رواية عنيدة ولكن كاملة بقلم اسو احمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية عنيدة ولكن الفصل السابع عشر 17
اسماء بغضب : مش مصدقه إللى حصل ده ؟؟ بتتكلمى بجد ياروتى
ساره وهو تقبض يدها بغضب
الحيوان الحقير أزاى يتجرء ويقولك كده ، هو ليه عين كمان يتكلم بعد إللى عمله فيكى زمان
روتيلا بحزن
انا تعبت بجد من كل ده ومش عارفه اعمل ايه ثم وضعت يدها على شعرها قائله، هو عايز منى ايه تانى مش كفايه إللى عمله فيا ” لتطبطب عليها قدر وساره”
قدر بحزن على صديقتها
ماتزعليش نفسك ياروتى على حتت كلب ولا يسوى ، خليه يغور في ستين داهيه تاخده
اسماء
طب لما هو بيشتغل فى الشركه قبلتى الشغل ليه ؟؟ ما كنت رفضتيه احسن
ساره باعتراض
بالعكس انا شايفه عملة الصح علشان لو كانت سابت الشغل كان هيفكر انها خايفه منه أو لسه قاعده ضعيفه زي زمان
قدر بتأييد
معاكى حق يا ساره هى عملت كويس لما قبلت الشغل ده ، وكمان كده هتثبتله انها مش روتيلا بتاعة زمان الضعيفه اللى بتخاف من اقل حاجه وكمان دى فرصه ليها علشان تنتقم ولا ايه وتبتسم ابتسامه صفراء لها
روتيلا وهو تلوى فمها
وده أزاى ياست قدر بقي ؟؟
اسماء بابتسامه
أوعى يكون إللى فى بالى صح
قدر وهو تضع قدم فوق الاخره
اممممم تقريبا صح نههها نههانههها ” ضحكه شريره يعنى 😂”
ساره ل روتيلا
فاهمه حاجه من اللى بيقولوها يابت ياروتى ؟؟
روتيلا
علمى علمك ياختى
ساره وهى تلوح بيدها لهم
طب ما تفهمونا ياشويه عرر بتفكرو فى ايه ؟؟
قدر ببعض الغرور
هقول بس بشرط
روتيلا بغيظ
وكمان هتتشرطى ياعرت العرر ما تخلصي وتحكى يا وليه ” لتكمل بغضب قليلا ” بدل ما هخليكى تحكى بما لا يرضي الله فااخلصي هاااا
ساره بتأييد
خافى على عمرك ياقدر واحكى يابنت الحلال بدل ما انتى عارفه روتى لما بتتعصب بتعمل إيه ، انا بقولك اهو
قدر بحزن
لا بجد كده حراااام قوى كل مره تخلونى احكى غصب عنى ومش بتخلونى اتشرط عليكم أبدا بجد ده ظلم مش كفايه بتعب علشانكم ” وتشبك يدها إلى صدرها وتعبس وجهها ”
اسماء بتأثير
” بتبكى ” اهئ اهئ اهئ اهئ لا بجد حرااام عليكم كلكم على البونيه كده ليه ، ماتزعليش ياقدر ياحبيبتى اعتبرينى زى اختك وقوليلى عايزه ايه وانا هعملهولك اهئ اهئ اهئ
قدر وهى تحضنها وتبكى
حبيبتى يا سمكه اهئ اهئ اهئ ، انتى الوحيده إللى حاسه بيا ياحبيبتى اهئ اهئ ، ربنا يخليكى ليا ياقلبي
اسماء وهى مازالت تبكى
اهئ اهئ ماتخافيش ياقدر انا جنبك ياحبيبتى ومش هسيبك اهئ اهئ اهئ
ساره بتنهيده
بتولولى على ايه ياحزينه منك ليها ؟؟
اسماء بحزن
على قدر اللى كلكم جايين ، عليها الغلبانه دى
روتيلا وهى تشاور على قدر
طب بزمتك دى واحده يتقال عليها غلبانه ” وتمسك وجهه قدر وتقربه عند اسماء لتحول لها قدر عيونها ، ردى دى فى نظرك واحده غلبانه دى ؟
اسماء بضحكه
ينفع اسحب كلامى بعد ازنكم يعنى هههههههههه
قدر بحزن
بتبعينى يا سمكه ؟؟
اسماء بضحكه
ده سؤال برضه يا قدوره ” وتبتسم وهى تربش بعيونها ” طبعا ياروحى وابيعك بارخص تمن كمان ” وترسل لها قبله فى الهواء ”
قدر بحزن مصطنع
عايم فى بحر الغدر اوووى اوووووى يابشه
ساره ل روتيلا
بصي ياروتى مش هحوشك على البت دى قومى موتيها وانا هعملك تمثال
روتيلا
لا رد
قدر وهى تمرر يدها أمام عين روتيل
نحنو هنا يا عم الحج ” لتزيح روتيلا يد قدر بغيظ وهى ناظره فى نفس الاتجاه ” مالها دى ؟؟
اسماء بتسائل
هى بتبص على مين البت دى
وقبل أن ينظرو يجد روتيلا تنهض من مكانها وتتجه إلى الطاوله التى كانت تنظر إليها منذ قليل وعندما اقتربت منهم وجدت الرجل يقول للفتاه الجالسه أمامه
الرجل بعصبيه للفتاه
ماتخلنيش اضربك يابت انتى ” ويمد يده ويضرب رأسها لترجع الفتاه للوراء من شدت الضربه حتى كادت تسقط بالكرسي على الأرض لوله انها تمسكت بالطاوله سريعا”
ذهبت روتيلا بسرعه إليهم وهى فى غضب شديد من ما تراه يحدث أمامها
روتيلا بغضب
انت بتعمل ايه ياحيوان انت؟؟
الرجل وهو يلوح بيده لها
مين انتى كمان ؟؟
روتيلا بسخري
انا روتيلا احمد ومن الواضح انك صديقنا الطور
الرجل وهو ينهض من مكانه
انتى سمتينى الطور صح ؟؟
روتيلا
لا استنا استنا ” وتنظر يمين ويسار ثم تنظر اليه قائله بغيظ ” مش شايفه طور تانى هنا غيرك ، ايوه قولتلك طور هتعمل ايه يعنى؟
لينظر إليها الرجل بغضب شديد لياتى الجرسون سريعا ويمسك روتيلا
لو سمحتى ياسيدتى ماتسببيش مشاكل هنا
روتيلا وهى تنفض يد الجرسون من على يديها
استنا انت بس
الرجل وهو يقترب منها بغضب
امشي من قدامى بدل ما ادفن*ك مكانك فاهمه
روتيلا بغضب
تمو*ت مين ياض انت ؟؟
ليتدخل الجرسون وهو يسحب روتيلا من يدها قائلاً
من فضلك يا سيدتى ، من فضلك
روتيلا بزعيق
طب خلاص
الجرسون بتحذير
الراجل ده بتاع مصايب يا سيدتى “لتنظر روتيلا اليه فى صدمه ليكمل ” بترجاكى هيكسر المكان هنا لو كلمتيه دلوقتى ، من فضلك
روتيلا بغضب وهى تمسك رجاجة المياه التى على الطاوله المقابله لها
استنا ، هوريك ازاى يتكسر المكان ده دلوقتى ” وتذهب للرجل وتنزل الرجاجه على راسه لتتكسر الي قطع صغيره ولكن الرجل لم يحصل لهو شيئ وكان شيئ لم يقع على راسه لينهض فى غضب ويمسك روتيلا من يديها بغضب قائلا
الرجل
مين انتى يابت انتى ؟؟
ولكن ياتى شخص ويسحب الرجل ويضربه على وجهه ليقع الرجل على الأرض وينظر إلى روتيلا
الشخص بتسائل
ايه إللى حصل يا روتيلا ؟؟
روتيلا بغضب
الراجل ده كان بيضرب البت دى
قدر بغيظ
هو انت بتطلع منين يا بايخ ؟
الشخص بابتسامه
من نفس المكان اللي بتطلعى منه يا قدرى ” ويغمز لها 😉 لتنظر اليه بغضب شديد من وقاحته ”
روتيلا بغيظ منهم
والله مش واقته النحنحه دى روح وموت الراجل ده ياض
ليذهب مراد باتجاه الرجل وينزل لمستواه ويشعده من ملابسه لينهض ويدفعه نحيت الجرسون قائلا
ارموه بره المطعم ، واياكم تدخلوه هنا تانى فاهمين
، الرجل وهو ماسك أنفه التى نزفه من لكمة مراد لهو قائلا
الرجل بتوعد لهو
استنانى هنا جيلك تانى ، استنانى
مراد وهو يلوح بيده للرجل
ماشي هستناك ، روح هات اصحابك وتعاله ، انا مستنيك اهو
الرجل وهو يلوح بيده بتحذير
مش هتهرب منى بابساطه دى ، استنانى استنانى وهتشوف
مراد وهو يلتفت ناحيت قدر
روح روح هات اللى تجيبه انا مستنيك اهو ” ويذهب إلى قدر
ويضع يده على كتفها وهو يقول
اه ياربي ، تعالى تعالى ياروحى
قدر وهى تزيح يده
روح اما تلهفك ياشيخ
مراد بابتسامه
لو هتكونى معايا انا موافق 😂😂 ، تعالى بس اقعدى ونتفاهم سوا ” ويشاور لها على الطاوله التى كانت تجلس عليها لتجلس ويجلس هو الاخر ليرى الرجل الذي ضربه واقف عن باب المطعم ليقول لهم
العنه على ده راجل ياروحى ، هما لو كانو هييجو هنا هيعرفونا اكيد ياروحى
روتيلا وهى تلوح بيدها
خلاص خلاص ، يلا نقفل على الموضوع
لتنظر قدر لترى الرجال فى الخارج يتوعدون لمراد لينظر مراد إليها لتبتسم لهو بشماته فيه ليبادلها الابتسامه بغيظ
_______________________________
لنذهب إلى مكان آخر
تحديدا فى شرم الشيخ نجد فتاه واقفه مع صديقتها المقربه يتحدثون سوياً
الفتاه بفرح
مش مصدقه يا نور ، هو انا فعلا خلاص بقيت فى شرم بجد؟؟ ولا ده حلم؟؟ ، ولو حلم مش عايزه افوق منه خالص خالص خالص
نور بضحكه
اللى يشوفك بتقولى كده يفكرك كنتى فى سجن ياسوسو ههههههههه
سهى بابتسامه بحزن
كان أوحش من السجن يا نور والله ربنا مايكتبها على حد أبدا
نور وموثيه صديقتها
خلاص ياسهى انسي اللى حصل بقي وبعدين احنا جيين هنا علشان نتبسط شويه ، فابلاش نكد وحيات نفسك ياشيخه
سهى بتصحيح
اسمها واحيات ابوكى مش نفسك
نور بضحكه
اهو العبد لله انا بقي غيرتها ” بصوت عم شكشك ” عاجبك ولا مش عاجبك يالمبي
سهى بضحكه
لا عجبنى يا عم شكشك “بصوت اطاطه ” ههههههههههه
نور بصدمه
ايه ده ؟؟ ” وتشاور على وجهها ”
سهى وهى تضع يدها على وجهها بخوف
ايه في ايه ؟ انطقي ياوليه
نور
مافيش بس الشباك فتحتيه اووى من شويه ماينفعش كده افرض حد من الجيران بص نعمل ايه ههههههههههه
سهى بغيظ منها
وحيات امك لاوريكى يانور يابنت ام نور
نور وهى وتجري
لو سمحتى اتكلمى باحترام شويه
سهى بسخريه
بعد ازنك ليلتك سوووده النهارده ، حلو كده
نور بضحكه
ايوه هههههههههههه
سهى وهى ترقض اتجهها
طب تعالى بقي هنا ياشوز ياعره
نور
ليه انا عملتلك ايه ياظالمه انتى ” وتمثل الحزن ”
لتقف سهى اخيراً
اه صحيح هو انا كنت بجري وراكى ليه ؟؟
نور وهى تلوح بيدها لها
شوووفتى علشان تصدقى انك مفتريه وظالمه
سهى بتحذير
لا بقولك ايه هنئبح هديكى باشوز ياشوز
نور بزعل مصطنع
هتضربي البيست بتعتك ، ” لتبكى وتجلس على الأرض ” اهئ اهئ ده انا اللى بستحملك على الوحشه قبل الحلوه اهئ اهئ انتى لا يمكن تكونى البيست بتاعتى اهئ اهئ اهئ انتى لو هتبقي هتبقي حاجه واحده بس عارفه ايه هى ؟؟
لتجلس بجوارها وهى تمط فمها
هبقي ايه يا ام العريف ؟ اتحفينى ، اشجينى ياختى ، كل اذان صاغيه اهو قولى يا أخرت صبري
نور وهى تكتم ضحكتها حتى لا تنكشف حيلتها
هتبقي بيست تفاحه اهئ اهئ اهئ ، حتى دى كمان مش عارفها ياختى اهئ اهئ ، الصحاب فى اجازه باين ” وتنظر إلى سهى لترها هتنفجر من كتر الغيظ لتكتب ضحكتها على منظر صديقتها واختها وتضع يدها على وجها وتكمل بكاء مزيف
سهى
تعرفى بت يانور ايه اللى مصبرنى على انى اقتلك واريح البشريه منك ؟؟
نور وهى ترفع حاجبيها
ايه ؟؟
سهى بابتسامه صفراء
علشان اللى هعمله ده ” وتنظر إليها ببرائه وتحضنها لتستغرب نور من رد فعلها الغير متوقع ولتبتسم على هذه المجنونه وتبدلها الحضن بمحبه ولكنها وجدت أحد يسكب الماء عليها من الخلف لتصرخ وتدفش سهى يعيد عنها
نور :
ااااااه ايه الميه دى ، مين إللى كبها عليا ” وتنظر إلى البنات التى كانت ورائها بغضب ” مين فيكم اللى عمل كده انطقو
أحد الفتيات :
دى صحبتك إللى كانت حضناكى ” لتلتفت إليها بغضب لكنها ام تجدها لتلتفت حولها لتجدها ترقض إلى الفندق الخاص بهم ”
نور بغضب
سههههههههههههههى ، ليلتك سوووووده النهارده يا سهى
” وتجري ورئها لتخبط فى شخص ما ”
نور بعصبيه
مش تفتح يا اعمى مابتشوفش قدامك ياك ؟
الشخص ببرود
اعتذري
نور
نعم ؟؟؟
الشخص بنفس البرود
بجولك ايه اعتذري ، وخدى بالك مابحبش أعيد كلامى كتير انا عجولك اهو
نور بغضب
انت إللى خابط فيا وكمان عايزنى اعتذر ؟ ، دي ايه البجاحه دى يا اخى
الشخص بغيظ
لع اسمعى بجولك ايه يابنت ابوى انا مابحبش طولت السان دى ، انتى لو عندينا فى البلد كان زمانك مي*ته بالحيه ياوليه انتى
نور بغيظ
ومين ده إللى يقدر يعمل إللى بتقوله ده ان شاء الله اما إنسان غبي صحيح ” وتذهب وهى وتقول بغضب ” انا مش عارفه بيطلعو امته دول
_____________________________
عند مى
فى الاوضه بتاعتها
تجلس وهى تصفف شعرها للذهاب الى المدرسه أمام المرأه وهى تدندن قائله
سَكِرَ مُحَلُّويَ محطوط عَلِيّهُ كَرِيمَة
كَعَبّكَ مَحْنِيّ وَالعُود عَلِيّهُ القِيمَة
وتجيني تُلاقِينِي لسه بِخَيْرِي
مَشَّ هتبقي لِغَيْرِيّ
ايوه أَنّا غَيْرِيّ مفيش
بِنتَ الجِيران شغلالي أَنّا عَنَّيا
وَإِنّا فِيَّ المَكان فِيَّ خَلَقَ حواليا
مَشَّ عايِز حَدَّ ياخد بالهُ مِن اللَيّ أَنّا فِيهِ
شَوَّفَت القَمَر سهرني لياليا
وَهَمَوتُ عليكي رَبِّي العالَم بَيا
سيبي شِباككِ مَفْتُوح لَيّهُ تَقْفِلِيهِ
بِهَوايا أَنَّتَيْ قاعِدهُ معايا عنيكي لَيّاً مِرايَة
ياجمال مِرايَة العَيْن
خَلِّيكِي لَو هتمشي اناديكي أَنَّتَيْ لَيّاً أَنّا لِيَكِي
أَحَّنا الاتنين قاطِعَيْنِ
تَسِيبنِي أَكَرَهُ حَياَتَيْ وسنيني أُتَوِّه وَمِشّ هلاقيني
وَأَشْرَب خُمُور وَحَشِيش
وتجيني تُلاقِينِي لسه بِخَيْرِي مَشَّ هتبقي لِغَيْرِيّ
ايوا أَنّا غَيْرِيّ مفيش
سَكِرَ مُحَلُّويَ محطوط عَلِيّهُ كَرِيمَة
كَعَبّكَ مَحْنِيّ وَالعُود عَلِيّهُ القِيمَة
عليكي بَصَّهُ تُخَلِّي العاقِل مَجْنُون
” وتقترب من المرأه أكثر وهى تضحك قائله
ماكدبتش ياشكوش لما غنيه الاغنيه دى ، تقولشي انك مغنهالى مخصوص ” وتبعت قبله فى الهواء لنفسها ” قمر ياناس ، انا اول مره اشوف قمر على بالحلاوه دى وكمان على الأرض ، خمسه عليا ” وتمسك تلفونها وتجلس على السرير حتى ياتى الباص الخاص بها ، لتجد رساله من شخص ما
كالاتي
مــــش حســــــــــــــــــيبك
لحدغيــرى يتهــنا بيكـــــــى
مش حسيب حد غـــــــيرى
يشــــوف عنيكـــــــــــــــى
مش حسيبك تضيعى مـنى
حـــاعـــــــمل المســــتحيل
عشــــان تبقــــى ليــــــــه
وابقـــــــى ليكـــــى
انتــى عــــــارفـــه
ان حبـــــك جــوه قلــــــبى
انتـــى عـــــــــــــــارفــــــه
انى مش حسمح لعــيونـى
تشوف غـــير عنيــــــــكـى
انــــت عــــــارفـــــه
انى مش حسمح لقلـبــى
بدق لحـــد غـــير ليكـــــى
انا عارف انك بتحبــــــــينى
وعـــــــــــــــــــــارف
انك مش ممكن تـــنسينى
وحاسس بقلبك بينادينــــى
وشايف صورتى مرســومه
جـــــــوه عنيـــــــــــــــكى
بحـــــــــــيك يــــــــــــاورده
فى القـــــلب ساكـــــــــنه
بحبك ومش حنـــسا حبــك
لان حبك مايتنــــــــــسيش
وعمرى كله حيبقى ليــكى
#لثروت_كساب
مى بحيره من أمرها
مين ده إللى كل شويه يبعتلى من أكونت شكل كل شويه ، بس إللى فهمته من كلامه انى اعرفه كويس طب مين ده ؟؟ وليه دايما بيتكلم بشعر ومش بيتكلم عادى ، مش عارفه ليه حاسه انى اعرفه كويس ” لتسمع صوت الباص فقط وصل الان لتغلق هاتفها قائله ” لما اجى يبقي اعملك بلوك علشان الباص وصل خلاص ” وتضع الهاتف فى شنطتها وتحملها على ظهرها وتنزل الدرج وتخرج سريعا من الفيلا وتركب الباص لتذهب إلى المدرسه وهى تفكر مين هو الشخص ده ؟؟ وعايز منها ايه ؟ ”
انتهاء الفصل السادس عشر من روايه
#عنيده_ولكن
بقلمي اسو_احمد
الفصل السابع عشر
الرجل وهو يلوح بيده بتحذير
مش هتهرب منى بابساطه دى ، استنانى استنانى وهتشوف
مراد وهو يلتفت ناحيت قدر
روح روح هات اللى تجيبه انا مستنيك اهو ” ويذهب إلى قدر ويضع يده على كتفها وهو يقول
اه ياربي ، تعالى تعالى ياروحى
قدر وهى تزيح يده
روح اما تلهفك ياشيخ
مراد بابتسامه:
لو هتكونى معايا انا موافق 😂😂 ، تعالى بس اقعدى ونتفاهم سوا ” ويشاور لها على الطاوله التى كانت تجلس عليها لتجلس ويجلس هو الاخر ليرى الرجل الذي ضربه واقفون عن باب المطعم ليقول
العنه على ده راجل ياروحى ، هما لو كانو هييجو هنا هيعرفونا اكيد ياروحى
روتيلا
خلاص خلاص ، يلا نقفل على الموضوع
لتنظر قدر لترى الرجال فى الخارج يتوعدون لمراد لينظر مراد إليها لتبتسم لهو بشماته ليبادلها نفس الابتسامه بكل غيظ
قدر بخبث
مالك يا مراد مش على بعضك كده ليه ؟؟ ولا تكونش خايف
روتيلا
خايف ؟؟ خايف من اى يا مراد ؟ قولى ؟!
مراد بغيظ من قدر
اخاف من اى يعنى يا روحى ، ماتخديش فى بالك بس دى اصلا وحده هبله هتاخدى على كلامها يعنى
قدر ببرود
مش هرد عليك عارف ليه ” بصلها مراد وهو خلاص على آخره منها اول ما شافته باصصلها كده ضحكت باستفزاز لاغظته أكثر ” علشان يا عينى عليك كمان شويه وهنقراء عليك الفاتحه ياحبت عينى ، بس ماتخافش هجبلك واى فاى واحطه على قبرك علشان الناس تزورك كتير
مراد ببغضب مكتوم
نينييينينينينيييي
روتيلا باستغراب
ايه إللى بتقوليه ده ياقدر ، مالكيش حق والله
قدر بحزن مصطنع
معلش ياروتى بس هى كده دايما الحقيقه بتزعل
اسماء بصوت واطى ل ساره
بت ياساره هو انتى فاهمه حاجه من اللى بيقولوها دى ؟؟
ساره بنفس نبرت اسماء
والنبي مافاهمه حاجه ياختى غير أن كمان شويه هتحصل مجزره هنا
اسماء بصدمه
ليه يابت فى ايه ؟ فهمينى ؟؟
ساره وهى تشاور بيدها على الرجال الذين يقفون امام المطعم
ساره
شايفه دول
اسماء بغباء
مالهم ؟؟
ساره وهى تلوح بيدها
مافيش ياحبيبتى بس كمان شويه وهيعملونا صوابع محشي بس مش اكتر
اسماء
مش تقولى كده من بدرى… استنى استنى اوعى يكون إللى فى بالى صح ؟؟ دى تبقي مصيبه
ساره
بقولك ايه تيجى نخلع ونروح الحمام
اسماء
طب يا جماعه بعد ازنكم هروح الحمام وجايه
ساره وهى تقف سريعا
خدينى معاكى عايزه اظبط الطرحه ، تعالى انتى كمان ياروتى ظبطى مكياجك
روتيلا
لا لا روحو انتو بس خلصو بسرعه علشان عايزه امشي ورايا شغل يما والمدير حاجه استغفر الله كده ومش عايزه اسمع منه كلمتين من اول يوم ليا
اسماء وهى تشير إلى قدر
طب يا قدر مش هتيجى انتى ” وتهز لها رأسها لكى تنهض من مكانها وتأتى معهم ”
قدر بقوه زائفه
لا روحو انتو وانا قاعده هنا مستنياكم ، اصلى مش عايزه افوت المتش إللى هيشتغل كمان شويه
” لتنظر لها ساره واسماء بغيظ من هذه الحمقاء ليذهبو هم ويتركوهم لتعاود قدر النظر إلى الشرفه لتري ان الرجال كل شويه يزيدو لتصفق قائله
ابعت يارب ابعت ، شكلنا هنحلو كمان شويه ياموووسهل
روتيلا وهى ترفع حاجبها
قدر مالك ياحببتى ؟؟ فيكى حاجه يا روحى ؟؟
قدر بابتسامة عريضة
مافيش ياروحى بس علشان المتش هيبدا فتلقينى متحمسه شويه مش اكتر
روتيلا بملل
بقولك يا مراد ماتطلب الحساب خلينا نمشي على شغلنا احسن بدل القاعده دى
لينظر مراد للخارج ليار الرجل الذي ضربه ياشر عليه ومعه رجال كثيرون لينظر ل روتيلا قائلا لها
مراد
حسااااب ؟ حساب اي بس ياروتى ؟؟ حساب اي لسه بدري على الشغل اساسا ؟؟ احنا هنقعد هنا براحتنا وناكل اى حاجه احنا عايزينها والحساب على حسابي ياستى واطلبي زى ما انتى عايزه ” وينظر للخارج ليرا انهم يزدادو كل شويه ” بقولك اى انتى ماحلتيش لسه ، خلينا نطلب الحلو
روتيلا
حلو اى يا عم انا عامله ديت انت عايز تبوظهولى الديت ولا اى ؟
مراد
ديت اى بس انتى مش محتاجه ديت ولا نيله ولو كان على الديت فى البقره إللى جنبك إللى نازله لغ من بدرى هى اللى تعمله مش انتى
قدر بغيظ
بقره فى عينك يابعيد ، وبعدين انا مش محتاجه ديت انا عود فرنسي يابابا ” وتزيح شعرها للوراء ”
مراد غير ابي لها
بليز ياروتى كلى معايا يعنى عايزانى اكل لوحدى مالكيش حق والله
قدر بغيظ
نينينييينينبنينييي
روتيلا بغضب
خلاص هاكل معاك وانتى ياقدر اخرصي شويه بدل ما انتى عارفه ممكن اعمل اى لو ماخرصتيش ياروحى
قدر بصوت خافض
نينينييينننييينينينينينننيي
روتيلا ببرود
على اساس كده مش سمعاكى صح ؟؟
قدر بتافف
اوووووف خلاص خرصت اهو ” وتضم يدها إلى صدرها ”
روتيلا
مراد خلص عايزه امشي
مراد
مافيش غير المكس البتشينو بتاعك حالا اجبهولك
روتيلا وهى تنهض
لا يا مراد ويلا علشان مانتاخرش على الدب الجليدى
” لتنهض هى وقدر ويحملو حقائبهم لينظر لهم مراد بتردد وخوف لينهض أخيرا وعندما التفت للوراء وجده الرجال يدخلون المطعم
الرجل بحده
هو ده اقتلوه بسرعه
ليجري رجل من بينهم نحوا مراد ليمسكه مراد من ملابسه ويضربه برجله فى بطنه لينزل على الأرض لياتى رجل آخر من ورائه ليسدد لهو مراد ضربه برجله يخليه يقع ويغمى عليه على الأرض وظل هكذا يسدد لهم الضربات حتى اتا اثنان من الخلف وضربوه على راسه ليلتفت لهم ويضرب الرجل ياتى جميع الرجل ويهجمو عليه وظلو يضربون به حتى تدخلو البنات والرجال الذين يعملون فى المطعم وخلصوه منه وما هى حتى لحظات حتى اتت الشرطه إليه واخذو الرجال
الرجل بغضب
ان ماخلتكش تندم على اليوم اللى اتولدت فيه مابقاش انا يا *** ***
روتيلا بغضب فادح
ادعى ربنا انى ماشوفكش تانى ياعرت الرجال انت يا**** انت يا ابن**** مابقاش روتيلا لو ماخلتكش تندم على اللى عملته فى الواد ده
قدر بقلق
مش واقته قت الكلام ده يا روتى تعالى نشوف مراد حصله اى وبعدين نحاسبه على اللى عمله فيه ” لتنظر إلى مراد بحزن وخوف من ان يكن اصابه مكروه وتذهب إليه وتجلس على ركبتيها ” مراد انت سامعنى ” وتخبط على وجهه ”
مراد بصراخ
ااااااه براحه ياروحى انتى مش بتخبطى على باب بيتكم ده وشي يابابا
قدر بخوف
اسفه ياروحى ماكنتش اقصد والله
مراد
قولتى اى ؟؟ سمعينى كده تانى ؟؟ والنبي قولى كنتي بتقولى اى ؟؟ ” وجلسه مقابلها ”
قدر
اسفه ماكنتش اقصد والله ؟؟
مراد بغيظ
لا مش دى إللى بعد اسفه كانت اى ؟؟ هااا
قدر
بت ياروتى يلا نمشي ده زى القرد اهو ومافهوش حاجه وانا قال إللى كنت خايفه عليك ياخى اتوكس ” وتنهض وتحمل حقيبتها ”
مراد بخيبت امل
اكتر من كده يا حسره ، ليكمل بخبث ، بس قوليلى صح هو انتى كنتى خايفه عليا صح ؟؟
قدر بتوتر
هااا انااااا يعنييييي ، ثم استجمعت كلامها بصعوبه وقالت هخاف عليك ليه ان شاء الله ، يلا سلام مش فضيالك ” وتذهب سريعا من أمامه ”
مراد بابتسامة
اهربي اهربي بس مسيرك تقعى زى ما وقعت ياروحى
روتيلا من ورائه
اتجننت خلاص يا مراد وبقيت بتكلم نفسك كمان !! عليا العوض ومنه العوض فيك خلاص
مراد وهو ينهض
كلمه كمان ومش هحوش آدم عنك علشان اتأخرتى يابيضه ، انا بقولك اهو
روتيلا
هو انا ليا غير مراد العاقل ده خلاثي ياناس على الحلاوه والطعامه دى
مراد وهو يدفع روتيلا للإمام
يلا يابت انجرى قدامى بلاش صداع
روتيلا بغيظ
على رأي المثل ان كان ليك عند الكلب حاجه قوله ياسيدى
مراد
بتقولى حاجه ياروحى ؟!
روتيلا
بقول يلا بينا يا سيدى
ثم ضحكت على غباء مراد فهذه ليست اول مره تهزقه فيها لم يلاحظ هذا من حماقته ، ثم ذهبو من المطعم كلا منهم ليذهبو الي الشركه بسرعه فقد تأخر وقت بدأ الدوام
____________________________
عند آدم
فى الشركه
آدم بعصبيه
لسه ماوصلوش البشوات برضه ، ايه الاستهتار بتاعهم ده
سيلين
لسه يا فندم محدش فيهم جه
آدم
افضلى وراهم لحد ما يردو عليكى الوفد الصينى على وصول والهانم لسه ماجتش ، انا غلطان اصلان انى وثقت فيهم وماجبتش مترجم ، بس اما اشوف وشك يا مراد الكلب اما وريتك انت والسحليه إللى معاك دى مابقتش آدم
سيلين وهى تغلق الهاتف
مستر آدم مستر مراد كلمنى وعلى وصول هو والانسه روتيلا
آدم بغضب
اول ما يوصلو ابعتهملى على المكتب فورا
سيلين
حاضر يا فندم
” ليدخل مكتبه ويغلق الباب بقوه شديده حتى كاد ينكسر لتتنفس سيلين برياحه تامه وتمسك هاتفها وتطلب إحدى الأرقام ”
سيلين
مستر آدم دخل المكتب دلوقتي تقدرو تيجو
الشخص
تمام
وما هى الا لحظات حتى وصل مراد و روتيلا إلى سيلين
سيلين وهى تلوى فى فمها
ده انتو ليلتكم هباب النهارده
مراد وهو ياشر على وجهه
اكتر من كده اظن مافيش
سيلين
هههههههههه لا فيه كمان شويه هتشفوه ده كان هيكسر باب المكتب من غيظه منكم
روتيلا بخبث
طب بصي بقي ياروحى لو سالك علينا قوليله ليه ماجيناش تمام
سيلين
عايزينى اكدب على مستر آدم ؟؟
مراد بسخريه
وفيها ايه دى كدبه بيضه وبعدين انتى مش لسه كادبه عليه وقايلاله لسه ماجيناش واحنا كنا قدام الشركه ولا ايه ؟
سيلين وهى تبلع ريقها بصعوبه
طب افرض انا قولت كده وشافكم يا خويا منك ليها ساعتها يتخرب بيتى انا صح ؟!
روتيلا ببرود
ماتقلقيش مش هيشوفنا
سيلين
ازاى ده ؟؟؟؟
روتيلا بخبث
تعالى اقولك هتعملى ايه
سيلين بانتباه
قولى
روتيلا
…………………
مراد
هااا فهمتى ولا نعيد تانى
سيلين
عيب عليك ياريس علم وجارى التنفيذ
مراد و روتيلا
اشطا ، تمام
ليذهبو وتنهض سيلين من مكانها وتذهب نحو المكتب وتطرق عدت طرقات حتى سمعت آدم يأذن لها بالدخول لتدخل ”
آدم وهو ينظر لها
البشوات وصول ولا لسه ؟؟
سيلين بجمود
لا لسه يا فندم بس يعنى
آدم:-
بس ايه ؟؟ ما تنطقى فى اى ؟؟؟؟؟؟!
سيلين بقليل من الخوف
الوفد الصينى وصل يا فندم ومنتظرك فى غرفت الاجتماع
أدم بعصبيه
أدى اللى كنت ناقصه انا ” ويرمى كل الذي على المكتب ليقع على الأرض ” اعمل ايه انا دلوقتي ، أنا غلطان انى بوظف شوية بهايم هنا
سيلين بتردد يصحبه الخوف
هو فى حل واحد بس يا مستر آدم وانا شايفه انه انسب حل لينا
آدم وهو يضم حاجبيه
حل اى ده ؟؟
سيلين
انك تروح تقعد معاهم وعلى مايشربو اي حاجه يكون مستر مراد والانسه روتيلا وصلو وتبداء الاجتماع
” لينظر لها آدم بغضب ويغادر المكان مثل البرق وهو يثب ويلعن فيهم لتأخذ سيلين نفسها بصعوبه بالغه وتمسك هاتفها وتطلب إحدى الأرقام وتنتظر الرد ”
سيلين
المهمه تمت بنجاح الباقي عليكم بقي
الشخص
اشطا ياروحى يلا سلام بقي
لتغلق هاتفها وعندما اتت تغادر المكتب وجدت رقم خاص يرن عليها لتجيب
سيلين
الوووو مين معايا
الشخص
لا لا لا هو انتى لحقتى مسحتى رقمى ياروحى ، انا كده ازعل بجد
سيلين بغيظ
انت ؟؟ انت ازاى تتجرء وترن عليا تانى يا بنى آدم انت انت لسه ليك عين كمان بعد إللى عملته تتصل بيا
الشخص
اى ده القطه طلعلها ضوافر ولا ايه ؟ على العموم مش وقته الكلام ده ، اسمعى إللى هقولك عليه وتنفذيه بالحرف الواحد فاهمه ولا لا ياااا.. يااا قطه هاهاهاها
سيلين بغضب
لا انت شكلك مافهمتش كلامى صح اعمل ايه ؟ حمار مابتفهمش ويكون فى علمك مش هنفذ حاجه ولو كلمتنى تانى هقول لمستر آدم على كل حاجه عملتها هاا
الشخص
هاهاهاها يعجبنى فيكى غبائك ، بصي ياسيلين ولا اقولك يا ريم الدمنهورى
سيلين بصدمه
ايه اللى بتقوله ده ؟؟
الشخص بحده
إللى بقوله هى الحقيقه إللى مخبيها عن الكل ولو ظهرت فيها موتك فا تسمعى كلامى وتعملى إللى هقولك عليه زى الشاطره كده بدل ما
سيلين بخوف حولت اخفائه
بدل ما ايه ؟؟
الشخص
تقولى على نفسك يا رحمن يا رحيم
سيلين:-
اى المطلوب منى ؟؟؟
الشخص :-
ايوه كده تعجبينى بصي يا ستى **********************
*************** بس كده مش اكتر
سيلين بصدمه
اى إللى بتقوله ده ؟!! مستحيل اعمل كده ، إللى بتقوله ده مستحيل
الشخص
استنا … الو الو تن تن تن ” قفل يعنى😂 ” لتمسك الهاتف وترميه على الأرض ليتكسر لقطع مبعثره على الأرض ” اعمل ايه دلوقتي بس ياربي ، انفذ إللى قالى عليه واخون ثقه مستر آدم فيا ولا مانفذش ويفضحنى بحاجه ماليش دخل فيها يارب سعدنى يااارب
انتها الفصل ، إذا اتممت القراءه صلي على النبي
روتيلا ومراد هيعملو ابه فى آدم؟
مين إللى بيهدد سيلين ده ؟
ومين ريم الدمنهورى دى كمان ؟
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية عنيدة ولكن ) اسم الرواية