Ads by Google X

رواية عشقتها منذ طفولتها الفصل الاول 1 - بقلم حبيبه سليم

الصفحة الرئيسية

 رواية عشقتها منذ طفولتها (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم حبيبه سليم

رواية عشقتها منذ طفولتها الفصل الاول 1

عشقتها منذ طفولتها

الجد.... يا بني متقعد معانا وخلاص ايه لازمه السفر بس
مراد....  معلشي يا جدي محتاجيني نغير جوه وواحشني بجد بيتنا القديم
الجد.. براحتكو بس تيجو تزورنا
عشق... اكيد يا جدو دا انت اللي في القلب
الجدحضنها.. حبيبتي والله هتوحشيني اوي
عشق... وانت كمان يا جدو هتوحشني اوي
الجده.... مفيش حضن لتيته ولا كلو ل جدك
عشق... هو انا انا اقدر وراحت حضنت جدتها وكملت... هتوحشيني اوي يا ستو 
الجده.. انتي اكتر يا حبيبتي 
مراد... يلا بقا يا جماعه هنتأخر علي الطياره
الجد...  ماشي يلا بس خلو بالكو من نفسكو 
عشق ومراد... حاضر 
SSSTOOOOPP

اعرفكو عليا بقا

عشق المنياوي... بنت جميله جدا بتسحر اي حد بجمالها تمتلك عيون زرقاء مثل موج البحر، وبشره بيضاء، وشفاه مكتنزه وخدود مورده وغمازه في خدها اليمين،شعرها بني ويصل اللي اخر خصرها، عندها 21سنه في كليه طب وحيد اهلها ماتو وعايشها مع اخوها وجدها وجدتها. وليها ماضي مع بطلنا بس هي عملت حادثه وفقدت فيها الذاكره ونسيت بطلنا وبعدها هي واخوها سفرو برا عشان حالتها وهي اتعرفت علي رنا قبل ما تسافر ودي صديقتها من الطفوله بس بسبب الحادثه نسيت ذكرايتها معاها. 

مراد المنياوي... شاب وسيم وجذاب جدا، يمتلك عيون زرقاء مثل اخته وغمازه، وشعره بني وتقيل، دمو خفيف وبيحب الهزار وبيكره النكد والحزن، لديه جسم ضغم. وهو اللي فضل مع اخته بعد موت اهله وهنعرف الحكايه دي بعدين وعنددو بردو ذكريات مع بطلنا هنعرف صلتهم ببعض قريب عنده 30سنه وبيدير شركه والده لام اتوفي 

نرجع بقا للقصتنا 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
مراد... يلا يا عشق عشان نركب الطياره
عشق بخوف.. لا انا بخاف منها
مراد بحنيه... متاخفيش طول منا جمبك ويا ستي نام اول منطلع
عشق... ماشي 

وبعدها ركبو الطياره وعشق نامت اول ما ركبت 
بعد 3ساعات بيوصلو للقاهره 

مراد... اصحي يا عشق يا بت اصحي وصلنا
عشق وهي بتفرك عينيها.... بجد وصلنا 3ساعات عدو بسرعه 
مراد... منتا اللي نايمه ولا همك حاجه
عشق... طب يلا يا خويا عشان عاوزه اكل
مراد... حاضر يا اخره صبري يلا قدامي

وبعدها راحو عند بيتهم القديم اللي هو جمب بيت بطلنا 
نسبيهم بقا ونروح ل بطلنا 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في شقه ليست بكبيره ولا قصيره ودالداخل اثاث جميل كل حاجه مترتبه في البيت كأنه بيت الترتيب
يجلس بطلنا هو بيكلم مامتو علي الفون 

ادهم بحب... يا امي انا والله مستريح هنا في بيتنا القديم وعشان لو عشق ومراد جم ابقي اشوفهم

الام (زهره)... يا بني متيجي تقعد في القصر معانا مع اختك 

ادهم... والنبي انا مستريح هنا يا امي ارجوكي

زهره.. براحتك يا بني بس تيجي تزورنا 

ادهم بحب.. حاضر هو انا عندي كام زهره

دهره بضحك... لو ابوكي هنا كان قتلك

ادهم.بضحك.. الحمد الله انو مش هنا سلام انا ابقي اشوف مين بيخبط. 

زهره. سلام يا حبيبي

اقفل ادهم الهاتف وذهب ليري من يطرق الباب
ادهم....مين
 الاوردر.. انا يا فندم مش دا بيت ادهم الدمنهوري 
ادهم فتح الباب.. اه هو 

بتاع الاوردر.. حضرتك طلبت بيتزا 

ادهم.... اخخ نسيت شكرا حضرتك

بتاع الاوردر... الحساب 125

ادهم طلع فلوس ادالو ودخل يأكل البيتزا 

ادهم بجوع... اه اخيررا هأكل 
وانقض علي البيتزا كالها بشراها (والله صعبان عليا البيتزا 😂😂) 
SSTTOOPP

نتعرف علي البطل بقا 

ادهم الدمنهوري شاب وسيم جدا بيسحر اي حد بجمالو عيونه خضر وشعره اسود وطويل عندو 22 في كليه طب زي البطله هو صديق طفولتها وبيحبها من وقتها بس هي نسيتو ودا كان مسببلو اكتئاب بس خرج منه عنده جسم ضغم وعضلات بارزه ودمه خفيف وبيهزر جدا 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
بعد ما ادهم خلص علي البيتزا خالص 

ادهم وهو حاطط ايدو علي بطنه... اه يا بطني مليت التنك خلاص اه اروح انام بقي شويه 

وبعدها ادهم خد دش وراح نام وهو بيفكر بي حبيبتو طفولتو 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
اما عند بطلتنا 
عشق.... وصلنا يا مراد ولا لسا هموت من الجوع

مراد.... خلاص وصلنا اهو 

نزل عشق ومراد عند بيت شبه بيت ادهم وهو اصلا قصاده 
دخلو البيت ولقيوه زي ما هو 

ومراد افتكر كل زكرايته مع عشق وادهم وندي(دي اخت ادهم هنتعرف عليها قريب ) 
وعينه دمعت من غير ميلاحظ وعشق شافتو ومسحت دموعه وقالت بخوف... مالك يا مراد بتعيط ليه

مراد وهو بيمسح دموعه... لا ولا حاجه بس افتكرت ذكرياتنا هنا مع بابا وماما

عشق بحزن... هي الذكريات دي كانت حلو 

مراد لعن نفسه لانو كده هيحسسها بأنها غريبه.. حضنها وكمل... متزعليش وان شاءلله هتفتكري كل حاجه احنا جايين هنا نفرفش مش ننكد

عشق بضحك... ماشي بس بسرعه والنبي اعملي طبق البيض من ايدك يا ميدو

مراد بحب.... من عنيا بس الاول نظبط هدومنا وننضف الشقه دي

عشق بصدمه....نعم لا يا حبيبي انا مقدرش اعمل حاجه غير وانا شبعانه 

مراد... خلاص يبقي لو مروقتيش معايا مش هعملك اكل

عشق بضيق... اوووف حاضر

مراد بضحك... متههفهفيش كتير يا حبيبتي

وبعدها مراد وعشق ظبطو هدومهم في الدولاب ونضفو الشقه وبقت زي الفل 

مراد بتعب وهو قاعد علي الكنبه... اه اخيرا خلصنا دا كان كمان شويه وهقع من طولي

عشق بتعب... يلا يا اخويا انت لسا هتقعد قوم اعمل اكل

مراد بضحك... حاضر بس اخد دوش الاول 

عشق... بسرعه 

مراد... حاضر 

مراد اخد دش وطلع لبس بنطلون اسود وتيشرت لبني 
وكمل... خشي خد دش علي ما اعمل اكل

عشق بحماس.. حاضر 

وهو راح عملها بيض زي نا طلبت وعشق خدت دش ولبست بيجامه بيتي وعملت شعرها ودن القطه زي ما بيقولو 

عشق... خلصت

مراد بخضه... بسم الله الرحمن الرحيم قطعتي خلفي يا شيخه براحه 

عشق باستو من خدو... معلشي يا ميدو ها خلصت

مراد بضحك.. اه خلصت خدي حطيه علي السفره 

عشق وهي بتشم ريحه البيض... الله الله علي الريحه تسلم ايدك يا ميدو 

مراد هو بيقعد علي السفره... بالهنا والشفه يا روحي 

وقعدو ياكلو في جو مرح وبعدين عشق قالت.... اه يا ضهري اروح انا انام

مرادوهو بيلم الاكل من علي السفره قال... روحي يا اختي مناي لما تصحي من النوم تاكلي وتنامي تاكلي وتنامي 

عشق ضحكت عليه وراحت تنام 
ومراد اتنهد وقال في نفسه معرفشي ازاي هتقابلي ادهم وانتي مش فاكراها دا هو بيعشقك 
وبعدها دخل لق عشق نايمه باس جبينها ونام علي السرير اللي فريحها 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
تعالو بقا نعرف حكايتهم بصو يا جماعه عشان تفهمو 

والد ادهم ووالد عشق اصحاب في الشغل وعندههم اسهم في شركات بعض والد ادهم كان متجور من زهره وخلفو ادهم 
في نفس الوقت والد عشق متجوز ليلي وهي كمان خلفت عشق بعد ادهم بي 6شهور وهما كانو جيران بيوتهم نفس البيوت اللي ادهم وعشق عايشين فيها ادهم لما كبر ووعي كان بيهتم ب عشق بشكل كبير جدا وكان بيغير عليها من مراد اخوها وتي كانت متعلقه بيها جدا وكان بيساعدها في كل حاجه ومزعلهاش خالص ولما بتعيط هو اللي بيواسيها وباباه ووالد عشق كانو مبسوطين واتقو علي ان ادهم يتجور عشق لما يكبرو وبعدها زهره والدته ادهم خلفت بنت ومراد اخو عشق كان وقتها عندو 14سنين هو اللي سماها ندي واول ما زهره ولدتها حلف لابوه انو هو اللي هيربيها ويتجوزها وقعدو يضحكو عليه وبالفعل مراد ربا ندي وندي اتعلقت بيه لدرجه انو لما بيمشي بتعيط وبقا باباه التاني وبعدها كان والد عشق ووالددتها وعشق راجعين من مشوار وعملو حادثه واتوفو اما عشق جالها فقدان ذاكرها ومراد كان عندو 19سنه وعشق 14وادهم 15 وكلهم دخلو في حاله حزن وعشق كانت  رافضه الحديث مع حد حتي ادهم وبعدها ادهم سمع والده بيقول ل مراد انو لازم يسافر هو عشق عندو جدو وجدتو علي لما عشق تخف وادهم لما سمع كده راح عندهم وعيط بهستيريه وقال عشق مش هتسيبني هي وعدتني بكده وهتفضل معايا وهنكبر وهنتجوز والدو اخدو في حضنه وفضل يطبطب عليه وقالو مده افضل يا ادهم عشان ترجع عشق الطبيعيه ولما تخف هيجيو هنا تاني. ادهم قالو بدموع وكلام متقطع يعني... هشوفيها.   تاني 
ابوه قالو وهتتجوزها كمان بس انت اجمد كده وبعدها مراد سافر هو وعشق من غير ما تودع حد ودا خلي ادهم يخش في اكتئاب بس عيلته فضلو معاه لحد ماطلع ووصمم انو هيستني عشق لاخر العمر اما ندي كانت بتسأل عن مراد وابوه بيقولها انو سافر وهيشترلها حاجات كتير وهيجي ومرت السنين ووالد ادهم كبر شركاتو وبقي عندو شركات كتير وكان بيساعد مراد وعمل قصر يعيشو فيه بس ادهم رفض وصمم انو هيعيش في البيت ده لحد ما عشق تيجي 
ومرت 10سنين وادهم بيستني عشق بفارغ الصبر وندي مستنيه مراد وجه اليوم اللي منتظرينو...... 

يتبع....... 

روايه عشقتها منذ طفولتها 
البارت الاول
للكاتبه.. الجميله 
ايه رائيكو في الروايه حلو ولا لا ويا تري رده فعل ادهم هتكون ايه لما يعرف انها جت استنوني بكرا ان شاء الله العصر ❤

  •تابع الفصل التالي "رواية عشقتها منذ طفولتها" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent