Ads by Google X

رواية عشقتها منذ طفولتها الفصل الثالث عشر 13 - بقلم حبيبه سليم

الصفحة الرئيسية

 رواية عشقتها منذ طفولتها (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم حبيبه سليم

رواية عشقتها منذ طفولتها الفصل الثالث عشر 13

عشقتها منذ طفولتها
البارت الثالث عشر

اولا كده انتو هتحسو ان الروايه ممله عشان خليه ادهم يجيب الاثبات في نفس الحلقه بس احب اعرفك ي صديقي ان دي البدايه بس ولسه اللي جاي اتقل 😂😂

ادهم بدموع ورجاء... ارجوكي ي عشق اسمعيني
عشق بدموع وعصبيه...مش عاوزه اسمعك واطلع برا لو سمحت
ادهم اتجاهل كلامها وطلع فونه وسمعها التسجيل اللي سهي اعترفت فيه ان الصور متفبركه

عشق بدأت تسمع كل ده ومصدوم حست انها مخنوقه اووي 
هي معقوله لدرجه دي شاكه ف ادهم صدقت شويه صور متفبركه وكذبت قلبها اللي كان بيقولها مستيحل ادهم عمره ما يعمل كده
ادهم خلص التسجيل ورمي تليفونه وقالها بدموع.. دلوقتي صدقتي اني متخنتكيش
عشق بصتلو بدموع وقالت في نفسها... هو خلاص مش هسيامحني انا ضربتو في قلبو لما شكيت فيه خلاص ايه لازمه انو عاوزني اسامحه هو هيزعل مني انا كنت بتوجع قبلو وهتوجع اكتر لما يبعد... 

ادهم خاف عليه ومن سكوته قام قعد علي السرير وخدها في حضنو وهي مصدقت انو حضنها  كان وحشها حضنو  اووي اتمسكت بيه وبدأت في العياط بهسيتيريا
ادهم اتخض من عياطها ده المفروض تفرح مش تعيط قالها بخوف... اهدي يحبيبتي بتعيطي ليه
عشق ببكاء شديد طفولي وصوت متقطع... علشان..... ا ااانننت ززعلان... منني
ادهم بحنيه مفرطه.... مين قالك ان زعلان منك
عشق ببكاء ومش عارفه تتكلم.. ع ع ععش عشاان انن انا.... 
ادهم بحنيه.. طب اهدي بس الاول وبعدين اتكلمي
فضل يمسح علي شعرها بحنيه لحد ما هدأت

ادهم بحنيه.. بقيتي احسن
عشق بدموع بصتلو في عينو وقالت بدموع علي وشك البكاء تاني... هو انت زعلان مني
ادهم بحب.. وهزعل منك ليه
عشق بدموع وحزن بصت تحتها وقالت.. عشان انا شكيت فيك واكيد انت زعلان مني عشان انا موثقتش فيك
ادهم بحب حط ايده تحت دقنها ورفع وشها ليه وقالها بعشق واشتياق.... متوطيش رأسك لاي حد حتي ولا انا ويستي انا زعلت منك عشان مصدقتنيش 
عشق بدموع حضنتو وقالت... انا اسفه اسفه بجد اني شكيت فيك وكذبت قلبي بس والله لما شوفت الصور اتجننت وقولت الكلام ده من ورا قلبي انا كنت بتوجع قبلك لما شوفتك بتعيط انا اسفه بجد ي نور عيني والنبي سامحني
ادهم بحب.. رغم اني كنت هزعل منك شويه وعاقبك بس بعد العياط اللي انتي عيطيها وتأسفك لي مش هقدر ازعل منك ابدأ
عشق بدات بالعياط من كلام ادهم انو سامحها بالسهوله دي
ادهم بعدها عنو وقالها بخوف.. مالك بتعيطي تاني ليه
عشق ببكاء.. عشان انا مستهلشي حبك.ده انا شكيت فيك وسمحت ان سهي تفرقنا واكيد دلوقتي انت ندمت علي انك حبتني

ادهم بحب..انا عمري ما هندم علي حبي ليكي عشان انتي احلي حاجه حصلتلي في حياتي وسهي دي خلاص مش هتعرف تقربلنا تاني
عشق بدموع وطفوله محببه لقلبو.. يعني انت مش زعلان مني 
ادهم.. لا مش زعلان 
وبعدها مسح دموعها وباس عنيها وقال بحب.. العيون اللي بتنزل لؤلؤ دي اتخلقت عشان تفرح مش عشان تعيط واوعدك اني مش هخلي دمعه واحده تنزل منها
عشق بحب حضنتو وقالت.. ربنا يخليك ليا
ادهم ضمها ليه جامد وقال.. ويخليكي ليا يا قلبي وبعدها قالها بخبث... يلا عشان تنفذي العقاب
عشق بعدت بصدمه وقالت.. مش انت قولت انك مش زعلان مني
ادهم بخبث.. مش معني اني زعلان يبقي مش هعاقبك 
عشق برجاء.. والنبي متعاقبني مش هقدر علي بعدك
ادهم.. هو انتي سمعتي العقاب الاول
عشق بدموع.. لا بس اكيد هتبعد عندي ومش هتخيلني اشوفك
ادهم بخبث.. مش ده العقاب احلي بكتير
عشق بدموع.. هتبعدني عن حضنك
ادهم بخبث.. يعشق ولا حاجه من دول اسمعي بس
عشق بحزن.. قول
ادهم حط ايدو علي خدو وقال بخبث.. بوسيني من هنا
عشق بصدمه وخجل.. اه ي قليل الادب لا طبعا
ادهم ربع ايدو وقال.. خلاص يبقي العقاب اللي انتي قولتي عليه هيتنفذ
عشق بحزن.. خلاص بقا والنبي
ادهم بعند.. لا نفذي عقابي الاول
عشق بصتلو بغيظ وهي مدلها خدها 

وهي قربت عشان تبوسو لكن هو لف وشو بسرعه وباسها من شفايفها بعشق واشتياق 
وعشق تجاوبت معاها وبعد لما حس بحاجتها للهواء
عشق بخجل ضربتو علي كتفه براحه.. انت قليل الادب
ادهم حضنها بعشق وقالها بمشاكسه.. هو انتي لسا شوفتي قله ادب 
عشق دفنت وشها في صدره بخجل وهو قالها.. تعرفي يعشق انا اول مره اعيط من بعد لما سافرتي 
عشق بصدمه.. هو انت عيط بجد
ادهم.. اه اصل لما انت طلبتي الطلا ق حسيت اني قلبي اتكسر ميت حته ودماغي وقفتي
عشق بعدت وباستو من خدو وقالت بطفوله.. اوعدك ي بابتي اني مش هزعلك تاني
ادهم بحب... انا اوعدك اني عمري ما هزعل منك
وبعدها قالها... ايه رأيك نروح نتعشا في مطعم وبعدها نروح الملاهي
عشق بفرحه.. بس بشرط
ادهم.. اشرطي براحتك
عشق بطفوله.. تجبلي ايس كريم بشيكولاته
ادهم بحب.. حاضر يلا بقا هسبيك تلبس 
عشق قامت.. ثواني وهخلص
وادهم مشي واسابها طلع شاف رنا بتتصنت عليهم

ادهم بشك.. سمعتي كل حاجه صح
رنا بحرج... بصراحه اه بس انت ازاي جبتي التسجيل ده
ادهم قص عليها ماحدث 
رنا بصدمه.. دا انت عصبيتك يبني مخيفه خالص
ادهم بضحك.. فعلا وبعدها اتكلم بجديه.. مش هتنسي بقا اللي حصل
رنا باستغراب.. ايه اللي حصل
ادهم.. اللي حصل بينك وبين فهد
رنا بحزن.. فهد حكالك
ادهم بجديه.. ايوه حكالي وانتي ليه رفضتيه مش هتنسي بقا اللي حصل
رنا بحزن.. مش هقدر لو قولتلو اني بحبو ممكن يغدر بيا 
ادهم بجديه.. مادام انتي بتحبيه ليه رفضتي واحب اقولك ان فهد مستحيل يعمل كده فهد بيعشقك مش بس بيحبك ومش هتلاقي حد يحبك قدو ومش وسابها راح شقتو يلبس

ورنا زعلت ومشيت تفكر في كلام ادهم

بعد نص ساعه بيكون ادهم واقف وساند علي العربيه مستني عشق ولابس قميص ابيض وبنطلون اسود
جت عليه اللي اسرت قلبو واتصدم من جمالها فهي كانت لابسه دريس بلون السماوي وعليه طرحه بيضه وحطت ملمع شفايف وكانت كانها ملاك من السما
ادهم قرب منها وقال بعشق.. هو انتي كده ازاي
عشق بمرح.. زي السكر في الشاي 😂
ادهم بعبوس.. بوظتي اللحظه ي شيخه
عشق.. طب يلا بينا بقا
ادهم مسك ايدها ومشي ركبو العربيه وراحو الملاهي وفضلو يلعبو كل اللعب وادهم كان فرحان جدا اول مره يبقي فرحان كده بعد 10سنين 
وبعدها قعدو شويه يستريحو وهو راح يجبلها ايس كريم 
ادهم.. اتفضلي اهو احلي ايس كريم لاحلي بنوتي
عشق بحب.. شكرا ي بابتي
ادهم.. العفو ي قلب بابتك
عشق.. ادهم هي سهي دي هتعمل حاجه تاني
ادهم شدها لحضنه وقال..نفسي كده تعكل حاجه وانا هنهي حياتها
عشق.. بحبك اووي
ادهم بضحك.. اقسم بالله لو فضلت تقولي بحبك كل شويت مش هستحمل في اسكت احسن يبنت الحلال
وقعدو يأكلو في وسط مغازله ادهم لعشق
وخلصو وروحو
وبعدها ادهم قالها.. انتي هتنامي معايا في الشقه وعلي سريري وف حضني
عشق بخجل.. هاا لا بعد لما نعمل فرح
ادهم شدها ودخلها وقالها.. انا مقدرشي انام وانتي بعيده عني
عشق.. طب تعال انت نام معايا في الشقه
ادهم.. مش مهم الشقه المهم تنام في حضني
وراحو شقتها وهي دخلت تغير ولبست بيجامه وهو كان قاعد في الاوضه مستنيها تدخل 
عشق كانت مكسوفه تطلع قدامو بهدوم البيت بس اقنعت نفسها انو جوزها وعادي بشوفها دخلت بخجل وراحت قعدت قدامو

ادهم شدها وخدها في حضنو  ودفن وجه في عنقها ونام وهي حست بالأمان ونامت
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند مراد كان داخل ينام بس حاسه بوجع في بطنه دخل بسرعه الحمام وطلع  كل اللي في بطنه وطلع وعلي وشو ملامح التعب بيدخل عليه صحبه واسمه مروان 

مروان بخوف.. مالك ي مراد
مراد بوجع.. مفيش بطن
مكملشي كلامه ودخل جري تاني علي الحمام
مروان راح وراه وقالو بخوف.. مفيش ايه بس دا انت تعبان
مراد بتعب.. يعم دا شويه برد وهيروح
مروان بخوف.. برد ايه بس انت هتروح بكرا عند دكتور
مراد بتعب.. مش مستاهله
مروان بعصبيه.. ياعم مش مستاهله ايه انت تعبان خالص ومترفضشي هتروح يعني هتروح
مراد بتعب.. حاضر انا رايح انام
مروان ساعده يروح السرير ونيمو وغطاه ومشي
وراح هو كمان نام
SSSTTOOOPP

نتعرف علي صاحب مراد
مروان الفيومي شخص لطيف جدا عيونه رمادي وشعره اسود وبشرته بيضه وعنده غمازه اهله متوفين واتعرف علي مراد وعشق لما جم هنا واشتغل مع مراد وبقا بيعتبره اخوه شخص بيحب الهزار جدا وزيو زي فهد

نتعرف بالمره علي والدته رنا
زينب ست طيبه جداا بتحب الخيرا للجميع وبتحب بناتها جدا زوجها مات من 5 سنين وهي عاشت لوحدها مع ابنتيها رنا واختها التؤام هنا عينها عسلي وشعرها بنيي يغطيه حجابها الجميل
🌹🌹🌹🌹🌹🌹
بيجي الصبح علي ابطالنا 

عند رنا بتصحي وبتاخد دش وبتبلس وعزمت علي ان تتكلم مع فهد في موضوعها طلعت لقت والدتها بتفطر 
رنا... صباح النور
زينب.. صباح الورد 
رنا بمرح... مالك صحيا مروقه كدا ليه
زينب.. بقولك ايه ي رنا قولي لعشق وادهم يجو يتعشو معانا اصل عشق واحشتني ومشفتهاش خالص
رنا.. حاضر يا امي
وقعدت تفطر وبعدها راحت الجامعه تستنا ادهم وعشق وفهد

عند فهد بيصحي وبياخد دش وبيلبس تيشرت اسود وبينطلون اسود (اصل هو بقا زعلان وكأبان عشان رنا رفضتو)  وراح ركب عربيتو وراح الجامعه لقه رتا بس اللي قاعده قعد جمبها من غير ما يتكلم 
ورنا اتضايقت جدا وقالتلو... فهد

فهد ببرود.. افندم
رنا بحزن.. انت بتتكلم كدا ليه
فهد بجمود..بتكلم ازاي 
رنا بحزن.. اتكلم عادي ي فهد هزر واضحك
فهد ببرود ودموع.. قوليلي اهزر ليه اهزر معاكي ليه وهو انت بتعتبريني ايه
رنا بحزن.. بعتبرك حبيبي وجوزي المستقبلي
فهد ببرود.. ب وبعدها استوعب هي قالت ايه قالها بصدمه.. هو انتي قولتي ايه
رنا بحزن.. هو انت بتحبني ي فهد
فهد بصدمه.. قولي بس انت قولتي ايه
رنا بحزن و بصت للارض.. قولت اني بعتبرك حبيبي وجوزي المستقبلي
فهد بصدمه حضنها جامد ااوي وسط صدمتها من فعلتو 

فهد بدموع.. اخيرا حسيتي بيا ي شيخه دا انا قربت اعنس 
رنا بحزن.. يعني انت مش هتغدر بيا لو وثقت فيك
فهد بعد وقالها.. عمري ما اغدر بيكي انتي حياتي كلها
رنا بدموع.. انا اسفه اني زعلتك بس كان غصب عني خوفت اوقلك اني كمان بحبك تستغل حبي وبعدها تخدعني
فهد مسح دموعها بحنيه وقالها بحب.. عمري ما اعمل كده اموت ولا اعمل كدا
رنا بسرعه.. بعد الشر عليك متجبشي سيره الموت تاني
فهد بحب.. حاضر ي روحي
رنا بخجل.. احم روحي دي بتتاقل بعد الخطوبه
فهد بسرعه.. طب نروح واخطبك
رنا بدهشه.. بسرعه دي 
فهد.. انا اصلا طلبت ايدك من والدتك يوم ما اعترفت بحبي وهي قالتلي انها موافقه بس رأيك الاول وانتي اهو موافقه يبقي نروح نخطب وبعد لما نتخرج نتجوز
رنا بصدمه.. انت عملت كل ده
فهد بغمزه.. عشان بحبك
رنا بتوهان.. وانا كمان
فهد كان هيقرب ويبوسها. بس هي فاقت وبعدت بسرعه وودت وشها الناحيه التانيه
فهد ضحك عليها

عند العاشقان
عشق بتصحي الاول وبتفضل تبص لادهم وباستو من خده وبعدت لقتو بيبصلها بحب
عشق بخجل.. انت صاحي
ادهم بخبث.. كنتي بتعملي ايه
عشق بخجل.. ها كان في دبانه وانا كنت ببعدها عشان متصحاش
ادهم بخبث. دبانه اه ماشي
عشق قامت وقالت.. خمس دقايق وتلبس عشان منتأخرشي علي الجامعه
ادهم بحب.. انتي تؤمري وانا انفذ
عشق مشيت الاوضه التانيه تغير فيها ادهم لبس وخلص وطلع يستناها برا
دقايق وطلعت وهي لابسه فستان احلي من بتاع امبارح كان لونه بنفسجي وحزام اسود وطرحه سوده
ادهم بزهول.. هو انتي ناويه تتتدهشيني بجمالك لحد امته
عشق بمشاكسه.. لحد الاخره
ادهم بعبوس.. هو انتي كل مره تبوظي ام اللحظه
عشق بمرح.. فك كده ي بابتي خلينا نروح هنتأخر
ادهم.. يلا ي اخره صبري
ومشيو ووصلو الجامعه وراحو قعدو مع رنا وفهد لاحظو ان  رنا مكسوفه شويه

ادهم.. احم مالك ي رنا
رنا بخجل.. مامليش بتسأل ليه
ادهم.. حاسك كده مكسوفه
فهد.. مكسوفه عشان هنتخطب
ادهم بصدمه... اايه هتتخطبو
فهد.. ايوه وعاوزين بقا ايه بعد الجامعه نروح نتقدم
ادهم بصدمه.. استني استني استني ازاي وفين وامته
رنا بضحك... يعاني دا اتصدم
عشق بمرح.. انتو بقا اعترفتو لبعض امته
فهد.. اعترفنا اول ما جينا هنا
ادهم بصدمه.. استنو يا جماعه رنا هو انتي خلاص اتخطيتي الامر
رنا.. ايوه انا مش هوقف حياتي عشان واحده ميستاهلنيش
ادهم بفرحه.. مبروك بجد انت مش عارفه انا فرحان قد ايه
وكان هيحضنها بس فهد مسكو من ناحيه وعشق من ناحيه😂
عشق وفهد بغيره.. هتعمل ايه
ادهم... ايه هحضنها وهي علفكره اختي في الرضاعه ف اسكتوبقا
عشق وفهد بغيره... منسمحلكشي بردو
ادهم شال ايدهم وقال.. خلاص وسعو ايديكم
شالو ايدهم ورنا قالت.. صحيح ماما بتقولي انها عازماك يا ادهم انت وعشق عشان عاوزه تشوف عشق
ادهم... هنروح طبعا وبالمره نتقدم
فهد بعبوس.. هي امك نسيت جوز بنتها وعزمت الاغراب
ادهم بهزار.. احنا مش اغراب احنا صحاب بنتها وصحاب جوز بنتها

فهد فجأه سكت مره وحده وبص لادهم وعشق بصدمه وقال.. هو  انتو اتصالحتو وايه اللي حصل مش انت ي ادهم كنت بتعيط امبارح ايه اللي حصل
ادهم.. هو انت لسه واخد بالك
فهد.. اه بجد فرحتي نسيتني الموضوع خالص احكيلي بقا ايه اللي خصل
ادهم قص عليه كل حاجه 
فهد بصدمه.. ي ابن الجامده انت مرمط البت في الشارع
عشق.. انت عملت كل ده
ادهم بهدوء.. اه وانسو بقا الموضوع ده خالص
رنا بمرح.. علفكره الموضوع جاب نتيجه عشان انا مشوفتش سهي خالص
ادهم.. احسن حاجه 
فهد.. طب يلا عشان المحاضره هبتتدي
الكل.. يلا
ودخلو المحاضره وخلصو 

ادهم... روحي ي عشق مع رنا عندها وحنا هنحصلكو
عشق.. حاضر
وراحت مع رنا بيتها
ادهم.. يلا ي معلم نروح نشتري الدبل
فهد.. مش المفروض نشتري مع بعض
ادهم.  اه بس انت هتشتري خاتم بس وبعدها تشتري الدبل مع بعض
فهد.. تمام
وراحو واشتري فهد خاتم رقيق ل ورنا وشاف ادهم وهو بينقي خاتم دبله
فهد.. ايه يعم بتدور علي ايه ناوي تتجوز تاني ولا ايه
ادهم.. اتجوز تاني ايه يعم انا هشتري دول عشان معملناش خطوبه وعشان كل الناس تعرف انها متجوزه
فهد.. يعم الرومانسي
ادهم بصلو بغضب واشتري دبله رقيقه ل عشق واشتراله هو كمان واحده

وراحو اشترو كيكه وبعدها اتجهو علي بيت رنا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند زينب بتسمع دقات علي الباب بتروح تفتح بتفاجأه بوجود رنا وبنت جميله جدا
زينب مدت ايدها لعشق.. اهلا يا يبنتي

عشق.. اهلا يطنط
رنا.... دي ي امي عشق ودي ي عشق امي
زينب.. بصدمه وفرح... عشق حبيبتي وخدتها في حضنها وفضلت تبكي
عشق طبطت عليها وبعدها بعدت وقالت.. وحشتيني ي طنط زينب
زينب بصدمه.. هو انتي افتكرتي 
عشق.. لا بس ادهم حكالي كل حاجه
زينب.. اه طب اتفضلو يحبايبي
عشق.. طب احنا هناخد العروسه تجهز علي لما العريس يوصل
زينب.. هو فهد حكالك
رنا.. اه ي. امي وانا موفقه
زينب بفرحه وبدموع.. مبروك يحبيبتي عشت وشوفتك عروسه
رنا بدموع حضنتها.. الله يبارك فيكي يا امي وربنا يطول من عمرك
زينب.. ادخلي بقا اجهزي علي لما هما يجيو
رنا.. خاضر
وخدت عشق ودخلت الاوضه

عند مراد بيصحي وبيروح الشركه وبيخلص كل شغله
مروان بيدخل عليه بيقولو.. يلا يعم نروح للدكتور
مراد.. انت لسه مصر انا والله كويس
مروان بجديه.. حتي لو بردو هنروح
مراد بيأس.. عنيد انت خالص
مروان.. جدا 

بيروح المستشفي والدكتور بيكشف علي مراد بيقولو.. استنا ساعتين والتحاليل هتتطلع
مراد.. حاضر
بيطلع لمروان اللي قاعد قلقان
مروان بقلق.. انت كويس الدكتور قال ايه
مراد.. انت قلقان كده ليه وقال التتحاليل هتطلع بعد ساعتين
مروان.. طيب وقعدو وعدو ساعتين وبعدها الدكتور نده عليه وقالو بأسف.. للاسف احنا اكتشفنا ان عندك...... 
مراد بصدمه ودموع... ايه

يتبع........ 

روايه عشقتها منذ طفولتها
البارت الثالث عشر
للكاتبه/الجميله
ايه رأيكم في البارتوهتستغربو فين سهي هي بتخطط تنتقم ازاي منهم وانتقامها هيكون البارت الجاي وعاوزه تخمينتكو مراد هيكون عندو ايه وانا عارفه اني بتأخر عليكو بس والله غصب عني ويلا سلاموز💜

  •تابع الفصل التالي "رواية عشقتها منذ طفولتها" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent