Ads by Google X

رواية عشقتها منذ طفولتها الفصل الثاني 2 - بقلم حبيبه سليم

الصفحة الرئيسية

 رواية عشقتها منذ طفولتها (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم حبيبه سليم

رواية عشقتها منذ طفولتها الفصل الثاني 2

عشقتها منذ طفولتها 
البارت التاني

في الصباح 
يستيقظ مراد علي صوت العصافير يذهب للحمام  ثم يمضر الفطور ويضعه علي الطوله ويقول... اروح اصحي الجاموسه اللي نايمه دي

وراح يصحي عشق 
مراد... بت بت قومي يا عشق يلا
عشق بنوم... سيبني شويه والنبي
مراد... يا بت قومي هتتأخري علي الجامعه.
عشق بنوم... خمسايه وتعال صحيني

مراد راح قعد لما الخمس دقايق يخلصو 

بعد خمس دقايق
مراد... يلا الخمس دقايق خلصو قومي 
عشق بنوم... كمان خماسيه بس
مراد بزهق... بقا كده ماشي
وراح جاب جركن ميه ودلقو عليها وهو بيضحك صحيت عشق مفزوعه وبتقول... يييح بييح بغرق بغرق استخبو تحت الترابيزا استخبو بسرعه. 
ومراد انفجر من الضحك وهي شافته قات تجري وراه 

عشق... بقا انت يا حمار تدلق عليا ميه وانا نايمه وبحلم احلي حلم.
مراد... منتي مش راضيه تصحي اعمل ايه
عشق بعصبيه... عاوزني اصحي ليه قول
مراد بضحك... عشان تروحي الجامعه

عشق وقفت وقالت بغباء... جامعه جامعه ايه انا جامعتي في اسكندريه
مراد... ما جدو نقل اوراقك هنا في جامعه انما ايه
عشق... حلوه
مراد... حلوه ايه دي مسخره 
عشق ضربتو تحت الحزام وجريت وهي بتقول... دا انت المسخره تستاهل عشان تصاحيني اوي

مراد بألم... ماشي يا عشق ماشي
وراح ياكل وعشق خدت دش ولبست وراحت تاكل واول ماشافتو بياكلو قالت... اه يا خاين يا واطي بتاكل من غيري 

مراد والاكل في بوقه.. اعمل ايه انتي اتاخرتي
عشق بصتلو بغيظ وكلت

بعد لما كلو مراد راح يلبس عشان يوصلها وبعدها قالها... بصي يا عشق انا عاوزك تصاحبي ناس كتير وخصوصا رنا

عشق... هي رنا معايا في نفس الجامعه

مراد.. ايوه معاكي

عشق.. طب انا هعرف شكلها ازاي 

مراد.. معرفشي بقا وراح يلبس الجذمه

وبعدها راحو الجامعه
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند بطلنا
بيصحي علي صوت المنبه بياخد دش ويلبس ويحضر الاكل وبعد لما بيخلص بيتصل علي صاحبه عشان يصحيه
ادهم... الووو
صاحبه (اسمه فهد)بنوم... الوو مين
ادهم.. انت لسا نايم يا ذفت قوم
فهد..انا هلبس دلوقتي واروح
ادهم.. ماشي
وقفل معاها وراح الجامعه
اما فهد قفل معاها وراح ينام تاني (دا لو ادهم عرف ليقتلك) 

بيوصل ادهم الجامعه وكل البنات بتتهاتف عليه 
الاولي.. بصي علي جمالو ده يسحر اي حد 
التانيه... ولا ضحكتو دي بتودينا في عالم تاني
التالته... دا انا نفسي اتجوزو دا هتكون احلي جوازه

بيروح ادهم عند رنا لانها صاحبتهم من زمان بس عشق نسيتها 
ادهم... ازيك يا رنا
رنا... الحمد الله امال فهد فين
ادهم.. دا قال انو هيلبس ويجي
رنا بسخريه... وانت صدقتو صح
ادهم بعصبيه... ماشي يا فهد لما اشوفك
رنا.. ده لو جه اصلا
ادهم... طب انجري قدامي 

ودخلو المحاضره وقعدو في البنش الاول علي لما الطلاب يجو
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
بيوصل مراد الجامعه بتنزل عشق 

مراد.. خلي بالك من نفسك 

عشق... حاضر

بتخش الجامعه وهي مش عارفه حاجه بتشوف بنت بتشاورلها بتروح عندها البنت قالتلها
البنت... انتي جديده هنا صح

عشق.. ايوه ومش عارفه حاجه

البنت.. طب ايه رأيك نبقي صحاب وهعرفك علي المكان اسمك ايه

عشق... اسمي عشق وانتي

البنت.. اسمي سهي بس بيقولولي سوسو

عشق بضحك.. تشرفنا يا سوسو

سهي... طب يلا عشان المحاضره الاولي هتبتدي

ودخلو قعدو في. اخر بنش وادهم مشفهاش 

بيدخل المعيد وقال... في بنت جديده هنا اسمها عشق يا ريت تتفضل تعرف عن نفسها

اول ما ادهم سمع اسم عشق قبلو دق واتمني انها تكون هي
بتطلع عشق علي المنصه وبتقول بصوت رقيق... اهلا انا جديده واسمي عشق المنياوي اتمني تحبوني 

كل ده وادهم سرحان فيها واول ما سمع اسمها اتصدم وفرح في نفس الوقت وكان نفسو ياخدها في حضنه جامده ويقولها انو بيحبها وانها وحشتو اووي
وبردو رنا مصدومه ان عشق جت وفضلو مصدومين

بعد نص ساعه بيدخل فهد المعيد بيزعقلو
المعيد بعصبيه... في ايه ي سي فهد كنت خليك في البيت اتاخرت كده ليه

فهد بكذب وحزن مزيف... كان عندي حاله وفاه 

المعيد... طب خش ونفسي تتاخر تاني مش هدخلك محاضرتي
فهد... حاضر 

وراح قعد فريح ادهم ورنا اللي مش واعيين للحولنهم ابدا وسرحانين في عشق وفهد اشتغربهم

بعد لما المحاضره خلصت بيطلع الكل وعشق معاهم معادا ادهم ورنا وفهد اللي مستغرب هما كده ليه

فهد... واد يا ادهم بت يا رنا يا جدعان ردو

رنا وادهم... هاا

فهد بغمزه.. مين دول اللي واخدين عقلكو

ادهم بهيام... اخيرا رجعت بعد السنين دي كلها رجعت عشق رجعت اه انا شوفتها كان نفسي اخدها في حضني اقولها انا بعشقها وهي وحشتني اوي ياه اخيره عيني شافتها مش مصدق نفسي وعيط كتير

رنا بدموع... انا مش مصدق اني عشق رجعت صاحبه عمري رجعت بعد 10سنين رجعت واكيد كمان مراد رجع انا عقلي مش مستوعب وعيطت هي كمان

وفهد مصدم من عياطهم ومش فاهم حاجه.... في ايه بتعيطو ليه ومين دي اللي بتتكلمو عليها وهو فيه حد مات وانا مش عارف 

ادهم وهو بيمسح دموعه.. دي عش وكمل بصدمه... انت هنا من امتي

فهد.. من زمان بس انت والست رنا ولا معانا في الدنيا

ادهم مسكو من ودنو جامد...انت فايق تهزر وانا اللي هقتلك عشان بتضحك عليا

فهد بألم وضحك... خلاص والنبي سيب ودني اديك جامده

ادهم ساب ودنه اللي احمرت
فهد... حرام عليك ودني بقت حمره ازاي

ادهم بصلو بغيظ وبعدها بس ل رنا وقال... انت قولتلي يا رنا انك كنت بتكلمي عشق علي الشات صح
رنا... اه كنت بكلمها
ادهم... طب انتي بقا هتروحلها وتقوللها انك رنا وبعدها تعرفيها عليا واتصاحب عليها وخليها تحبني
رنا.. من عنيا يا كبير
فهد بعبط.. استنو مين دي و تعرفوها ازاي
رنا.. تعال بس ندور عليها
فهد... اروح فين وادور علي مين
رنا مسكتو من ايدو وكملت.... تعال بس وبصت لادهم وقالت.. روح المكتبه وانا هروحلك هناك
ادهم... تمام

ورنا خدت فهد اللي مش فاهم حاجه يدورو علي عشق 
وادهم راح المكتبه
SSSTTOOP

نتعرف علي الاصحاب

رنا الزهرواي.بنت جميله عيونها بني غامق وشفاها ورديه وشعرها اسود يصل الي نهايه كتفها كانت صاحبه عشق وادهم ومراد بس عشق نسيتها وسافرت بس رنا مستسلمتش وبحثت عن صفحتها وجابتها واتصاحبت معاها علي الشات عندها اخت تؤام بس هي بتدرس في امريكا عايشه مع والدتها لان والدها توفي 

فهد الجنزيري.شاب وسيم لديه عيون سوداء مثل الليل وشعر اشقر كثيف وعضلاتو كبيره وعندو ماضي حزين (تبعو القصه وانتوه هتعرفو ماضيه) بس بعيد عن ماضيه الحزين دمه استغفر الله العظيم بيحب الهزار والضحك واللي يعرف عن ماضيه هو ادهم وكان بيحاول كتير ين تح ر

سهي.دي دورها هيكون شرير في الروايه هنعرف سببو بعدين عيونها بني وشعرها بني وبتحب ادهم اوي

نرجع للقصه 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 
عشق وسهي قاعدين 

سهي.. بصي يا عشق هروح بس هعمل مكالمه
عشق... ماشي
ومشيت سهي وعشق فضلت تتجول في الجامعه لحد ما وصلت عند مكتبه الجامعه ولانها بتحب القراءه دخلت وفضلت تتدور علي كتاب لحد ما لقتو بس كان في اخر رف وهي مش طايلها راحت.جابت كرسي عشان تجيبو وكانت لسه هتقع بس
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
كان ادهم ماشي رايح المكتبه 
واول ما دخل وشاف عشق وهي كانت هتقع بيروح بسرعه وبيلحقها وبتقع في حضنه وعشق بتقول... موقعتش هه موقعتش وبتفتح عينها بتشوف اللي انتظرها من سنين بتشوف اللي عشقها صغرها سرحت في عيونه الخضر 
وهو كمان سرح في عيونها اللي شبه الموج وبقت العيون اللي بتتكلم

عيون عشق... انت عملت في ايه انا مش عاوزه انزل من حضنك
عيون ادهم.. متنزليش خليكي في حضني 

في كتاب من الرف وقع علي راس ادهم ف نزلت ل تحت وشفايفو لمست شفايف عشق وده خل قلبهم هما الاتنين يدقو جامد وعشق كانت مكسوفه اوي

عشق بخجل.. احمم ممكن تنزلني
ادهم فاق وقال... طبعا ونزلها وكان لسه هيتكلم بس هي جريت علي برا وهو ضحك عليها وقال في نفسو... لسه زي منتي بتنكسفي بس ايه احلويتي وبقيت شبه الملاك و
وقعد يفكر فيها

اما عشق كانت بتجري بس اتخبطط في حد قوالتلو.. معلشي
رنا كانت هتشتمها بس لما شافتها عرفت انها عشق واخدتها في حضنها وعينها دمعت وقالت... وحشتني اوي اوي يا عشق
وعشق مش فاهمه حاجه 

بعدت رنا وقالت.. انا رنا اللي كنتي بتبعتلها علي الشات
عشق بتذكر.. اه افتكرت 
رنا.. بس ايه الحلاوه دي
عشق.. دا عيونك اللي حلوه انتي عارفه انا كنت متشوقه اوي اني اشوفك
رنا ابتسمتلها
فهد.. احممم اححمم مش تعرفينا يا رنا
رنا... اه ده يا عشق فهد صديقي ودي يا فهد عشق صحبتي وبعدها هسمتلو... ودي اللي كنا بنتكلم عنها انا وادهم

فهد... اه ومد ايده لعشق عشان يسلم عليها وكمل... تشرفنا 
عشق سلمت عليه وقالت.. انا اكتر
وبعدها شافت سهي وهي بتجري عليها وقالت.. كنتي فين يا عشق كنت بدور عليكي
عشق بحب... معلشي بس كنت بتعرف علي صحاب جداد. 
سهي بصتلهم وقالت.. بما ان عشق صحبتكو ف انا كمان صحبتكو
رنا... اكيد انا رنا ودا فهد
سهي.. ونا سهي بس قوليلو يا سوسو
فهد.. من عنيا يا سوسو
رنا حست بالغيره علي فهد وبعدها قالت... طب يلا تعالي اعرفكو علي صحابنا التالت والجامد
عشق.. اوبا من اول يوم كده هتعرف علي صحاب كتير
وبعدها راح هما الاربعه ل ادهم
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
ادهم كان قاعد زهقان وكان لسه هيمشي بس دخل عليه فهد ورنا وسهي ومن عشقها عشق

رنا قالت.. دي سهي يا ادهم ودي عشق ده يا بنات ادهم المشهور
سهي بحب.. تشرفنا وسلمت عليه
بس ولا ادهم معاهم كان كل تركيزو في عشق 
وعشق اوي ماشافتو قالت... ينهار ابيض دا الواد اللي انقذني وفاقت علي ايد بتتحرك علي وشها وكانت ايد ادهم وقال... في ايه سرحانه في ايه

عشق... ها ولا حاجه انا متشكره علي انك اتقذتني.
ادهم بعشق... ولا يهمك
رنا.. ايه ده انتو اتقابلتو 
عشق... اه انا كنت هقع بس هو لحقني 
رنا غمزت ل ادهم وهو ضحك
وكل  الوقت  سهي بتبص علي ادهم بحب
وعشق لاحظت وحست بشعور غريب جواها كأنها نار الغيره 

فهد... بما ان مفيش محاضرات نطلع نخرج بمناسبه صداقتنا والحساب عليا
ادهم وهو باصص علي عشق اللي مكسوفه من نظراتو... انا موافق جدا
رنا.. وانا موافقه
سهي.. وانا موافقه
فهد.. وانت يا عشق
عشق.. انا موافقه بس استاذن من اخويا
رنا... طب اتصلي بيه دلوقتي
عشق.. حاضر واتصلت علي مراد 
اللي كان قاعد بياكل شيبسي وبيبسي وبسكوت وبرجر وبيتزا وشاي (وهو بيحب العك متستغربوش) وبيتفرج علي فليم رعب رد علي التليفون... الوو يا عشق خلصت اجي اخدك
عشق.. اه خلصت بس هخرج شويه مع صحابي
مراد.. صحابك مين
عشق... رنا وفهد وسهي وادهم
وادهم حس انو في دنيا تانيه بمجرد انها نطقت اسمه 
مراد رد.. وابتسم اول ما سمع اسم ادهم.. تمام بس متتأخريش
عشق... حاضر
رنا... ها وافق
عشق... ايوه وافق
فهد.. طب يلا بقا عشان جعان
كل في نفس واحد... يلا
وراح يخرجو..... 

يتبع.... 

روايه عشقتها منذ طفولتها
البارت الثاني
للكاتبه/االجميله
ايه رائيكم في البارت حلو ولا لا وعاوزك توقعاتكو ليه سهي هتطلع شريره

  •تابع الفصل التالي "رواية عشقتها منذ طفولتها" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent