Ads by Google X

رواية عشقتها منذ طفولتها الفصل الحادي عشر 11 - بقلم حبيبه سليم

الصفحة الرئيسية

 رواية عشقتها منذ طفولتها (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم حبيبه سليم

رواية عشقتها منذ طفولتها الفصل الحادي عشر 11

عشقتها منذ طفولتها
البارت الحادي عشر

في الصباح

بيصحي ادهم وبفضل باصص علي عشق بيتأمل شلكها الطفولي والملائكي 
بعدها بيلاقي عشق بتفتح بتصحي بتلاقي ادهم بيبصلها بحب قالتلو... بتبصلي كده ليه
ادهم بحب.. عاوز اشبع من ملامحك 
عشق اتعدلت وبصتلو
عشق... وانا كمان
وفضلو بصين لبعض شويه
عشق سألتو... الساعه كام
ادهم راح شاف الساعه وقال... الساعه 8ونصف
عشق.. ينهار ابيض هنتأخر عن الجامعه وشنطتي مش هنا
ادهم.. اهدي احنا هنفطر ونروح نجيبها وبعدها علي الجامعه
عشق.. تمام
ودخلت الحمام وظبطت الطرحه وطلعت لقت ادهم قاعد  علي التليفون

عشق.. يلا 
ادهم.. اه يلا
وراحو يفطرو وجدو ابوه وامه بياكلو 
ادهم وعشق.. صباح النور
الكل.. صباح الورد
ادهم.. انت وراك شغل انهارده يبابا
فريد.. ايوه 
ادهم.. اممم هي ندي لسه مصحيتش
زهره.. لا كل يوم لازم تصحي متاخر
ادهم.. طب هي وراه درس الساعه كام
زهره.. الساعه تسعه
ادهم بصدمه.. ولسه نايمه
زهره.. اعمل ايه هي مش بتصحي غير نادرا
ادهم.. ماشي ي ندي
عشق بخبث... تعال وانا اوريك تصحيها ازاي
ازهم بخبث.. عرفت انتي عاوزه ايه
عشق بضحك.. بجد
ادهم.. ايوه ومسك ايدها وراحو يصحو ندي
زهره.. شوف ادهم مبسوط ازاي
فريد... اه فعلا الابتسامه اخيرا اترسمت علي وشه
زهره.. ربنا يخليهم لبعض
فريد.. يا رب يلا بقا عشان هروح الشركه
زهره.. خلي بالك من نفسك
فريد باس رأسها وقالها.. وانتي كمان ومشي 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في اوضه ندي عشق وادهم دخلوا وعلي وجهم ابتسامه خبث ومعاهم جركن ميه دلقوه علي ندي اللي صحيت مفزوعه وقالت... الحقو البيت بيغرق
والاتنين وقعو من الضحك وهي بصتلهم بغضب 
عشق بضحك... مش قولتلك هتصحي
ادهم بضحك.. لا لا يبقي نصحيها كل يوم كده
ندي بعصبيه.. انتو بتضحكو انتو ازاي تعملو كده
ادهم بتصنع الجديه... م الهانم نايمه ووراها درس الساعه 9
ندي بتذكر ضربب علي رأسها بإيدها وقالت... اخخ نسيت وبعدها بصتلهم وقالت... اطلعو برا بقا عشان البس
ادهم.. طلعين يختي
ومشيو وهي اخدت دش ولبست وطلعت لقتهم بيفطرو
زهره.. يلا روحي ي ندي افطري مع صحابك 
ندي بصدمه.. بتتطرديني
زهره... ههه لا بهزر اقعدي كلي بسرعه عشان الدرس
ندي قعدت وكلت بسرعه 

وبعد شويه الكل بيخلص اكل
ندي.. انا هروح بقا
ادهم.. استني هنوديكي
زهره.. انتو هتروحو فين
عشق.. هنروح الجامعه وهنخدها في طريقنا
زهره. تمام خلي بالكو من نفسكو
الكل.. حاضر

وطلعو وركبر العربيه عشق. ركبت قدام فريح ادهم وندي ورا
ادهم.. عملتي ايه مع مراد
ندي.. انت عرفت
ادهم.. اومال يبنتي ها عملت ايه
ندي.. مش هقولك دي خصوصيه
ادهم بضحك.. خصوصيه ماشي انا هعرف بردو 

ادهم.. الدرس فين بقا
ندي.. فريح الجامعه بتاعتك
ادهم.. بس احنا لسه هنروح البيت نجيب شنطنا
ندي... ماشي هروح معاكو
ادهم.. بس كده هتتأخري علي الدرس
ندي بعدم اهتمام.. ماشي المسطر هيقولي كلمتين كل حصه واخش عادي
عشق بضحك.. زي فهد بالظبط
ادهم بصلها.. انا نفسي اعرف ازاي هتخشي كليه هندسه وانتي مش مهتميه بدروسك كده
ندي.. متخافشي هخش يعني هخش
ادهم.. ازاي بقا
ندي.. بالبركه
ادهم لصدمه.. بالبركه
ندي.. ايوه يلا ركز في الطريق 
ادهم بصدمه.. لا انتي مش اختي
ندي... طب بص في الطريق
ادهم بص ولحد ما وصل الشقه نزلو يجيبو الشنط وبيركبو وبيوديها الدرس وبعدها بيروحو الجامعه وبينزلو بيلاقو رنا وفهد قاعدين بيروحو عندهم
رنا.. اهم العرسان جم
عشق... ههه عقبالك يما
رنا.. لا لا انا عاوزه ابقي سنجل
عشق.. ههه والله مفيش احلي من السنجل. 
ادهم بصلها برفعه حاجب وقالها.. قصدك ايه بكلامك
عشق همستلو.. اسكت دلوقتي 
رنا.. يلا عشان المحاضره هتبتدي
دخلو واول لما دخلو الكل بص عليهم بصدمه وفضلو متنحين وهما استغربو بس رنا عرفت هما مبحلقين كد ليه 
اكيد كانو منصدمين من ايه من جمال عشق اللي زاد من حجابها ادهم اتضايق من نظراتهم لعشق ومسك ايد عشق وضمها ليه وخب وشها ف صدرو وقال بصوت عالي عشان الكل يسمع... احم اقولك ان عشق اللي بتبصو عليه دي تبقي مراتي فحترمو نفسكو احسن

الكل اتصدم من كلامه وبصو قدامهم
فهد بغمزه.. سكتهم كلهم ي معلم
ادهم.. طبعا هو انا اي حد
ودخلو قعدو 
(ملحوظه صغيره كدا ادهم قال ان عشق مراتو وسهي مكنتشي موجوده فهيا مش عارفه بإن عشق مراته تمام نرجع بقا لقصتنا) 

سهي دخلت بعد شويه وقعدت فريحهم وبعدها دخل الدكتور وبدأ يشرح وعينو منزلتشي من علي عشق 

المحاضره خلصت وكل مشي وادهم وعشق ورنا وفهد وسهي قعدو مع بعض في الكافيتيريا

سهي كانت متزوقه ولابسه لبس قصير مبين جسمها وحطه مكياج وصبغت شعرها احمر وكانت عمله كل ده عشان مين ادهم طبعا واللي هي متعرفوش انا ادهم متجوز عشق

عشق.. مجتيش امبارح ليه ي سهي
سهي بدلع.. اصل مكنتش فاضيه
عشق.. تمام
رنا بقرف... تعالي ي عشق معايا عاوزاكي في موضوع
ومشيت معاها بعيد عنهم شويه

رنا... احنا لازم نبعد عن سهي دي
عشق باستغراب.. ليه
رنا.. انتي مش شايفه لبسها ولا طريقه كلامها 
عشق.. عادي تلبس براحتها
رنا.. م انتي متعرفيش هي بتلف وتدور علي الشباب الاغنيه واللي عندهم ثروه وفلوس بتلف عليهم عشان يخليهم يحبوها وبعدها بتسرق فلوسهم وبتهرب
عشق بخضه.. هي بتعمل كده
رنا.. ايوه واللي متعرفهوش ان سمعت كده من بنات انها باعت نفسها لولد من شباب الليل ب 2مليون جينه سابتو يعمل فيها اللي هو عاوزو
عشق بخضه.. يلهوي هي لدرجاتي وحشه
رنا.. ايوه ي عشق واحسنلنا نبعد عنها لانها هدفها الجديد هو ادهم
عشق بصدمه... ادهم 
رنا.. ايوه انا لاحظت انها بتبصلو كتير وحسيت انها حبتو حب حقيقي يعني
عشق بغيره... نفسي كده  تبصلو تاني وانا هقتلها
رنا بضحك.. طب يلا نروحلهم بقا عشان ميلاحظوش
عشق.. تمام
راحو قعدو معاهم وفعلا عشق شافت نظرات سهي ل ادهم اللي كلها حب واتضايقت وراحت قعدت جمب ادهم

وبعد شويه راحو المحاضره التانيه
وخلصو وطلعو
ادهم.. يلا نروح ي عشق
عشق.. يلا ومسكت في ايدو وشدتو بسرعه
فهد بضحك.. هو اللي بالي صح
رنا.. ايوه
فهد.. طب تعالي اوصلك
رنا.. ماشي
ومشيت معاه وسابو سهي لوحدها استغربت ومشيت تفكر تعترف ازاي ل ادهم بحبها لحد م جتلها فكره 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في عربيه ادهم

عشق بغيره.. قولي بقا ايه اللي بيحصل
ادهم بعدم فهم.. قصدك ايه
عشق بغيره..نظرات سهي ليك
ادهم.. اه مالها
عشق.. هو ايه اللي مالها بتبصلك ليه

ادهم.. معرفشي وعاوزك تعرفي ان مقدرش ابص لحد غيرك
عشق.. بس متخليهاش تبصلك
ادهم.. اعمل ايه يعني اقولها متبصليش
عشق بطفوله.. ايوه قوالها كده
ادهم.. ماشي 
حودو علي الدرس بتاع ندي وخدوها ونزلو ووصولوها ومشيو 

وروحو
وعشق راحت بيتها دخلت خدت دش ولبست وراحت تذاكر 

عند ادهم روح خد دش وكان عاوز يروح لعشق بس قرر يسبيها لوحدها شويه

عند رنا وفهد روحها ورنا دخلت اتصدمت من اللي شافتو كانت والدتها مغمي عليها راحت عندها وعيطت وحاولت تفوقها طلعت برا لقت فهد لسه واقف جريت عليه وقالتلو وهي بتعيط.. ي فهد والنبي ساعدني
فهد اتخض من منظرها وقالها بخوف.. مالك في ايه 
رنا بعياط.. امي ماما الح مكملتشي كلامها وقعت مغمي عليها

بتصحي رنا بتلاقي نفسها في اوضه تشبه اوضه. المستشفيات وفهد قاعد جمبها وماسك ايدها ونايم و
وكان في محلول متركب هي حاولت تفكه 
فهد صحي شافها بتحاول تفك المحلول قالها.. بتعملي ايه ي رنا
رنا بدموع.. لازم اروح البيت عشان ماما
فهد.. اهدي بس مامتك بخير وهي ف الاوضه اللي جمبك
رنا بصدمه.. ماما بخير ازاي وايه اللي جبني هنا
فهد.. اهدي بس وانا هحكيلك كل حاجه
flash back

فهد اتخض لما شاف رنا وقعت مغمي عليها شالها وركبها العربيه وكان هيمشي بس افتكر كلامها ودخل شاف امها مغمي عليها عرف هي كده ليه
شال والدتها وركبها العربيه

واتجه علي المستشفي 
والدكتور نقلوهم في اوضه 
وفهد قلقان عليهم بعد نص ساعه بيطلع الدكتور
فهد بيجري عليه قالو.. طمني عليهم ي دكتور
الدكتور.. متخفشي انت قلقان كده ليه الوالده بخير هي بس مخدتشي علاجها لانها عندها السكر والبنت بخير هي بس جالها انهيار عصبي
فهد براحه.. الحمد لله هما بخير يعني
الدكتور.. اه طبعا ويقدرو كمان يخرجو بس لما المحلول يخلص عن اذنك
فهد.. شكرا
الدكتور.. العفو
ومشي الدكتور وفهد دخل عند رنا قعد جمبها وفضل يتأمل ملامحها وقال.. نفسي بقا تحسي بيا انا بحبك من زمان بس انتي مش راضيه تحسي بيا وقعد جمبها ومحسش بنفسو ونام
back

فهد حكالها كل حاجه بس ما عدا لما قالها بحبك
فهد.. كل ده يستي اللي حصل
رنا... انا بجد مش عارفه اشكرك ازاي
فهد بهدوء.. متشكرتيش د واجبي 

رنا.. احم طب عاوز اشوف ماما
فهد.. دقيقه هشوف الدكتور بس
ومشي وجاب الدكتور يشوفها وشال المحلول ومشي
رنا.. كانت هتقوم بس معرفتشي
فهد.. تعالي اسندك وسندها وهي كانت مكسوفه منو

ومشي لحد ما وصلو الاوضه بتاعت امها
دخلو وقعدو جمبها وهد بدأت تفوق
رنا ببلهفه.. امي انتي بخير
والدتها واسمها زينب... اانا ايه اللي حصلي
رنا.. انتي مأخديش الدوا واغمي عليكي كد ي امي
زينب.. معلشي نسيتو
وبصت ل فهد وقالت بطيبه.. اهلا يبني
فهد.. اهلا يطنط الف سلامه عليكي
زينب.. الله يسلمك
رنا.. احم ماما ده فهد صحبي فهد دي ماما و فهد يماما هو اللي وداكي المستشفي 
زينب بحب.. شكرا يبني مش عارفه اقولك ايه
فهد.. متقوليش حاجه المهم انك بخير
رنا.. طب يلا نخرج بقا انا مش بحب جو المستشفيات
فهد.. تمام وسندو زينب لحد العربيه ووصلها البيت ودخلوها الاوضه 
فهد.. طب انا استأذن بقا
زينب.. لا مش معقول لازم تتغدا معانا 
فهد.. والله شكرا بس لازم امشي
زينب.. لا لا رنا اقنعي صحبك يتغدا معانا
رنا.. اتغدا ي فهد معانا عشان ماما دماغها ناشفه
فهد.. حاضر عشان خاطر الحجه بس
زينب.. تسلم يحبيبي روحي ي رنا سخني الاكل عشان نتغدا
رنا.. حاضر

مشيت رنا راحت تسخن الاكل 
فهد بحرج.. احمم انا عارف ان الوقت مش مناسب بس لازم اقولك ي طنط زينب
زينب.. قول يبني
فهد.. احم يعني انا بطلب منك ايد رنا
زينب بفرحه. . بعد اللي عملتو معانا مش هقدر ارفضلك طلب بس الرأي ل رنا
فهد بفرحه.. وافقي انتي بس وانا هخليها تحبني
زينب.. حاضر ينبي
فهد.. ومتقوليهاش اي حاجه انا هقولها
زينب.. حاضر
فهد.. طب انا هطلع برااقعد معاها
زينب اؤمأت براسها وفهد طلع لقا رنا بتسخن الاكل
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند ادهم كان قاعد زهقان من غير هدوم لابس بس بنطلون
سمع الباب بيخبط فرح لانو بيحسب عشق راح يفتح من غير ما يلبس كان عاوز يشوف عشق هتعمل ايه

فتح اتصدم لما شاف سهي وهي لابسه هدوم لستغفر الله العظيم عليها كان لسه هيقفل الباب بس هي ارتمت ف حضنه وقالت.. انا بحبك ي ادهم

عشق كانت بترمي الز باله شافت المنظر ده اتصدمت ومسكت دموعها وراحت عندهم ادهم لما شافها قالها.. لو حلفتك اني مظلوم اكيد مش هتصدقينا
عشق مردتشي عليه وراحت مسكت سهي من شعرها وقالتلها بعصبيه وغيره باينه في صوتها.. بقا انتي ي سهي تعملي كده انا مصدقتش رنا لما قالتلي بس دلوقتي صدقت واحسنلك ابعدي عني وجوزي 
سهي بصدمه والم.. ايه جوزك
عشق بعصبيه.. ايوه جوزي وابعدي عننا واتقي شر ي احسنلك 
وسابتها وسهي مشيت مغلوله منها 
ادهم.. اوعي ي جامد
عشق بصتلو بعصبيه.. انت ليك عين تتكلم ي خاين
ادهم بصدمه.. خاين
عشق عيطت وقالت بعياط.. ايوه خاين عشات سبتها تحضنك وتتلزق فيك وفضلت تتضرب علي صدرو
ادهم شالها وراح شقتها عشان هي كانت طالعه بالبيجامه وبشعرها دخل ونزلها وقال.. اهدي ي عشق
عشق بعصبيه وعياط.. متقوليش اهدي ومسكت ڤازه ورمتها عليه بس ادهم وطي بسرعه وقالها بخضه... ي بنت المجنونه

عشق بعصبيه وعياط.. انت لسه شوفت جنان وقامت تجري وراه 
ادهم..  اهدي يبنت المجنونه
عشق بعياط... بقي بتخوني ي خاين
ادهم وقف وقالها بحده.. انا مخنتكيش ي عشق
عشق بدموع وعياط.. انت كداب اطلع برا
ادهم بحزن.... ع
عشق بعياط وصراخ.. اطلع برا
ادهم طلع بيأس واول ما طلع قفلت الباب و قعدت قدام الباب وضمت نفسها وانفجرت في العياط 

ادهم كان برا بس كان سامع صوت عياطها وشهقاتها وحس ان قلبو بيتقطع بسبب عياطها  مستحملشي تعيط بسببو خبط علي الباب وقال.. افتحي ي عشق متعمليش ف نفسك كده
عشق بعياط وصوت مهزوز.. امشي ي ادهم 
ادهم بحزن.. والله مخنتك يش ي عشق انا فتحت الباب لقتها قدامي ورمت نفسها ف حضني
عشق بعياط.. انا عارفه انك مخنتنيش بس انا زعلانه منك عشان انت قولتلي اني مفيش بنت هتدخل  حضنك واهي حد دخل
ادهم بحزن.. والله ي عشق هي االي لزقت فيا
عشق بعياط اكبر.. بس لسه ريحتها في جسمك
ادهم بحزن.. لو علي دي انا هشطف واشيل ريحتها افتحي 
عشق بعياط وعند.. مش فاتحه وامشي وخليك ف حالك
ادهم بحزن وعشق.. انتي حالي ي عشق افتحي بقا وعقبيني براحتك
عشق استسلمت ووفتحتلو لانها كانت عاوز تحضنها 
اول ما فتحت ارتمت ف حضنو وانهارت من العياط
ادهم بحزن طبطب عليها.. اهدي يحبيبتي والله مافي حد هيدخل حضني غيرك
عشق بهدوءواتمسكت فيه وقالت.. لو عاوزني اسامحك خلينا في حضنك كدا
ادهم بحب.. حاضر ي حياتي
وفضلو كدا نص ساعه وبعدها حس بتقل لاقها نايمه شالها ونيمها عند السرير وغطاها وباس جبينها

ومشي راح بيتو

عند سهي اول  ما روحت قالت بغل.. لازم اخلص من عشق دي عشان ادهم مش هيكون لحد غيري وجالها فكرا واتصلت علي حد وطلبت منو حاجه وبعتتلو صور ادهم وضحكه ضحكه خبيثه وشريره

الساعه 12 بتصحي عشق علي صوت رساله علي تليفونها فتحتو وانصدمت لما شافت ادهم وووووو

يتبع....... 

روايه عشقتها منذ طفولتها
البارت الحادي عشر
للكاتبه/الجميله
ايه رائيكم في البارت عجبكو ولا لا اكتبولي في التعليقات وعاوزه تخمينتكو عشق شافت ايه وسهي طلبت ايه من الشخص ده شغلو تخمينات الرويات بتاعتكو واستنوني بكرا ان شاءلله 💜💜💜

  •تابع الفصل التالي "رواية عشقتها منذ طفولتها" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent