Ads by Google X

رواية عشقتها منذ طفولتها الفصل الرابع والعشرون 24 - بقلم حبيبه سليم

الصفحة الرئيسية

 رواية عشقتها منذ طفولتها (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم حبيبه سليم

رواية عشقتها منذ طفولتها الفصل الرابع والعشرون 24

عشقتها منذ طفولتها
البارت الرابع والعشرون

ادهم بيطلع وعلي وشه ملامح الحزن والعياط
مراد وعشق جريو عليه وقالوله... طمني. ي ادهم ندي بخير صح
عشق ببكاء... لو بتحبني قول انها بخير
ادهم ببكاء وحزن.. ندي دخلت في غيبوبه
عشق ومراد بصدمه.. ايه
ادهم ببكاء...هي نز**فت كتير  ودخلت في غيبوبه واحنا هنحطها تحت المراقبه 24 ساعه
مراد رجع لورا بصدمه واتصدم في الحيطه وقعد وبدا في العياط بهستيريا
عشق راحت لادهم وقالتلو..انت مخبي حاجه ي ادهم ندي حصلها ايه تاني 
ادهم كان لازم يقولهم قالها وهو بيعيط... ندي ممكن متخلفشي
عشق ومراد اتصدمه اكتر ومراد محسش بنفسه واغمي عليه وادهم وعشق جريو عليه
ادهم بخوف ودموع.. مراد ي مراد
عشق ببكاء.. ي ادهم ده اغمي عليه
ادهم  بيشيله وبيدخله اوضه وعشق وراه وبيبدا في الكشف عليه
عشق.. ماله ي ادهم
ادهم بارتياح.. هو بس اتعرض لانهيار عصبي
عشق ببكاء.. انا هخش لندي ي ادهم
ادهم مسك ايديها وقال... ي عشق مينفعشي لما تفوق
عشق ببكي.. طب هتقول لماما زهره
ادهم بعياط.. مش عارف
عشق ببكي.. لازم تقولهم هما كده كده هيتصلو بيك عشان ندي مش هتيجي
ادهم ببكاء.. حاضر هتصل 
وبيتصل علي فريد
فريد بهزار.. الوو ي حبيب عشق
ادهم ببكاء.. بابا
فريد اتخض من عياطه قاله.. بتعيط ليه ي ادهم
ادهم ببكاء.. ندي عملت حادثه وهي في المستشفي
فريد بصدمه.. ايه طب طب حصل ازاي
ادهم ببكاء...معرفشي انا لقيت مراد اتصل عليا وقالي ندي عملت حادثه
فريد بدموع.. طب ثواني وهاجي 
وبيقفل معاه وبيلبس بسرعه وزهره بتخش عليه وبتستغرب بتقوله.. مالك بتلبس بسرعه كده
فريد بخوف.. البسي. ي زهره بسرعه
زهره.. ليه
فريد بخوف.. مش وقته بسرعه
زهره... حاضر بتروح تلبس وهي مش فاهمه حاجه 
وبعد شويه بيروحو المستشفي وبينزل فريد بسرعه وزهره وراه مش فاهمه حاجه
زهره.. استني ي فريد جبتنا المستشفي ليفريد نردش عليها ودخل وشاف عشق وادهم قاعدين راحلهم بسرعه وقال.. فين  ندي
ادهم بصله بعيون باكيا وقاله.. جوه يبابا دخلت في غيبوبه
زهره اتصدمت وصرخت وقالت.. مين االي دخلت في غيبوبه ننننددي ممين نندددي بننننتتي.  ااااززااااي مسستتحيل 
فريد حضنها وقالها... اهدي يحبيبتي هتبقي بخير
زهره راحت عند ادهم وقالت.. ندي بخير ي ادهم صح بنتي بخير
ادهم ببكاء.. اهدي ي امي ارجوك. هي هتبقي بخير
زهره ببكاء.. هتبقي بخير ما هي اصلا بخير بتقول كده ليه
ادهم ببكاء.. ندي دخلت في غيبوبه ونسبت انها تخلف قليله اووي
زهره وفريد بيتصدمو زهره بتصرخ وبتقول..لااااااااااا مسستحيل ااااانت بتتتقول اااايه ي ااااادهم مسسستتتحيل
عشق بتحضنها وقالت... اهدي ي امي هتبقي بخير ان شاءلله 
بتحس بتقل بتبصلها بتلاقيها مغمي عليها وقالت بخوف..ماما ماما فوقي
ادهم بيروح بسرعه وبيقول بخوف... فوقي ي امي
فريد بخوف... وديها ي ادهم اوضه بسرعه
فريد بيشيلها وبيدخلها اوضه وبعدها بيطلعو برا.. 
فريد... فين مراد
عشق بدموع.. مستحملشي الصدمه واغمي عليه 
فريد.. لا حول ولا قوه الا بالله 
ادهم.. بابا انا هتصل ب فهد عشان متحاجله
فريد.. ماشي ي ابني وانا هروح اصلي 
عشق.. هروح معاكي بابا
وبيروحو وعشق بتروح جامع الستات وبتصلي وفريد بيروح عند الرجاله وبيصلي وبيدعي ان ندي بنته تبقي بخير

اما ادهم بيروح مكتبه وبيتصل بفهد

اما فهد وانا كانو في مطعم بياكلو فهد بيلاقي اتصال ن ادهم بيرد وبيقول.. اخبار الخروجه ايه ي بطل
ادهم ببكاء.. فهد تعالي انا محتاجلك
فهد بخوف.. مالك يصاحبي 
ادهم.. تعالي ي فهد وحات رنا انا في المستشفي
فهد.. حاضر
وبيقفل وبيقول لرنا.. يلا بسرعه ادهم بيعيط وهو في المستشفي 
رنا.. ليه
فهد.. معرفشي يلا بس
بيركبو بسرعه وبيروحو المستشفي وبينزلو وبيسالو عن ادهم وبيلاقيوه في مكتبه بيروحو وبينصدم ان ادهم بيعيط وبيصلي 
بيقعدو علي الكرسي علي ملا يخلص
بيخلص ادهم 
فهد.. حرما
ادهم ببكاء.. جمعا
فهد.. مالك بقي بتعيط. ليه وفين عشق
ادهم ببكاء.. عشق في الجامعه بتصلي
فهد باستغراب.. تمام طب وانت بتعيط ليه
ادهم ببكي.. ندي في غيبوبه
فهد بينصدم وكذالك رنا
فهد بدموع.. ادهم لو ده مقلب تاني بلاش بقي عشان انت عارف انا بحب ندي قد ايه وبعتبرها اختي حقيقه 
ادهم ببكاء... لا مش مقلب مراد اتصل وقالي ان ندي عملت حادثه وانه في المستشفي روحت بسرعه ودخلت اشوفها ووقفت النز**يف بس هي دخلت في غيبوبه ونسبه حملها قليله

فهد ورنا بينصدمو اكتر
رنا بدموع.. ي حرام طب ومراد فين
ادهم ببكاء.. مراد مستحملشي واغمي عليه
فهد بيقولو.. فين ندي ي ادهم
ادهم ببكاء.. ي فهد انت عارف ان ممنوع حد يخش لمريض 
فهد بصراخ.. مش هتقول انا هروح واشوف وبيجري  وبيدور في كل الاوض لحد ما بيلاقي اوضتها بيخش وبينصدم من شكلها. والمحاليل المتركبه بيروح ويقولها.. ندي انا عارف ان ده مقلب بس ارجوكي اصحي طب لو انتي مصحتيش من اللي هيلعب معايا بلاي استشين ويكسبني ويزعل ملا يخسر. واصالحه مين طب مين اللي ههزر معاه واضحك معاه ارجوكي ندي فوقي ارجوكي. 
ادهم ورنا بيخشو وادهم بيقول.. فهد مينفعشي يلا نخرج

فهد بيبصله بدموع. وبيخرج بدون اي كلمه وادهم وعشق وراه وبيقعدو قدام الاوضه فريد وعشق بيجو وفريد بيقول لادهم... ندي فاقت
ادهم ببكاء.. لا يبابا لسه
فهد بدموع.. انت هنا ي عمو فريد طب فين ماما زهره
فريد.. اغمي عليها وراح قعد جمب رنا وعشق قعدت جمب ادهم وخدته في حضنها وفضلت تطبطب عليه وهما بيعيطو والجميع في حاله لا يرثي عليها

بيتفاجأو بدخول احدي الممريضات
الممرضه.. دكتور ادهم الحق زهره هانم صحيت وبقت بتصرخ ودخلت في حاله انهيار
ادهم بيقف بصدمه.. ايه
الممرضه.. ده اللي خصل واحنا مش عارفين نسيطر عليها
ادهم بيجري والجميع وراه
وبيخش بيلاقي والدته بتبكي وبتصرخ ومش عارفين يسيطرو عليها
ادهم بيديها مهدئ وبتنام 
فريد... عملت ايه يبني
ادهم.. ادتها مهدئ وهتصحي علي الصبح كده
فريد.. تمام
وبيخرجو كلهم بيتفاجأو ان مراد صحي وبيمشي وهو دايخ وبيسند علي الحيطه عشان يوصل لاوضه ندي
ادهم بيجري عليه.. رايح فين يمراد
مراد ببكاء.. اوعي ي ادهم ندي مش هتروح مني 
ادهم ببكاء.. يمراد هي اكيد هتبقي بخير يعني مش هتروح وتسبني
مراد ببكاء.. اكيد ولو قدر الله خصلها حاجه همو**ت نفسي وراها
عشق بدموع.. بعد الشر عليكي مراد هتبقي بخير 
مراد.. اكيد وديني ي ادهم عندها والنبي
ادهم بتنهيده كلها حزن.. حاضر
بيسنده وبيدخله وبيقعد مراد ودموعه بتنزل بغزاره بيقعد جمب ندي وبيبوس ايديها ورأسها وبيقول وكل كلمخ بيقولها دموعه بتنزل اكتر... عاوزه تسيبني ي ندي عاوزه تسيبي مراد حبيبك طب انا هعمل ايه من غيرك قوليلي يعني انتي حياتي وكان كل يوم بيمر عليا بحلم اشوفك ولما اشوفك الدنيا تفرقنا برده بس انا مستحيل اياس ومتاكد انك هتفوقي وتبقي بخير بس والله لو حصل عكس ده لهمو**ت نفسي وراكي طب انا هعيش ازاي وانتي مش معايا بس ده مش مهم لانك هتفوقي ايوه فجأه انصدم لما حس ان ايدها اتحركت وفجأه بردو انصدم ان جهاز قياس نبضات القلب وقف بينده بسرعه علي ادهم... ي ادهم ي ادهم
ادهم بيخش وبينصدم ان جهاز قياس نبضات القلب  وقف بينده علي الممرضين وهما بيجو وبيقول لمراد.. اطلع يمراد دلوقتي
مراد ببكي.. لا مش هطلع غير لما اطمن عليها
ادهم.. ي مراد وقوفك هيضرها مش هينفعها
مراد بيطلع ومش بيحس بنفسه وكان هيقع لولا فهد اللي سنده  ودخله اوضه وايدها مهدئ عشان ميصاحش غير الصبح

اما عند ادهم بيشغل جهاز الصدمات ومع كل صدمه وندي بترتفع دموعه بتنزل وبيقول.. اصحي ي ندي 
وبيعمل كمان مره وهو بيقول.. اصي عشانا وعشان مراد. 
بيرجع نبضات القلب تاني وبيطلع براحه
عشق.. ها ي ادهم هي بخير
ادهم.. حالتها لسه مش مستقره
رنا.. يارب سلم يا رب
ادهم ببكاء.. انا هروح مكتبي لو حصل حاجه انداهولي
بيروح وعشق بتروح وراه
اما فريد وفهد وانا بيقعدو بحزن ومش عارفين هيعملو ايه

في مكتب ادهم بيخش وبيقعد وبيحط وجهه بين ايدها  ودموعه بتنزل
عشق.. ادهم
ادهم بيبصلها
وبيقول... روحي ي عشق انا ممكن. اتعصب عليكي ومش عاوز ازعلك
عشق بتروح وبتاخده في حضنها وبتقول.. زعلني بس لازم اقف جمبك
ادهم بيضمها ليه جامد وبيعيط
عشق ببكي.. اهدي يحبيبي لازم تبقي قوي الكل بيستمد قوته منك اجمد
ادهك ببكاء.. مش قادر انا شايف اختي بتروح وانا عاجز
عشق.. متقولشي هي اكيد هتفوق
ادهم.. يا رب
عشق.. امين
بتفضل تطبطب عليه لحد ما بيغلبهم النوم وبينامو

اما عند فريد ورنا وفهد
رنا وفهد بينامو بردو لوحدهم
اما فريد بيخش لندي وبيقول.. انا اول مره احس اني ضعيف ي ندي انتي خلتيني ضعيف ببعدك وحشني صوتك وهزارك ي ندي انت بنتي اللي بحبها من قلبي ويا عالم فرحتي كانت قد ايه لما زهره خلفتك كنت فرحان فرح الدنيا اني جبت بنت قموره زيك وانت هتبقي بخير اكيد انا واثق من ربنا 
بيبوس رأسها وبيروح يصلي كتير وبيدعي انها تكون بخير وبعدها بيروح يقعد علي كنبه وبينام
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في الصبح

بتبدأ ندي تحرك ايدها ببطئ وبتفتح عينه والرؤيه بتبقي مشوشه بس بتوضح وبتستغرب ليه جسمها بيوجعها ده وليه هي في المستشفي ومش بتكون فاكره انها عملت حادثه

عند عشق وادهم بيفوق ادهم وبينيم عشق علي الكنبه وبيروح يشوف ندي بيخش وبينصدم ان ندي قاعده وتايهه
بيجري عليها وبيقول.. ندي انتي فوقتي بجد
ندي بتعب.. انا فين ي ادهم وحصلي ايه
ادهم حضنها وقالها ببكاء.. لا انتي بجد اخيرا فوقتي ي ندي اخيرا قلبي استريح وفوقتي ياه دا الكل هيفرح اووي ومراد اكترهم انتي مش عارفه انا اتعذبت وانا شايفك كده اتعذبت وانا شايف اختي حبيبتي تعبانه ومش عارف اعمل حاجه
ندي باستغراب.. بتعيط ليه ي ادهم منا بخير اهو وبعدين ايه اللي جابني هنا انا كنت مع مراد وكنا هنروح
ادهم بعد بصدمه.. انتي مش فاكره
ندي .. لا مش فاكره
ادهم بيقولها... انتي عملتي حادثه ومراد جابك واتصل بيا وجيت وعالجتك بي انتي دخلتي في غيبوبه والكل عرف واتصدم وماما دخلت في حاله انهيار وفي نايمه ومراد بردو مستحملشي انه يشوفك كده وانهار هو كمان بس اكيد هو نايم دلوقتي
ندي بدموع.. ده كله حصل يعني انا اتسببت في اني خليت الكل يعيط
ادهم حضنها وقال.. كانو خايفين عليكي بس الحمد الله ربنا استجاب دعوتنا وفوقتي بس مش خفيتي كليا
ندي بدموع.. ليه انا خصلي ايه تاني
ادهم خس انه وقع بالكلام قالها بتوتر.. ها ولا حاجه كنت بهزر
ندي بدموع.. لا ي ادهم انا فيا حاجه وانت مش راضي تقول
ادهم.. انتي ممكن متخلفيش ي ندي
ندي بتنصدم ودموعها بتنزل وبتقول في نفسها ممكن مخلفشي  مراد هيسيبني طبعا عشان مش هخلف وهو كان عاوز عيال طبعا هو حلمه يكون بس انا ازاي لا مش هتجوزو هو من حقه يخلف
بتتدخل في بحر افكارها وبتسرح

ادهم بيخاف عليها بيقول.. هروح اجيبلك مايه واجي
بيطلع فريد بيكون لسه صاحي بيقول.. ندي فاقت ي ادهم
ادهم بفرحه.. ايوه ي بابا ندي فاقت
فريد بفرحه.. بجد طب وسع سبني ادخل اطمن عليها 
بيجري فريد يشوف بنته بيدخل بيلاقيها قاعده سرحانه بيحضنها وبيقول.. كنت عارف ومتاكد انك هتفوقي عشان انا كان املي في ربنا كبير وكنت عارف انك هتبقي بخير وبيبعد بيستغرب انها سرحانه بس بيظن انها عشان لسه تعبانه بيقعد جمبها بفرحه

اما عند عشق بتصحي مش بتلاقي ادهم بتقوم بخوف بتتطلع بتلاقيه بيغني وهو ناشي وداخل لندي ومعاه مايه
عشق.. ادهم
ادهم بيلفلها وبيقول.. عيونه
عشق باستغراب.. ايه اللي حصلك انت الصدمه ماثره عليك
ادهم راح وباس رأسها وقال.. لا بس انا فرحان ان ندي فاقت
عشق بصدمه وفرحه.. بجد فاقت
ادهم.. امم
عشق كانت هتروحلها بس حست بوجه في بطنها بتجري تروح الحمام وادهم بيروح وراه بخوف
عشق بتر**جع وهي ماسكه بطنها
وادهم واقف وراها بخوف ودمعه نزلت منه من الخوف عشق بتخلص وادهم بيسندها وبيغسلها وشها وبعدها بيطلعو
ادهم بخوف.. بقيتي احسن
عشق بتعب.. امم شويه
ادهم بخوف... طب تعالي اكشف عليكي
عشق بتعب.. هشوف ندي بس
ادهم.. لا تعالي بس نطمن عليكي
عشق.. والنبي بس هشوفها عاوزه اطمن عليها
ادهم.. حاضر
بيروحو وعشق اول ما بتشوف ندي بتروح وتحضنها وبتبكي وبتقولها.. اخيرا فوقتي كنت خايفه عليكي اووي ي ندي انتي اختي ومراد هيفرح جدا انك فوقتي وفهد كمان انتي قلقتيني عليكي اووي
ندي بهدوء.. حقك عليا ي عشق معلشي
عشق باست راسها وقالت.. ولا يهمك ي حبيبتي وقعدت جمب فريد
ادهم.. طب هصحي الواد فهد ورنا واجي
وبيروح يلاقي فهد ورنا نايمين
ادهم.. فهد رنا اصحو يولاد
رنا بنوم قالت.. نعم ي ادهم
ادهم.. اصحو ندي فاقت
فهد بيقوم بسرعه بمجرد ما سمع الكلمه بيجري وبيخش عند ندي وبيقولها.. انا مش مصدق انتي فوقتي صح ندي بضحك.. ايوه ي ابني فيه ايه مش عاوزني فوق ولا ايه
فهد راح وحضنها وبدا في البكاء.. لا لا بهزر انا كنت خاسس ان روحي طلعت يندي انا بعتبرك اختي بجد وحته مني حسيت اني جزء مني اتحرك من مكانه ورجع تاني بمجرد ما شافك قاعده وبخير 
ندي بحب.. تسلمي يحبيبي
فهد باس جبينها.. الف سلامه عليكي يسطا
ندي بضحك.. الله يسلمك يسطا
رنا دخلت وقالت.. حمد الله علي السلامه ي ندي
تدي.. الله يسلمك ي رنونه وبعدها بتكمل وبتقول.. اومال فين ماما مشفوتهاش ليه
ادهم.. استني هروح اشوفها ولم يكمل كلامه حتي وجد امه تدخل والدموع في عينها وتقف بصدمه عندما وجدت ان ندي اصبحت بخير
ادهم بضحك. جبني في سيره القط نط
زهره بتروح وبتحسس عل وشها وهي مش مصدقه قالت.. ده حقيقي صح ندي فاقت صح
تدي بضحك.. اي يحجه فوقت وبقيت بخير
زهره حضنتها بقوه وقالت.. كنت بتخيل اوقات ان حب الان لبنتها مجرد حب لكن اتضح ان حب الام لبنتها حب فطري في القلب بيتخلق لوحده وخوف الام علي بنتها خوف كبير يهز الدنيا انتي مكنتي عارفه شعوري عامل ازاي ي ندي يحبيبتي بس خلاص ننسا اللي فات انتي رجعتي اهو وبقيتي بخير الحمد الله وفضلت تبوس في وشها
ادهم بضحك.. ده لو كان مراد كان. هيعلقك ي امي
زهره بضحك.. ولا يقدر يعمل حاجه
ادهم.. هروح اشوفه واجي
بيدخل يشوف مراد بيلاقيه بيفك المحاليل وهو بيعيط
ادهم.. ايه لسه المحلول مخلصشي
مراد ببكاء.. ميهمنيش انا عاوز اشوف ندي
ادهم بفرحه.. ي اخي ندي فاقت.الحمد الله
مراد بدون استوعاب لكلامه.. بردو هروحل.. 
وبيقف بصدمه وبيقوله.. قولت ايه
ادهم بضحك.. ندي فاقت وبقت بخير
مراد بصدمه ودموع فرح.. قول تاني ووالنبي
ادهم.. احنا هنفضل طول اليوم نعيد تعاله شوفها بنفسك
مراد بيروح معاه وبيخش واول ما بيشوف ندي عيونه بتتملئ دموع فرحه وبيجري عليها وبيحضنها جامد وبيقول.. مش مصدق بحد مش مصدق انا نمت قد ايه عشان تفوقي ياااه ي ندي علي الوجع اللي اتوجعته بسبب اني شوفتك كده وحسيت اني السبب في اللي حصلك بس الحمد الله بقيتي بخير بس اوعدك اني هحميكي ومش هخلي مخلوق يلمسك انتي روحي وحبيبتي وكل دنيتي
فهد بضحك.. احمم نحن هنا
مراد مهتمش لكلامه وكمل كلام لندي.. كنت بنتظرك كل يوم اشوفك بل 10سنين اشوفك ولما اشوفك الدنيا تفرقنا بس خلاص مفيش حاجه هتقدر والحمد الله والحمد الله انك بقيتي بخير وكان هيقرب يبوسها بس ادهم مسكه من قفاها وقال.. هتعمل ايه ي قليل الادب
مراد بضخك.. سبني يعم هي هتبقي مراتي
ندي بهدوئ.. مين قال اني هبقي مراتك
هنا الكل بينصدم وبيقولها مراد.. ندي انتي قولتي ايه
تدي بهدوء.. انا مش هتجوزك ي مراد
مراد بعصبيه.. وده ليه ان شاءلله ها بقي انا خايف عليكي وقلبي وقف وفي الاخر تقولي مش هتجوزك
زهره.. انتي بتقولي ايه ندي انتي واعيه لكلامك ده
ندي بدموع.. ايوه واعيه عشان انت يمراد من حقك تخلف لكن انا ممكن مخلفشي وانا مش هقبل اعيش مع واحد حلمه يكون اب وانا مش هخلف
زهره.. انتي بتقولي ايه مراد مش مهتم بالكلام ده مراد بيحبك انتي ومش عاوز خلف
ندي بدموع.. حتي لو انا ضميري هيانبني اني محققتلوش حلمه وخلفت 
مراد بهدوء.. مكن يجماعه تخرجو وتسبونا لوحدنا شويه
فريد.. حاضر ي مراد يلا يجماعه
الكل بيخرج ومراد بيروح يقعد جمبها وبيقولها.. ندي انتي هتستحملي اني اتجوز حد غيرك واحضن حد غيرك
ندي اتجننت وقالت.. انا اقتل**كو انتوالاتنين
مراد.. طب بتقولي ليه مش هتتجوزيني
ندي بدموع.. ي مراد انت مش حاسس بيا انا ممكن مخلفشي وانت حلمك تكون اب وانا مش هعرف احققك حلمك
مراد بدموع.. يحر**ق ام الخلفه مش عاوز خلفه انا عاوزك انتي ولو علي اني اكون اب ما انتي بنتي اهو مش عاوز حاجه تاني انا عاوزك انتي بس في حياتي ي ندي انتي مش عارفه كنت بنتظر اشوفك كل سنه ازاي انتي مكنتيش حسه بالنار اللي جوايا انا جوايا نار متتحكيش يندي انا حلمي اني اتجوزك واحضنك وتكوني علي ذمتي مش مع واحد تاني حلمي اني اقعد معاكي في بيت واحد تحت سقف واحد اصحي علي اشوفك قدامي وانام وانتي في حضني  ده اللي بتمناه لكن مش عاوز خلفه 
ندي بدموع.. بس
مراد بدموع.. مبسش ي ندي مين قال اني عاوز اخلف المهم اني اعيش معاكي في سعاده وفرح ونعيش مغ بعض اهم حاجه اما الخلفه انا منكرشي اني كنت عاوز اخلف منك بس مش مهم المهم تبقي معايا وفي خضني للابد
ندي حضنته بدموع وقالت.. انا بحبك اوووي ي مراد وانا بجد محظوظه بيك
مراد بحب.. وانا بموت فيكي وانا اللي محظوظ بواحده قمر كده وكمل بهزار عشان يخفف عنها.. ولو علي موضوع الخلفه اطلعي انتي بس من المستشفي وانا هجيبلك دسته عيال
ندي بخجل.. اتلم ي مراد
مراد بضخك.. بصراحه بس قادر
وكان هيبوسها لكن دخل الجميع واوفسدو اللحظه 😂😂🤖
مراد بغيظ.. بقي جايين تدخلو في الوقت ده
ادهم بغمزه.. ايه قطعت اللحظه اقسم بالله انا واد جدع
مراد بغيظ. اسكت احسن بدل ما اقوملك
ادهم بضحك.. احمم حاضر
زهره.. لسه ي ندي مش عاوزه تتجوزي مراد
ندي حضنته جامد وقالت.. مستحيل انا مش هتجوز غير مراد
ادهم ضرب كف في كف وقال.. سبحان مغير الاحوال
فهد بضحك... كانت من شويه مش هتجوز مراد لكن دلوقتي مش هتجوز غير مراد
ندي بضحك.. هههه انتو بس اللي بتاخدو علي الكلمه مراد ده حبيبي
مراد بضحك.. قلب حبيبك من جوه
فهد بضحك.. متنسوش اننا هنا 
ادهم بضحك.. فكرتهم ليه يشيخ كنت عاوزه اشوف هيعملو ايه
عشق بضحك.. والله طب اخترم نفسك انت وهو
ادهم وفهد.. احممم 
رنا بضحك..مسيطره انت
عشق بضحك.. طبعا اومال
مراد.. اومال فين الواد مروان
عشق.. زمانه قاعد في البيت لوحده ولا علي باله حاجه
مراد بضحك.. والله لو بوظ الشقه لهوريه
عشق بضحك.. اقراو الفاتحه علي مروان
الكل بيضحك
ندي.. انا عاوزه اخرج ي ادهم مش عاوزه اقعد هنا 
ادهم.. يوم كمان بس وهتخرجي
ندي بزهق.. هوف بقي 
مراد.. طب هتزهقي لو قعدتي في حضني
ندي بحب.. مستحيل
ادهم بضحك.. طب يلا يجماعه احنا بقي نطلع برا اصلا هما بيسنونا خالص
فهد بضحك.. عندك حق ي زميكس
مراد بضحك.. ياريت هتبقو عملتو معروف كبير
ادهم بضحك.. ونسيبك تستفرد بالمزه مستحيل
مراد بضحك.. ماشي هعدلك
ادهم طلعله لسانه وبعدها قال لفريد.. روحو انتو بقي ي بابا 
زهره.. لا انا هقعد مع بنتي
ادهم.. يماما مش اطمنتي ايه لازمتها القاعده روحي وتعالو بليل
فريد.. ادهم. معاه حق ي زهره يلا نروح دلوقتي وبليل نيجي
زهره باستسلام.. حاضر
وبيروحو هما الاتنين
فهد.. احم يجماعه هنروح عشان سبني حماتي لوحدها من امبارح
ادهم.. ابقي سلميلي عليها
فهد.. الله يسلمك
وبيمشيو 
اما مراد بيسمع صوت رنت تليفونه بيشوف بيلاقيه مروان
ندي.. مين
مروان.. ده الذفت مروان
عشق بضحك... طب ردي واراهنك بقي انه عاوزك عشان تنضف الشقه
مراد بضحك.. منا عارف
بيرد علي التليفون
مروان.. الووو ي مراد
مراد.. الوو ي زفت
مروان بضحك.. احم طالما زفت دي يبقي انت عشق قالتلك حاجه عليا
مراد بضحك.. بصراحها ايوه
مروان بضحك.. كنت عارف بس انت مجاتشي امبارح ليه
مراد.. اصل ندي عملت حادثه وجبناها المستشفي بس هي دلوقتي بخير
مروان.. الحمد الله طب انا عاوزاك تيجي ضروري
مراد.. ليه بقي
مروان بتوتر.. احم مش عارف ابدا منين
مراد.. اخلص ي مروان
مروان بتوتر.. احمم حاضر انا عاوزك تيجي تغسل هدومي وتنشرها وتكويها وتطبقها ووو تنضف الشقه اصل كان فيه صرصار وخلاني اجري وراه والشقه باظت
مراد بزهق.. وايه تاني
مروان بتفكير.. امم ايوه وعشان المطبخ باظ والميكرويف اتحرق وباض
مراد بصدمه.. برظت الميكرويف
مروان.. احم ايوه والتلاجه بقت تنزل ميه والحنفيه اتكسرت والحمام اتسد 
مراد بصدمه.. بقي اسيبك كام ساعه تقوم قالبلي الشقه مزبله الله يخدك ي شيخ كان يوم اسود يوم ما عرفتك
مروان بزعل مصطنع.. اخص عليك منا قولتلك تجيب خدامه انتي مش راضي
مراد قفل في وشه السكه مروان قال.. ماشي لما تيجي هولعلك في الشقه
عند مراد بيقفل التليفون متعصب
عشق بضحك.. مش قولتلك
مراد بضحك.. والنبي اسكتي يختي وشك نحس عليا
عشق بزعل.. بقي انا نحس ماشي يمراد
مراد.. انا اللي نحس بهزر يحبيبتي
ادهم وندي.. متقوليها يحبيبتي
عشق بضحك.. هي الغيره وراثه في العيله
ادهم بغيظ... اه يختي
مراد.. والله هطق من غيرتهم
ادهم بضحك.. انت لسه شوفت حاجه وبيضحكو مع بعض
ادهم.. طب هروح اجيب اكل وهاجي
عشق.. تمام بس متتاخرشي
ادهم.. حاضر
بيروح يجيب اكل وهما بيقعدو يهزر مع بعض
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند زينب  الباب بيخبط بتروح تفتح بيكون فهد و رنا
زينب بقلق.. مجاتوش امبارح ليه انا قعدت قلقانه طول الليل
فهد.. معلشي ي امي اصل ندي عملت حادثه وراحت المستشفي وكنا بنطمن عليها
زينب بخضه.. يلهوي طب هي كويسه
رنا.. اه يامي
زينب.. طب لازم اروحلها اطمن عليها ثواني هلبس وجايه
وبتروح تلبس وفهد ورنا بيخشو يقعدو
وثواني والباب بيخبط رنا بتروح تفتح بتنصدم ان هنا جت
هنا فتحت دراعه وقالت.. اختششي حبيبتشي
رنا حضنتهع وقالت.. اخيرا جيتي. ي هنا وحشتتيني خالص ي تؤام روحي وحبيبتي بس انا موشحتكيش دا حتي مكنتش بعرف اكلمك عشان غيرتي رقم تليفونك كده يعني
هنا بحب.. حقك عليا بس عشان التليفون اتكسر وجبت تليفون جديد وغيرت رقمي
رنا بحب ودموع فرح... المهم انك رجتلينا بالسلامه يحبيبتي انتي وحشتيني اووي ي هنا 6 سنين مشفوكيش يااه دا كان وقت طويل اووي كل يوم بحسبه عشان لما تيجي اكون اعرف بس ه حصل مشكله ونستني اني اعد الايام وبحد فرحتي بروجوعك متتوصفشي
هنا بحب.. ههه اهو هقعد علي قلبك يستي ومش هسافر تاني
رنا بحب.. اقعدي براحتك
فهد من جوه.. مين ي رنا
هنا بصدمه. انتي جايبه رجاله البيت
رنا بصدمه.. جايبه ايه رجاله
هنا بصدمه.. اومال ايه الصوت ده
رنا.. ده صوت فهد
هنا.. صوت فهد وده مش راجل  وسعي كده وبتزقها وبتخش بتلاقي شاب شعره اشقر وابيض وعيونه سوده بتقول.. اوبا مين الواد الحيلاوه المز ده
رنا ضربتهابخفه وقالت.. احترم نفسك ده خطيبي
هنا بصدمه.. ايه خطيبك انتي اتخطبتي
رنا.. اومال هفضل سنجل
هنا.. اخيرا جه واحد خلصك من عقدت رامي راحت عند فهد وسلمت عليه وفضلت تهز في ايده وهي بتقول.. بشكرك لانك خليت اختي تتخلص من عقدتها 
فهد بصدمه.. اختك هو انتي هنا
هنا بصدمه.. انتي تعرفني وبعدها قالت بغرور.. انا شكلي اتشهرت وانا معرفشي
رنا.. اتشهرتي ايه دا انا حكيتله عنك
هنا.. حرام كسرتي حلمي
فهد.. هو انتي اختها بجد يعني الشبه بينكو بعيد خالص
رنا.. مش قولتلك 
هنا... اسمك ايه بقي ي خطيب اختي
فهد.. اسمي فهد
هنا.. اممم انت بقي علي اساس كده حيو**ان
فهد بصدمه.. انا حيوان
رنا بغيظ.. انتي لسه زي ما انتي لغتك بيئه هي امريكا مغيرتكيش
هنا.. لا طبعا هو فيه حد يقدر ينسي لغه بلده
رنا بضحك.. لا طبعا
فهد.. استني انتي وهي انا حيوا**ن يختي
هنا بضحك.. اومال هتكون ايه ما الفهد حيوان
فهد بضحك.. هي اختك زي مجنونه
رنا.. امم جدا
هنا بفخر.. افتخر انني مجنونه
فهد بضحك.. لا مجنون مجنونه يعني
بتتطلع زينب وبتنصدم ان هنا هنا ووووو
stttoopp

 نتعرف علي هنا

هنا الزهرواي اخت رنا التؤام عيونها سوده وحواجبها بيضه ورموشها بيضه (عارفين انتو الموش والحواجب البيضه صح😂😂) وشعرها غجري طويل جدا يصل لحد الركبه بتعمله كحكه عشان تخفيه هي ليست محجبه وهي عاشت»6سنين في امريكا بتتعلم ورجعت بتتكلم ببئيه وبتحب الهزاروالضحك جدا وهي قصيره وهي اتخرجت من كليه تجاره واعمال (ملحوظه كده هي هتشتغل مع مراد في الشركه) 

يتبع.... 

روايه عشقتها منذ طفولتها
البارت الثالث والعشرون
للكاتبه/حبيبه وحيد
اولا كده انا مطولتش النكد عشان خاطركو في ناس كتير بتقول اني ممو**تش ندي احم يعني انا مستحيل امو**تها واعذ*ب مراد قلبي مستحلمشي ده قلبي انفطر علي مراد 😂😂عاوزه بقي رأيكو في البارت ومعلشي عن اني  وقفته عند اللقطه دي اصلا انا كتبته الساعه4الفجر وكنت صاحيه لوحدي فبعتذر لو كان فيه حاجات من مهمه عاوزه رأيكو في البارت وهل انا اڤورت اني خليت مراد يعيط كتي ويغمي عليه استنوني البارت الجاي عشان هيكون فيه فرح عشق وادهم ومراد وندي وفهد ورنا وهيبقي فرح وسعاده اخيررا🌹🌹🌹💜💜💜💜💜💜💜💜😅

  •تابع الفصل التالي "رواية عشقتها منذ طفولتها" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent