Ads by Google X

رواية عشقتها منذ طفولتها الفصل الخامس والعشرون 25 - بقلم حبيبه سليم

الصفحة الرئيسية

 رواية عشقتها منذ طفولتها (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم حبيبه سليم

رواية عشقتها منذ طفولتها الفصل الخامس والعشرون 25

عشقتها منذ طفولتها
البارت الخامس والعشرون

بتطلع زينب وبتنصدم ان هنا موجوده بتجري عليه وبتقول... انتي مين وايه اللي دخلك بيتي
هنا بضحك... انا ي امي هنا
زينب.. هنا وبعدها بتحضنها وبتقول.. انتي هنا صح انتي بنتي حبيبتي اخيرا رجعتي ي هنا انتي مش عارفه كنت بتعذب ازاي عن فراق بنتي وحته مني ياه ي هنا قعدتي6سنين.مشوفكيش 6سنين بتعذب فيهم مش عارف اقول ايه بس انتي وحشتيني اووي
هنا باست راسها وقالت.. وانتي ي امي اكتر والله بس اهو مش هسافر تاني
زينب.. طبعا اومال هتروحي فين يعني
هنا.. طب انتي لبسه ليه
زينب.. اصل ندي عملت حادثه وهروح ازورها
هنا بصدمه.. بجد طب هروح معاكي (ملحوظه هنا كانت صديقتهم من زمان يعني مراد وادهم وعشق وندي ورنا وهنا كانو صحاب  فاهيا تعرف ندي وادهم ومراد وعشقو لكن عشق نسيتها) 
فهد.. تمام يلا هوصلكو
بيركبو عربيه ادهم وبيروحو المستشفي

اما عند ندي 
بيخش ادهم معاه اكل
ادهم... يلا ناكل
مراد.. يلا
وبيقعدو بس عشق اول ما بتشم الاكل بتقرف وبتقول.. احم انا مش جعانه
ادهم.. انتي ماكلتيش حاجه من امبارح يعشق
عشق بقرف.. بجد مليش نفس
ادهم.. طب علشان خاطري كلي
عشق بقرف.. حاضر وبتاكل بالعافيه
مراد بضحك.. لما حلفتلها بخاطرك كلت علطول
عشق.. عشان مفيش اغلي من خاطره
ادهم باس رأسها وقال.. حبيبتي ي ناس
مراد.. كل ي ادهم وانت ساكت
ادهم.. احم حاضر
وبياكلو وبعدها بيلاقو فهد ورنا وزينب وهنا داخلين
زينب.. حمد الله علي السلامه ي ندي
ندي.. الله يسلمك يطنط
هنا بمرح.. احم الف سلامه عليكي ي ندوش
ندي باستغراب.. الله يسلمك بس انتي تعرفيني منين
هنا.. لا بقي ي جماعه انا مغبتش كتير عشان تنسوني
ادهم بتفكير.. انا عارف اللغه دي والصوت ده كويس بس مش فاكر
هنا بضحك.. لا افتكر ي دوما عشان خاطري
عشق بغيره... دوما ي حبيبتي ازاي تقولي كده
هنا بضحك.. ايه ده عشق هنا حبيبتششي ي عشق
عشق باستغراب.. انتي تعرفيني ازاي مش مهم المهم ازاي تقولي لجوزي   دوما وتدلعيه
هنا بضحك... ايه ده انتو اتجوزتو بجد يعني نفذت وعدك امم وشكلك كده بتغيري ي عشق 
عشق بغيره.. والله هجيبك من شعرك لو مقولتيش انتي مين
هنا بضحك.. الحق ي ادهم مراتك هتاكلني
ادهم بتفكير.. استني استني اهو افتكرت مين
هنا.. هاا مين
ادهم بتفكير.. ااااا افتكرت انتي هنا
هنا سلمت ايدها ليه وقالت.. حبيبي انتي اللي تعرفني مش زي شويه البهايم دول
ادهم سلم عليها وقال... عيب عليكي انا لا انسي الوجوه وبعدين انتي جيتي امته
هنا.. لسه من شويه ولما عرفت ان ندي عملت حادثه جيت اطمن عليها
ادهم.. امم بس ايه الغيبه الطويله دي بقي 6سنين مشوفكيش ي هنا دا انا كنت قربت انساكي
هنا بغمزه.. منا اهو جيت وهقعد ولا همشي تاني وبعدها هسمتله وقالت.. احم خلي عشق تشيل عينها عني انا خوفت منها
ادهم بضحك.. هه اهربي احسنلك
عشق بغيره شديده.. الله الله بقي بتتهامسو كمان ايه ده ي ادهم بيه
ادهم بضحك.. استهدي بالله ي بنت المجنونه 
عشق بغيره.. متقوليش حاجه عاوزه اعرف حاجه واحده يمن البنت دي
هنا بضحك.. استني ي ادهم وبعدها بصت لعشق.. اظن انك لسه مفتكرتيش صح 
عشق بغيره.. عرفتي ازاي اني عندي فقدان ذاكره
هنا بضحك.. عيب عليكي دا انا عشت معاكي اكتر ما ادهم عاش معاكي بس انتي يعني مش. فاكراني
عشق بصدمه.. مش فاهمه قصدك
ادهم.. قصدها ي عشق انها اخت رنا التؤام بس انتي لما حصلك الحادثه وفقدتي الذاكره نسيتها زي ما نسيتينا
عشق بصدمه.. بجد يعني انتي اخت رنا بجد
هنا.. ايوه يختي بجد
عشق باحراج.. احم يعني بعتذر عن اسلوبي بس انتي اللي مستفزه وعماله تقوليله ي دوما ومسكت ايده
هنا بضحك.. لا دا شكل غيرتك كبيره اووي وبعدها بصت لندي وادهم المصدومين
هنا بضحك.. انا عارفه اني حلوه بس بتكسف
ادهم بضحك.. يختي اتنيلي
مراد راحلها وقال... هنا اخت رنا اللي سافرت من 6 سنين امريكا ورجعت انهارده هنا اللي كانت بتلعب معانا زمان 
هنا.. ها افتكرت
مراد..ايوه وقالها يشيخه دا انا مش مصدق انك رجعتي انا اصلا نسيت ان رنا عندها اخت
هنا بضحك.. ما انت اللي سافرت يخويا ومكنتش عارف اني سافرت 
مراد بضحك.. هههه معاكي حق
هنا ضحكت وقالت لندي.. الف سلامه عليكي ي ندوش
ندي.. الله يسلمك وبعدها قالت..تعالي مده اقعدي جمبي
هنا راحت وقالت.. ايه
ندي قرصت ودنها وهنا قالت.. الله يخدك ودني اه ي ودني
ندي.. لا انتي بجد
هنا.. يعني هكون خيال ما انا هو قدامك
ندي... انتي رجعتي امته
هنا.. منا قولت من شويه
ندي.. اممم وبعدها وقفت. شويه وقالت.. وحشتيني ي هنا اووي
هنا.. دا شكل الحقن اللي اخدتيها اثرت معاك خالص
مراد.. ههه معاكي حق
هنا.. بقولك ي مراد
مراد.. امم
هنا.. مش انت عندك شركه هنا
مراد.. ايوه ليه
هنا.. اصل عاوزه اشتغل 
مراد.. تشتغلي انتي خريجه ايه
هنا بفخر.. خريجه اعمال
مراد.. امم تمام هتشتغلي معايا
هنا بفرحه.. احلف
مراد.. ايوه بجد
هنا.. اخيرا هشتغل في شركه حلوه بدل الشركه المعفنه اللي في امريكا
رنا.. انتي كنتي بتشتغلي في امريكا
هنا.. اومال كنت بجيب فلوس واكل منين بس المدير بتاعها كان غسس اووي وبيكراش عليا وكان عاوز يتجوزني بس انا رفضت 
رنا.. والله
هنا.. والله
ندي.. مراد طلعهم برا عاوزه انام
ادهم بضحك.. بقي بتتطردينا ماشي حسابك معايا بعدين
مراد.. هتعمل ايه يعني
ادهم.. ولا حاجه يحبيبي
مراد.. بحسب وبعدها قال لندي.. حاضر هطلعهم برا وبيكمل وهو بيقولهم.. يلا برا يجماعه بذوق 
فهد.. طب وانت
مراد.. لا يخويا ما هي هتنام في حضني
فهد بضحك... اه يوا*طي
مراد..وسا**فل كمان يلا اطلع برا
فهد.. طالع يخويا
بيطلعو الكل برا
ندي.. تعالي يلا 
مراد بيروحلها وبياخدها في حضنه وبينامو

اما برا
هنا.. هو عادي يحضنها كده
عشق.. لا ما هي خطيبته وهتبقي مراته بكرا
هنا بصدمه.. بجد
ادهم.. ايوه وكمان انا وعشق متجوزين والفرح بعد تالت تيام وفرح فهد ورنا ومراد وندي معانا 
هنا بصدمه.. دا  فاتني حاجات كتير 
ادهم.. جدا يختي انتي قعدتي 6سنين مش 6ايام
هنا بضحك.. منا عارفه يخويا

زينب.. انا همشي بقي ي ولاد 
ادهم.. ليه ي ست الكل اقعدي شويه
زينب.. والله ي ابني اصل مش بقدر اغيب عن البيت كتير
ادهم.. براحتك بس هتيجي بكرا كتب الكتاب هيكون في الڤيله عندنا وكتب كتاب رنا هيكون معانا
زينب.. حاضر ي ابني يلا عن اذنكو
فهد.. يلا ي امي هروح معاكي
زينب.. اقعد معاهم ي فهد
فهد.. هوصلك وبعدين ارجع

وبياخدها وبيمشيو

عشق.. يلا نروح اصل هنقعد نعمل ايه
هنا.. اه والله يلا نروح بيتك اصل وحشتني الجنينه بتاعته اووي
عشق بضحك.. دا لو عايش بقي دا زمان مروان خلص عليه
هنا باستغراب.. مروان مين
ادهم بضحك.. دا حكايه حكايه يعني
عشق بضحك.. مروان ده صديق مراد وشريكه في الشركه
هنا.. امم طب وهو ليه قاعد في شقتكو
عشق.. عشان هو بيقعد مع مراد وهو مش من هنا وانا بقعد مع ادهم في الشقه
هنا.. امم فهمت
رنا.. يلا ي جماعه اصل الواد مروان عاوزه اساله سوال كده
ادهم.. يلا
وبيروحو يركبو العربيه وبيروحو شقه عشق
بينزلو بيتفاجأو انا عربيه المطافي قدام البيت وفيه ناس كتير ومروان قاعد علي سلم ومتغطي وبيرتعش 

بيجرو عليه وبتقول عشق.. ايه اللي خصل ي مروان
مروان بتعب.. البيت اتحرق وانا اتحرقت ااااه من الوجع اللي في جسمي
عشق بخوف.. اتحرقت ايه اللي حصل
مروان.. كنت بعمل كيكه وسبت الغاز مفتوح ولقيت مره واحده الماسوره اتفرجت وولعت في الشقه وانا النار لبست في رجلي وفضلت اصرخ ونزلتها تحت الميه واتصلت بي المطافي وهي جت وبتطفي الحريق وهيودوني المستشفي عشان رجلي اتحرقت
الكل بيتصدم 
ادهم.. طب انت بخير
مروان.. اه بس رجلي مش حاسس بيها
عشق بصدمه.. ينهارك اسود ي مروان دا مراد هيعمل منك كوفته
مروان بخوف..والنبي متقولهوش وانا هصلح كل حاجه اتحرقت
عشق بضحك.. احمم حاضر
ادهم.. طب قوم معايا نوديك المستشفي
مروان بتعب.. مش قادر اقف
ادهم بيقول.. طب ايه العمل
رنا.. الاحسن نستني فهد وتسندوه انتو الاتنين
بيقطع كلامهم اتصال فهد
بيرد ادهم
فهد.. انتو فين انا ملاقتكوش في المستشفي
ادهم.. تعال ي فهد البيت بتاع عشق بسرعه
فهد.. حاضر
بيقفل معاه
ادهم.. اهو هيجي
بيقعدو يستنو فهد
اما هنا بتحس بشعور غريب كده اول ما بتشوف مروان وبتجهل ايه الشعور ده
بيوصل فهد وبينصدم من اللي خصل والمطافي الموجوده
فهد بيجري عليهم وبيقول.. في ايه
ادهم.. الاستاذ مروان حرق الشقه ورجله اتحرقت ومش عارف يمشي
فهد.. ينهار ابيض دا مراد مش هيسيبك
مروان.. هو انت هتسكمو عليا زله ااااه ي رجلي اه
ادهم.. مش وقته كلام اسنده معايا ي فهد
بيروح ويسنده مروان وبيركبوه  وبيركبو وبيروحو المستشفي

بيوصلو وبينزلوه وبيدخلوه اوضه
ادهم.. استني هنده علي ادهم واجي
عشق باستغراب.. ادهم مين ما انت ادهم اهو
ادهم بضحك.. لا مش انا دا دكتور هنا 
عشق.. امم
بيروح ينده لادهم التاني
وبيجي وادهم التاني بيكشف عليه 
ومروان بيتألم
وهنا بتحس بوجع في قلبها لما بتشوفه كده
ادهم التاني بيخلص وبيقول.. دا حرق بسيط بس هتحط عليه شويه كريم من ده وهيخف 
ادهم... تمام تعبتك معايا ي ادهم
ادهم التاني.. ولا تعب ولا حاجه عن اذنكو
مروان بتعب.. ااااه ياني ياما ياني مكنشي يومك يمروان
ادهم بضحك.. اسكت انت لسه شوفت حاجه دا لما مراد يعرف اللي عملته
مروان.. بصي. يادهم لما يروح خده عندك في الڤيله لحد بكرا كتب الكتاب وخليه يقعد معاك وبعد الفرح يجي بقي
ادهم.. يعني انا مفكرني مش هقوله دا انا هموت واقوله
مروان.. والله انت ندل وحق*ير
هنا بضحك.. الله الله بقي اخيرا شوفت حد يشتم ادهم
مروان بيبص علي الصوت وبينصدم من شكلها وحواجبها ورموشها البيضه وشعرها الغجري وبيفضل متنح فيها وهنا بتلاحظ ده وبتقول.. مالك متنح كده ليه شوفت عفريت
مروان بتوهان.. شوفت قمر 
هنا بصدمه.. ايه شوفت ايه ي عنيا
مروان فاق وقال.. احمم بقول شوفت حمار
هنا بعصبيه.. انا حمار
مروان بضحك.. احم شكلي بوظتها  بقول يختي شوفت قمر مش بتسمعي
هنا بصتله وبعدها بصت قدامها
فهد.. هروح اجيب الكريم واجي
مروان.. انتي مين بقي يختي يلا بتتكلم معايا كده
هنا بسخريه.. انا مين 
رنا.. دي اختي مروان 
مروان.. اختك مش شبهك خالص وبعدين هي كانت فين مشوفتهاش
رنا.. كانت مسافره ولسه جايه انهارده

مروان.. امم
هنا.. استني انت مالك بتسأل ليه اصلا
مروان.. بسال عادي واسكتي بقي عشان دماغي مش فايقه للهزار ده
هنا بصتله بغيظ

فهد بيجي ومعاه الكريم
ادهم.. يلا يخويا نروح
مروان.. نروح فين البيت اتحرق 
ادهم.. هنروح الڤيله يخويا
 بياخدوه وبيروحو 

بيوصلو وبيخشو جوه ساندين مروان
زهره بتشوفهم وبتجري عليهم وبتقول.. مالك ي مروان
ادهم.. مفيش بس البيه حرق بيت مراد ومش عارفين نوديه فين
زهره بخضه.. يلهوي حرقته
مروان باحراج.. احمم بعتذر يعني
زهره.. ولا يهملك المهم انت يلا اتفضل وبياخده وبيدخلوه اوضه 
ادهم.. اديني رجلك ادهنها
مروان بيحط رجله علي رجل ادهم وادهم بيدهن الكريم علي رجله
مروان بوجع.. براحه ي ادهم
ادهم.. معلشي وبيخلص وبيقول.. يلا خلصنا هنروح احنا بقي 
بيسيبه وبيطلعو يقعدو في الصالون
زهره بتلاحظ وجود بنت غريب بتقول.. اهلا ي بنتي
هنا.. انتي كمان مش عارفاني يطنط زهره انا هنا اخت رنا اللي سافرت 
زهره بفرحه.. بجد حمد الله علي السلامه
هنا.. الله يسلمك
ادهم. فين بابا
زهره.. راح الشركه
ادهم.. امم لما يجي اصل عاوزه في موضوع
زهره.. موضوع ايه 
ادهم.. اصل بفكر نقعد كلنا هنا في الڤيله وهي بسم الله ماشاء الله كبيره
عشق.. قصدك ايه
ادهم.. قصدي اننا نجيب طنط زينب تعيش معانا هنا ورنا وفهد في اوضه واحنا في اوضه ومراد وندي في اوضه ومروان في اوضه وهنا في اوضه ويعني في اوض كتير
عشق بفرحه.. فكره حلو اووي
زهره.. اه والله وكمان تبقي حواليا كده ومتبعدوش عني
رنا.. احم بس مش عاوزين نتقل عليكو
ادهم.. متقوليش كده وانتي هتروحي تجيبي طنط زينب وتيجي ومتجيش غير وانتي معاها
رنا بضحك.. حاضر هحاول
وبيقعدو يهزرو مع بعض 
وساعه وبيوصل فريد وادهم بيقوله علي الفكره وفريد بيوافق 
وعشق وادهم بيروحو يجيبو هدومهم عشان ينتقلو وبيجيبو هدوم مراد ومروان كمان

اما رنا وفهد بيروحو عند زينب بيخشو بيلاقوها بتحط الغدا علي السفره
فهد.. را احنا جينا في الوقت المناسب
زينب... تعالو اتغدو يحبايبي
بيقعد فهد ورنا وبياكلو 
رنا.. يا امي عمو فريد قالي انو اجيبك واجي
زينب.. ليه يبنتي
رنا.. عشان قالنا اننا هنعيش كلنا في الڤيله لانها بسم الله ماشاءالله كبيره
زينب.. بس 
فهد.. مبسشي انتي عاوزانا الحج يقول علينا ايه وافقي بقي
زيتب بتنهيده.. امري لله
رنا بفرحه.. طب هروح بقي هلم الهدوم واجي
وبيتروح تلم هدومهم وبيروحو وبيروح كل واحد اوضته
بيعدي اليوم والكل بيروح يزور ندي وبيروحو وبيجي اليوم اللي بعدو وهو يوم خروج ندي من المستشفي ويوم كتب كتابها
بتروح ندي وبتخش الاوضه بتاعتها 
والڤيله بتبقي مليانه عمال عشان يجهزو لكتب الكتاب
زهره.. لا يبني حطها هنا
زهره.. ايوه زقها شويه كمان
ادهم.. عماله ايه ي امي
زهره.. الحمد الله انت لسه مجهزتشي 
ادهم.. هو كتب كتابي ي امي 
زهره.. لازم بردو تلبس وبعدين فين مراد وفهد
ادهم.. بيجهزو جوه 
زهره.. امم والبنات
ادهم.. جوه بردو والميكب ارتست جاتلهم
زهره.. طب اتصل باابوك عشان المعازيم قربو يجو
ادهم.. حاضر

وبيتصل بابوه
ادهم.. الوو يحج انت فين
فريد.. انا في الطريق اهو
ادهم.. طب متتأخرشي بقي 
فريد.. حاضر وبيقفل وبيروح يشوف ندي 
بيخبط علي الباب وبيخش وبيقول.. ايه القمر ده
ندي.. تسلم يحبيبي
ادهم باس رأسها وقال.. اخيرا جه اليوم اللي هتبقي علي ذمه مراد
ندي.. هو فين صحيح
ادهم.. بيجهز طبعا
رنا.. وفهد معاه
ادهم.. اومال
هنا.. طب وفين مروان
ادهم بخبث.. بتسالي ليه
هنا بتوتر.. عادي يعني
ادهم بضحك.. عموما هو بيجيب المأذون
هنا.. امم
رنا.. هي ماما فين ي ادهم
ادهم.. طنط زينب جوه نايمه اصل لسه الضغط لسه عالي عندها
رنا.. طب مش هتحضر
ادهم.. لا متخافيش
ادهم بيبص علي عشق اللي الميكب ارتست بتحطلها ميكب بينصدم من جمالها وبيقول في نفسه.. اللهم طولك ي روح اصبر ي ادهم اصبر متتهورشي هي حلوه اكيد بس مش بالجمال ده دي عاوز تتاكل علي بعضها بس الفرح بعد تالت تيام اهو  وهتبقي ليا بس اهدي بالله عليك
وبعدها بيروح لعشق وبيقرب من ودنها وبيقول.. متحطيش ميكب ي عشق انا بغير
عشق بهمس.. انا مكنتش راضيه بس هما اللي اصرو
ادهم بغيظ.. بس متحطيش كتير فهمتي
ادهم باست خده وقالت.. ايوه 
ادهم ضحك 
رنا.. اطلع ي ادهم بالله عليك
ادهم بضحك.. طالع يختي
وبيطلع 
وهما بيبصو لعشق
عشق بضحك.. بتبصولي كده ليه
ندي.. لا يحبيبتي ولا حاجه
رنا.. اه بنبص عليكي عشان انتي جميله
عشق.. تسلمو وبعدها بتقول للميكب ارتست.. لو سمحتي ممكن متخطيش ميكب كتير
الميكب.. حاضر انتي اصلا زي القمر مش محتاجه ميكب
عشق.. حبيبتي
وبيكملو شغل البنات بقي

اما عند العرسان بيخش ادهم ليهم وبيقول.. الف مبروك 
مراد وفهد.. الله يبارك فيك
فهد.. واد ي ادهم ايه شعورك لما اتكتب كتابك علي عشق
ادهم.. والله كنت فرحان اووي بس في نفس الوقت حسيت ان فرحتي مكتملتشي عشان عشق موجوده
فهد.. امم بس انا حاسس اني متوتر
مراد.. وانا والله 
ادهم بضحك.. لا اتقلو كده 
مروان بيخش وبيقول.. الله علي العرسان القمامير محد منكو يتجوزني
مراد بضحك.. انت اتعديت من فهد ولا ايه 
فهد.. شكله كده
مروان.. ههه بهزر
ادهم.. جبت المأذون
مروان.. اكيد وعمه فريد بيقولك تعال استقبل معاه الضيوف
ادهم.. تمام وبيروح عند والده وبيستقبلو الضيوف وبعدها بيطلع فهد ومراد ومروان وبيقعدو فريح المأذون وزهره بتروح تنادي البنات

بتخش عليهم وبتروح لندي وبتحضنها وبتقول.. كبرتي وبقيتي عروسه ي ندي اخيرا يحبيبتي شوفتك عروسه قبل ما اموت
ندي باس جيبنها وقالت.. بعد الشر عليكي ي امي ربنا يديكي طولت العمر
زهره.. الف مبروك يحبيبتي
ندي.. الله يبارك فيكي
زهره بتبص لرنا وبتقول.. مبروك ي رنا
رنا.. الله يبارك فيكي
بتخش عليهم زينب ورنا بتحري عليها وبتقول.. انتي بخير ي امي
زينب بدموع فرح.. ايوه يحبيبتي بس اخيرا حلمي اتحقق وشوفتك عروسه ي رنا كان نفسي ابوكي يبقي هنا بس الحمد الله المهم اني شوفتك عروسه
رنا.. وانا يامي كان نفسي بابا يبقي هنا ربنا يرحمه
زينب.. ي رب
زهره.. يلا يجماعه الشباب مستنين برا
بيطلعو وندي ورنا وموطين رأسهم
ومراد وفهد بينصدمو من جمالهم والحجاب والفستان اللي لبسينه شكلهم كانهم حور من الجنه بتقعد ندي جمب مراد ورنا جمب فهد وعشق جمب ادهم
فريد.. يلا ي شخينا اكتب
المأذون.. مين الاول
مراد بسرعه.. انا ي شيخنا
المأذون بيكتب الكتاب 
واول ما المأذون يقول كلمته الشهيره.. بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير 
اول ما مراد بيسمع الكلمه بيجري علي ندي وبيحضنها وبيقول.. اخيرا اخيرراااا بقيتي علي ذمتي بعد سنين طويله اخيرا اخيييررراا مش مصدق بجد بعد10سنين عذاب اخيرا جه ضوء في اخر النفق اخيراا ي ندي كانت بنتظر اني اكون ليكي بفارغ الصبر كانت بتعذب اووي ببعدك ي ندي انتي مش حسه بيا خالص انا حبي ليكي ميتوصفشي بكلام ابدااا انا عاوزك تعرفي انني بححبببك اوووي ي نور عيني
ندي بدموع فرح.. وانا مش مصدق اخيررا هبقي مراتك واكون في حضنك انت اخيرا مش مصدقه بجد فرحتي كبيره اووي كنت بستناك ايام وشهور بل سنين كنت بستنا اسمع صوتك واشوف ضحكتك واخيرا اتحقق حلمي اخيرا اتجوزت اللي رباني واللي كبرت علي ايده انا بعشقكي مراد
فهد بضحك.. طب بطلو بقي عاوز احضن انا كمان
مراد.. ما تحضن احنا حوشناك
فهد.. اكتب يلا ي مولانا
المأذون بيكتب كتابهم ويقول جمله الشهيره.. بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير 
المرادي رنا اللي بتحضن فهد وبتتشعبت في رقبته وبتقول.. اخيراي فهد بعد سنه خطوبه اتجوزنا ومفيش حاجه هتفرقنا اخيرا مش قادره اصدق بجد انا فرحانه اووي
فهد باس راسها وقال.. وانا اكتر انا فرحان فرحه الدنيا بحالها انا كنت ساعات بيأس انك متحبنيش بس في الاخر طلع اناي بتحبيني وانا بعشقك ي رنا بل بموت فيكي انتي بقيتي ادمان ليا ربنا يخليكي ليا
رنا.. ويخليك ليا
الكل بيباركلهم 
وبعدها المعازيم بتمشي وهما بيقعدو مع بعض
فريد.. كبرتي  ي دلوعه بابا واتحوزتي ولا مش اي حد دا اللي رباكي
مراد... حبيبي ي حج
ادهم.. بقولك ايه يحج
فريد.. نعم
ادهم.. خلي الفرح بكر والنبي
فريد.. طب وانتو هتجهزو امته
ادهم.. ما الشقه موجوده اهي
فريد.. طب والفساتين والبدل
ادهم.. نروح نجيبهم دلوقتي
فريد.. وعلي ايه هما بعد تالت تيام وبعدين انتي الوحيد اللي معارض وفهد ومراد وموافقين
ادهم بص لعشق.. اصل والله مش مستحمل
فريد... لا يخويا استحمل 
بيقعدو مع بعض
 وعشق بتستأذن وبتخش اوضتها هي وادهم
رنا.. مالهاعشق
ادهم.. مش عارف كل شويه تروح علي الحمام وتقرف ن الاكل
زهره بيجي في بالها حاجه وبتتمني انها تكون صح بتقوم. وبتتطلب من احد الحراس يجبلها اختبار حمل 
وبالفعل الحارس بيجبه وبتخش بتلاقي ادهم رايح لعشق وقفته وقالت.. استني ي ادهم انا عاوزه اقعد مع عشق
ادهم.. تمام بس طمنيني عليها
زهره.. حاضر

بتتطلع بتلاقي عشق طالعه من الحمام بتعب قالتلها.. مالك يعشق
عشق.. مش عارفه ي امي كل شويه ار**جع
زهره.. عشق انا شاكه كده انك حامل
عشق بصدمه ممزوجه بفرحه.. بحد
زهره.. انا مش متاكده بس خدي ده اختبار حمل خشي شوفي
عشق. حاضر بس اعرف ازاي اني حامل
زهره.. لو ظهر شرطتين يبقي انتي حامل ولو شرطه واحده يبقي لا
عشق.. تمام
بتخش وزهره بتفضل تدعي انها تكون حامل
تما عشق بتكون متوتر وهي ماسكه التيست وفجأه بتظها النتيجه ووووو

يتبع.... 

روايه عشقتها متذ طفولتها
البارت الخامس والعشرون
للكاتبه/حبيبه وحيد
اولا كده انا عارفه انه ولا حاجه فيه مهمه ابدا وبعتذر عن ده ثانيا عاوزه رايكو في اني خليت الكل يعيش في بيت ادهم وعاوزه. رايكو في البارت وبشكركو علي التفاعل الجميل ده وانا بجد مستحقش التقدير ده كله وعاوزاكو تستونوني في البارت الجاي لان هيكون فيه حفل الزفاف والدنيا هتبقي فل الفل وتوقعكو عشق شافت ايه وهنزل البارت الجديد بكرا العصر لاني هكون فاضيه جدا ويلاسلام🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩

  •تابع الفصل التالي "رواية عشقتها منذ طفولتها" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent