Ads by Google X

رواية امل بعد اكتئاب الفصل الثاني 2 - بقلم عمار ابراهيم

الصفحة الرئيسية

  رواية امل بعد اكتئاب (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم عمار إبراهيم 

رواية امل بعد اكتئاب الفصل الثاني 2

مصطفي وعلي
علي: حبيبه بترن
مصطفي: رد عليها
علي: اذيك يا حبيبه
حبيبه: الحمد لله، كنت عايزه اعرف الاتوببس هيتحرك امتي
علي بخبث: هيتحرك الساعه ٦
حبيبه: بدري كده
علي: معلش بقي لازم نوصل بالنهار، واغلق الهاتف معها
مصطفي بذهول: يبني الاتوببس هيطلع الساعه ٨
علي بضحك: انت عببط عايزهم يطلعوا بالاتوبيس
مصطفي: مش فاهم يعني ثم صمت لوهله قصدك انهم
علي: بظبط كده
في اليوم التالي الساعه ٧
حبيبه: انا زهقت احنا بقالنا ساعه ونص
فرح: انت مش ملاحظه ان احنا بس الي هنا
حبيبه: ممكن يكون طلع وسابنا
حتي جاء مصطفي وعلي بالسياره
علي: انتوا بتعملوا ده الاتوبيس اتحرك من ساعه
حبيبه بعد ما فهمت الي عملوة : ماشي ممكن نروح معاكوا
مصطفي: اه طبعا اتفضلوا
ركبت فرح وحبيبه معهم
فرح: ايه ده مش انت الي كلمتني قبل كده
مصطفي: ايوه فكراني
فرح: ايوه، كان اسمك مصطفي مش كده
مصطفي: ايوه مصطفي
بعد ساعه ونصف من الصمت
علي: طيب ايه هنتم ساكتين كده
فرح وهي بتبص لي الطريق : انا بحب الهدوء
حبيبه: ينفع تشغل اغاني
علي: مفيش مشكله، وقاموا بتشغيل الاغاني بعد ربع ساعه صرخت فرح اطفي الزفت ده
حبيبه: مالك يا حبيبتي
فرح بهدوء نسبي : انا اسفه بس انا مش حابه الدوشه
مصطفي: ماشي خلاص الي انت عيزاه
علي في نفسه: يخربيت كئابه اهلك
وصلوا الي وجهتهم وذهب كل منهم الي خيمه
في خيمه فرح
حبيبه بلوم: ليه عاملتي كده
فرح: مبحبش الاغاني والدوشه بتعصب منها
حبيبه: كنت قولتيها بطريقه احسن من كده شويه
فرح: اهو الي حصل بقي
حبيبه: ماشي يافرح
فرح: حبيبه ممكن اقولك علي حاجه
حبيبه: ايه
فرح: انت معجبه ب علي
حبيبه بارتباك: ايه لا طبعا
فرح: متأكده
حبيبه: انت عرفتي منين
فرح: نظراتك ليه في العربيه باينه اوي
حبيبه بصدمه: كانت باينه اوي، يعني ممكن يكون لاحظ
فرح: اكيد لاحظ
حبيبه: ايوه بس، قطع كلامهم صوت فونها
حبيبه بفزع: ده هو
فرح: اهدي ورد عليه
حبيبه بارتباك: الو
علي: انا ومصطفي وجاسر ونيره ورضوه طالعين نقعد شويه
تعالوا معانا
حبيبه بتوتر: ماشي طالعه
فرح: انا مش رايحه في حته انا عايزه اقعد لوحدي
حبيبه: فرح احنا اتفقنا انك تتغيري ومينفعش قعدتك لوحدك دي خالص
فرح: حبيبه انا صعب اقعد مع الناس مش هعرف اتعامل معاهم
حبيبه: هتقعد معايا ومعاهم وهتتعودي عليهم
فرح يتفكير : مش عارفه يا حبيبه
حبيبه: تعالي بس،
رضوي: يلا نلعب لعبه الصراحه
جاسر: فكره حلوه، جاء الدور علي نيره
نيره: انا المفروض اسأل مين
مصطفي: الشخص الي انت عيزاه
نيره: ماشي هسأل علي، ايه سبب حبك للعربيات
علي: السواقه دي عشقي من وانا صغير
ياسر: دور رضوي
رضوه: هسالك انت، ايه اكتر حاجة مش بتحبها في حياتك
ياسر: البحر مبحبش الموج، دوري هسال مصطفي
حبيت كام مره في حياتك
مصطفي: مرتين، ممكن احكيلكوا علي الاولي كنت في اولي ثانوي وشوفت وحده واتوهمت اني بحبها وروحت وقولتلها
قالتلي اصعب جمله ممكن راجل يسمعها
ياسر بضحك: ايه
مصطفي بتاثر مصطنع: متجيش علي الجرح بقي قالتلي انت زي اخويا ضحك الجميع بما فيهم فرح ودت لفت انتباه مصطفي
ياسر: دور علي
علي: هسال حبيبه، انت مرتبطه ولا ولو لا فا ليه لحد دلوقت
حبيبه: لا، عشان ملقتش حد يقدرني
ياسر: دور مصطفي
مصطفي: هسال فرح، ليه علطول بتتجنبي الناس في الجامعه، وليه دايما لوحدك
فرح: انا بحب نفسي لوحدي وبحب الهدوء
ياسر: دور فرح
فرح: هسال حبيبه، جاهزه لارتباط ولا لا
حبيبه: لو لقيت الي يقدرني جاهزه
نيره: رضوي غني شويه
رضوي: فكره حلوه، عايزه اغني لبابا هغني اغنيه اصاله
وبدات رضوي في الغناء

يا الي انت انا صوره منك في الشكل والكلام
خفه دمك وضحكك والتكشير والخصام
يا الي انت انا تحت ضلك حسيت طعم الامان
محتاجه سنين لعلمك اوصف بيها الحنان..... بتبع لاخر الاغنيه
صفق الجميع لرضوي لجمال صوتها
فرح وهي تكتم دموعها: ربنا يخلي باباك ليك، عن اذنكوا انا عايزه اقعد لوحدي
راحت فرح وقعدت علي صخره
مصطفي انا هروحلها شويه سيبوني معاها لوحدي راح مصطفي وقعد جمبها علي صخره بصتله فرح فسكتت
بعد دقائق من الصمت
مصطفي: وانا في تانيه اعدادي عملت حادثه مع ابويا وامي العربيه اتقلبت بينا جه راجل عجوز سحبني من تحت العربيه وراح يسحب ابويا وامي بس ملحقش طلع يجري لحد ما العربيه اتفجرت شوفتهم بيموت قدامي، اكتئبت وقعدت سنتين لوحدي انا متأكد انك مش حابه القعده لوحدك، عارف انك خايفه من الناس بس لازم تتعودي عليهم
فرح: ربنا يرحمهم، بيوحشوك
مصطفي: اكيد

فرح :بابا بيجيلي في الحلم كل يوم وبيقلي هتلاقي المختار
مصطفي : وايه تاني
فرح :مش فاهمة لحد دلوقتي معنى الكلام ده
مصطفي : طيب ما تحولي تسألي حد
فرح : الصراحه محكتش لحد قبل كدة الموضوع ده
مصطفي : ممكن نتمشى شويه
فرح : موافقة
_______________
في اليوم التالي
حبيبة : ها وبعدين بعد ما قلتيله بابكي بيقلك ايه في الحلم
فرح : ولا حاجة قالي تعالي نتمشى شويه
حبيبة : تعرفي ان معنى اسم مصطفى هو المختار
فرح : يا سلام
حبيبة : اتجاوبي معاه في الرحله ونشوف
فرح : ماشي هنشوف _______________
المشرف : دلوقتي هنركب البيتش باجي كل اتنين هيركبوا مع بعض
على : انا هركب مع حبيبة

عند عمار وبلال
عمار :بلال نت لو مسبهاش في حلها مش هسكت عليك
بلال : يعني عايزني اشوفها بتركب العربية مع اتنين شباب واسكت
عمار : يعني برضه عملت الي في دماغك ورحت. وراها
بلال؛ اه مش ديه بنت خالتي يعني انا زي اخوها
عمار : لا طالما امها عايشة ملكش دعوه بيها
بلال : طيب اسكت انت
عمار بغيظ ضرب يلال في اوضته وبدات خناقة
دخلت سكينه ام بلال و عمار :بس يا عمار كفايه ضرب في اخوك
عمار : هو الي قليل الادب
بلال : ملكش دعوة بية
يضرب عمار بلال برجله وخرج من البيت
سكينة : نت عملت ايه لاخوك
بلال: معملتش حاجة
سكينة : يعني هو مجنون بيضربك كدا
بلال : اه انا اعمل الي انا عايزه محدش ليه دعوة
تضرب سكينة بلال
بلال : نت كمان بتضربين
سكينة سابته وطلعت برة الاوضة
_______________
فرح : براحة يا مصطفى
مصطفي : حاضر يا حبيبتي
فرح : ايه قلت ايه
مصطفي : ولا حاجة قلت حاضر
فرح: لا الي بعدها
مصطفي برتباك : يا يا
فرح : نت قلت يا حبيبتي
مصطفي بعد أن أوقف البيتش بجي : بصي يا فرح الصراحة كدة انا بحبك ولما كنت اجي اتكلم معاكي تصديني و تحرجيني
فرح : انا عايزة ارجع دلوقتي
مصطفي : انتي زعلتي
فرح : لا بس ممكن ترجعني يا مصطفي
مصطفي : اول مرة تناديني بأسمي يلا نلعب شوية ونرجع
فرح : ماشي
في منتصف اليوم
علي: وبعدين
مصطفي: بس كملنا اليوم
علي: بعد ما قولتلها يا حبيتي والمحن ده كانت
مبسوطه ولا زعلانه
مصطفي: كانت فرحانه
علي: كده احنا ماشين صح
عند فرح
حبيبه: ها كملي
فرح: كنت هديلو علي وشه بالقلم بس حسيت نفسي مبسوطه بجد فرحانه اوي
حبيبه: وانت ناويه علي ايه
فرح بضحك مرح: هقوله انت زي اخويا هههه
نظرت لها حبيبه مطولا
فرح: بتبصيلي كده ليه
حبيبه: اول مره اشوفك بتضحك
فرح: انا كمان مستغرباني اوي طيب ايه ارجع اقعد لوحدي
حبيبه بمرح: لاااااااا احنا مصدقنا القمر طلع وفرفش انت كده كويسه
صدر رنين هاتف فرح
فرح: مصطفي بيرن، الو
مصطفي: هات حبيبه واطلعوا
فرح: ماشي احنا طالعين اهو
________________

بلال: الو يا عمار
عمار: انت فين
بلال: انا فضلي ربع ساعه واكون عند فرح
عمار: انت مجنون
بلال: ايوه مجنون ملكش دعوه
________________
بعد مده قصيره
جاسر : هنلعب الصراحه تاني بس المرادي بإزازه مش بالدور، مين هيلعب
فرح: انا هلعب
علي: كله هيلعب، لف الإزازه يا جاسر
جاسر : علي هيسأل رضوي
علي: ليه مبتغنيش كتير زي الاول
رضوي: بحس صوتي وحش ومش اي حد يقبله
فرح بسرعه : لا طبعا مين قال كده انت صوتك حلو جدا
رضوي: بجد يا فرح
فرح: اه والله بجد، صوتك جميل جدا
ادار ياسر الزجاجه
ياسر: فرح تسال مصطفي
فرح: ايه السبب الي يخليك تعافر عشان تخرجني من الحاله الي انا فيها
مصطفي بشجاعه: عشان بحبك
صدم الجميع
فرح: مصطفي انت بتتكلم جد
مصطفي بصوت عالي: والله بحبك،
بتحب مين يا حبيبي

بصوا كلهم للصوت ولقوا قدامهم بلال

   •تابع الفصل التالي "رواية امل بعد اكتئاب" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent