Ads by Google X

رواية عشق الادم الفصل الحادي عشر 11 - بقلم دنيا محمد

الصفحة الرئيسية

  رواية عشق الادم كاملة بقلم دنيا محمد عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية عشق الادم الفصل الحادي عشر 11

 

ادم بعصبية: ندي جابت رقمك منين

عشق بصدمة: والله ي ادم متدهولهاش.. دنا مقبلتهاش غير اخر مرة وكانت قلتلي الكلام ده بس

ادم مسح ع وشه بضيق وقال: اقعدي ي عشق عايز اتكلم معاكي

عشق قعدت: نعم؟!

ادم: ندي دي مش تمام ي عشق دي بتشتغل. مع جاسم عليا وعليكي

عشق: ازاي ياعني

ادم: هفهمك كل حاجة

فلاش باك

بعد ما روحتك البيت ودخلت معاكي استنيتك تاخدي شور ونزلت بسرعه روحت مكان ما جاسر هيبقي ماشي فيه بس قبل ما اروح المكان ده كنت ف المصنع الكبير بتاعو وشوفتو وهو بيولع بعد كده روحت استنيت عربية جاسم لقيتها قفلت عليها بعربيتي ولبست قناع ونزلت مسكتو ضر’بتو مسبتوش غير وهو سا’يح في د’مو عشان هو عمل فيا كتير وده جزء من عمله

وندي دلوقتي اتصلت ع فونك ونا قعدت انادي عليكي مسمعتنيش ونا رديت مكانك ولسه متكلمتش لقيتها بتقولك نوقع جاسم وعايزاكي تنزلي دلوقتي من ورايا ونا لو مكنتش رديت كنتي نزلتي وياعالم هتعمل فيكي اي

عشق بصدمة: ياعني ندي متعرفش انو ف المستشفي

ادم بضحك: لا ماهي هتحصلو

عشق: ازاي ياعني

ادم: ياعني دلوقتي ي عشق فيه ستات هيرنوا عليخا الجرس البيت ويعلموها ان الله حق

عشق بحزن: ادم متبقاش كده دي بنت زيي ياعني

ادم بقرف: وهي مكنتش هترحمك لو كنتي تحت ايديها دلوقتي.

باس راسها وقال: تعالي ي شوشو ننزل نتعشا ونسيب كل حاجة بظروفها

نزلت عشق مع ادم واتعشوا خلصوا عشاء وطلعوا ينامو في ثبات عميق

عند ندي

جرس الباب رن

ندي راحت تفتح لقت تلت ستات ضخام جسمهم يضاعف بعض

ندي بخوف: في اي انتوا عاوزين مني اي

ست منهم: نعلمك الصح ي حبيبتي

التلت ستات مسكوها وضر’بو فيها جامد بقسوة

ندي بصريخ: آااه حرام عليكم

الست منهم كتمت فمها بايديها

الستات سابوها مغشي عليها وخرجو من الباب وقفلوه

ندي كانت مرمية كلها د*م

ومغمي عليها تشبه الاموات

(تاني يوم)

عشق قامت من النوم دخلت تاخد شور ولبست لبس المدرسة وراحت لادم

عشق بحب: دومي يلا اصحي عشان تفطر

ادم صحي وعلي وشه ابتسامه

ادم بحب: صباح الخير

عشق: صباح النور ي حبيبي

ادم قرب منها با’سها

وراح يستحمي

خلصوا ونزلو يفطرو

نزل ادم وعشق ركبوا العربية

ادم وصل المدرسة

ادم بتحذير زي كل يوم: خلي بالك ع نفسك وتفطري كويس وملكيش دعوة بحد وانا هجيلك استناكي لحد ما تطلعي

عشق بحب: ماشي ي بابي

ادم قرب منها وبا’سها

عشق شهقت: احنا قدام المدرسة ي ادم

ادم بحب وهو حاضنها: حلوة اوي كلمة بابي منك

عشق عشان تمشي: امم طب سبني امشي عشان اقولهالك كل يوم

ادم باس راسها وعشق نزلت

ادم في نفسه: ربنا يخليكي ليا مكنتش متوقع اني هلاقي حد بيحبني كده

وادم مشي راح شركته ودخل شركته بكل هيبتة المعتادة

الموظفين: صباح الخير ي فندم

ادم: صباح النور

دخل مكتبو ونده السكرتيرة الجديدة

ادم: تعالي ي روح

روح دخلت: نعم حضرتك

ادم: هاتيلي قهوة وهاتي ملف الصفقة الي بنشتغل عليها

روح باحترام: حاضر ي فندم

ادم اشتغل شوية ع ورق

(عند يوسف)

يوسف كان بيرن ع اسراء

يوسف: الو ي استاذة اسراء انا يوسف

اسراء بفرحة لا تعرف سببها: ازيك ي يوسف

يوسف: كويس الحمد لله ونتي

اسراء: تمام الحمدلله

اسراء: تمام اساعة كام

يوسف: حضرتك فاضية امتي

اسراء: عادي اي وقت وقولي اسراء عادي

يوسف: تمام الساعة ٦ في مطعم…

اسراء: تمام

وقفلوا

اسراء قعدت ترقص من الفرحة لان يوسف وسيم وهي معجبة بيه من اول ما شفته

ويوسف كان مبسوط انه هيروح يقابلها

تعريف اسراء: بنت جميلة رقيقة في عيونها لمعات البرائة بتحب الرسم وعيونها بني فاتح وشعرها بني حرير وبشرتها بيضاء وطولها 155 سم مناسب لجسمها عندها ٢٠ سنة

تعريف يوسف: شاب وسيم ذو عضلات جميلة مش زي ادم طبعا

لون عينه رمادي شعره اسود ناعم شخص مرح بس وقت الجد شيطان

google-playkhamsatmostaqltradent