رواية امل بعد اكتئاب (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم عمار إبراهيم
رواية امل بعد اكتئاب الفصل العاشر 10
الفصل العاشر
بعد يومين
الدكتور : الحمد لله عدينا مرحلة الخطر والمخ بدا يستجيب ويقوم بوظيفته
بلال : طيب يا دكتور هو كدة هيفوق من الغيبوبة ويرجع زي الاول امتي
الدكتور : هو في اي لحظة من دلوقتي يفوق بس ممكن ميرجعش زي الاول
بلال : بمعني
الدكتور : ايوا المخ رجع يستجيب بس وارد يبقي فيه خلل ودة ممكن يعطل اي جزء تاني من جسمة
حبيبة بفرحة : علي
مصطفي وبلال جريوا عليه بدا يفوق
علي بتعب : انا فين
مصطفي : ششش اهدا بس الدكتور هيفحص حالتك ويتاكد انك كويس الدكاترة بداو يفحصوا علي لحد ما الدكتور بدا يشخص حالته
الدكتور : علي انت حاسس برجلك
علي لم فاق واستوعب كل حاجة حوليه :ايوا حاسس برجلي
الدكتور امر اهم يشيلوه من الاجهزة والمحاليل : قوم امشي كد
علي بدا يقوم من علي السرير حاسس بتقل في رجل اليمين بدا يمشي بمجرد موقف وقع بلال ومصطفي سندوة وقعدوه علي السرير والدكتور امرهم يسيبوة علي حاول تاني بدا يمشي واحده واحدة ولاحظوا كلهم بعرجة في رجلوا اليمين
الدكتور : تمام كويس انها جت علي كدة
علي : انا هتم بالاعاقه دي علي طول
الدكتور : لا فيه جلسات طبيعية وتمارين هترجعك من 90 في الميه ل 100 في الميه زي الاول بس انت اجمد واحمد ربنا احنا كنا متوقعين شلل
علي : الحمد لله
دلوقت انت تقدر تخرج وتبدا جلسات العلاج
كانت قاعدة في اوضتها بتقرا في روايتها لحد ما سمعت رسالة بصت ع فونها لقته عمار
عمار : صباح الخير
رنا ابتسمت : صباح النور في حاجة ولا ايه
عمار : لا اصل موريش شغل وخالد تحت في المحل قولت اغلس عليكي شوية
رنا بضحك : غلس يا عم انا كدة كدة فاضية
عمار : طيب بما انك فاضية بقي ما تيجي نخرج شوية
رنا : ومالو يا عم يلا بينا
عمار : ايه رايك في المكان دة
رنا : جميل جدا
عمار : طيب يا ستي تشربي ولا تاكلي
رنا : لا يعم متشكرين انا فاطرة قبل منزل هاتلي ميلك تيشك
عمار بضحك : ميلك تشيك حاضر
هات واحد ميلك تشيك واحد قهوة
رنا : عمار
عمار : نعم
رنا بصوت واطي : بص وراك براحة عشان ميخدوش بالهم
عمار بص لقي اربعة كبار في السن لابسين بدل سودا من ضمنهم منير الجارحي
عمار طلع 200ج من جيبة ونادي ع جرسون : يا متر
الجرسون جاله اداله 200 ج وقاله حاجة في ودنه ومشي
رنا عملت ايه
عمار : هقولك
جرسون بيشيل الكوبيات الفاضيه من قدامهم
شخص : خلاص هيبقي يوم الخميس الجاي في مستشفي***** لساعه 6
الجرسون شال الحاجة ومشي وراح قال لعمار الي سمعه
عمار : مسمعتش حاجة تاني
الجرسون : شيلت الكوبيات ومشيت بس كانوا هيشكوا فيا لو كملت
عمار : طيب خلاص شوف انت شغلك
رنا : هنعمل ايه
عمار : هنبلغهم ونشوف ردهم ايه يلا بي
مكملش جملته لقي حد قعد جمبهم
رنا : مش انت العرباوي الي هربتني
نادر : ايوا انا كان مطلوب مني اراقب الجماعه الي هناك بس خدت بالي من الجرسون وهرشت انه تبعك
عمار : معرفتش تفاصيل بس هيتجمعوا في مستشفي **** يوم الخميس الساعه 6
نادر : تمام
فرح : اخيرا حبيبة روحت
مصطفي : وعلي روح مع بلال وهيقعد معاه يومين هيساعدة في العلاج وانا هبقي اروحلهم الصبح
فرح : كل حاجة جت فجاة
مصطفي باعتزار : معلش يا حبيبتي مقدرتش اكمل كلامي مع مامتك
فرح : انت بتقول ايه علي اخويا مهما كان واكيد مش هنسيبه يعني
مصطفي : ربنا يشفية يلا اطلعي وانا هبقي اكلمك بليل
فرح : ماشي سلام
مصطفي : يا حبيبتي
مصطفي روح بيته فتح اوضتة ورمي نفسة علي السرير
فرح : امتي نتجوز بق وتعيشي معايا يا فرح
مصطفي فونه رن كان عمه بيتصب فيديو كول من الكويت
راجح : واحشني يابن الكلب
مصطفي بضحكة : وانت كمان يا عمو اخبارك ايه واخبار الشغل
راجح : انا فل فل انت الدنيا معاك ايه
مصطفي: انا تمام شويه حجات بسيطة بس خطبت
العم بقهر مصطنع : قلبي اها هموت عملت كدة من غير ما تقولي وكمان في الحلال لا لا قلبي وربي غضبانين عليك
مصطفي بضحك : معلش يعمو مقدرتش اقاوم الحلال
راجح : وهي حلوة علي كدة
مصطفي : قمر عيون ايه جمال ايه رقه ايه خطفت قلبي يا دينجوان
راجح : ياااه بقالي كتير مسمعتش الكلمة بس انت حبيتها باين عليك
مصطفي : عشقتها
راجح : وانت يا بان الكلب ملكش اهل يخطبولك
مصطفي : انت في شغلك طيب
راجح : اخرس ياض انا نازل مصر بكرة
مصطفي بفرحة : بجد
راجح :ايوة انزل اشوف عروستك الي سحلتك دي البت دي ابوها عايش
مصطفي : لا
راجح : بس يبقي انت البت وانا امها
مصطفي بضحك ايوا يا دينجوان
راجح : يا ابن الكلب سلام
مصطفي : انت عمال تشتم ماشي لم تنزلي
راجح : طب ورحمة ابوك لم اشوفك
•تابع الفصل التالي "رواية امل بعد اكتئاب" اضغط على اسم الرواية