رواية طفلة القاسي (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم دنيا محمد
رواية طفلة القاسي الفصل الرابع عشر 14
رواية.. طفلة القاسي..
14
مراد بتسأول: وهتتجوز مين بقى
اسر: دي حكاية طويلة تعالي احكهالك
واسر قص له كل حاجة من اول ما قابل حبيبة لحد امبارح
مراد بصدمة: اسر انت ازاي عايز تتجوز البنت دي
اسر بستغراب: في اي ي مراد وبعدين اي البنت دي
مراد بعصبية: يابني انت تعرف دي مين او عايزة منك اي متخاف ع نفسك شوية ليه تروح تتجوز بطريقة دي
اسر بزعل: مراد ممكن متتكلمش عليها كده ونا هتجوزها ي مراد سلام وسابو ومشي
مراد بعصبية: غبي.. غبي
ودخل لقي غرام والكل قاعد ع السفرة بياكل
محمدي: تعالي يابني اقعد وكل.
مراد قعد جنب غرام الي مكنتش بتاكل
مراد بهمس: مبتكليش لي؟!
غرام بتعب: مش قدرة اكل
مراد بهدوء ومسك طبقها وحط فيه كمية من الاكل
غرام بغيظ: مش عايزة اكل
مراد بصرامة: كلي بدل ما اكلك بطريقتي
ياسمين بحب:كلي ي غرام انتي لسه خارجة من عملية ولازم تتغذي
غرام بابتسامة: حاضر ي حبيبتي هاكل اهو
ولكمت مراد بغيظ
مراد بصلها ببرود
خلصوا اكل وغرام طلعت اوضتها ومراد سندها لانها كانت تعبانة بسبب الجرح
مراد بارهاق: هخش استحمي واطلع انام ي غرام لاني تعبان اوي
غرام هزت راسها بهدوء
مراد استحمي وطلع لقاها قعدة
غرام بكسوف: ممكن بس طلب انا عرفة انك تعبت
مراد بحب: اطلبي الي انتي عايزاه ي غرامي
غرام باحراج: عايزة ادخل اخد دش
مراد بضحك: ياااه.. بس كده تعالي
شال غرام ودخلها المرحاض وساعدها في الاستحمام طلع وجفف لها شعرها ومسك المشت وسرح لها شعرها بحنان
غرام وهي كانت حاسو بحنيته حسته ابوها مش جوزها بس
مراد بحب: بس خلصنا
غرام باست ايديه: ربنا يخليك ي حبيبي بجد انت مش بس جوزي انت ابويا وكل حاجة ليا
مراد اخدها في حضنو ونامو بتعب وارهاق
عند. آسر
اسر في نفسه: انا مش عايز اخسر مراد بس بجد انا بحبها وهو اكيد هيبقي فاهم ده او ممكن يكون قال كده عشان الضغوطات بتاعت مراتو
اسر بتعب: يلا بقا خلاص انا هروح ويبقي يحلها الف حلال
اسر روح وكان البيت كلو نايم بهدوء اسر طلع اوضتو وغير ولسه هينام لقي مسج اتبعتت
كانت المسج من حبيبة
حبيبة: نمت؟؟!
اسر: لا لسه كنت هنام
حبيبة: امم طيب
اسر: انتي اي الي مصحيكي دلوقتي
حبيبة: عادي ياعني منت عرف اني بسهر
اسر بضحك: لا يختي خشي نامي
حبيبة: طيب سلام
اسر بحب: سلام
وقفلوا
تاني يوم كان مراد صحي كانت غرام نايمة في حضنو بعمق
مراد بص عليها بنوم وقام غسل وشو وراح يصحيها
مراد بحب: غرام حبيبتي اصحي عشان تاخدي دواكي
غرام بنعاس: سبني بس انا شوية
مراد بتعب: ياستي قومي افطري وخدي الدوا وبعدها نامي
غرام قامت بضيق: اهو اديني قومت
مراد: حلو قومي اغسلي وشك ونا هطلع بس اعمل حاجة وجيلك
غرام: ماشي
مراد خرج من الاوضة وراح اوضة اسر
مراد دخل لقي اسر نايم عاري الصدر وببنطلون بس
مراد بضحك: ولا منا عارف الجو عندك حر ولا برد
مراد جاتلو فكرة ف دماغو اخد كوباية الماية الي ع كومدينو وفضي نصها ف وشه
اسر بخضة: يلهوي مين بيغرق
مراد فطس ضحك عليه
اسر بغضب: انت اي.الي عملتو ده ياض
مراد برفعة حاجب: ياض
اسر بصلو بقرف
مراد بجدية: اتعدل عشان عايز اتكلم معاك
اسر بهزار: لا مخصماك
مراد بحب: اسر انت عارف انك اكتر من اخ ليا واني بحبك وهبقي فرحان لما الاقيك مبسوط ف جوازتك كل الحكاية اني كنت خايف عليك ومش فاهم الحوار وكمان الضغط والارهاق الي انا فيه
والف مبروك ي اسر دنا اول واحد افرحلك اصلا
اسر بحب وفرحة حضنو: احلي مراد ف الدنيا ده ولا اي
مراد بحب: هحجزلك احسن قاعة في الدنيا ي اسر
اسر حضنو بحب اخوي شديد
علي الفطار باب القصر رن
الخادمة فتحت
مي دخلت بغرور هي وسهي
مراد قام بغضب: انتو جيتو هنا تاني لي
سهي بمسكنة: اصل بيتي ولع ي بيه ف استسمحك تقعدنا عندك يومين بس
مي بغيظ: اه ياريت ياعني
مراد بصلهم بشك: اه ومالو اتفضلوا.
غرام القلق رجع قلبها تاني
مراد قعد وهمسلها: متخافيش انا جنبك ي غرام
وحط. ايدو علي خصرها وهو بيطمنها
مي دخلت وقعدت جنب امها
بس الكل كان مش متقبل وجودهم بس محمدي واثق ف تفكير مراد وانو هيعمل المستحيل لو حصل حاجة
مي بقرف: الكوباية دي مش مغسولة كويس
مراد بسخرية: قومي اغسليها انتي
مي بصتلو بغيظ
مراد قام وشد غرام وطلعوا اوضتهم
مراد قاعد ع السرير وواخد غرام ف حضنو بيطمنها
مراد: انا اموت وعرف عملوا اي معاكي عشان تخافي كده
غرام: عملو كتير ي مراد وخايفة اقول لاني لما بفتكر بتعب
فجأة لقيوا صوت زعيق تحت
مي مع الخادمة: انتي مجنونة انتي ازاي تكبي المشروب عليا
امينة باسف: انا اسفة ي هانم مكنتش اقصد
مي بصتلها بقرف: والله. طب ماشي ومسكت كوباية العصير ورمتها في وش امينة
ياسمين بصريخ: انتي اتجننتي ازاي تعملي كده
ياسمين قربت من امينة اللي بتعيط وكرامتها نزلت ف الارض
مراد نزل وكان شايف كل ده
قرب من مي ومسكها من. شعرها بقرف
مراد بصوت جهوري: بقولك اي بقا انتي عكالة تغلطي كتير بس انك تهيني حد ف بيتي ف ده لاء هتعتذري دلوقتي لي امينة احسن ليكي بدل ما اوريكي ايام سوده
مي بعياط: لا طبعا مش هعتذر هي الي تعتذر
مراد شد ع شعرها اكتر: هتعتذري ولا اقولك بره منغير مطرود
مي بصت ل امها الي قالتلها اعتذري
مي باسف: انا اسفة
مراد سابها ورماها ع الارض
مراد بأمر: من انهرضة انتي وامك ف اوضة وبس وكمان مش هتقعدو معانا ع الفطار انتو هتعملوه لنفسكم امينه مش هتعمل غير لينا احنا بس
مي بصدمة: نعم
مراد بزعيق: زي ماسمعتوا واخر تحذير المرة الجاية قسما بالله ما هيطلع عليكي صبح
مي طلعت هي وسهي
محمدي: خد مراتك يابني واطلع ارتاحو
مراد هز راسو واخد غرام وطلعوا
( اسر كان فيه الشركة يجماعة بيشوف الشغل)
غرام: بقولك ي مراد تعالي ننزل نقعد معاهم شوية
مراد: لي متخلينا هنا
غرام برجاء: عشان خاطري
مراد: خلاص يلا
غرام: انزل انت ونا هاجي وراك هعمل حاجة بس
مراد: تمام وخرج
غرام خرجت من الاوضة وبتنزل ع سلم بس كانت مي بتبص لها بحقد وجت من وراها زقاها
غرام بصريخ: مرااد الحقنييي
مراد جري بسرعه علي صوت الصريخ ولحق غرام علي اخر لحظة
وشاف مي واقفة ع سلم بتبسم بانتصار
مراد بعد غرام وطلع وقرب من مي ووو
غرام بصدمة: مرااد؟؟!
بقلمي.. دنيا محمد ✍️📖
•تابع الفصل التالي "رواية طفلة القاسي" اضغط على اسم الرواية