رواية احببت ولائي (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم ولاء صقر
رواية احببت ولائي الفصل الثالث عشر 13
احببت ولائي🌚♥️
(البارت 13)
ولاء لا حلوه منك ي استاذ عمر بتحبني وتهتم بيا وتخلي بالك مني وتشفق عليا والناس تسقفلك وتقول قد اي دا راجل شهم ومع واحده ايامها معدوده ف الدنيا لا برافو بجد
عمر: اهدي بس ي ولاء انتي لي بتفكري بطريقه دي مش كل الي هيقرب منك هيبقا بيشفق عليكي في ناس جمبك وعاوزه تفضل جمبك عشان بتحبك بجد
ولاء: والله وانت عاوزني اصدق كلامك دا مستحيل ي بني انت تعرفني بقالك قد اي اصلا عشان تقولي بحبك
عمر: ي ولاء الحب مبيتقدرش بالوقت عمره ي ولاء افهمي انا قايلك اني معجب بيكي من قبل م اعرف اي حاجه عشان خاطري افهمي ي ولاء خليني ابقا جمبك خلينا نمشي مشوار علاجك دا مع بعض ولو زي م انتي بتقولي باقيلك ايام معدوده مع ان انا املي ف ربنا كبير انك هتخفي وهتبقي زي الفل انا عاوز افضل جمبك الايام دي انا مش عاوز ابعد عنك ي ولاء اافهمي لو سمحتي
دخلو ايمي وهدي قبل م ولاء ترد علي عمر.
هدي: عمر ازيك ي عمر عامل اي
عمر: الحمدلله ي هدي
ايمي: انت عمر الي جبت ولاء المستشفي
عمر: ايوا ي طنط ازي حضرتك عامله اي
ايمي: الحمدلله ي حبيبي انا حابه اشكرك جدا انك انقذت حياة بنتي ربنا يخليك ي رب ي بني
عمر: شكر اي بس ي طنط اي حد مكاني كان هيعمل كدا وبعدين ولاء غاليه عليا قالها عمر وهو بيبص لولاء وبيبتسم
ولاء: يلا بقا ي ماما عشان انا عاوزه اروح تعبانه
ايمي: حاضر ي حبيبتي يلا بينا وبصت لعمر بجد شكرا تاني ي عمر وعشان احس اني شكرتك بجد انا عازمك بكرا ع الغدا وي ريت مترفضش العزومه او تعتذر بجد هزعل ولاء بصدمه: غدا اي ي ماما ملوش داعي م خلاص شكرتيه
عمر بكسوف من رد ولاء لا ي طنط والله مفيش داعي خالص لا شكر ع واجب
ايمي: اي ي بنتي قلة الذوق الي انتي فيها دي متتكلميش خالص طول م انا بتكلم
ولاء سكتت وهبدت براجليها ف الارض من العصبيه
ايمي: لا بجد ي عمر هستناك بكرا الساعه ٦ و اوع تتاخر
عمر ابتسم وبص لولاء حاضر ي طنط مش هتاخر
ومشيت ولاء وايمي وهدي
هدي بهزر وهما راكبين العربيه ادام فيها عزومه بكرا يبقا انا هبات معاكو انهاردا بقا عشان بكرا دا ميتفوتش
ايمي: دا انتي تنوري ي روحي كدا كدا انتي اساسيه بكرا وبعدين عشان تساعديني ي هدهد
هدي: لا انا هاكل بس
ولاء بعصبيه معلش هقطع هزاركو الذيذ دا ممكن ي ماما تقوليلي اي الي عملتيه دا ازاي تعزميه ع الغدا ي ماما
ايمي بخبث طب وفيها اي ي بنتي بشكرو ع الي عملو معاكي وبعدين انتي اي الي مضايقك اوي كدا يعني اي هه
ولاء: ايوا مضايقه احنا اصلا منعرفهوش وكمان دا كدب ع الدكتور وقالو انو جوزي ي ماما وعرف اني تعبانه
ايمي: ايوا م انا عازمه بقا عشان نعرف هو عمل كدا لي ونعرفو شكلو شاب كويس
ووصلو وطلعو البيت
ايمي: يلا بقا خشو غيرو هدومك كدا وتعالو عشان نطلب اكل بقا ونقعد مع بعض بقالنا كتير مسهرناش سوا
هدي: ايوا ي ايمي والله وحشتني القاعده معاكو اوي بس مش هنعرف نسهر اوي عشان عزومة بكرا وبصت لولاء
ولاء: انا هروح اغير بدل م اموتك ي هدي
هدي وايمي ضحكو
falsh back:
ايمي: هدي مين عمر دا واي الي يخليه يقول للدكتور كدا
هدي: ي طنط عمر دا صاحب اسلام خطيبي وهو معجب بولاء وقالها كدا من فتره وهي رفضت عشان انتي عارفه هي ديما رافضه مجرد الفكره بس بسبب مرضها
ايمي انا كدا فهمت هو لي قال كدا لدكتور من قلقو عليها قال اي حاجه عشان يعرف ف اي بس بردو دا مش مبرر للي هو قالو دا يلا نطلع لولاء عشان نمشي زمانها هتولع فينا وهما طلعين وع باب الاوضه سمعت صوت عمر وهو بيقول لولاء انو بيحبها وسمعت الكلام الي هما قالو وحست انو فعلا شاب طيب ولازم ولاء ع الاقل تديلو فرصه عشان كدا قررت تساعدو هي وهدي من غير م ولاء تعرف
at present:
ايمي: هدي لما عمر يجي بكرا انا هتعرف عليه وعاوزين يساعدو ي بنتي يمكن تحبو وتوافق تتعالج وتفضل معانا
هدي: ان شاء الله ي ايمي هتتعالج وهتبقا زي الفل انا هدخل بقا اغير هدومي انا كمان وانتي اطلبي الاكل وغيري انتي كمان
عمر روح البيت وهو مبسوط شويه عكس الصبح
سلم ع باباه ومامتو
خديجه: اي ي عمر ي حبيبي احكلنا اي الي حصل
عمر: انتو كلتو
راضون: لا ي اخويا م انت عارف امك مش بتأكلنا غير لما حضرتك تيجي
عمر: طيب بعد اذنك ي ماما حطلنا الاكل واحكيلكو واحنا بناكل علي م انا اكلم اسلام ف شوية حاجات ف الشغل
خديجه: ماشي ي حبيبي
عمر قام دخل البلكونه ورن علي اسلام
الو اي ي اسلام عامل اي
اسلام: الحمدلله انت الي اي الاخبار طمني عملت اي
عمر: روحتلها واتكلمت معاها وبعدين مامتها جت وشكرتني وعزمتني ع الغدا بكرا
اسلام: غدا اه ي ابن المحظوظه
عمر: انت هتهزر دا انا مكسوف اوي والله
اسلام: ي عم متتكسفش ان شاء الله اليوم يعدي ع خير
عمر: ي رب ي اسلام بجد المهم خلي بالك من الشغل وحيات امك ولو احتاجت اي حاجه كلمني علطول
اسلام: خلاص ي عم دا انا الي ممشي الشغل اصلا وهو بتعمل حاجه
عمر بضحك: طيب ي اخويا ي رب مليش العملاء بيتصلو بيا يشتموني
اسلام: عسل ياض عسل
عمر: عارف والله متكسفنيش بقا واه صح انا كلمت المهندس الي كنا بنتعامل معاه عشان يشتغل هو ف الڤيلا عشان ولاء مش هتيجي تاني ولو عاوز هدي تفضل تشتغل فيها مع المهندس عادي شوف الي يريحك
اسلام: لي ي عم هو انا رافع اريل انا بغير ع الحته بتاعتي خليه هو يشتغل فيها لوحدو
عمر: قولي صح انتو مش المفروض خطوبتكو بعد بكرا
اسلام لا خطوبة اي بقا احنا اجلنها اسبوع عشان عبد الرحمن وبسنت قالو مش هيعرفو ينزلو الاسبوع دا هينزلو الاسبوع الجاي وهدي قالت كدا احسن عشان تفضل جمب ولاء الفتره دي
عمر: اه طيب تمم ربنا يتمملكو ع خير ي حبيبي
وقفل عمر مع اسلام وراح ياكل مع باباه ومامتو ويحكلهم ع كل حاجه وهما بياكلو
ايمي: يلا ي بنات البيتزا هتبرد بتعملو اي دا كلو
ولاء وهدي خرجو من الاوضه
ولاء: عرفتي منين اني كان نفسي ف البيتزا
ايمي: عيب عليكي ي بنتي هو انا اي حد
وضحكو وقاعد ياكلو ويتفرجو ع فيلم
عمر بعد م خلصو اكل وشربو شاي طيب ي ماما انا هقوم انام بقا ومتصحنيش بكرا ي ماما سبيني اشبع نوم
خديجه: ماشي ي حبيبي تصبح ع خير
عمر: وانتي من اهله ي حبيبتي وقال لراضون تصبح ع خير ي حج
راضون: وانت من اهلها ي اخويا وضحك
عمر بضحك اي اخرة الي يحكي لابوه حاجه
ايمي: يلا ي بنات بقا كفايه كدا سهر عشان نصحي بدري بكرا عشان نلحق نخلص الاكل
ولاء: م تجيبي اكل من برا ي ماما هو الوزير جاي خلينا نكمل الفيلم
ايمي: قومي نامي ي ولاء وبطلي طولة لسان يلا
ولاء: حاااضر ي ماما م انتي امي هقولك اي يعني
هدي: ونبي دا انتي هتلاقيكي هتطيري من الفرحه انو جاي بكرا بس بتعملي الشويتين دول عشان تخبي
ولاء حدفتها بالمخده وقالتلها انتي هتهزري معايا ي بت هه
هدي: اهو ادام اتعصبتي كدا يبقا بقول الحقيقه
ولاء: بردو حقيقه طيب ي هدي خلي الحقيقه تنفعك وانتي بتنامي هنا ع الكنبه بقاا وجريت علي اوضتها وقفلت بالمفتاح
هدي قامت تجري وراها وتخبط علي الباب افتحي ي ولاء متهزريش
ولاء: مش هفتح اتخمدي ع الكنبه عشان تبقي تتلمي يلا تصبحي ع خير ي هدهد
هدي:لا ي ولاء بالله عليكي ضهري بيوجعني
ايمي وهي بتضحك ع شغل العيال بتاعهم طيب ي هدي كان نفسي اقولك تعالي نامي جمبي بس انا متعوده انام لوحدي يلا تصبحي ع خير
هدي:حتي انتي ي ايمي اي العيله دي ي ربي دا انا ضيفتكو ي جدعان
ولاء نامت ع السرير وقعدت تفكر ف كلام عمر ف المستشفي وانو ممكن يكون يعني بيحبها بجد وانو علي رايو قالها انو بيحبها قبل م يعرف حاجه اصلا وافتكرتو وهي بيقولها ولاء انا بحبك ولقت نفسها بتضحك فقالت لنفسها اي العبط دا انتي بتضحكي علي اي انتي مبسوطه فعلا زي م هدي بتقول وبعدين قالت لالا طبعا انا هنام احسن
عمر وهو نايم ع السرير فتح صورتها عقبال م اجيلك اطلب ايدك ي قمري وراح ف النوم عشان الوقت يعدي بسرعه ويصحي يروحلهاا.....
•تابع الفصل التالي "رواية احببت ولائي" اضغط على اسم الرواية