Ads by Google X

رواية عشقتها منذ طفولتها الفصل العشرون 20 - بقلم حبيبه سليم

الصفحة الرئيسية

 رواية عشقتها منذ طفولتها (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم حبيبه سليم

رواية عشقتها منذ طفولتها الفصل العشرون 20

عشقتها منذ طفولتها
البارت العشرون 

بيمر شهر ونص 
عند عشق وادهم
بيكونو نايمين في شقه ادهم 
بتصحي عشق بتلاقي ادهم بيلعب في شعرها قالتلو بحب.. صباح الخير
ادهم بحب.. صباح النور
عشق بحزن.. مراد متصلشي بيك
ادهم.. لا متصلشي مش عارف مش بيرد ليه لما اشوفك بس. يمراد
عشق بحزن.. انا خايفه يكون حصلو حاجه
ادهم بحزن.. بعد الشر عليه ان شاءلله هيرجع متخافيش
عشق.. طب يلا عشان الجامعه
ادهم بزهق.. ي ربي نفسي اخلص منها بس
عشق بضحك.. احنا في اخر سنه اهو قربنا
ادهم بضحك.. انا بستني اليوم اللي اخلص فيه منها ياه
عشق بضحك.. خليك في خيالك
وبتمشي بتاخد دش وبتلبس دريس ابيض وعليه ورود وطرحه بينك وبتكون جميله وبتروح تعمل الفطار زي كل يوم
ادهم بياخد دس وبيلبس وبيروح عند عشق

بيعملو الفطار وبيقعدو يأكلو
عشق.. ادهم
ادهم.. امم
عشق.. انت هتفضل معايا حتي لو مفتكرتش ذكرياتي للابد
ادهم ساب الاكل وراج قعد جمبها وخدها في حضنه وقالها.. متجبيش سيرت الفراق تاني وبعدين انا هفضل احبك حتي لو انتي من غير رجل خلاص بقا
عشق حضنته وقالت.. ربنا يخليك ليا
ادهم بحب.. وربنا يخليكي ليه ي عشقي الابدي
وبيرجعو تاني يأكلو وبعدها بيخلصو وبيركبو العربيه متجهين للجامعه

اما عند رنا بتصحي وبتلبس دريس وطرحه وبتتطلع بتبتسم لان فهد قاعد بيفطر معاهم لانو من اول ما خطبها بيجي كل يوم يفطر معاهم لانو حب اكل زينب وبيحسها امه

رنا بحب.. صباح الخير
زينب وفهد.. صباح النور
رنا.. صحيت امته  يفهد
فهد وهو بياكل بشهيه.. امم مش فاكر
رنا بغيظ.. طب كل يخويا 
فهد.. حماتي
زينب.. نعم ي حبيبي
فهد.. كمان طبق والنبي
زينب بضحك.. حاضر يبني بس ده الطبق الكام اللي طلبتو مني
فهد بتفكير وهو بيعد علي صوابعه.. واحد اتنان تلاته اممم اربع اطباق
رنا بصدمه.. كلت اربع اطباق
فهد بتذكير.. لا خمسه 
رنا بصدمه.. خمسه كمان انت ازاي كلتهم بتخزنهم فين دول
فهد بغيظ حد ايدو في وشها وقال.. خمس وخميسه يختي شوفي بنتك ي حماتي بتبصلي في خمس اطباق
زينب حطت الاكل قدامه وقالت.. سبيه يبنتي يأكل خليه يتغذي دا داخل علي جواز
فهد بضحك.. شوفي امك بتفهم اكتر منك
رنا بصدمه.. انت ازاي بتاكل ومش بتتخن 
فهد بضحك.. عيب عليكي مش بروح الجيم
رنا بغيظ.. طب خلص عشان هنتأخر علس الجامعه
فهد.. طب افطري انتي كمان
وبيبدأو يأكلو وبعدها بيودعو زينب وبيروحو الجامعه

بيوصلو كلهم الجامعه وبيدخلو المحاضره وبتخلص وبيروح يقعدو في الكافيتيريا

ادهم.. ياه ي ولاد لو خلصنا من الحامعه دي
فهد.. بصراحه يعني مش عاوز اسبيها بقت جزء من روتيني 
رنا.. وانا بردو حفظت كل انش فيها
عشق بضحك.. انا عارفه ادهم عاوز يخلص منها ليه 
ادهم بخبث.. امم عرفتي 
ععشق بضحك.. ايوه
رنا بضحك.. اتيقلي انا كمان عرفت
فهد.. يبقي انا الغبي عشان مفهمتش
رنا بضحك...  اقولك وانت تقولي لما دخلت عليهم يوم لما جبنا الشبكه كانو بيعملو ايه
ادهم بضحك.. انتي لسه فاكره دا كان من شهرين تقريبا
رنا بضحك.. انا لا انسي اي شئ وبعدها كملت وهي بتقول لفهد.. هاا موافق اقولك وتقول
فهد بغباء.. يوم الشبكه ايه انا مش فاكر فطرت ايه انهارده عشان اقولك شوفتهم من شهرين
ادهم بضحكك.. احسن تستاهلي مش هتعرفي بردو
رنا بضحك.. هعرف يعني هعرف
وبيقضو يومهم بسعاده للابد
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في المانيا
عند مراد ومروان واليوم ده يوم عمليه مراد

بيكون مراد نايم وناسي ان انهارده العمليه بتاعتو

ومروان بيصحي وبياخد دش وبيلبس وبيعمل الفطار وبيروح يصحي مراد
مروان.. مراد اصحي يحبيبي
مراد بنوم... شويه ي مروان بس
مروان.. يبني اصحي هتتأخر
مراد قام بنوم وبيفرك في عيونه قالو.. الساعه كام
مروان.. الساعه 10ونص
مراد نام تاني وقالو.. لسه بدري صحيني لما تيجي11
مروان قومو وقالو.. يبني اصحي عشان تروح تعمل العمليه
مراد قام بحزن.. قالو تفتكر ممكن اطلع
مروان بدموع.. ايه اللي بتقولو ده اكيد هتتطلع وهتبقي بخير
مراد بدموع.. بس نسبه فشلها ي مروان قد نسبه نجاحها يعني ممكن اخش ومطلعشي تاني
مروان بدموع.. متقولشي كده اكيد هتتطلع احنا كنا طول الشهرين دول املنا في ربنا كبير متخليش الشيطان ييوسوسك  يلا مراد قوم يحبيبي ان شاءلله  هتخف
مراد.. ان شاءلله 
مراد بيقوم بياخد شاور وبيروح يفطر بيلاقي مروان قاعد علي السفره
مراد.. تسلم ايدك علي الاكل ي ميرو
مروان بحب... بالهنا والشفا
مراد... قبل ما نروح المستشفي هنروح عند محل الموبايلات نشتري موبايل ليه بدل اللي انت كسرتو عشان اطمن علي عشق وادهم
مروان.. احم تمام
مراد.. واد مش بتفكر تتجوز
مروان بصدمه شاور علي نفسه وقال.. انا بتقولي انا
مراد بضحك.. اومال بقول للاكل بقولك انت
مروان بفخر.. لا مش بفكر عشان لسه متخلقتشي اللي توقع مروان الفيومي
مراد بضحك.. عبو غرورك
مروان بضحك.. وانت ي بطل مش بتفكر تتجوز
مراد افتكر رنا وسرح في زكرياتو معاها ودمعه نزلت
مروان.. مراد مراد يواد سرحت في ايه
مراد بتركيز.. ها في ايه
مروان بخبث. . مين اللي خدت تفكريك
مراد بحزن.. مقدرشي افكر في مستقبلي معاها لاني ممكن مخرجشي
مروان بحزن.. قوالتلك ي مراد هتبقي بخير وقولي بقا مين اللي بتتكلم عليها
مراد بحزن.. ندي
مروان باستغراب.. ندي مين دي
مراد بحزن.. بنتي اللي ربيتها تخيل دا لما اتولدت انا اول واحد شيلتها انا بحبها من زمان اووي
مروان.. اهه ندي اللي اخت ادهم جوز عشق
مراد.. اايوه بالظبط
مروان بحب.. ان شاءلله  هتخرج بخير
بيخلصو اكل وبيركبو العربيه متجهين اللي محل الموبايلات
بيقفو ومراد بيشتري تليفون وبيركب العربيه
مروان بيطلع من جيبه شريحه بيقولو.. خد اللي كانت في تليفونك القديم
مراد.. ايه ده انت خدتها
مروان.. ايوه عشان تقدر تكلهم
مراد.. تسلم ي برو
بيركب الشريحه وبيتفاجأ بكميات رسايل من ندي متير وادهم وعشق 
مراد.. ينهار ابيض دي كلها رسايل
مروان.. في اهي مين الي بعتها
مراد.. ادهم وعشق وندي
مروان.. زمانهم قلقين عليك اتصل عليهم طمنهم
مراد.. حاضر بيتصل علي ادهم

ادهم كان قاعد بيذاكر مع عشق بيرن تليفونه بيفرح جدا انو مراد بيقول لعشق.. مراد ي عشق بيتصل
عشق بفرحه.. بجد رد بسرعه
بيرد ادهم
ادهم.. السلام عليكم
مراد.. وعليكم السلام دوما عامل ايه
ادهم. الحمد الله وانت يكبير
مراد بحزن.. الحمد الله ف نعمه اومال فين عشق
عشق.. انا هنا اهو يمراد وحشتني هتيجي امته
مراد دمعه نزلت منو قالهم.. قريب ان شاءلله 
عشق.. امم متتأخرشي 
ادهم.. مكنتش بترد ليه ي مراد
مراد.. اصل تليفوني اتكسر ولسه مشتري تليفوني دلوقتي
ادهم.. امم طب  اتصل علي  ندي عشان كانت قلقانه عليك جدا
مراد بحزن.. تمام يلا سلام
ادهم.. سلام
بيقفل وبيتصل علي ندي
ندي كانت قاعده في اوضتها مستنيه مكالمه مراد بتتفاجأ انو بيتصل بتفرح وبترد بسرعه

ندي بفرحه.. ايوه ي ابيه عامل ايه
مراد بعبوس من كلمه ابيه كان عاوز يسمع اسمه منه لاخر مره قالها.. الحمد الله وبعدين ايه ابيه دي عاوز اسمع منك ااسمي
ندي بخجل.. احم حاضر ي مراد
مراد بحب ونسي ان مروان قاعد جمبه وسامع كل حاجه قالها... الله علي  اسمي من بوقك قوليه دايما فهمتي
ندي بخجل.. حاضر وكملت بطفوله.. انت مكنتش بترد علي تالتليفون ليه
مراد.. معلشي اصل كان التليفون مكسور واشتريت تليفون جديد
ندي.. تمام هتيجي امته بقا
مراد حس ان دموعه هتنزل قالها.. احم ي ندي ورايا  شغل هكلمك بعدين يلا سلام
ندي بحزن.. سلام
بيقفل معاها وبيبص بيلاقي مروان بيبتسمم
مروان.. ندي دي صح
مراد بهيام.. ايوه عاوز اشوف شكلها ي تري شكلها اتغير ولا زي نا هو
مروان.. هتخف وهترجع وهتشوفها وهتتجوزها كمان
مراد بدموع.. يا ريت بجد
مروان.. يلا وصلنا

بينزلو وبيخشو المستشفي ومراد بيلبس لبس المرضي 
مروان بحزن.. خليك قوي. يمراد واذكر ربنا كتير (آلُآ بْڏگر آلُلُہ تٌطُمئنْ آلُقلُۆبْ) صدق الله العظيم تمام
مراد بحزن.. حاضر ي مروان
مروان بحزن.. يلا لا اله الا الله.
مراد وهو ماشي.. محمد رسول الله
بيدخل مراد اوضه العمليات
ومروان بيقعد قدام الاوضه قلقان ودموعه بتنزل خوفا علي صحبه
بتعدي ساعتين ولسه مراد مخرجشي.
مروان بيقلق اكتر وبيروح يتوضئ وبيخش اوضه وبيصلي كتير اووي لدرجه انو محسش بالوقت وبيفضل يدعي لمراد انو  ربنا يشفيه ويعافيه ويحققلو احلامه بيخلص و وبيشوف انو فضل ساعه يصلي بيتصدم بيجري بسرعه لحد ما بيوصل للاوضه بيستغرب ان الاوضه لسه مقفوله 
بيقعد ربع ساعه برا علي اعصابه 
وبيلاقي الدكتور طالع وعلي وشه باين عليه الحزن والتعب
مروان بيجري عليه بلهفه وبيقولو.. طمني ي دكتور عليه هو بخير صح
الدكتور بحزن ربت علي كتفه وقالو.. شد حيلك البقاء لله
مروان بينصدم صدمه شديده كأن حد دلق عليه دلو بارد صحبه مراد راح مش هيشوفو تاني خلاص راح للخلقه 
الدكتور بيمشي بحزن اما مروان لسه مش مستوعب الكلام ازاي مراد يروح منو مش هيقدر بيقع علي ركبتو بحزن ودموعه بتنزل بغزاره ازاي هيقول لعشق مش مصدق ازاي بيقول بعياط.. سبتني ليه يصحبي هعمل انا ايه من غيرك انت ضهري  انا اعتبرك اخويا وعوض ربنا فضلت اصلي وادعي انك تقوم بالسلامه ودعوتي مستجابتش اللهم لا اعتراض بس مش هقدر انام وهو مش موجود في حياتي ليه ليه الدنيا قاسيه اووي ليه

بيتفاجأ بخروج مراد علي الترولي ومغطين وشه بيجري عليه بسرعه وبيقولو.. هتمشي وتسبني ي مراد ليه طب هتستحمل وجعنا عليك ليه مشيت وسبتنا بيشيل الغطا نن من عليه وبيقف بصدمه وبيقول.. ده مش مراد صحبي وبعدها بس للممرضه وقالها.. مين ده
الممرضه.. ده استاذ مراد العامري
مروان بصدمه.. مراد العامري طب طب فين المريض اللي اسمه مراد المنياوي
الممرضه.. حضرتك تقصد علي ده دا اللي قبليه وهو في الاوضه رقم502  واوالعمليه نجحت وهو زي الفل وبقت صحتو بومب
مروان بينصدم تاني صحبه عايش مما**تشي يفرحه قلبي بيجري بسرعه وبيفضل يدور علي الاوضه رقم 502 لحد ما بيلاقيها بيخش بسرعه بيفرح حدا ان مراد قاعد وبياكل موز  وفرحان علي الاخر وصحبه زعلان علي الاخر

مراد اول ما بيشوفو بيقولو.. انت هنا وانا مستنيك من بدري رحت فين
مروان بيحري بسرعه بيحضنه ودموعه بتنزل تاني مش مصدق ان صحبه واقف قدامو مش مصدق 
مراد باستغراب.. مالك يمروان انا بخير والله
مروان بعد عنو وقالو.. انت حقيقي ولا خيال
مراد بضحك.. لا خيال حقيقي يبني اومال هكون شبح يعني
مروان حضنه تاني وهو مش مصدق وبيعيط اكتر
مراد باستغراب.. لا دي في حاجه كبيره بقا مالك
مروان بدموع.. الدكتور قالي انك مو**ت ي مراد انا وقتها كنت مصدوم مش مصدق انك ممكن تروح مني فضلت اعيط لحد ما لقيت واحد طالع علي ترولي ومغطين وشه حسبتك انت ورحت عليه وفضلت اعيط وشيلت الغطا وانصدمت انك مش انت سألت المرضه قالتلي انك بخير وفي اوضه502 جريت بسرعه وانا مش مصدق ومصدقتش غير لما شوفتك قدامي
مراد بينصدم من كلامه بيبتسم بحب وبيقول.. الدكتور ده اهبل بجد يعني وبعدها بيبعده عنو وبيمسح دموعه وبيقولو.. اجمد كده انا متعود عليك. جامد
مروان بحب.. اخيرا يمراد خفيت وهتقدر ترجع تاني بحد مش مصدق
مراد بفرحه.. ولا انا مصدق الحمد الله كابوس وخلص يلا بقا نرجع امريكا نخلص من الصفقه دي ونصفي كل الشغل ونرجع القاهره
مروان.. ايه ايه ايه حيلك يخويا انت لسه تعبان تستريح يومين وبعدين نخلص كل ده
مراد بضحك.. المره دي بقا مش هسمع كلامك وهسافر انهارده يعني هسافر
مروان بضحك.. هسبيك بمزاجس ي بس
مراد بضحك.. تسلم يكبير
مروان.. هروح احيبلك هدوم واجي مش هتأخر
مراد.. تمام
بيروح مروان يجيب هدوم 
اما مراد دموعه بتنزل من الفرحه اخيرا خف واتخلص من الكابوس ده  وهيرجع لعلعشق وهيقدر يتجوز ندي من غير هم
يااه ي فرحت قلبي
دقايق وبيجي مروان وبيساعد مروان يغير هدومه وبعدخا بيسنده وبيركبو العربيه عشان يحضرو شنطهم ويسافرو امريكا يخلصو الصفقه

بيمر اسبوع ومراد ومروان هلصو الصفقه وصفو كل الشغل اللي في الشركه وبيحجزو الطياره عشان يرجعو القاهره
اما ادهم وعشق بيتصلو كل يوم بمراد وبيطمنو عليه بس مراد مقلهمشي انو هيرجع قرر يخليها مفاجأه وادهم وعشق حبهم لبعض بيزيد ومبقاش حد فيهم يقدر يعيش من غي ر التاني
وفهد ورنا حبهم زاد لبعض وثقتهم كمان  وفهد لسه بيروح كل يوم يفطر عند رنا وده بيفرحها جدا 

بيجي اليوم اللي هيرجع فيه مراد ومروان بيكون يوم جمعه وداهم وعشق مش بيروحو الجامعه بيقعدو يعملو فيشار ويقعدو يأكلو  مع بعض
ومراد ومروان بيركبو الطياره متجهين الي القاهره 
مراد بحماس.. مش قادر اصدق اخيرا هرجع واشوف و عشق ياه اخيرا
مروان بفرح.. وانا بجد يعني عاوز اشو ف ادهم اللي اتحوز عشق 
مراد.. بص يعني هو رزل حبتين
مروان بضحك.. حبتين ايه دا قفل في وشنا السكه  لما كنت بكلم عشق
مراد بضحك.. يعني يعني هو لما بيغير غيرتو بتصيطر عليه مش بيقدر يتحكم في نفسه وعصبيته بقا انا بخاف منها
مروان.. شوقتني اشوفه
مراد.. هنام وصحيني بعد ساعتين بقا 
مروان.. تمام
بينام مراد وبيعدي ساعتين 
مروان.. مراد اصحي وصلنا
مراد بيقوم بحماس جدا وبيقولو.. يلا بسرعه مش قادر استحمل
مروان.. يلا يسيدي
بينزلو 
مروان بفرح.. ياه الله علي ريحه البلد 
مراد.. مصر كانت وحشاك صح
مروان.. اكيد دي بلدي 
مراد.. طب يلا
بيركبو تاكسي وبيروحو عند عشق
بيوصلو 
مراد.. اروح بيتي ولا بيت ادهم
مروان.. هيا بيوتكو جمب بعضها

مراد.. ايوه يلا هروح عند ادهم اكيد عشق هناك
بيروح وبيخبط بحماس
عند ادهم وعشق بيكونو قاعدين في حضن بعض وبيسمعو فيلم 
ادهم.. استني هشوف مين اللي بيخبط وروحي البسي طرحه عشان ممكن يكون حد غريب او صحبي مثلا ويخش يقعد
عشق بابتسامه.. حاضر
بتخش تلبس دريس وطرحه
وادهم بيفتح الباب وبينصدم وفي نفس الوقت بيفرح بيقولو.. مممرااد
مراد.. ايه مش هدخلني
ادهم حضنه بفرحه وقالو.. اخيرا يشيخ رجعت دا انا قربت انسي شكلك
مراد.. حبيبي ي غالي تسلم
ادهم بعد وقال.. مين حضرتك
مروان همس لمراد.. احم مش المفروض تقدمني ي مراد ليه ولا ايه
مراد بضحك جميله.. اه نسيت وكمل وهو بيقول.. دا ي مروان  ادهم جوز عشق وده ي ادهم مروان صديقي وشريكي واخويا الكبير
مروان بصدمه.. انت بقا جوز الست عشق
ادهم مسكو من لياقه قميصه وقالو.. انت اكيد مروان اللي كنت بتكلم عشق صح 
مروان.. ايوه انا وبعدها قالو بخوف مصطنع.. سيب الشاكيت سيب الشاكيت بقولك
ادهم ضحك.وبعد .و قالو بصدمه.. شاكيت انت اكيد كنت بتاخد انجليزي عند ميس عطيات
مراد بضحك.. لا هو بس بيعوج كلامه
ادهم.. طب اتعدل احسنلك ولا اعدلك بطريقتي اصل والله وحشني الضرب وعاوز اضرب حد
مروان بخوف.. ايه ي راجل دا انا حتي ضيف وبعدها كمل وهو بيقول لمراد.. انت شكل كلامك صح انا خوفت منو
مراد بضحك.. انت لسه شوفت حاجه وكمل وهو بيزق ادهم.. ابعد يبني عاور اشوف عشق بيدخل وبينادي علي عشق.. يعشق انا جبيت يعشق
عشق بتنصدم من الصوت بتتطلع وبتفرح جدا وبتقول بدموع فرح.. مراد 
مراد فتحلها ايدو عشان تخش في حضنه وبالفعل عشق جريت ودخلت في حضنه
مراد بيمسح علي شعرها بحنيه.. وحشتني يحبيبتي 
غشق بدموع.. وانت كمان انت مش هتسافر تاني صح
مراد بحب.. طبعا عمري ما هسيبك ابدا
ادهم بيخش ومروان 
ادهم بغيره.. احم ممكن تبعد شويه عشان بغير
مراد حضمها اكتر وقالو.. لا مش هبعد اختي واعمل براحتي
ادهم بغيره.. طب ابعدي انتي عشق اكيد هتسمعي الكلام
عشق ضمت مراد ليها وقالت.. تؤ تؤ مراد وحشني وعاوزه اقعد في حضني
ادهم بصدمه.. نعم يختي
مراد بضحك.. احسن تستاهل وباس رأس عشق وقالها.. طالعه لخوكي يبت
ادهم بضحك.. ماشي يعشق لما نبقي لوحدنا
مراد.. هتعمل ايه يعني
ادهم بضحك.. ولا حاجه يحبيبي بهزر بس

مروان بضحك.. جبت لورا انت
ادهم بضحك... اعمل ايه اصل بخاف منه
عشق بتفاجأ وفرح.. مروان انت هنا
موان.. ايوه يختي لسه واخده بالك
عشق كانت هتروح تحضنه بس ادهم شدها واتخبطت في صدره قالها بغيره.. رايحه تحضنيه هو كمان طب وانا
مروان بضحك.. احم عشق  مش عاوز احضان ولا جوزك ده هيعمل مني بطاطس محمره 
عشق باستو من خده وقالت.. طبعا انت حبيبي يلا احضني
ادهم حضنها جامد اووي
مراد.. احم احم نحن هنا
مروان.. انتو نسيوتونا ولا ايه
عشق جبت وشها في حضنه بخجل ادهم قال بضحك. ..انتو مننا وعلينا يعني عادي
مراد بضحك.. طب يلا يخويا نروح عند الحج والحجه اصل وحشوني ومشفتهمشي
ادهم بضحك.. يلا
بيركبو العربيه 

ورنا بتتصل بعشق
رنا.. الوو يعشوقه
عشق بفرحع. ه. الوو يرنا
رنا.. نالك فرحان ليه
عشص ق بفرحه..مراد رجع يرنا ومش هيسافر تاني
رنا بفرحه.. بجد طب طب هو فين
مراد من جمبها.. انا هنا يحبيبتي
رنا بفرحه.. عامل ايه يغالي
مراد.. الحمد الله يحبيبتي
فهد كان فريحها وغار عليها من مراد اللي كل شويه يقولها يحببتي قالو.. احترم نفسك ياللي بتتكلم ومتقوليهاش يحبيبتي
عشق.. فهد هنا معاكي
مراد باستغراب.. مين فهد ده
فهد بغيره.. خطيب الانسه رنا
مراد بفرحه.. خطيبك انت اتخطبتي من غير متقوليلي اخص عليكي فين العشره بتاعت زمان
رنا بفرحه.. والله يغالي انت كنت مش بترد علي التليفونات ومكنتش عارفه اقولك 
مراد بفرحه.. عموما الف مبروك ليكو فرحتلكو بجد
رنا.. الله يبارك فيك ي غاليفهد بغيره.. مين انت بقا اللي تقولها يحبيبتي وهو بتقولك ي غالي
مراد بضحك.. انا اخو عشق وكنت صديق ليهم من زمان
فهد.. اه فهمت
ادهم.. بقولك ي رنا جاتي فهد وتعالو بيتنا عشان هنعمل عزومه بمنسابه رجوع مراد 
رنا.. اشطا ثواني وجايه سلام
 عشق... سلام
بتقفل معاها وبيوقف ادهم العربيه وبينزل و كلهم وبيروحو يخبطو
بتفتح الخادمه.. ادهم بيه اتفضل
بيدخل ادهم والكل وبيقعدو في الصالون
الخادمه.. ثواني هندلكو الهانم
وبتروح تنده لزهره اللي بتيجي علطول وبتحضن ادهم وبتقول.. حبيبي ي ادهم عامل ايه 
ادهم باس رأسها.. وقال بخير ي اميزهره بتحضن عشق وبتقولها.. عامل ايه يحبيبتي
عشق بحب.. بخير ي امي 
بتبعد عشق وبتلاقي شاب بعيناه مثل عشق بتقولو.. اهلا يبني
مراد بصدمه.. دي مش عارفاني ي ادهم
لدهم بضحك.. امي بقا وكبرت في السنه يمراد
زهره بصدمه.. مراد انت مراد
مراد بضحك.. ايوه يست الكل
زهره بتحضنها وبتبكي جدا وبتفضل تبوس وشه وتحضنه تاني 
زهره ببكاء.. وحشتني يبني يحبيبي بحد يحبيبي وحشتني
مراد باس حيبنها وقالها.. انتي كمان ي امي وقالها بضحك.. وبعدين بزمتك انا اتغيرت كتير دا انتي ولا ادهم عرفتوني لما نشوف الحج فريد بقا
زهره.. انت بقيت مز لما كبرت وحقيقي اتغيرت كتير
مراد.. تسلمي ي امي
 زهرة بتبص علي مروان وبتتفاجأ بلون عيونه الرماديه بتقول.. مين ده كمان اوعو تقولو اخوكي اللي منعرفشي جه منين
كلهم ضحكو عليها
مراد.. لا ي امي ده مروان صحبيواخويا الكبير مروان بيبصلو بحب
زهره.. اهلا يبني نورتنا
مروان بحب.. ده بنورك ي امي
بيقطع كلامهم تخبيط الباب بيفتحو بيكونو رناوفهد وزهره بتسلم عليهم وبعدها بيخبط الباب وبيكون فريد
وبيقولولو.. مين ده ي بابا
فريد بيبص علي مراد وبيدقق فيه وبعدين بيقول بصدمه.. مراد معقول
مراد بضحك.. قولتلكو الحج اللي هيعرفني
فريد بيروح يحضنه لانو كان غالي عليه اوي وبيقولو.. حمد الله علي سلامتك يحبيبي
مراد.. الله يسلمك يحج
فريذ بيرحب بمروان ومراد بيعرفه عليه 
ومروان بيحس معاهم بجو العيله اللي كان مفتقدهم وبيحمد ربنا علي معرفته بمراد
بيقعدو كلهم في الصالون

ماد بتنيهدي. بما انو كلكو هنا انا عاوز احكيلكو علي سبب تأخري عن الرجوع
مروان بيعرف هو هيحكلهم ايه وبيبصلو بابتسامه
عشق.. اه اتأخرت ليه بقا يمراد
مراد بتنهيده.. انا لما كنت في امريكا تعبت وروحت  المستشفي اكشف واتصدمت ان طلع عندي السرط**ان اناومروان زعلنا وفضلنانعيط انا بقا اجلت الصفقه وسافرت المانيا اتعالج وكنت هحكلكوو بس لما سمعت في صوتكو الفرحه محبتشي اعكر مزاجكو واتعالجت وده كان سبب تأخري وامبارح كانت العمليه عملتها والحمد الله نجحت وخفيت بس اناوبعتذر بجد عن اني مقولتلكوش كنت خايف تزعلو وتخافو عليا واناوممبحبش حد يزعل بسببي 

الكل كان بيسمعو ومصدومين من اللي قالو ومنهم اللي عيط زي عشق وزهره ورنا ومنهم اللي كان بيعاتبو زي فريد اما ادهم وقف وراحلو ووقف ادامهم بعصبيه ودموعه نزلت بصمت خوفا عليه لو كان حصله حاجه وهو ميعرفشي
مراد بحزن.. ادهم انا... 
مكملشي كلامه نزل كف من ادهم علي وشه
ادهم بعصبيه ودموع... ده علشان مقولتلناش بمرضك
مراد بحزن.. اد.. 
مكملشي بردو نزل كف علي وشه من ادهم 
ادهم بعصبيه ودموع.. وده علشان اعتبرتنا اغرباء عنك ومكتلناش
وكف  نز ل علي وشه تاني
ادهم بدموع ووجع.. وده علشان مشركتناش اوجعاك وهمومك وحزنك واحتفظت بيها لوحدك وكان هيضربه كمان كف بس صوت فريد وقفو وهو بيقول بحده.. ااددهم نزل ايدك انت ازاي تمد ايدك عليه وهو اكبر منك
ادهم بعصبيه ودموع.. يبابا هو كان المفروض يحكيلنا مش يخبي علينا احنا مش اهله ولا ايه
فريد بهدوء.. مش عذر انك تمد ايدك عليه وانا واقف 
ادهم بص لمراد بدموع وحزن ومشي زعلان منه وانو خبي عليه وهو كان بيعتبره اخوه المقرب  وكان بيحكيله كل اسراره هو خبي عليه مرضه 
بيطلع ارضتو وهو مخنوق 
اما عشق بتروح تحضن مراد خوف وبتقولو ببكاء.. انت كويس ي مراد دلوقتي فيك حاجه 
مراد مسك وشها بين ايده وقالها بدموع.. انا كويس المهم انتي زعلانه مني 
عشق بدموع.. لا مش زعلانه حقك تخبي علينا عشان خايف علي زعلنا والمهم عندي انك بخير
مراد مسح دموعها وقالها.. انا بخير ي حبيبتي
فريد.. ليه خبيت علينا ي مراد
مراد بدموع.. والله محبتش اقلقكو عليا وانتو عارفينا اني مبحبش حد يقلق عليا 
زهره.. ماشي يبني احنا عذرينك بس كنت حتي قول لادهم ده كان بيعتبرك اخوه التؤام 
مراد بدموع.. خصوصا بقا ادهم مكنتش عاوز اقوله عشان مش عاوز اشوف الدموع  في عينه بسببي 
فريد.. بس هو دلوقتي زعلان منك هتعمل ايه
مراد بحب.. انا عارف ادهم شويه هيزعل وبعدها هيجي يصالحني وانا هروح اتكلم معاه بس لما يهدي
زهره حضنته وقالت.. المهم عندنا انك بخير انا كنت بشوف حالات بتمو**ت بسبب المرض ده الحمد الله انك رجعتلنا بالسلامه
مراد باس رأسها وقال.. المهم انتي مش زعلانه مني انتي عارفه زعلك غالي قد ايه 
زهره بحب ربتت علي كتفه.. لا يحبيبي مش زعلانه 
مراد بص لفريد وقالو.. وانت يحج مش زعلان ولا زعلان
فريد بتنهيده.. اعمل ايه ف قلبي الطيب انت عارف ان مقدرشي ازعل منك انت ابني ي مراد 
مراد حضنه وقالو.. تسلم ي غالي 
وبعدها بعد وقال لرنا.. وانتي زعلان ولا ايه حالاتك
رنا بدموع.. مش زعلانه المهم انك رجعت بالسلامه وده الاهم 
مراد بحب.. طول عمرك اصيله ي رنا 
فهد بمرح.. طب مش هتقولي زعلان ولا ايه انا بشر زيكو 
مراد بضحك..  هو انا اعرفك انا لسه عارفك من شويه بس شكلك ابن حلال وانا حبيتك يفهد
فهد بحب.. دا انا اللي حبيتك لما شوفتك قولت ده هيعرف يمثل زيك ويهزر مش صح
مراد بضحك.. صح 
عشق.. انت كنت تعرف بمرضه ي مروان 
مروان بفخر.. طبعا يبنتي الوحيد اللي يعرف وكنت معاه في كل حته مسبتهوش لحظه واحده ابدا 
مراد بحب.. فعلا من غيره مكنتش عارف اعمل ايه 
مروان بحب.. تسلم ي غالي
فهد.. كده كلكو سامحتوه الا ادهم الشرير 
مراد بضحك.. شرير وبعدها كمل بتنهيده... هو مش زعلان هو بس واخد علي خاطرو شويه عشان مقولتلوش 
فريد.. تمام
مراد باحراج.. احم هي ندي فين 
فريد بضحك.. افتكرتها دلوقتي وانت عند وعدك ولا خلاص 
مراد بسرعه.. لا طبعا عند وعدي ندي مش هتكون لحد غيري هتجوزها يعني هتحوزها 
زهره بضحك.. شوفو الواد مش مكسوف ازاي 
كلهم ضحكو 
مراد.. احم يجماعه مش عاوز حد منكو يقول لندي حاجه بمرضي انا خلاص خفيت فميش لازمه انكو تحكولها
الجميع.. حاضر 
مراد.. احم طب هخرج للجنينه شويه 
زهره.. تمام يبني 
بيخرج مراد للجنينه وبيقعد عن زهره معينه هو بيحبها جدا 
بتوصل ندي البيت عشان هي جايه من الدرس بتشوف شخص قاعد عند الزهره بتاعتها بتروح تشوف مين 
بتتفاجأ بشخص وسيم جدا وعيونه زرقه مثل عشق هو بيكون مراد يجماعه بس هي مش عارفاها تمام 
ندي.. احم مين حضرتك 
مراد بيبصلها وبيتفاجأ ان رموشها كثيفه جدا تجعل عيناها مثل القطط وعيونها الخضر  وانها متحجبه وجمالها زاد بالحجاب بيفوق وبيقول.. انتي اللي مين
ندي.. انا صاحبه البيت ده انت مين اه صحيح انت البستاني الجديد صح 
نراد شاور علي نفسه بصدمه.. انا بستاني 
ندي.. اومال مين انا 
مراد ربع ايدو وقالها بابتسامه سخريه.. انا مراد المنياوي صاحب شركات المنياوي
ندي بصدمه ودموع فرح.. ايه مراد انت 

يتبع

 
روايه عشقتها منذ طفولتها
البارت العشرون
للكاتبه/الجميله
انا عارفه اني اتأخرت بس ماما فقلت النت وخدت مني التليفون عشان انام لاني بسهر وبكتب وانا كتعويض عملت بارت طويل كده هو ممكن يكون في ه احداث مش مهمه بس بقا سامحوني علي التأخير واوعدكو احاول مش اتأخر وقوليلو رايكو في البارت وصدقتو لما الدكتور قال انو مراد ما**ت ولا لا وقوليلو رأيكم في رده فعل ادهم لما ضرب مراد وتوقعو هيحصل ايه مع مراد وندي ويلا سلام 😅😅🩵❤❤❤

  •تابع الفصل التالي "رواية عشقتها منذ طفولتها" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent