Ads by Google X

رواية عشقتها منذ طفولتها الفصل التاسع والعشرون 29 - بقلم حبيبه سليم

الصفحة الرئيسية

 رواية عشقتها منذ طفولتها (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم حبيبه سليم

رواية عشقتها منذ طفولتها الفصل التاسع والعشرون 29

عشقتها منذ طفولتها
البارت التاسع والعشرون

الباب بيخبط ورنا بتروح تفتح وبتنصدم من الشخص اللي واقف وكان هيغمي عليه لكن الشخص مسكها وشدها لحضنه
فهد شاف اللي حصل وقام بغضب ولقاه في حضن الشخص شدها ليه وقال بعصبيه.. انت مين انت وازاي تحضنها كده

الشخص.. انا مين قوليلو انا مين يحبيبتي
فهد بص لرنا وقال.. انتي تعرفيه ي رنا
رنا بترتجف من الخوف وافتكرت كل اللي حصل
فهد.. رنا رنا يحبيبتي
رنا.. نعم
فهد شاور علي الشخص وقال.. انتي تعرفيه
رنا بخوف ودموع.. دا رامي
فهد اتصدم وقال بعصبيه.. انت بقي رامي اللي خونتها وجاي برجلك لحد عندها دا انا هكسر عضم امك
رامي بسخريه.. انت مين انت اصلا
فهد ببعصبيه وغضب.. انا هوريك انا مين
وبينقض عليه وبيفضل يضرب فيه
وادهم وعشق ومراد وندي وفريد وزهره وزينب بيروح 

وادهم ومراد بيحاولو يبعدو فهد عنه لكن مش بيقدرو لان فهد بيتحول جدا عند عصبيته
ادهم بيحاول تاني وبيفضل يشده وبيقول.. ابعد ي فهد هيم**وت في ايدك
فهد بعصبيه.. انا همو**ته قسما بالله لهمو**ته
ادهم.. ي ابني هتودي نفسم في داهيه ابعد
فهد بيعبد عنه وبيقول... والله لو ما مشيت من هنا لاهقت**لك
رامي قام بتعب وقال.. مش همشي غير و رنا معايا
فهد بعصبيه.. رنا معاك تروح معاك فين ي روح امك
رامي بعصبيه.. انت مين  وازلي تضربني كده
فهد بسخريه.. انا جوز رنا يروح ماما
رامي بصدمه.. جوزها انتي ازاي اتجوزي وانتي متجوزه
الكل بيتصدم

زينب.. انت بتقول ايه ي رامي
رامي.. رنا مراتي مش مراتك 
الكل ببتصدم مره تانيه
فهد بعصبيه.. انت شكلك اتجننت مراتك ايه وايه اللي يثبت انها مراتك
رامي.. القسيمه في البيت بس انا هاخدها معايا
زينب.. انت كذاب بنتي عمرها ما تعمل كده
رامي بسخريه.. ههه ما هي مراتي وكمان حامل مني
الكل بيتصدم تاني (البارت ده مليان صدمات😂😂) 

فهد بيروح وبيمسكه من ياقه قميصه وبيقول.. لا بقي انت زودتها 
رامي.. اسالها لو عاوز تتاكد وانا همشي بس هاجي تاني بردو
عشان هاخدها
وبيمشي وعلي وشه ابتسامه انتصار

فهد بيتصدم وبيروح لرنا وبيقولها.. الكلام ده صح
رنا مش بتستحمل وبيغمي عليها
وفهد بيمسكها وبيدخلها اوضتهم والكل وراه
فهد.. ندي حاتي ازازه البرفان بسرعه
ندي بتجيبها وبيتديها لفهد
وفهد بيشممها البرفان ورنا بتبدا تفوق
فهد بخوف.. انت كويسه ي رنا
رنا بدوخه.. ايوه انا كويسه
زينب.. فهمينا بقي ايه اللي رامي بيقوله ده
رنا بدموع.. ده مش حقيقي والله كذب 
ادهم.. انا مصدق رنا واكيد رامي ده لما عرف ان فهد جوزها كان عاوز يفرقهم
عشق.. وانا بردو
رنا بصت لفهد وقالت.. والله يفهد منا مراته انا مراتك انت وانا مش حامل
فهد بصلها بوجع ومش عارف يختار قلبه اللي بيقول ان رنا عمرها ماتعمل كده وان الكلام ده كذب ولا يصدق عقله اللي بيقوله ان رنا كذابه وانها متجوزه رامي وحامل منه 

ادهم.. انت اكيد يفهد مش هتشك في رنا
فهد مشي بهدوء من غير ولا كلمه
وعشق خدت رنا في حضنها وقالت.. معلشي يحبيبتي هو بس مصدوم
زينب.. رنا احنا مش هنعرف نصدق مين فيكو
رنا بصدمه.. انتي شاكه فيا ي ماما
زينب بصتلها بوجع ومشيت 
فريد.. انا عارف ان عمرك ما تعملي كده بس رامي ده قدر يلعب في دماغ امك وفهد
رنا ببكي.. والله ما حصل دا كذاب وبيحاول يفرقنا
عشق ضمتها اكتر وقالت بدموع.. طب اهدي طيب
وبتفضل تهديها لحد ما بتحس بانتظام انفاسها وتلاقيها نايمه بتنيمها وبيطلعو كلهم

عشق.. صعبانه عليا رنا اووي
ادهم بعصبيه.. انا هروح اشوف الذفت فهد
وبيمشي متعصب من صاحبه
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
 في الشركه عند مروان وهنا

بيدخل مروان ومعاه هنا اللي مكسوفه منه
بيروحو مكتبه
بيخشو
هنا باعجاب.. دا مكتبي الجامد ده
مروان ضحك ضحكه خفيفه وقال.. لا دا مكتبي
هنا بعبس.. طب مكتبي فين
مروان ضحك علي طفولتها وقال.. مكتبك جمب مكتبي 
هنا.. مش المفروض يبقي مكتبي جمب مكتب احمد عشان هبقي السكرتيره بتاعته
مروان بغيره.. نعم يحبيبتي انت هتبقي السكريتره بتاعتي فهمتي ومفيش نقاش تاني
هنا ابتسمت علي حبه بس قالت بعند.. لا مش عاوزه اشتغل معاك
مروان بغيره... بقولك ايه انا مش عاوز اتعصب خلينا حلوين مع بعض
هنا قالت.. طب هو فين
مروان بفرحه.. يعني موافقه تبقي السكرتيره بتاعتي
هنا.. ايوه 
مروان بفرحه.. ياه فرحت قلبي تعالي اوديكي
بيروحو وبيفتح الباب وبيخشو 
هنا بتروح تقعد علي الكرسي وبتقول.. جيبلي فنجان قهوه
مروان بضحك.. والله
هنا قامت وقالت بضحك.. كنت بجرب شعور المدير 
مروان قرب خطوه ناحيتها وقال.. شعور حلو
هنا..جدا تحس انك ليك شان عظيم
مروان خط خطوه كمان وبقي قريب منها وقال... امم طب مش هتقولي تاني
هنا بغباء.. اقول ايه
مروان خط كمان خطوه وقرب منها جدا وهي بعدت وهو قرب الخطوه اللي بعدتها وقال.. تقولي بحبك
هنا رجعت لورا تاني وهو اتقدم لحد ما خبطت في الحيطه
وكانت هتمشي لكن مروان حاصرها بي أيده من الناحيتين 
هنا غمضت عينها لانها ممكن تعيط من كتر كسوفها قالت.. لو سمحت ابعد ي مروان
مروان بحب قال...قوليها الاول
هنا اتكسفت اكتر ووشها احمر جدا
مروان اعجب بشكلها الاحمر وبدون وعي قرب وباس خدها برقه
وهنا خلاص ما*تت من الكسوف اكتر
مروان مقدرش يستحمل اكتر من كده شكلها خل عقله يطير بيقرب من شفتاها وقبلها قلبه سريعه وبعد بسرعه 
ورنا خلاص قلبها طلع من مكانه من كسوفها 
مروان بحب.. بحبك ي هنا
هنا فتحت عينها وسرحت في عينه الرمادي وخصوصا انه قريب جدا قالت.. بح

لكن جاء من افسد اللحظه احد ما خبط علي الباب
مروان لعن اللي بيخبط وبعد وقال.. مين
السكرتيره.. انا ي مروان بيه
مروان.. ادخلي بتتدخل السكرتيره وبتقول.. صباح النور
هنا ومروان.. صباح الورد
مروان.. معلشي ي سما بس ممكن تنزل وتبقي سكريتره استاذ محسن بدل مني
سما.. ليه هو انا ضايقت حضرتك في حاجه
مروان.. يعني بصي وشاور علي هنا وقال.. هتبقي السكرتيره بتاعتي وهي خطيبتي يعني
سما بتفهم قالت.. اه فهمت الف ميروك
مروان.. الله يبارك فيكي
سما.. عند اذنكو
وبتمشي
هنا بعصبيه.. انت بتقولي تاني اني خطيبتك
مروان ربع ايده وقال.. ما انتي فعلا هتبقي خطيبتي وهتبقي مراتي
هنا اتكسفت وقالت.. اطلع برا يلا 
مروان بضحك.. كملي اللي كنتي هتقوليه
هنا بخجل.. فرصتك راحت خلاص
مروان بضحك.. كان لازم يعني ي سما تيجي دلوقتي ومشي وهو بيضحك
وهنا ابتسمت وقعدت 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
نروح بقي عند فهد بيكون قاعد عند البحر زي كل مره ودموعه بتنزل وادهم بيروحله
ادهم.. فهد
فهد لفله وقال.. ادهم ايه اللي جابك
ادهم.. كنت جاي اطمن عليك 
فهد بدموع.. هو ممكن رامي يكون مش بيكذب علينا
ادهم بعصبيه.. انت بتقول ايه انت مصدق فعلا ان رنا ممكن تعمل كده
فهد بدموع.. ي ادهم.انا قلبي وعقلي علي خلاف مش عارف اصدق مين
ادهم.. صدق قلبك طبعا 
فهد.. بس انا لازم اتاكد
ادهم.. وهتتاكد ازاي
فهد بيركب العربيه وادهم بيركب معاه وفهد بيسوق
ادهم.. هتتكشف الحقيقه ازاي
فهد.. اصبر بس
بيوصل الڤيله وبينزل
وبيكون الكل قاعد ما عدا هنا ومروان لانهم في الشركه ورنا بردو مش موجوده

فهد بيقول.. فين رنا
عشق.. نايمه جوه
فهد بيجري علي الاوضه وبيخش بيلاقي قاعده وبتعيط
فهد قلبه اتوجع علي عياطها بس قال .. ثواني والاقيكي قدامي لابسه
وبيطلع
ورنا بتسمع كلامه وبتروح تلبس
ادهم.. فهمني. فهد هتعمل ايه
فهد مش. بيرد عليه
ثواني وبتطلع رنا
وفهد بيشد ايدها وبيجرها وراه
ادهم.. يفهد رايح فين
فهد.. رايح عند الدكتوره
ادهم.. ليه
فهد.. عشان اكشف علي رنا 
الكل بيتصدم من تفكريه ورنا بتقف بصدمه وبتقول.. انت حقيقي ي فهد مش مصدقني
فهد بدموع.. انتي مش عارفه انا حاسس بإيه سيبيني اتاكد
رنا بدموع.. انت لا يمكن تكون فهد اللي انا اعرفه
ادهم.. فهد لو طلعت برا لا انت صحبي ولا انا اعرفك
فهد بدموع... ي ادهم انا عاوز اتاكد يمكن يكون رامي كلامه صح
رنا بدموع.. بس انا مش هروح معاك ي فهد
زينب بهدوء.. روحي معاه ي رنا
الكل بيتصدم
رنا بدموع ووجع.. انتي شاكه في ي ماما بردو
زينب بهدوء.. كانت في الاول لكن راجعت نفسي وعرفت انك مستحيل تعملي كده انا بس عاوزاكي تروحي مع فهد عشان. لو طلعتي حامل وكلام رامي صح هيبقي معنديش بنت اسمها رنا لكن لو مطلعتيش حامل فهد هيطلقك وهنسافر من هنا
فهد بدموع.. ماشي ي حماتي انا موافق
وبيشد رنا وبيروحو 
ادهم.. انتي ازاي سبتيه ياخدها يامي
زينب.. اديك عرفت ي ادهم انا قولت ايه
وبتمشي تخش اوضتها
والكل بيكون في حاله توتر وزهول

في العربيه عند فهد ورنا
بيسوق فهد بصمت ودموعه بتنزل وكذالك رنا
بيوصلو  وبينزلو وفهد يشوف رامي خارج من عند الدكتوره
بيبصله بشك وبيخشو
فهد بيقول.. لو سمختي ي دكتوره في واحد لسه ماشي من عندك اسمه رامي
الدكتوره بتعرف ان ده فهد بتقوله.. ايوه
فهد.. كان بيعمل ايه هنا
الدكتوره بتوتر.. كان ي استاذ بيسال علي حاجه
فهد.. امم تمام
الدكتوره.. اساعد حضرتك في حاجه 
فهد بيبص لرنا وبيقول.. عاوزك تكشفي علي رنا
الدكتوره.. حاضر
رنا بتروح مع الدكتوره بوجع ودموع
وفهد بيتمني ان رنا متكنشي حامل

بعد شويه بتقول الدكتوره.. مبروك المدام حامل
الاتنين بينصدمو
فهد بوجع ودموع.. طب ممكن تكشفي تاني ي دكتوره ممكن يكون في حاجه غلط
الدكتوره.. مفيس حاجه غلط مراتك حامل وهي دلوقتي في الشهر الرابع 
فهد بوجع.. شكرا وبيشد ايد رنا بقوه
وبياخدها وبيركبو العربيه
وطول الوقت بيعيطو
رنا ببكاء.. فهد
فهد بعصبيه.. اسكتي مش عايز اسمع صوتك فاهمه
بتسكت رنا 
وبيوصلو البيت
وبيخشو
الكل بيقوم يقف لما بيشفوهم
ادهم.. ايه اللي حصل اكيد رنا مش حامل
زينب.. انطق ي فهد
فهد بص لرنا بكسره ووجع وقال.. رنا حامل مبروك ي مدام رنا
رنا بتبكي اكتر
الكل بيتصدم
ادهم.. ازاي ده يعني مستحيل انا اكتر واحد عارف رنا وعارف انها مستحيل تعمل كده
زينب راحت ناحيه رنا 
وضربتها بلقلم وقالت بدموع.. عمري ما تخيلت انك تكوني كده كنت بفتخر قدام الناس ان بنتي محترمه لا بس طلع العكس 
رنا بدموع.. يماما انا
زينب بمقاطعه.. اخرسي خالص انتي ولا بنتي ولا انا اعرفك وانت يفهد لو عاوز تطلقها تتطلقها 
فهد بدموع ووجع.. اطلقها مش هقدر اطلقها لاني للاسف بحبها ومقدرش اشوفها مع حد تاني وانتي ي رنا انا ندمت بجد اني حبيتك وندمت اني قربت منك اصلا  ومشي وسابها
رنا اتصدمت وعيطت اكتر
وزينب بصتلها بكسره ومشيت
عشق بدموع.. رنا انتي فعلا عملتي كده
رنا بصتلها ومعرفتشي تتكلم
وعشق جريت اخدتها  في حضنها وندي وراها وحضنو بعض وهما بيعيطو 
ادهم بص لرنا بحزن وبص لمراد بصه فهمها ومشي وراه

وراحو عند فهد عند البحر
بيروحو وبيلاقو فعلا فهد قاعد 
بيقعدو جمبه
ادهم.. فهد
فهد بصله وبعدها بص للبحر وقال.. انت تعرف. يا ادهم سر حبي للبحر عشان البحر ده ولا بيوجع ولا بيحطم القلوب البحر ده حاجه جميله مفيش انسان زيها ابدا مفيش انسان بيوجع ابدا
ادهم خده في خضنه وقال.. انت اكيد اللي حصل شديد عليك بس ي فهد انت لازم تتاكد
فهد بدموع وعصبيه.. منا اتاكد وروحت عند الدكتوره وطلعت رنا حامل
مراد.. ممكن ي فهد رامي ده متفق معاه تقولكو ان رنا حامل
ادهم.. ايوه ي فهد مراد معاه حق
فهد.. مش هيفيد ده بحاجه
ادهم.. لا هيفيد قولي بقي هي الدكتوره زي قالتلك ايه
فهد بدموع.. قالتلي ان رنا حامل وفي الشهر الرابع كمان
ادهم بتفكير وبيربط الاحداث ببعضها وبيقول.. طب لو رنا حامل في الشهر الرابع ليه بطنها مكبرتشي وليه اصلا مش بيجيلها اعراض الحمل وازاي اصلا لسه هي في الشهر الرابع وهي كانت مرطبته ب رامي في الثانويه

فهد بيتصدم وبيقول.. معاك حق بجد ازاي وكمان انا شوفت رامي طالع من عند الدكتوره قبل ما نخشلها ولما سالتها عنه اتوترت كده
مراد بتفكير.. كده يبقي في لغز في الموضوع
ادهم.. اكيد طبعا لان رنا عمرها ما تعمل كده
فهد بدموع.. بس انا مش هسامح نفسي ابد لو طلعت رنا مظلومه
ادهم.. اهدي بس الاول وخلينا نفكر
مراد.. جاتلي فكره
ادهم.. قولي ي ملك  الافكار
مراد بتفكير...__________
ادهم بصدمه.. اه فعلا الخطه دي هتكشف الحقيقه
فهد.. بس هنحتاج رنا معانا
ادهم.. وفيها ايه يعني هنروح ونقولها 
فهد بدموع ووجع.. قولولها انتو
ادهم.. يفهد انت قلبك متاكد ان رنا عمرها ما تعمل كده لكن عقلك اللي مصر يثبتلك عكس كده
مراد.. بكرا يعرف ان رنا عمرها ما تعمل كده
ادهم.. يلا 
بيقومو وبيتجهو ناحيه الڤيله

في الڤيله
بتكون رنا قاعده في الاوضه وضمها نفسها وبتيعط
عشق وندي بيدخلو ومعاهم الاكل
عشق.. يلا يا رنا عشان تاكلي
رنا مردتشي وعيطت اكتر ( شكلها كده بقت مريضه نفسيا 😂) 

عشق راحت وطبطبت عليها وندي قعدت جمبها واكلوها وهي بتعيط
بيخلصو وندي بتشيل الاكل
وعشق بتحضن رنا وبتقول.. اهدي يحبيبتي انتي اكيد معملتيش كده اهدي بس
رنا بتعيط اكتر
زهره بتخش عليها وبتصعب رنا جدا عليها وبتقول.. انا مش عارفه ازاي زينب شكت فيكي دا انا اللي مش امك واثقه ان رامي ده بيكذب وانك معملتيش كده
رنا ببكاء.. والنبي ي طنط زهره روحي لماما وخليها تسامحني انا والله ما. عملت حاجه
زهره بحزن.. عارفه يبنتي بس هما اللي عقلهم بيصورلهم انك عملت كدي وبيكدب قلبهم
رنا ببكاء.. انا زعلانه من فهد اووي ازاي يشك فيا  بس انا والله ماحامل
بيقطع كلامهم صوت ادهم وهو بيقول.. هنعرف ده ي رنا
عشق.. ادهم
ادهم بيروح وبيقول.. رنا انتي عاوزه تتاكدي صح
رنا ببكي.. ايوه 
ادهم.. طب لازم تنفذي اللي هقولك عليه بالحرف الواحد
رنا ببكاء.. هعمل اي حاجه بس فهد ميزعلشي مني
ادهم بيبصلها بحزن وبيقول.._____________
ورنا وعشق  وزهره كمان بيسمعوه
ادهم.. فهمتي
رنا ببكاء.. ايوه فهمت ومستعده اعمل دلوقتي
ادهم.. تمام تعال ي مراد انت وفهد
بيخشو وفهد بيكون دموعه بتنزل مجرد ما شاف رنا بالحاله دي حاول يتامسك عشان ميضعفشي قدامها
ادهم بيدي لرنا التليفون وبيقول.. يلا نفذي
رنا بتاخد التليفون وبتكتب رقم رامي وبترن عليه
عشق. امسحي دموعك ي رنا 
رنا بتمسح دموعه ورامي بيرد
رامي.. الوو مين
رنا بتحاول تتكلم عادي بتقول.. الو ي رامي 
رامي بفرحه..رنا 
رنا.. ايوه بقولك كنت عاوزه اقابلك دلوقتي في كافيه قريب من هنا
رامي.. حاضر ثواني وهكون عندك سلام
رنا.. سلام
بتقفل الخط وبتدي التليفون لادهم

ادهم.. كده الخطوه الاولي نجحت يلا عشان الخطوه التانيه
رنا.. تمام
بيمشو وهي بتلبس وبتتطلع
وادهم. بيقول.. يلا 
عشق.. هروح معاكو
ادهم بحده وصوت عالي نسبيا... لا يعشق مش هتروحي ومتأوحيش كتير عشان بردو مش هتروحي وكلي كويس وخدي الدوا ولو عرفت انك ماخديش الدوا هزعل منك جامد
عشق بزعل.. حاضر
ادهم بيحس بزعلها بس كان لازم يعمل كده 
وبعدها بتروح رنا مع ادهم ومراد وفهد

بيوصلو الكافيه
وبيكون رامي قاعد
بتروح عنده رنا وفهد ومراد وادهم واقفين بعيد ومعاهم تليفون بيتوصلو بيه ما رنا 
رنا.. اتاخرت عليك
رامي.. ولا حاجه
رنا.. انت عملت كده ليه
رامي.. عشان بحبك
رنا.. طب لو انت بتحبني ليه سبتني
رامي.. كانت غلطه والله بس انا توبت واتغيرت وطورت نفسي طول السنين دي وبعدها فضلت ادور عليكي وعرفت انك عايشه في ڤيله روحتلك ولما عرفت انك اتجوزتي كنت لازم اعمل كده
رنا بخبث.. يعني انا مش مراتك
رامي.. لو جاوبتك هترجعيلي وهنتجوز
رنا.. ايوه اكيد
رامي.. يعني انتي لسه بتحبيني
رنا.. وبموت فيك انت حب عمري

وفهد كان سامع كل ده وغيران جدا وبيحاول يمسك نفسه 
رامي.. احنا مش متجوزين انا قولت كده عشان ابعدك عن جوزك وانتي مش حامل
رنا.. اومال الدكتوره دي قالت كده ليه
رامي بضحك.. عشان راقبتكو وعرفت انكو هتخرجو عند الكتوره و انا قولت للدكتوره تقول كده ووريتها صورتك عشان تعرفك

فهد ومراد اتصدمو لكن ادهم لا عشان هو عارف رنا كويس وفهد حس انه ندمان علي كل كلمه قالها لرنا وكل  كلمه زعلتها حس ان مخنوق جدا

ورنا كانت بتسمع كلامه وهي مصدومه وحست بفرحه بس زعلت من عدم ثقت فهد ومامتها فيها قالت.. تمام همشي بقي
رامي.. ليه يلا نروح نجيب الماذون
رنا بسخريه.. ماذون انت شكلك صدقت انا عملت المقلب ده عشان تقول الحقيقه 
رامي بصدمه.. يبنت الك*** دا انا هوريكي
رنا بسخريه.. اعلي ما في خيلك اركبه انت اللي غلطان انك زمان خونتني  وخلتني اكرهك واكره الرجاله بسببك خلتني اظلم ناس كتير وخصوصا فهد اللي حبيته بل عشقته جدا حبيت كل حاجه فيه لكن. انت انا مش طايقه ابق في وشك
رامي ضربها بالقلم وقعت علي الارض
رامي بهوس.. انتي مش هتكوني لحد غيري حتي لو همو**تك بردو مش هتكوني لحد غيري والله انا ندمت بس ارجعيلي
رنا بدموع ووجع... انت مريض نفسي روح اتعالج احسن
رامي بهوس وجنون.. مش هسيبك غير وانتي ليا وكان اسه هيشدها من شعرها 

بونيه جت في وشه من فهد اللي نزل فيه ضرب مسبشي في امه حته
وادهم راح ووقف رنا وقال.. انتي كويسه
رنا هزت راسها
فهد فضل يضرب في رامي وبيقول.. انا هوريك ازاي تعمل كده وتحاول تفرق ما بينا انت دخلت لجه**نم برجليك
مراد بضحك.. خلاص بقي. فهد سيبه وهخلي الرجاله تروق عليه وبعدها انا روق تاني بس سيبه الناس هتتفرج
فهد بيسيبه والرجاله بتاعت ادهم بتيجي تاخدها
وفهد بيبص لرنا بحزن وندم
وبيروحلها وبيقول بحزن.. رنا انتي عاوزه تتطلقي مني
رنا حضنته جامد وقالت.. لا طبعا انت مش متخيل انا حبيتك قد ايه ي فهد انت حبك في قلبي زاد كدا ومقدرشي اعيش من غيرك بس انت وجعتني بكلامك اووي يفهد وجعتني من عدم ثقتك وجعتني بكلامك اللي قطع قلبي حته حته
فهد بدموع وندم.. انا اسف بجد حقك عليا يروحي يكنشي كنت اتخرصت قبل ما اقول اي حاحه تجرحك

رنا.. بعد الشر عليك انت روحي ومقدرشي اعيش من غيرك ي فهد
فهد دفن وشه في عنقها وقال.. وفهد هيموت لمجرد ما تبعده عنه وانا اسف جدا جدا ي رنا
رنا بحب.. ورنا مسمحاك يقلب رنا 
فهد قرب منها وباسها بحب وهي اتجاوبت ونسيت ان ادهم ومراد واقفين 
.
وادهم ومراد ماسكين الضحك بالعافيه
فهد بعد عنها وقال بحب.. بحبك ي روحي
رنا بحب.. وانا كمان بحبك ي قره عيني
مراد. بضحك.. يلا نمشي ي عن اصل صحبك ده نسي اننا واقفين وعملها واحنا واقفين
ادهم بضحك.. ايه ي عم فهد مش مكسوفه تبوسها واحنا واقفين
فهد بصلهم بصدمه... انتو واقفين لسه
ادهم.. لا يخويا روحنا وجينا
فهد بضحك.. مش كنت تفوقوني مش تسبوني اعمل كده
ادهم.. قولنا نسيبك بقي اصل انت عيط كتير
رنا اتكسفت ودفنت وشها في صدره
ادهم.. جايه دلوقتي تتكسفي يختي
رنا بخجل.. اسكتي ي ادهم
مراد.. يلا نروح نفرح الكل
ادهم.. اركبو انتو الاتنين في عربهي واحنا ف يعربيه عشان لو عملت حاجه كده ولا كده
فهد بيضحك
وبيركب هو ورنا عربيه وادهم ومراد عربيه

في عربيه فهد
بيسوق
رنا.. انت رايح فين دا مش طريق البيت
فهد ببرود.. ما احنا مش هنروح البيت
رنا... اومال هنروح فين
فهد بجمود.. هنروح عند المأذون
رنا.. هنروحلها ليه
فهد ببرود.. عشانا
رنا باستغراب.. عشانا احنا هنتجوز تاني
فهد ببرود.. لا هنطلق
رنا بصدمه.. انت بتقول ايه ي فهد
فهد ببرود.. بقول ايه بقول اننا هنطلق
رنا بدموع ووجع.. فهد انت بتهزر صح
فهد ببرود.. لا مش بهزر
رنا ببكاء.. طب انت هتقدر تعيش من غيري لو انت هتقدر انا مش هقدر  ابدا انا بعشقك ي فهد
فهد وقف العربيه وقالها... وفهد بيموت فيكي
رنا حضنته وقالت.. والنبي ما تعمل كده
فهد بضحك.. مستحيل اعمل كدا دا انا هموت لو عملت كده انتي هتفضلي علي زمتي لحد يوم الدين وكنت بهزر بس انت اللي اخدتي الهزار جد
رنا ضربته في كتفه وقالت.. طب متعملشي كده تاني
فهد بحب.. حاضر يروحي
رنا.. طب هنروح فين
فهد.. نروح اي حته نفرفش بدل النكد اللي حصل انهارده
رنا.. تمام
وبيروح المركب بتاع فهد
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في الڤيله بيدخل ادهم ومراد وباين علي وشهم الفرحه
عشق.. ها ايه الل حصل
ادهم.. اعترف بكل حاجه ورنا معملتشي حاجه
زينب. بحد طب تعال احكي اللي حصل
ادهم بيروح يحكيلهم كل اللي حصل
الكل بيتصدم وبيفرح ف ينفس الوقت
ندي.. كنت عارفه ان رنا مستحيل تعمل كده
عشق.. رغم اني مش فكراها. لكن بجد كنت متاكده انها مستحيل تعمل كده
ادهم.. وانا كمان رنا دي مفيش من احترامها
زهره.. شوفتي ي زينب ظلمتي بنتك ازاي 
زينب بذموع.. انا عاوزه اشوف بنتي ي ادهم هما فين
ادهم.. هما كانو جايين ورانا بس باين انهم اتاخرو اكيد راحو يخرجو
زينب بدموع.. انا اسفه ي رنا اسفه يبنتي ي رب تسمحيني

في المركب
بيكون فهد ورنا قاعدين بياكلو بعض
بيخلصو 
ورنا بتفتح دراعتها وفهد بيخش في حضنها كانها امه
فهد.. احكيلي ي رنا باباكي توفي ازاي 
رنا بحزن.. حاضر بص هو كان يوم صيف وكنا في المصيف وانا وهنا كنا عندنا خمس سنين وانا كنت عاوزه انزل البحر بابا فضل بكرا بكرا عشان الموج كان عالي بس انا مسمعتش كلامه وفضلت ازن عليه انزل لحد ما وافق شالني ونزلني في الاول كنا تمام بس بابا حس بعلو الموج ومعرفشي بتوازن وكان هيغرق والموج فضل يرتفع وبابا زقني علي الشط وكان هيطلع بس الموجه سحبته وبدات تبكي وهي بتعيط.. ولما المنقذ طلعه قالنا انو اتوفي وقتها اتصدمنا وهنا كانت بتتهم ان السبب في موته انا وفضلنا زعلانين جدا بابا كان الشخص الحنين في حياتي كان كل حاجه

فهد بحزن.. ربنا يرحمه ي حبيبتي هو دلوقتي في مكان افضل
رنا بحزن.. ي رب 
فهد.. ايه رايك نروح بقي الليل ليل
رنا.. خاضر

وبيروحو ولما بيدخلو الڤيله زينب بتجري علي رنا وبتحضنها وبتقول.. سمحيني يبنتي انا والله اسفه علي كلامي انتي بنتي حبيبتي انتي اللي بفتخر بيها جدا سمحيني ي بنتي وانا اسفه علي القلم ياريت كانت تتقطع... 
رنا بمقاطعه.. بعيد الشر عليكي ي امي انا مقدرشي اعيش من غيرك وانا مسمحاكي ي امي انا مستحيل ازعل منك
زينب.. ربنا يخليكي ليا يحبيبتي
رنا باست راسها.. ويخليكي ليا
ندي.. خلاص يجماعه بقي بطلو عياط خلينا نفرفش
رنا.. ماشي يختي منتي مكنتيش حسه باللي حسين بيه
ندي.. لا حس طبعا لان حسيت الشعور ده لما مراد سافر الموقف. مختلف لكن الشعور نفسه
مراد باس راسها.. يحبيبتي ي قمر
زينب.. هو. فين رامي
رنا.. عاوزه ليه
زينب.. عاوزه انزل بالشبشب علي دماغه عشان اللي عمله
فهد بضحك.. حاضر. امي هخليكي تعجينه
عشق.. عن اذنكو
ومشيت
وادهم عرف انها زعلانه عشان زعقلها وهي متعوده عليه مش بيزعق
ادهم مشي وراها
وعشق كانت طالعه علي السلم وحست بدوخه ووقعت من علي السلم ودماغه افتحت ونز**فت ادهم بيتصدم من اللي شافه بيجري عليه وبيقول.. عشق عشق اصحي اصحي. يعشق بقي انا عارف انك زعلانه مني بس فوقي دموعه بتنزل جدا
الكل بيجري عليه
مراد بخوف.. ادهم مش وقته عياط وديها المستشفي
بيشيلها وبيجري علي العربيه والكل وراه
بيروح المستشفي
ادهم. بزعيق.. حضرو اوضه العمليات بسرعه
بيجيبو ترولي وادهم بيخش ويبدأ يوقف النز**يف وبيكشف علي دماغها بينصدم من اللي خصل وووووو


 •تابع الفصل التالي "رواية عشقتها منذ طفولتها" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent