رواية اميرة الليل كاملة بقلم دنيا قدري عبر مدونة دليل الروايات
رواية اميرة الليل الفصل الخامس و العشرون 25
زياد :اه صح انا عرفت مين الا كان باعت مي عشان تسرق ورق من الشركه
ليل :مين
زياد :مرات ابويا
ليل قعد تاني وقال :عادي واي الجديد
زياد :هي الا باعتها وعايزه تخرب الشركه من اول ما عرفت اني شريك فيها وخلي بالك ممكن تكون زارعه جواسيس تانين فيها
ليل :ماتقلقش بكرا بليل بعد ما كل الموظفين ي مشوا هاركب كاميرات صغيره جدا ماحدش يشوفها ومايكات في كل مكان
زياد :كدا كويس جدا بس خليهم في وقت متاخر شويه
ليل :تمم انا همشي انا بقي عشان اعدي اخد ورق صفقه الرامي من الشركه هشتغل عليه شويهى
زياد :طيب في اجتماعين كمان هتلغيهم ولا هتروح
ليل :احتماع ٨ بليل هروحه التاني هلغيه عشان عايز اروح ارتاح شويه واعمل حستبك انت كمان هتكون حاضر الاجتماع دا
زياد : ان شاء الله هكون موجود
ليل :ان شاء الله هتعدي عليا في البيت ولا اعدي انا عليك
زياد :لا لا ابقي عدي انت
ليل فهم زياد :تمم ماشي هبقي اعدي عليك
وسابه ومشي ليل متجها للشركه
…….
عند زين وشهد
شهد :اهه خلاص قربنا نوصل بس طلب اي الا انت جبته دا
زين :دا طلب كدا كنت متفق عليه
وبعد مرور وقت وقف زين امام العماره التي تسكن بها منه وقال يلا ي شهد انزلي يلا واطلعي علي طول
شهد :تمم ماشي ونزلت شهد وطلعت بسرعه علي فوق عند منه
كان ليل مازال امام المنزل اتصل زين علي والده
زين :ايوا ي بابا انا دلوقتي وصلت شهد وواقف قدام العماره بتاعه منه
رعد :وانا جاي في السكه اهه وهكلم ليل يقابلنا علي هناك
زين :تمم ي بابا انا في انتظار حضرتك
واغلق الهاتف مع والده
رعد وهو يتحدث مع ليل
رعد :ايوا ي ليل ي بني انت فين كدا
ليل :انا قدامي نص ساعه واوصل البيت
رعد :لا ما تجيش علي البيت انا عايزك تقابلني علي بيت منه الا بتشتغل عندك في الشركه
ليل :ليه في حاجه ولا اي
رعد :لا مافيش حاجه احنا رايحين نخطبها لزين
ليل :تمم ماشي انا قربت علي المكان اصلا
رعد :تمم ماشي اول ما توصل هتلاقي زين هناك
ليل :تمم ي بابا اول ما هوصل هتثل علي حضرتك
رعد :تمم ي بني عقبال ما افرحك بيك انت كمان
ليل :ان شاء الله يا بابا
…….
وبعد مرور بعض الوقت
اتجتمع الجميع امام العماره التي يوجد بها بيت منه
رعد :يلا بينا ي ولاد
زين :دقيقه ي بابا بس هجيب الورد من شنطه العربيه
ليل بهزار :اه يواد رومانسي انت يلا ي عم اطلع قدامي
وطلعوا كلهم
وزين واقف علي بابا الشقه الخاصه ب منه وقام برن الجرس
شهد لمنه :انتي مستنيه حد ولا اي
منه :لا بس ممكن تكون مرات البواب جايه تاخد فلوس الصيانه
شهد :طيب روحي افتحي ليها
منه :حاضر
وذهبت منه الي فتح الباب وكل تفكيرها ان من يطرق الباب هي زوجه البواب
وكانت منه ترتدي بجامه هالو كيتي وعامله شعرها كحكه فوضويه للاعلي
وذهبت وعندما فتحت الباب لقت زين في وجهها
منه بخضه يلهوي واغلق الباب في وجهه وذهبت الي الداخل جري
شهد :في اي يبت بتجري كدا ليه
منه :الحقي دا زين الا علي الباب
شهد :وانتي قفلتي في وشه الباب
منه :ايوا انتي مش شايفه منظري عامل ازاي
شهد :طيب ادخلي وانا هتصرف معاه عشان انا قولتله ما يجيش
منه :لا هو مش لوحده هو في حد معاه بس انا ما اخدتش بالي مين
شهد :طيب روحي وانا هروح اشوف مين معاه
وذهبت شهد لفتح الباب ووجدت انا والدها وزين وليل الثلاثه علي الباب قالت شهد :اي دا دا العيله كلها هنا اتفضلوا اتفضلوا واخذت زين من يده علي جنب
شهد :هو اي دا وكلكوا جاين ليه
زين :اي ي بنتي الورد والبدله دول مش واكلين معاكي ولا اي جاي اتجوز
شهد :زين ما تهزرش وماقولتش ليه قبل ما تيجي
زين :جبيت اعملها مفاجأه
شهد :يعني كان حلو منظرها كدا وهي بتفتح الباب ولا حلو منظركوا لما قفلت الباب في وشكوا
زين :الصراحه كانت قمر مع ان قفلها للباب احرجنا
شهد :كانت فاكره ان مرات البواب هي الا علي الباب
قاطعهم صوت ليل :اي هتفضلوا تحكوا كدا بعيد
زين :جاي اهه اسيبك انا ي شهوتي بقا
شهد :ماشي ي زين روح لحد ما ادخل لها انا
زين :ماشي ي شهود يلا روحي بقا
وذهبت شهد الي الغرفه الخاصه ي منه
منه :عملتي اي مشي
شهد :لا ياختي دا جاي ومعاه بابا وليل
منه :ليه طيب
شهد :انتي بقره ي بنتي جاي ومعاه بابا وليل يبقوا جاين ليه يتغدوا معانا
منه :اه عادي يبنتي
شهد :منه انتي هتشليني قريب جاي هو وبابا وزين جاي يخطبك ي غبيه
منه :انتي بتتكلمي جد
شهد :ايوا ي اختي يلا اجهزي بقا
منه :وانتي طبعا متفقه معاهم
منه :طيب تعالي شوفي معايا هلبس اي
شهد :مش انتي لسه شاريه فستان جديد البسيه
منه :انتي صح انا هلبسه واجهز
شهد :تمم ماشي وانا هروح اعمل لهم قهوه
منه : تمم ماشي
وخرجت شهد وذهبت اليهم اعملكوا قهوه ي جماعه
زين :قهوه اي بقا اعملي شربات
شهد : زين بطل هزار هعمل قهوه
رعد :ماشي ي بنتي اعملي قهوه
شهد :حبيبي انت ي بابا هروح انا بقا اعمل القهوه
….
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية اميرة الليل ) اسم الرواية