Ads by Google X

رواية عشقتها منذ طفولتها الفصل الثاني والعشرون 22 - بقلم حبيبه سليم

الصفحة الرئيسية

 رواية عشقتها منذ طفولتها (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم حبيبه سليم

رواية عشقتها منذ طفولتها الفصل الثاني والعشرون 22

عشقتها منذ طفولتها
البارت الثاني والعشرون

فهد بيوقف السياره وبيقولها... هجيب واجي
رنا بتهز رأسها بموافقه بيروح فهد ورنا بتسمع صوت مسدج علي الفون خاصته بتفتحه وبتنصدم من الرساله وبتفتح تليفونه وهي عارفه الرمز بيكون اسمها تفتحه وبتجيب  الرساله بتكون مكتوب فيها.. وحشتني اووي.ي فهد بحبك
وبتكون بنت اسمها ريم محمد  اللي بعتاه بتمسك دموعها وبتشوف الشات اللي بينهم وبيكون البنت بتقول لفهد كلام حب بس مفيش اي رساله لفهد لكن لما بتتطلع فوق بتشوف رسايل من فهد بس كانت عن الدراسه بتسيب التليفون وهي ماسكه دموعها
بيجي فهد وبيقعد وبيقولها.. ايه رايك نروح السنيما الاول
رنا بضيق.. لا انا عاوزه اروح
فهد باستغراب.. ماشي براحتك 
بيسوق وبيستغرب انها ساكته وبصه الناحيه التانيه بيوصل البيت ورنا بتنزل علطول وفهد بيمسكها قبل ما تخش وبيقولها.. فيكي ايه ي رنا
رنا بدموع.. مفيش سبني عاوزه اخش
فهد بحب.. لا قوليلي الاول ايه اللي مزعلك 
رنا بدموع.. مفيش حاجه
فهد بحب.. طب وازاي مفيش حاجه ودموعه في عينك
رنا بدموع.. سبني يفهد مش عاوزه اقف معاك
فهد باستغراب.. ليه يبنتي انا خطيبك وهبقي جوزك ايه اللي حصل
رنا شدت ايدها وقالت.. اللي خصل اني عرفتك علي حقيقتك وبتخش وهو بيخش وراه وبيفضل ينادي عليها ويسالها ايه حقيقته
زينب بتشوفها وبتستغرب ان رنا بتعيط وفهد بيحاول يكلمها
زينب.. مالكو ي عيال
فهد.. اسالي بنتك اللي مش عارف مالها
زينب.. مالك يرنا
رنا بدموع.. ماما مش انتي عاوزه مصلحتي
زينب.. طبعا يبنتي
رنا بدموع.. مش عاوزه اكمل مع فهد
الاتنين بينصدمو
فهد بهدوء مخيف.. سمعيني كده قولتي ايه
رنا خافت بس قالت بقوه مزيف... قولت اني مش هكمل معاك يفهد وهفركش الخطوبه
فهد بهدوء مخيف اكتر.. وده ليه ان شاءلله 
رنا بدموع.. عشان البنت اللي بعتتلك رساله بتقولك فيها كلام حب 

فهد بصدمه.. بنت مين
زينب بصدمه.. ايه اللي بتقوليه ده يرنا فهد مستحيل يعمل كده ده فضل معاكي سنه ومشفتيش منه حاجه وحشه
رنا بدموع.. بس دلوقتي عرفته علي حقيقته يماما ومش هكمل معاه مهما حصل
فهد بعصبيه.. قوليلي بقا مين اللي قالك ان البنت دي قالتلي كلام حب
رنا بعصبيه.. افتح الشات بتاع ريم محمد وشوف
فهد فتح تليفونه وجاب الرساله وبيشوف الشات وبيقول بتذكير.. اه هو انتي
رنا بعصبيه.. لا بقا ده انت كمان تعرفها مش هكمل معاك يفهد
فهد بعصبيه.. انتي مصدقه اني ممكن اخونك بجد هاا ردي
رنا بعصبيه.. ايوه مصدقه لان انتو كلكو زي بعض شويه رجاله كلاب 

فهد كان هيمد ايده عليها بس وقف وقالها.. اقسم بالله لو مقفلتي بقك ي رنا لهمد ايدي عليكي وهتشوفي وش مني هنتفاجأ بيه احنا الاتنين انتي لسه متعرفيش عصبيتي
زينب بخوف.. في ايه يعيال فهموني
رنا بعصبيه.. الاستاذ واحده بعتالو كلام حب وغرام وهو كمان عارفها يبقي ايه التفسير لده يماما
زينب بصدمه.. ده حقيقي يفهد

فهد بعصبيه.. والله يجماعه البنت دي كانت صديقتي في الثانوي وكانت بتحبني بس انا لما عرفت كده قطعت علاقتي بيها تماما والرسايل اللي شوفتيها ي انسه يمحترمه كانت من زمان ايام الثانوي اما الرساله الاخيره دي عشان هي رجعت من السفر امبارح ومتعرفشي اني مخطوب وبعدها كمل بعصبيه... اما الهانم بتشك ف خطيبها من رساله اومال لو كانت صور بقي هتعملي ايه
رنا اتصدمت من كلامه وحست انها غلطانه بس قالت.. انت كنت مصاحبها ليه ولو هي مكنتشي سافرت كنت زمانك معاه
زينب بحده.. رنا احترمي نفسك اديكي سمعتي فهد قالك انو قطع علاقته بيها وهي لسه جايه امبارح من السفر وبعدين انتي ازاي تشكي فيه بعض الشهور اللي قضيتها مع بعض 
فهد بعصبيه.. انتي شكلك كده ي رنا لسه حبيبك القديم مأثر فيكي وبتظني ان الكل خاين بس انا مش اللي اخون خطيبتي فهمتي
رنا بعصبيه.. بردو مش هكمل معاك 
زينب بحده.. رنا خشي اوضتك
رنا بعصبيه.. حاضر هخش بس قبل ما اخش بصت لفهد ومسكت الدبله اللي ف ايدها اليمين وقالت.. هقلعلك الدبله عشان مش هكمل معاك 

وكانت هتقلعها بس فهد مسك ايدها وقالها بعصبيه.. قسما بالله لو قلعتيها ي رنا لهعلمك الادب من اول وجديد عشان شكلك جدا اتعودتي علي فهد اللي بيهزر بس انتي متعرفنيش لما بتعصب وخلي في علمك ان انك كده مبتثقيش فيا وكده علاقتنا مش هتنفع 
رنا شدت ايدها ودخلت اوضتها ورزعت الباب 
فهد بعصبيه.. ارزعي ارزعي اما ربيتك ي رنا وبعدها بيكمل وهو بيبص لزينب.. شايفه بنتك وعمايلها
زينب بحزن.. حقك عليا يبني هي بس حبيبها القديم لسه ماثر عليها 
فهد.. بس ي امي كانت تثق فيه دا طول الشهور اللي فاتت حسبتها بقت تثق فيه ونسيت الذفت القديم بس لا لسه ماثر عليها وعلاقتنا مش هتنفع لو مفيهاش ثقه
زينب بحزن.. انا عارفه يبني والله بس هي غيرانه مش غير انت عارف بتحبك اد ايه
فهد.. لو كانت بتحبني كانت تثق فيه وتثق اني مقدرشي اخونها انتي عارفه ي امي انا بحبها قد ايه وبعدني اابنت دي انا كنت مصاحبها قبل ما اعرف رنا 
زينب.. والله يبني معاك حق فكل كلمه قولتها وحقك عليا تاني وانا هروح واكلمهالك
فهد.. طب انا همشي عن اذنك
زينب.. اذنك معاك يبني
بيمشي فهد متعصب من عدم ثقه رنا فيه
لما زينب بتتصل علي عشق تيجي تتكلم معاها
زينب.. الوو ي حبيبتي
عشق بحب.. مين طنط زينب عامله ايه
زينب.. الحمد الله يحبيبتي الا قوليلي ندي جابت كام في النتيجه
عشق.. هي رنا مقالتلكيش
زينب.. لا يبنتي
عشق.. عموما هي جابت 88 وهتخش كليه هندسه
زينب بفرحه.. بجد والله فرحتلها الف مبروك ليها
عشق.. الله يبارك فيكي
زينب.. بقولك ي عشق انتي فاضيه دلوقتي
غشق... عندي بس عمليه في المستشفي وخلاص
زيتب.. طب تعالي اقعدي مع رنا اصل حصلت مشكله
عشق باستغراب.. مشكله ايه
زينب حكتلها اللي حصل
عشق بصدمه.. بقا رنا تعمل كده وانا حسبتها بقت تثق ف فهد 
زينب.. والله منا عارفه عملت كده ليه ها هتيجي ولا لا
ععشق.. طبعا هاجي وهعلمها درس كويس
زينب.. تمام يبنتي هستناكي

بتقفل معاها وعشق بتروح تشوف المريض
اما زينب بتخش لرنا بتلاقيها قاعده بتعيط
رنا.. مشي فهد
زينب.. اومال هيقعد بعد اللي قولتيه
رنا ببكي.. مهانشي عليه حتي يدخل يصالحني انا عارفه انه مش بيحبني
زينب.. بقي فهد يعمل كده دا انا حبيته من اول مره وبعدين هو قالك مين البنت دي وكل حاجه 
رنا.. بس انا بغير بردو وهو كان بيهزر معاها
رينب.. يحبيبتي هو كام صاحب البنت دي قبل ما يعرفك وسابها لما عرف انها بتحبه ايه لازمه الغيره بس
رنا.. بردو بغير لما بتخيل شكله معاها وبيضحك بغير
زينب.. يبنتي هو خلاص قطع علاقته بيها ونسيها بس انتي اللي منستيش اللي عمله حبيبك القديم ده 
رنا ببكاء.. يا امي اللي انا مريت بيه كان صعب انا حبيت رامي جدا(رامي ده يجماعه حبيبها القديم) بس اتخلصت من حبه براحه وبعدين حبيت فهد بل عشقته بس هو بردو طلع.. 
رينب قاطعتها وقالت.. فهد مخنكيش يرنا فهد شرحالك ايه علاقته بالبنت دي وهو قالك قطع علاقته بيها ايه لازمت الغيره والزعل عموما هسيبك وعشق هتيجي تتكلم معاكي
رنا.. انتي قولتلها
زينب.. ايوه وهي هتيجي تفوقك بقا
بتسيبها زينب ورنا بتفكر في كلامها وهل فهد محق وهي ظلمته وبتحس انها مش بتثق فيه وان فهد مش زي رامي بيغلبها النوم وبتنام
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في المستشفي بتاعت ادهم 

بتكون عشان خلصت العمليه وطلعت وطمنت اهل المريض وبتكون شاطره جدا في عملها بتروح مكتبها وشويه وبيخش ادهم عليها وبيقول بحب.. ايه الجمال اللي علي الصبح ده 
عشق بضحك.. ي بكاش
ادهم قعد وقالها.. عاوزين يعشق نحدد معاد الفرح بقي هعنس معاكي كده بقالنا سنتين متجوزين
عشق.. متعمل الفرح هو انا حوشتك
ادهم.. يعني موافقه نعمله دلوقتي
عشق.. ايه ايه مش مراد وندي وفهد ورنا هيعملوه معانا ناخد رايهم
ادهم.. بليل نقعد مع بعض ونحدد
عشق.. تمام
ادهم باس خدها اقال.. ااشوفك بقا بعد شويه هروح عشان ورايا عمليه
عشق بحب.. تمام
كان هيمشي بس عشق ندهت عليه وقالت.. ادهم استني
ادهم بحب.. قلب ادهم من جوه
عشق ضحكت وبعدين قالت.. هروح عند رنا عشان خصل مشكله بينها وبين فهد
ادهم بصدمه... بجد طب مين اللي قالك
عشق.. طنط زينب اتصلت بيا وقالتلي وطلبت مني اقعد مع رنا اقنعها ان فهد معملشي حاجه
ادهم.. امم وفهد اصلا مجاش النهارده طب انا هروح اشوفه بعض العميله وانتي روحي لرنا
عشق بحب.. تمام يا بابتي
ادهم بضحك.. انا ماشي والا هتهور واعمل حاجه ومشي وعشق ضحكت عليه ولمت حاجتها وراحت لرنا 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند رنا
بيخبط الباب وبتفتح زينب وبتكون عشق وبتخش وبتقولها.. فين رنا
زينب.. جوه في اوضتها ونايمه 
عشق.. تمام
بتخش لرنا وبتقعد جمبها وبتقول.. بت بت يرنا اصحي
رنا بنوم.. ايه ف ايه عاوزه انام
عشق بضحك.. بقي انتي نايمه وسايباني اشتغل لوخدي قومي يبت
رنا بتقوم وبتقلوها.. معلشي بس مليش مود 
عشق.. عشان اللي حصل بينك وبين فهد
رنا.. هي ماما حاكتلك
عشق.. ايوه وبعدين ايه اللي انتي عملتيه ده ازاي تزعق لفهد كده دا فهد بيحبك وبيموت فيكي تقومي انتي تكسري قلبه بكلامك ده وعدم ثقتك فيه
رنا بحزن.. بس هو اللي غلطان عشان كلم بنت غيري
عشق.. طنط زينب قالتلي انو كان بيكلمها قبل ما يعرفك بعني مكنشي يعرفك ولا شافك وبعدين انت حقق تغيري بس تقولي ده بحكمه وبهدوء وتفهمي اللي خصل منه مش تتقومي تزعقي وتقوليله مش هكمل ممعاك 
رنا بحزن.. معاكي حق بس لما بتخيل انه كان بيهزر معاها وبيضحك بتجنن
عشق.. طب لما بيهزر معايا بتغيري 
رنا.. لا عشان ببقي متاكده انه مش هيعمل حاجه ولا هيقرب 
عشق.. طب انا زيي زي البنت دي هو كان بيهزر معاهت وبيعتبرها صديقته بس لكن انتي بيعتبرك حبيبته ومراته وام عياله يحبيبتي قله الثقه دي بتبوظ العلاقه العلاقه عشان تنجح لازم يبقي فيها ثقه وانتي بصراحه مش بتثقي ففهد فلازم يحبببتي تثقي فيه وتصالحيه عشان انتي جرحتيه بكلامكوهو مغلطشي انتي اللي غلطي بعدم ثقتك فيه وهت شرحلك كل حاجه
رنا بابتسامه.. انتي بقيتي تتكلمي بحكمه وذكاء ازاي 
عشق بتنهيده.. عشان اللي خصل من سهي خلاني اعرف ان العلاقه لازم يكون فيها ثقه بين الطرفين وبقيت اثق ف ادهم ثقه عمياء وعمري ما اشك فيه
رنا بابتسامه.. حقيقي اللي بنمر بيه بيعلمنا وانا اتعلمت من اللي خصل
عشق.. واتعلمتي ايه بقي
رنا.. اتعلمت ان فهد مش زي رامي وان فهد عمره ما يخوني وبيحبني وان فهد مش غلطان وانا اللي غلطانه وان اهم حاج في العلاقه الثقه
عشق بضحك.. اوبا الشرح بتاعي جاب نتيجه
رنا بحب.. حقيقي شكرا يعشق انتي فوقتيني وانا هروح اصلح فهد
عشق.. تصالحيه ازاي
رنا بتفكير.. انا بشك ان فهد عيد ميلاده بكره بس مش متاكده
عشق.. بجد طب هتصل واسال ادهم اكيد عارف
رنا.. ماشي
بتتصل عشق علي ادهم ووو
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند فهد بيكون قاعد علي البحر وده بيكون مكانه المميز وبيحكي للبحر همومه لانه حافظ االاسرار مش بيحكي الاسرار 
بيكون قاعد زعلان من رنا وعدم ثقتها فيه وازاي حتي بتشك فيه بعد لما قالها الحقيقه
بيحس بإيد علي كتفه بيبص بيلاقيه ادهم 
فهد.. ايه اللي جابك 
ادهم.. جاي اشوف اللي حصل بينك وبين رنا
فهد... مين اللي قالك
ادهم.. طنط زينب قالت لعشق وعشق  قالتلي وهي دلوقتي عند رنا بتحاول تفهمها 
فهد.. طب وانت جاي تفهمني
ادهم بضحك.. انا هو انا اعرف حاجه عاوز بس اعرف اللي خصل 
فهد حكالو كل حاجه وادهم بينصدم من رنا وعدم ثقتها فيه بيقولو.. رنا متصدقشي كلامك طب ازاي اكيد هي غيرانه عليك من البنت دي انا عارفها
فهد.. منا حاكتلها كل حاجه وعلاقتي بالبنت 

رنا.. بس هي بردو غيرانه انك كنت بتهزر معاه انا عارف غيره البنات كويس عشان جربتها
فهد بضحك.. ههه بسبب عشق صح
ادهم بضحك.. ايوه بسببها وبعدين كمل بجديه وقالو.. طب 
رنا هتفهم اللي خصل من عشق وتقتنع انك مخنتهاش وهتثق
فيك هي بس فتره وبنتعلم منها لاني انا وعشق اتعلمنا من اللي مر علينا 
فهد بابتسامه.. انا مش زعلان منها بس زعلان من عدم ثقتها فيا
ادهم.. متخافيش هي بس درس بنتعلمو ان العلاقه مش هتنفع من غير ثقه
فهد بابتسامه.. حاضر هصبر
ادهم بيلاقيه تليفونه بيتصل من عشق بيبتسم وبيبص لفهد
وبيقول.. اهي عشق بترن اكيد عشان تخلي رنا تصالحك

فهد بفرحه.. بجد 
ادهم... ايوه بس متبينشي انك معايا
فهد بضحك.. ايوه
بيرد ادهم وبيقول.. الوو ي عشق
عشق.. الوو ي ادهم فهد معاك
ادهم بخبث.. لا مش معايا ليه
عشق براحه.. الحمد الله عشان رنا عاوزه تصالحه وتعملو مفاجاه
ادهم بيبص لفهد اللي فرحان بيقول لعشق.. مفاجأه ايه
رنا بتقول.. هو فهد عيد ميلاده بكرا صح ي ادهم 
ادهم... ايوه ي رنا ليه
رنا.. اصل هعملو مفاجأه واصلحه عشان موثقتش فيه بس والله انا اتعلمت من الل حصل
ادهم بيبص علي فهد اللي مبسوط وهو كتم ضحكته قالها.. تمام ي رنا
رنا برجاء.. بس والنبي ي ادهم متقولشي حاجه لفهد عشان تبقي مفاجاه
الاتنين كتمو ضحكتهم وادهم قالها وهو علي وشك الانهيار في الضحك.. ماشي ي رنا سلام
رنا.. سلام
بيقفل معاها وبيبص لفهد وبينفجرو همل ا الاتنين في الضحك
ادهم بضحك... هههههههه بتقولي متقولهوش وهو سامع كل حاجه ههه يخرابي عليا 😂
فهد بضحك.. بحد هتصعب عليا بس هعمل نفسي متفاجأ وخلاص 
ادهم.. مش قولتلك عشق هتعرف تقنعها واهي اتعلمت من اللي حصل ودي اول خطوه ليكو
فهد بحب.. بحد بشكرك جدا ي فهد 
ادهم ضربه بخفه علي كتفه وقالو.. بتشكرن ي علي ايه دا واجبي وبعدين هو فيه شكرا بين الاخوات مش انت اخويا بردو 
فهد بحب.. طبعا اخوك وحبيبك وجوزك
ادهم بصدمه وضحك.. جوزك ايه ي ابن الكل**ب انا والله بدات اتأكد انك مش طبيعي ابدا
فهد بضحك.. يبني بهزر ايه مش بتهزر 
ادهم بضحك.. بهزر بس مش الهزار ده الناس لو سمعتنا تحسبنا ايه بقي 
فهد بضحك.. تحسبنا متحوزين وانت ولد وانا بنت متنكره بولد 
ادهم بضحك.. يخربيتك انت ناوي تجنني 
فهد بضحك.. هجننك للابد يروحي
ادهم بضحك.. قوم ي فهد خلينا نروح ابوس ايدك هتجنني 
فهد بضحك.. هقوم يخويا
بيقومو وبيوصل ادهم فهد لبيته وبيقوله... متبينشي انك تعرف المفاجأه تمام 
فهد.. خاضر يلا تصبح علي خير
ادهم.. وانت من اهله بيمشي ادهم يروح لبيت رنا ياخد عشق
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند رنا وعشق بيكونو قاعدين بيتفرحو علي التليفزيون وزينب راحت تنام بعد لما اتأكدت ان رنا اقتنعت ووثقت في فهد 
بيخبط الباب وبيتفتح عشف وبيكون ادهم بيخش بيلاقي رنا قاعده بتتفرح وبتتضحك بيقرر يخوفها الاول بيقولها.. بقي انتي قاعده بتلعبي وتضحكي وفهد هاري تفسه من العياط (هو بيهزر معاه يجماعه😂😂) 
رنا بخوف ودموع.. انت بتتكلم جد فهد كان بيعيط 
ادهم بخبث.. طبعا اومال مش هيزعل بعد لما موثقتيش فيه رنا بدموع.. كان غصب عني بس انا خلاص اتعلمت ووثقت فيه ومش هشك فيه تاني بس هو هيسامحني صح
ادهم بخبث قالها... امم ايوه بس لو عملت حاجه 
رنا بدموع.. ايه هي
ادهم قرب من ودنها وهسملها بحاحه ورنا وشها احمر من الخجل جدا وقالت.. هو قالك.كده
ادهم هز رأسه 
رنا بخحل.. طب هفكر
ادهم.. معاكي لحد بكرا يلا هنمشي احنا وبيمسك ايد عشق وبيقول لرنا.. تصبحي علي خير
رنا.. وانت من اهل الخير 

وبيمشي هو وعشق ورنا بتفكر تعمل الحاجه دي ولا ايه وبيغلبها النوم تاني وبتنام 
اما في العربيه بيكون ادهم وعشق قاعدين وادهم بيضحك جامد علي ي رنا
عشق بضحك.. بتتضحك علي ايه
ادهم بضحك.. علي رنا دا صدقت اللي قولته
عشق بصدمه.. يعني انت كنت بتكذب
ادهم بضحك.. ايوه انا لما روحت لفهد كان قاعد علي البحر وبعدها سالتو مالك قالي اللي خصل وهو مش زعلان منها لكن زعلان من عدم ثقتها فيه وقولتله انك قاعده معاها وبتقنيعيها ان هو مخنهاس ش وانها صدقه ا قديمه بعدها انتي اتصلتي وهو كان معايا وعرف بالمفاجاه اللي هتعملها وهتصالحوه بيها وكان فرحان جدا 

عشق بصدمه وضحك.. يعني فهد عارف ان رنا هتفاجأه بكرا في عيد ميلاده 
ادهم بضحك.. ايوه بجد صعبانه عليا رنا دي
عشق بضحك.. ينهار ابيض دا انتو طلعتو عصابه وبعدها قالتلو.. بس انت قولتلها ايه خلاها تنكسف كده 
ادهم ميل لودنها وهسملها بحاجه وهي اتصدمت من الحاجه دي وقالتلو.. طب فهد قالك تقولها الحاجه دي ازاي من غير ما ينكسف
ادهم بضحك..ما فهد مقاليش انا اللي قولت من نفسي
عشق بصدمه.. ينهار ابيض ي ادهم البنت هتصدق وهتعملها بحد عشان تصالحه
ادهم بضحك.. ومالو مش بدلع صاحبي
عشق بض بتدلعو ايه دا انت هتدخلو في نار جهن**م 
ادهم بضحك.. يستاهل بردو
 عشق بضحك.. روحني ي ادهم عشان هطق منكو 
ادهم.. خاضر يروحي
بيروحو وبيروحو شقه ادهم لان عشق بتعيش معاه ولان مراد ومروان بيعيشو في الشقه بتاعت عشق ومراد فهمني 
بيدخلو ادهم وعشق الشقه 
ادهم.. انا هاخد دش وانام كان يوم متعب اووي 
عشق.. وانا كمان
وادهم بيخش ياخد دش وبيطلع وعشق بتخش بعدو
وفي الحمام عند عشق بتخلص وبتكتشف انها نسيت تاخد هدوم بتفكر هتعمل ايه بتطلع نص رأسها من باب الحمام وبتقول.. ادهم حاتلي هدوم عشان نسيت اجيب
ادهم بخبث.. اطلعي جيبي انتي انا زي جوزك بردو 
عشق بخجل.. ي ادهم اتلم بقي بجد  وهاتلي الهدوم 
ادهم بخبث.. اطلعي انتي مش هحيب 
عشق بتخش جوه الحمام وبتفكر هتعمل ايه 

بتسمع صوت الباب بيتقفل بتتأمد ان ادهم طلع بتلف علي نفسها الفوطه بتنصدم ان ادهم واقف مصدوم من جمالها ورشاقه جسمها كانت هتخش جوه لكن ادهم شدها من ايدها واتخبطت في صدره قالها بتوهان.. انت ازاي كده
عشق بخجل.. ابعد ي ادهم سبني البس
ادهم بتوهان.. مش قادر يعشق مش قادر حاسس ان فقدت عقلي
عشق بتوتر وخجل.. اعقل ي ادهم انت روحت من الدنيا 
ادهم فقد كل ذره عقل فيه خالص قالها... سامحيني علي اللي هعمله بس مش قادر استحمل اكتر
عشق كانت هتتكلم لكن ادهم قاطعها بقبله عميقه وشدها ليه اكتر وعشق تجاوبت معاه ونسيت نفسها خالص ولفت ايديها حاولين رقبته وادهم ايدو جت علي الفوطه وفكها ونشي ادنيا خالص وشالها وقالها.. مستعده تكوني ليا لوحدي 
عشق تحرأت وباسته وده كان رد سؤاله وادهم نسي العالم كله وعقله طار في السماء باسها وووووو

بعد قليل اصبحت عشق زوجه ادهم قولا وفعلا 💜💜💜

بتكون عشق نايمه علي صدر ادهم العري**ان وبترسم خروف خياليه
ادهم بحب.. انتي زعلانه يعشق عشان تممت جوازنا قبل الفرح
عشق بحب.. بالعكس فرحانه جدا
ادهم بحب باس رأسها وقالها.. بعشقك اووي عشقي
عشق بحب.. وعشقك بتموت فيك
بيأخدها في حضنه وبيدفن وشه في رقبتها وبينامو

في شقه مراد
عند مراد ومروان بيكون مروان في الحمام ومراد بيكلم ندي 
مراد بحب.. متنسيش ي ندي بكرا هنخرج الساعه 7 
ندي بحب.. طب ما نخرج دلوقتي
مراد بضحك.. دلوقتي ايه الساعه 12 بكرا يحبيبتي 
ندي تاهت ف كلمه حبيبتي وقالت.. بحبك اووي يمراد
مراد بحب.. وانا بموت فيكي ي قلب نراد 
ندي بسرعه.. طب سلام عشان بابا داخل اوضتي وانا قولتله هنام
مراد بضحك.. سلام
بيقفل معاه ومروان بيروحلو وبيقولو.. ايه الاخبار معاك ي برنس
مراد بضحك.. زي العسل
مروان بغيظ.. انت قاصد تغيظنا صح
مراد بضحك.. الصراحه صح
مروان بغيظ.. طب  تصدق بقي انك بارد وانا هنام في اوضه تانيه يلا سلام
مراد بضحك.. ماشي يخويا ومتجيش تقولي انا خايف انام لوحدي 
مروان.. اناا هه مستحيل ويبيمشي ينام في اوضه ومراد بيروح في اوضه 
في 
نص الليل الساعه 3الفجر بيخبط مروان علي اوضه مراد 
مراد بنوم.. مين
مروان بخوف.. عاوز انام معاك انا سامع اصوات غريبه في الاوضه 
نراد بزهق.. خش يخويا ما كل يوم كده 
مروان بيخش وبينام معاه 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في الصباح
عند 
عشق وادهم 

بتصحي عشق وبتفضل تبص لادهم وبتحمد ربنا انها حبته 
بيصحي ادهم بيلاقي عشق بتبصلو بيقولها.. صباح النور عليكي 
عشق بحب.. صباح الورد
وبيتعدل وبيقولها.. صباحيه مباركه يعروسه
عشق بخجل.. الله يبارك فيك
ادهم بضحك.. طب تصدقي بالله انا كنت مستني اللحظه دي من سنين اوووي واخيرا اتحققت انا مش عارف اوصف شعوري انتي اخيرا بقيتي ملكي ومحدش يقدر يقربلك
عشق بحب.. وانا برغم اني مش فاكره حاجه بس فرحت جدا عشان انت ملكي لوحدي انا وبس 

ادهم حضنها بحب وقالها.. يلا قومي خدي دش عشان نروح المستشفي 
عشق بخجل.. قوم انت الاول
ادهم خس بخجلها ومحبش يكسفها اكتر بيقوم وبياخد دش وبعدها بيطلع بيقولها.. يلا قومي
عشق بتقوم ولف الملايه عليها وماشيه بيها ادهم ضحك عليها وعلي طفولتها 
بيروح يعمل الفطار وعشق بتطلع وبيفطرو وبعدها بيروحو المستشفي 
اما عند رنا بتقوم وتاخد دش وبتلبس وبتروح تجهز عيد ميلاد فهد لانهث هيحتفلو بيه هما الاتنين مع بعض وخططت لده مع عشق لما. كنت قاعده معاها
بتفطر وبتروح تجيب حاجات العيد ميلاد وبتروح شقته ولانها معاه مفتاح بتخش ومتلاقيش فهد بتعرف انو راح المستشفي بتستغل ده وبيتجهز العيد ميلاد وبتعمل تورته

اما فهد بيروح المستشفي اول ما ادهم وعشق بيشوفه عشق بتقولو.. جيت ليه مش رنا هتعملك مفاجأه 
فهد.. هو ادهم قالك اني اعرف
عشق.. ايوه
فهد.. انا جيت يستي لاني عارف انها هتعمل المفاجاه في البيت بتاعي فسبتها براحتها تعمل وانا اجي واعمل نفسي اتفاجأت
ادهم بخبث.. بس حضر نفسك لمفاجأه كبيره 
فهد بفرحه.. ايه هي
ادهم بخبث... تؤ تؤ مش،  هقول لما تروح تعرف
فهد بغيظ.. والله انك بارد وبيمشي يروح يشوف شغله 
عشق بضحك.. مقولتلوش ليه عل اللي قولتو لرنا 
ادهم بضحك.. عشان يتصدم 
غشق.. هيتصدم صدمه جامده 
بيضحكو هما الاتنين بعدها بيروحو شغلهم
اما 
عند رنا بتخلص وبتستني فهد الباب بيخبط بتحسبه فهد بتروح تفتح وبتنصدم من اللي شافته ووووو

يتبع

روايه عشقتها منذ طفولتها
البارت الثاني والعشرون
للكاتبه/حبيبه وحيد
اولا انتو هتحسو ان البارت ملهوش لازمه وفيه كلام مش مهم بس دا اللي قدرت اكتبه لاني التليفون بقي بيعلق قولولي رأيكو في البارت وتوقعو رنا شافت ايه علي الباب صدمها اكتبو في التعليقات وانا هشوفها واقولك مين اللي صح ومين لا تمام ويلا سلاموز🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍💟💟💟💟

  •تابع الفصل التالي "رواية عشقتها منذ طفولتها" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent