رواية مهرة فارس الصعيدي كاملة بقلم رنا احمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية مهرة فارس الصعيدي الفصل الرابع و العشرون 24
في جناح جاسر وفريد ..
كانوا قاعدين بسعاده وضحك وفجاه رن تليفون جاسر يخبروه بأن العمليه تتم الان .
فريد بجديه /انا جاي معاك مش هسيبك لوحدك فاهم .
منه بلهفه /وانا كمان هاجي اتفرج.
جاسر بغيظ شديد/تتفرجي علي ايه هي رحله بقولك ايه انا مش ناقص .
منه بغيظ شديد/قسما بالله مايحصل ي جاسر مش بعد كل الي عملته اللحظه دي انا مستنياها .
فريد بحده /عقبال سعادتكم ماتتخنقوا أن شاء الله هيكونوا تممو الصفقه وخلعوا بره البلد كمان يلا مفيش وقت .
ليسرعوا للقبض علي تلك العصابه .
***********
عند مكان التسليم .
كانوا واقفين جاسر ومنه وفريد وراء صخره كبيره بيتابعوا كل حاجه بتخفي.
منه بغيظ شديد/شوف واقفه شايفه نفسها ازي الله يرحم لما خالي فارس جبها مكنش حتي شبشب تلبسه في رجلها بنت الحافيه بس بقولك ي جاسر الرجاله الي معاهم دول شكلهم مش اجانب تفتكر منين .
جاسر بعصبية/تحبي اروح أسألك علي بطاقتهم اخرسي بقا.
فريد بحده /انتوا ايه اتجننتوا هيحسوا بينا منه اخرسي خالص .
جاسر بغيظ /متنساش أنها مرائتي يالا متزعقش فيها كده .
منه وهي تنام علي كتفه بدلع /تسلملي ي حبيبي .
فريد وهو يكاد يجن منهم /صبرني يارب بدل مارميهم من هنا.
جاسر بحده /بس اسكتوا كده لازم نهجم ليسرع جاسر ومعه بقيه القوه بعدما أرسل إليهم اشاره بالتحرك ليحاصروهم من كل مكان .
جاسر بابتسامه وسخريه /اهلا اهلا ي نور والا اقول ي مرحومه نور ههههه .
نور بصدمه /جاااااسر.
جاسر بابتسامه/ايوه جاسر جاسر الي وقعتي علي أيدوا جاسر الي افتكرت في يوم انك ممكن تتضحكي عليه أو علي اخوه وتدمري عيلتنا انا عارف كل حاجه من الاول ووقعتي في الفخ ي نور مش انتي بس والحيه الي اسمها ساره وانت كمان ي سي عمر انت واخوك والست والدتك بصراحه لعبتنا عليكم كانت محكمه منه مرائتي عمرها وفي يوم من الايام كانت مرائتك ي عمر كل ده كان فيلم مننا ووقعت ي حمار .
منه وهي تمسك يد جاسر بعشق وتملك /هو انا معقول اتجوزك انت ي معفن ده انا متجوزه سيد الرجاله كلهم .
جاسر بجديه/اقبضوا عليهم .
وبالفعل تم القبض عليهم جميعا ليحتضنوا جاسر ومنه وفريد بعضهم بسعاده فقد نجح مخططهم وانقذوا الكثير من الفتيات والشباب .
*****************.
من فيلا القناوي ..
كانوا داخلين بضحك وسعاده واتفجوا ب فارس ملك الحكايه الاصلي وهو واقف بيبص ليهم بتوعد .
فريد بقلق وهمس/ابوك شاكله ناويلنا علي نيه سوداء .
جاسر بقلق شديد من نظرات والده /سوداء بس دي كل الالوان .
منه بقلق/انا ماليش دعوه بيكم ولا اعرفكم .
جاسر بغيظ /واطيه .
رحمه بغيظ شديد/اهلا وسهلا بالبريئه الي عملالي فيها مجني عليها وظلمتيني ي ماما دمرتي حياتي ي ماما ده انا هطلع روحك في ايديا كده .
فارس بحده /اهدي ي رحمه متنسوش أن شويه وفيه ضيوف هتيجي والي عملوه من ورايا انا هعرف احاسبهم عليه كويس اوي بس مش دلوقتي .
منه بقلق وهمس /خالي تقريبا هيكهربنا .
*********************.
بعد ساعه ..
كان واقف قصادهم فارس فرحان وفخور بالي عملوه بس حب يلعب معاهم شويه فريده قرب باستنكار .
/انت بتقول ايه ي بابا .
فارس بجديه/الي سمعته ي روح ابوك انت وهو منه وفرحه هيقعدوا مع تسبيح وانتوا مع بعض ي تؤام الهم انتوا علشان تبقوا تعملوا حاجه من ورايا تاني .
منه وهي تتدفع فريد بغيظ /وسعلي كده ي حاج شويه بقولك ايه ي خالي البت دي لسه مستجده تقعد براحتهاالي اتجوز معايا أنا وجاسر زمن ولادهم مشاء الله دخلو المدرسه أنا خلاص خللت حرام عليك انا خايفه أننا نعجز قبل ماندخل.
فارس وهو بيكتم ضحكته بصعوبه /قصدك ايه ي بت .
منه بغيظ شديد/اصلي أن دخلتي أنا وجاسر هتكون النهارده بدل ماهصورلك قتيل في البيت ده حرام نفسي اشوف حته عيل منه قبل ماموت.
سالم بغيظ شديد/جرا ايه ي بت انتي مفيش حياء خالص كده .
منه بحركات رقاصه /حياء ايه ي ابو حياء بقولك هبور ي أبا انا الي قولت ل عندي هدخل النهارده ي عني هدخل النهارده .
سالم بضحك /ههههه خلاص هنجوزك بدل ماتتجوزي علي روحك .
*****************.
في جناح منه .
كانت داخله بعصبيه بس اتفاجات بذلك الفستان الساحر المفروش علي سريرها ليسير جاسر وهو يحتضنها بعشق .
/الف مبروك ي عروسه البسي الفستان علشان تنوري ي عروسه .
منه بفرحه لا توصف /بجد ي جاسر فرحنا هيكون مع فريد وفرحه مش مصدقه .
جاسر وهو يقبل يدها بعشق /لا صدقي ي نبض قلبي وعلي فكره مش احنا بس الي عندنا المفاجاه دي ده الكل تسبيح وسليم وكريم ومي كمان قولنا هنفرح النهارده الليله فرح وبس ..
******************.
في مكتب فارس ..
كان قاعد فارس بشرود دخلت مهره بابتسامه عاشقه.
/روح قلبي قاعد هنا لوحدك ليه .
فارس بابتسامه وهو يفتح لها ذراعيه /تعالي ي ملكه قلب فارس .
لتقترب له مهره كطفله لتجلس علي قدميه بسعاده .
/ايه ي روح قلبي .
فارس بابتسامه/فرحان اوي ي مهره اوي خلفت رجاله يعتمد عليها مبسوط اوي باتحادهم مع بعض النهارده فرحان ببنات اختي أنهم لاقوا رجاله يعشقوهم بجد دلوقتي بس بقيت مرتاح .
مهره بابتسامه/ومهرتك بقا فين نصيبها في كل ده .
فارس بعشق دائم لسنوات/ي خبر ابيض ازي تقويلي كده ده انت حته من روحي انا ملكك وحته منك انا قبلك مكنتش عايش ي مهره ..
وفجاه كان هيقبلها دخل جاسر لانه كان فاكر فارس لوحده.
جاسر بابتسامه وغمزه /بتعمل ايه ي شقي شكلي جيت في وقت مش مناسب .
فارس بغيظ شديد /ي ساتر ده انت عيل رخم عايز ايه يالا .
جاسر بابتسامه/الناس بدأت توصل وسليم وكريم كمان وأهلهم ناس طيبين اوي ي بابا بجد .
فارس بابتسامه/طبعا امال انت فاكر اني هتجوز بنات اختي الا هما بناتي لاي حد ربنا يسعدكم كلكم ي حبايبي.
*****************.
من داخل حفل الزفاف …
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️.
كان كلا منهما يرقص مع معشوقته بعشق وسعاده .
منه بعشق وسعاده /اه ي مالك قلبي وروحي خلاص ي جاسر مش قادره أننا انتهينا من كل التعب والوجع وبقينا مع بعض
جاسر بعشق /خلاص ي نور عيني بقينا مع بعض ومحدش يقدر يفرقنا انتي روحي ي منه عشق عمري كله بعشقك .
منه بعشق /وانا بعشقك ي روح قلبي .
فرحه بابتسامه ساحره/بقيت مرائتك ي فريد مش مصدقه حاسه اني بحلم من اول مره شوفتك فيها خطفت قلبي وروحي .
فريد بعشق /انتي الي خطفتي قلبي وروحي انا عمري مافيه واحده قدرت تملأ عيني ابدا لكن لما شوفتك اتخطفت وبقيت مسلوب اللاراده وحبك ملك قلبي وحياتي كلها بعشقك ي فرحه حياتي .
فرحه بابتسامه ساحره/وانا بموت فيك ي روح قلبي من جوه .
تسبيح بابتسامه وسعاده/معقول كل ده تعمله ي سليم مش قادره اصدق .
سليم بابتسامه عاشقه /انتي عشق طفولتي ي تسبيح طول عمري حاسس اني هقابلك تاني وعمري مهكون غير ليكي والحمد لله ربنا خققلي أمنيتي وبقيتي مرائتي وحبيبتي ودنيتي كلها .
تسبيح بعشق وسعاده/وانت بقيت روحي ي سليم بحبك .
مي بابتسامه/ايه هتفضل باصصلي كده كتير .
كريم بابتسامه عاشقه /طبعا لازم افضل باصصلك كده انا مش مصدق اصلا انك بقيتي مرائتي انتي كتيره عليا اوي ي مي .
مي وهي تتضع يدها علي شفايفه /اوعا تقول كده ازعل منك فاهم ي كريم انت النور الي جه نور حياتي ودنيتي بعشقك ي كريم .
كريم وهو يقبل يدها بعشق /وانا بعشقك ي نور عيني.
وفجاه جاسر اخد المايك وشاور للشباب وفعلا طلعوا وغنوا اجمل الاغاني الرومانسيه واعترفوا بعشقهم الذي أنار حياتهم .❤️❤️❤️❤️❤️.
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️.
في جناح جاسر ومنه ..
كان يحملها بكل رومانسيه وسعاده ليضعها بخفه علي السرير لتبعتد بخجل وارتباك .
جاسر بضحك /ههههه ايه ده وانتي من امتا بتتكسفي ي منه ده انتي بجحه ي عمري .
منه بغيظ شديد/ايه اتكسف فشر انا بس بشوفهم يعملوا كده في الافلام .
جاسر وهو يحتضنها بعشق /بس انا عايزك علي طبيعتك ي حبيبتي.
منه بابتسامه /طبيعتي قليله الادب .
جاسر بابتسامه وغمزه/وانا بموت في قله الادب.
لياخذها جاسر الي أحضانه ليبدوا حياه العشق .
*******************.
في جناح فريد وفرحه.
كانت قاعده فرحه شكلها مرتبك اوي .
فريده بابتسامه /فيه ايه ي حبيبتي ايه القلق ده الي علي وشك ده هتبقا ليله عنب أن شاء الله.
فرحه بارتباك شديد/فريد انا مش عارفه اقولك ايه بصراحه كنت عايزه اقولك علي حاجه بس وحياتي متتعصبش هات ودنك .
صدرت منها كلمات جعلته يصرخ بغيظ شديد.
/نعم ي اختي علي حظي .
فرحه بارتباك شديد/اعمل ايه بس ي فريد اهو الي حصل عادي بتحصل .
فريد بحسره /ي حظك المنيل ي فريد طب نامي ي فرحه نامي ربنا يهديكي انا هنزل في الجنينه شويه .
فرحه بحزن شديد/فريد انت بجد مش زعلان .
فريد وهو يقبل رأسها بعشق/انا طبعا كنت هموت عليكي بس ده مش ذنبك ابدا انتي كفايه انك في حضني انا مش عايز حاجه تاني كفايه عليا اوي كده .
فرحه بابتسامه عاشقه /طب علي فكره مفيش حاجه من الي قولتها انا كنت بختبرك كنت بشوف ممكن تصبر عليا وممكن تقدرني ولا لا بعشقك ي فريد بعشقك .
فريد بابتسامه عاشقه /طب مدام كان اختبار بقا تعالي خودي النتيجه .
******************.
في جناح جاسر ومنه …
كانت منه تنظر إليه بعشق داخل أحضانه .
جاسر بابتسامه وعشق /خلاص ي مزه قلبي بقيتي مرائتي رسمي وشرعي بقيتي ملكي.
منه بعشق /انا ملكك من زمان ي جاسر انت اجمل راجل في عيوني بعشقك ي جاسر .
********************.
في شقه سليم وتسبيح ..
كانت تغفا تسبيح داخل أحضانه لتتحدث بسعاده.
/انا اكيد اسعد حد في الدنيا دي دلوقتي وانا في حضنك .
سليم بعشق /لا فيه انا طبعا كفايه انك مرائتي وفي حضني بعشقك ي تسبيح بعشقك .
تسبيح وهي تقبل خده بعشق /وانا بعشقك ي سليم
*********************.
/مبسوطه ي روحي .
مي بعشق/الا مبسوطه ي كريم انا طائره من الفرحه كريم انا بعشقك عشق .
كريم بعشق/وانا بموت فيكي يا روح قلبي.
***********************
بعد مرور سنه ونص …❤️❤️❤️❤️💐💐💐💐💥
في حفله المواليد الصغيرين فقد أصر فارس عمل حفله لهم جميعا .
فقد انجب جاسر ومنه ولد أطلقوا عليه فارس .
وفريد وفرحه ولد أطلقوا عليه /جاسر .
وتسبيح وسليم فتاه أطلقوا عليها رحمه .
ومي وكريم فتاه أطلقوا عليها مهره .
كان الجميع في غايه الفرح والسعاده كانت تقف مهره تنظر إليهم بسعاده وحنين فجاه فارس حضنها من الخلف بتملك وهو يقدم لها هديه .
/مبروك ي احلا وأجمل واصغر جده في الدنيا كلها ي مهره قلبي .
مهره بعشق لذلك الرجل الفريد من نوعه /الله يبارك ي فارس حياتي كلها بعشقك ومتنساش أما مش اي مهره انا مهره فارس الصعيدي ❤️❤️❤️❤️.
لينضموا إليهم الشباب والبنات وهم يحملون أبنائهم ثمره تلك العشق ليلتقطوا لهم صوره جميله مشرقه تخلد قصص عشق من نوع خااااص ❤️❤️❤️.
تمت بحمد الله.
يتبع الفصل كاملا اضغط هنا ملحوظة اكتب في جوجل " رواية مهرة فارس الصعيدي دليل الروايات" لكي يظهر لك الفصل كاملا
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية مهرة فارس الصعيدي ) اسم الرواية