رواية احببت طفلتي المجنونة كاملة بقلم ملك شكري عبر مدونة دليل الروايات
رواية احببت طفلتي المجنونة الفصل السابع 7
بصتله بصدمه وحقد وقالت: انتي بتعملي ايه يابتاعه انتي
مليكه تجاهلتها وقالت: يلا يامراد خلص اكلك عشان عايزه اروح اصلي
مراد: تمام
سيلا راحت ناحيتها بغضب خدت الطبق من ايدها ورمته على الارض اتكسر كله: انتي هبله يابت قاعده بتأكلي خطيبي وقاعده معاه وانا نايمه على وداني
مليكه حست بأهانه من كلامها قامت وقفت قدامها بتتمالك نفسها بالعافيه: انتي واحده مش محترمه.. وهكتفي بالرد ده دلوقتي وهمشي عشان لو فضلت مش هيبقا ف مصلحتك ابدا
لفت مليكه وشها ولسه هتمشي مسكتها سيلا من دراعها: انتي رايحه فين يابت انتي انا مبتهددش سامعه
مراد صرخ فيها بغضب: سييلاااا خلصناا بقولكككك
صحي اياد وقال: في اي يامليكه
مليكه ماسكه دموعها بالعافيه: مفيش حاجه يا اياد يلا انا هتمشى برا شويه
مراد: مليكه استني
مليكه حست ان دمعتها هتنزل: خلاص يامراد لو سمحت
سيلا ربعت ايدها بشماته: اي ده هتعيطي ولا اي امال فين البنت الجامده الي كانت قدامي من شويه
غمضت مليكه عينها واتنهدت وهي بتبص ل مراد واياد:انا حاولت الم نفسي هي الي مبتتلمش سوري ياجماعه
خلصت كلمتها وكانت ف ثانيه قاعده فوق سيلا وبتجيبها من شعرها
سيلا بصراخ: يامتوحشه ابعدي عني
واياد ومراد كانوا ف هستيريه ضحك
مراد اتكلم بنبره هاديه حنينه: خلاص يامليكه
مردتش مليكه عليه ف كمل كلامه:مليكه عشان خاطري خلاص
قامت مليكه من على سيلا وهي بتتكلم: احمدي ربك ياسيلا انه حاشني انا اه طيبه وبحب كل الناس لكن الي يجي جمبي بزعله تمام… يلا يا اياد
خرجت مليكه وهي ماسكه دموعها هي اصلا متعرفش عايزه تعيط ليه هي كل الي ف بالها انها خلاص قررت تبعد عن مراد وكل تعاملها معاه هيبقا ف الشغل وبس
روحت على البيت مع اياد وطلعت على اوضتها غيرت هدومها وصلت قيام الليل وقعدت على سجاده الصلاة تسبح وتدعي كتير وف وسط الدعاء قالت: يارب ريح قلبي ووجهني للطريق الصح
بعدها قامت شالت سجاده الصلاه وقلعت الاسدال ولبست بيجامه بيتي وقعدت على سريرها وللحظه افتكرت صديقتها الي توفت من سنه طلعت صورهم من على الفون وابتسمت وهي عيونها مليانه بالدموع: ياسمين حبيبتي عامله اي اوعي تزعلي مني انا عارفه ان بقالي فتره مش بكلمك زي الاول او بفتح صورنا واحكيلك عن يومي لكن صدقيني غصب عني انا مفيش حاجه ف الدنيا تشغلني عنك ياحبيبتي تصبحي على خير❤️
____________________________
(انا حقيقي معرفش انا ذكرت الجزء ده ف الروايه ليه بس ده كان سبب ان انا اتأخر عليكوا وفاه صديقه غاليه عندي اوي ف بجد كنت بمر بفتره مش لطيفه ابدا وحاولت بقدر الامكان استوعب ده وارجع تاني ليكم تاني ف بجد مش بمزاجي اني اتأخر عليكوا بس بأذن الله هتبقا اخر مره❤️)
____________________________
صباح تاني يوم صحيت مليكه خدت شاور وصلت ولبست فستان ابيض في ورود باللون البينك وحجاب بينك وشوز ابيض في بينك وخرجت بدون نقطه ميكب
خرجت بهدوء غير عادتها وصبحت على الكل
فاتن بستغراب:مالك يامليكه
مليكه: مالي ياماما
فاتن: هاديه يعني غير عادتك
ابتسمت مليكه بكدب: ها لا ابدا انا مصدعه بس
فاتن وطبعا مصدقتهاش: مم
فطرت مليكه ونزلت خدت عربيتها وراحت على الشركه
قدت يومها بملل وخرجت من الشركه على البيت
ومر اسبوع على كده وف يوم كانت بتفتح باب الشقه عشان تروح الشركه لقت الباب الي قدامهم بيتفتح وبيخرج منه مراد
ابتسم مراد بمشاكسه: صباح الخير
مليكه بهدوء: صباح النور
مراد بضحك: مليكه هاديه.. ازاي دي اول مره تحصل
مليكه: مصدعه شويه
جيه الاسانيسير وفتح مراد الباب وشاور ل مليكه: ادخلي
دخلت مليكه ولسه مراد هيدخل
مليكه بسرعه: انت رايح فين
مراد بضحك: بركب تاكسي. هكون رايح فين يعني داخل الاسانسير
مليكه: مش هينفع انا وانت نبقا ف مكان مقفول.. حرام
مراد بغيره: انا وانت.. على اساس ان اي حد تاني عادي يعني
مليكه: ولا انت ولا حد تاني مينفعش…
مراد ابتسم ومليكه عليت ف نظره اكتر بكتير: خلاص اتفضلي انتي وانا هنزل بعديكي
ركبت مليكه ونزلت وبعدها نزل مراد افتكر انه هيلاقيها لكن هي كانت ركبت عربيتها ومشيت
مراد بستغراب: مالها ياترا
ركب عربيته وراح للشركه واول ماوصل الكل رحب بيه وسلموا عليه بعد الحادثه
طلع على فوق وبص من الازاز كانت مليكه قاعده ماسكه قلم بتلعب بيه وهي سرحانه
خبط وبعدها دخل: اهلا.. مالك
مليكه بكدب: مالي
مراد بغضب: مليكه متستعبطيش طريقتك متغيره معايا من ساعه مخرجت من المستشفى انا عملتلك اي عشان تزعلي مني اوي كده
مليكه ردت بكل جديه: مستر مراد حضرتك معملتليش حاجه وانا مش مدايقه من حضرتك ف حاجه واظن مفيش مدير بيسأل مساعدته اي الي مدايقها
خلصت كلامها وقامت وهي بترتب الورق: عن اذنك هروح اسلم الورق
اتحركت برا المكتب
وهو نفخ بغضب وغيظ: كده كتير وكفايه اوي كده… انا هنهي كل حاجه خلاص
وراح على مكتبه بعد وقت دخلت سيلا ل مراد: هاي يابيبي
مراد بقتضاب: خير
كانت مليكه معديه وشافت سيلا وهي بتحاوط مراد ب ايدها بصتله بضيق ومشيت
سيلا: مالك ياحبيبي
مراد شال ايدها ونفخ بغيظ: سيلا عايز اكلمك ف موضوع
سيلا ابتسمت بخبث: قول يا حبيبي اي هتقدم معاد الفرح
مراد بجديه: لأ هلغيه
سيلا: ايه انت بتقول اي
لما لقته نازل ناحيه مليكه استخبت ووقفت تسمع هيقولها اي
جري مراد ناحيه مليكه ومسك ايدها: رايحه فين
بصت مليكه ل ايده وشالتها: مروحه… خير
مراد: مليكه استني عايز اقولك ان…
مليكه جابت اخرها واتكلمت بغضب: مراد انت مستوعب الي بتعمله انت واحد خاطب وهتتجوز وخطيبتك مبطقنيش انت ماسك فيا لي بقا كده خلاص…
مراد قاطعها بسرعه: مليكه انا بحبك
مليكه برقت بصدمه: اييه
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية احببت طفلتي المجنونة ) اسم الرواية