رواية جميلتي (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم نورا فريد
رواية جميلتي الفصل الثاني والعشرون 22
جميلة.. انا كنت متفقة مع جدك عليك تقدر تقول مامرة
اسر..كملى
جميلة بدموع.. اكمل ايه بقولك متفقة مع جدك عليك
جميلة قامت وقفت
فلاش
فى مكتب جد اسر
جميلة.. حضرتك عايزني
الجد .. تعالى يا بتى و اقفلي الباب وراكي
جميلة قفلت الباب و قعدت على الكرسي
الجد .. عارف انك مش رايده الجوازة دي
جميلة.. والله طب كويس ان حضرتك واخد بالك
الجد .. اسر مش وحش زى ما انتي عارفة عنه هو مبقش كده بى مزاجو الظروف اجبرتو
جميلة نظرة لى الجد
الجد .. طب تعالي نعمل اتفاق مع بعض اسر لو اتغير كملي معها
جميلة اتنهدت.. و لو متغيرش اقصد لو معرفتش اغيرو
الجد .. كل واحد منكم يروح لى حالو ها جولتي ايه
جميلة.. موافقة يا جدى
باك
جميلة.. تفهم زى ما تفهم بس لازم تعرف انى حبيتك حبيتك اوى كمان
جميلة قعدت تبكي .. طلقني يا اسر طلقني و كفاية لحد كده
اسر بابتسامة جذابه.. طب مانا عارف
جميلة بصدمة.. ايه يعني انت عارف كل ده طب ازاي و ازاي مقولتش انك عارف
اسر.. كنت مستنكي تقولي و اوعى تفتكري ان حاجة زى دى تقلل من حبي ليكي أو تعمل مسافات بينا
جميلة.. يعني انت سمعتني و انا بتكلم مع جدي
اسر.. ليليان هى اللى قالت كل حاجة
فلاش
اسر راح غرفة ليليان يتكلم معها ويفهم عملت في نفسها كده ليه
ليليان.. اسر عايزة اقولك حاجة بخصوص جميلة
اسر.. مالها جميلة
ليليان.. جميلة و جدي متفقين مع بعض عليك انت و مروان بس مش زى ما خيالك يصورلك هوم عملوا كده علشان تتغيرو و ترجع زى زمن انا سمعتهم و هوم بيتكلموا هوم عايزنكم تتغيرو لى الاحسن جميلة كويسة و بنت ناس بلاش تخسرها لان حقيقي بتحبك خليك معها ارجوك
اسر.. و انا كمان بحبها اوي و مش سبب زى ده يخليني اخسرها يمكن معهم حق
ليليان.. يعني مش ها تعملها حاجة صح مش ها تضر*بها أو تطلقها زى الافلام و المسلسلات
اسر .. ايه الافر ده و أطلقها ليه البت ما غلطتش اسيبك ترتاحي شوية
اسر قام و كان ها يخرج
ليليان بدموع.. سامحوني على خاطر ربنا
اسر.. اللى بيسامح ربنا سبحانه وتعالى .... بس اكيد مفيش اخ يكره اخته مهما عملت
باك
جميلة بدموع.. انت مش زعلان مني ع علشان خبيت عليك
اسر شد**ها ليها و بقت في ح**ض**نه و قعد بينظر ليها
اسر بحب.. انا مستحيل ازعل منك يا جميلتى
و قعدوا ينظرون لى بعض بحب
أما عند اميرة و مروان
اميرة .. يعني انت كنت عارف من الاول
مروان.. يا بنتى انا عارف دبت النملة قبل ما دب
اميرة .. غريبة يعني متعصبش عليا ولا ..... كفاية كف ايدك بس انت كنت هادى فى اليوم ده
مروان.. حبيت اشوف ها توصلوا لى ايه هو انتى اتجوزتني ليه شكلك من النوع اللي مش بينجبر على حاجة
اميرة بهدوء.. مش عارفه بصراحة وفقت ليه بس فجأة لقيتني عايزك حسيت انك امير احلامي صحيح اتصدمت لم عرفت انك انت العريس كويس انك لحقت تقولى قبل ما ارفض
مروان.. طب ممكن اعرف بترفضي ليه
اميرة .. لانى مش مستعدة اكون عائشة اتنين من رغم تهورك صحيح ساعات بخاف منك بس انت الوحيد اللي حسيت معاك بالأمان مع ان المفروض العكس يعني كل حاجة حصلت بسرعة ملحقتش اعرفك بابا لم قالى عليك فجأة من غير ما احس لقيت نفسي انى طيرة من الفرح كنت حاسه اني في حلم هو انا اصلا مستغربة نفسي
مروان.. امم على فكرة كان الفستان حلو اوي بس هو انتى مش كبيرة على شغل تلميع الاوكر يا ميرو
اميرة .. هو انا مفاوسة اوى كده.... و بالنسبة الاستاذ اللى جالي من البلكونة ( شرفا الغرفة بتاع غرفتها) يتسم ايه
مروان.. استكشاف
اميرة .. فى اوضي يا مروان و بعدين انت طلامة مش عايزني اتجوزتني ليه
اميرة بدموع.. على اد ما كنت فرحانه انك اخيرا بقيت ليا على ما اد ما بتخنق كل ما افتكر انك وخدني بديل ليها حتى لم امو
مروان مسح دموعها و مس*ك وجهها بين ايده.. انتى عمرك ما كنتى بديل لحد في حياتي و مستحيل حد يكون بديل ليكى اميرة انا لو لفيت الدنيا كلها مش ها لقي زيك انا حبيتك من اول مرة شوفتك فيها بقيت حوالي في كل مكان حتى في احلامى و لو مكنتش بحبك مكنتش اتجوزتك
مروان ح*رك يده على وجهها بحب و حنيه.. انا بحبك يا اميرة بحبك اوى مقدرش اعيش من غيرك
اميرة.. طب ليه كنت بتعمل معايا كده ليه كنت بتحسسني انى ولا حاجة في حياتك ليه
مروان بينظر ليها.. صدقيني غصب عني اسف يا حبيبتي اسف
اميرة.. طب و شاهندة
مروان.. بحبك
مامت مروان من غير اي اذتذن.. بين ان جيت في وقت مش مناسب
اميرة بصدمة.. طنط
مامت مروان.. عاملة ايه دلوقتي يا حبيبتي
اميرة .. الحمدلله بقيت احسن
و قعدت مامت مروان تتكلم مع اميرة طبعا ده كله مروان قعد معهم علشان عارف امه ممكن تعمل ايه او تقول ايه الحقيقة كانت لطيفة جدا مع اميرة
و في منزل صديقه ليليان
سارة بفرح .. ليليان
ليليان.. مبروك يا قلبي
سارة.. ممم بى أمارة انكى لا جيتي خطوبتي ولا فرحي شكرا
ليليان.. والله كنت جاي بس انتى
سارة.. كل مرة موضوع شكل
ليليان.. والله غصب عني
ليليان.. سوري
سارة بابتسامة.. مفيش حاجة القمر يعمل اللى هو عايزو
ليليان .. الف مبروك يا قلبي
و عطت ليليان الهدية لى صديقتها
سارة .. رشوة ها عموماً شكرا يا قلبي
ليليان و سارة دخلوا الصالون و كان بالصدفة ان سليم هناك قعد مع اصدقاو ليليان مكنتش قادرة تنظر لي سليم أما هو ف كان يغيب و ينظر ليها ليليان شعرت بخنقه
ليليان.. طب اذتاذن انا
سارة .. لسه بدري يا بنتى
ليليان.. معلشي بس انا اتاخرت اوى و لازم اروح
صديقه تانية.. طب استني نروح مع بعض
ليليان.. معلشي بس مش ها ينفع
زوج سارة.. استنى سليم يوصلك
سليم نظر لى صديقو
صديق تانى .. أيوة صح اعتقد انكم نفس الطريق صح يا سليم
ليليان.. ملوش لازم التعب ده
سليم قام .. لا تعب ولا حاجة انا كنت ماشي كده كده اوصلك في طريقي
ليليان.. بس
سليم.. مش بكرر كلامى مرتين اتفضلى
و مشيت ليليان مع سليم بعد ما ودعت اصحابها و ركبت السيارة مع سليم و برضو كانت سندة راسها على ازاز السيارة و كان الصمت مالي المكان
سليم نظر ليها .. اميرة اخبارها ايه دلوقتي
ليليان.. الحمدلله كويسة
ليليان بدموع.. انا اسفة
سليم وقف السيارة .. لو ها تعتذري ف اعتذري لى نفسك مش لحد تاني
ليليان الفتت ليها.. سامحيني يا سليم علشان خاطر ربنا
ليليان نزلت من السيارة و اتجهت لى البحر و طبعا سليم نزل وراها
ليليان غمضت عيونها
سليم بغضب.. ليليان
ليليان التفتت.. متخفش مش ها موت نفسي
سليم مسك**ها من يدها ليه عملتي كده هانت عليكى نفسك هانت عليكي اخوكي ناقصككك ايه علشان تعملي كده
ليليان دموعها نزلت
سليم نظر ليها.. هو الدموع ها ترجع اللى راح طب طلامة عارفه انو غلط عملتها ليه
ليليان.. كنت بحسبو بيحبني كنت بحسبها اختى
سليم بزعيق.. اختتت ايه هو في اخت تعمل كده في اختها الاخت توعي و تنصح حتى لو بالقوة الاخت تنصح مش توقع اختها ازاي ساذجة اوى كده صدقتيها ازاي دى وقعت بين اخوكى و ابن عمك دى السبب في كل المشاكل اللي كانوا فيها تقومي تمشي وراها عميني من غير ما ترجعي لحد انتى لو قولتي لى اصحابك كانوا قالوا ليك. لا يا ليليان غلط يا ليليان عقلك
ليليان بدموع.. انا اسفة ...
ليليان كانت ها تمشي ش**د**ها ليها وح**ض**نها و قعدت ليليان تبكي فى ح**ض**نه
ليليان بدموع.. سامحني انا صحيح غلطت بس مكنتش اتوقع انى احبك بالشكل ده مش قادر اشوف كرهك ليا
سليم بعدها عنه و مسح دموعها
سليم.. و انا سامحتك يا ليليان و لازم تعرفي انى معاكي و مش ها سيبك
ليليان.. بعد اللى عرفتو و
سليم.. ربنا بيسامح احنا بشر و اكيد بنغلط بس غلط عن غلط يفرق طلامة ندمنا من كل قلبك و أنك عايزة تتغير بجد ف انا اول واحد ها يكون معاكي بحبك يا ليليان
أما عند اميرة و مروان اميرة شعرها ابدات يقع أما مروان ف حلق شعره
و بعد مرور سنة اميرة طبعا خفت و بقت احسن من الاول بكتير أما جميلة ف جبت ولد قمر اوى و اسمو امير أما اسر و مروان ف اتغيرو مية و تمنين درجة و رجعوا زى الاول ده بعد ما انتقمو من شاهندة و حاتم أما ليليان و سليم ف اخيرا اتخطبو و فرحهم بعد اسبوعين
و في شركة بدران( لم تشتغلي مع اخوكي تبقا دى النتيجة 😂)
اسر و مروان ماشي و ليليان وراء ( ملحوظه ليليان سكرتيره الاتنين و بصراحة الاتنين مطلعين عينيها علشان بتنقل اخبارهم لى جميلة و اميرة تخيلوا المنظر 😂)
مروان .. فى اي اجتماع النهاردة
ليليان.. لا يا فندم بس معاكم معادة مع الوفد الاجنبي
اسر.. الغي المعادة
ليليان.. نعم اعمل ايه
مروان.. زى ما سمعتي الغى المعاد
ليليان.. بس انتوا اللى محددين المعاد ده
اسر.. و انا بقولك لغين المعاد
ليليان.. بس ده كده يتسم شغل عيال صغيرة
مروان.. ابقي فكرين نخصم من مراتبك
ليليان.. نعممم
اسر.. علشان طولت لسانك مفيش مراتب الشهر ده
مروان.. اتفق معاك
ليليان.. انا بقلي ست شهور بشتغل معاكم و مشوفتش غير خصم انتوا اخوات انتوا
اسر.. ايوة يعني نعمل ايه لحضرتك
ليليان.. هو مش المفترض فى حاجة اسمها ترقية
مروان.. ت ايه
اسر.. دى شركة محترمة مفيش فى الكلام ده الا ترقية الا
مروان.. ايه قلت الادب دى انتى بتطلبي مننا ترقية
اسر.. مش لم نترق احنا الاول
ليليان.. بكرا اتجوز و تقولو ولا يوم من ايامك يا ليليان
مروان.. اتجوزي انتى اتجوزي و انزلى عن ودني مش هنا و في البيت
ليليان.. ماشى يا مروان والله اللى بتعملوووا فيا ها طلعو على بنتك لم تكبر ان شاء الله و انت والله ا
اسر التفت ليها.. ها
ليليان.. انا بهزر يا رمضان مبتهزرش
مروان.. لاياختى بهزر
مروان ضرب ليليان على خده بس بهزر طبعا
ليليان تبدبد على الارض.. اووووووه
اسر.. لمى الورق اللى وقعتيه
مروان.. خمس دقائق و القهوة تكون على مكتبي
اسر.. اه و بعدين تجي تروقي مكتبي سامعة
و مشيو الاتنين
ليليان.. اعععع اهى اهى اهى اهى اهى حسبي الله انا مني لله ليليان تمرمط و اميرة و جميلة عايشين تحت التكييف
وبعد ساعات في قصر بدران
اميرة .. يبني بسسس يا ابن المجنونة
اميرة ابن جميلة
ابن جميلة مسك شعر اميرة و حطو كله فى بوقه
اميرة .. ااااه يا ابنى سيب شعري ده انا زى امك هو انا مش صعبان عليك
و هنا ات مروان اللى اول ما شاف المنظر قعد يضحك عليهم
مروان.. انت بتعمل ايه يا ابن المجانين سيب شعرها
مروان حاول يسلك بينهم ابن اسر عيط
مروان.. يابن الذنان اسكوت يا اسرررر
و خرج مروان بى امير اللى عمل بيبي
مروان نظر ليها.. اعلققق و ارتاح من ذن اهلك و هنا ات اسر من غرفته
اسر.. ايه بتزعقق ليه ههههههههه
مروان.. مش ابنك لازم يكون غلث زيك بالظبط
اسر.. هاتوا و روح غير لا حد من الشاغلين يشوف المنظر ده بصراحة شكلك مسخرة
مروان.. نيني الحق علينا اننا بنسكت ابنك ده جزتنا
اسر.. ما بنتك عمل تاوى من الصبح و احنا سكتين
مروان.. بنتى رقيقه جدا مش بتاوى
ليليان.. الحقونىىىىىى
انتظروا الخاتمة
رايكم بصراحة في البارت ده
رايكم بصراحة
رايكم يهمني
لقراءة ومتابعة روايات جديدة وحصريه انضم الينا هنا:- اضغط هنا
•تابع الفصل التالي "رواية جميلتي" اضغط على اسم الرواية