالت : هو ده الموضوع
زاهر قال بإبتسامة : يعني ناجي عاوز يتجوز بنت عم حسنين
ملك قالت : ايوه
زاهر قال : علشان كده لما كنت بكلمه واقوله انت مبسوط يقولي اه ااااه
ملك قالت : بتقول حاجة
زاهر قال : لا مافيش طيب مش انتي اتكلمت مع جدي في الموضوع ده
ملك قالت : ايوه بس قالي هيفكر
زاهر قال : طيب خلاص اساعدك في ايه بقي
ملك قالت : بس ممكن يرفض علشان ناجي مش جاهز ماديا علشان كده عاوزك تساعدني
زاهر قال : اه ااااه طيب ما جدي معها حق
ملك قالت : ايوه بس ناجي شاب كويس و مقدام على شقة في إسكان الشباب وبعدين هو مش هيتجوزها بكرة يعني ها هتساعدني
زاهر قال : قولي الأول انتي عرفتي الموضوع ده ازاي
ملك قالت : هو اللي كلمني علشان اساعده ها هتساعدني
ونظر لها زاهر وقال بتنهيد : هساعدك
ملك قالت بإبتسامة : شكرا
ونظر لها زاهر وبدون تعليق
ووصل سعد علي الملجا وقال لنفسه بغضب : هستنك لما تطلع وراح وواقف بجانب عربية
ووصل الضابط والعساكر في عربية ووقف بجانب الملجا وبينظر الضابط من شباك العربية على الملجا وبدون
في الملجا :
علي الترابيزة :
ملك قالت : يلا
وراحت لهم سارة المسئولة عن الملجا وقالت : علي فين يافندم
زاهر قال : لازم نمشي ده شيك تبرع لملجا
سارة قالت : شكرا يافندم
زاهر قال : لو احتاجوا الأطفال أي حاجة ابقي كلمي الشركة
سارة قالت : متشكرة يافندم
زاهر قال : بعد اذنك
سارة قالت : اتفضلوا
وخرج زاهر وملك من الملجا
ونظر له سعد وطلع المسدس وقال لنفسه بغضب : اهو طلع
وبتنظر ملك بالصدقة لقت واحد ماسك المسدس وبينظر لزاهر بخوف
سعد قال لنفسه بغضب : سلام يازاهر ياعشري وضرب
وملك قالت بصوت مرتفع : زاهر وأخذت الطلقة
ومسكها زاهر وقال بخوف : ملك ملك
ملك قالت بوجع : اه ااااه متزعلش مني يازاهر
زاهر قال بخوف : انا مش زعلان منك بس متسبنيش
ملك قالت بوجع : اه ااااه
زاهر قال بخوف : ملك ملك ردي عليا وبكها ملك مش من حقك تسبني وتروحي اصحي وبيبكي مللللللللك———

google-playkhamsatmostaqltradent