رواية احببت فارس الصعيد كاملة بقلم حبيبة محمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية احببت فارس الصعيد الفصل الثامن 8
عند رعد
رعد:اخد شاور ولبس تيشيرت وبنطلون وقعد بتعب
بعد شويه
نجوي:نادت عليهم كلهم
فيروز:نعم يماما
رعد:نزل نعم
ايهاب:اي
ريتال:كانت قاعده وبتبص لرعد الي شكلو حزين
نجوي:يلا عشان تاكلو كلكم
ايهاب:مليش نفس
فيروز:مش جعانه
رعد:معوزش اكل
نجوي:بعصبيه كلو هياكل فاهمين انتو مكالتوش
ايهاب: ماشي وراح قعد علي السفره
وفيروز وراه
نجوي:ريتال يلا يحبيبي
ريتال:لا لا انا مش جعانه
نجوي:نا قلت كلمه يلا
ريتال:مردتش
رعد:مفيش غيرو راح شالها بهدوء وقعدها علي السفره
نجوي:روح يلا يحبيبتي
روح:بحزن لا يطنط نا مش جعانه
نجوي:طب بس يلا انتي كمان
روح:ولله مش جعانه خالص
نجوي:طب بس يلا
روح:بخنقه ولله مش جعانه
نجوي:طيب مش هضغط عليكي أما تجوعي كلي يقلبي
روح:ابتسمت بس
نجوي:راحت علي السفره
نجوي:قعدت
رعد:حطي ريتال وهيمشي
نجوي:رعد
رعد:نعم
نجوي:اقعد كل
رعد:لاه مليش نفس
نجوي: طب بس يلا يحبيبي
رعد:يحجه لاه معوزش اكل اني
نجوي: لي بس انت مكلتش
رعد:ميهمش
نجوي:بس يحبيبي
ايهاب:نجوي خلاص سبيه ابراحتو
نجوي:طيب
رعد:مشي
ريتال:اكلت قليل هي وفيروز
فيروز:قامت
ريتال:جيت عشان تقوم
نجوي:استني يحبيبتي
ريتال: لا يطنط عادي سبيه عشان هو تعبان
نجوي:مينفعش عشان تخفي بسرعه ونادت علي رعد
رعد:نعم وبص لريتال وراح شالها
ريتال:بهدوء شكرا
رعد:مردش
ريتال:طلعني فوق معلش
رعد:طلعها بهدوء
ريتال:شكرا جدا
رعد:سابها وطلع راح اوضتو
ريتال:كانت عارفه انو زعلان عشان يزن ومكلش عشان هو مش موجود
روح:طلعت فوق اوضتها
اول مدخلت نامت علي السرير بتعب
روح:بحزن كانت بتفكر في يزن والي حصل بسببها ونامت من كتر التفكير
ريتال:نامت هي كمان
رعد:قعد في مكتبو وفضل سهران منمش
نجوي+ايهاب:طلعو اوضتهم
فيروز:طلعت نامت هي كمان
وكانو كلهم نايمين معادا رعد
تاني يوم الصبح
رعد:كان قاعد في مكتبو من بليل ومنمش
الساعه 10:00
روح:كانت بتحلم بكابوس
روح:قامت مره واحده وقالت
روح:بخضه يزن قعدت شويه وشربت ميه كانت بتحلم ب الي حصل ليزن
بعدين قامت اخدت شاور وسرحت وراحت لريتال
ريتال:قامت اخدت شاور وسحرت هي رجلها حفت حبه
روح:خبطت ودخلت
ريتال:كانت بتسرح شعرها
روح:منادتيليش لي عشان اسندك
ريتال:لا مهي خفت حبه الحمدلله
روح:طيب
ريتال:يلا ننزل
روح:استني انادي ليزن
ريتال:روح يزن مش هنا
روح:بحزن قصدي رعد رعد
ريتال:لا نا بعرف انزل
روح:طيب ونزلو وكانت بتسند عليها
نجوي:قامت اخدت شاور وغيرت ونزلت
بعديها ايهاب ونزلو
نجوي:صباح الخير ريتال صباح الورد
روح:بهدوء صباح الخير
ايهاب:بعدها صباح الخير
ريتال:صباح الفل
روح:صباح الخير
ايهاب:قعد هو ونجوي معاهم
نجوي:مين نزلك
ريتال:انا
نجوي:ورعد منزلكيش لي عشان رجليكي
ريتال:لا رجلي بقت كويسه الحمدلله بس بتوجعني حبه عادي
نجوي:طيب يحبيبتي
ايهاب:رعد فين
رعد:جه نا اهو يبوي خير
ايهاب:مفيش يحبيبي بطمن عليك بس
رعد:طيب
نجوي:بصت لوشو انت لسه منمتش يرعد
رعد:…
نجوي:يبني تتعب كدا حرام عليك
رعد:انا كويس متجلجيش
ريتال:حبت تكلمو لاول مره صباح الخير
رعد:مردش وطلع اوضتو
نجوي:معلش يحبيبتي هو زعلان عشان يزن بس
ريتال:بابتسامه لا عادي انا عارفه
نجوي:ماشي يحبيبتي
نجوي:خلت نوسه تعمل الاكل وتعمل اكل ليزن يكون صحي
بعد شويه
رعد:كان اخد شاور وغير ونزل
نجوي:يلا يحبايبي الاكل جهز
ريتال:قامت
روح:سندتها وودتها
فيروز:نزلت
نجوي:يلا
رعد:نزل
نجوي:يلا يحبيبي الفطار
رعد:مش دلوجت هبجي أفطر بعدين
نجوي:يبني صحتك حرام عليك
رعد:متخافيش
ايهاب:يلا يرعد
رعد:معلش يبوي مش دلوجت
ايهاب:يلا يبني عشان نروح ليزن
رعد:لاه لاه مش جعان
ايهاب:ماشي يولدي
رعد:هروح انا ليزن اللاول
ايهاب:ماشي خد بالك علي نفسك
رعد:حاضر يبوي ومشي
وكلهم قعدو يفطرو
بعد شويه خلصو
كلو قام
نجوي:يلا نروح ليزن
فيروز+ايهاب:يلا
ريتال:نا هاجي معاكو نا بعرف امشي ولله
نجوي:مينفعش
ريتال:لا لا هاجي مليش دعوه
فيروز:ماشي يحبيبتي
نجوي:وانتي يروح
روح:لا نا هقعد هنا استناكو. وسلمولي عليه عشان مش هقدر اجي
نجوي:بحب ماشي يحبيبتي
نوسه:نا جهزت الوكل والخلجات يحجه
نجوي:ماشي وخدتهم
بعدين كلهم راحوا وروح قعدت لوحدها
عند رعد
رعد:وصل ونزل طلع أوضت يزن
يزن:كان صاحي لقي رعد دخل
رعد:عامل اي
يزن:بتعب الحمدلله وانت
رعد:متجلجش كلو تومام التومام المهم انت
يزن:نا كويس وفيروز وروح فين
رعد:كويسين
يزن:بطمأنيه طب كويس
بعد شويه
ايهاب :نزل وهما معاه وفيروز كانت بتسند ريتال ودخلو
رعد:لقهاهم جم وريتال معاهم
نجوي:يزن حبيبي عامل اي
يزن:الحمدلله وانتي
فيروز:زينو عامل اي وحشتني اووي مكنتش عارفه انام وانت مش في البيت
ريتال:سلمت عليه الف سلامه عليك ييزن
يزن:اي جابك بس عشان رجليك
رعد:كان بيبصلها وبس
ريتال:انت اخويا ومقدرتش مجيش اشوفك يلا قوم بسرعه بقي عشان تشيلني 😹
يزن:إن شاء الله
ايهاب:كيف صحتك يولدي
يزن:بخير يبوي وانت
ايهاب:احنا كويسين طول منتا كويس يولدي
يزن:دايما يبوي
نجوي:يلا يحبيبي عشان تفطر
يزن: لاه انتو فطرتو
فيروز:اه
ريتال:احنا نيجي من غير مناكل متحصلش كل يا يزن 😹
يزن:نا بجول اجده بردك
نجوي:بالهنا يحبيبي
يزن:رعد كلت
ريتال:بسرعه مكلش من امبارح ومنامش من امبارح
يزن:هيجوم يضروبك 😹
ريتال: لا
يزن:لي كدا يخوي
رعد:سيبك كل انت عشان ترجع بصحتك يخوي
يزن:مينفعش كل معايا
رعد:لا معوزش
يزن:بس كُل
رعد:كل انت ونا جاي اهو وبص لريتال وطلع
يزن:لسه جاي يتحرك جمبو وجعو جامد
يزن:بوجع اههه
نجوي:بخضه مالك يحبيبي
يزن:مفيش الجرح وجعني بس
ريتال:معلش إن شاء الله هتكون بخير
يزن:أن شاء الله
نجوي:كانت بتأكلو
يزن:كفايا يماما
نجوي: لا عشان تعوض الي راح
يزن:نا بطني وجعتني كفايه
ايهاب:خلاص ينجوي عشان بطنيه
نجوي:حاضر
يزن:امال روح فين
نجوي:زي اخوك بس هي مردتش تيجي معانا هي فطرت بس كلت حبه صغيرين خالص وقامت
يزن:لي اجده
نجوي:مش عارفه بس رعد وروح مش كويسين
يزن:إن شاء الله نبجي نتجابل بجي
نجوي:إن شاء الله يحبيبي قوم انت بس
بعد شويه
الدكتور جه كشف علي يزن
نجوي:اي يداكتور
الدكتور:لا لا دا احنا بجينا كويسين خالص اهو يومين ويخرج إن شاء الله لو بجي احسن
نجوي:بفرحه يارب
بعد مرور يومين
وروح:مكنتش بتاكل كتير نهائي وبتحلم كل يوم ب الي حصل ليزن ومراحتش شافتو
رعد:مكنش بينام و لا بياكل كان بيشرب قهوه وبس
الصبح
كلو قام ولبس ونزل
نجوي:بحب يلا عشان نجيب يزن
ريتال:هستناكو
فيروز:وانا
روح:متكلمتش
نجوي:ماشي ونفطر معاه بقي
ايهاب:يلا يا نجوي
رعد:يلا
نجوي:ماشي
ومشيو
ريتال:اخيرا انا فرحانه ولله انو هيجي
فيروز:وانا
روح:مكنتش بتجيب سيرت يزن خالص وكانت بتحكي لريتال أن هي بتحلم بكوابيس واليوم الي يزن اضرب فيه
فيروز:روح
روح:نعم
فيروز:انتي لغايت دلوقت مكلمتيش يزن ولا شوفتيه في اي
روح:بتوتر مفيش
فيروز:امال في اي ومبتكليش
روح:باكل ولله
فيروز:طيب مش هضغط عليكي
ريتال:هي بس تعبانه شويه
فيروز:سلامتك يقلبي
وقعدو
بعد شويه
ايهاب +نجوي +رعد +يزن :جم
يزن:كان خف بس مش اووي وساند علي رعد
بعدين دخلو
ريتال:اهلا يزن نورت البيت
فيروز:بفرحه نورت يقمري
يزن:اهلا نورك وبص لروح
روح:احم وطلعت فوق اوضتها
يزن:في اي
ريتال:معلش اصلها تعبانه شويه المهم انك جيت
يزن:سلامتها
نجوي:يلا يحبيبي عشان نفطر كلنا
يزن:حاضر
نجوي:قالت لنوسه تحضر الاكل
كانو كلهم قاعدين بيضحكو
بعد شويه…
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية احببت فارس الصعيد ) اسم الرواية