Ads by Google X

رواية نبض الفهد الفصل الرابع والعشرون 24 - بقلم الكاتبه المجهوله

الصفحة الرئيسية

 رواية نبض الفهد (كاملة جميع الفصول ) حصريا عبر دليل الروايات بقلم الكاتبه المجهوله

رواية نبض الفهد الفصل الرابع والعشرون 24

نبض الفهد
فصل 24

نبض بصراخ: فههههههد 
رأته مستلقي على الأرض والدماء حوله تجمعت الناس  ودقائق وسياره الاسعاف تأتي والشرطة تحاول أن تبعد الناس 

نبض ببكاء : فهد رد عليه انتا هتعيش صح يلا قووم متنامش قووم يلا يا حبيبي قووم يلا  

حدا يساعدني خلونا نروح المستشفى بسرعه 

اتو الشرطه وحملوه ووضعوه في سيارة الإسعاف وهي ممسكة يديه تترجاه أن يفتح عينيه 

وبعد قليل وصلو المستشفى وادخلوه في غرفة العمليات

احد من ظباط الشرطه 

الظابط: يا مدام ممكن نعرف ازا بتشكي بحدا على محاولة قتل جوزك 

نبض بدموع وشهقات: ممعررفش

الظابط: عندكم عداوه مع حد 

نبض: ممعررفش 

الظابط: شفتي الشخص يلي حاول يقتل جوزك 

نبض بصراخ وعياط: بقولك بعرفش انتا تفهمش هو حااول يقتلني ااناا بس هو يلي دفشني  انا لازم اكون مش انا 

الظابط تفهم حلتها أنها منهارة من الي حصل 

الظابط : دكتور اعطيها منوم ل تنام  لانو يمكن تروح فيها من العياط وانا رح اتصل على العيله 

الدكتور : حاضر 

الدكتور : يا مدام ممكن نفحصك 
نبض: مش عايزه 

الممرضه وقفت أمامها وبدأت تلهي بها  والدكتور أعطها الابره من دون أن تشعر 

.............................................................................
في الشركه 

عمران: عمي ممكن ادخل 
رعد: اتفضل يا ابني 

عمران: عمي انا بصراحه جاي احكي معك بموضوع مهم 
رعد: في ايه يا ابني 
عمران: عمي بعرف انو الوقت مش مناسب بس لازم احكيلك 
رعد بأبتسامه: في ايه قول 
عمران بتوتر : عمي انا بصراحه معجب ببنتك اميره وانا صدقني كنت جاي اطلبها منك بس لما اعرفت انو عندي اخت واب أجلت الموضوع ل نيجي كلنا ونطلبها منك بس بعد ما تتصلح الأمور 

رعد: يا ابني انا احسن منك مش هلاقي ل أميره بس لما يتصلح وضع عيلتك تعال طلبها مني 

عمران: شكرا يا عمي بس مش تنسى وتجوزها ل شخص تاني 

رعد: عمران احنا نلعب مالك يا ابني 
عمران: والله من الفرحه يا عمي طب ممكن طلب 
رعد: اطلب يا عمران 
عمران: انا من بعد اذنك عايز اخدها يعني ازا ممكن نطلع نتعشى مع بعض واني احكي معها على التلفون 

تغيرت ملامح رعد 
عمران: هو في حاجه 
رعد بعصبية : اطلع برا يا حيوان 
عمران: عمي انا قولت حاجة مش حلوه يعني 
رعد بعصبية : انتا جنيت على حالك يا حيوان جاي تقلي عايز اطلع مع بنتك وانا معملش حاجه اطلع برا وجهك ميلمحش ظفر بنتي غير لما تيجي تطلبها يلا برا 

عمران طلع بعصبيه ولعن الساعه يلي اجا فيها هون 
عمران: يعني انا قولت ايه واحد مغرور  زي بنته    فوق ما انا عايز أقوله اني هتصل عليها بموافقته  يقولي اطلع برا يا حيوان طب يلا يا رعد باشا انا هتصل عليها من غير ما تعرف الحق عليه اني عايز اعرفه  وانا بحكي ل شو اميره مغروره زي ابوها بس والله بحبها  اتصل عليها انا والله اشتقتلها 
...............................................................................
في المطعم

اسيل: مراد 
مراد: عيونه 
اسيل: امتا هتجي تطلب أيدي 
مراد: ل يهدا الوضع يا اسيل
اسيل: امتا يا مراد
مراد: اول ما الأوضاع تهدى يا حبيبتي 
اسيل: انا خايف ماما تجوزني 
مراد: تخافيش انا معك بس اول ما تهدأ الأوضاع هاجي اتقدم 
اسيل: طب يلا انا شبعت 
مراد: يلا 
.............................................................................
في الشركه  

رعد: الووو  اهلا انا رعد خير يا حضرة الظابط
الضابط: ابنك فهد تصاوب وهو بالمستشفى
رعد: نعممم مستشفى ايه 
الضابط: مستشفى**** سلام 
رعد: سلام 

عمر: اااه يابا عايز ايه 
رعد : اخوك متصاوب تعال انتا وامك بالمستشفى
عمر: شووو كيف اتصاوب وحالته كيف 
رعد: مش عارف هيني رايح على المستشفى جيب امك والحقني 
عمر: ماشي وانتبه على حالك 
ندى: خير يا عمر مين المتصاوب 
عمر: فهد يلا لازم اروحك واخد امي على المستشفى 
ندى: يا حرام كل ما بدهم ينبسطوا يصير اشي مش منيح 
عمر: مش وقت الكلام ده المهم يكون بخير 
اتصلي على امك وقوليها بهدوء خليها تجهز امي 
ندى: حاضر 
............................................................................

حنان: اهلا يا بنتي 
ندى : ماما عايزك. بموضوع 
حنان: خير يا بنتي 
ندى: فهد اتصاوب يا ماما وهو بالمستشفى
حنان: شوووو
ندى: يما اهدي عايزاكي تقولي ل مرت خالي انو هتروحوا مشوار وعمر يلي هيوصلكم خليها تلبس 
حنان: لا حول ولا قوه الا بالله ' ماشي يا بنتي 

حنان شافت مراد داخل المطبخ 
حنان: ابني يا مراد 
مراد: خير يا عمتي عايزه ايه 
حنان: بتقول معي انا كده 
مراد: تزعليش يا حنون بس بعرفك لما تطلبي اشي انتي بتحكي معي 

حنان: مش وقت هزار يا ابني عايزك بموضوع 
مراد بقلق : خير 
حنان: أهدى واسمعني 
مراد: قولي شو في يا عمتي 
حنان: فهد اتصاوب وهو بالمستشفى
مراد: شو مش كان سافر 
حنان : والله انا مش فاهمه حاجه بس هلاء دلوقتي لازم نطلع امك على المشفى من غير ما تعرف انو فهد خصله حاجه 

مراد بصوت عالي : يمااااااااااااااا 
حنان يخرب بيتك هتعمل ايه 
اتت ميرا راكده على المطبخ 
ميرا: خير يا حبيبي بتصرخ ليه
مراد: يما مش قادر لازم اروح المستشفى بطني بتوجعني جامد 
ميرا : يلا يا ابني يا حبيبي يلا بسرعه تعال 
مراد: اشوي وهيجي عمر وياخدني انتي خليكي مرتاحه
ميرا: متقولش كده يا حبيبي هاجي معك 

دخلت ندى 

ندى : ماما عمر بيستنى برا 
حنان : يلا يا مراد يلا يا ميرا

ذهبوا ثلاثتهم إلى المستشفى
..........................................................................

رعد: دكتور في حالة في غرفة العمليات فهد ال
الدكتور بمقاطعة: الحمدلله هو بخير العمليه نجحت وهو وضعه زي الفل وهننقلو دلوقتي بغرفة عاديه وهيفوق إنشاءالله بكرا الصبح 

رعد: شكرا يا دكتور  بس في مرته كانت معه هي فين 
الدكتور : كانت منهاره من العياط وخفنا تغيب عن الوعي ل هيك اعطيتها مهدئ اشويه وهتفوق 

رعد: بقدر اشوفها 
الدكتور : طبعا هي بالغرفه الي هناك
رعد: شكرا 

دخل رعد إليها ووجدها نائمه ملس على شعرها بحنان ابوي 

وخرج ووجد زوجته واخته وأولاده 

ذهب وحضنها قالها يا حبيبتي هقولك حاجه ابنا اتصاوب 
ميرا: شووووو
رعد: اهدي يا قلبي والله هو بخير هيطلعوا دلوقتي غرفة عاديه وهيفوق بكرا 

ميرا بدموع: عايزه اشوفه 
رعد: اهدي يا ميرا اول ما يطلعوا على غرفة عاديه هنشوفه 
هزت رأسها بمعنى أنها موافقه 

وقليلا بغرفه نبض فتحت عينيها سمعت صوت صراخ بالخارج وقفت وفتحت الباب وسمعت الدكتور يقول البقاء لله
الدكتور: البقاء لله
صرخت ميرا صرخه افزعت قلب زوجها 
ميرا: لااااااااااااا
رعد : اهدي يا حبيبتي ادعيلوا بالرحمه 

وذهب رعد لأجرأت الدفن 

أما عند نبض فقد جنت خرجت من حلقها ضحكه لا تتوقف عن الضحك وكأنها ترى مشهد مضحك 
نبض : بتهزر يا دكتور صح وخرجت منها ضحكه كانوا البعض خائفين عليها 

ودقائق وقلم نزل على وجهة نبض اوقعها على الأرض

ميرا بدموع: انتي السبب انتي يا نبض كان لازم تكوني انتي ميته مش ابني انتي السبب الله ينتقم منك 

ولاكن نبض كانت في عالم تاني ظلت تضحك وتضحك ل وقت ما فقدت الوعي 

حنان: دكتور دكتور 

رفعوها الممرضين ودخل الدكتور ل يفحصها 

أما ميرا كانت تصرخ وتبكي وتنفي خبر ابنها 
حنان بدموع : اهدي وادعيلوا بالرحمه 

ميرا بدموع : متقوليش كده اكيد بيهزر معانا 
نبض فتحت عيونها من النوم 
نبض بصراخ أفزع الموجودين خارج الغرفه 
نبض بصراخ: فهد لااااااااا
رعد: خير يا بنتي 
نبض : فهد يا عمو 
رعد: بخير يا حبيبتي هو بخير بس انتي  شكلك احلمتي كابوس بشع 
نبض بعياط: يعني هو بخير يا عمووو 
رعد: والله بخير اهدي 
نبض ....
.............................................................................
نبض الفهد
بقلم:  الكاتبه المجهوله

البارت كبير بكرا ما رح انزل من روايه نبض الفهد

  •تابع الفصل التالي "رواية نبض الفهد" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent