رواية احببت فارس الصعيد كاملة بقلم حبيبة محمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية احببت فارس الصعيد الفصل التاسع 9
كلهم قامو وفيروز سندت ريتال
يزن:اي اشيلك
ريتال:ونبي اسكت انت قادر تشيل نفسك
يزن:بضحك اه
بعدين كلهم قعدو علي السفره ورعد قعد
ريتال:حبت تغلس علي رعد اخيرا قعدت تاكل انا كنت فكرت انك انقرضت ولا اتسخطت
رعد:ببرود هو نا زيك
ريتال:مردتش وكلت
يزن:روح فين
نجوي:ناديت عليها بس هي قالتلي انها مش هتقدر تنزل ف ممكن تفطر كمان شويه في اوضتها
يزن:طيب
وكملو اكلهم
بعد شويه خلصو وقامو يغسلو أيديهم
فيروز:تعالا اقعد معانا حبه
ريتال:اه
يزن:ماشي
وراحو قعدو
رعد.:هروح نا ورايا شغل يبوي
ايهاب:ربنا معاك يولدي
بعدين رعد مشي
نجوي:قعدت معاهم
ريتال:ولله وحشتني ك اخ ي يزن
يزن:وانتي ولله
فيروز:بغيره وانا
يزن:وانتي
نجوي:انت وحشتنا كلنا
عند روح
روح:كانت قاعده علي السرير بحزن
روح:كانت خايفه تواجه يزن بعد الي حصل بسببها وكان ممكن يموت بسببها
حته انها مكنتش بتحب تجيب اسمو عشان بتتوتر وفضلت قاعده علي السرير
تسريع الاحداث تاني يوم
الساعه8:00 الصبح
رعد:كان في الشغل
ريتال:قامت واخدت شاور
وكلهم نزلو معادا روح
نجوي:صباح الخير
الكل :صباح الخير
يزن:رعد في الشغل يبوي
ايهاب:اه
فيروز:جريت علي يزن
يزن:في اي
فيروز:انا زعلانه نا همشي بكره بليل
يزن:هتوحشيني
فيروز:بحزن وانت
ريتال:حضنتها هتوحشيني اووي
فيروز:وانتي
يزن:هي روح مبتطلعش لي
فيروز:نا كل مقولها منزلتيش لي تقولي عادي اصلي تعبانه ومش قادره انزل
ريتال:مش عارفه
يزن:طيب
نجوي:يلا يحبايبي
وكلهم راحو علي الفطار
يزن:هي هتاكل فوج بردك
نجوي:اه
يزن:براحتها
نجوي:نا مش عارفه هو في اي بس بسبها براحتها
ريتال:مفيش هي تعبانه شويه ومش عاوزه تنزل
يزن:اه منا عارف
وقعدو ياكلو
بعد شويه خلصو
يزن:قام
وهما بعدو
ريتال:طلعت لروح
روح:كانت قاعده زي مهيا لقت ريتال دخلت
روح:بخضه خضتيني
ريتال:معلش هو في اي بقي
روح: اي
ريتال:من ساعت ما يزن جه وانتي مبتنزليش
روح:مفيش ولله
ريتال:قعدت بتعب لا في وهتقولي
روح:بحزن انا وخايفه اشوفو بعد الي حصلو بسببي نا كل يوم بحلم بكوابيس زي مقولتلك
ريتال:بحب ايوا بس هو بيسأل عليكي كتير ولاحظ انك مش عاوزه تشوفيه
روح:نا كل مبقول هنزل مبنزلش
ريتال:طيب يحبيبتي متخافيش
روح:هنمشي من هنا امتي
ريتال:مش عارفه نا بكلم جدو كل يوم وبطمن عليه بس هو في مصر هو وخالو والبيت فيه ابن خالي بس وانتي عارفه نا بخاف اقعد معاه لوحدي
روح:اه
ريتال:جدو هيجي كمان يومين متخفيش وهنمشي
روح:طيب
ريتال:طب يلا ننزل
روح:لا لا مش عاوزه
ريتال:طب بس يلا
روح:لا
ريتال:طيب هنزل نا وهاجي تاني
روح:طيب
بعدين نزلت
يزن:اي
ريتال:اي
يزن:عارف انك كنتي عندها
ريتال:اه مرضتش تنزل ولله
يزن:اممم هنزلها انا
ريتال:بقلق لا لا بلاش
يزن:في اي
ريتال:قصدي سبها براحتها
يزن:لا هطلع انزلها وطلع من غير ميسمع ريتال
فيروز:سبيه ينزلها
ريتال:طيب وقعدو
عند روح:كانت قاعده بزهق وبتفتكر الي حصل مع يزن بسببها
روح:انا زهقت كل شويه افكر في الي حصل
يزن:خبط
روح:ادخلي يريتاا فكرتها ريتال
روح:وهي باصه من الشباك نا تعبت يريتا كل شويه افكر في الي حصل واتخنقت
مفيش رد
روح:اعمل اي
روح:انتي مش بتردي لي ولفت
يزن:كملي
روح:😳😳اااا انت دخلت ازاي
يزن:من الباب
روح:بتوتر ولله
يزن:ولله
روح:اه طب عاوز اي
يزن:في حد يجابل حد اجده نا اول مره اجي جوضتك حته
روح:معلش
يزن:قعد جنبها مبتنزليش لي
روح:بتوتر واضح هااا لا اصل تعبانه شويه
يزن:اممم الف سلامه اي بجي الي بتفكري فيه كل شويه واتخنجتي منيه
روح:لا مفيش
يزن:اي
روح:مفيش
يزن:مجتيش المستشفي لي واول مجيت طلعتي علطول ومجلتيش حته عامل اي هو في اي عاوز افهم
روح:مفيش نا كنت بطمن عليك منهم
يزن:ماشي في اي بجي
روح:مفيش ولله
يزن:هو كان في حد عملك حاجه جبل ماجي
روح:لا الحمدلله
يزن:طيب في اي
روح:مفيش وانا اسفه ولله علي الي حصلك انا اسفه مكنتش اقصد أن يحصلك كدا ولله اسفه
يزن:في أي اهدي
روح:عنيها بدأت تدمع انا مسمعتش الكلام وكنت ممكن تموت بسببي انا اسفه ولله معلش 🥺
يزن:طيب اهدي
روح:انا اسفه
يزن:خلاص نا بجيت كويس متجلجيش
روح:طيب كويس نا اسفه برضو ومعتش هعملك حاجه ولله ولا هخليك تشوفني نا اسفه
يزن:بخنقه خلاص بجي نا كويس اهو
روح:بدموع وبتفتكر اانت كنت ممكن تموت بسببي ونا مسمعتش الكلام انا اسفه
يزن:خلاص معلش حصل خير اهدي
روح:…
يزن:متعيطيش بجي
روح:نا كنت كل يوم بحلم ب الي حصلك ومش بنام ولله وانا اسفه علي الي عملتو ولله
يزن:بخنقه اكتر خلاص بجي نا كويس اهو اهدي واي حد في مكاني كان هيعمل اجده واكتر تومام اهدي
روح:هديت ماشي
يزن:يلا ننزل
روح:لا
يزن:لي
روح:كدا
يزن:يلا بجي مش هتحايل نا
روح:معلش لا
يزن:يلا فيروز هتمشي بكره ف لازم نقعد معاها
روح:طيب انت مش زعلان
يزن:لا يلا بجي
روح:طيب هو الجرح بيوجعك
يزن:لا
روح:هو انت خفيت ولا لسه
يزن:اسألي تحت نا بجيت تومام التومام وزين ولله يلا بجي
روح:طيب الحمدلله
ونزلو
ريتال كانت قاعده هي وفيروز لقتهم نازلين
فيروز:اوعاا يزن نزل روح محدش قدك يسيدي
يزن:في اي
فيروز:مفيش
ريتال:اخيرا
روح:اه
فيروز:يلا تعالو اقعدو بقي
يزن:طيب وراحو قعدو
ريتال:تيجو نطلع الجنينه حبه
يزن:ماشي
وقامو كلهم وطلعو الجنينه
يزن:اي انتو هتعيطو
ريتال:لي
روح:لا
فيروز:مين قال كدا
يزن:شكلكم زعلان
ريتال :لا عادي اصل مش عارفين نعمل اي
فيروز:ولا نا
ريتال:يلا نتصور
يزن:طيب اتصورو
ريتال:وانت كمان
يزن:لاه
ريتال:يلا بقي متبوظش الصوره
يزن:استغفر الله ماشي
بعدين فضلو يتصورو حبه كل واحده بفونها كام صوره
يزن:كفايا بجي
ريتال:خلاص
يزن:اخيرا
روح:انت تعبت ولا اي
يزن:لا بس مبحبش اتصور گتير
روح: اه تمام
بعد شويه
ريتال:يلا نلعب
روح:نلعب اي
ريتال:اممم صراحه ولا جرأه
فيروز:يلا
يزن:يلا العبو انتو بجي
ريتال:انت رايح فين خد هنا كدا
يزن:عاوزه اي
ريتال:العب معانا
يزن لاه نا مش اصغير عشان العب
روح:ولا احنا بس نتسلي
يزن:لاه
فيروز:بزهق يلا بقي
يزن:مش كتير عشان نا محبش اللعب
ريتال:ماشي وجابو ازازه ولفوها
الازازه جيت علي فيروز وريتال
فيروز:اسألي
ريتال:عشان غطا الازازه كان نحيتها ف هي الي هتسال اممم صراحه ولا جراه
فيروز:جراه
ريتال:عمرك بوستي ولد
فيروز:اهدا لا مش ببوس غير يزن بس 😹
ريتال:مهو لازم سؤال جراه
الازازه لفت
جيت عند يزن وريتال
يزن:صراحه ولا جراه
ريتال:صراحه
يزن:بتحبي ابوكي اكتر ولا امك
ريتال:بحزن ماما
يزن:طيب ولف الازازه
جيت عليه هو وروح
روح:صراحه ولا جرأه
يزن:صراحه
روح:بتحب مين
يزن: ….
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية احببت فارس الصعيد ) اسم الرواية