Ads by Google X

رواية تحت ضي القمر الفصل السابع 7 - بقلم روان مسلم

الصفحة الرئيسية

 رواية تحت ضي القمر (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم روان مسلم

رواية تحت ضي القمر الفصل السابع 7

تحت_ضي_القمر 

بارت ٧ 
بدأت ضي تقراء الرساله والتي كانت تقول 
(لازم توافقي علي أمير الورقه دي معاكي معني كده ان أمير سلمهالك وبكده هايكون في اتفاق في مقابل انك توافقي هاعرفك مين الشخص اللي اتسبب في كل اللي حصلك من عامر و الشخص ده بيخطط يأذيكي تاني )
أغلقت ضي الورقه وهي غير لاتصدق اي شئ وتظن ان امير يقوم بعمل لعبه ولكن سرعان ما رن هاتفها معلنا وصول رساله من أمير وكانت تسجيل صوتي 
فتحت التسجيل والذي كان فيه صوت سامر نعم انه سامر 
سامر =ايوا انا جهزت الصور والصراحه اي حد هايشوفها  ....مش هايوافق حتي يبص في وشها تاني وبكده تنكسر ونخلص 
وانتهي التسجيل وكانت في حالة صدمه مما  يحدث لماذا سامر يفعل معاها شئ كهذا ؟
####################### 
في مكان مظلم بدأت مايا تستعيد وعيها وتنظر حولها 
مايا بخوف =في حد هنا ....... 
وبدات تنظر حولها انها في مكان مظلم لايوجد به اي شئ غيرها وبدأت تحاول ان تتذكر ما حدث 
معاها قبل أن تفقد الوعي لكن قطع تفكيرها الاضواء التي ملئت المكان وأسر الذي دخل وبدء يقترب منها 
أسر =اهلا اهلا ....بأحلي عصفوره.......تصدقي لو قولتلك انك وحشتيني انتي وشقاوتك 
مايا نظرت له = وحشتك.......وحشك قرد يا حي*وان انت
اقترب منها وهو يضحك بصوت عالي 
أسر =حيو*ان ..... مش مهم اي حاجه مقبوله منك انهارده  يا عروستي 
مايا بخوف =ع...ع....عروستك 
اسر=طبعا  عروستي بس انا بقا مش هاتجوزك تؤتؤ هاخليكي تترجيني علشان اتجوزك ياقطه زمان هربتي بسبب الواد المايع ده بس انهارده هو لو قلب الدنيا عمروا ما يوصلك 
مايا =الواد المايع ده  ارجل من مليون واحد زيك 
ولكن صفعه قويه جعلت فمها ينز*ف كانت علي وجهها من أسر 
أسر بغضب=ارجل مني ..... هانشوف كده كده انتي هاتشوفي استعراض للرجوله بكل انواعها 
بس مش دلوقتي 
ثم خرج وتركها بدأت تبكي من خوفها وجسدها بدء يرتجف وها هي أنفاسها بدأت تكون صعبه نعم إنها في طريق التعرض ل نوبه  
مايا =يارب.....يارب ساعدني 
######################
في منزل ضي 
حيث يقف بدر مع أمير وعلي 
بدر =أمير تفتكر هاتقتنع 
أمير=ادعي لأن ده في مصلحتها علشان نقدر نكشفهم 
علي=بدر اظن ان السواق اللي باعتوا لمايا زمانو وصلها  رن عليها علشان نطمن 
بدر =عندك حق انا اتلهيت في الزفت اللي اسموا سامر ده ونسيت موضوع السواق 
وهنا أخرج بدر هاتفه ليجد بطاريته فارغه والهاتف مغلق وضعه في الشاحن وأخذ هاتف علي ليتصل بالسائق 
بدر =انت وصلت ياعم جمال 
عم جمال=يا ابني انا في القسم وفي مشكله كبيره 
بدر بصدمه =ليه ايه اللي حصل يا عم جمال؟
عم جمال = لما وصلت فضلت واقف اكتر من ساعه وحاولت ارن علي الست هانم كانت مش بترد فطلعت اشوفها لقيت الباب مكسو*ر ود*م علي باب الشقه فاتصلت بالبوليس 
وقع الهاتف من يد بدر الذي شعر بنغزه في قلبه وبدء يرسم في رأسه الف سيناريو لما قد يكون حدث لمايا 
علي=بدر .....مالك في ايه 
وامسك أمير الهاتف وبدء يتحدث 
أمير =في اي ياعم جمال انت قولت لبدر ايه 
عم جمال بدء يحكي لأمير الذي ينظر لبدر وهو يراه تقريبا غير قادر علي الوقوف من الخوف علي مايا 
أمير بغضب =ومتصلتش ببدر ليه ؟
عم جمال =والله كلمتوا بس التليفون بتاعوا مغلق .
وهنا أغلق الهاتف 
امير=بدر أجمد كده انت لازم تكون قوي ..... ثم هي هاتكون بخير 
بدر =أمير .....انت متعرفش حاجه مايا مش الشخصيه اللي تتحمل أي ضغط وفي اي وقت بيجلها نوبات ممكن تأدي انها ....انها   تمو*ت ومش بس كده في بني ادم مجنون مهووس بيها مستعد يمو*تها بس وتكون بتاعتوا 
علي =اهدي يا بدر...... وكمان اكيد مايا حاولت تكلمك حاول تفتح تليفونك علشان نشوف 
########################
في غرفة ضي 
ضي =انا خلاص اخدت قراري .....انا لازم ادي نفسي فرصه جديده للحياه.....فرصه لوجود أمير في حياتي 
وهنا فتح الباب واستدارت ضي لتجد سامر يدخل ويغلق باب الغرفه
سامر =مستعده تديه فرصه ازاي يعني ها ردي .....انا عملت كل حاجه علشان تكوني معايا .....انتي ملكي انتي فاهمه 
ضي بغضب =انت اتجننت يا سامر ....انا عمري ما كنت ليك ولا حتي عمري ما شوفتك راجل اصلا 
اقترب منها سامر وبدأت ترجع للخلف وكانت ستصرخ ولكنه وضع يده علي فمها 
سامر =كفايه بقا .....انا صبرت عليكي كتير ....انا هاندمك واندموا  واخليه يبكي عليكي 
حاولت ضي الافلات من يده ولكنه كان اقوي وسحب مزهريه وفي ثواني  كانت عباره عن قطع مك*سوره علي رأسها وكانت ضي ملقاه علي الارض فاقده للوعي  ونظر لها سامر  وهو يبتسم بشر 
سامر =وقعتي ومحدش سما عليكي يا ست ضي 
#######################
عند مايا 
بدأت تشعر بألم شديد في قلبها وحاولت الصراخ لطلب المساعده  ولكنها غير قادره حتي علي فعل هذا فأنفاسها المتقطعه لا تساعدها  
ولكن هنا دخل أسر وما ان رأها في تلك الحاله اقترب منها 
اسر =انتي بتاخدي دوا علشان حالتك دي 
لم ترد 
أسر بضغب=انطقي....بدل ما تمو*تي  
ولكنها لم ترد 
خرج أسر مسرعا وفي خلال دقائق كان قد عاد مره اخري ومعه إبر*ة واقترب من مايا التي تحاول الحركه ولكن ألمها وجسدها الذي فقد طاقته لا يساعدها 
واستسلمت له وهو يغر*س تلك الابر*ه في ر*قبتها 
وهنا فقدت الوعي تماما 
أسر =متخفيش يا مايا انتي كده كده بتاعتي بس لازم اتجوزك الاول علشان تبقي ملكي للأبد 
########################
في منزل ضي 
وقف بدر يحاول فتح الهاتف ولكنهم جميعا سامعوا  صوت سامر يصرخ بصوت عالي 
سامر =ضيييي........ليه عاملتي كده ليه ؟
تحرك الجميع بسرعه الي الداخل حيث وجدوا سامر جالس علي الارض وأمامه ضي التي كانت يدها تنز*ف 
اقترب أمير وابعد سامر وهو ينظر لحالها فهناك مزهريه مكسو*ره وهناك قطعه منها بيدها  شعر بألم في قلبه هل فعلت هذا حقا هل قررت الموت والرحيل بسببه ولكن سرعان ما افاق 
وحملها وهو يجري بها وهو يقول 
أمير =بدر وعلي محدش يجي ورايا انتو دوروا علي مايا 
وصل إلي السياره وفتح الباب وهو يضعها علي الكنبه الخلفيه وامسك فستانها من الاسفل وقطع منه وربط لها الجر*ح وبدء القياده كالمجنون بتجاه المستشفي  ومن خلفه سامر بسيارته 
وصل أمير وحملها ودخل بها الي الطوارئ ودخلت الي غرفة ومعها الاطباء 
سامر =كلوا بسببك ومن تحت راسك 
أمير بغضب=اخرس خالص ..... انا مش فايقلك دلوقتي لكن لما اطمن عليها خاف علي نفسك 
سامر=انت اصلا المفروض تخرج من حياتنا  بقا 
أمير =حياتكوا.......اسمها انت تطلع من حياتي انا وضي لأنها كده كده هاتكون مراتي فاهم بذوق ولا تحب افهمك بطريقه تانيه 
سكت سامر خوفا من غضب أمير الواضح علي وجهه
#########################
عند بدر فتح الهاتف وسمع تسجيل مايا وبدأت عينيه تترغرغ بالدموع 
علي =بدر اسمع احنا لازم نعرف الز*فت ابن عمها ده عايش فين أو أي حاجه عنو 
بدر =يبقي لازم نروح اسكندريه دلوقتي لاني كنت اعرف ان لي مزرعه هناك 
علي =مزرعه انت متأكد 
بدر =ايوا كان جه في يوم المكتبه ومايا استخبت وانا قبلتوا  وبعدها رقبتوا مده وشوفتوا بيتردد علي مزرعه كده ولما سألت عرفت انها بتاعتوا 
علي =طب يلا 
وتحركوا  الي سيارة بدر الذي بدء يقود بسرعه جنونيه فهو لا يري أمامه عندما يتعلق الأمر بحبيبة قلبه ونصفه الآخر 
##########################
في المستشفي حيث يقف أمير وهو يفكر هل فعلت كل هذا حتي لا تكون معه ؟
هل لهذه الدرجه لا تريد وجوده في حياتها ؟ 
اه يا ضي وجعتي قلبي .....  ليه كده 
وهنا خرج الطبيب واتجه أمير إليه سريعا 
أمير=طمني 
الطبيب=حضرتك هي حاليا بخير بس هاتكون تحت الملاحظه.......بس سؤال انا متفهم انها حالة انت*حار لكن ايه سبب الجر*ح اللي في رأس المدام 
أمير نظر بتعجب=جر*ح في راسها ازاي يعني ؟
الطبيب = احنا لاحظنا د*م نازل من الطرحه علي وشها  و بعدها عرفنا أن في جر*ح وعقمناه 
وهنا نظر أمير ل سامر بشك =هو ايه اللي حصل يا سامر ؟
نظر سامر بتوتر لأمير وقال=مفيش انا سمعت صوت حاجه بت*نكسر دخلت الاوضه لقيت ضي وقعه علي الارض كده 
أمير بشك =يعني لحقت تك*سر البتاعه وتعو*ر نفسها قبل ما تفتح الباب ثم ها*تكسرها علي رأسها ازاي ؟
سامر بتوتر=معرفش انت بتسألني ليه .....لما تفوق اسألها 
تركهم الطبيب ورحل وهنا امير نظر لسامر نظرة وعيد وكأنه بتلك النظره يقول له انه لو علم أنه له يد بكل ما يحدث  لضي سايم*حيه من علي وجه الارض 
#########################
بعد ساعات وصل بدر ومعه علي لبيت مايا وصعد بدر ليجد الباب مك*سور وهناك د*م أمام الباب 
ودخل ليجد المكان في حالة فوضي وكأن هناك معركه دارت هنا 
ودخل غرفتها ليجد هاتفها علي الارض فامسكه 
بدر =هاندمك يا اسر ال*كلب 
علي =يلا عالمزرعه 
بدر =لا انا هاروح لوحدى 
علي =انت اتجننت ..... انا مش هاسيبك تروح لوحدك  
بدر=انت هاتعمل حاجه أهم بكتير 
علي =ايه ؟
بدر=.........
وذهب علي وترك بدر في سيارته حيث اتجه هو الآخر الي المزرعه 
##########################
في المستشفي رحل سامر وكان أمير يقف أمام غرفتها وطلب رؤيتها 
الممرضه=هي مش هاتفوق دلوقتي...... بس لو مصر  ممكن تشوفها  بس بلاش تطول جوا
أمير = متخفيش هاخرج بسرعه 
دخل أمير ليجدها نائمة كالملاك ويدها  ملفوفه والاخري معلق بها محلول غير رأسها المحاط  بشاش بدأت عيونه تدمع دون أن يشعر وهو يقول 
أمير =ليه يا ضي ؟.......والله بحبك......ومش هاقدر اعيش لو سبتيني مش هاقدر اكمل انا فعلا في الاول كنت فاكر اني بشفق عليكي لكن انا قلبي وجعني اول مره ازعل علي حد لدرجة ان قلبي يوجعني اول مره عيني تدمع علي حد يا ضي ومكنتش عايز اتوجع فيكي لأنك غاليه عليا اوي 
واقترب منها وهو يمسك يدها برفق ويجلس علي كرسي جانب سريرها 
########################
في المزرعة حيث وصل بدر وبدء يتسلل الي الداخل ولكنه رأي أسر يتحرك بتجاه الباب الرئيسي فختبئ  حتي رحل و بعدها بدء يتحرك بسرعه فالمكان كبير جدا حتي وجد باب كبير حاول فتحه لكنه مغلق بقفل بدء يحاول كسره حتي تذكر حيلة قديمه واخرج من جيبه مشبك شعر رفيع لمايا كان يحتفظ به دائما معه وبدء يحاول حتي استطاع فتح  القفل بالفعل 
ودخل ليجدها  ملقاه علي الارض لا تتحرك فاقترب منها وحاول أن يجعلها تفيق 
وفتحت عيونها 
مايا بتعب=بدر 
احتضنها بدر بشده وهو يبكي=الحمد لله انك بخير مكنتش هسامح نفسي ابدا علي اي حاجه تحصلك....... انا اسف اني مقدرتش احميكي 
ثم ابعدها  فجأه وبدء ينظر لها بتمعن 
بدر =هو عمل فيكي حاجه......قرب منك 
حركت مايا رأسها بنفي واحتضنته وبدأت تبكي لأنها اخيرا بدأت تشعر بالأمان 
ولكن قاطعهم صوت إطلا*ق نا*ر 
أسر =عصافير الحب .....منور  يا متني انا قولت بردوا ايه اللي مخليها دايره علي حل شعرها بره بيا أهلها وعايشه لوحدها .....بس الواضح انها ماشيه مع البيه في الحر*ام 
بدر تحرك بإنفعال واقترب من أسر ولكن أسر امسك السلا*ح وضر*ب به رأس بدر بقوه ليقع بدر علي الارض وهو يحاول أن لا يفقد الوعي 
ضرخت مايا 
مايا=أسر.......  متعملوش حاجه.....ابوس ايدك هو ملوش ذنب 
تحرك أسر وهو يرفع قدمه حتي لا يد*هس علي بدر وأصبح أمامها 
أسر =للدرجادي بتحبيه......ياااه....مستعده تمو*تي بدالوا
مايا =ايوا ...بس مش تأذيه 
هنا نظر بدر لها وهو يحرك رأسه بأن لاتفعل هذا 
ولكن مايا أكملت 
مايا =اتفضل اق*تلني. 
أسر=مش قبل ما ادوق القمر واحس بطعمها.....هو حرام ليا وحلال لي 
ص*فعه قويه كانت علي وجه أسر من مايا 
مايا =اخرس يا حيوا*ن مسمحلكش 
امس*كها من شعرها بقوه وان*قض عليها وهي تحاول الإفلات منه وكل هذا تحت نظر بدر الذي بدء يزحف بتجاهه ولكن سرعان ماخرجت ط*لقه من سلا*ح أسر 
بدر صرخ بقوه =ماياااااااا 
روان مسلم السيد 
ع تفتكروا الرصاصه جات في مين وسامر عمل  كده ليه في ضي وليه كان عايز يبين انها منتحره وايه مصير بدر وفين علي

  •تابع الفصل التالي "رواية تحت ضي القمر" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent