رواية عشقتها منذ طفولتها (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم حبيبه سليم
رواية عشقتها منذ طفولتها الفصل العاشر 10
عشقتها منذ طفولتها
البارت العاشر
عشق.. ها موضوع ايه بقا
ندي بخجل.. بصي بقا كدا انا بحب مراد
عشق. بضحك... منا عارفه ادهم قالي
ندي.. بجد
عشق.. اه واللي انو رباكي
ندي.. بما انو قالك عاوزاكي تتصلي بيه عشان وحشني صوتو
عشق بضحك.. عشان خاطرك بس
واتصلت بمراد وفتحت الاسبيكر
عشق... الووو يمراد
مراد بفرحه.. الووويعشق انتي كويسه
عشق.. اه الحمد الله
مراد.. الحمد الله
عشق.. بص انا قاعده مع حد هتموت وتشوفه
مراد بتفكير.. جاستين بيبر
عشق.. جستين بيبر ايه يعم احلي
مراد.. تامر حسني
عشق.. استغفر الله العظيم ندي يعم قاعده مع ندي
مراد اتصدم من الاسم وحس بفرحه كبيره بس معرفشي يقول ايه قفل المكالمه
ندي كانت مستمتع جدا بسماع صوته واتصدمت لما قفل التليفون
عشق بصدمه... ي ابن الايه قفل في وشي
ندي.. هو نسيني
عشق.. لا لا لا بس يمكن اتصدم
عند مراد بعد لما قفل التليفون قال في نفسو.. ياه كان نفسي اسمع صوته بس مش هقدر انا اكبر منها 14سنه مينفعشي بس انا بحبها بل بعشقها ودمعه نزلت منو وبعدها لقت بيتصل علي عشق
عشق بفرحه. اهو بيتصل
ندي.. ردي بسراعه
عشق ردت وفتحت الاسبيكر
عشق.. الوو يمراد
مراد بحرج.. احم عشق ادي التليفون ل رنا وامشي
عشق.. عاوزني امشي
مراد.. احم ايوه بالله عليكي يا عشق
عشق بضحك.. حاضر واعطت التليفون ل ندي اللي كانت سمعه كل ده وفرحانه خدت التليفون وعشق سابتهم ومشيت
مراد بحرج.. احم عامله ايه ندي مشفتيكيش من زمان
ندي بفرحه.. الحمد الله ي ابيه وحشتني اووي
مراد كشر من كلمه ابيه دي كان عاوز يسمع اسمه منها قالها بغيظ... وانتي موحشتنيش
ندي اتصدمت وحست ان دموعها هتنزل مسكتها وقالت.. يعني انا موحشتكش
مراد بخبث.. لا وحشتني قد الدنيا دي كلها
ندي بفرحه. بجد
مراد.. طبعا انا بس كنت بهزر معاكي
ندي بعبوس... متهزرشي كده تاني
مراد.. حاضر يا ندوش
ندي بحب.. بحبك يا ابيه
مراد حس بفرحه داخله جدا بس اتكلم بجمود مش عاوز مشاعره تخونه وتقولها انو بيعشقها وانو كان يتعذب من بعدها قالها.. ماشي
ندي.. يعني ايه ماشي
مراد بجمود.. ماشي اقولك ايه يعني
ندي بدموع.. قصدك انك مبتحبنيش قالت كلامها بنبره حزينه وعلي وشك البكاء
مراد مستحملشي انها تعيط بسببو قالها.. وانا كمان بحبك
ندي بدموع.. انت بتقول كده عشان مزعلشي
مراد بحب.. لا انا بعشقك من اول ما اتولدتي وانا وعدت الكل ان هتجوزك انتي مش هتجوز غيرك انا بموت فيكي
ندي بفرحه شديده من كلامه... انا كنت بتعذ ب ي مراد من اول ما سافرت بسأل بابا وماما عليك وعلي عشق بيقولولي انك في مشوار وهتيجي لحد ما كبرت وقالولي الحقيقه دخلت بعدها ف حاله اكتئا. ب من بعدك متبعدشي عني تاني
مراد حس بوجع من كلامه وكل اللي مرت بيه قالها.. انا اللي كنت بتعذب بفراقك يا ندي واوعدك اول ما اخلص شغل هاجي علطول
ندي.. بجد
مراد.. طبعا يلا سلام بقا عشان ورايا شغل
ندي.. سلام
وقفلت وهي فضلت مبسوطه وراحت تلعب مع فهد
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عشق كانت ماشيه فجأه لقت ايد بتشدها وكان ادهم شدها لحضنه عشق... في ايه طل
ادهم بحب وهوبيستنشق رائحتها اللي بقا مدمن ليه قالها... وحشتيني
عشق بضحك.. لحقت
ادهم... انت كل دقيقه متوحشيني وبعدها وقالها.. ندي كان عاوزاكي في موضوع يخص مراد صح
عشق.. عرفت ازاي
ادهم.. انا عارف اختي وحركاتها
عشق.. تخيل هو عمل ايه لما عرف ان ندي معايا
ادهم بفضول. عمل ايه
عشق.. قفل في وشي السكه وبعدها اتصل تاني وقالي اعطي الفون ل ندي وامشي
ادهم بضحك هي سرحت فيها.. ههه دا واد مجنون
عشق بحب.. وانا مجنونه بيك
ادهم قرب وباسها من شفايفها برقه وبعد
وهي ضربتو علي كتفه بخفه وخجل وقالت.. اتلم ايه اللي عملتو ده
ادهم بضحك.. افتكري انك مراتي علفكره
عشق بخجل.. لما نعمل فرح ابقي اعمل اللي انت عاوزو
ادهم بخبث.. منعمل دلوقتي
عشق بخجل دفنت راسها في صدره
ادهم بحب.. تعرفي ي عشق انا لحد دلوقتي مش مصدق انك معايا وفحضني
عشق بحب.. انا هفضل دايما في حضنك ومعاك
ادهم بضحك.. طول م انتي بتقول كلام كده زي السكر مش هستحمل
عشق.. خلاص مش هقول وبعدها بصت حواليهم لقت اوضه جميله جدا جدرانها بلون الازرق الفاتح وف صور كتير لادهم وهو صغير ومعاها بنت بيحضنها وبيمسك ايدها صور للبنت دي في كل مكان ولاوضه مرتبه جدا وفي صندوق كبير شافتو
عشق قالتلو... اوضتك دي
ادهم.. اه اوضتي اللي انا وانتي كنا بنقعد فيها ونتصور
عشق.. قصدك ان اللي في الصور دي انا
ادهم مسك ايديها وراح عند صوره بيكونو ماسكين ايد بعض قالها بحب... كل ذكري كان لازم نصورها وانا احتفظت بالصور دي عشان افتكرك دايما وافتكر ذكرياتي معاكي وبعدها شدها وقعدها علي السرير وقالها.. ثواني
وراح عند صندوق كبير وطلع مفتاح من جيبو وفتحو وطلع البوم كبير مكتوب عليه ادهم وعشق بالانجليزي
راح عندها وقالها.. ده البوم صورنا من اول ما اتولدنا لحد ما سافرتي
عشق.. بجد كل الصور هنا
ادهم.... اه بس صورنا بس
عشق.. وطب مفيش البوم لمراد وندي
ادهم.. في البوم لينا احنا الخمسه انا وانتي ومراد وندي ورنا بس انا عملت ده مخصوص عشان يكون لينا
عشق.. امم تعال بقا ورينا الصور
ادهم خدها في حضنو وقعد علي السرير وهي في حضنة حط الالبوم علي رجلها وفتحو كان اول صوره لطفل رضيع بيشبه ادهم
عشق.. دا انت صح
ادهم.. اه وشاور علي الصور اللي علي الصفحه التانيه وكانت بردو طفل رضيع بعيون زرق وقالها... دي انتي
عشق.. انا
ادهم.. اه وقلب الصفحه وكان فيها طفلين قاعدين مع بعض وبيكونو ادهم وغشق وعندهم سنتين قالها... دول احنا لما كبرنا
عشق.. بص انت كيوت ازاي
ادهم. انت اللي احلي.
عشق.. هو كل شويه لما اعجب بحاجه تقولي انتي الاحلي
ادهم باس خدها وقال.. عشان انتي بنسبالي احلي حاجه في حياتي
عشق... رغم اني مش فاكره ذكرياتي معاك بس انت اكيداحلي حاجه حصلت في حياتي
ادهم ابتسملها
وفضلو يفرجها علي الصور منها لما عيطت هو حضنها وسكتت بسرعه ومنها لما ولد ضربها وهو ضرب الولد واتعور وهي اعتنت بيه ومنها لما راحت الحضانه وعيطت عشان هتقعد لوحدها
flash back
ادهم.. يلا عشان نروح الحضانه ي عشق
عشق بعياط طفولي.. لا انا مش عاوز اروح
ادهم.. ليه بس منا هكون معاكي
عشق.. بجد
ادهم.. اومال كنت بقولك ايه من بدري يلا عشان باباكي مستنينا
عشق مسكت ايدو وقالت.. يلا ي بابتي
ادهم باسها من خدها ومشيو
back
فضل يوريها صور كتير لحد ما كبرت وبقت في المدرسه وودوها مدرسه مشتركه عشان ادهم يكون معاها لحد م عشق سافرت
ادهم قفل الالبوم وقال..دي اخر صوره ليكي وبعدها مشفتكيش ابدا
عشق... طب يلا ناخد صوره دلوقتي
ادهم بفرحه.. يلا وراح جاب الكاميرا اللي كانو بيتصورو بيها كانت كأنها جديده
عشق.. هي دي الكاميرا اللي كنا بنتصور بيها لما كنا صغيرين
ادهم.. ايوه كانت بتاعت باباكي الله يرحمه كانت بتصور احلي ذكريات حياتي
عشق دمعت لما عرفت انها بتاعت ابوها وقالت لادهم.. .يلا نتصور
ادهم... يلا وثبت الكاميرا
واتخذو وضعيه انها واقفها وهو ببيبوسها من خدها وخدو صوره وما مديني ضهرهم لبعض وصوره تانيه عملين قلب بإيديهم مع بعض
ادهم.. ثواني هطلع الصور وراح طلع الصور وقال.. بصي
عشق شافت الصور وحبت شكلهم كدا وقالت.. يلا نحطهم في الالبوم
وبعدها راحو حطوه مع بعض
ادهم... بس اخيرا جبت صور ليكي
عشق.. ادهم
ادهم.. عيونه
عشق.. انا بفكر اتحجب
ادهم بفرحه.. بجب
عشق.. ايوه اصل عجبني شكل ندي بالحجاب
ادهم.. فعلا الحجاب بيزيد البنت جمال
عشق.. تفتكر هيكون شكل حلو بيه
ادهم.. اكيد طبعا انت حلوه ف كل حالاتك
عشق.. طب يلا نروح لندي تلبسهولي
ادهم.. يلا ومسك ايدها وراح الصاله لقو والدتو بتقرأ قرأن وفهد وندي بيلعبو كوتشينه ورنا هي وفريد بيتفرجو علي التلفيزيون
عشق راحت عند ندي قالتلها.. ندي عاوزينك في موضوع انا وادهم
ندي.. استني بص هفوز علي فهد واجيلك
عشق.. لا بسرعه وشدتها من ايديها
ندي.. خلاص هروح معاكو
عشق.. يلا
وراحت معاهم الاوضه
ندي.. ها ايه الموضوع
ادهم.. عاوزينك تلبسي عشق الحجاب
ندي بفرحه.. انتي هتتححبي
عشق.. اه اصل لما شوفت شكلك بالحجاب عجبني
ندي.. طب يلا تعالي وانت ي ادهم اطلع برا استنانا في اوضتك
ادهم بصدمه شاور علي نفسو وقال... نعم امشي
ندي.. اه عشان لما تشوفها تتصدم بقا كدا وتعملو جو رومانسي يلا برا
ادهم بغيظ ... ماشي هعديهالك المره دي ومشي راح اوضتو
ندي.. يلا بقا هجبيلك دريس وطرحه والبسهولك
وراحت جابت دريس بلون البنفسجي الفاتح وطرحه بيضه وحزام ابيض
ندي... خدي البسيه وتعالي البسك الطرحه
عشق.. ماشي ودخلت الحمام تلبسو
وبعد شويه طلعت عشق وكانت ملاك كانت حوريه
ندي اوي ما شافتها سفرت وقالت.. صاروخ ارض جوي
عشق ضحكت
ندي.. دا انتي مزه من غير الطرحه اومال بالطرحه هتعملي ايه
عشق.. تعالي نشوف
وقعدت علي الكرسي وندي لبستها الحجاب وخلصت واتصدمت من جمالها وقالت... اه من جمالك يفتاه سيغمي عليا منه
عشق بصت علي نفسها في المرايه واتصدمت من شكلها الحجاب ذادها جمال وبقت واحده تانيه بقت جميله اووي
ندي.. يلا بقا روح للحبيب القلب اللي مستنيكي
عشق.. ها لا مكسوف اروح كدا
ندي.. مكسوفه ايه اومال هتطلعي ازاي في الشارع
عشق.. معرفشي بقا
ندي مسكت ايدها وشدتها عند اوضه ادهم وخبطت علي الباب ومشيت وهي بتضحك
عشق كانت هتمشي بس ادهم فتح الباب واتصدم من كتله الفتنه اللي قدامه وفجأه
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
ادهم كان رايح جاي في الاوضه متغاظ من اخته سمع خبطه علي الباب راح يشوف مين فتح واتصدم من كتله الجمال اللي واقفه قدامه لتصدم من جمالها اللي زاد من الحجاب مكنشي عارف يتكلم جمالها خرصو عشق اتكسفت من نظراتو
وادهم كان فمه هيقع في الارض شد عشق جو حضنو وقفل الباب
ادهم بعشق.. انتي ازاي جميله كدا
عشق بخجل دفنت وشها في صدره وقالت.. عشان عيونك الحلوه شافاني كدا
ادهم شالها وقعدها علي السرير ودخل جو حضنها وقالها... ضميني ي عشق عاوزه احس انك حقيقيه
عشق ضحكت وضمته ليها وبدأت تمسح في شعره بحب
ادهم.. انتي حور من الجنه ربنا انعم عليا اني حبيتك انتي بجد افضل نعمه من عند ربنا
عشق ابتسمت من كلامه وباست جبينه وقالت.. انا محظوظه اني قابلتك ي ادهم
وفضلو شويه كدا لحد محست بانتظام انفاسه بصت عليه لقيتو نايم باستو من خده وطلعتو من حضنها براحه ونيمتو علي السرير ومشيت براحه لحد ما طلعت الاوضه وراحت عندهم
هما كانو قاعدين بيتفرجو علي التلفيزيون ندي قالت.. اهي المزه جت
كل بص لقه عشق بجمالها الساحر وفضلو متنحين وعشق حاولت تمسك نفسها من نظراتهم راحت قعدت جمب رنا وقالتلها... ايه رأيك ي رنا في الحجاب
رنا متنحه وكذالك الكل
ندي قالت بصوت عالي نسبيا.... ايه ي جماعه مالكو متنحين كدا ليه
الكل فاق علي صوتها وقال فريد.. بسم الله ماشاءالله تبارك الخالق بنتي قمر
زهره... انتي حته سكره ي عشق بالحجاب
عشق بحب.. شكرا ليكو دا كلو بفضل ندي
ندي بفخر.. شفتو بقا
فهد.. بقولك ايه يبت متلبسيني الحجاب انا كمان
كلو ضحك عليه
رنا.. اومال فين ادهم
عشق. ..نايم جوه
رنا... اممم طب انا همشي بقا
فريد.. باتي معانا وخلاص
رنا.. والله مقدرشي انا امي قاعده لوحدها
فريد.. طب خالي السواق يوصلك
فهد.. انا هخدها معايا يا عمي
فريد... ماشي يبني
فهد.. يلا ي رنا
رنا.. هتيجي ي عشق
زهره.. لا عشق هتنامي معانا
ندي... اكيد احنا مصدقنا انها رجعت
رنا.. تمام
ومشيت مع فهد وراحو ركبو ووصلها بدون ما يتكلمو
وهو مشي راح شقتو دخل وخد شاور وراح نام عشان الجامعه
اما رنا دخلت لقت والدتها قاعده قدام التليفزيون
اول ما والدتها شافتها قالتلها... كنتي فين ي رنا
رنا.. كنت مع ادهم وفهد وعشق عشان رجعت روحنا عند اهل ادهم
والدتها.. عشق عشق رجعت
رنا.. اه ي امي
والدتها.. طب انا عاوزه اشوفها
رنا... بكرا ي امي اصل هي دلوقتي عند اهل ادهم
والدتها... تمام يلا خشي نامي عشان جامعتك
رنا.. خاضر
ودخلت خدت شاور ولبست بيحامه ورمت نفسها علي السرير افتكرت حب عمرها اللي خانها
flash back
رنا.. الوو يحبيبي
حبيبها واسمه رامي... الوو يحبيبتي
رنا... هنخرج امته
رامي.. بليل عشان مش فاضي دلوقتي
رنا.. ماشي
وقفلت معاها وفضلت تجهز لحد الليل
وراحت بيتو عشان تعملو مفاجأه دخلت عشان الباب كان مفتوح واتسحبت جوه الاوضه واتصدمت لما شافت انو مع بنت تانيه وبيخو نها
دموعها نزلت وقالت.. انت بتخو ني
رامي بصدمه.. رنا اللي جابك
رنا بعياط.. رد عليا ايه انت نسيت حبك عليا
رامي بسخريه.. ههه من قال اني حبيتك اصلا
رنا بصدمه.. يعني كنت بتتسلي بيا
رامي بسخريه.. اه وانت الل خدتي الموضوع جد ويلا امشي من. هنا
رنا بعياط شديد.. انت واحد رخ يص وزبا له وراحت ضربتو بالقلم ومشيت ومن وقتها وهي قافله علي قلبها ونسيت انها تحب
back
رنا فاقت علي صوت رساله علي تليفونها راحت فتحتو لقتو من رقم مجهول بقولها.. بحبك من اول يوم شوفتك فيه
تجاهلت الرساله وراحت تنام
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في ڤيله ادهم
فريد.. انا داخل انام
زهره.. وانا كمان
ومشيو ينامو
ندي راحت جمب عشق وقالتلها... قوليلي بقا ادهم عمل ايه لما شافك
عشق حكتلها كل حاجه
ندي وضحكت علي كلامها وبعدها راحت تنام وعشق راحت عند ادهم
فتحت الباب لقتو واقف وكان لسه هيفتحه
ادهم.. رحتي فين
عشق.. اصل انت كنت نايم سبيتك ورحت قعدت معاهم
ادهم شدها وقال... تعالي يلا عشان عاوز انام
عشق... متنام انا حشتك
ادهم.. اصل مش بعرف غير وانتي في حضني
عشق شدت ايدو وقالتلو.. نام يلا
ادهم نام وهي نامت في حضنو
ونامو هما الاتنين مبسوطين
يتبع.......
روايه عشقتها منذ طفولتها
البارت العاشر
للكاتبه/الجميله
ايه رائيكو في البارت وعارفه اني بتأخر عليكو بس غصب عني واستنوني عشان هيبدأ النكد والحز ن والعياط 💜💜💜
•تابع الفصل التالي "رواية عشقتها منذ طفولتها" اضغط على اسم الرواية