رواية عشقتها منذ طفولتها (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم حبيبه سليم
رواية عشقتها منذ طفولتها الفصل السادس عشر 16
عشقتها منذ طفولتها
البارت السادس عشر
فهد راح ومسك ادهم من هدومه وقالو بحزن وعصبيه... عملت كده ليه اااننطق
ادهم مردش عليه وسمع صوت رنا وهي بتصرخ بأسم عشق بص لقاه هيغمي عليها راح بسرعه ومسكها وقالها بحزن ودموع.. عشق فوقي ارجوكي
رنا بدموع.. طب لو انت خايف عليها ليه عملت كده
ادهم تجاهلها وشال عشق وجري بيها علي المستشفي ورنا راحت وراه وفهد وراها
سهي ب غل وح قد.. ماشي بقي انت تسبني وتروحلها ماشي اما وريتك مبقاش اسمي سهي وابتسمت بخبث
في المستشفي بيوصل ادهم ومعاه عشق والدموع مفارقتشي عينه نده بصوت عالي.. دكتور دكتور بسرعه
جه الدكتور وحطت عشق علي الترولي ودخل يفحصها
ادهم وقع علي الارض وفضل يبكي زي الاطفال
فهد وصل ومعاه رنا بيلاقو ادهم منهار قالو بحزن... ادهم
ادهم بصلو بعيون باكيا فهد راح ووطي لمستواه وقال
فهد بحزن.. انت بتحب عشق صح
اومأ ادهم برأسه انه يحبها
فهد بحزن.. طب ليه عملت كده
ادهم بدموع.. غصب عني والله ي فهد
رنا بدموع وعصبيه.. هو ايه اللي غصب عنك انت عارف عملت ايه انت كسرت قلب عشق وانا اللي فكراك هتحميها وهتصونها بس لا انت اللي كسرتها
ادهم بدموع ووجع.. متصعبهاش عليا اكتر من كده ي رنا
فهد بحزن.. طب قولنا عملت كده ليه
ادهم بدموع بصلهم وقال.. هي سهي هنا
رنا بعصبيه ودموع.. وحشتك صح بدل ماهي وحشتك روحلها
فهد بحزن قالها بحده.. استني ي رنا وبعدها بس لادهم وقالو.. لا ي ادهم مش هنا
ادهم بحزن قالهم.. طب انا هقولكو عملت كده ليه
رنا وفهد بصلو بانتباه
ادهم بدموع ووجع.. سهي اتصلت بيا وطلبت تقابلني انا روحت وهي فجأتني انها معاها صور لعشق من غير حاجه انا وقتها اتصدمت وهي هددتني اني اخطبها واطلق عشق ي تنشر الصور ووقتها عشق مستقبلها هيضيع انا مكنشي قدامي حل غير اني اوافق انا عارف اني كده كسرت قلبها بس انا كان قصدي احميها والله غصب عني
فهد ورنا اتصدمو من كلامو وصعب عليهم جدا
رنا بحزن.. طب وهي سهي جابت الصور منين
ادهم بدموع.. ده اللي محيرني جابت الصور منين معرفشي
فهد بحزن.. طب اهدي بس عشان نفكر هنعمل ايه
ادهم بدموع.. اهدي ازاي بس وهي هنا بسببي
فهد بحزن.. لازم تقوي ي صحبي اكيد ربنا بيختبر صبركو فلازم تصبرو عشان نعرف نعمل ايه
ادهم بحزن ورجاء.. بس والنبي متقولو لعشق حاجه عشان سهي لو عرفت ممكن تنشر الصور
رنا بحزن.. حاضر بس اهدي انت بس
ادهم بدموع.. مش ههدي غير لما اطمن علي عشق
قاطع كلامهم الدكتور وهو طالع كلهم جريو عليه
ادهم بخوف ولهفه.. طمنا ي دكتور هي بخير.
رنا بخوف.. عشق بخير صح
الدكتور.. انتو خايفين اووي كده هي الحمد الله بخير مفيش داعي للقلق بس هي اتعرضت لصدمه شديده وده خلي ضغطها يعلي وهي دلوقتي نايمه عشان ادتها حقنه مهدئه وهي بس هتأخد شويه ادويه وهتبقي زي الفل
فهد.. اكتبلي الادويه وانا هروح اجبها
الدكتور.. حاضر تعال ورايا
فهد.. حاضر
الدكتور.. عن اذنكو
ومشي الدكتور ومعاه فهد
ادهم بحزن.. انا داخل لعشق
رنا بحزن اتكلمت بحده.. هتدخلها ازاي وهي مش طايقاك
ادهم بحزن ودموع.. هدخلها وخلاص ولما تصحي همشي
رنا بحزن.. بس خلي بالك
ادهم بدموع.. حاضر
ودخل لعشق واول ما شافها دموعه نزلت تلقأيه راح قعد جمبها ومسك ايدها وباسها وقال بدموع.. انا اسف بجد ي عشق انت غلطان بس اعمل ايه مستحيل اخليها تنشر صورك وان شاءلله هتتحل بس انتي فوقي وابقي بخير انا والله بحبك ومقدرشي اعيش من غيرك وانك اتصدمتي مني واني كسرت قلبك وخونت ثقتك بس والله غصب عني
مسح دموعه وقعد جمبها علي السرير وخدها في حضنه وباس رأسها وغمض عينه ودخل في ثبات عميق
بيروح فهد يجيب الادويه وبيشتري اكل عشان يأكلو وبعدها بيروح المستشفي بيلاقي.رنا قاعده قدام الاوضه وادهم مش موجود
فهد.. فين ادهم
رنا بحزن.. جوه عند عشق
فهد راح عشان يندهلو يأكلو بس لما شاف انو نايم وواخد عشق في حضنه ابتسم بحزن وطلع
رنا قالتلو.. طلعت ليه
فهد بحزن.. سبتهم عشان نايمين مع بعض
رنا بحزن.. بس لو عشق صحيت وشافتو..
فهد قاطع كلامها وقال.. متخافيش يلا بس نأكل
رنا بحزن.. مليش نفس
فهد بحزن.. مفيش حاجه اسمها مليش نفس هتأكل يعني هتأكل
رنا استسلمت وفهد جه قعد جمبها وطلع الاكل وبدؤ يأكلو
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في المانيا
بيوصل مراد ومعاه مروان المستشفي
وبيدخل مراد الاوضه وبيبدأ يأخد العلاج الكيماوي
ومروان معاه مسابوش
مراد بألم.. اااااه انا تعبت
مروان بحزن.. تعبت من اولها لا خليك كده جامد
مراد بتعب.. بجد بتوجع اووي
مروان طبطب عليه بحزن وقالو.. معلشي هي فتره وهتعدي
بيخلصو وبيرجعو البيت
مراد.. روح غير هدومك علي ما احضر الغدا
مروان بسرعه.. تحضر ايه انت هتقعد في البيت ده معزز مكرم مش هتعمل حاجه انت تعبان ولازم تستريح
مراد بحب.. والله انا مقدر خوفك بس انا بخير
مروان بعند.. انا قولت كلمه روح خد دش واطلع هتلاقي الاكل جاهز زي الفل
مراد بضحك.. حاضر بس اوعي تبوظ المطبخ زي المره الي فاتت
مروان بضحك.. هحاول
بيدخل مراد يغير ومروان بيروح المطبخ كش عارف يعمل ايه
بيطلع الدقيق والبيض والزيت بيحاول يعمل بيتزا
بيعدي نص ساعه
بيطلع مراد وبيلاقي ان مروان جهز السفره وعمل بيتزا
مراد بضحك.. شكلك كده بقيت بتعرف تعمل اكل
مروان بضحك.. عيب عليكي يلا دوق وقول رأيك
مراد لضحك.. اكيد زي الز فت
مروان بتمثيل الحزن.. بقا كده ماشي ي مراد
مراد بهزار.. زعلت ي بيبي متعزلشي
مروان بصدمه.. بيبي واد اتعدل كده شكل المرض اثر في نفوخك
مراد بضحك.. شكلو كده
بيبدأو يأكلو
مراد باعجاب..واوو طعمه تحفه
مروان بفخر.. عشان تعرف اني بعرف اطبخ
كراد بحب.. تسلم ايدك
مروان بحب.. بالهنا والشفا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في المستشفي
بتصحي عشق بتحس بحد حضنها جامد كأنها هتهرب
بتتفزع بس بتتنهد لما بتلاقيه ادهم بتبصلو بحزن ودموعها عش وشك النزول قالتلو.. ليه ي ادهم عملت كده ليه كسرت قلبي دا انا حبيتك وقولت ده عوض ربنا اعتبرتك جوزي وحبيبي واخويا وسندي واللي هيقف في ضهري بس طلعت الشخص الللي كسر قلبي بجد انا مصدوم فيك
مسحت دموعها وندهت عليه بعصبيه
ادهم بيصحي مفزوع قالها بخوف.. في ايه ي عشق انتي كويسه
عشق بدموع وعصبيه.. انت ازاي تنامي جنبي كده وتأخدني في حضنك
ادهم بسخريه.. افتكري اني جوزك علفكره
عشق بعصبيه.. جوزي بس مؤقتا زي ما قولت انت هتطلقني لما مراد يجي
ادهم بعصبيه ودموع.. قولتلك طلاق انسي عاوزه تزعلي تبعدي لكن اطلقك في احلامك
عشق بعصبيه.. لا هطلقني انت واحد خا ين ي ادهم جاي بكل بجاحه تقول انك خطبت واحده ولا تسوي انا كنت عارفه انك زي باقي الرجاله بتمشي ورا شهاوتها وخلاص
ادهم بعصبيه ودموع.. انا مش كده يعشق انا بحبك انت ومحبتشي غيرك
عشق بسخريه كملت بدموع.. حبيتني متكذبشي علي نفسك ي ادهم انت لو حبتني كنت حفظتني ومبصتشي لغيري لكن انت روحت خطبت واحده وكملت بصراخ ودموع.. اطلع برا مش عايزه اشوف وشك
ادهم بدموع.. عشق اهدي عشان صحتك ارجوكي
عشق بدموع وصراخ.. مش عايزه اسمعك ولا اشوفك روح ل حبيبه القلب وكلمت وهي بتبكي وبتضربو في صدرو.. عملتلك ايه انا عشان تعمل فيا كده انا حبيتك بل عشقتك وانا كنت فرحان ان ربنا عوضني بشخص زيك بس الشخص دا طلع زبا له انت ازاي قدرت تعمل كده اه ازاي قلبك طوعك
ادهم بدموع ووجع وحس ان قلبو بيتقطع من كلامها خدها في حضنه وقالها.. وانا حبيتك ي عشق عشقتك انتي بقيتي عشق بس والله غصب عني
عشق زقتو بعيد عنها وقالت.. متلمسنيش واخر كلام هقول اطلع برا ي ادهم
ادهم بدموع وحزن.. انت طالع لكن هجي تاني
وطلع وهي انهارت في البكاء
طلع ادهم حزين ودموعه نازله
فهد لما شافو قالو.. في ايه ي ادهم
ادهم بدموع.. عشق صحيت وصممت علي الطلاق
رنا بتنهيده.. قولتلك بلاش تدخل انا هخش اشوفها
ودخلت رنا لعشق
فهد بحزن علي صحبو.. متقلقشي ي صحبي واجمد كده انا متعود عليك قوي مش كده
ادهم بدموع.. دي حتي مش راضيه تبص في وشي لدرجادي كرهتني
فهد كان هيتكلم لكن قاطعو صوت سهي وهي بتنادي علي ادهم بدلع
الاتنين بصولها بقرف وغضب
سهي راحت لادهم ومسكت ايدو وقالت.. يلا نخرج يبيبي
ادهم كان هيعترض بس سهي قالتلو.. افتكر لو رفضت هيحصل ايه
ادهك بصلها بحق د ومقدرشي يرفض لانو عارف هتعمل ايه ومشي معاه
فهد بص عليهم وقال.. ربنا يكون في عونك ي ادهم ويخلصك من سهي
عند رنا بتدخل علي عشق بتلاقيها بتعيط بهستيريا راحت خدتها في حضنها وقالت وهي بطبطب عليها.. اهدي يحبيبتي لازم تهدي
عشق ببكاء.. انا ليه بيحصلي كدا انا ليه بتوجع دايما
رنا بحزن ودموع.. اهدي ي عشق هتتحل اكيد
عشق بعياط ووجع.. انا ليه حظي وحش في الحياة خسرت ذاكرتي قولت الحمد الله خسرت اهلي قولت الحمد الله عشت وحيده طول حياتي من غير لاب ولا ام قولت احمد ربنا جيت هنا بردو اتوجعت بس اتوجعت اكبر وجع ي رنا انا قلبي ده مستحيل يسامح ادهم علي االي عملو اي كان سببو
رنا بحزن.. حظك مش وحش ي عشق ده قضاء ربنا مينفعشي نعترض عليه انت عليكي بس تحمديه
عشق ببكاء.. الحمد الله علي كل نعمه
رنا بحزن.. ايوه كده
عشق مسحت دموعها وقالت.. رنا انا عاوزه اخرج من هنا
رنا حاضر هشوف الدكتور بس
وطلعت تجيب الدكتور
شافها فهد مسك ايديها وقال.. راح فين
رنا.. هجيب اادكتور عشان يشوف عشق تخرج امته
فهد بغيره.. طب ادخلي لعشق وانا هجيبو
رنا بابتسامه.. حاضر
وبتدخل لعشق وفهد بيجيب الدكتور وبيجي
بيكشف الدكتور علي عشق وبيقول.. انتي كويسه بس لازم تاخزي الدواء في معادو وتهتمي بأكلك ولازم تحافظو علي حالتها النفسيه لانها سيئه جدا
رنا بحزن.. حاضر ي دكتور
فهد.. ينفع تخرج ي دكتور
الدكتور.. طبعا بس اوعي تنسو تعطوها الادويه
فهد.. حاضر
اادكتور.. عن اذنكو
ومشي الدكتور ورناسندت عشق وفهد راحو معاهم
بيوصلو لبيت عشق وبينزلو وبيسندو عشق وبينيموها علي السرير
رنا.. هروح اعملك اكل
ومشيت
فهد بحزن.. انا بعتبرك ي عشق زي اختي وانا هنصخك نصيحه ممكن تعطي لادهم شويه وقت وهو هيقولك عمل كده ليه...
عشق قاطعتو بدموع.. متقولشي انت كمان انو عمل كده غصب عنو انت كنت معانا وشفت اعترافو ان هيخطب سهي صح
فهد بحزن.. صح ي عشق بس..
عشق بمقاطعه.. مبسش ي فهد وكملت بسخريه.. طب لو كان ادهم عمل ده غصب عنو وهو بيحبني هو فين دلوقتي ليه مش معانا
فهد معرفشي يقولها ايه يقولها انو مع سهي بيخرج
عشق بسخريه ودموع.. شوفت مش عارف تقول ايه عشان هو دلوقتي مع سهي صح
فهد بحزن.. ي عشق
عشق بماقطعه ودموع.. لو سمحت ي فهد لو انت بتعتبرني اختك متفتحشي الموضوع ده تاني معايا
فهد خاف كده علي صحبو قالها بخوف.. ليه
عشق بدموع ووجع.. عشان خلاص حكايتي انا وادهم انتهت
فهد بحزن.. طب فكري تاني طب
عشق بدموع.. فكرت وعن اذنك ممكن تسبني لوحدي
فهد بحزن.. حاضر
طلع لقه رنا داخله ومعاها صانيه فيها اكل قالها.. خلصي بسرعه عشان عاوزك في موضوع
رنا بخوف.. حاضر
بتدخل لعشق
عشق بهدوء.. قبل ما تقولي اي حاجه انا مش هاكل
رنا بحزن.. بس ي غشق الدكتور قال لازم تأكل ةتأخدي الدوا
عشق بدموع وهدوء.. مش هتزفت اخد حاجه ولو سمحتي ممكن تسيبيني لوحدي
رنا بحزن.. كلي الاو
عشق بماقطعه.. متحاوليش تقنعيني ي رنا لاني مش هغير رأيي ولو سمتحي سبيني لوحدي
رنا بحزن سابت الصنيه ومشيت
وراحت عند فهد قالها.. مالك
رنا بدموع.. عشق صعبانه عليا اووي ي فهد دي مش راضيه تاكل حتي ولا تاخد الدوا
فهد خدها في حضنو وقالها.. معلشي ي رنا هي بس مصدومه اهدي يحبيبتي
رنا بعدت وقالت.. فهد احنا لازم ناجل خطوبتنا
فهد.. انا كنت بفكر في كده بردو وكمل بحب.. بس والله كان نفسي اخطبك بأسرع وقت
رنا بخجل.. احمم ده مش وقت مناسب لكلامك ده
فهد بضحك.. ماشي يستي ويلا تعالي اروحك
رنا.. تمام
وخدها وروحها وهو مشي راح بيتو
رنا دخلت وقالت لوالدتها ان فهد عندو ظروف ف هناجل الخطوبه ووالدتها تقبلت الامر
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في مطعم
بيكون ادهك وسهي قاعدين وسهي عماله تأكل وادهم بيبصلها بقرف وغضب
سهي.. متاكل يحبيبي
ادهم بقرف.. مليش نفس
سهي.. براحتك
ادهم. بقرف قالها.. هو انت هتبقي مبسوطه لو اتجوزنا
سهي بفرحه.. هبقي اسعد واحده في الدينا
ادهم بغضب.. حتي لو انا بحب غيرك وقلبي مع غيرك
سهي بدلع قربت منو وحطت ايديها علي صدرو وقالت.. مش مهك يكون بيحبني المهم اكون بحبو وادلعو
ادهم بعد ايديها بقرف وقالها.. عندي مشوار مهم سلام
ومشي وسهي بصت عليه بخبث وقالت.. هنشوف اخرتها معاك ي ادهم
بيروح ادهم المستشفي لعشق وبيسأل عليها بيلاقي انها مشيت فبيروح بيتها اول ما بيدخل بيلاقي عشق بص للفراغ اول ما بتشرفو دموعها بتنزل تلقأيه قالتلو بعصبيه.. جيت ليه كنت خليك مع حبيبت القلب
ادهم بدموع ووجع.. ي عشق اسمعيني انا عارف اني كسرت قلبك بس غصب عني
عشق بعصبيه وودموع.. غصب عنك كل شويه غصب عنك مش مهم كلامك خلاص مبقاش ليه فايده
ادهم بخوف ودموعه ذادت قالها بوجع.. قصدك ايه يعشق
عشق بدموع ووجع.. قصدي ان انا وانت خلاص مستحيل نكون مع بعض وهنطلق
ادهم بعصبيه ودموع.. قولتلك ميت مره مش هطلق افهمي ولو عليا اتمم جوازنا حالا
عشق بعصبيه ودموع ووجع.. تمم ما ده الل ناقص عشان تخليني اكرهك
ادهم خاف انها تكرهو وقرر يقولها الحقيقه بس اتصدم ان عشق راحت ومسكت السكي نه اللي في طبق الفاكهه وحطتها علي رقب تها
ادهم بخوف شديد.. عشق انتي مجنونه سيبي اللي في ايدك
عشق بصراخ وعياط بجنون.. اه مجنونه مجنون بيك ي ادهم بس انت مقدرتشي حبي ليكي وروحت لزبا له باعت نفسها وقسما عظما ي ادهم لو ماشمتشي لهق تل نفسي انا خلاص مبقاش ليا لازمه اعيش
ادهم بخوف ودموع.. عشق سيبي اللي في ايدك دي مش لعبه
عشق بدموع وصراخ.. امشي يادهم من هنا
ادهم بخوف.. همشي بس ارجوكي سيبي السك نيه
عشق حست بوجع وادهم حس بظلام قدامه لما شاف ان رقبتها اتجر حت ونز فت د م قالها بخوف وودموع.. همشي ي عشق بس سيبي السك ينه رقبتك اتجر حت
عشق سابت السك ينه وقالتلو.. امشي بقا واالي بجد هق تا ل نفس
ادهم مشي مكسور وحزين ودموعه نازله وصل بيتو وودخل غرفتو وكسر كل حاجه فيها وايدو نزفت د م من زجاج مكسور وانهار في العياط وفضل يضرب نفسو كتير
اما عشق ضمت نفسها للرجلها وبدأت هي كمان في العياط بهستيريا
بيمر يومين وعشق ضمه نفسها ومبطلتشي عياط ولا بتاكل ولا بتشرب ولا حتي بتاخد الدوا ورنا بتروح كل يوم بتحاول تتكلم معاه بس عشق ولا معاها رنا بتحاول تخليها تاكل بس مش بتعرف وبتقلق اكتر لما بتشوف ان وشها شا حب من قله الاكل والشرب وتحت عينها هالات سوده من قله النوم وشكلها حقيقي يصعب علي الكا فر
اما ادهم حابس نفسو في اوضه ودخل في اكتئاب قاعد علي السرير وماسك صوره عشق ودموعه نازله وفهد بيحاول يخليه يأكل واو حتي يشرب بس مش بيعرف وسهي بتروح لادهم وبتحاول تقرب منو بس ادهم ولا عا يش معاها
اما مراد بيروح كل يوم يأخد الجلسه ومعاه مروان ومش عارفين باللي حصل خالص اما اهل ادهم بيتصلو بي ادهم وفهد بيرد عليهم وبيقولهم ان ادهم مشغول وهما بردو مش عارفين باللي حصل
بيمر كمان يوم وهم علي نفس الحال عايشين بجسد بلا روح ولا بياكلو ولا بيشربو وشكلهم يقطع القلب
بيفضلو كدا لحد ما بيجي اليوم الي بتتقلب في ه الموازين اليوم اللي عشق هتعرف فيه الحقيقه اليوم اللي هيتحول فيه الحال من هم وحزن الي فرح وسعاده وملئ بالحب
يتبع.......
روايه عشقتها منذ طفولتها
البارت السادس عشر
للكاتبه/االجميله
انا عارفه اني اتأخرت عليكو بس والله والله غصب عني انا الصبح بيكون ورايا دروس كتير انتو عارفين بقا ان الدراسه بدأت ومبقاش فاضيه فيه ابدا فانا هحدد معاد هنزل في الروايه هو بليل هنزل فيه الروايه انا عارفه ان ي هقصر معاكو بس غصب عني انت ا مامتي بتاخد من التليفون الصبح عشان دروسي ف باليل بس اللي هكون فيه فاضيه وانا بعتذر بجد لكل اللي بيقرأو الروايه وهحاول متأخرشي عليكو وعاوزه ارأكم في التعليقات ومتخافوش هيرجعو لعبض في البارت اللي جاي مش عاوزه اخيلهم يعيطو اكتر من كده وبجد انا وانا بكتب كنت بعيط بجد في يعني سامحوني لو انتوكامنو عيطو ن😂💜💜💜💘🩷
•تابع الفصل التالي "رواية عشقتها منذ طفولتها" اضغط على اسم الرواية