رواية عشقتها منذ طفولتها (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم حبيبه سليم
رواية عشقتها منذ طفولتها الفصل التاسع عشر 19
عشقتها منذ طفولتها
البارت التاسع عشر
مراد بيجيله رساله من الدكتور اللي بيعالجه بيفتح الرساله وبينصدم من محتواها دموعه بتنزل لوحدها
بيطلع مروان من الحمام وهو لافف فوطه علي وسطه والتانيه بنشف شعره بيها بينصدم ان مراد بيعيط بيجري عليه وبيقولو بخوف... مالك ي مراد بتعيط ليه
مراد فاق وخبي التليفون ورا ضهره عشان مروان ميشوفشي الرساله
مراد بتوتر.. ها ولا حاجه
مروان.. ايه اللي ولا حاجه بتعيط ليه
مراد بتوتر.. اصل... اصل عشق وحشتني
مروان بحده.. مراد متهزرش لو عشق وحشتك ممكن تكلمها لكن تعيط لا وبعدين انت خبيت التليفون ليه اول ما شوفتني
مراد بتوتر.. ها ولا حاجه خبيتو وخلاص
مروان بحده... مررراد انا مبهزرش حات تليفونك
مراد بتوتر.. مش عاوز اديهولك دا تليفون وانا حر فيه
مروان بحده وعصبيه.. مرراد متعصبنيش حات تليفونك واخلص
مراد بيعطيلو التليفون ودموعه بتنزل
مروان بيشوف الرساله وبينصدم هو الاخر فكان محتوي الرساله بتقول (استاذ مراد عندي ليك اخبار سيئه العمليه اللي هتعملها نسبتها 50 في الميه يعني نسبه نجاحهه زي نسبه فشلها انا اسف علي الاخبار دي لكن هتخلي املنا في ربنا كبير وربنا يشفيكي يا رب)
مروان بيقرأ الرساله ودموعه بتنزل خوفا علي صحبه فهو بيعتبره اخوه وابوه وضهره ازاي ممكن يروح منه بيرمي التليفون علي الارض وبيدوس عليه وهو بيقول.. مستتحيل مسسستتتحييل ده يحصل متصدقشي الكلام ده يمراد دول بيضحكو عليك عشان يقلقوك ها متصدقهمشي
بيفضل يدوس علي التليفون لحد ما اتدشدش خالص
مراد بينصدم من فعلته قالو بعياط.. بيضحكو عليا ايه دي فيها هزار وبعدين انا راضي بكل حاجه
مروان راح واخده في حضنه وقالو... هتخف ي مراد اكيد هتخف هتخف عشان عشق متيأسشي تمام خليك قوي
مراد مسح دموعه وقال.. انا قوي ي مروان واملي في ربنا كبير انو هيشفيني
مروان بدموع.. انا بجد مش هقدر اعيش لو انت ممكن يحصلك حاجه يمراد
مراد.. متخافشي اكيد هخف
مروان.. طبعا هتخف اكيد هتخف
مراد بهزار... مخلاص عرفنا اني هخف وبعدين في راجل عيط انت راجل بجد ولا بتضحك علينا
مروان بعد وقالو بصدمه.. انت ازاي كده
مراد باستغراب.. ازاي مش فاهمك
مروان.. اصل انت اتبعتلك رساله ان العمليه نسبتها 50في الميه وانت قاعد تهزر. مش المفروض تقعد تصرخ وتعيط وحاجه من دول
مراد بضحك.. ي راجل لازم اعمل كده وكمل وهو بيتنهد بحزن.. انا بابا علمني وانا صغير اني اصبر والفرج هيجي في الاخر وانا هصبر ان شاءلله هخف وكمل بضحك.. وبعدين انت بتقولي اجمد انت اللي مفروض تجمد انت محسسني انك اللي هتعمل العمليه
مروان بزعل.. الحق عليا اني خايف عليك ماشي انا مش رايح معاك المستشفي تاني روح لوحدك
ومشي وسابو
كراد ضحك عليه وقال.. لما نشوف وبعدها افتكر الرساله ودموعه نزلت تاني بمجرد انو ممكن يمو**ت وميشفشي عشق ولا ندي تاني بيقعد وبيحط ايدو بين وجه وبيبكي
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند ادهم وفهد
في الحمام
فهد.. اومال ايه الد**م ده
ادهم بضحك لحس ايدو وقال.. كاتشب خد دوق
فهد بضحك.. الله يقرفك
بيضحكو هما الاتنين وفهد بيتفاجأ بدخول عشق ورنا
فهد بصدمه.. انتو هنا
رنا بضحك.. اه هنا
عشق بضحك.. دا بجد كنت هعيط من كلامك يفهد بجد يعني احساسك جميل
رنا بضحك.. لا لا والله انا عيط وانا بسمع كلامك وكنت كاتمه الدموع عشان مستمعشي
فهد بصدمه.. انتو كنتو عارفين انو هيعمل كده
عشق ورنا اؤمأو رأسهم
ادهم بضحك.. بس ايه رأيكو في تمثيلي اتقنت الدور جدا
رنا بضحك.. اتقنتو اتقنتو يعني
فهد بضحك.. انا والله صدقت ولما حطيت ايدو عند انفه عشان اشوف تنفسه ملقتشي تنفس عملتها ازاي دي
ادهم بضحك.. عيب عليك قطعتي نفسي
عشق بخوف راحت عندو وقالتلو.. قطعت نفسك طب ممكن يحصلك حاجه
ادهم حضنها وقال.. متخافيش انا لعيب في الحركه دي
رنا بضحك.. لا بجد يعني حريف حريف بس انا اول ما شوفت فهد هين**تحر قلبي وقف
ادهم بضحك.. دا مجنون لو مكنتشي وقفت المقلب كان خلص علي نفسه
فهد بزعل.. والله انتو رخمين
وكان هيمشي بس رجع تاني وقال بصدمه.. لحظه لحظه لحظه عشق وادهم حضنين بعض ازاي ازاي لالالاااااااا دماغي هتنفجر ازاي انتو بتهزرو مع بعض كده
رنا بضحك.. ينهار ابيض دا لسه مستوعب
ادهم بضحك... دماغه لسه مستوعبتشي
فهد بصدمه.. لالالااا مبهزرشي ايه اللي خصل انا عارف ان سهي قالت لعشق الحقيقه وانك مخنتهاش بس ايه اللي حصل بعدها
ادهم.. عشق جتلي وقالتلي انها عرفت الحقيقه واتصالحنا وبعدين لقينا سهي جيت علينا وفضلت تعتذرنا وقالتلنا انها مسحت الصور وانها هتسافر ومش هتشوف وشنا تاني
فهد بصدمه.. استني استني استني بس مش قادر استوعب يعني انتو كنتو امبارح حالتكو تقطع القلب ودلوقتي بتهزرو يعني مفيش حاجه هتفرقو تاني وسهي هتسافر صح
ادهم.. صح
فهد بفرحه.. بجد لولولولولوولي انا فرحان خالص الحمد الله يصحبي انها اتحلت بس وقف وبعدها قالو.. بس انت اتصلت بيا وقولتلي انك زعلان ومش هتقدر تعيش وعشق زعلانه
ادهم بضحك.. ايوه كنت عاوزك تصدق المقلب
فهد.. وصدقتو وكنت همو**ت نفسي بسببك
ادهم.. يلا بقا ننسي اللي فات
رنا.. يجماعه عندي مشكله
عشق باستغراب.. مشكله ايه
ورنا.. احنا غبنا كتير عن الجامعه ومحاضرات كتيره فاتتنا وازاي هنمتحن كده
عشق.. اه صحيح
ادهم.. متخافوش عندي صديق في الجامعه والدو معيد فيها هخيله يشرحلنا اللي فات
عشق.. تمام
رنا.. ريحتني
فهد.. انتو بتفكرو في الدراسه بلا دراسه بلا بتاع خلينا نفرفش شويه بعد النكد اللي خصل ده
ادهم.. صحيح انتو معملتوش خطوبتكو ليه انا اللي حصل معايا خلاني انسي خالص
رنا.. فهد قالي نأجلها لما مشكلتكو تتحل
فهد بمرح.. واهي اتحلت نروح بقا نجيب الشبكه ونعمل بكرا الخطوبه
رنا.. مستعجل كده ليه
فهد.. اسكتي ياما انا كنت ماسك نفسي بالعافيه
ادهم.. ماشي اتصلي بمامتك ي رنا تيجي معانا نجبها
رنا. اوكي واتصلت علي والدتها
رنا.. الووو ي امي
زينب.. الوو يحبيبتي
رنا... امي اجهزي وانا وفهد هنيجي نأخدك معانا
زينب باستغراب.. ليه يبنتي
فهد.. عشان نجيب الشبكه يست الكل
زينب بفرحه.. بجد اخيرا هتعملو الخطوبه
فهد.. ايوه ي امي يلا ببقا البسي الحته اللي علي الحبل واحنا هنيجي نأخدك
زينب.. حاضر سلام
رنا.. سلام
وقفلت معاها
فهد... يلا بقا نروح نجبها
رنا.. هي لحقت تلبس يبني
فهد شد ايدها.. اه يلا بقا وطلعها برا معاه
ادهم.. والواد اتهبل
غشق بضحك.. الحب وسنينه
ادهم فضل يقرب منها لحد ما خبطت في الحيطه وقالها.. مش ناويه بقا ترحميني
عشق بضحك.. انت لسه ناوي علي اللي في دماغك
ادهم لضحك... مش قادر اعمل ايه
عشق باست خدو وقالتلو.. لا امسك نفسك شويه
ادهم بضحك.. والله بوسك ده اللي هيخليني افقد السيطره علي نفسي
عشق بخجل.. طب ابعد بقا
ادهم قرب اكتر... والله انتي لسه واخده بالك
عشق بخجل... ايوه ابعد بقا
ادهم بخبث.. تؤ تؤ
فهد.. متبعد يعم واسمع كلامها
عشق سمعت الصوت واتصدمت وزقت ادهم بسرعه
ادهم.. .براحه يبنت المجنونه زقتيني كده ليه وبعدها بص لفهد وقالوو.. وانت يحمار مرحتش ليه
فهد بغمزه.. قولت اجيبك معايا بس شكلك مش فاضي
ادهم بضحك.. جدا
عشق نغزتو براحه وهمستلو.. اتلم
ادهم.. احممم حاضر وانا فاضي. يفهد يلا نروح
فهد بضحك.. فاضي مش كنت من شويه مشغول
ادهم بضحك.. مهو بسبب وشك اللي منور في حياتي بقيت فاضي عشانك
فهد بضحك.. حبيبي ي دوما هستناك برا وكمل وهو بيغمز بس متتأخرشي
ومشي
عشق.. شوفت خليتو يشمت فيا
ادهم.. مهو بسبب بوسك ده يختي ومسك ايدها وطلعو برا
برا بيكون قاعد فهد ورنا في العربيه مستنين ادهم وعشق
وبيلاقو بعد دقيقه دخولهم
رنا... اتأخرتو ليه
ادهم.. مهو بسبب حد كل شويه يبوس خدي
عشق اتكسفت وحضنتو وخبت وشها في صدرو
رنا بضحك.. متتسكفيش يختي انتي كده كده مفضوحه
فهد.. لو كنتي دخلتني معايا وشوفت منظرهم
رنا بضخك.. قول كانو بيعملو ايه
ادهم بضحك.. لو قولتلها يفهد لا انت صحبي ولا انا اعرفك
فهد بضخك.. لا انا مش خاين انا حافظ اسرار وبعدها غمزلو وقالو.. متخافشي سرك في بير
رنا.. يعني مش هتقولي
فهد بضحك.. للاسف لن استطيع القول
ادهم بضحك.. ايوه كده دا الصاحب الجدع
رنا.. ماشي هعرف بطريقتي
ادهم.. يلا سوق هنتأخر علي حماتك
فهد.. حاضر
وبيسوق
رنا.. ادهم ابقي اتصل بطنط زهره وقولهم عشان يجو الخطوبه
ادهم.._______
رنا.. ادهم ياض
بتبص عليهم بتتاجأ انهم نامو وهو واخد عشق في حضنه بتبسم
فهد.. نامو صح
رنا.. ايوه مكنوش بينامو خالص
فهد.. مفيش حد يقدر ينام وهو مزعل حبيبو
رنا بضحك.. اقولك حاجه
فهد.. امم
رنا.. لما انت قولتلي انك بتحبني وانا رفضتك وانت مشيت زعلان انا وقتها معرفتش انام
فهد بحب.. ولا انا عرفت انام بردو وكنت حاسس ان خن**جر بيغ**رز قلبي وبعدها مسك ايديها وباسها وقال.. بس الحمد الله اهو هنتخطب بكرا
رنا بحب.. انا بجد فرحانه وبعدها قالتلو بحزن.. هو انت ممكن تخوني زيو
فهد بحب.. مستحيل انتي اسرتي قلبي ومستحيل ابص لغيرك افهمي دا كويس
رنا بحب.. ولا انا اقدر ابص للغيرك
فهد بحب.. اقولك سر
رنا.. سر ايه
فهد... عارفه الرساله اللي جاتلك من رقم مجهول دي انا اللي بعتها
رنا بتفاجأ.. بجد انا كنت مفكراه حد غلط في الرقم بس انا معايا رقمك وازاي بعتها من رقم تاني
فهد.. منا بعتها من تليفون ماما
رنا.. امم عشان كده بس انت معاك تليفون مامتك ليه
فهد.. منا احتفظت بيه لانو دي الحاجه الوحيده اللي من ريحتها
رنا.. ربنا يرحمها
فهد.. يا رب 🤲🏻
بيوقف فهد العربيه وبيقولها.. رصلنا انزلي حتيها وتعالي
رنا.. حاضر
بتنزل رنا وبتشوف ان والدتها قاعده مستنياهم قالتلها.. ايه الحلاوه دي يست الكل
زينب.. فين فهد
رنا بتمثيل الحزن... فهد علطول كده طب وانا.. زينب حضنتها وقالت بضحك.. بهزر يحبيببتي انتي بنتي وحته مني وبعدين مش بسأل الي جوز بنتي
رنا بحب باست رأسها وقالت بحب... ربنا يخليكي لينا ي ست الكل يلا بقا عشان فهد مستنينا برا
زينب.. يلا
وطلعو وزينب قعدت جمب فهد ورنا قعدت جمب ادهم وعشق ورا
زينب.. عامل ايه يفهد يبني
فهد.. الحمد الله يامي في نعمه
زينب بصت ورا شافت ادهم وعشق نايمين قالت.. هما نامو ليه
رنا بكذب.. اصلهم كانو بيسهرو كتير
زينب... امم تمام
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في المانيا
عند مراد ومروان
بيكونو بيأكلو
مروان.. احمم انا اسف عشان كسرت فونك
مراد بحب.. ولا يهمك عادي
مروان.. مش هتقول لعشق بردو
مراد بتنهيده كلها حزن ودموع.. مش قادر اقولها مش عايزهه تعيط ولا تخاف عليا وانا كده كده هخف وارجع
مروان بدموع.. بس........
مراد بدموع... مبسشي انا املي في ربنا كبير
مروان.. ان شاءلله هتخف
مراد.. ان شاءلله
عند محل المجوهرات
بيقف فهد قدامه
فهد.. يلا وصلنا
رنا.. مش هنصحي ادهم تعشق
فهد.. لا سبيهم نايمين وهقفل عليهم العربيه
رنا.. تمام
بينزلو ويدخلو المحل وبيختارو الشبكه وبتكون جميله جدا ورقيقه وبنزلو يركبو العربيه وبيروح شقه رنا
وبتنزل هي ووالدتها
فهد.. تصبحو علي خير
رنا وزينب.. وانت من اهل الخير
وبيدخلو ورنا بتاخد دش وبتنام بفرح
اما فهد بيكمل سواقه لحد ما وصل لبيت ادهم ووقف
فهد.. اصحي ي واد ي ادهم اصحي
ادهم بنوم.. ايه سبني انام
فهد بضحك... اصحي يبابا وبعدها خش نام تاني متنمشي في العربيه
ادهم بنوم.. انا عاوز انام في العربيه سبني بقا
فهد بضخك.. استغفر الله العظيم وبعدها قرب من ودنه وصرخ جامد وهو بيقول. اااصصححي
ادهم بخضه.. ايه في ايه
فهد بضحك.. اخيرا صحيت يخويا
ادهم بعصبيه.. الله يخربيتك هتخرم ودني
فهد بضحك.. انت اللي مش راضي تصحي يلا صحي عشق واطلعو عاوز اروح
ادهك بص لعشق وقالو.. احنا نمنا امته
فهد.. من اول ما دخلتو واحنا بقا اشترينا الشبكه وكل حاجه
ادهم.. طب مصحتناش ليه نشتري معاكو
فهد.. قولت اسبيكو لانكو مكنتوش بتنامو من يومين
ادهم بحب.. تسلم يصحبي
فهد بحب.. تصبح علي خير
ادهم وهو بيشيل عشق قالو.. انت من اهله وبينزل من العربيه
اما فهد بيسوق عند بيتو بياخد دش وبيلبس لبس مريح وبينام مبسوط انو هيتخطب بكرا من رنا
في بيت ادهم
اما ادهم بحط عشق علي السرير وكان هيمشي بس عشق مسكت ايدو وقالت.. رايح فين
ادهم باس رأسها.. هاخد دش وهاجي
عشق بنوم.. طب متتأخرشي عشان عاوزه انام في حضنك
ادهم بحب. حاضر وراح خد دش ولبس لبس بيتي مريح وخد عشق في حضنه ونامو اخيرا مبسوطين
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في الصباح
بتصحي رنا بنشاط وفرح لانها اخيرا هتتخطب من فهد بتاخد دش وبتلبس وبتتطلع بتلاقي امها بتحط الاكل علي السفره
رنا.. صباح النور
زينب.. صباح الخير يعروسه
رنا وهي بتاكل قالت.. تسلم ايدك ي امي
زينب.. بالهنا والشفه وصحيح فهد اتصل بيا وقالي انو حجز مطعم صديق ليه عشان يعملو فيه الخطوبه وقالي اقولك اجهزي وهيجي يأخديك
رنا بفرحه.. حاضر
بتخلص وبتروح لعشق تاخدها معاها
اما عند عشق بتصحي وبتبص لادهم بحب وبتقوم وبتاخد دش وبتلبس دريس موڤ وطرحه موڤ وبتعمل الفطار
اما ادهم بيصحي مش بيلاقي عشق فريحو بيتخض بيقوم بسرعه بيلاقيه في المطبخ
ادهم.. صباح النور
عشق.. صباح الورد
ادهم.. صحيتي بدري يعني انهارده
عشق.. مش خطوبه رنا وفهد لازم اصحي بدري
ادهم.. امم بيخبط الباب بيروح يفتح وبيتكون رنا بقولها.. الله الله العروسه بنفسها جايه
رنا بضحك.. ي بكاش
ادهم.. خشي
بتخش رنا وبتقول لعشق.. يلا ي عشق تعالي معايا نروح اجيب دريس وطرحه اصل ناويه اتحجب
عشق.. بجد حاضر هفطر وهروح معاكي
ادهم.. طب والواد فهد فين
رنا.. انعرف اتلاقيه لسه نايم وناسي ان النهارده خطوبته
ادهم. ..دا ليلته سوده
رنا.. ههه
بعدها بيفطرو عشق وادهم
عشق.. تعالي ي رنا افطري معانا
رنا.. لسه فاطره والله
عشق.. امم
بيخلصو وادهم بيلبس بدله رمادي وبيسرح شعره وبيوصلهم عند محل الهدوم وبيروح لفهدبيخبط وبيفتح فهد وهو لابس بدله سوده ومسرح شعره وحاطط برفان ومتزوق علي الاخر
ادهم بضحك.. الله علي القمر
فهد بحب..تسلم ي دوما
ادهم حضنه وقالو.. الف مبروك ي حبيبي
فهد بحب.. الله يبارك فيك
ادهم.. انت جهزت ولسه رنا هتشتري لبس وتلبس وتحط مكياج لسه
فهد بضحك.. ههه علي لما نلحق نروح لاهلك نقولهم عشان يجو
ادهم ضرب رأسه بغباء.. اخخ صحيح انا نسيت اهلي خالص
وبيروحو الاول عند زينب ياخدوها معاهم في الطريق
بيخبطو وزينب بتفتح وبتقول. .ايه ده انتو جهزتو
فهد.. ايوه ي ست الكل انهارده خصوبتي بركيلي
رينب حضنته وقالت.. مبروك ي حبيبي
فهد.. الله يبارك فيكي ي امي
ادهم.. يلا بقا ي امي نروح
زينب.. فين
فهد.. عند اهل ادهم هنجيبهم اصل هما مش يعرفو بالخطوبه دي
زينب.. امم تمام يلا
وبتركب معاهم وبيروح عند ڤيله ادهم
بيوصلو بيخبطو بتفتحلهم ندي
ندي بفرحه.. فهد ادهم طنط زينب
ادهم.. ندوش حبيبتي عامله ايه
ندي.. الحمد الله
زينب.. ازيك يبنتي
ندي .. بخير يطنط اومال فين عشق ورنا
ادهم.. دخلينا بس
ندي.. اتفضلو
بيخشو وزهره بتتفاجأ وفريد وبيفرحو
زهرت بتروح بتحضن ادهم وبتقول.. عامل ايه ي ادهم ي ابني
ادهم بحب.. بخير يست الكل
زهره.. عامله ايه ي زينب
زينب.. الحمد الله يحبيبتي
فريد.. ازيكو ي ولاد
ادهم وفهد.. الحمد الله
زهره.. فين عشق ورنا
فهد بمرح.. مش وقت عشق ورنا مش تبركولي
زهره.. ليه يحبيبي
فهد بفرح.. خطوبتي الليله يجماعه
زهره فرحه.. بجد اللف مليون مبروك يحبيبي
فريد.. الف مبروك ي فهد يحبيبي
ندي بفرحه حضنته وقالت.. الف مبروك ي اخوي ي حبيبي
فهد.. الله يبارك فيكو
ادهم. .مش تعرفو الاول مين العروسه
زهره.. مين
فهد بفرح.. رنا
زهره بفرحه.. رنا بنت زينب
فهد.. ايوه
زهره.. الف مبروك ي زينب يحبيبتي
زينب.. الله يبارك فيكي
ندي بضحك.. اخر حاجه كنت متوقعاه ان فهد يتجوز رنا بجد
ادهم.. عليا انا كنت عارف كل حاجه
فهد.. بقولكو يجماعه البسو بقا وتعالو المطعم اللي فيه الخطوبه
زهره.. طبعا ي حبيبي
ادهم.. هنمشي احنا بقا عشان نروح نستقبل الضيوف
فريد.. خدني معاك ي ادهم
ادهم.. يلا ي حج وبيروح المطعم
عند
عشق ورنا
بيكونو بيختارو فستان لرنا
رنا بحيران.. مش عارفه اختار ايه كلو حلو
عشق.. بصي ده حلو وبتكون بتشاور علي فستان سواريه اخضر
رنا باعجاب. .. اه حلو هخش اقيسه
بتاخده وبتدخل تشوفه وبعد شويه بتطلع
عشق باعجاب.. الله ايه القمر ده جميل عليكي جدا
رنا.. شكرا وهو فعلار حلو خلاص هشتريه
عشق.. طب ايه لون الطرحه اللي هيليق عليه
رنا.. اخضر
عشق.. اه فعلا وبيشترو طرحه خضره وبعدها بيوقفو تاكسي وبيروحو الكوافير وبتعمل لرنا مكياج وبتلبسها الطرحه
عند ادهم
بيروحو المطعم وبيستقبلو الالضيوف واهل ادهم بيجيو كمان وبيعدي ساعه
ادهم بهمس لفهد.. واد يفهد مش يلا نروح نجيبهم
فهد.. اممم يلا
ادهم.. يامي هنروح نجيب رنا وعشق
زهره.. ماشي
وبيركبو العربيه وبيروح الكوافير
فهد.. بسرعه شويه وانبي
ادهم.. مستعجل كده ليه بس
فهد.. عاوز اشوف شكلها متحمس
ادهم.. رنا عملالك مفاجأه
فهد.. مفاجاه طب انت عارف هي ايه
ادهم.. ايوه ومش هقولك
فهد بعبوس. . كنت عارف انك هتقول كدا
ادهم بضحك.. حفظتني انت
بيوصلو
ادهم.. استني هنا وانا هجيب عشق وبعدها خش انت
فهد بحماس.. بسرعه
ادهم بضحك.. حاضروبيدخل جوه وبيتفاجا بشكل رنا وبيقولها.. بسم الله ماشاء الله كنتي اتحجبي من زمان
رنا.. تسلم يدوما واهو بقا اتحجبت بس فين فهد
ادهم.. شكلكو انتو اللي الاتنين متحمسين ويستي هو برا قولتلو هحيب عشق وانت خش حات رنا
رنا.. امم
ادهم مسك ايد عشق وال.. يلا هنروح بقا وهو هيجيلك
وبيطلعو برا وبيلاقو فهد قاعد في العربيه ومتحمس جدا بيخشو يقعدو
عشق.. يلاي فهد خش للعروسه
فهد بحماس.. حاضر بينزل وبيخش
ادهم.. عشقي
عشق.. امم
ادهم.. انت احلويتي اكتر ولا انا اللي شايفك كده
عشق بحب باستو من خدو وقالت.. لا اعيونك اللي شيفاني حلوه
ادهم بضحك.. اقسم بالله العظيم ما هستحمل اقعدي ساكته احسنلك
عشق بضحك.. حاضر
عند رنا بيخش فهد بينصدم من جمالها وانها اتحجبت بيفضل باصصلها كتير وهي مكسوفه
فهد بحب راح حضنها وقال.. احلي مفاجأه ي ناس ايه القمر ده حبيبتي قمر يناس
رنا ا بحب.. بحبك ي فهد
فهد باس رأسها وقال.. وانا بعشقك
وبيمسك ايدها وبيروحو عند عشق وادهم
بيخشو يقعدو
فهد.. يلا ي معلم سوق بينا
ادهم.. حاضر
بيسوق وبيوصل الطمعم بينزل هو وعشق وبيخشو ومن جمال عشق بيظنو انها العروسه بيصفقو ليهم
ادهم بضحك.. بيحسبونا العرسان
عشق.. بجد قولهم يادهم اننا مش العرسان
ادهم.. حاضر وبعدها بيقول بصوت عالي.. احمم احنا مش العرسان
الناس بتتفاجأ وبيتفاجأو بدخول قمر تانيه وبتكون رنا ومعاها فهد بيبدأ يصفقو ليهم تاني
ادهم وعشق بيروح يقعدو
ورنا وفهد بيقعدو والتاس بتبدأ تباركلهم ومن ضمنهم اهل ادهم
زهره.. الف مبروك يحبايبي
فريد.. مبروك ي ولاد
ندي بمرح.. لولولولوي مبروك يواد ي فهد انت ورنا
رنا وفهد.. الله يبارك فيكو
زينب بدموع.. كبيرتي وبقيتي عروسه يرنا
رنا حضنتها وقالت.. متعيطيش ي امي وربنا يديكي طولت العمر
زينب.. ي رب الف مبروك عليكو
رنا وفهد.. الله يبارك فيكي ي امي
زينب. بدموع.. كنت عاوزه ابوكي يكون موجود
رنا بحزن... ربنا يرحمه ي امي ويرزقه الفردوس الاعلي
زينب.. ي رب
زهره.. يلا فهد لبسها الشبكه
فهد بيطلع الدبله وبيلبسها لرنا ودموعه بتنزل لوحدها من الفرحه ورنا كمان
ورنا بتلبسه وهو بيحضنها جامد ودموعهم بتنزل من الفرحه
فهد بدموع فرح.. اخيرا حلمي اتحقق فاضل بس تتكبتي علي اسمي وتبقي ملكي ي فرحت قلبي
رنا بدموع فرح.. بجذ د مش مصدق انا كنت منتظره اليوم اللي البس فيه الدبل يحبيبي ربنا يخليك ليا
فهد بحب.. ويخليكي ليا بعمري
بتخلص الخطوبه وسط فرح كل الناس وبعضهم بيحسد فهد علي رنا وبعضهم بيحسد عشق
بيروحو كلهم ورنا بتروح وبتغير وبتنام مبسوطه جدا وكذالك فهد اللي مش عارف ينام من كتر الفرحه اما ادهم وعشق روحو وقعدو يتفرحو مع بعض علي TV
بيمر شهر ونصف وعشق وادهم حبهم لبعض بيزيد وبيذاكرو باجتهاد وكل يوم فرح وسعاده وغزل ادهم لعشق
اما فهد ورنا علاقتهم ببتقوي ورنا بتتعلق بفهد وبتحبو اكتر وفهد كذالك وبيقررو يعملو كتب كتابهم بعد التخرج
اما ندي بحاول تتصل بمراد مش بيرد ودا بيقلقها وبتقول لادهم اللي بيطمنها انو ممكن يكون
مشغول وفاصل تليفونه
اما مراد ومروان بيروحو الجلسات عشان مراد وكل يوم خوفهم بيزيد من العمليه لحد ما بيجي اليوم اللي مراد هيعمل فيه العمليه
يتبع
روايه عشقتها منذ طفولتها
البارت التاسع غشر
للكاتبه/الجميله
نكمل البارت الجاي ومتخافوش مراد مش هيموت وقولولي رأيكم في البارت وهو حلو ولا لقه وبعتذر عن التأخير وهحاول بقدر الامكان متأخرشي ووقوليلو حبيتو صداقه ادهم وفهد ولا مراد ومروان اكتبو في التعليقات يلا سلاام💙💙💙💙💜💜🩷🩷
•تابع الفصل التالي "رواية عشقتها منذ طفولتها" اضغط على اسم الرواية