رواية اسيرة العشق (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم شهد وائل
رواية اسيرة العشق الفصل الحادي عشر 11
البارت ١١
رنا منوره يا سجده مش تقولي حاجه لي حبيبك
ساجده بصدمه انت بتقولي ايه
ودخل شاب
معتز اي يا سجده ما فيش حمد لله على السلامه
سجده بصدمه معتز انت بتعمل ايه هنا
معتز ايه مش كنت عايزه تشوفيني
سجده امشي اطلع بره
صهيب مين ده يا سجده انطقي مين ده
سجده ده يبقى معتز كان خطيبي السابق
رنا صدمه صح يا صهيب
صهيب امشي اطلعي بره
رنا انا مش همشي قبل ما اخد بنتي
سجده ما عندكيش بنات هنا
اسيا انا عايزه اكون مع بابا وماما
رنا بنتي انا هعرف اخدها منك كويس قوي يا صهيب
صهيب وضحك باستفزاز مش صهيب بيه اللي يتهدد
رنا يلا يا معتز
فهد سجده انت تعرفيهم منين
ساجده معتز يكون خطيبي السابق بس سابني عشان الفلوس
صهيب مو*تهم قرب قوي
___________________________________________________________________________________
نور شهد
شهد اممم
نور سفيان هيجي امتى من المهمه
شهد مش عارفه بس تسالي ليه
نور مفيش
شهد بقولك
نور اممم
شهد المدير بتاع المستشفى قال ان احنا في قوات هنطلع عشان احنا الدكاتره من الاوائل فقال ان احنا هنروح معسكر في الجيش تبع قوات الخاصه عشان في مهمه وهيكون فيها عدد مصابين كثير
نور فكرك ماما هتوافق
شهد لزم توافق
نور اممم انتي متاكده
شهد طبعا دا انا شهود
نور طيب يختي تصبحي علي جنه
شهد وانتي من أهلها
___________________________________________________________________________________
البارت ١٢
صهيب سجده
سجده نعم
صهيب انا يعني هو
سجده في أي يصهيب
صهيب انا بحبك ومش عارف حبيتك ازاي
سجده وضحكت انته بتهزر صح بلاش هزار تقيل
صهيب بس انا مش بهزر
سجده بصدمه
صهيب معرفش حبيتك ازاي انا عايز اكمل حياتي معاكي
سجده وفرحت بس افتكرت الاهانه بتاعته ليها
سجده اسفه انا مش بحبك
صهيب تعالي ننسى اللي فات ونفتح صفحه جديده
سجده وفكرك دا حل
صهيب ايوا ونعمل عيله
سجده تديني فرصه ان انا احبك
صهيب موافق
سجده طيب
صهيب هو انتي بتحبي معتز
سجده معتز مين
صهيب سجده مش عايز عبط
سجده بضحك لا مش بحب معتز بحب جوزي
صهيب انتي قولتي اي
سجده لا مش بحب معتز
صهيب لا لا الي بعدها
سجده بحب جوزي
صهيب يا بركه دعاكي ياما
سجده بس يمجنون
صهيب وشال سجده تسمحي تكوني زوجتي امام الله
سجده بخجل وهزه راسها
(هناك عشقان جمعهم القدر وهكذا تكون اسيره العشق)
______________________________________________________________________________________________________________________
البارت ١٣
في صباح يوم جديد
سجده صهيب
صهيب بنوم شويه
سجده قوم يلا بطل كسل
صهيب صباح الخير يا قمري
سجده بخجل صباح الخير يقلبي يلا عشان ننزل ناكل معاهم تحت
صهيب انتي قولتي ايه
سجده قولت قلبي يلا يا صهيب
صهيب حاضر
بعد وقت نزل صهيب وسجده وكانو بيضحكو
فهد اوعا شوف يا يا آدم
عدي وبياكل في ناس هنا بتحب
اسيا بابا وماما سجده حلوين اوي
عدي وانتي مالك بل كلام دا اطفحي وانتي سكته
آسيا ماشي يا عدي انا هروح اقول لي بابا
عدي خلاص يا سوسو
صهيب صباح الخير
ادم صهيب بيقول لنا صباح الخير
سجده ازيكم
الكل صباح الخير كويسين
بعد وقت شباب وراحوا مقر الشرطه
الكل وقف يؤدي التحيه لصهيب
صهيب ودخل مكتب اللواء
اللواء كمال نورت يا ابني
صهيب بنورك
مهمه الجديده القبض على عمار الشمري
صهيب اعتبره تحت ايدك يا باشا
اللواء كمال وانا واثق منك يا صهيب
صهيب سايب اللواء وراح يجمع الفرقه بتاعته
الخطه كالاتي احنا هنهجم عليه ادم هيكون معاه علي ومحمد وعدي هيكون معاه عمر وسليم فهد هيكون معايا رعد و وشادي وانا هكون لوحدي كده اتفقنا على الخطه
عدي ازاي هنسيبك لوحدك
الصهيب الالفي اللي حد يقول له مش هنسيبك لوحدك انا عارف انا بعمل ايه
عدي تحت امرك يا باشا يلا يا رجاله
صهيب اشهد ان محمدا عبده ورسوله بينا يا رجاله
بعد وقت طويل كان صهيب وصل لي عمار الشمري
عمار بضحكه شاطر يا صهيب عرفت توصلي
انا لما سموني عقرب المخابرات بعرف اجيب الفريسه كويس
عمار فكرك لما تقبض علي انت كده حليت الامر
صهيب مو*تك هيكون على ايدي يا عمار
قبل ما تعمل لي حاجه هيكون في ارواح ناس كثيره قوي ماتت
صهيب كل خطتك اتدمرت
عمار يولد كلب
صهيب يلا يا عمار
عمار هعرفك مين عمار الشمري يا صهيب هدمرك مش تفتكر ان انا كده خلاص ارجع لك
صهيب بضحك اما نشوف
بعد خمس شهور وكانت سجده حامل فيهم
سجده صهيب
صهيب عيوني
انا عايزه شوكولاتة
صهيب بس كدا من عيني هنزل اجيبلك احسن شوكولاتة
سجده ربنا يخليك ليا ينبض قلبي
صهيب ويخليكي ليا يقلبي
______________________________________________________________________________________________________________________
المجهول امتا هخرج من السجن
المجهول قريب اوي
المجهول طيب
___________________________________________________________________________________
•تابع الفصل التالي "رواية اسيرة العشق" اضغط على اسم الله