رواية عشق الادم كاملة بقلم دنيا محمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية عشق الادم الفصل التاسع عشر 19
(عند ندي)
ندي صحيت الصبح فطرت ولبست عشان تنزل بس جرس الباب رن
ندي راحت فتحت
ندي بارتحاب: نور اهلا اتفضل ادخل
نور دخل وكان محروج لانها لوحدها في البيت
نور قعد وابتسم لها: عاملة اي ف حياتك
ندي بحزن: اهو كويسة وانا هدور ع شغل عشان اردلك حق الشقة
نور باندفاع: لالا والله ما فيه حاجة من دي هتحصل
ندي ابتسمت له وقالت: معلش لازم ارد لك حقك
نور بارتباك: انا.. انا كنت عايز اقولك حاجة شوفي هتوافقي ولا لاء ونا معاكي
ندي باستغراب: اتفضل قول
نور بهدوء: تتجوزيني
ندي بصدمة: ايه؟!
عند ادم وعشق
عشق بحب: دومي عايزة فلوس ي حبيبي
ادم بحب: ماشي يقلبي بس لي
عشق بفرحة: عشان اجيب ليا فستان احضر بيه فرح اسراء
ادم ضحك ع طفولتها: ماشي يقلبي بس هاتيلي بدلة معاكي انتي عرفة ذوقي طبعا
عشق بحب: ماشي يقلبي هجبهالك سودا لان لون ده بحبو
ادم ب تحذير: الفستان يبقي طويل ومحترم ي شوشو
عشق بحب: اكيد ي حبيبي كنت هعمل كده
ادم باس خدها وراح مكتبو يشوف شغل
عشق اتصلت باسراء
عشق بحب: الو..
اسراء: عاملة اي ي حبيبتي
عشق: كويسة بس اي رايك تيجي معايا المول اشتري فستان لفرحك وبدلة ل ادم
اسراء: ماشي اشطا كده كده مجبتش فستان الفرح لسه
ف هجيبو بلمرة
عشق: تمام هننزل الساعة 8
(نرجع ل ندي)
ندي بحزن: ازاي عايز تتجوزني ي نور ونت عرفت ان فيه حد قبلك لمسني ومنغير جواز
نور بهدوء: بصي ي ندي انا اخدت وفكرت كتير ف القرار ده انا عارف ومتاكد مية ف المية ان الي انتي عملتيه ده غلط جدا بس ف نفس الوقت انتي حبتيه وسلمتيله نفسك ودي حاجة غلط ي ندي مكنش ينفع كده
ندي بدموع: فوقت والله انا عارفة اني استاهل الق*تل
بس والله انا كنت عامية عن الحقيقة وعرفت ف الاخر خالص انو كان بيستغلني
نور: عايزك تقوليلي عنوانه وهربهولك
ندي بسخرية: لا ماهو راح للي خلقه بس مش مسمحاه لان فيه اسباب عملها معايا خلتني ابقي شرانية كده
نور باستغراب: اي هي
ندي بحزن: هحكيلك
flash back
ندي كانت ماشية بتجيب طلبات عشان تروح بيتها وفجاة طلعت عليها عربية سودا نزل منها شابين ضخام خدروها بسرعة ودخلوها العربية
في اوضة نوم كانت اوضة رجولية والوانها رجالي صحيت ندي بتعب: آه مش قادرة
وجاسم طلع من الحمام لافف فوطة حوالين خصره
ندي برعب: آنت.. انت مين وانا هنا بعمل اي
جاسم ساكت
ندي بصت علي نفسها وعلي السرير وبصت لجاسم بصدمة وعياط
ندي بصراخ: لي ليييه عملت كده فيا حرام عليك مين هيرضي بيا بعد الي حصل ده عملتلك اي
جاسم بخبث: بصي بقا ي حلوة عملت كده لي عشان هدف معين ف دماغي اما بقا انتي ف هتفضلي هنا معايا حبتين ونتفق اتفاق
ندي كانت بتعيط بصمت
جاسم: طبعا بتشتغلي مع ادم الحديدي صح
ندي هزت راسها
جاسم بمكر: حلو يبقي تفضلي هنا معايا وعايزك تجبيلي كل المعلومات بتاعته وتقوليهالي وكل الصفقات بتاعته
ندي برفض: لا طبعا انا عمري ما هخون ثقة ادم فيا مستحيل
جاسم بخبث طلع تلفونو
ولما احط الفيديو الجميل ده بقا
ندي بصت ف الفيديو الي قدامها ودموعها نزلت وضر*بت جاسم بايديها الضعيفة علي صدره
ندي بصريخ وعياط: لي ليهه انت بتعمل كده لي حرام عليك انت حيوان مش بني ادم
جاسم مسكها من شعرها جامد
جاسم بغضب اعمي؛ بقا انا حيوان ي بنت ال…. انا هوريكي الحيوان هيعمل اي
وزقها علي السرير وهي بتصرخ واع’تدي عليها بكل وحشية
جاسم شوية وقام: ها بقا هتعملي الي هقولك عليه ولا افضحك ب الفيديو
ندي بتعب وكسره: ح حاضر
جاسم ابتسم بشر: ايوة كده شاطرة
وسابها وطلع
ندي. اتنهدت: ومن يومها بقي ياخد كل معلومات ادم مني ويقولي بحبك ورسمها عليا
بس جه الوقت الي فوقت فيه واتعلمت من غلطي
نور اتكلم بحزن: وعشان كل التعب الي انتي شوفتيه ده انا جاي وبقولك تتجوزيني
ندي: اي. الي مخليك عايز كده؟
نور بتوتر: ءءءا عادي ياعني عايز ابقي جوزك
عند عشق واسراء كانو ف المول
اسراء: هدخل اقيس الفستان ده ي عشق ماشي
عشق: طيب
دخلت اسراء تقييس الفستان بس اتفجأت بحاجة تحتيها مسكتها
اسراء بتبريقة: كاميرا في البروفة 😳
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية عشق الادم ) اسم الرواية