Ads by Google X

رواية العشق المنتقم الفصل الثامن 8 - بقلم مي احمد

الصفحة الرئيسية

  رواية العشق المنتقم كاملة بقلم مي احمد عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية العشق المنتقم الفصل الثامن 8

 

الاب صدمه من بنته/انت بتقولي ايه يا قمر انت بتفضلي واحد جاي من الشارع علينا الظاهر ان امك ما عرفتش تربيكي انا بقى هربيكي

ولسه جاي يمد ايده عليها ليق حد ماسك ايدها بيبص لقى قاسم

قاسم بحده/لو سمحت مش من الاصول انك تمد ايدك على واحده ست حتى لو كانت بنتك انت كده بتكرهها فيك مش بتربيها

الاب بعصبيه/على اخر الزمن واحد زيك هيعرفني الصح والغلط بنتي وبربيها بنتي ولا حر فيها ما حدش يتدخل

الام بحنان/لا مش حر فيها هي مش عبده عندك دي بنتك انسانه زيك وليها مشاعر واحاسيس اذا كانت هي عايزه اقاسم انت بترافض ليه

الاب كلمه واحده بس اقولها يا تختاري بيني وبينه يا تبقي معايا بنتي حبيبتي يا تروحي معا وكده تعتبر ابوك مات الاختيار بين ايديكي انا مش هجبرك انك تعيشي معانا الاختيار معاكي

الام باستغراب/انت ايه اللي بتقوله ده انت كده بتهد كل حاجه جوه بنتك

الاب بحده انا قلت قراري والقرار في ايد بنتك دلوقتي

ها يا قمر قلت ايه

قمر في حيره من قرارها خايفه ان تختار قاسم وتسيب حضن مامتها وعيلتها وفي نفس الوقت هي ما تقدرش تسيب قاسم اللي بيديها الامان والاهتمام اللي هي محرومه منه فقررت ان هي تختار قاسم ومع الوقت ابوها هيسامحها وهترجع تعيش معاهم بس دلوقتي هي لازم تاخد موقف

قمر وهي بص في عيون بابا/انا قررت انها اروح مع قاسم اذا كان حضرتك مش قادر تشوف الحب اللي بينا وهتقدر تستغنى عن بنتك فانا كمان هقدر اعيش من غيركم بس مش هقدر اعيش من غير قاسم

الام جريت عليها انت بتقولي ايه يا بنتي تقدري تعيشي من غير ما تشوفي ماما ده انا اموت لو ما شفتكيش يا حبيبتي ارجوكي انا روحي معلقه فيكي

قمر راحت على مامتها ومساحه دموعها وقالت لها

ما تعيطيش يا ماما انا كمان مش هقدر اعيش بعيد عنك بس ده قراري وانا اخذته لازم بابا يعرف اني مش ضعيفه وانا اقاسم مش وحش يا ماما

الام بحنان وحزن خلاص يا حبيبتي بس ابقي طمنيني عليك وقولي لي متى فرحك انت وقاسم

الام حضنت قمر وودعتها وكل ده تحت انظار ابوهم اللي مستغرب من موقفهم واللي زي مراته قبلت ان بنت تروح مع شخص غريب معقول يكون قاسم عمل اللي محدش قدر يعمله في اللحظه دي الاب بخاف كتير على بنته لانه ما حدش يعرف السر اللي بيني وبين قاسم مش هيقدر يقول يخاف لا يقول ليكون قاسم ما يعرفش السر اصلا وكده يبقى فضح نفسه علشان كده سمح لبنته ان هي تروح معاه

قمر راحت عند قاسم ومسكت ايده وقالت له يلا بينا يا قاسم فعلا قاسم ماسك ايديها وبص في عينيها وقال لها عمرك ما هتندمي انك و وثقتي فيا هخلي ايامك كلها سعاده واخدها و وخرج من الفيلا تحت انظار الام والاب الحزينين على فراق بنتهم الوحيده

الاب بعد ما خرجوا راح عند مراته وقال لها انت ازاي تسمحي لها ان هي تروح مع شخص غريب مش خايفه ليه ياذي بنتك انت ازاي امه اصلا

الام بتستغراب من هجوم/انت بتهاجمني ليه عارف ليه هي راحت معاها واخترت هو وما اخترتكش علشان هو عطاها الشيء اللي هي مفتقده عارف ايه هو الحنيه الحب الاهتمام ده كله انت ما قدمته لهاش يبقى ما تسالنيش هي اخترته ليه وما تلومنيش لوم نفسك

الاب بحده/ عشان بخاف عليها وباقسى عليها عشان مصلحتها يبقى دلوقتي انا الوحش وحش وحش ده طبع ومش هغيره خلي قاسم ينفعها وينفعك انت كمان وسابها وخرج من الفيلا كلها

اما في الطرف الثاني عند قاسم وقمر

قمر و قاسم قاسم وصلوا لمكان غريب وفيلا كبيره

قاسم راح نزل من العربيه هو وقمر وقال لها يلا بينا ندخل الفيلا

قمر باستغراب/فيله ايه مش هي دي الفيلا اللي انت كنت فيها الاول

قاسم بحب/ايوه يا حبيبتي الثانيه كانت فيلا صغيره للحفلات وكده اما دي القصر بتاعي

قمر مسكت ايده وقالت لي قصدك القصر بتاعنا من هنا ورايح هحاول اقدم لك السعاده كلها

قاسم بحب/ انت سعادتي يا قلبي يلا بينا ندخل عشان ما نتاخرش زمانهم جهزوا الغداء اصل رنيت عليهم وقلت لهم جهزي كل حاجه

قمر بتوتر/ كنت عايزه اسالك سؤال هو في حد ثاني يعني عايش معانا

قاسم بحب/ما تخافيش يا حبيبتي انا مستحيل اقعد معاك في البيت وحدينا غير لما اتجوز اللي بيحب حد بيخاف عليه ما تقلقيش في اختي اهو بالمره اعرفك عليها

دخل قاسم وقمر على الفيلا اللي اول ما دخلت قمر الفيلا اتبهرت بجمالها زي القصور اللي بنشوفهم في التلفزيون اكبر من الفيلا اللي هم كانواعايشين فيها

قاسم بحب/ عجبتك الفيلا يا حبيبتي

قمر وفرحه وبراءه/حلوه خالص يا قاسم زي القصر اللي في حريم سلطان

قاسم بضحك ههه ههه يخرب بيت جنانك يا شيخه تبقى زي حريم السلطان يبقى انا سلطان سليمان وقربها منه وقال لها وانت السلطانه هيام قاطعه لحظتهم الرومانسيه دخول البنت شكلها جميل بشرتها قمحاويه وعينيها عسلي وشعرها اسود

ايه ده هو احنا عندنا ضيوف ولا ما اعرفش

قاسم بعد عن قمر بسرعه

اسم راح ناحيه البنت وقال لها تعالي يا مريم اعرفك على حبيبتي ومراتي المستقبليه اخذ قاسم مريم وراح يعرفها على قمر

قاسم بحب اعرفك يا قمر علي اختي مريم مش بس اختي دي بنتي وكل حاجه ودنيتي بعد وفاه اهلنا شغاله في الشركه بس في قسم في لندن ولسه راجع من السفر امبارح

قمر راحت قربت منها وحضنتها وقالت لها اتشرفت كتير بمعرفتك ان شاء الله هنبقى اكثر من الاخوات انا بقى قمر خطيبه قاسم و وهعيش معاكم هنا لحد ما اخلص السنه دي في الكليه ونتجوز انا وقاسم لو مش هيضايقك يعني انا حابه انك انت تبقي اختي

مريم بغموض/راحت حضنتها انا انا تشرفت بمعرفتك واكيد هنبقى اكتر من الاخوات انا مش مديكي حد عادي انا بديك روحي

قاسم بمرح بما ان خلصت التعارف يلا بينا ندخل نتعشى عشان انا ميت من الجوع راحوا كلهم على سفره الاكل

قمر كانت مكسوفه قوي راح اقاسم مسك ايديهاوقال لها ما تتكسفيش يا حبيبتي ده بيتك وفعلا كلهم ابتدوا ياكلوا بس نظرات مريم ما كانتش مريحه خالص قمر لحظه ده وابتدي تخاف من نظراتها كلهم كلوا بعد الاكل

قاسم خد قمر وراحوا على الجنينه قسم وهو بيكلم قمر هقولي لي يا حبيبتي هترجعي الكليه امتى

قمر بحب /ان شاء الله الاسبوع الجاي هيبدا الدراسه بس انا مش عايزه اتعبك يعني معايا

قاسم بحب/تتعبيني ازاي ده انت روحي في حد بيتعب من روحه وقرب منها و و قعدها على رجله وبتبدا يغازل فيها قمر اتوترت جدا من حركه قاسم وشها بقى عامل زي الفراوله

قاسم بيحب/عارفه يا قمر انا مبسوط قوي انك هتفضل قاعده معايا كل يوم اشوف الوش القمر ده قبل ما اخرج وقبل ما انام اول ما اصحى حياتي كلها هتبقى سعاده قرب منها وطبع قبله فوق جبينها وابتدى يوزع قبلات جميع انحاء وشها وقرب من شفايفها وقال لها بحبك

قمر وهي مش قادره تتكلم من كثر المشاعر وانا كمان بحبك في اللحظه دي قاسم راح التهم بشفايفها في قبله طويله وعميقه بيعبر فيها عن مدى حبه ليها قمر كمان اتجاوبت معاه وحوطت رقبته بايديها كل ده تحت انظار مريم الغير مريحه

قاسم بعيد عن القمر هو مش قادر ياخد نفسه من فرطه المشاعر ه كمان قمر بعدت عنه وهي وشها عامل زي الفراوله وبصت في عينيه وقالت انا وطلعت تجري على فوق من كثر الخجل

قاسم بص عليها وهي بتجري وقال في نفسه مجنونه

قاسم راح غرفته عشان يرتاح ويستعد لبكره

قمر طلعت تجري على اوضتها وهي مش قادره تاخد نفسها وقعدت تقول في نفسها يخرب بيتك مش قادره تمسكي نفسك على الولد وفي نفس اللحظه دخلت مريم

مريم بغيره/انا دورت عليك يا قمر انت كنت فين انا قررت ان انام معاكي في نفس الاوضه لو كنت هضايقك فبلاش

قمر بحب/ انت بتقولي ايه انت زي اختي مستحيل اتضايق انك تنام معايا بالعكس انا كنت هطلب منك نفس الطلب انا هدخل اخد شاور تكوني انت جهزت نفسك دخلت قمر عشان تطلع هدوم في نفس الوقت ده دخلت مريم الحمام واعملت الحاجه

قمر دخلت عشان تاخد شاور بس لحظه ان في دخان كثير وحاولت تفتح الباب ما راضيش يفتح والدخان بيكتر قمر ما قدرت تاخد نفسها

لحد ما قمر وقعت في الارض قعدت تقول مريم الحقيني انا بموت قمر اغمى عليها

مريم نزلت البرود ولا كانها عملت حاجه لقيت قاسم قاعد بيلعب رياضه قبل ما ينام قال لهم امال فين قمر قالت لي ان هي هتنزل شويه قبل ما تنام

مريم بتوتر اصلي

قاسم حبده وشك/ اصلك ايه يا مريم انطقي هي فين قطع صوتهم صوت الدادسماح وهي بتقول الحقني يا بيه قمر لانها واقعه في الحمام قاسم جيري على قمر لاقيها مغمى عليها

راح بسرعه اتصل بالدكتور وابص لمريم بصه اخيره معناها التوعد

وصل الدكتور احمد دكتوره العائله كشف عليها وقال لهم انها استنشقت شويه غاز وان هتبقى كويسه بس محتاجه شويه رعايه

قاسم هو راح قاسم شكر للدكتور شكرا كثير يا دكتور تعبينك معايا على طول انا هجيب لها الدواء

يا دكتور احمد تمام لو عاوزت اي حاجه انا موجود

خرج الدكتور هو وادادا سماح رح قاسم ناحيه مريم وقال لها ليه عملت كده يا مريم يا حبيبتي مستحيل تقدر تاخدني منك انت ليكي مكنه خاصه وهي ليها مكانه خاصه مستحيل تاخدني منك مش عايز اللي حصل ده يتكرر المره دي قدرنا ننقذها المره الجايه الله اعلم اللي هيحصل مريم جريت عليه وحضنته وهي بتبكي وتقول انا مش مجرمه انابس بكره علشان هتحرمني منك انت مستحيل تسيبني صح زي ما كلهم سابوني قاسم اخذها وطبطب عليها واقول لها مش عايزك تبقي

ضعيفه انت قويه يلا بقى روحي ارتاحي ونامي قاسم راح نادي على الداده سماح عشان تاخد مريم واخذتها وخرجت راح قاسم قرب من سرير قمر وقال لها اسف على حصل اوعدك محدش هيقدر ياذيكي صدقيني قلبي وجعني قوي لما عرفت اللي حصل لك مش هسمح لحد ياذيكي ولا موجود حتى لو كانت اختي في اللحظه دي قمر فاقت و اترمت في حضن قاسم كنت هموت يا قاسم انا مش عارفه ايه اللي ايه اللي حصل بس انا دخلت اخذ شاور ولقيت الباب اتقفل عليا ودخان ملا الدنيا قاسم م ارجوك ما تسيبنيش مسكه ايده وقالت له خليك نايم جنبي النهارده خايفه انام وحدي

قاسم حنان/حاضر يا حبيبتي اخذها بحضنيه وحاول يهديها لحد ما انامت وهو فضل يدقق في ملامحها بريئه لحد ما غلب النوم

الصبح دخلت اشعه الشمس على قاسم وقمر

قمر ابتدت تصحى هي وقاسم

قسم صحه من النوم ليقي قمر صاحيه وبصه السقف قرب عليها وقال لها قمر انا عارف اللي هقوله هيصدمك بس و بس لازم تعرفي

قمر/ في ايه قلقتني

قاسم متوتر/اختي هي اللي حبست في الحمام امبارح

قمر بصدمه ايه 😳

google-playkhamsatmostaqltradent