Ads by Google X

رواية نبض الفهد الفصل السادس والعشرون 26 - بقلم الكاتبه المجهوله

الصفحة الرئيسية

 رواية نبض الفهد (كاملة جميع الفصول ) حصريا عبر دليل الروايات بقلم الكاتبه المجهوله

رواية نبض الفهد الفصل السادس والعشرون 26

نبض الفهد
فصل 26
ادهم: الحمدلله انو بخير المهم وانا رح اتابع الموضوع بنفسي 
رعد: الحمدلله

ميرا وهي تفكر كيف تتخلص من نبض فهي الان أصبحت خطر على ابنها فهد 

ميرا: عايزه اروح وهاجي بعد اشوي 
رعد استغرب أنها هتروح لأنها مكانتش قابله
روحي يا حبيبتي انتي وبكرا الصبح تعالي الدنيا ليل 
ميرا: لا هاجي بعد ساعه 
رعد بتنهيده: حاضر روح يا مؤمن روحها 
مؤمن: يلا يا مرات عمي 

.............................................................................
في الفيلا 
دخلت ميرا بهدوء 
نهى: اه يا حبيبتي فهد حالتوه ازاي 
ميرا بدموع: بخير الحمدالله
حنان: طب بتعيطي ليه 
ميرا: قلبي وجعني عليه مش قادره اشوفه كدا 
تالا بحزن: قلتله يا مرت خالي ميسافرش قلبي كان مقبوض عليه والله بس كلوا بسبب نبض اكيد هي يلي قالتلوا تعا نسافر 
والمشكلة انو المفروض نبض يلي تتصاوب شو دخل فهد المسكين   قالت تالا كلماتها بخبث شديد 
نهى: بس يا تالا اسكتي مش وقت كلامك 
ميرا بدموع: تالا معها حق بكلشي قالتوا هي نبض فين 
تالا بخبث اكبر : اممم بغرفتها ترتاح يا مرت خالي 
ميرا : ابني بالمستشفى وهي ترتاح انا هوريها 
قالت كلماتها وهي تصعد على الغرفه
حنان: اهدي يا ميرا مش وقت خناق 
ميرا لم تسمع منها ودخلت على الغرفه وفتحتها بكل غل 
فرأت تلك المسكينه جالسه على الأرض ودموعها تنزل على وجنتيها وتحضن بيديها تشيرت  ل فهد وتشم رائحته وهي تشهق 
ميرا بدموع أيضا: انتي السبب لو مكانش حد هيأذيكي كان ابني زمانه عايش ومبسوط بس انتي السبب بكل الي حصل 
نبض دموعها تنزل بصمت وتضم تشيرت فهد إليها أكثر وتشم رائحته  كأنها تشعر بالأمان وتشعر بوجود معشوقها بداخلها 
ميرا: يلا قومي اطلعي من الفيلا ومش عايزه المحك تاني مره قريبه منا 
نبض: وفهد
ميرا: ابني الوحيد يلي ما تقربي منه انتي السبب بكلشي يلا اطلعي من الفيلا 
مسكت تلك المسكينه تشيرت فهد وسوف تخرج من الغرفه 
تالا بحقد : رايحه فين 
نبض: هطلع من الفيلا 
تالا: هاتي تشيرت فهد 
نبض : مش هعطيكي إياه 
تالا اقتربت من نبض وضربتها قلم على وجها 
تالا: اعطيني التشيرت 
نبض خرجت من الفيلا من دون أن تفعل شئ فهي الان تفكر يمعشوقها  حاولوا الفتيات أن يمنعوها من الخروج ولاكن هي كانت لا تسمع لأحد 

حنان : انتي اعملتي كدا ازاي يا ميرا مشفتيش حالتها ازاي 
نهى: حنان تحكي صح وانتي يا تالا ضربتيها ليه 
ميرا: انا هروح ل فهد المستشفى 
تالا بخبث: خدني معك يا مرت خالو الله يخليكي قلبي عليه 
مش هقدر اني اضل في البيت من غير ما اشوفه 
ميرا بأبتسامه باهته: يلا يا تالا نروح ل فهد
نهى وحنان: واحنا هنيجي معكم 
ميرا حركت رأسها للاسفل فهي الان في حالة ليس للجدال

وقبل أن يخرجوا من الفيلا 
ركدت سما متجهة ل ميرا مسرعه
سما: مرت خالوا الحقي اميره هتنخنق من العياط 
ذهبت ميرا مسرعه إلى غرفة اميره رأتها تبكي ووجها احمر 
حضنتها ميرا اهدي يا قلبي والله هو بخير 
اميره بدموع: عايزه اروح اشوفه 
ميرا: تعالي يا حبيبتي يلا 
وذهبوا للمستشفى 
وظلت الفتيات في الفيلا يتحدثون عن نبض 
...........................................................................
في المستشفى

مراد: مين بيتصل يا عمر 
عمر: عمران 
مؤمن: اكيد ميعرفش
ادهم: لو كان بيعرف كان زمانوا معانا 
ياسين: رد عليه يا عمر بس متقلهوش أنو فهد بالمستشفى قولوا انك انتا عايزه بالمستشفى اخترع كزبه 
مراد: وافتح الاسبيكر 

عمر فتح الاسبيكر
الووو يا عمران 
عمران: اهلا يا حبيبي حكيتوا مع فهد لاني اتصلت مبيردش 
عنجد انو رخم 
عمر: سيبك من فهد وتعالي المستشفى
عمران بقلق : مستشفى ليه انتا مريض فيك حاجه 
عمر: مفيش يا عمران أهدى بقولك تعال لانو صاحبي عايز دم وانا اعطيتوه بس مكفش تعال اعطي منك 
عمران بمسخره: ليش يا حبيبي هو دمك كان يشربوا شرب يعني مكفهوش وبعدين انا بعطيش دمي ل حد 
عمر بعصبية: مش وقت هزار يا عمران
عمران بعصبية اكبر: هو انا فاضيلك يا شيخ روح شوف حد يعطي دم وانا اصلا مسافر ل فهد
عمر: مسافر وين 
عمران: مش مرتاح ولا هرتاح غير لما اشوف فهد واختي 
عمر: الله يخليك يا عمران تعال دلوقتي المستشفى 
عمران : ماشي 
دخلوا الاربعه إلى الغرفه 
رعد : ممكن افهم لي كلكم جايين احنا بمطعم مفتوح 
حنان : خلاص هروح 
رعد: استني يا حبيبتي والله مكانش قصدي بس مش عايز. تتعبوا 

نهى : مش هنتعب ولا حاجه عادي يا خوي 

ادهم: انتوا ماشي بس تالا جاي ليه 
الكل انتبه لأدهم وتالا خافت ازا اخوها عرف بالموضوع هيحصل ايه 
نهى حضنته : يا حبيبي انتا رجعت 
ادهم: اه يما الحمدلله بس تالا جاي ليه 
ميرا بسرعه: انا قولتها تيجي معي بلاش احتاج حاجه 
هز ادهم رأسه بهدوء 
دخل عمران الغرفه في ايه يا عمر وقبل أن يكمل كلامه رأى العائله بالغرفه 
ورأى فهد نائم على فراش المستشفى
اقترب من الفراش وقال بغضب حصلوا ايه 
مراد حكالوا كلشي صار 
عمران بغضب اعرفتوا مين 
ادهم : الشرطه بتحقق لسا 
.......................................................................
في الشارع
جالسه تلك المسكينه تحت شجره قريبه من الرصيف 
كانت تبكي وتحضن تشيرت فهد أكثر وتدعي له أن يتحسن حاله  
وجفونها لم تغفوا ل دقيقه فقد تريد أن زوجها يكون بصحة أفضل 
.........................................................................
في الصباح في المستشفى
كانوا جميعهم حوالين فراش فهد ينتظرون منه أن يستعيد وعيه 
بدأت رموش فهد تتحرك الكل انتظر ل يفتح عينيه بالهفه 
فتح عيناه 
فهد: انا فين 
ميرا: بالمستشفى يا حبيبي
فهد وهو يتذكر فهد بسرعه
نبض فين حصلها حاجه 
رعد: أهدى يا حبيبي هي بخير بس بالفيلا تحب تشوفها اخليها تيجي 
فهد بخوف واشتياق لمحبوبته 
يا ريت يابا 
ميرا : نبض مش بالفيلا 
فهد بخوف: طب هي فين 
ميرا: طلعتها من الفيلا
فهد بغضب....

...........................................................................
نبض الفهد
بقلم الكاتبه المجهوله

  •تابع الفصل التالي "رواية نبض الفهد" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent